IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Siida, ihan kokeilemisen arvoinen juttu kyllä tuo vyöhyketerapia! Auttoi mulla ainakin matkapahoinvointiin aikanaan.

Sphinx, voi hitsi, ihan uutta toivoa minuun valoit :love: Ehkä se icsi meitäkin auttaa? Kunhan täältä pohjalta taas rämmin ylös niin täytyy miettiä selkeämmin ajatuksin asiaa.

Toivo2016, on joo aikamoinen "huvipuisto" nämä hoidot näköjään. Huh! Ja eka vasta koettuna...
 
http://suomenvyohyketerapeutit.fi/

Tuolta sivulta kun painaa oikeasta yläreunasta plussaa ja sieltä valitsee yhdistys ja sen jälkeen aukeaa sivu, jossa lukee linkki "diplomivyöhyketerapeutit" sieltä avautuu sivu, josta voi kunnan/kaupungin nimellä hakea itseä lähimmät terapeutit.

Tämä ei oo mainos, vaan ihan sen vuoksi, jos joku haluaa kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussista Siida ja Mamido! Tsemiä PASsailuun Sphinx!

Omaa napaa, käytiin eilen hakemassa se toinen mielipide. Oli hyvä reissu, siis siinä mielessä ettei tilanne ehkä ole niin toivoton kuitenkaan. Hän tekisi paljon asioita toisin: ei pitkää kaavaa vaan loppukiertoon Progynova, lääkkeeksi Elonva ja vasta jatkoon Menopur, pitkä viljely alkioille,tukilääkkeiksi luget, kortisoni, hepariini ja ehkä intralipidihoito mukaan. Hoitavat paljon endopotilaita ja osaavat ottaa sen huomioon. Löysi paljon enemmän antraalifolleja kuin täällä sairaalan ns.asiantuntijat ja oli sitä mieltä että kyllä sieltä enemmän munasoluja pitäisi irrota kuin tähän asti. Nyt pitäisi sitten päättää kokeillaanko vielä kolmatta hoitoa täällä julkisella vai mennäänkö suoraan sinne? Seuraavasta kierrosta voisi aloittaa molemmissa. Ultrat voi tehdä täällä, joten vasta punktioon ja alkionsiirtoon tarvitsisi matkustaa se 3h.

Voisin toki koittaa puhua lääkitykseen muutosta julkisella. No ei se ole tietenkään sama, kun ei ne mitään näköjään ymmärrä. Jos päädytään kokeilemaan, niin toki on aina mahkut että lopputulos olisi toivottu -ja jos ei ole niin sitten tuo yksityinen seuraavaksi? Mutta aika kuluu, hoidot ei tee hyvää endolle -olisko siis parempi siirtyä jo nyt? Mitään isoja odotuksia julkisen hoitoon ei kannattaisi laittaa -no, vois olla henkisesti helpompaakin? Raha yhtenä toki, tosin ei se ole ongelma onneksi. Aikamoisia pohdintoja.
 
Digi sano aamulla 1-2....oon niin rikki ja eilen sain muka apteekin testiin tosi vahvan viivan. Varhaisella plastolla arvo pitäis olla parempi. Ainoa pieni oljenkorsi on se, että kysessä oli aamun eka pissa ja rakko oli ihan täys....olisko hcg jo ehtinyt osittain hajota. En tiedä, mutta nyt voin paljastaa, että oon tehnyt silloin epätoivon iltana kun sain hailuja viivoja ja valvoin...tein digin ja sain siihen 2-3, eli se on laskenut.
 
Siida, ootko digin tehny???? Jännittyneenä täällä oottelen!!!

Huh salama, ompa kinkkinen tilanne. Hyvä varmasti kuulla, että asoita voi ehkä toisin ja isompaan saaliiseen on mahdollisuudet!! Mä varmaan eka katsoisin sen julkisen..sen verran isot hinnan erot plus tietty teillä matkat...toisaalta, endosta en niin sitten tiedäkään...
 
Mamido...onneksi en tuosta aamun digistä saanut mitään totaalihermoromahdusta :) En tiedä pitäiskö vielä kovin iloitakkaan, mutta sen aamun digin jälkeen heti kohta sain puristettua pikku lirun, josta tein pc:n liuskan ja se sitten olikin lähes tasavahva ja sen voimin odottelin pari tuntia ja digi antoi juuri hetki sitten 2-3 viikkoa....jokohan mää uskallan hengittää. Aikamoista vuoristorataa tämä kulunut viikko ollu.

Nyt hipsin tuonne toiselle puolelle. Luoja tietää, kuinka tässä tällä kertaa käy. Päivä ja hetki kerrallaan. Kiitos teille jokaiselle, kun jaksoitte mennä mun kanssa tämän matkan. En olis kestänyt ilman teitä, joille sain purkaa tätä valtavaa epävarmuutta. Onnea toivotan teille kaikille! Onnea alkaviin hoitoihin ja tuleviin siirtoihin. Nähdään tuolla plussanneissa pian!! Ja yritän olla tulematta takaisin. Luen kyllä vaiheitanne täältä!
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitaan lisää piinailijoita... koska kappas vain Mamido (oliko sulla tuore siirto? vai oliko lista "jäljessä") ja Siida (en tajua miks sun testipäivä muka ois vasta 24. ollut) ovat plussanneissa. Ja pysyvät, Siida lopettaa nyt sen yli testailun ja hengittää syvään :love: äh unohtu näköjään Siidalta monipäivänen, lisään ens kerran..
Pahoittelut vastoinkäymisistä, niitäkin taas oli.. Eritoten tietysti Toivo2016:lle negasta. Ilo2010 laitasko vielä ton koko litanian, niin lisätään listoille Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään ja myös jos uusia on ketkä tahtoo listalle..
En taas tiiä tuliko kaikki mitä piti päivitettyä???
Ilo2010, 06/2012, 2, Syy selittämätön, 3 IVF
 
SalamaT, onpas hankalat pohdinnat teillä, mutta hyvä että saitte toisen mielipiteen ja uusia eväitä jatkoa ajatellen. Sinuna ehkä kokeilisin vielä kolmannen hoidon julkisella, mutta ehdottaisin kyllä lääkärille niitä juttuja joita yksityisellä mainittiin. Parhaassa tapauksessahan siltä voi jo tulla se lopullinen tärppi niin ettei kailliita yksityisen puolen hoitoja edes tarvita. (y)

ON: Tänään oli vika ultra, jossa punktiopäiväksi sovittiin pitkän väännön jälkeen ensi viikon keskiviikko. Lääkäri olisi ensin määrännyt sen maanantaille, joka olisi ollut ihan sama kp kuin aiemmassakin hoidossa (jossa siis saatiin vain 5 kypsää solua). Näin siltikin, vaikka on koko ajan puhuttu, että tällä kertaa muniksia kypsytellään pidempään kuin edellisillä kerroilla. No, lopulta iskin pöytään tekemäni Excel-kaavion munisten kasvusta edellisissä hoidoissa, ja vasta se sai lääkärin pään kääntymään. Oli kuulemma loistava kaavio! :giggle:

Onhan tässä tietenkin pieni vaara, että isoimmat munikset ehtii mennä "yli", mutta mieluummin otan nyt sen riskin kuin että suurin osa soluista olisi taas raakoja ja päätyisi sen takia roskikseen. Folleja löytyi kaikkiaan 7+9, joten ihan hyvä saalis voi parhaimmillaan olla tulossa! :)
 
Nonni. Munasoluja ei ole kovin montaa ja nekin vähäiset on melko pieniä. Eilisen ultran perusteella vain kaksi olisi siinä koossa, että olisi kerättävissä. Kaksi lääkäriä ronkki ja pähkäili, että silti kerätään, vaikka kolme on minimi raja. Jos vaikka muutama saisi loppukirin ja ottaisi kasvuspurtin.

Keskiviikkona keräys ja perjantaina istutus kohtuun, jos putkis on alkanut jakaantumaan. Tämä on niin kamala vaihe.
 
Ravishing, rutkasti onnea punktioon! Samanlainen tilanne sulla kuin mulla. Toivottavasti teillä käy paremmin, pidän peukkuja (y)

Me päätettiin kokeilla sitä icsiä vielä. Jostain sen uuden toivon sain kaivettua kuitenkin, nyt on jo ihan hyvä mieli taas :) Yksi välikierto ja sitten seuraavasta ilmottautuminen hoitoon.

Kerroin eilen töissä, että marraskuussa menen uudestaan samaan toimenpiteeseen. Onneksi mulla on ihana työpaikka ja ymmärtäväinen pomo. Saitsutodistuksessa oli mulla koodina hedelmättömyys o_O eli ainakin oma lähiesimieheni tietää tasan tarkkaan missä olin. Eikä sitäkään kommentoitu eilen muuten kuin "Ota iisimmin tänään".
 
Tsemppiä, Ravishing! Meillä onkin sit sama punktiopäivä ensi viikolla. (y) Millainen lääkkeiden annostus sulla on ollut ja onko sitä nostettu? Siitä luulisi olevan apua, jos solut on hitaita kasvamaan.

Valois, hienoa että päätitte tarttua uuteen mahdollisuuteen! Joka kierrossa on kuitenkin aina vähän erilainen lähtötilanne, ja icsi voi hyvinkin olla teillä se ratkaiseva apu. :)
 
Hei ihanat

Pahoittelut poissaolostani. Onnittelut plussista ja pahoittelut ja halaukset pettymyksen kokeneille. Haluaisin niin myötäelää täällä enemmän, mutta juuri nyt en pysty. Synarela aiheuttaa niin vahvoja oireita etten pysty oikeastaan paljon mihinkään muuhunkaan. Masennus alkaa olla jo melko äärimmäisellä tasolla ja yhdistettynä pahaan unettomuuteen tekee elämisen juuri nyt lähes sietämättömäksi. Olen liki työkyvytön ja haluaisin lähinnä maata sängyssä itkemässä aamusta iltaan ja illasta aamuun. Puolitoista viikkoa takana ja luoja ties kuinka kauan olisi edessä, kun ei menkkoja näy eikä kuulu. En tiedä pystynkö viemään tätä hoitoa läpi.

Olette ajatuksissani <3
 
marrasmai: Tsemppiä, ja voimia sinulle!! Nuo Synarela oireet on kyllä niin kamalia... Kärsin juuri itse niistä kaksi viikkoa. Jouduin myös jäämään pois töistä, koska aiheutti ihan selvät masennusoireet. Mä en kyennyt siis niin yhtään mihinkään. Mielessäni oli myös, että "jaksanko tätä ja miten te toiset jaksatte monta hoitoa jos se on näin rankkaa jo pelkän Synarelan kanssa"...
Olo on hieman kohentunut, nyt kun takana on pistettynä yhteensä 800 IU Puregonia ja Synarela annos on puolittunut. Nyt jaksan jo sentään hieman tehdäkin jotain. Nukkuminen silti edelleen ongelma...
 
Ravishing ja Roxanne: Teille peukutan tällä viikolla tapahtuvan keräyksen, viljelyn ja siirron suhteen! Tsemppiä! Minua myös kiinnostaa Ravishing, minua myös kiinnostaa nostettiinko annostasi kesken hoidon?

Ja yleinen kyssäri, jos tilanne näyttää seurantaultrassa vielä kovin epätoivoiselta niin miten hyvin voidaan lääkeannosta nostamalla saada vastetta? Mietin vaan jo kauhulla, että jos ylihuomenna näyttää toivottomalta niin heitänkö sitten heti hanksat tiskiin vai voiko joku yber-annos vielä pelastaa tilanteen.....
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Kyllä sitä lääkeannosta lähdetään korjaamaan heti jos näyttää vähääkään epätoivotulta, joten jos sulla eka seurantaultra vasta tulossa niin en olisi hirveän huolissaan. Kyllä sillä lääkkeellä pystytään jonkin verran kiihdyttämään tilannetta lisää jos tarve on.
Varsinkin ekassa stimulaatiossa se lääkeannosten määrääminen on usein aika arpapeliä, kun ei voi koskaan tietää varmaksi mikä ja miten paljon toimii kelläkin.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/7.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI (syksyllä)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo # 1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Ilo2010 # 06/12 # 2. # selittämätön # 3.IVF
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 # 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 2.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Ravishing # 7/16 # 1. # munajohtimet tukossa # 1.IVF
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä # 3.IVF
shelterme # 2012 # 1. # simpat # 1.IVF
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/2.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS

Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/1.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 2.IVF

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (5pv)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida 1.ICSI/7.PAS(4pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos!
 
Kiva Roxanne ku päivitit listaa.. mua on kehtuuttanut.. :whistle:
Ompas hurjia synarella oireita, itselle se ei tainnut muuta aiheuttaa ku pikkasen yöhikoilua.. tsemppiä taisteluun!
Mitkäs voinnit Roxanella ja Ravishing? Onko pinkeetä?! ;) Onnea jo punktioihin..
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Pahoittelut ja halaukset täältäkin Synarela-oireista kärsiville, aika hurjalta kuulostaa. :( Jos joudutte vielä uudelleen hoitoihin lähtemään niin kertokaa ihmeessä lääkärille noista, luulisi että voitais ottaa käyttöön lyhyt kaava, jossa sivuvaikutukset on paljon pienemmät. Yksityisellähän vallan sitä suosivat, ja mulla ei ainakaan ole ollut lopputuloksessa olennaista eroa vaikka molempia kaavoja on kokeiltu.

Domi, kiitos kysymästä, mulla on ollut nyt paljon vähemmän turvotusta ja pinkeyttä kuin aiemmilla kerroilla, mistä olenkin kätevästi saanut uuden huolenaiheen: tapahtuuko siellä mitään ja onko follit jo lähteneet surkastumaan? :eek: Muuten onkin ollut ihmeen rento olo tämän hoidon suhteen, mutta tästä se jäätävä hermoilu taas alkaa!

Me ei olla vielä päätetty sitäkään, tehdäänkö alkioille (jos niitä nyt ylipäätään saadaan) pitkä vai lyhyt viljely. Klinikalla suositaan pitkää, mut kuulemma suostuvat lyhyeenkin jos asiakas sitä haluaa. Mulla vaan on vanha epäilys, ettei pitkän viljelyn jälkeen saataisi mitään siirrettävää...:unsure:
 
Oon Roxannen kanssa samaa mieltä, jos tulee noin vakavia sivuvaikutuksia lääkkeestä niin ei kyllä kannata toiste sitä ottaa hoitoon mukaan! Mulle ei silloin onneksi tullut yhtään mitää siitä, mutta myöskään ei juurikaan eroa ollut stimulaation lopputuloksessa pitkän ja lyhyen välillä. Sen jälkeen kun siirryttiin yksityiselle Naikkarilta ja lääkärin kanssa siellä juttelin, niin en ole kyllä ihan vakuuttunut että se pitkä kaava mitenkään paras vaihtoehto edes on. Ellei tietysti ole esim naisen kierrossa jotain syytä minkä takia on suositeltavaa, että oma hormonitoiminto ajetaan alas. Jos syy sen käyttöön on puhtaasti se, että halutaan enemmän munasoluja niin en kyllä sitä silloin valitsisi enää nykyisen tietopohjan perusteella.

Mulla lyhyessä kaavassa oli jarruna myös aivan toinen lääke kuin synarela, se oli C:llä alkava joku piikkilääke missä piti itse sekoittaa jauhot ja nesteet. Olihan se vähän inhottavaa touhua verrattuna pelkkään nenäsumutteeseen.
 
Ekassa seurantaultrassa käyty. Oikealla oli 11 rakkulaa, vasemmalla vain 4, yhteensä siis 15. Oikealla suurimmat 15-16 mm. Vasemmalla pienin vaan 6 mm. Limis oli 9,7. Näillä tuloksilla kuulemma vahvasti näyttää siltä, että maanantaina olis punktio. Perjantaihin mennään vielä samalla Puregon annoksella ja sitten vielä ultra. Mulla loppuu Synarela ja sainkin sitten viimiseks jarruksi 2 Orgalutran piikkiä. En oikein tiedä ollako nyt tyytyväinen, sieltä nyt ainakin jotain löytyi. Vasen puoli kyllä on nukuksissa. Toisaalta on jollakin tapaa tyytyväinenkin, ettei siellä niin paljoa, sillä se on mulla jotenkin piilossa. Nytkin sattui pelkkä uä, ku lri joutui vatsanpeitteiden päältä painelemaan, että sai edes ultrattua. Voisi kuvitella, että punktiokin olisi sinne puolelle kivulias. Kyllä mä niin "uuno" olen näiden asioiden kanssa, kun ajatukset vaan pyörii ja pyörii. Pelkästään vaan tässä aiheessa. En ois ikinä uskonut, että se vuosien odotus kulminoituu näin... Ajelin sairaalasta kotiin ja mietin, että "paloikohan tuossa edes vihreät, vai mahdoinko ajaa punaisia päin". Niin jotenkin pää jossa harsopilvessä kuljen. En kyllä pysty keskittymään niin mihinkään...
 
Shelterme, minusta saalis kuulostaa varsin mainiolta. Tsemppiä punktioon!

On. Tänään oli myös mulla ultra tulevaa passia varten. Molemmilta puolin löytyi 17mm follikkeli ja limiskin kaunis 13mm :)Sain myös reseptin gonapeptyliin kun sitä kysyin. Lääkäri sanoi että siitä voi olla apua tai voi olla olemattakin mutta haittaa siitä ei ainakaan ole. Kaikki keinot siis käyttöön!
Nyt tikutellaan ovista ja toivotaan ettei se ainakaan maanantaille osu! :sneaky: Niin ja jäi meidän päätettäväksi siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota.. (n)
Pieni toivonkipinä nostaa taas päätään mutta samalla päässä kummittelee kuva raskaustestistä yhdellä viivalla..:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
2ICSIN 2.pas tehty tänään, 5 päivän alkio, testipäivä 7.9.

Jotaik outoa siirrossa kumminkin oli; nestettä kohtuontelossa joka ensin jouduttiin imemään pois. Yritin kysellä lääkäriltä miksi tuollaista voi olla, niin en saanut muuta vastausta kuin että "joskus vaan on ja se pitää saada pois ennen siirtoa kun muuten häiritsee kiinnittymistä".

Ja jossei tämä nyt tuo positiivista tulosta niin ilmeisesti asiaa pitää tutkia miksi sinne kertyy nestettä. Just joo, aina jotain!
 
Ei ollut onnellinen tämänkään siirron loppu. Soitin tänään polille ja kerroin haalenevista viivoista ja myöhässä olevista menkoista....sieltä sain lähetteen verikokeisiin, jonka tulos on 68, eli hyvin on laskussa hormonit. Nyt en tiedä onko tämä kemiallinen vai varhainen km....anyway, menkat ku alkais, niin sais nollattua tilanteen. Viikon ovat nyt myöhässä ja toivottavasti alkaisivat pian. Huomenna aiko hoitaja uudelleen ja verikokeen tuloksen perusteella sitte mietitään jatkoa. Yksi ainokainen enää pakkasessa. Usko senkään onnistumiseen on....:(....mutta sen näkee kun elää. En tiiä joudunko pitämään välikierron...se varmaan selvinnee huomenna, mutta YRITÄN nyt rauhoittaa tilanteen ja päästä vähän irti tästä palstailustakin. Se, pystynkö piinailemaan seuraavaa siirtoa ilman teidän tukea, jää nähtäväksi, mutta ei varmasti tekisi pahaa mielelle, yrittää keskittyä ihan muihin juttuihin, mutta sitten on se toinen puoli, kun tilanne on päällä ja epävarmuus kalvaa, niin teidän jokaisen tuki ja ymmärrys, on jotain sellaista, mitä ystävät tai oma mieskään ei pysty antamaan.

Onnea, uskoa ja toivoa vaiheisiinne, jokaiselle erikseen!
 
Voi Siida :( olen niin pahoillani. Voimia sinulle. Enempää en osaa sanoa :(

AdeliinaJosefiina, itse en ole tuommosesta nesteen kertymisestä kuullut mutta toivotaan ettei olisi mitään mikä vaikuttaa lopputulemaan! Kaikki tsempit sulle piinailuun (y)
 

Yhteistyössä