IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@-dino- Hienoa, ettei sinulla ilmennyt sivuoireita kummassakaan hoidossa, toivottavasti täällä menisi samoin:)... vaikka kyllähän sitä haittavaikutuksiakin on valmis kestämään, jos vain tulos olisi toivotunlainen(y)
Katsotaan nyt millainen saalis tällä ensimmäisellä kerralla tulee, vai tuleeko minkäänlainen(n) ensiviikolla ensimmäinen seuranta uä, ehkä silloin saa jo pientä osviittaa siitä, miten kroppa on alkanut hoitoon reagoimaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@hippunen90 Olen pahoillani huonoista uutisisita:( On varmasti kyllä ollut jalat alta vievä tieto. Mutta lohdutuksen sana, olen ymmärtänyt, että se yksikin siittiö voi riittää ja tämä icsi:ssa pystytään ruiskuttamaan suoraan munasoluun, joten älkää menettäkö toivoa:) Ja joskushan on niin, että miehen siittiötuontanto voi elää eli tilanne saattaa olla parempi seuraavassa biopsiassa/näytteessä..(y) Yhdessä selviätte varmasti, toinen toistaan tukien.. ja niin kuin sanoin, toivoahan ei missään nimessä ole menetetty:)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
No nyt olis taas päälle kuus sataa viety apteekkiin, olipas kätsy kun kertaostoksella tuli kattotäyteen ja olisi mennyt reippaasti ylikin, niin kirjotin vaan jonkun "valtakirjan" niin apteekki saa suoraan kelalta sen ylimenneen, eikä minun tarttee sitä rueta hakemaan, jee.. oon niin huono niissä.. jos olis aijempia ostoja niin ne pitäs hakee, mutta kun ei oo tänä vuonna ollut mitään kelakorvattavaa. Ja vuotokin jo alottelee.. eli huomenne pistokset käyntiin.. ootteko muuten pistäneen, aamulla vai illalla? Siis onko lääkärit ohjeistanut jotenkin? Itse oon aina pistänyt nää illalla, mutta kun ne yhtään muista et onko se alunperin "määrätty" niin vai oonko muuten vaan päätynyt niin tekee.. mietin vaan kun huomenna ehkä olis kätsympi jos aamulla jo pistäsin.. kun avattunut säilyy sit 25 asteessa.. niin ei ois niin tarkkaa sit matkustaessa se säilytys, riittäs et olis kylmälaukussa ettei nyt helle sitä liian kuumenna.. No aamullapa vielä soitan kuitenkin polille niin josko kysäsen..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@hippunen90 Koskettava viesti sinulta. Valitettavan usein miehet ei uskalla/halua/pysty kertomaan tunteistaan ja purkavat ne muualla tai muille. Lastensaantivaikeudet tottakai ovat kova pala molemmille osapuolille AINA kun molemmat perheenlisäystä toivoo.
Yrittäkää selvitä yhdessä vaikeuksista. Lienee päivänselvää, että jos/kun jokin vika lääkäreiden mielestä löytyy, on tuntee se osapuoli epäonnistumisen ja huonouden tunteita, vaikkei myöntäisikään.
Meilläkin meni hetki, ennenkuin mies myönsi miten rankkaa hänelläkin on ollut prosessin aikana, vaikka meillä ei ole diagnosoitua "ongelmaa". Ja meillä minä olen se joka tuntee huonommuutta sen takia että ikää on ja lääkäreiden mielestä minä olen se ongelma iän takia.
@Sunflower33 mulla mennyt kaksi kierrosta Gonal f:ää annoksella 350 ja siitäkään määrästä ei tullut mitään isompia sinuvaikutuksia. Mulla ehkä merkittävin oli nesteturvotus, mutta toisella kierroksella liikuin enemmän mikä piti isoimmat turvotukset poissa. Itseasiassa kierros 2 oli äärimmäisen helppo, ei ollut oikeastaan mitään harmeja. Meillä meni ekakierros ihan harjoittelun piikkiin, saatiin pelkkiä epäkypsiä ms. Joten ekasta rundista ei kannata heittää kirvestä kaivoon, jos se menee penkin alle.
 
Viimeksi muokattu:
@hippunen90 - koskettava viesti. Olette ajatuksissani. Ja yhdessa selviatte tasta!

@Sunflower33 - minun yli kaksinkertaisilla annostuksillani ei tullut yhtikas mitaan sivuvaikutuksia, joten vaikka se yksilollista onkin, ei Sinullekaan varmaan tule mitaan, ja ei ainakaan varmaan mitaan kenkumpaa!

@Domi - onnea pistamiseen ja myos mokkivierailuun! Ma aina niin nautin sun tekstien lukemisesta, osaat kuvailla kaiken niin hyvin, etta ihan naen sen kaiken "sielun silmillani"! :) Toivottavasti paivallisdrinksut menevat sujuvasti!

ON - kun jotain aloitan, niin siina on oksat pois ... ja nyt olen varannut kauheasti kaikkia aikoja!!! Siis myos akupunktioon ja vyohyketerapiaankin yritan paasta. Ja hyvanen aika - ensimmainen akupunktio tana iltana!!!!! Apua!!!!! :) Asun Englannissa, ja loysin googlaamalla tallaisen sairaanhoitajan, joka on sittemmin erikoistunut akupunktioon ja jota suositeltiin myos hedelmallisyyshoitojen yhteyteen. Saa nahda, millaista on! Ja sattuuko!!!!! :) Varmistin jo hanen web-sivustoltaan, etta han kayttaa kertakayttoneuloja... talleen olen aina huolissani... :) Eli jos vaikka saataisiin tata mun huippustressiani laskettua!! :)
 
@hippunen90 Oon pahoillani että saitte noin huonoja uutisia :( varmasti on tosi kova paikka molemmille. Toivottavasti uusintabiobsiassa tulos olis parempi. Rohkeesti vaan puhumaan asiasta miehen kaa, jotta voitte suunnitella tulevaa. Ootteko puhunu luovutetuista siittiöistä vai odotatteko nyt ensin tulokset ja mietitte sitte? Yhdellä siittiöllä tuskin lähdetään hoitoa tekemään kun munasoluja tulee yleensä enempi. :( paljon voimia!
Me ollaan selittämättömiä joten ei vastaavaa syyllisyyden tunnetta ole.

@Domi oon pistäny iltasin, siitä syystä että jos ultrissa tulee jotain annosmuutoksia niin on helppo muuttaa.

@Rusakkonen ei se varsinaisesti satu mutta joskus tuntuu hieman ku ettii vielä piston jälkeen sen akupisteen. Toivottavasti on apua, ainaki siihen stressii :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos myös @Ninnupinnu ja @Rusakkonen kun kerroitte kokemuksistanne annostuksien suhteen, tämä kaikki kun on täysin uutta, eikä pienintäkään "perstuntumaa" mistään eikä mihinkään niin kaikki kokemukset ja neuvot auttaa edes hieman pääsemään jutun juonesta kiinni:D

@Domi minua neuvottiin myös pistämään iltaisin.

Akupunktiosta löytyy itselläni kokemusta jo vuosien ajalta, olen hoidattanut sillä niskan ja selän ongelmia ja tulokset puhuvat sen puolesta että se todellakin toimii ja auttaa.. ainakin näiden edellämainittujen lihasperäisten vaivojen hoidossa - miksei siis muissakin:)(y)
 
@hippunen90 Olen pahoillani huonoista uutisista. Toivottavasti lääketieteellä on tarjota teille hoitoa. ICSIhän onnistuu pienilläkin siittiömäärillä. Toivottavasti saat miehesi kanssa puhutuksi asiasta. Ymmärrän kyllä, että puhuminen näin arasta aiheesta ei ole helppoa. Itselleki lapsettomuus on ollut vaikea aihe ottaa miehen kanssa puheeksi muutoin kuin käytännön asioiden kannalta:unsure:
 
Täällä pp 7 ja negatiiviset fiilikset onnistumisen suhteen. Ei ole mitään oireita tähän mennessä ollut.

Mullahan oli hullu suoritusviikko, josta työmatka ja pääsykoe tehty. Huomenna työhaastattelu ja sitten viikonloppuna muutto. Sain vielä pienen flunssan päälle. Sehän vois kai olla raskauoire, mutta ei taida kurkkukipu liittyä siihen. (n)

Koen myös kokoajan epävarmuutta, että olenko aina muistanut ottaa aamuin illoin luget, terot, zumet ja mitä näitä nyt oli. Huh:(

Miten muilla piinailijoilla menee?
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
@Sunflower33 ja @hippunen90 tervetuloa palstalle. @Sunflower33 kysyit mun punktiokokemuksia: helposti meni - lääkkeet on niin hyvät. Melkeen mua enemmän häiritsee se lääkkeistä johtuva päänpyörälle meno kuin mikään kipu, vaikka vähän sorkkivat ja ronkkivat ja painelivat vatsaa yrittäessään löytää sitä kadonnutta munasarjaa. Lisäksi mulla on kiva klinikka ja punktion jälkeen saa herkkuja sänkyyn kannettuna!:)

@hippunen90 voimia teille molemmille vaikeaan tilanteeseen. Miehen tunteet varmaan jää monesti vähemmälle huomiolle. Ja varsinkin kun monasti miehet ei ole niin verbaalia ja avaa helposti sanoiksi omia tunteitaan. Älä turhaan syyttele itseäsi, että olet keskittynyt omaan suruusi. Pysytkö varovasti nyt jossain tilanteessa kyselemään mieheltä, miten hän kokee ja tuntee? Jos pääsisitte pikkuhiljaa "suremaan yhdessä"? Nämä lapsettomuusasia koskettaa niin syvältä, että niissä tosi helposti käy monelle jossain vaiheessa noin, että kukin suree itsekseen. Yhteiseen suruun voisi auttaa, jos siitä pystyy yhdessä keskustelemaan, mutta ei se helppoa ole.

@Domi mua kanssa neuvottu pistämään iltaisin. Lääkäri selitti, että silloin tavallaan "säästää" lopussa yhden piikin, kun ultrat yms. on kuitenkin päivällä, niin se ilta on siinä niinkuin lähempänä. Eli ymmärsin, että ei sinänsä varsinaisesti ole vuorokauden ajalla väliä.

Vielä omaa napaa: Tänään saatiin soitto: molemmat solut hedelmöittyneet! Jee! Toinen ehkä hieman epäkypsän oloinen, mutta kuitenkin hedelmöittynyt. Huomenna siirto. Yllättävää oli, että se johtofolliksi luultu olikin vaan tyhjä nestekysta. Mut huomenna toivottavasti hyvillä mielin siirtoon. Oli muuten myös punktiota odotellessa hoitajan kanssa hyvä keskustelu luovutussoluasioista. Eli se siellä edelleen takaporttina siintää, jos tästä ei tärppää.
 
Täälläkin siirto pakastealkiolle lähestyy, alkuviikosta oisi se eessä.
Jotenkin alkaa jo tosissaan jännittämään.

Ristiriitainen olo, niin kauhan iso toiveikkuus ja samalla koittaa muistuttaa itseään realiteeteista ja kaikesta, kun keskenmenoriskikin on mulla normaalia isompi eikä niinsanottujaa turvallisia viikkojakaan tule luultavasti olemaan vaikka onnellisesti raskaaksi tulisikin :p
Noh mutta ei kai auta kuin olla optimistinen ja toivoa parasta. Kun vain alkio selviäisi sulatuksesta nyt ekana ees, askel kerrallaan vain, muistuttaen itseään että ei se välttämättä ees tarraa kiinni...
 
ON: Olin akupunktiohoidossa. Oli ihana! Eika sattunut kovasti! :) Siina vaiheessa, kun neulat olivat paikoillaan ja niihin johdettiin hiukan sahkoa, kuunneltiin lapi IVF-rentoutus-CD. Oli todella koskettava, ja rentouduin hyvin; lampo alkoi tulla kohdun ja munasarjojen alueelle. Han ei mielestani laittanut monia neuloja, ja ne laitettiin alaselkaan ja yllatyksekseni pohkeisiin. Han kehotti minua pitamaan mahan ja alaselan ja jalat lampimina ja syomaan lamminta ruokaa. :) Menen uudestaankin hanelle, ja nyt minulla on toinenkin akupunktiohoito toisen hoitajan kanssa tulossa viikonloppuna, ja huomenna vyohyketerapiaa. Kohta niin rentoutunut, etta olen kuin pehmea makaroni! :) Pitaisi kirjoittaa esseeta, ja vain lohoilen sohvalla! :)
 
@hippunen90 ymmärrän tilanteen teidän molempien kannalta.. miehille lasten saaminen on jotenkin enemmän itsestäänselvyys: teini-iästä asti muistutetaan ehkäisyn tarpeellisuudesta ja luodaan kuva siitä, kuinka helppoa raskaaksi tulo on. Miehet monesti käyttävät pidemmän aikaa harkitsemiseen, että ovatko he valmiita isäksi ja onko taloudellinen tilanne tarpeeksi hyvä ja sitten kun näiden kaikkien vaiheiden jälkeen selviää uutinen, että lapsettomuuden syy onkin heissä, niin ei se helppo asia ole. Me olemme selittämättömiä, mutta syy on minussa (koska sama ongelma myös aiemmassa parisuhteessa) ja suhteen alkuaikoina kamppailin sen kanssa, että ei ole oikein, että toinen joutuu kokemaan minun takiani nämä lapsettomuuden tuskat. Toisella saattaa olla sellainen olo, ettet haluakaan olla hänen kanssaan, jne. Muista kertoa, että haluat lapsen juuri hänen kanssaan (keinolla millä hyvänsä) <3

@Ismundo, mä mietinkin, että miten siellä menee, kun ei ole mitään kuulunut :) täällä kanssa oireet loistaa poissaolollaan ja samanlaista juilintaa on nyt alkanut tuntua munasarjoissa kuin edellisessä epäonnistuneessa tuoresiirrossa eli toiveita ei kyllä juurikaan ole. Toivottavasti flunssa menee ohi! Ja tsempit työhaastatteluun :) mullakin on ensi viikolla ennen virallista testipäivää ja haastis vielä enkuksi. En tiedä vielä, että teenkö vloppuna ekan testin, että valmistelisi itseään siihen negaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Täällä on ollut puhetta siirron jälkeisestä ajasta. Minä join ensimmäisen kohdalla hieman punaviiniä iltaisin (pari siemausta puolison lasista, en tiedä onko sillä oikeasti vaikutusta). Mä uskon kans tuohon verenkiertoasiaan ja olen piinapäivät harrastanut liikuntaa (itselle tuttua), mutta en lähelläkään maksimisykkeitä. Molemmista siirroista olen lähtenyt kävellen kotiin (3-5 km), ensimmäisen kohdalla kotona odotti muuttoauto ja muutettiin koko viikko + käänsin kukkapenkkejä ja istutin koko viikon, toki en esim. nostellut painavimpiä, pyrin olemaan kumartelematta ja etsin ergonomisia työasentoja (kookkaiden munasarjojen takia), mut touhusin joka tapauksessa koko ajan. Toisen kohdalla olen kävellyt ja ulkoillut esikoisen kanssa koko ajan, mutta munasarjan valtavan koon vuoksi jumpat olen laittanut tauolle. Siis mulla on vaan yks munasarja, kun toinen poistettu kasvaimen takia, mutta just siksi oon sitä ainoaa suojellut kiertymiseltä, repeämältä ym. Seksiä on myös harrasteltu, koska mä ajattelen jotenkin niin, että munatorvessakin se alkio on aikamoisessa "myllytyksessä", ilmeisesti munatorvessa olis tarkoitus kuoria alkio, että pääsis kiinnittymään? Sanokaa, jos oon ymmärtänyt väärin. Joka tapauksessa olen ajatellut, että orgasmi (ja liikunta) toimis samalla tavalla, lisäis verenkiertoa ja supistelu auttais alkiota löytämään sopivan paikan ja kuoriutumaan kiinnittymistä varten. Muoks. Niin ja onhan liikunta hyvä lievittämään stressiä. Kortisoli-taso ja (aikuisenkin) elimistölle epäedulliset hormonaaliset muutokset vähenee, kun reippailee. Ainakin mieli rauhoittuu luonnossa. Mä muistan, kun 3. punktion jälleen olin ihan hermona ja ensimmäisen viljelypäivän jälkeen romahdin, kun gynekologi soitti tiedon hedelmöittyneistä. Itkin hillittömästi puhelimessa, kun pelkäsin kolmatta nollatulosta (onneksi kuusi oli hedelmöittynyt!) ja gynekologi määräsi mut ehdottomasti pitkälle kävelylle metsään ja minähän tottelin. Mulle on siirretty aina 2-päiväisiä. Gonapeptylin laitto on mulla aina aluksi muutamaksi tunniksi "hiljentänyt" kohdun tienoon muutamaksi tunniksi, ja sitten noin vuorokauden päästä on alkanut kiinnittymiseen liittyvät tuntemukset, pieni kirvely ja kutina ja pistely. En tiedä onko kuvittelua ollut, mutta molemmilla kerroilla muistan säikähtäneeni ilmiötä, että kun pistää Gonapeptylin, kohtu "hiljenee", vaikka siellä olis ollut jotain (luge)tuntemuksia. Toisella kerralla tuntemukset alkoi pistoaamun illalla ja toisella kerralla vasta n. 1,5-2 vrk päästä. Hippunen todella koskettava tuo juttu, kyyneleet tuli silmiin. Meillä vähän sama tilanne, mutta ei siittiöitä transsukupuolisuuden vuoksi. Siksi luovutetut käytössä. Toisaalta meillä asia ei tietenkään ole ollut yllätys ja siihen on kasvettu ja ajatukseen totuttu vuosien saatossa ennen raskauden yrittämistä. Varmasti on ollut järkytys miehellesi. Tsemppiä kovasti teillekin hoitoihin!
 
@hippunen90 ymmärrän tilanteen teidän molempien kannalta.. miehille lasten saaminen on jotenkin enemmän itsestäänselvyys: teini-iästä asti muistutetaan ehkäisyn tarpeellisuudesta ja luodaan kuva siitä, kuinka helppoa raskaaksi tulo on. Miehet monesti käyttävät pidemmän aikaa harkitsemiseen, että ovatko he valmiita isäksi ja onko taloudellinen tilanne tarpeeksi hyvä ja sitten kun näiden kaikkien vaiheiden jälkeen selviää uutinen, että lapsettomuuden syy onkin heissä, niin ei se helppo asia ole. Me olemme selittämättömiä, mutta syy on minussa (koska sama ongelma myös aiemmassa parisuhteessa) ja suhteen alkuaikoina kamppailin sen kanssa, että ei ole oikein, että toinen joutuu kokemaan minun takiani nämä lapsettomuuden tuskat. Toisella saattaa olla sellainen olo, ettet haluakaan olla hänen kanssaan, jne. Muista kertoa, että haluat lapsen juuri hänen kanssaan (keinolla millä hyvänsä) <3

@Ismundo, mä mietinkin, että miten siellä menee, kun ei ole mitään kuulunut :) täällä kanssa oireet loistaa poissaolollaan ja samanlaista juilintaa on nyt alkanut tuntua munasarjoissa kuin edellisessä epäonnistuneessa tuoresiirrossa eli toiveita ei kyllä juurikaan ole. Toivottavasti flunssa menee ohi! Ja tsempit työhaastatteluun :) mullakin on ensi viikolla ennen virallista testipäivää ja haastis vielä enkuksi. En tiedä vielä, että teenkö vloppuna ekan testin, että valmistelisi itseään siihen negaan..
Milloin sinulla oli virallinen testipäivä? Me tehdään ehkä alkuviikosta testiä, kun ollaan saatu muutto pois alta. Torstai olisi virallinen päivä. Tsemppiä haastatteluun myös sinne! (y)
 
Milloin sinulla oli virallinen testipäivä? Me tehdään ehkä alkuviikosta testiä, kun ollaan saatu muutto pois alta. Torstai olisi virallinen päivä. Tsemppiä haastatteluun myös sinne! (y)
Meillä on keskiviikkona testipäivä :) jännästi nuo testipäivät eroaa, kun sulle siirrettiin kuitenkin samana päivänä blasto ja mulle 3pv. Vielä en ole viitsinyt testailla, koska siinä plussakerrassa sain viivanpaikan pp7 aamulla ja näkyvän plussan vasta pp10-11 (6 päiväisellä blastolla). Nyt on ollut vähän eilisestä lähtien hengenahdistusta (?). Onkohan se munasarjojen vihlonta sitä, että punktiossa tyhjätyistä follikkeleista tulee keltarauhasia? Vastaavaa vihlontaa, kun ei ole tullut PASseissa :confused: Muutoin lasken, että oireet johtuu lugeista (tissit kipeät, jne.).
 
Minut voi varmastikkin poistaa piinailijoista. Vuoto alkoi eilen pp10/dpo15 lugejen läpi. Ja testi nega. Tämä oli viides siirto ja pakkaseen jäi kaksi blastoa. Viljely vaiheessa biologi kertoi, että meidän alkioissa oli 2-solu vaiheessa monitumaisuutta. Sanoi kuitenkin, että ei olisi siitä huolissaan, kun kehittyivät blastoiksi. Mutta väkisinkin itse miettii, että senkö takia alkiot ei kiinnity. Onko kellään kokemusta asiasta? (n)

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin!
 
Viimeksi muokattu:
@Piikkinen kiva kuulla, että punktio meni kivuttomasti ja onnea kahdesta hyvin hedelmöittyneestä solusta:)
Sitä olen tässä ehkä eniten jännäillyt, että kuinka kipeetä se punktio oikein tekeekään.. pidän että itselläni kipukynnys on korkea, mutta kuullut niin laidasta laitaan aina helpoista niihin pahimpiin kauhuskenaarioihin kuinka kivuliasta se on... mutta varmasti kovin henkilökohtaista ja onneksi on the lääkkeet:DItse tosin myös kuulun niihin, että inhoan sitä tunnetta kun pää on sekaisin, olen kerran joutunut leikkaukseen ja siinä esilääkke + rapifen koktailin jälkeen käskin ikinä enää olla antamatta vastaavia - hirveä olo/tunne ennen kuin nukkumatti tuli;):sleep:

Kaikille ihanaa viikonloppua, nautitaan auringosta ja kesästä☀
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 2.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS


Piinailijat: :whistle:
Ron_Da
25.5? (2pvä/11.5)
Ninnupinnu 28.5. (2x3pvä/14.5.)
Daim1 30.5. (3pvä/17.5)
Ismundo 31.5 (5pvä/17.5)
Maravilla 29.5 (5pvä/20.5)
-dino- 6.6 (3pvä/23.5)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (2x3pv)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
@Piikkinen ihan mahtavia uutisia :) Tsemppiä siirtoon!

@Taival pahoittelut<3 Melläki alkioissa ollu monitumaisuutta, mutta mun käsittääkseni niitä ei oo siirretty vaan ne on menny suoraan roskiin.. (n) Mitä oon kans asiaa tutkinu niin kyllä monitumasillaki on lapsia syntyny. En sitte tiiä mikä ois parasta (n)

Tsempit lopuille piinailijoille, kumpa niitä plussiaki tulis! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Ninnupinnu
@Taival pahoittelut :(

@daim1 tsemppiä piinailuun! :)

Mulla alko vihdosta viimein keskiviikkona menkat ja aloin syömään estrofemiä, ultra 4.6., jolloin katsotaan sitten mahdollinen siirtopäivä :) toivottavasti nyt vaan mikään ei menis enää pieleen. Onko muilla tullut estrofemistä/zumenonista paha olo? Tuntuu, että oksettaa koko ajan :(

@atvk87 joko sulla on vuoto alkanut?
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
@Fainatus Joo, vuoto alkoi eilen. Oon yrittäny kurkkia, näkyiskö sitä alkiota, mut kai se on niin pieni, ettei oo mahdollista nähdä! :LOL: Viikon päästä sit ultraan ja tsekataan onko ovulaatio tulossa, toivotaan parasta. :whistle:
Säkin pääset ihan just ultraan ja sitten pian siirtoon, jännää! Oon kuullu/lukenu että ne aiheuttaa helposti pahoinvointia ja päänsärkyä, mut omaa kokemusta ei oo.

Pahoittelut @Taival :( Jos biologi ei oo huolissaan, niin ei varmaan teidänkään oo syytä?

@Sunflower33 ei kannata olla huolissaan punktiosta, ei kukaan voi etukäteen tietää onko se paha vai helppo. Itse pelkäsin pahaa, kun viimeinen ultra teki tosi kipeää, enkä voinut enää istua moneen päivään ja muutenkin olin tosi huonovointinen viimeiset päivät ennen punktiota, mutta hyvin meni silti ja lääkkeitä oli sopivasti. Tekivät hetkeksi tokkuraiseksi, mutta se laantui nopeasti. Musta tuntuu, että useammin kirjoitetaan negatiivisia kokemuksia, kuin positiivisia.
Millon sulla on se kontrolliultra?

Tsemppiä piinailijoille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: daim1

Yhteistyössä