IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tuo lugeongelma on niin perseestä! kun olimme matkalla pasiin, muistin autossa, että olin unohtanut ottaa tyroksiinin aamulla..onneksi mulla oli tyroksiinia e-reseptillä ja kurvasimme matkalla pienen kylän apteekkiin. Olin ostamassa lugeja samalla, ei kuulemma ole, edes satasia. Pieni paniikki valtasi mielen, mulla kun oli kaksi 200mg lugea mukana ja kotona yksi tabletti. Polilla kerroin, että tarvin lutinus-reseptin, koska luget ovat loppu, myös sataset. Lääkärillä eikä sen kummemmin hoitajallakaan, ollut mitään tietoa, että ovat myös sataset loppu. Sanoivat, että kuulevat näistä asioista yleensä ensimmäisenä potilailta. Lääkäri kirjoitti lutinusta, ja soitin samantien kotikaupunkini viralliselle hormonijakelija-apteekille, sieltä löyti kaikki yksi paketti satasia, jonka varasin.
Käväisin siirtokaupungissa yliopiston apteekissa, ja siellä oli satasia, ostin kaikki 3 pakettia, mitä reseptillä oli. Onpahan lutinuksia sitten kun nää loppuu. Ihan ku tässä myllyssä ei olisi tarpeeksi stressiä ilman lääkkeiden loppumistakin!
Yliopiston apteekissa sanottiin,että tällä viikolla pitäisi heidän saada myös noita 200mg lugeja, mutta ei ainakaan tiistaina vielä ollut tietoa asiasta.
 
aagh, mä muistin juuri, kun edellisen tekstin kirjoitin, että mulla on tosiaan jemmassa täällä kotikaupungin apteekissa yksi paketti satasia lugeja, ja resepti loppu! soitin apteekkiin ja kysyin, saanko lutinuksen reseptillä luget ulos ja sanoivat, että saan, mutta päätin kumminkin luovuttaa luget vapaille markkinoille, ehkä se jonkun toisen pääsiäisen pelastaa... :) itsehän pärjään noilla lugeilla pitkään ja sitten haen lutinusta lisäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Huhhuh, kerrankin kävi mäihä! Pääsin töistä sen verran ajoissa että kerkesin kävellä lähi apteekin kautta ja siellä sattu olemaan just vielä 1 paketti lugeja!!! Nekin oli ollut jo varattu kun YA:sta keskustata olivat soittaneet et sieltä loppu ja asiakas tarvii, mut sit oli soitettu takas ja peruttu varaus!!! Eli toden näköisesti keskustasta on muultakin loppu, ainakin epäili se apteekin täti et eikohän ne soita lähimmät ensin ennen ku heille, mut sano et toki voit soittaa ja kysyy toisesta/muusta keskusta apteekista. Mut en nyt soitellut ku en kuitenkaan pääsis tänään hakee. Ja siis jo entiset just riittäs testipäivää ja nythän sit tietty en ees noitakaan tarttee.. Laitoin miehelle vietiä et pillupallerot meinaa loppua koko maailmankaikkeudesta, niin se vastas et: Jopas ne on suosittuja!!! :ROFLMAO: eihän tolle voi ku nauraa! :D
Onnitelut Reunalle kyytiläisestä, olkoon tahmeaa sorttia! (y)
Mites piinailijattaret? Darni73 nyt lähimpänä mua, mutta kaikki muutkin, onko oloja, tuntemuksia? Testejä??!! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # 2.# ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 #1 # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # 1. yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # 1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #1. #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # 2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # 1.# siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jenifer
# 1.2015 # 1# selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 # 2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 #1. yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # 2. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # 1. # selittämätön # 1.IVF+ICSI/1.PAS

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # 1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # 1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Pirunpelto # 1/2013 # e1. # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 # 1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # 1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # 1.# azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # 1. # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun 1.#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # 1. yhteinen # selittämätön+endo # 2.IVF (04/2016)
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/013 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 # 1. #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # 1. yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua
Tiltuli
# 2014(2001) # 1. bio # munasoluissa vikaa # 2 IVF/ICSI (+ 1 IVF 2005)


Piinailijat::whistle:
Domi
testivp 28.3 (2pv/14.3)
Darni73 testipv 30.3 (3pv/17.3)
Salama T testipv 1.4. (2pv/18.3)
mar80 testipv 1.4. (5pv/21.3)
icsi mamako testipv 1.4. (5pv/21.3.)
Hipsunpöpsy testipv 5.4 (3pv/22.3)
Kiela testipv 11.4 (4pv/23.3)
Reuna testipv 7.4 (2pv/24.3)


Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Onpas paska tilanne ollut jo hyvän aikaa noiden pimppapalleroiden kanssa! Mäkin pengoin kylppärin kaapin varmuuden vuoksi, josko jollekin olisi irronnut apuja, mutta eipä ollut kun pari kakssatasta palleroa jäljellä. Onneks sentään lutinus korvaa hyvin js on paljon mukavampi laittaakin sen asettimen kanssa.
 
Oireina tänään pp7 alkaneet järkyttävät juhlinnat ja kourinnat aikas kovilla kivuilla ja mitä testeihin tulee niin mähän uittanut niitä joka päivä, ihan negaa tänäänkin(ei ees mitään viivanpaikkoja). Mähän eilen ostin s-marketista pc:n ja rfsu:n testejä, pc puhtaan valkoinen tota rfsu testii en oo viel uittanut. On jotenki lyöty olo kun noi mulle tyypilliset menkka oireetkin ilmesty tänään kuvaan. Mites sulla domi ja mites muut? Oireista ja testeistä mäkin haluisin kuulla :)
Reuna onnittelut nätistä kyytiläisesta(y)
 
Heips!
Oon ollu hirveen hiljainen, yrittänyt ottaa vähä etäisyyttä tähän hommaan. Alkaa huumori loppua pikkuhiljaa. TAAS oltais siinä tilanteessa, että oltiin siirrossa eilen ja virallinen testipäivä olis 4.4. Ovishan mulla venähti tosi pitkälle, oisko ollu jopa kp19. Menkkojen pitäis normikierron mukaan alkaa jo ensi viikon maanantaina, eli viikoa ennen testipäivää. Pregnyl ilmeisesti näkyy viikon, mutta eikai sen pitäis menkkoja siirtää? Eihan ymmärrä, mutta eipä kai mun tarvii :D nyt siis tukena ne satasen pimppipallerot ja uutena pregnyl 2500ui x 3. Kaksi pistosta siis jo mennyt. Yksi vielä jäljellä.

###Jos joku viitsii minut päivittää listaan, eli 1ivf/icsi ja 4.PAS (siirretty 5-päiväinen blastokysti 23.3) ja testipäivä tosiaan 4.4.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Noh.. alakerran oireilu melko vähäistä, tänään hetken ehkä sellasta paineen tunnetta kun töistä kotiin kävelin ja illalla pikkasen vaisuhkoa polttelua ei sekään kyllä mitenkään pitkään eikä voimakasta. Mut siis päänsärkyä!!! Väittäsin et hormonaalista, eikä niskahartia, koska nehän on ihan erilaisia ja kun oikein tahtoo niin tää on hormonalista! Siis johtuen siitä et ei ole jatkuvaa, ma oli jonkun verran aina välillä. Eilen oli tosi paljon, mut hetkittäin huomas et nyt ei muuten koske ja sit kohta taas koski, eilen oli myös aikalailla sitä ällöttävää oloa, jo heti ku heräs ja illalla oli melko huono olo+kova päänsärky.. joten jo melkein alko toiveet nousta, niin tänään sit ei ookkaan ollut kumpaakaan, tai pää vähän sellanen "turta" ja nyt ehkä vähän tässä juilinut illasta (varmaan ku tarpeeks kuvittelee). Nythän sit jo koitin myös uskotella itelleni et jos se jokatoinen päivä ns. tuplaantuu/testitkin vahvenee, niin oireetki voi olla joka toinen päivä pahemmat :LOL: .. (vaikka oikeesti en tiiä voiko ees olla vielä mitään oireita, ainakaan pahaa oloa vaikka kuinka ois tärpännyt) Tissit kai yhä vähän turvonneet, mut ei voi sanoo et ois viikkoon mitään muutosta. Ja on myös kai röytäyttänyt, tai siis sellasia hassuja pikku röyhöjä tullut, mitä ei yleensä kyllä olevinaan oo, niitäkään ei kyllä tänään.. Joo´o mulla on hyvä mielikuvitus! :rolleyes:
Testejen suhteenhan mulla on ollut aina se linja et sit tuhru sen tuloksen kertoo pp12-13 ja sit voi testata sen negan.. nyt on kyllä himottanut aikatavalla testata, mut ehkä haluan vielä hetken kuvitella et voisi olla mahdollista. Su oli aatullut et testaan vaikka ei ois tuhrua.. mut toisaalta, lauantaikin on hyvä päivä! :cool: Jos huomisen koittasin vielä pysyä erossa testistä.. Anteeks tuli kauhee jaarittelumaratooni"
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # 2.# ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 #1 # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # 1. yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # 1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #1. #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # 2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # 1.# siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jenifer
# 1.2015 # 1# selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 # 2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 #1. yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # 2. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # 1. # selittämätön # 1.IVF+ICSI/1.PAS

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # 1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # 1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuore siirtoa)
Pirunpelto # 1/2013 # 1. # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 # 1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # 1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # 1.# azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # 1. # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun 1.#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # 1. yhteinen # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/013 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 # 1. #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # 1. yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Domi
28.3 (2pv/14.3)
Darni73 30.3( 3pv/17.3)
Salama T 1.4. (2pv/18.3)
mar80 1.4. (5pv/21.3)
icsi mamako 1.4. (5pv/21.3.)
Hipsunpöpsy 5.4 (3pv/22.3)
Kiela 11.4 (4pv/23.3)
Nennalii 4.4 (5pv/23.3)
Reuna 7.4 (2pv/24.3)

vipe1986 7.4 (2pv/24.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Hei.. siis oli pakko ottaa se eläköityneet pois, tai siis en millään saanut taas mahtumaan kaikkea vaikka kuinka koitin merkkejä poistella.. laitetaan takas toki jos joku keksii mitä oteteen pois??? joko ruetaan lyhentää tän vuoden plussa listaa vai mitä?? Jätetäänkö pois nuo merkinnät monipäiväsellä plussannut.. tai poistellaanko listalta sellasia ketkä ei oo just kirjotellut? mut kuka senkään osaa päättä, mulla on ainakin niin lahpää ja ei viittis sataa tuntia selailla et millon kukakin on "ollut äänessä".. :unsure:
 
Ei kai eläköityneitä listalla tarvi ollakaan ?
Eikö noita syitä vois jotenki lyhentää vai meneekö arpomiseksi? Musta on kiva että näkee monipäiväisillä plussan saanut.
Mutta karsia varmasti voisi listaa hiljaiseloa elävien osalta.
Voi tätä unettomuutta, taas notkun täällä palstalla pitkälle yli puolenyön ja aamulla ihmettelen väsymystä ja se väsymyshän tietysti on ylläri ylläri raskausoire :sneaky:
 
Hei.. siis oli pakko ottaa se eläköityneet pois, tai siis en millään saanut taas mahtumaan kaikkea vaikka kuinka koitin merkkejä poistella.. laitetaan takas toki jos joku keksii mitä oteteen pois??? joko ruetaan lyhentää tän vuoden plussa listaa vai mitä?? Jätetäänkö pois nuo merkinnät monipäiväsellä plussannut.. tai poistellaanko listalta sellasia ketkä ei oo just kirjotellut? mut kuka senkään osaa päättä, mulla on ainakin niin lahpää ja ei viittis sataa tuntia selailla et millon kukakin on "ollut äänessä".. :unsure:
Hmm,..auttasko se jos poistais lihavoinnit alkuun vaikka muualta kun nimimerkeistä? Entä värjäykset muualta kun otsikoista? Ja sitten noi #-merkit vois muuttaa vaikka pilkuiks, tai jättää vaan välin siihen kohtaa.. vai meniskö sit jo liian sekavaks..?
Esim. näin,
nimimerkki ya monesko syy hoito TAI
nimimerkki, ya, monesko, syy, hoito
 
Mun tietääkseni tossa on merkkirajoitus eli lihavoinnilla tai esim sillä onko pilkku tai # ei ole väliä. Tai näin luulen :rolleyes:
Mun mielestä myös noita syitä vois ainakin joissakin tapauksissa lyhentää. Että onko väli/space yksi merkki? Jos se lasketaan merkiksi niin joitakin välejä vois ottaa pois. Ja piinailijoiden otsikon alla oleva "testipäivä"-tekstin voisi ottaa pois, samoin kuin plussanneista kuukaudet voi lyhentää tammi, helmi....
Ja nyt on aika pitkä lista piinailijoiden joten sekin vaikuttaa. Toivotaan tietty että kaikki siirtyy plussanneisiin, ja se jono kasvaa mutta nimi, yritys aloitettu yms tiedot tippuisi silloin pois listan alusta. Ja viimeisenä oljenkortena sitten alettais poistaa niitä jotka ei oo käyny aikoihin kirjoittelemassa.

Muoks. Tai jakaa lista kahteen viestiin ja vaan kirjoittaa että nämä pitää kulkea yhdessä vaikka vain toiseen tulisi päivitys, esim ekassa viestissä kaikki hoidoissa olevat ja piinailijat ja tokassa viestissä plussanneet.
 
No jos ketään ei varsinaisesti haittaa et ei oo eläköityneitä, niin tällä pääsee taas hetken.. siis laitoin sen testipäivä jutun siihen siks kun otin sen pois jokaisen eestä, mut kai sen tajuis ilmankin et se punanen on testipäivä.. Ja miekin luulen et ei oo vali onko lihavoitu vai ei, merkki on merkki (myös välilyönti) Ja tosiaan nyt on niinpaljon piinailijoita et se täyttää ja sit KUN ne siirtyy plussaan, niin sit lähteet tietty listalta pitkät sepustukset ;) Niin ja minähän aijoin sinne plussanneisiin lähtee niin ei oo sit mun ongelmana!!!! :LOL: (joopa)
Tupsuli kyllä minä nyt koitan itseäni ja teitä muita nyt ainakin sinne huomiseen vielä pitää piinassa! :)
 

Yhteistyössä