IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Anteeksi, etten taaskaan jaksa lukea teidän muiden viestejä. Hävettää taas tämä omanapailu :unsure:(n)

Olo on todella uupunut, kun en oikein ole saanut nukuttua tämän tilanteen vuoksi. Henkinen kantti loppui ja aamulla kävelin gynen päivystykseen ilman etukäteissoittoja. Sanoin suoraan, etten enää jaksa. Pääsin tutkittavaksi ja sain ymmärtäväistä ja empaattista kohtelua. Kohtu on tyhjä, eikä vatsaontelossa näkynyt mitään poikkeavaa. Tällä hetkellä tilanne ei vaadi toimenpiteitä tai lääkitystä. Toivotaan, että luonto hoitaisi tämän keskenmenon nyt loppuun asti. Hcg:n kontrollointia jatketaan, kunnes se on negatiivinen. Se rauhoittaa henkisesti todella paljon. Nyt yritän kerätä voimia, että jaksan jotenkin eteenpäin.
 
Noista infektiotesteistä. En tiedä siis miten naispareilla toteutuu asia, mutta tiedän että eräältä pariskunnalta, jossa miehellä on C-hepatiitti, oli evätty kokonaan hoidot. En muista tarkalleen oliko tämän miehen C jopa hoidettu pois jo ja silti evätty. Varmasti ei vaan just haluta mitään pienintäkään riskiä, kun kuitenkin vakavista sairauksista kyse.
 
Onko muilla tullut Zumenoneista ovislimoja aikaisemmin kun nornaalisti? Mulla on nyt kp 7 ja ainakin eilisestä asti tuntunut jonkinlaisia limoja. Kp 2 lähtien olen syönyt noita 6mg/päivä.
On, ja viimeks lääkkeellisessä jopa pelkäsin ettei zumenon toimi ja ovis vaan on tulossa läpi niistä huolimatta..tein jopa o-testinkin! No ei tullu, ja lääkärin mukaan on vaan hyvä merkki ne limat että estrogeeni toimii ja kasvattaa limakalvoo.

Voi surku Janzu :cry: kumpa tilanne ois pian ohi ilman enempiä ongelmia ja pääsisit taas eteenpäin asioissa!
 
Jihaa, johtofolli oli kasvanut sen verran, että ovulaatio taitaapi tulla sittenkin. Tästä illasta alkaen ruvetaan tekemään ovistestejä, sitten vaan soittoa Taysiin kun näyttää plussaa :) nyt vaan stressaa, ettei vaan osu niin, että siirto sitten osuisi viikonlopulle. Meillä tosin on pakkasessa neljä 3pvän alkiota, yksi 4pvän ja yksi 5pvän, että on siinä onneksi vaihtoehtoja. Osaako joku kertoa miten se alkion ikä vaikuttaa siirtoon? Kuinka monta päivää ovulaation jälkeen esimerkiksi nuo 3pväset siirretään?

@atvk87 Miten sulla meni uusintaultra?
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@justhope Toivottavasti punktio mennyt hyvin.:whistle:

@Jantzu Ei tarvikkaan jaksaa muitten kuulumisia. Hoidat nyt vaan ites kuntoon. Ihan paska tilanne :cry:

@Rusakkonen Sielähän kuulostaa ihan lupaavalta. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin :rolleyes:

@Fainatus Hienoa että ovis sieltä ois tulossa. :)

@Piikkinen Hyvä että saat rautatiputuksen, en ookkaan muuten täällä tainnu mainita että mulla se ferritiini oli 40.2 , lisärautaa aloin heti syömään. Tsemppiä hoitoon! :barefoot:

Täällä alko menkat. Seuraava ovis näyttäis ajoittuva su/ma akselille, joten kakspäiväsellä pitäis päästä siirtoon? Nyt aloin itekki epäillä että mitenköhän nuo nyt menee.. Alampa googlettelee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fainatus
Alkiothan PITÄISI siirtää oikeaan aikaan, eli 3 päiväinen 3 päivää ovulaatiosta jne. niinku menisi normaalissa raskaudessakin. Mutta mulla ei ainakaan naikkarilla tapahtunut niin juuri koskaan.
Poikkeutena on, että kuudentena päivänä blastovaiheen saavuttanut alkio siirretään viidentenä päivänä ovulaatiosta, ettei kohdun 'aikaikkuna' ehdi alkaa sulkeutua. Täysin lääkkeellisissä PASseissa ei ole niin väliä.
 
Just katoin tota taulukkoa polin seinällä ja luomupas: 2pv alkio 4 pv kuluttua, 3pv alkio 5 pv kuluttua ja 5-6 pv alkio 6 pv kuluttua.
Lääkkeellinen pas ne eros hieman, mut en painanu sitä mieleeni.

Mulla oli 2 x 18mm follia ja ovulaatiotesti pitää olla tänään nega ja huomenna positiivinen, jos halutaan siirto tässä kierrossa. Eli hyvin ohuet mahikset. :( Helatorstai tosiaan sotkee homman niin, et tays siirtää vaan blastoja perjantaina.

Aloin itkee vastaanotolla, ku ei ikinä päästä siirtoon asti ja kysyin et voiko seuraavaan kiertoon tehä lääkkeellisen, nii lääkäri kysy et haluunko mennä juttelee psykiatrisen hoitajan kanssa ja kirjoitti mulle zumenonit valmiiks.

Edit. Hymiö o-testissä. Eli katellaan sit kuukauden päästä taas. :cry:

Edit vol 2. Tuli taistelutahtoa ja päätin, et soitan Taysiin ma et tänään oli positiivinen. Päästäis sit tiistaina siirtää 2-päivänen. Ne on meiän alkiota, nii kai me ny ite saadaan päättää, jos sellanen nyt menee hukkaan omaa tyhmyyttä, niin voi voi. Tuskin se voi kauheesti mennä pieleen. Eihän ovis voi tulla alle 18 mm follilla.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, täällä punktio ohi ja ihan ok meni. Itkettyä tuli kyllä koko toimenpiteen ajan kun kipeää teki lääkkeistä huolimatta, heti vaan alko kyyneleet valumaan kun neula laitettiin, siihen asti oli ihan rauhallinen olo. Tosin jälkikäteen sanoisin ettei kipu oikeasti ollut niin hirvittävän pahaa, taisi pelko kivun pahenemisesta purkautua siinä samalla vain. Kipeää siis teki, mutta kyllä sen kesti jotenkuten... Ihan kohtuullisen nopeasti oli ohikin, onneksi. Loppua kohti kivut paheni ikävästi, joka nipistys tuntui aina edellistä pahemmalta.
Kivut sentään lakkasi nopeasti toimenpiteen jälkeen ja nyt on jo ihan hyväkin olo.
12 munasolua tuli talteen, kaikki alkiot pakastetaan joten saa vähän ootella että pääsee enempiä jännittelemään... Tai tietysti voin nyt jännittää tueeko niit alkioiksi asti ees ollenkaan... Toivottavasti ees pari tulisi, ettei kaikki ihan hukkaan heitettyä olisi! :unsure:
 
Atvk87 Vilkkuiko siinä testissä se hymynaama? Silloinhan se on vasta tulossa.

En tiiä kannattaako alkiota kuitenkaan "tuhlata", vaikka sehän on ihan teiän oma päätös, mutta jos se tavallaan vanhaan limikseen siirretty alkio sattuukin olemaan juuri se elinvoimaisin ja meneekin mönkään sen siirtoajankohdan vuoksi?! Ne on kallisarvoisia möllyköitä jokainen. Ymmärrän kyllä todella hyvin, että pettymys on valtava, jos siirtoon ei pääse ja varsinkin jos on jo useampi huti kierto takana.

Tsemppiä kaikille❤
 
Atvk87 Vilkkuiko siinä testissä se hymynaama? Silloinhan se on vasta tulossa.

En tiiä kannattaako alkiota kuitenkaan "tuhlata", vaikka sehän on ihan teiän oma päätös, mutta jos se tavallaan vanhaan limikseen siirretty alkio sattuukin olemaan juuri se elinvoimaisin ja meneekin mönkään sen siirtoajankohdan vuoksi?! Ne on kallisarvoisia möllyköitä jokainen. Ymmärrän kyllä todella hyvin, että pettymys on valtava, jos siirtoon ei pääse ja varsinkin jos on jo useampi huti kierto takana.

Tsemppiä kaikille❤
Ei, siinä oli vaihtoehtoina tyhjä ympyrä tai sit hymynaama.
En mä ymmärrä mikä siinä muka vois mennä väärin. Ei se lh-huippu oo eilen voinu alkaa. Kiva ku neuvovat paikan päällä jälkiviisaasti, et kannattaa ens kerralla alkaa testaamaan ennen ku tulee ultraan...
Oli selkee, tänään nega ja huomenna hymiö nii sit onnistuu siirto perjantaina. Ei kuulemma oo luotettava jos positiivinen tänään. En ymmärrä miksei olis, kun ultrassa katsottiin ne follikkelien koot. Ei olla päästy tosiaan yhteenkään siirtoon ja kohta tulee kesätauko, niin mieluummin "tuhlaan", kun odotan vaan ja ehkä turhaan.

Hyvä @justhope että selvisit! Ilmottaako ne hedelmöittyneet ensin ja sit pakastetut vai vasta kaikki pakastetut?
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon käyny tayssissa hoidoissa ja en oo kyllä minäkään ennen o-ultraa koskaan testannut, eikä oo muakaan polilta käsketty muistaakseni testaamaan etukäteen. Yleensä ultra ollutkin kp 9-10, eli ei oo vielä siinä vaiheessa ollut kuin max 12-14mm follikkeli. Mulla tullut ovis yleensä kp13-14 keskimäärin. Tsemppiä ja onnea matkaan, mikäli siirtoon pääset (y)
 
@atvk87 hmm nyt en osaa sanoa... tai ymmärsin että mulla kaikki pakastetaan suoraan mitä niistä syntyy jos syntyy. Eli varmaan sitten pakastetut vaan kerrotaan..? En oikein ole varma, ymmärsin että maanantaina ottavat yhteyttä miten kävi, varmaan se siinä selviää sitten :)
Ärsyttävää, koin että olin ihan skarppina ennen lähtöä kun noista juteltiin, mutta niin vaan unohtui saikkutokarikin pyytäminen ja tuollainenkin jäi vähän hämäräksi miten ne noita ilmottavat tarkemmin. Vaan kaipa se selviää.
 
Minäkin oon käyny tayssissa hoidoissa ja en oo kyllä minäkään ennen o-ultraa koskaan testannut, eikä oo muakaan polilta käsketty muistaakseni testaamaan etukäteen. Yleensä ultra ollutkin kp 9-10, eli ei oo vielä siinä vaiheessa ollut kuin max 12-14mm follikkeli. Mulla tullut ovis yleensä kp13-14 keskimäärin. Tsemppiä ja onnea matkaan, mikäli siirtoon pääset (y)
Kiitos, toivotaan että onnistuis!
Mulla siis tänään kp 9, aikasimmillaankin ollu ovis tällä tai seuraavalla kierron päivällä.
Meiän hoitopaikka on satks, mut siirrot taysissa. Täällä ei samanlaista asiantuntijuutta tietenkään ole kuin taysissa.

@justhope no sit ne soittaa ma ja kertoo montako hedelmöittyi ja millanen tilanne viljelyssä.
 
@justhope hienoa, että selvisit hyvin punktiosta. Kyllä mullakin silloin valu vesi silmistä punktion loppua kohden, kun oli kivulias, vaikken itkenykään.

@atvk87 luulis, että tays antaa teidän omalle sairaalalle tarkat toimntaohjeet, kun käyt ultrassa. Mullakin ultrat on olleet "omassa" sairaalassa ja sitten punktio ja siirrot naikkarilla. Aina on tieto kulkenut hoitopaikkojen välillä ja lääkärin jälkeen on ollut soittoaika naikkarilta ja jatkohoito sovittu. Eli käyn täälläpäin vain ultrassa näyttämässä tilanteen, joka raportoidaan naikkarille ja naikkari kertoo mitä tehdään ja milloin.

Alkionsiirrosta sen verran, että mulla siirrettiin luonnonkiertoon nyt 5 päiväinen blasto 5 päivää ovisplussan (digitesti) jälkeen. Tuoresiirto (nega) tehtiin 5 päivää punktiosta eli aivan eri siirtoajankohta ja nyt vasta tajusin, kun täällä oli puhuttu siirtoajoista. Eli mulle sopi nyt ainakin toi 5 päivää digiplussan jälkeen, eri asia sitten miten pysyvää tää on.
 
@atvk87 luulis, että tays antaa teidän omalle sairaalalle tarkat toimntaohjeet, kun käyt ultrassa. Mullakin ultrat on olleet "omassa" sairaalassa ja sitten punktio ja siirrot naikkarilla. Aina on tieto kulkenut hoitopaikkojen välillä ja lääkärin jälkeen on ollut soittoaika naikkarilta ja jatkohoito sovittu. Eli käyn täälläpäin vain ultrassa näyttämässä tilanteen, joka raportoidaan naikkarille ja naikkari kertoo mitä tehdään ja milloin.
Ei ne taysissa edes tiedä, että oon käyny ultrassa eikä tieto liiku ajankohtaisesti hoitopaikkojen välillä. Ite mun pitäis sinne sopia siirtoaika.
Mulle soitettiin alkiotuloksetkin taysista kaks viikkoa ennen ku ne soitettiin täältä omalta polilta.
 
@Jantzu < 3 !!

Nyt kaikille näin kevään kunniaksi, paljon kukkia ja mehiläisiä :love:

Muistaako joku mitä ekalla lapsettomuuspoli ajalla tehtiin? Meidän aika aikaistui, jee!

Mietin tässä, että kuinka "ajotan" menkat. Terolut kuurini loppuu juuri ennen poli aikaa niin jos menkat alkaakin pian niin voidaanko käynnillä tehdä mitään (n) ?
 
@justhope Kyllä mäkin ”ääntä availin” punktion aikana, kun kipeää teki. Toisen puolen punktio meni mulla helposti, mutta toista puolta jouduttiin ronkkimaan huomattavasti enemmän. Toivottavasti saatte alkioita useamman pakkaseen ja toivut punktiosta nopeasti!

@atvk87 tosi kurja, jos ette pääse siirtoon vieläkään.

@Jantzu kunpa jotain lohduttavaa osaisin sanoa..ei oikein muuta voi kuin voimia toivottaa

@Keltain3n Meillä ekalla kerralla vaan keskusteltiin ja suunniteltiin alkavaa hoitoa ja tehtiin ultratutkimus, mutta kierron vaiheella ei ollut väliä. Varsinainen hoito alkoi vasta myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltain3n
Omaa napaa..anteeks sitä.

Meil tehtii 27.4 siirto luonnolliseen kiertoon. Virallinen testipäivä on 7.5 eli ylihuomenna. Tänää näytti puhdasta negaa..mitäs te meinaatte, meenkö silti verikokeisiin? ja jatkanko silti lutinusta nää muutamat päivät?

Vähän toivoin ettei tää tarttuis ees ku en ehi töis ol keräämäs rahaa juurikaan mut nyt ku näytti negaa ni harmitti silti :/ plaah
 
@Orapihlaja89 jossei vuotoa ole niin käyttäisin lutinuksia sinne testipäivään saakka. Voihan siellä verikokeessa käydä mutta ainaki kotitesti vielä ylihuomena. Riippuu toki onko se verikoe pakollinen niinku Mandalalla ollut. Meillä ei ees mitään verikoetta rutiinisti ole.
 
Hei, on-uutisia: valitettavasti vuoto alkoi sitten kuitenkin eilen - ikina ei ole mennyt nain kauan ja sitten kuitenkin - anyway, leikki on kestettava loppuun, eli jatkan Teroluteja ja Ovitrelle-naksuja ja Klexanea, ja menen verikokeeseen ti. Sitten taas uudestaan miettimaan tulevaisuutta, jos hcg:t taas puhdas nolla. Olisi ollut kylla niin ihanaa ja harmittaa, etta ei nyt sitten naytakaan niin hyvalta enaa.
 

Yhteistyössä