IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ultrassa käyty. Oikealla 4kpl 8-9mm ja vasemmalla 2kpl 8-9mm rakkulaa. Eli kuus yhteensä, tasakokosia joo mutta viimeks viidestä rakkulasta neljä solua ja yks alkio eli ei tää kyllä mieltä kohentanu. :(
Eiks siel ollu ees mitään pienempiä tulossa? Jatkatko samalla annoksella?
Voihan ne kaikki yllättää ja hedelmöittyä. Toivotaan ainakin niin!

Mulla on niin paska olo, että taidan lähtee töistä kotiin makaa sohvalle.
Tuntuu ku maha venyis yli rajojen ja kohta poksahtaa ja kaikki suolet ja muut valuu pois. Gonapeptyl vaan pahensi oloa. :cry:
 
Moikka kaikille! Mä kirjottelen täällä ekaa kertaa, eilen olin elämäni ekassa punktiossa. Pelkäsin sitä ihan hulluna, mutta se menikin paljon kivuttovammin kun pelkäsin. 32 rakkulaa saatiin kerättyä ja olo on kyllä nyt sen mukanenkin. Tuoresiirtoa mulle ei voida nyt tehdä, koska hyperstimulaation riski on niin suuri :( maanantaina lääkäri soittelee kuinka monta sieltä saadaan pakkaseen. Muita joilla sama tilanne ollut, pystytäänkö jo seuraavasta kierrosta tehdä siirto?

Tsemppiä kaikille :)
 
@atvk87 5kpl <6mm en usko että niistä mikään kirii punktioon mennessä.. Joo pitäis olla ilonen että ees jotain irtoo mutta kyllä se pettymys on kauhee ku ikää tulee vasta 26 ja vaste tällänen. Hedelmöittyi tosiaan viimeksiki kolme mutta kaks monitumaista jotka meni roskii. Kirves jo kaivon reunalla kiikkuu.. :( tiiän että kyllä se olo tästä paranee ku saa vähän sulatella asiaa. Nyt vaan tuntuu ihan järjettömän epäreilulta kaikki.

Tsemppiä sulle oloihin, eipä se herkkua tuokaan varmasti ole. :( lepoa ja juomista paljon!

@Fainatus Tervetuloa, sinne samat sanat. Lepoa ja juomista. Harmi kun tekään ei tuoresiirtoon pääse :( taitaa olla käytäntönä yks välikierto ennen siirtoa?
 
Ckk
No johan on ollu seikkailu @Rusakkonen :LOL: mut hyvä, että loppu hyvin, kaikki hyvin! Ja jos se paljoo vuotele, niin eihän se vältsisti tarkoita mitään :)
@-dino- Sitä minäkin ajattelin sanoa, että voihan se olla, että siellä kaikki hedelmöittyy ja saatte pari pakkaseenkin :) vaikka pessimistihän ei pety..
@Fainatus Aikamoinen saalis sielläkin! Mulla jäi tuoresiirto tekemättä sairastumisen takia ja sillon sanottiin, että lääkkeellisen kierron jälkeen pidetään aina yksi välikierto.
Yrittäkäähän hypeririskiläiset nyt levätä ja juoda paljon!
 
@Ckk Ei oo vuoto vielä alkanut, päätin pelata noilla lutinuksilla joita pariksi päiväksi jäljellä ja yrittää siirtää parilla päivällä menkkojen alkua, että pääsisi pääsiäisen yli. Nyt jos alkaisi niin osuisi siirto niin pahasti keskelle pääsiäistä. Kaikkensa tässä siis yritettävä, ettei tulisi taukoa väliin. En vaan jaksaisi sitä odottelua.. Viimeksi alkoivat 2 päivää lugejen lopetuksen jälkeen, saa nähdä miten lutinuksen kanssa käy. Mulla myös tuo ovulaation ajankohta on mysteeri, kun ekassa oli kp13 ja viimeksi arviolta kp9. Niin saa nyt nähdä, mihin se nyt osuu.

Jotenkin henkisesti oon jo alkanut valmistautua siihen uuteen hoitokierroksen alkuun. Toivoin aikoinaan, että siihen ei jouduttaisi, mutta kyllä se nyt valitettavasti on sitä kohti menossa.

Loma on sujunut ihan hyvin, viikonloppuna mukavasti oireet lisääntyi niin aattelin, että jospa sittenkin..No ma-aamuna tein testin aikaisin niin sai sitten märehtiä sitä sängyssä itekseen. Muut(appivanhemmat+miehen sisko) varmaan pisti aamun mun hiljaisuuden vaan väsymyksen piikkiin, mutta mies kyllä huomasi fiilikset läpi. Sitä sitten puitiin vähän laskettelurinteen tuolihississä kun oltiin kahestaan. Sanoi, että no kolmas kerta toden sanoo tai neljäs. Ja että eihän se sun vika ole. Otin sitten rinteessä minttukaakaon vitutukseen ja illalla viiniä ja pari sauna siideriä. Testipäivä on aina se pahin ja masentavin, sieltä sitten pikku hiljaa taas noustaan. Tänään soittelin klinikalle uutiset, kun olin sopivasti yksin mökissä. Nyt sitten tiedossa mukavaa puuhailua loppu lomaksi, niin jospa se siitä taas eikä koko ajan miettisi asiaa. Tekee myös ihan hyvää mielelle, kun huomasin uppoutuneeni tähän lapsettomuusmaailmaan aika syvälle taas, kun aloitin lukemaan tätäkin palstaa alusta ja luin vaan joka välissä kun pystyin. Nyt ei oo ollu aikaa, niin saanut vähän itseään ulos kuplasta.

Toivottavasti muille piinailijoille käy onnellisemmin! Tsempit myös siirtoa odottaville ja punktioon meneville.
 
Ultraterveiset täältäkin, hevoskuureista huolimatta vain 2+3 munista näkyvissä (mulla siis ikää jo 41). No on se tyhjää parempi, mutta ovat jonkinverran erikokoisia, joten kaikki ei ole välttämättä niin hyviä ehdokkaita. Pe uusi ultra ja ensiviikon alussa punktio.

@-dino- toivotaan sulle hyvää onnistumisprosenttia, ja koita saada ajatukset positiiviselle mallille. Vaikka tiedän, että ei oo helppoa kun täälläkin on aika pettynyt ja väsynyt fiilis.
 
Ckk
@mmmoi Toivottavasti lääkkeet toimis niin, että ei osu pääsiäiseen. Hyvä, että oot osannu kuitenkin edes vähäsen nauttia lomasta ja tosi hyvä, että teillä on miehen kans ollu se pieni hetki aikas kahdestaan jutella asiasta.
@gemmy Tsemppiä piinaan!

Soitin sinne polille. Ei ollu kiva puhelu. Se hoitaja kuulosti ihan siltä, että ei toivoakaan päästä siirtoon tässä kierrossa "mutta jos haluat kuitenkin yrittää, niin voidaan varata ultra-aika".. ja "siinä nyt voi tulla yksi turha käynti". Fiilis tosi korkeella ja silleen :unsure: "No nämä nyt vaan joskus osuu pyhille ja viikonlopuille". Enkä sit tajunnu kysyä, että pitääkö mun nyt kuitenkin alottaa ne terot, mitä siihen edelliseen siirtokiertoon olis pitänyt syödä. Mut kaipa mä nyt ne kuitenkin aloitan..
 
@atvk87 Aa ok, sulla oli niin paljon tulossa folleja (luin aiemmin vähän väärin). Ja tosiaan toi neste kohdussa kyllä taitaa kieliä hyperin vaarasta. Harmi sinällään kun ei tuoresiirtoon pääse, mutta toisaalta noin muhkealla saaliilla ei välttämättä tarvi enää koskaan uutta punktiota jos saa hyvin pakkaseen alkioita. Tsemppiä! :)
 
Ckk
Nopeesti kirjotin töistä lähtiessä, niin unohtu kirjottaa, että ens viikon torstaina on kuitenkin ultra ja sit katotaan onko sinne päinkään valmista munasolujen kanssa. Ja enhän mä niitä teroja nyt alottais eniveis, vaan vasta just ennen siirtoa.
Noh mut :poop: fiilis jäi.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #1. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/3.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 # 1. # selittämätön # 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16# 2.# siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 2.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
love-
16.3 (2x5pvä/2.3)
Rusakkonen 16.3 (5pvä/3.3)
Jantzu 19.3 (3pvä/5.3)
gemmy 29.3 (5pvä/13.3)

:love: Plussat 2017 :love:

Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
On niin kuin olisi lievahkot kuukautiset nyt. Eli joko vuoto kohta loppuu ja plussaa, taikka sitten alkaa tulva... Kylla tama kovaa on. Taytyy vain luottaa, etta onnistuu, ennen kuin on liian myohaista yrittaa, ja etta kuitenkin jaksaa, etta tyopaikka pysyy jne... Yritan pysya toiveikkaana ja luottavaisena.
 
@gemmy tsempit piinailuun, toivottavasti nyt sujuis kaikki hyvin loppuun asti. :barefoot: mullaki viimeks siirrossa limakalvo jotain 9mm eikä sillon ainakaan sanottu että ois huono.. :unsure:

@Ninnupinnu Koitetaan me pärjäillä näillä mitä tulee :unsure: Tottahan se on että ykski voi riittää mutta oishan se ihan kiva saaja jotain pakkaseenki tämmösen hormoonirumpan jälkeen. (n)

@Ckk no ompa sielä ollut taas työhönsä kyllästyny hoitsu puhelimessa :unsure: Kumpa onnistuis siirto :barefoot:

@Ihanapa mitenköhän sielä on punktio menny? :geek:

@Rusakkonen tsempit vielä viimisiin päiviin. Tää jatkuva odottelu on kyllä kuluttavaa. :(
 
Huh, elämä alkaa voittaa. Mahan ympäryskin on pienentynyt 1,5cm aamusta, niin eikö turvotus vähä helpota. Toisaalta hiukan huolestuttavaa, et onko kaikki jo poksahtanu ja karannu :LOL: Aamulla sit lähtö punktioon, hiukan jännittää, mut toisaalta luottavaisin mielin. Meillä ei oo ku reilu puoltoista tuntia ajomatka Taysiin.
Joo @marrasmai en mä uskonut, että lääkäri ja hoitaja ois turhaan varotellut ja mitä nyt täältäkin kokemuksia lukenut, niin helposti jos menee yli kahenkymmenen niin rupee tulee ongelmia muuten. Ei varmastikaan päde kaikilla! Toivottavasti ei tarttis enää tähän lähteä ja jos tarttee, niin haluan pienemmät annokset. Ja kunpa ei olis kaikki ylikypsiä, eihän sitä vielä tiedä paljonko siellä todellisuudessa löytyy käyttökelposia. Oon lukenut niistäkin, joilla on ollut paljon, mutta tyhjiäkin.

@-dino- Älä vaivu synkkyyteen! Tosta voi tulla vielä vaikka mitä ja pakkaseenkin. Toivottavasti ette uutta rundia enää tarvitse.
Sama @Ninnupinnu, kurjaa jos hevoskuuri oli silti noin vähävasteinen.
Mul on jotenki petturiolo tässä porukassa nyt. :oops:

Onnea @gemmy kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun! Kyllähän toi limakalvo on riittävä onnistumiseen!

Ja tsemppiä @Ckk ultraan sitten. Pääsisitpä siirtoon!
Oli kyllä vähän tyhmästi töksäytetty, vois sitä hienovaraisemminkin esittää asiat.

@Rusakkonen kauheesti peukkuja pystyssä sulle, että ois edelleen harmitonta. Kauheeta toi epätietoisuus.

Ja mua kans jännittää miten @Ihanapa ? Onko niin tokkurassa vieläkin, ettei pääse kertomaan kuulumisia. :LOL:

Ja koitahan @mmmoi nauttia lomasta! Helposti tänne jää märehtimään näitä, mutta on tää mun mielestä silti toiveikkaampaa keskustelua, kun monet lapsettomuuskeskustelut, joissa pohditaan vaan sitä yksin / kaksinjäämisen tunnetta.

Äsken iski sellanen pettymys taas, vaikka fiilikset on ollu ihan hyvät pahaa oloa lukuunottamatta, kun tuli mainoksena zalandon äitiysvaatteita ja siinä oli shortseja ja muuta kesäistä, että en mä ainakaan pääse ostamaan kesä-äitiysvaatteita. Ehkä talvitakin ja toppahousut. Toisaalta pitäis jo olla kiitollinen siitä, että pystyy toivomaan tätä edes ensi talveksi. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Tätä on niin vaikea pukea sanoiksi. :unsure:
 
Hei kaikki! Täällä uutena kirjoittelen. Elämäni ensimmäinen IVF-koitos meneillään ja vertaistuki on enemmän kuin tarpeen. Kaikki on niin uutta ja outoa. Tänään kävin ultrassa. Siellä ilmeni, että vaste oli vaatimaton. Menopur on ollut käytössä, tänään alettiin myös jarruttaa orgalutranilla. Menopur-annostusta kasvatettiin. Torstaina on uusi ultra ja maanantaina todennäköisesti punktio. Huomasin tuossa kun viestejä selailin, että joillakin muillakin taisi sattua punktio samalle viikolle..

Toivon meille kaikille tasapuolisesti onnea tämän hetkisiin ja tuleviin koitoksiin! (y)
 
Onpas täällä kova meno, kun hetken on pois, niin hirveesti tapahtunut!

Tervetuloa Carinem ja Fainatus!
atvk87
onnea punktioon! Toivotaan, ettei hyperi iske, tai jos iskee, niin hoituu mahdollisimman nopeasti.
Voi että Dino, toivotaan että siellä nyt silti olis se yksi ainoa tarvittava!
Ninnupimu mulla ihan sama tilanne oli pari kuukautta sitten. Ikäkin mulla sama kun sulla. Näin jälkiviisaana mun olis varmaan pitänyt laittaa sen meidän ainokainen alkion pakkaseen, ja sitten Pas. Kun mulla oli hormonit huonontaneet limakalvon, ja meni se tuoresiirto ns. kankkulan kaivoon. Mutta mun lääkäri teki parhaaksi tekemänsä ratkaisun silloin, ja varmasti tekee sunkin lääkäri. Toivon sulle onnea matkaan, toivotaan, että löytyy ainakin pari kypsää, ja niistä tärppäis.
Rusakkoiselle peukkuja myös täältä. Toivotaan parasta mahdollista!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@atvk87 huh huh mikä saalis sulla.

@Carinem ja @Fainatus tervetuloa joukkoon!

Itellä oli tosiaan punktio eilen. Sain esilääkkeissä rauhoittavaa kun sitä pyysin. Teknisten ongelmien vuoksi toinen puoli piti punktoida kahteen otteeseen. Toinen puoli kävi paljon kipeämpää, tämä oli siis se puoli missä oli enemmän rakkuloita.:eek: Kipulääkettä sain suoneen toimenpiteen aikana. Ihanasti oli mies mukana vaikka ensin meinasi ettei hän taida tulla, mutta muka oli kun oli paikalla <3

Tuloksena oli 12 käyttö valmista munasolua. Ja huomenna olisi sitten siirto. Kovasti olen pelännyt että tänään soitto tulee, mutta onneksi ei ole kuulunut mitään.

Kovasti olen kyllä ollut kipeä eilisen ja tämän aamun. Särkylääkkeillä mennään kotosalla. Sain puhuttelun siitä, että pitää hakeutua sitten sairaalaan jos ongelmia tulee, itsekkin kun hoitaja on niin sinne lähteminen saattaa olla hieman nihkeämpää :sneaky:. Hyperistä varoteltiin.
Nyt olen kovasti yrittänyt juoda kotona ja levähdellä.

Minut voisi varmaankin lisätä tuonne listaan myös.

Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #1. ICSI
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiva kuulla susta @Ihanapa ja hyvä että kaikki meni hyvin! Jännää toi sun huominen siirto kans! :) Saatteko siellä sit tietää montako meni pakkaseen vai tiedätkö jatkoviljelläänkö niitä vielä?

Mä en ottanut miestä mukaan sinne toimenpiteeseen, kysy kyllä että haluunko että hän tulee mukaan, mutta sanoin että ei varmaan oo hyötyä ja sit en ite oo niin reipas siellä kun tukeudun häneen.
Pissalla käyminen oli jälkeen tosi kauheeta, mut kerrottiin et joillain ei pissa onnistu ja joudutaan katetroimaan. Onneksi kotona jo tuli helpommin eikä vihlonut enää.
Viereisen sängyn nainen oksensi ainaki kuus kertaa siinä jälkeen, onneks itelle ei tullu niin huono olo.
Hoitaja käski juoda kolme litraa huoneenlämpöstä vettä päivässä ja vetää panadolia ja tarvittaessa nyt buranaakin kun ei siirtoa oo tulossa.
Vasta viikon päästä soitetaan tulokset alkioista.
 
Ckk
Tervetuloa @Carinem ! Toivottavasti solut lähtee kasvamaan!
@atvk87 No oot kyllä kone :LOL: toivottavasti saatte monta hyvää pakkaseen (y)
@Ihanapa Kiva, että mies on ollu tukena :) Mä en ottanu omaani operaatioon mukaan ihan siks kun se olis ollut hermostuneempi kun minä ja se olis sit tartuttanu sen muhunkin :LOL: mut voi ei miten huono tuuri :( jospa ne reipastuis tässä yön aikana!

Mulle kävi nyt niin, että sain uuden duunin. Huippua siis, että sain sen, mut hitto että hermostuttaa jos tuunkin nyt pian raskaaks ja sit laattaan pitkin päivää kun yritän opetella uusia hommia :confused: pohdin pitkään tuota duunin vaihtoa kun on tää projekti päällä, mut tulin kuitenkin siihen tulokseen, että en voi jättää tätä tilaisuutta käyttämättä kun ei voi tietää tuunko oikeesti ikinä raskaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Voi ihanapa :(:( Toivottavasti kuitenkin olisi joku hedelmöittyminen tapahtunut. Oliko punktiossa viitteitä, että se olisi tehty liian aikaisin vai miksiköhän niitä epäkypsiä oli niin monta.

atvk87. Hieno saalis. Mä olen kanssa muninut aina huolella :)

En oikein ymmärrä miksi olen kovin epävarmalla ja pessimistisellä tuullella siirrosta asti :unsure::unsure: Tänään vasta pp1 ja muka hermoilen jotain kiinnittymiskipujen puutetta, vaikka ei sellaisia mitenkään aiemminkaan ole ollut. Vai onko se niin, että sitten vasta jos tämä epäonnistuu alan murehtia myös tammikuussa ollutta tuulimunaa, vaikka lääkkeellinen tyhjennys oli jo 7+2. Ei siinä vielä ollut ehtinyt ajatella olevansa raskaana.

Mutta kohta alkaa rahat loppua (tai oikeastaan ne on jo loppu), miksi nämä hoidot vaan jaksaa maksaa niin paljon. :poop:
 

Yhteistyössä