IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

zoona, älä vielä heitä kirvestä kaivoon... <3

mä en ymmärrä miten joku malttaa olla testaamatta, mulla on miljoona testiä kaapissa ja torstaina varmana tuhoan monta :whistle: silloin olisi pp7, eli jotain voisi näkyä...jos jotain on..

Lantion ja kohdun seudulla on kyllä niin oudot olot..kokoajan jomottaa tai vihloo jostain kohdasta... Puhumattakaan että yöunet on hävinnyt jonnekin,heräilen pissahätään tunninvälein...
tänä aamuna olin ihan raato, en olisi millään halunnut nousta sängystä kun yö meni heräillessä ja makasinkin loppupeleissä 10.30 asti ja torkuin...onneks on vapaapäivä :D
 
Mulla on puolestaan sellainen kokemus, että plussa voi tulla vaikkei mitään oireita olisikaan. Eli kompaan kyllä Domia siinä, että oireista tai oireettomuudesta ei oikein voi mitään päätellä. Testit sen totuuden sitten aikanaan kertoo. :)

Tsemppiä Blobille ja Zoonalle, peukut on pystyssä! (y) Jos on blasto kyseessä, niin pp7 voi hyvinkin näkyä testissä jotain (mulla on näkynyt jo pp6).
 
Tuoresiirrosta plussa näkyi naurettavan hentona vasta testiaamuna ja senkin jälkeen meni pitkään ennen kuin muuttui vahvaksi. Kai sitä sillä kokemuksella ajattelee, ettei kannata yhtään liian ajoissa tikutella :sick:
 
Noi alkuraskauden oireet on oikeasti kyllä niin vaikeita tulkittavia. Enhän minäkään oikeasti tiedä, onko noi johtuneet lääkkeistä vai mistä, kun lähes joka kerta on tullut myös plussa. Tosin kemiallisissa ne oireet kyllä loppuneet heti kun testi haalistunut, mutta muistelen kyllä että näin kävi myös keväällä ku pidemmälle meni. Ihan oikeasti noita EI todellakaan kannattais kytätä. Zoona, minähän siis en vielä piinaile, mutta elän toivossa, että ehkä jo parin viikon päästä se piinailu olis jo hyvin lähellä ja alkiot jakautumassa. Tänään alko menkat ja huomenna eka piikki.

Huh, onnea meille kaikille! Koska Domi testaa? Mua niin jännittää!!!
 
Siida ei mulla ole käynyt edes mielessä et millon testaisin!!! :LOL: En kuulu himotestaajiin, päin vastoin yleensähän ole testannut sit kun vuoto/tuhru on alkanut. Viimeksi tais jopa pp13 aamulla olla vielä vuodoton ja sit tein testin ja ehkä seuraavalla vessa käynnillä olikin sit jo väriä.. Enköhän taas lie odottele sinne ens viikon loppupuolelle.. :)
 
Vastaan vaikkein ookkaan himotestaaja.. :) Minun silmä ei saa tohon toista viivaa vaikka kuinka kääntelen läppärinnäyttöä, mutta multa tosiaan puuttuu ne haamulasit ja kuvahan myös voi "syödä" viivaa. Lisäksi tosiaan oot aika aikasessa testaamassa! :)
 
Kuvaan on vaikea saada mutta mieskin sen näki :LOL: luonnossa ei tarvinnut haamulaseja vaan oli sen verran selvä ettei tarvinnut tiirailla...kysymys mielessä onkin että tekeekö pc testit selkeitä viivanpaikkoja..
 
Blob minä olen niiiin huono testaaja, etten sano muuta kuin että jos siinä jotain näkyy kahden henkilön silmin, niin se on lupaava juttu. Ja yhdistettynä vielä tuohon sinun oirehdintaan :)

Olen osa-aikaisena töissä ja esikoinen osa-aikaisena hoidossa (koska raha :cry:). Työt, ipana ja omat terveysongelmat pitää aika hyvin huolen, ettei tule niin kovin tätä siirtoa tuumailtua päivisin. Mitään tuntemusta ei ole vieläkään ollut. Ja siis tänään saan lopettaa Luget. Voi olla, että vuoto alkaa jo ennen verikoetta. Varasin nyt siihen ajan pe iltapäiväksi. Aikaisintaa la aamuna teen testin, JOS siis vuoto ei ole alkanut.
 
Entinen himotestaaja täällä, moi! mä sain tuollaista haamujen esiäitihaamua todella aikaisilla päivillä blaston siirron jälkeen. Kuvailin itse sitä viivaa 'värillisen viivan varjona' eli eri juttu kuin viivanpaikka. Viivanpaikkahan näyttää aika selvä rajaiselta painaumalta missä ei ole väriä, mutta ihanku olisin ollut näkevinäni tuossa sun kuvassa sellaisen varjon viivasta! Ja kameraahan tarttuu aina huonommin aikaiset viivat kuin silmään (paitsi jos makrokuvannut).
 
Entinen himotestaaja täällä, moi! mä sain tuollaista haamujen esiäitihaamua todella aikaisilla päivillä blaston siirron jälkeen. Kuvailin itse sitä viivaa 'värillisen viivan varjona' eli eri juttu kuin viivanpaikka. Viivanpaikkahan näyttää aika selvä rajaiselta painaumalta missä ei ole väriä, mutta ihanku olisin ollut näkevinäni tuossa sun kuvassa sellaisen varjon viivasta! Ja kameraahan tarttuu aina huonommin aikaiset viivat kuin silmään (paitsi jos makrokuvannut).
Thanks :D

Tulin töistä kotiin ja pakkohan se tikku oli esiin ottaa...kyllä siinä on selkeä,hieman punertava haalea viiva.
En todellakaan heitä uskoa tuon varaan mutta toivoa kyllä herättää :rolleyes:
Viimeksikin sain testiin haamun tosi aikaisin (muistaakseni dpo 10 luonnollisessa kierrossa)..
 
Voi mahtavaa Blob❤

Mitä!?! Mää hain lääkkeet ja olin varautunut maksamaan 600-700€, niin ne maksoki puolet vähemmän. Hädissäni jo mietin, että puuttuuko jotain!!!! No ei puutu ku ei oo ku puregoni ja orgalutran, mutta jäätiin miehen kans miettimään, että enkö mää viimeksi saanu niistä mitään kelakorvausta ku nyt tuli -40% kummastakin. Siis positiivinen ylläri!!
 
Voi mahtavaa Blob❤

Mitä!?! Mää hain lääkkeet ja olin varautunut maksamaan 600-700€, niin ne maksoki puolet vähemmän. Hädissäni jo mietin, että puuttuuko jotain!!!! No ei puutu ku ei oo ku puregoni ja orgalutran, mutta jäätiin miehen kans miettimään, että enkö mää viimeksi saanu niistä mitään kelakorvausta ku nyt tuli -40% kummastakin. Siis positiivinen ylläri!!
Olisko tullu lääkekatto vastaan :)
Toinen noista on korvattava, toinen ei (muistaakseni)
 
En kyllä kans erota tuossa Blobin kuvassa toista viivaa mutta tosiaan voi olla että kamera vaan häivyttää sen.. ja jos jotain värillistä näkyy niin toki se jotain merkkaa :) mulla myös vaikka tullu testiajan jälkeenkin..

Zoona, oireettomuus voi olla hyväkin juttu, mulla ei ainakaan ihmeempiä oo ollu plussasiirroissakaan, enemmän jotain nipistyksiä, vihlontoja ym. tuntemuksia on ollu negoissa.. en oo myöskään tuntenu kiinnittymistä mitenkään eikä oo ollu vuotoja niihin aikoihin.

5pv pistelty ja tänään ultrassa vasemmalla 5-6 ja oikeella vaivaiset 3 rakkulaa.. :/ eipä oo ainakaan yhtään liian iso annos tää 300iu:kaan ja ihme on jos mitään menee pakkaseen tällä kertaa, tai enää. Ja ties monetko noistakin vielä on tyhjiä. Ehkä pitäs ekaa kertaa ihan tosissaan varautua siihenkin ettei tuu ensimmäistäkään siirtoo.. silti tuntuu karseelta vaikka yrittäs olla kuinka realisti. Ainakin se nyt on selvää ettei enää päästä aiempiin solumääriin eli noin 12.
Tuolla on tapana nykyään viljellä aina mahdollisuuksien mukaan pidempään, ja siinähän mulla se suurin kato aina käy. Blastoo nuorempien siirrot on ollu yhtä tyhjän kanssa. Kuitenkin kaikkia viljeltäs nyt vähintään 4. päivään.
Että paremmaltakin ois voinu näyttää, mutta tilanne kerrallaan ja ei kai sitä tässävaiheessa jo pitäs lannistua.. Mut kyllä se ikä vaan on tehny jo tehtävänsä kun oikee puoli on näköjään jo näin hyytyny. Sitten taas toisaalta, kun ei siihen tarvis kun sen yhden kelvollisen eikä niillä muilla sit ois niin väliä....että sitä tässä nyt vaan yritetään kaivella.
Mullakin ylitty tänään toisen erän ostolla kelakatto ja sain siihen oheen jonkun korvauslapun lopun hakemista varten, mut eka kai pitäs kelasta tulla joku täyttymisilmotus tms.

Mites muut kellä pisteltävä jarru (orgalutran/cetrotide), kun niis ohjeissahan sanotaan et piikin ihoon laiton jälkeen pitäs vetää mäntää takasinpäin ja tarkistaa ettei menny suoneen.. jos sinne tulis verta niin koko annos pitäs heittää meneen!? En oo uskaltanu tehä tota kun en halua joutua heitään kallista litkua haaskuun :oops: mitähän siitä sit voi tulla jos oiskin pistäny suonen läpi? Tänään kysyin lääkäriltä mut vastas vaan jotenkin epämääräsesti, että "ei se kyllä yleensä mihkään suoneen mee, tai korkeintaan jotkut kokemattomat pistäjät saattaa osuakin..", heh, no kokeneisuudesta ei ainakaan mulla jää kiinni :D tuuri onkin sitten taas eri juttu..
 
.



Mites muut kellä pisteltävä jarru (orgalutran/cetrotide), kun niis ohjeissahan sanotaan et piikin ihoon laiton jälkeen pitäs vetää mäntää takasinpäin ja tarkistaa ettei menny suoneen.. jos sinne tulis verta niin koko annos pitäs heittää meneen!? En oo uskaltanu tehä tota kun en halua joutua heitään kallista litkua haaskuun :oops: mitähän siitä sit voi tulla jos oiskin pistäny suonen läpi? Tänään kysyin lääkäriltä mut vastas vaan jotenkin epämääräsesti, että "ei se kyllä yleensä mihkään suoneen mee, tai korkeintaan jotkut kokemattomat pistäjät saattaa osuakin..", heh, no kokeneisuudesta ei ainakaan mulla jää kiinni :D tuuri onkin sitten taas eri juttu..
en kyllä todellakaan vetäny mäntää ulos :D eikä mua klinikalla niin neuvottu tekemäänkään (kaikki piikit käytiin tarkkaan läpi)...
 
Mä vedin cetrotiden (vai mikä se olikaan) mäntää ihan millin taaksepäi silloin kun sitä pistin, aina vähän kauhuissani että mitä jos :D mutta eipä koskaan tullu verta mukana. Uskon, että tuskin kellään tuleekaan oli kokenut tai ei. Mutta tosiaan nopeamminhan se aine menee sitten suoraan elimistöön jos suoneen onnistuisi sen pistämään, en tiedä mitä muuta siitä voisi tapahtua.

Sitte mulla kerran siihen piikkiin jäi iha mega iso ilmakupla, just viiminen piikki ennen punktiota niin tuhrasin sen kanssa varmaan puolet hukkaan siitä lääkkeestä kun yritin saada sitä kuplaa veke :X3::rolleyes: no sitten kätilölle sanoin punktiossa niin sanoi, että ilmakuplista ei ole väliä kun ei ole suoneen pistettävä lääke.
 
Siksi mää tuota lääkkeitten loppusummaa ihmettelin ku mitään muuta en oo tänä vuonna apteekista hakenu reseptillä ku nuo ja mun mielestä noista se vielä ei voinu mennä täyteen. Hintalappu noille oli 600€ ja kelakorvaus vei kummastakin kuulemma 40% näin se myyjä sano. Liekkö laskenu väärin?

Lulaby, just tänään mietin, että mitä sulle kuuluu ja jokohan oot ultrassa käyny :) Mun mielestä tuo sun saldo on ihan hyvä. Minä jopa toivon ettei tuliskaan sitä kahtakymmentä follia mitä viimeksi tuli. Monesti vähemmän on enemmän ja toivotaan nyt, että sieltä sulle muutama hyvä plasto kehittyisi. Ja voita niitä folleja sieltä muutama vielä putkahtaa lisää kun punktio koittaa. Montako pistospäivää normaali lyhyessä kaavassa on? En kertakaikkiaan muista enää mitään ja kun hoitajalle soitin eilen, niin unohdin sitte kysyä, että koska se punktio olis. Viimeksi meni ihan suunnitellusti kaikki, ei tullu ylimääräisiä pistospäiviä ja follit oli hyvin tasakokoisia ultrassa. Ti on ultra. Voi kunpa nyt kaikki menisi yhtä hienosti ja helposti.

Onnea matkaan mulle, sulle ja teille jokaiselle❤
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Jaa, no hyvä ettei muutkaan oo niin orjallisia ollu niiden ohjeiden kans :)
Sitä vaan miettii paljonko karsintavaraa enää jää alle 10 solusta...kun tulis nyt se yks elinkykynen blasto.. sehän riittäis! No onhan tässä nyt uutena se embryoskooppi että sen varassa kai edes vähän parempaa saldoo vois toivoo. Jos uuteen hoitoon joutuu niin varmaan vielä isommalla annoksella, ja vaadin dhea:ta kuurin...ja sittenpä ainakin lääkkeet on melkein ilmasia loppuvuoden.. mutta ehkä ei pitäs mennä taas asioiden edelle, katotaan nyt miten tässä käy. Sitä vaan helposti haluaa tehdä jo valmiiks kaikki varasuunnitelmat..
Mulla ollu muissa 10 fsh-pistopäivää (3 tosin pitkiä kaavoja) paitsi ekassa menopurilla 11, ja nytkin tulee mitä ilmeisimmin enemmän. Maanantaina katotaan seuraavan kerran ja ke-pe välillä punktio.
Ja joo, sitäkin mietin voisko folleja ilmaantua vielä lisääkin, enkä muista yhtään mitä tässä vaiheessa on ollu aiemmissa hoidoissa.. monet oli kuitenkin jo 10mm paikkeilla että ehtiskö sinne enää mitään uusia tasakokosiks ehtiviä ilmaantua?
Meniskö toi kertaostolla lääkekaton täyttyminen sit niin että jos jo samassa ostossa ylittyy niin saa sen -40% kaikista? En oo vielä kerenny tutkiin omia kuitteja/korvauslappua niin tarkkaan.. ja mulla oli pohjalla jo jotain lähemmäs 40e.

Kiitos Siida, sujuvia piikkejä sinnekkin! Ja tietty muillekin omiin tilanteisiin!
 
Nyt Lullaby lakkaat liikaa murehtimasta ja uskotaan, että kaikki menee hyvin. Aika huikeeta, kun on mahdollisuus tuohon embryoskooppi jutskaan, varmasti alkioille parempi!

Jos pistoksia on 10päivää niin sillon punktio menis lauantaille :eek: tekeekö julkinen niitä lauantaisin. No, nyt minun pitää lopettaa murehtiminen ja elää eka tiistaihin saakka ja olla sitten viisaampi!

Ja tosta orgalutranin pistämisestä ei mullekkaan ole mitään sen kummempia ohjeita koskaan annettu, muuta ku että makkaraa kohti vaan.

Muoks. Eipäs mene ku perjantaille jos 10päivää pistän.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt taas en muista kävikö näin viimeksi kun aloitin puregonin, että menkat loppuu ennen aikojaan. Jokin hämärä muistikuva tästä kyllä on. Onko teillä muilla vuoto hyytynyt pistosten alettua? Tätä vasten ajateltuna on kyllä ihan loogista, ettei tuoresiirto ole se paras raskautumisen suhteen, jos kerran kohtu ei tyhjene samalla tavalla ku normaalikierrossa. Tämäkin kyllä pistää miettimään tuoresiirron järkevyyttä.

Domi ja Zoona! Rautaisia mimmejä ootte kyllä ku maltatte odotella! Hattua nostan korkealle!!
 

Yhteistyössä