IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mikä helpotus! Sain juuri tiedon että yksi blasto (ikää siis 6 vrk) saadaan pakkaseen eli PAS tiedossa seuraavaan kiertoon! :love: Menen torstaina vastaanotolle tarkempia suunnitelmia laatimaan. Lisäksi on vielä kaksi joita seurataan varmuuden vuoksi vielä huomiseen. Sain tiedon tekstarilla (oma toive, hankala vastata puhelimeen nyt päivällä) ja ihmettelen sitä, että eilen biologi sanoi puhelimessa että on 2 morulaa joita seurataan, niin miten alkioita onkin sitten kolme. En toki valita! ;) Kävi kyllä pessimistinä mielessä ettei vaan tullut viesti väärälle henkilölle, mutta tuskin sentään.

@Noran , tervetuloa! Kyllä on ollut huonoa tuuria sinulla kun kahdesti siirto johtanut kohdunulkoiseen ja varsinkin tuo jälkimmäinen kuulostaa tosi pelottavalta. :eek: Ymmärrän siis, että uuteen siirtoon lähteminen jännittää. Onneksi teillä on vielä mukava määrä alkioita jäljellä. Harmi ettei vielä tähän kiertoon siirtoa saatu. Voi olla että päästään samaan aikaan piinailemaan, mullakin PAS luultavasti noin kuukauden päästä tiedossa.

@Tuimatar , paljon onnea kyytiläisestä! Kovasti tarrasukkia ja tsemppiä piinailuun. Hieno alkiomäärä myös, toivottavasti tulee monta blastoa pakkaseen!

@Jantzu , on täysin ymmärrettävää että silloin kun itse on syvissä vesissä, ei jaksa muiden juttuja niin kovasti kommentoida, vaikka niitä lukisikin ja olisi hengessä mukana. Juuri silloin kun olo on tuskaisin, on hyvä että on tällainen paikka jonne voi halutessaan kirjoittaa omista tuntemuksistaan vaikka ihan "omanapaisesti", eikä haittaa vaikka ei silloin muiden juttuja kommentoisikaan. Kannatellaan toisiamme vaikeiden aikojen yli juuri sellaisina kuin ollaan! :love:

@Nipsu_78 oot oikeassa siinä että hyvä että ei ole etukäteen tiennyt, mitä kaikkea matkan varrelle tulee. Toivottavasti sen pitkän ja mutkaisen tien päässä lopulta odottaa se paras palkinto.

@Ninnupinnu , kiva kuulla sinusta! Toivotan kovasti onnea uuteen yritykseen! Toivottavasti reipas estrogeeniannos nyt auttaisi limakalvoa kasvamaan. Oliko viimeksikin sekä Estradot ja Zumenon vai lisättiinkö toinen nyt?

@hillan_kukka , eihän se kovin herkkua ole elää epätietoisuudessa, ja silloin kun tulee ikäviä uutisia, yritän tehdä mielessäni uusia suunnitelmia ja hakea niistä toivoa. Jos joskus tulee vastaan se, että luovun yrityksestä, se on kova paikka, koska toivonkipinän ylläpito on tuonut lohtua. Myös muut asiat elämässä auttavat: töissä on pakko keskittyä työhön ja tulee tavallaan "lomaa" näistä asioista, kotona on esikoinen ja mies, vapaa-ajalla ystävät ja lähisukulaiset. Tähän astisista kovin pudotus oli keskeytynyt keskenmeno joka tuli täysin pommina alkuraskauden ultrassa (kun oli paljon oireita, hcg noussut hyvin ja ei tippaakaan vuotoa - ja minä hullu uskalsin luottaa :rolleyes:). Silloin en onneksi ollut muutenkaan töissä, koska olisin varmaan ollut muutaman päivän työkyvytön.

@lapsettomuuta10v , pahoittelut kun alkio ei pysynytkään kyydissä. :( Toivottavasti saat nyt mukavan ja rentouttavan tauon ja jaksat sitten uudella energialla eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Jes hyvä @Katti75 että saitte blaston pakkaseen, oon ihan jännittänyt teidän puolesta! Meilläkin saman klinikan pakkasessa 6pv ikäinen blasto, siellä ne pitävät nyt toisilleen seuraa (y)

@Tuimatar kovasti jaksamista piinailuun, toivottavasti odotus palkitaan muhkealla plussalla!

@Noran tervetuloa minunkin puolesta! :)

@adelmiina_ oispa hyvä jos olisi lapsilla sama syntymäpäivä, säästäis rahaa synttärijuhlien järjestämisessä :LOL: mäkin mietin aina, että jos tästä nyt tärppäis niin millon syntyis ja millon jäisin äitiyslomalle jne...

Itsellä jännitys tiivistyy, ylihuomenna lääkäriaika jossa selviää sitten siirtopäivä! Takana elämäni ensimmäinen Letrozol-kuuri ja aivan infernaalinen pääkipu vaivannut koko ajan. Nyt alkaa ehkä vähän helpottamaan.. kyllä tässä saa kaikenlaista kestää :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Elama jatkuu siis taallakin. Testit siis olivat kylla lopulta negatiivisia. Vuoto alkoi eilen ja tanaan tulee jo reippaammin, niin aloitan sitten estrogeenin huomenna. Aloitin jo vitamiinit taas seka DHEA:n yms. Punttikselle en kuitenkaan ihan viela viitsinyt taman verenvuodon kanssa menna. :) Tosin olin siita innoissani, etta vaikka olo olikin ihan turvonnut progesteronin jalkeen, niin yksi kilo oli taman prosessinkin aikana tipahtanut kuitenkin. Tavoitteena nyt satanen rikki seuraavaksi - viela muutama kilo ja useampi viikko siihen kylla tarvitaan. :) Mieskin puolestaan syo yha niita vitamiinejaan. :)

Eli kun joku listaa muokkaa, niin minulle voisi sinne laittaa, etta 2. PAS (muut tiedot pysyvat samoina).

Kaikille paljon tsemppia ja iso hali niille kaikille, jotka viela tarvitsevat uuden yrityskierroksen... Onwards and upwards! :)
 
@Noran onpas pelottavia kokemuksia sinullakin ollut. Onneksi teillä hyvä määrä alkioita vielä pakkasessa ja toivotaan kovasti, että seuraava siirto onnistuu.

@Katti75 onnea sinulle pakkassaldosta!

@Anemonee jänniä aikoja siellä, kohta se jännäily sitten kunnolla alkaa :)

@Rusakkonen hienoa, että siellä taas uusi tsemppi päällä :) onnea painonpudotukseen!

Täällä alkaa ns. piinailut lähenemään loppuaan.. ei ensimmäistäkään oiretta ole ollut, joten testin tuloskaan ei tullut aamulla yllärinä. Puhdasta negaahan se näyttää. Sen verran "peruskauraa" tääkin tuntuu olevan, ettei enää edes itketä :cautious: Katsotaan mitä tää hoitojen loppuminen julkisella tarkoittaa ja tarkoitus sitten siirtyä toivottavasti vielä tän vuoden puolella yksityiselle. Siirryn siis todennäköisesti tästä vähäksi aikaa taustalle seurailemaan. Toivotaan parempia uutisia teille muille tälle syksylle! :love:
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
hillan-kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
Tuimatar 21.10. (3pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki, minulla jäi kirjoittelu 1. PAS: in jälkeen kokonaan, kun arki oli kiireistä. Haluan nyt kuitenkin tulla kertomaan kuulumisia, kun kerrankin minulla on hyviä uutisia. Tehtiin heti seuraavaan kiertoon 2. PAS (siirto 28.9.) ja tein tämän viikon tiistaina positiivisen raskaustestin. :) Tein keskiviikkona toisen testin ja se oli edelleen positiivinen. Uskaltauduinkin sitten soittamaan klinikalle ja meillä on nyt varhaisultra 2.11. Nyt toivotaan, että pikkuinen pysyy loppuun asti mukana ja että siellä edes on jotain..

Olo on joka tapauksessa mahtava, vaikka takaraivossa kolkuttaakin ne kaikki riskit. Melkein kolmeen vuoteen en ole saanut testiin haamun haamua ja nyt tuli selkeä plussa. :)
 
Tervetuloa @AuroraK, ja onnea @Summerblues. Hyvien uutisten perään on vaan aina tuplasti masentavaa kertoa huonoja...

Sain eilen tietää, että meidän 8 jatkoviljelyyn jäänyttä alkiota on kaikki päätynyt roskiin. Kaikissa oli jotain pahasti vialla, eli vaikka osa jatkoi jakautumista blastoiksi asti, ei labra niitä silti voinut pakastaa. Kaikki alkiot oli kuulemma oudon näköisiä ja vaikuttivat hajoavan, ja viimeisissä kahdessa blastossa ei pystynyt erottamaan sisäsolumassaa.

Tuntuu aivan kauhealta vaan odottaa testipäivää, ja epätoivosta huolimatta toivoa, että josko siirretty alkio ei olisi ollut samalla tavalla viallinen, kuin kaikki muut? Labra koitti lohduttaa, että 3-päiväisenä se näytti parhaalta yksilöltä ja täytti kaikki heidän kriteerinsä, mutta mistäpä sitä tietää, miten kehitys on jatkunut, vai onko.

Ensimmäinen IVF vaikuttaa siis päättyvän katastrofiin, vaikka kaikki alkoi niin hyvin :cry::cry::cry:
 
Onpa kurjia uutisia @Tuimatar :( Toivotaan parasta ja että siirretty alkio olisi huippuyksilö:love: Tässä ei kyllä helpolla pääse!

Itse kävin tänään taas ultrassa. Lääkäri vähän jännitti hyperstimulaatioriskiä, oli vähän liikaa rakkuloita. :barefoot:Katsotaan taas maanantaina uudestaan miten asia etenee. Juodaan paljon vettä ja koitetaan ottaa iisisti. :eek:
Sellaista kyllä mietin,että kannattaako/saako tämän hoidon aikana, muutamia päiviä ennen punktiota olla yhdynnässä?;) Jos tässä ei muutenkaan saa kovia lenkkejä tehdä, on varmaan parempi olla rauhassa. Toki lääkäri mainitsi että miehen pitää pidättäytyä 2-5 vrk ennen omaa osaansa.
 
@Tuimatar voi ei! olipa huonoja uutisia. Nyt ei voi kuin toivoa et se paras on mukana ja pysyy. Pitkät piinaviikot tiedossa.

Ei ne mun menkat ny alkaneetkaan :( tää on niin tätä, kun niit odottaa ni sillo loistavat poissa olollaan. Joten en päässyt tyksiinkään soittamaan viel tänäänkään. Mut onneks on pitkähoito niin ei menkkojen alulla niin suurta merkitystä eli vaikka alkavat vasta viikonloppuna niin maanantaina ehtii hyvin viel soittaa klinikalle. Huomenna ois tiedossa metsäolosuhteita yönyliretkellä joten eiköhän ne siihen sit paukahda :)
 
Moikka pitkästä aikaa! Mennyt arki niin täynnä kaikkea, että hyvä kun ehtinyt lukemaankaan mitään, vaikka yleensä hengailen näillä sivuilla aina :LOL:
Nyt rauhotunkin täs kotona muutaman päivän, koska tänään oli punktio(y)

Mulla kasvoi hirmusesti munarakkuloita, mutta ei meinannut kasvaa kokoa ollenkaan. (Pco) Tän viikon ke oli sit kolmas ultra ja oli muutama iso kasvanut parissa päivässä. Tuoresiirtoon ei päästy, koska hyperin riski oli suuri. Tänään oli punktio ja rakkuloita yhteensä 46, mistä 31:ssä oli soluja. Olin niin ilonen tuloksesta, mut sit taas vklopun aikana voi tapahtua vielä mitä tahansa.. Maanantaina saadaan sit tietoja lisää ja varataan aikaa alkion siirrolle, tai siis suunnittelukäynti. Marraskuun kierrosta sit siirtoon.

Oon oikeestaan ilonen et saa kuukauden nyt kroppa rauhottua, paisus vatsa aikalailla noist piikeistä. Nyt yritän selviytyy näist näist kivuista, on meinaan vatsa tosi arka kävellessä, toivottavasti helppaa nopeesti (n)
 
@Wintersun älä suotta siirrä suunnitteluaikaa vaikka nyt tuntuuki epätoivoselta. :love:
Mulla tehtiin silmukkahoito 5.9 ja hoidon suunnitteluaika oli 12.9 ja 29.9 alko sitte menkat mistä alko hoidot. Ni hyvin voi sullakin hoidot alkaa seuraavasta kierrosta heti. :) ja suunnitteluajan lääkärit pitää jokatapauksessa ja siellä sit kuulet miten jatkossa mennään, mutta onhan seki jo tavallaan hoitojen aloitus tai tuntuu todelliselta kun käyty kaikki läpi ja saat reseptit yms.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Tsemppiä @Wintersun sähkösilmukkahoitoon! Mä oon kans sen käynyt läpi muutama vuosi takaperin. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette pian aloittamaan hoidot (y)

@julie_ onnea huimasta solusaaliista, toivotaan että moni niistä hedelmöittyisi!

@Tuimatar todella kurja juttu teille nyt kävi, vaikka alku vaikutti lupaavalta. Tuntuu että täysin arpapeliä nämä hoidot on :unsure: kaikki tsempit ja jaksamiset teille sekä pienelle siirretylle alkiolle!

Minä käväisin torstaina (kp11) lääkärissä, tilanne näytti kuulemma oikein lupaavalta, oikealla puolella kasvamassa yksi n.18mm möllykkä ja kohdun limakalvo 10mm. Tuikkasin sitten samana iltana Ovitrelleä 18 naksausta ja tänään sitten pitäs olla ovulaatio. Mitään testejä kuitenkaan ei tarvitse tehdä, turhaa ostin niitä kaappiin valmiiksi :D

Keskusteltiin myös tukikeinoista tähän ekaan PAS:n, kortisoni jäi nyt väliin kun siitä saattais lääkärin mielestä mulle olla enemmän haittaa kuin hyötyä.. Huomisesta aloitan Terolut 1tabl aamuin illoin sekä kolmen päivän välein Ovitrelleä mahaan 1 naksaus. Siirtopäivä on sitten ensi viikon torstai (kp18) ja silloin pistetään myös Gonapeptyl. Näillä mennään ja toivotaan parasta! Jännittää!
 
Viimeksi muokattu:
Hei @Anemonee - kiinnostaisi kysya laakkeistasi, kun sanoit, etta Sinulla on pakastetun alkion siirto kyseessa ja mainitsit, etta Sinulla on Ovitrelle kaytossa? Minulla oli aina Ovitrelle-tuikkaus ja Ovitrelle-naksut tuoresiirrossa. Eli tehtiinko Sinulle PAS ns. luonnolliseen kiertoon, eli follien kehittymista seurataan mutta munasoluja ei kerata, ja Ovitrellea kaytetaan ovulaation aikaansaamiseksi?? Kiinnostaisi kuulla lisaa, kun minulle tehdaan nuo PAS:it laakkeelliseen kiertoon eika niissa siis ole ovulaatiota lainkaan; Ovitrellea ei ole kaytetty, vain Estrogeenia ja Terolutia (plus Lutinusta ja Gonapeptylia ja ties mita muuta tukemassa). :)
 
Täällä on pikkusen jännitystä ilmassa maanantain ultran suhteen. Tarkotus kun oisi silloin kai taas sopia milloin on siirtopäivä jos kaikki näyttää ok:lle.
Jännittää lähinnä nyt kun sattui töissä vähän ikävästi ja nyt on jaloissa isot mutta toisaalta muutoin aika lievät palovammat... toivon ettei näistä nyt olisi haittaa tai estettä tämän kierron siirron suhteen. Vaikka luulis ettei olisi kun näyttävät ihan nätisti alkavan parantumaan ja siirtoonkin vielä reilusti aikaa :rolleyes: Tää on vaan tämmöstä kun eihän sitä mitään ylimäärästä mietittävää kaipaisi.
 
Täällä yks hermoilee Orgalutranista. Eilen pistettiin eka annos, jonka laittaminen ei ollutkaan niin helppoa. :eek:Neula taittui vähän kun yritin saada korkkeja pois ja lopulta lensi pöydälle ja jäi käyttämättä. Olen itse neulakammoinen, joten mieheni on saanut pistonakin. Eilen jouduin pyytämään siskoani avuksi. :LOL: Tänään kun Orgalutran laitettiin, mies huomasi heti (itse kun ei tee mieli edes vilkaista neulaa) päässä olevan melkein sentin ilmaa ja otti sen pois. Aloin miettimään ettei eilen edes siskoni kanssa tutkittu onko siellä ylimääräistä ilmaa. :censored: En kuolluto_O mutta on tämä kyllä ammattitaidottomalla kova juttu säätää monenlaisten neulojen ja liuosten kanssa. Onko kellään muulla ollut Orgalutranin kaa samanlaista? (n) Toivotaan että niissä on eroja ettei kaikissa ole puolet ilmaa joukossa!
 
@AuroraK mäkin stressasin aikonaan tota ilmaa neuloissa. Mutta ilmeisesti se on niin pieni määrä ja pistoshan tulee ihon alle eikä suoneen niin ei ole kuulemma vaaraa.
Ja itse olen saanut hieman sellainen kuvan että orgalutranin tyyppisissä neuloissa se ilma olisi jotenkin kai ns. tarkoituksellakin siellä - kun sen pistäessä jättää "viimeiseksi" niin saa varmasti kaikki lääkeaineet ihon alle kun se ilma ikäänkuin täyttää lähinnä sen neulan, niin että vikatkin pisarat tulee neulasta ulos...
Tosin välillä olen pistänyt ilmaakin ekana kun se kupla sinne on pompannut... ei siitä ainakaan mitään ole ainakaan tänne aiheutunut.
Tosin joissain ohjeissa kyllä neuvotaan ilma poistamaankin, ite parin kerran jälkee enää raaskinut kun tuntuu että sitten helposti lähtee lääkeainettakin roiskumaan liikaa ennenkuin ehtii ihoon sen tuikkaaamaan ja se ilma määrähän on pieni vain.

Mut nämä nyt tämmösiä omia ajatuksia, joku viisaampi voi sanoa miten oikeasti menee... :p
 
  • Tykkää
Reactions: AuroraK
@daim1 voi ei.. :cry: Pahoittelut negasta. Tämä on niin raastavaa touhua. Voimia tuleville päiville ja kirjoittele sitten lisää jatkosuunnitelmista, kun tuntuu hyvältä.

@Tuimatar , olipa tyrmistyttävä uutinen. :( Toivotaan nyt kovasti että tämä siirretty yksilö on hyvä ja jatkaa kehitystä normaalisti. Ei kai ole mitenkään tavatonta, että alkioiden joukossa on vain yksi josta raskaus sitten alkaa, joten ei ole mielestäni syytä menettää toivoa, varsinkin kun biologit olivat sen todenneet kaikkein parhaimmaksi.

@Wintersun , kökkö juttu että sähkösilmukkahoito pitää taas tehdä. Varmasti suunnitteluaika kannattaa silti pitää, niin kuitenkin vähän liikahtaa asiat eteenpäin.

@AuroraK se ilma ruiskuissa ei haittaa ollenkaan. Se ilmakupla on niin pieni, että vaikka pistäisit sen suoneen, se ei aiheuttaisi mitään, ja nythän pistät sen vain ihon alle. Itse en koskaan poista ilmaa juuri siksi että en vahingossa hukkaisi tippaakaan itse lääkeainetta. Klinikaltakin mulle sanottiin, että vaikka ohjeissa puhutaan ilman poistamisesta, sitä ei kannata tehdä.

@Summerblues , lämpimät onnittelut, ihania uutisia! :love:

@Rusakkonen , tämä on vain veikkailua mutta luulen, että lääkkeellisessä PAS:sissa Ovitrelle-naksuille ei ole tarvetta kun kropan omaa hormonitoimintaa ei pyritä stimuloimaan vaan hormonit tarjotaan valmiina. Ovulaation kanssa ajoitetussa PAS:sissakaan ei välttämättä noita pikkunaksuja käytetä. Mulle on tulossa juuri tällainen PAS seuraavaksi, eli avitetaan follikkelin kehitystä letroilla, seurataan sitä ultralla ja kun johtofollikkeli on sopivan kokoinen, käynnistetään ovulaatio Ovitrelle-pistoksella, mutta mulle ei luultavasti niitä pikkuannoksia tule. Lääkärini mukaan hoitotulokset on ihan yhtä hyviä sekä täysin lääkkeellisissä PAS:seissa että ovulaation kanssa tehdyissä, mutta jälkimmäisissä on se etu että lääkitystä ei tarvitse jatkaa pitkään, eikä ainakaan mulle näissä ole tullut estrogeenilääkitystä ollenkaan, pelkkä Terolut.

@Anemonee joo se on musta kiva tässä systeemissä että ei tarvitse tikuttaa ovulaatiota (ja miettiä tikkujen värisävyjen syvyyttä), vaan se tapahtuu joka tapauksessa. :) Onnea torstain siirtoon! Minä tulen hieman perässä, varmaan ensi viikon loppupuolella alkaa menkat ja siihen kiertoon sitten suunnitellaan siirto.

@justhope , onpa kurjaa että sulla on palovammoja. :eek: En oikein usko että siitä muodostuu ongelmaa siirron kannalta kuitenkaan. Miten saat kivun hoidettua? Sellainen juttu tuli vain mieleen, että Burana ja samansukuiset lääkkeet ovat huonoja raskautumisen yhteydessä. Ainakin munasolun irtoamisen voivat estää (jos tarkoitus tehdä siirto luonnolliseen kiertoon), en tiedä onko niillä merkitystä alkion kiinnittymisen kannalta. Jos joudut tämäntyyppisiä kipulääkkeitä nyt käyttämään, niin kysy onko sillä merkitystä.

@julie_ , olipa mahtava solusaalis!! Nyt vaan lepäilet ja nautit reilusti nestettä. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jatkaa eteenpäin!

@MyMa , minäkin näin tuon Felicitaksen mainoksen ja ajattelin, että varmaan ERA:sta on kyse.

@millionnea , tuliko ne menkat nyt kesken metsäretkeilyn? :ROFLMAO: Joka tapauksessa toivottavasti alkaa pian, niin pääsee eteenpäin. (y)

Mulle tuli sellainen onnenpotku, että sen 6-päiväisen blaston kaveriksi saatiin vielä yksi 7-päiväinen! Olin luullut että 7-päiväiset blastot ovat vain taruolentoja enkä oikein uskonut sellaiseen. :LOL: Olin torstaina vastaanotolla juttelemassa siirtosuunnitelmista, ja lääkäri sanoi että nämä 6- ja 7-päiväiset ovat yhtä hyviä kuin 5-päiväisetkin, kunhan siirretään pakastuksen kautta. Mullahan ERA-tulos näytti, että sopivin siirtoajankohta blastolle on se tavallinen, eli 5 päivää hedelmöityksestä, ja jos näitä hitaita alkioita olisi tuoresiirretty silloin kun olivat saavuttaneet blastovaiheen, kohdun kannalta paras ajankohta olisi mennyt jo ohi.

Mulla jatkuu edelleen samat Terolutit joita olen punktiosta asti syönyt, vielä huomisiltaan. Ihan tarkoituksella jatkettiin niitä pitkään, jotta munasarjat saa rauhoittua stimulaation jäljiltä eikä uusi kierto ala turhan aikaisin. Nyt ultrassa näkyi vielä runsaasti uudelleen nesteellä täyttyneitä folleja, kuten yleensä tässä vaiheessa onkin. Kun su-iltana otan vikat Terolutit, vuoto tulee varmaan joskus ensi viikon lopulla, ja sitten kp2 aloitan letrot ja aletaan seurata follikkelin kehitystä omaan (avitettuun) kiertoon tehtyä PAS:sia varten.
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Kirjoittelin tänne viimeksi loppukeväästä, ja viimeisen vajaan puoli vuotta olen pysynyt taustalla kun itselle ei ole kuulunut muuta kuin odottelua. Tsemppiä tasapuolisesti kaikille! @Tuimatar, pahoittelut uutisista koskien alkioita, toivottavasti pääset pian juttelemaan lääkärin kanssa aiheesta? Ja voimia piinapäiviin, ihan varmasti on mahdollista että siellä oli yksi hyvä yksilö mukana!

Täällä on ihmiset vaihtuneet niin paljon että kerron nopsaa oman hoitotaustan: ensimmäinen lapsi on toiveissa, ja takana on 2 IVF-kierrosta joista saatiin kerättyä yhteensä 5 blastoa PGS:ää varten. Noista viidestä ainoastaan yksi oli kromosomeiltaan normaali, ja se siirrettiin suurin odotuksin luonnolliseen kiertoon toukokuussa, päättyen kuitenkin puhtaaseen negaan. Päätimme miehen kanssa suurin piirtein saman tien jatkaa seuraavaan IVF:ään, varsinkin kun minulla on ikää jo 40, tuntui että ei ole hetkeäkään aikaa hukattavana.

No, kesäkuusta asti onkin sitten ollut perinteisesti vaivana funktionaaliset kystat, joita jostain ihmeellisestä syystä saan todella helposti. Hoitoahan ei voi aloittaa jos sellainen munasarjoissa on ja niitä ei lääkärien mukaan voi ehkäistä mitenkään, joten hermot ovat olleet todella koetuksella odotellessa. Niin monta toiveikasta vierailua lääkärille, ja lähtö kotiin tyhjin käsin. Vihdoin viimein nyt lokakuun alkupäivien kierrosta päästiin aloittamaan (huh!). Sain lääkkeeksi ekaa kertaa “kypsempien naisten” Pergoveriksen ja jarruksi Orgalutranin. Punktio oli perjantaina, ja saaliina oli 17 munasolua 19 follikkelista - pienoinen yllätys kun ultrissa oli laskettu 11 follikkelia. Sanoivat vain että olivat niin tiiviissä ryppäissä ettei kaikkia oltu nähty...

Noista 17 munasolusta 13 oli hedelmöittynyt, ja huomenna saadaan sitten tilannepäivitys. Blastoja olisi taas toiveissa jotta voidaan tehdä PGS, just nyt on kyllä sellainen olo että jos edes yksi blasto saadaan niin sen saisi siirtää ilman mitään testejä. Sormet on ristissä että korkea määrä ei tarkoita huonoa laatua, yhdenlaiset piinapäivät nämäkin :)
 
@Katti75 kiitos kun noista särkylääkkeistä muistutit, hyvä pitää mielessä tuokin asia :) Ihme kyllä en ole vielä lääkkeitä kipuun tarvinnut, ihmeeltä tuntuu kun on sentään kemiallinen palovamma. Onni oli nopea ensiapu.

Saa nähä mitä klinikalla huomenna sanovat. Vaan kaipa nyt kun kerta melko lievä on eikä nämä ole tulehtumassakaan näemmä niin luulisi että siirtoon pääsisi... pitää olla iloinen että tämä kävi nyt eikä piinapäivinä, oisin kuitenkin alitajusesti ajatellut tätä sitten syyksi negatulokseen, heh.
 

Yhteistyössä