IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tupsuli! Mahtavaa! Kyllähän noi blastot pitäs kiinnittyä melkein heti siirron jälkeen. Mulla alko 3-4pvää siirron jälkeen sellaset tuntemukset, että tulee oviulaatio :) täysin ovis oireet oli, mutta se olikin kiinnittymistä!
 
Nyt on Gonapeptyl mahamaggarassa.. Milläs se mielikuvitus nyt pidetään aisoissa, kun nämä pari päivää on itselle toitottanut vaan et ei oo vielä kiinnittynyt, niin et voi mitään siihen liittyvää tuntea.. että tuntemukset (hyvin vähäisiä kylläkin) johtuu vaan lugeista! En kyllä ymmärrä miks joistakin gonapepyl on vaikea pistää, minusta siinä on hyvin uppoava neula.. aine kyllä vähän enemmän kirvelee/tuntuu kun jotkut muut..
Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Nyt on Gonapeptyl mahamaggarassa.. Milläs se mielikuvitus nyt pidetään aisoissa, kun nämä pari päivää on itselle toitottanut vaan et ei oo vielä kiinnittynyt, niin et voi mitään siihen liittyvää tuntea.. että tuntemukset (hyvin vähäisiä kylläkin) johtuu vaan lugeista! En kyllä ymmärrä miks joistakin gonapepyl on vaikea pistää, minusta siinä on hyvin uppoava neula.. aine kyllä vähän enemmän kirvelee/tuntuu kun jotkut muut..
Mukavaa perjantaita kaikille!
Mulla oli kans semmonen tunne jo edeltävänä päivänä, että jotain siellä tapahtuu! Se kaverihan voi kiinnittyä aiemminkin kuin dpo 7, jos ottaa jakaantumisessa spurttia :) Mä pidän peukkuja ja varpaita pystyssä!!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Ei kai se nyt enään pregnyli testissä näy tupsuli, ei kyllä itsellä oo ollut sitä käytössä mutta noiden sun laskujen mukaan ei mikään testi näytä noin minimaalista lukua. Nyt jännätään ja odotellaan sun uutta testiä(y)
Domi ai sulla on gonapeptyl jeesaamassa kiinnittymistä, mä vieläkin pähkäilen sumuttaisinko Synarelan. Mä kysyin klinikalta voisko mulle olla tarpeellista kokeille jotain tukemaan kiinnittymistä niin sanoi että ehdottomasti ei, koska ei ole mitään "vikaa" estämässä kiinnittymistä niin siintä saattaa silloin olla vaan haittaa. Mutta kun oon täällä niin monelta lukenut pelkkää positiivista noista tuki lääkkeistä, mutta eipä kyllä kukaan oo selvittänyt syytä miksi määrätty tai miksi ei.
Kyllähän tohon maaliskuun plussaneisiin mahtuis vielä porukkaa:)

Vai stressitöntä piinailua, en bridge tunne sellaista:LOL:
Nyt olis pp1 jokohan aloittaisi testailut:eek::D:ROFLMAO:
 
Mikäs tilanne Hipsunpöpsyllä on, onko vuoto pysynyt kurissa?

Vipe1986, nyt tosiaan otat ihan rauhassa, ja muista juoda. Mulla oli vähän vähemmän folleja, ja mulla alko olla jo muutama päivä ennen punktiota aika epämukava olo ja päivä ennen punktiota, olinkin iltapäivästä saakka levossa, koska alko tulemaan sellaisia outoja pulssimaisia kovia kipuja.

Höpöhöpö Domi kyllä sinne plussalistaan vielä mahtuu! ;)

Me saatiin tänään puhelu klinikalta, että kaikki 8 palleroa on jatkanut jakaantumista hyvin aikataulussa, joten jos ei mitään kohtuutonta katoa tapahdu eikä pallerot ala hidastelemaan, niin maanantaina siirto. Tämä viikonloppu meneekin sitten melko jännittyneissä tunnelmissa :confused::alien:o_O
 
Ainiin ja piti kirjoittaa, että teille kaikille joilla on miehen simpat syynä lapsettomuuteen niin ehkäpä pienenä vinkkinä. Meillä ekassa hoidossa miehelle ei annettu mitään lääkitystä tai muutenkaan kiinnitetty häneen pahemmin huomiota, kunhan hoitaa "tavaransa" kuppiin :D Mutta tässä tokassa hoidossa kiinnitettiin häneen myös enemmän huomiota, ja simpat oli selvästi paremmat nyt vaikka eihän sitä tiedä mistä se johtuu.
Mutta tällä hoitokerralla kävimme molemmat akupunktiossa, ja nimenomaan miehen piti käydä, mutta kävin itsekkin ja lisäksi saatiin molemmat klinikalta myo-inositolia lisäravinteeksi sekä miehellä määrättiin lääkitys, joka nostaa testosteroni tasoa. Kuulema tutkimus on ollut melko pientä vielä, mutta tulokset todella hyviä tuosta myo-inositolista, että voisi vaikuttaa positiivisesti hedelmöittymiseen. Miehen simpat tähän hoitoon oli tuplaantunut ja liikkuvuus oli nelinkertaistunut (y)
 
Mä en ole kuullut, että Gonapeptyl näkyis raskaustestissä, mut ovistestiin se voi muutaman päivän aiheuttaa vhvempaa viivaa, koska nostaa tilapäisesti LH-tasoa veressä. Pregnyl on synteettistä hcg-hormonia, joten se näkyy. Sen määrä laskee puolittumalla joka päivä eli 5000 IU pitäs poistua 10:ssa päivässä. Toki keskenmenossa, jos hcg on vaikka 50 000, sen poistuminen kestää kauemmin. Onko jollain muulla tietoa, että Gonapeptyl sotkisi raskaustestin tulosta? PC:n paketissa ohjeessa varoitetaan Pregnylin vaikutuksesta testitulokseen, mut Gonapeptylistä ei puhuta mitään.
 
Tarkottikohan se hoitaja ovistestiä, tai sekottiko gonapeptylin ja pregnylin..? :eek: Ei kyl kaiken järjen mukaan pitäis näkyä r-testissä, koska ne on erikoistunu tunnistaan vaan raskaushormonin.
Hcg ja lh on kemialliselta kaavalta hyvin lähellä toisiaan, mutta lh:sta puuttuu joku lisäosa mikä on hcg:ssä ja jota juuri r-testi tutkii. Ovistesti tunnistaa jo sen alkeellisemmankin version eli lh:nkin ja siks molemmat näkyy siinä. Jotenkin näin se oli jossain selitetty..
Mulla tosiaan näkyi gonapeptyl o-testissä vielä 2. päivänä tasavahvana viivana mutta jo seuraavana oli täysin normi hailu. Eli katookin kyllä nopeesti, kun hcg on sellanen hitaammin haalistuva. Harmi ettei tullu r-testillä kokeiltua sillon heti gonapeptylin jälkeen.
 
Outo juttu! Hoitaja nimenomaan sanoi että Gonapeptyl näkyy raskaustestissä samoin kuin Pregnyl, mutta vähemmän aikaa. Hän laskeskeli mielessään olisiko gonapeptyl aiheuttaa mun plussan. Mutta totesi ettei enää siinä vaiheessa olisi se näkynyt.

Joltain fiksummalta voisi asia kysellä...
 
Mäkin testasin ovistestin onneksi eilen :ROFLMAO: Ei ollu positiivinen, ei mitään tulkittavaa. Luin tuosta jostain, että jos LH-piikki olis yli 300, se vois näkyä raskaustestissä että kai sekin on mahdollista. Mut sen voi sit "varmistaa! tekemällä ovistestin, jos on negatiivinen, LH:ta tuskin on noin paljoa veressa.
 
Ihanaa, kun täällä on tullut näin paljon plussia! Antaa uskoa itselekin tulevaisuuteen.

Nyt kaipailisin neitokaiset teiltä kokemuksia seuraavasta kierrosta hoitojen jälkeen. Meillä oli siis punktio 22.2 ja siirto 25.2. Negatiivisen testin tein 7.3 ja jonkinlainen vuoto alkoi 8.3. Tuo vuoto loppui viime su kunnes alkoi taas ke tiputtelemaan. Lähinnä paperiin jää jotain tuhrua pyyhittäessä. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia. Alavatsa on kokoajan menkkamaisesti kipeä. Ensimmäiseksi ajattelin hakea kuitenkin vielä uusintatestin, sillä virallinen testipäivä oli 10.3 eikä 7.3. Tosin turhaa se on, koska ihan kunnon vuoto oli mutta onhan tämäkin outoa. Mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja/ -tuhruja...
 
Niin me vaan käytiin hakemassa hyvin sulanut alkio kyytiin <3 <3 <3 Järkyttävällä kaksosriskillä siis liikenteessä, ALL IN sanois vanha trader-minäni tähän! :ROFLMAO:

Onnea plussille ja haamuille vahvistusta! Hyvän kuuloisia kasvatus/punktio/hedelmöityssaaliitakin näyttää tulleen.

Kai mä sinne piinailulistalle sitten... 18.3. siirretty 2pv alkio, testipvä 1.4. (aprilliä!)
 
Mahtavaa SalamaT! Oon kyllä iloinen sun puolesta :) Päivitin sinut piinailijoihin, pitääkö muuten paikkaansa, että on menossa 2.IVF/1.PAS vai onko 2.PAS? Vaihdan tuonkin tiedon, jos tarvii korjata.
Jos me päästään siirtoon niin meillä on kanssa testipäivä 1.4. Se ehkä vähän nauratti, ja mieskin sanoi että miten minulle aina sattuu tälläiset jutut :D
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun ensimmäinen#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 #selittämätön # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) #
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua


Piinailijat::whistle:
Tupsuli
: testipv 27.3 (2pv/11.3)
Domi testipv. 28.3 (2pv/14.3)
Darni73 testipv. 30.3 (3pv/17.3)
Salama T testipvä 1.4. (2pv/18.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF3.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Hurjasti olisi taas kaikkea kommentoitavaa, onniteltavia ja tsempattavia ja vaikka mitä, mutta tällä kertaa vain pikaisesti omaa napaa (sorry), sillä pakko päästä päikkäreille. Punktio meni hyvin ja suht kivuttomasti. Folleja tyhjennettiin joku kymmenkunta, seassa pieniäkin, mutta soluja vain neljä. Huomenna sitten lisätietoa, onko saatu icsattua ja millä tuloksilla. Siirto joko maanantaina tai keskiviikkona riippuen siitä, miten lähtevät jakautumaan, jos nyt ylipäänsä hedelmöittyvät ja on jotain siirrettävää...
 
Kiitos icsi mamako! Joo 2.IVF:n 1. (ja viimenen) PAS tämä on, yksi alkio tosiaan saatiin pakkaseen.

Lääkäri toivotti lähtiessä oikein hyvää aprillipäivää :D

Tiltulin soluille tsemppiä!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Jos sitä näillä fiiliksillä jaksais miehen lapsiakin tän vkonlopun vähän edellisiä paremmin -ei oo nimittäin ollu ihan helppoo km jälkeen...
 
Salama tuplapeukutukset! (y)(y)

Tupsuli
juu ei se vaikuttanutkaan. Tein kuitenkin vahvan plussan kolme päivää ennen virallista verikoetta. Oikeastaan se tuntui ihan hirmu pahalta, kun hoitaja oli ottamassa aluksi mun plussaa pois. Ei sitä oikein ymmärrä varmaan kukaan muu, mutta mulla tuli ihan tippa silmiin että otetaanko multa sekin pois...

Nappeus uskoisin että kroppa on vähän sekaisin, liittyy varmaan näihin hoitoihin ja hormoneihin. Tylsää tuo tiputtelu!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
YrittäjäJ, ymmärrän kyllä ton logiikan, että Gonapeptyl aiheuttaa LH-nousun, ja jos LH:ta on aivan ylenmäärin "tyhmät" r-testit näyttää väärää positiivista, mut LH piikki on tosi nopea, että just ei varmaan montaa päivää pitäis näkyä. Oon ihan satavarma, että raskaana olit.

Mulla eilen ovistesti ihan mitäänsanomaton, tänään vähän vahvempi. Myös PC hieman vahvempi ja kuivana myös tummempi kuin eilen. Jotain siellä VARMASTI tapahtuu, koska mulla on NIIN raskautunut olo. Mahassa ihan samat juilinat mitä esikoisesta.

http://aijaa.com/rRDuEs
 

Yhteistyössä