IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos @vipe1986 ja pahoittelut @Tuimatar.. jatkatteko samantien seuraavaan hoitoon?

@gemmy toivotaan, että pieleen mennyt kierto olisi ollut niistä e-pillereistä kiinni. Tsempit tähän uuteen koitokseen!

@Ihanapa ymmärrän täysin tuon fiiliksen, että tulee tarve välillä hengähtää. Mä tuolla aiemmin kans kyselin onko muut käyny keskustelemassa.. oli itellä kans sellainen olo, että tekisi hyvää. Nyt jotenkin taas fiilikset levollisemmat, mutta en tiedä onko tämä itseterapiointi loppuun asti se paras lääke. Helpottanee, että meillä hoidot jatkuu vasta tammikuussa, niin se on siellä back uppina, mutta nyt saa vain olla :)

Tuu sit @Maravilla päivittämään teidän tilanne :) Luin tuon sun päivityksen, että teillä pergoveris tässä - oliko jotain muita vippoja? Tehdäänkö näille myös se kromosomitutkimus?
 
Hei kysäisen nyt tiedättekö jotain noista alkion luokituksista? Käytiin äsken siirrossa, sulatuksesta selvinnyt 6pv:n ikäinen blasto siirrettiin enkä huomannut klinikalla luokasta kysellä. Lapussa lukee että solut: Blc2, luokka:CC, top emb: os. Oon näistä ihan pihalla(n) mutta nyt sitten piinaillaan! Testipäiväksi tuli ma 29.10.

@Tuimatar tosi isot pahoittelut negasta! Onko teillä jo jotain jatkosuunnitelmia? Ja ilman muuta kannattaa hakea keskusteluapua jos yhtään siltä tuntuu, se kummasti helpottaa oloa kun saa keskustella näistä jonkun ulkopuolisenkin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negasta Tuimatar ja Ihanapa ja voimia jatkon miettimiseen!

Täällä tosiaan tänään kp1 ja piikittely alkaa illemmalla, annos 250 UI. Unohtui sanoa että eilen ultrassa gyne näki vähänlaisesti munarakkuloita, siellä oli vissiin yksi 17-millinen ja jokunen pienempi, ja kohtu kolmikerroksinen. Ovulaatiota ei ilmeisesti tosiaan ollut tapahtunut ollenkaan. Kyseli, onko AMH:ta testattu. No ei ole - kun siitä ekan km:n jälkeen kysyin niin silloinen gyne oli sitä mieltä ettei tarvitse. Muutenkin tässä on oltu ultrattavana ainakin tusinan kertaa eikä kukaan oo ennen kommentoinut munarakkuloiden määrästä mitään. Nyt en tajunnut kysyä, olisko niillä munasarjavasta-aineilla jotain tekemistä asian kanssa. Toivottavasti ei nyt kauheesti huonontaisi meidän mahiksia :unsure:.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
hillan_kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
Anemonee
29.10. (6pv)
hillan_kukka
2.11. (5pv)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
Mun on nyt pakko tunnustaa, etten oo oikein pysyny perillä kaikkien vaiheista, että jos hirveesti virheitä listalla on, niin kommentoikaa ja korjataan! Haluuko joku napata listan päivityksen itelleen vai jätetäänkö elämään omaa elämäänsä? Mulla tulee maanantaina töihin paluu muutaman viikon työttömyyden jälkeen, niin en kerkeä varmaan enää niin hyvin päivittelemään. Vaikka kivaahan se on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällä on nautittu syyslomasta ja yritetty olla stressaamatta siirrosta. Tänään siirrettiin lääkärin mukaan hieno blasto eli nyt sitten piinaillaan. Lääkäri ihmetteli, kuinka jännittyneeltä me vaikutettiin.. Ja me ihmeteltiin, miten joku ei olisi jännittynyt, kun viimeisiä viedään, eikä meillä ole koskaan sulatus onnistunut hyvin, vaan kato ollut suurta
 
Paljon teillä on ollu kp 11 kieppeillä limakalvo? Mulla oli eilen 13mm nii mietin ku lukenu et monilla alle 10mm siirtohetkellä nii voikohan olla haittaa jos limis on liian paksu? Siirto kuitenki vasta torstaina kp 18. Lääkkeellinen pas
 
Tsemppiä piinailijoille! (y)

Meillä oli tänään punktio. Meni tosi hyvin eikä tehny kipeää. :whistle:Lääkkeeksi sain ibuprofeenia ja parasetamolia. Rapifenia ei voitu laittaa suoneen koska joskus sitä saaneena muuhun tarkoitukseen romahdutti lääke verenpaineet. Mutta positiivinen olo jäi. :) munasoluja löytyi 18 ja siirtoa ei tehdä hyperstimulaation takia. :( nyt jännätään miten käy. Huomenna klinikalta kuuluu.
 
Hei kysäisen nyt tiedättekö jotain noista alkion luokituksista? Käytiin äsken siirrossa, sulatuksesta selvinnyt 6pv:n ikäinen blasto siirrettiin enkä huomannut klinikalla luokasta kysellä. Lapussa lukee että solut: Blc2, luokka:CC, top emb: os. Oon näistä ihan pihalla(n) mutta nyt sitten piinaillaan! Testipäiväksi tuli ma 29.10.

@Tuimatar tosi isot pahoittelut negasta! Onko teillä jo jotain jatkosuunnitelmia? Ja ilman muuta kannattaa hakea keskusteluapua jos yhtään siltä tuntuu, se kummasti helpottaa oloa kun saa keskustella näistä jonkun ulkopuolisenkin kanssa.
En ollutkaan huomannut tätä viestiä. Meillä oli ihan erilainen luokitus ja nyt häiritsee, kun ei ymmärrä, mitä on siirretty. Kyllä sitä haluaa olla tilanteen tasalla koko ajan..
 
Mulla ei ole alkioitteni luokituksesta ollut mitään tietoa, en ainakaan ole missään mitään siihen viittaavaa infoa huomannut papereissani. Vaan sen tiiän että blastoja ovat tän tokan punktion jälkeen pakastetut, ekan punktion jälkeen oli kolme päiväisiä mutta ei mitään luokitusjuttuja mainittu. Siirroissa on vaan sanottu että "ihan hyvä" tms kommenttia.
Tosin itse koen että ehkä niin on hyväkin. Murehtisin vain varmaan turhia, tieto kun lisää tuskaa. Luotan siihen että klinikka ei siirrä alkioita jotka kelvottomia ovat, ja toisaalta eikö sitä sanota että huonommankin luokituksen saanut alkio voi ihan hyvin silti toimia...Siksi en ole tullut erikseen kyselleeksikään miten klinikallani luokittelevat noita.

Täällä taas siirto lähestyy. Ensi viikon tiistaina jo olisi, äkkiä aika menee!
@vipe1986 mulla limakalvo on yleensä ollut sitä 8mm:n luokkaa kp11 aikaan, niin tässäkin kierrossa.
 
@Tuimatar pahoittelut negasta. :( Toivottavasti pääset pian lääkärin kanssa juttelemaan, mistä on voinut olla kyse ja mitä voisi tehdä seuraavalla kerralla toisella tavalla.

@Maravilla sulle ei siis tullut tuoresiirtoa nyt ollenkaan? Tehdäänkö blastoille nyt PGS? Jos minäkin saisin hyvän määrän blastoja kasaan niin varmaan teettäisin PGS-tutkimuksen, mutta tällä hetkellä olen vain onnellinen niistä kahdesta jotka on saatu talteen :love: ja niillä lähdetään siirtoihin joka tapauksessa.

@gemmy kovasti tsemppiä uuteen stimulaatioon! Ymmärrän että jännittää sen edellisen jälkeen. Kerrothan sitten kuulumiset maanantain ultran jälkeen.

@Lallastiina lle myös kovasti onnea ja menestystä! Alkaako pistokset sujua jo rutiinilla?

@Ihanapa varmasti hyvä ajatus pyytää lähetettä psykologlle, sekä tarvittaessa pitää hieman taukoakin. Onhan nämä hoidot intensiivisiä erityisesti henkisesti, ja vaikka paljon muutakin elämässä on, lapsitoive ja hoitoasia on aina siellä taustalla läsnä kuitenkin.

@atvk87 kiitos kun olet edelleen jaksanut päivittää listaa! En uskalla "virallisesti" ottaa listaa haltuuni, kun en aina säännöllisesti välttämättä pääse tänne, mutta jos kukaan ei erikseen sitä nappaa, voidaan tehdä niinkin että kuka milloinkin sitä ehtiessään aina päivittää ja tietoja korjailee.

@Rusakkonen hyvältä kuulostaa! Ihanaa että pääset taas pian piinailemaan!

@hillan_kukka paljon onnea kyytiläisestä, toivottavasti nappaa tiukasti kiinni!

@AuroraK oikein hyvältä kuulostaa munasolusaalis! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jatkaa eteenpäin.

Alkioiden luokituksesta: mä en ole koskaan saanut mitään sen tarkempaa tietoa kuin että onko edennyt kypsäksi blastoksi asti. Ehkä saisin, jos kyselisin, mutta olen ajatellut että mulle riittää tieto, onko biologin mielestä siirtokelpoinen vai ei, kun tämän tarkempi tieto ei kuitenkaan mun toimintaani vaikuta. Luultavasti kuormittuisin vain lisää, jos tietäisin tarkempia luokituksia.

Mulla on kierto alkanut ja samoin letrotsolin syönti follikkelin kasvattelua varten. Ensi torstaina on uä, silloin ehkä voi jo hahmotella siirtoajankohtaa. Nyt kun tämä alkaa taas muuttua konkreettisemmaksi, huoli ja levottomuus nostaa päätään. Pelottaa, että taas ehdin nostaa toiveita ja sitten tuleekin romahdus negan tai kemiallisen muodossa.
 
Jos oon oikein ymmärtäny niin blastojen luokituksessa numero kertoo sen kehitysvaiheesta (1-4?) ja eka kirjain (A-D) sisäsolu- ja toinen kirjain ulkosolumassan laadusta. Luokittelut vaihtelee eri paikoissa, jossain C-laatunenkin on vielä ihan hyvä, mutta esim. siellä missä ite oon käyny CC-laatusia ei siirretä. BC on ollu siinä rajoilla.
Limakalvo ennen siirtoja yleensä ollu 7-8mm, ja kai joku hiukan alle sentin (noin 9mm?) ois ihanteellisin. En tiä tosin onko 13mm:kään vielä liian paksu, tai onko haittaa.. ei kai siirtoo tehtäs jos niin ois? Tärkeintähän kuitenkin on se hyvä kolmikerrosrakenne siinä.
 
Nyt sitten paatetty on, etta alkionsiirto on perjantaina. Huomenna alkaa Terolut ERA:n mukaisesti ja tanaan aloitin uudestaan Prednisolonen, nelja tablettia jalkimmaista menee taas neljana aamuna ja sitten kaksi sen jalkeen (viime viikollahan ‘ajoin laakkeen alas’ ottamalla sita vain yhden tabletin paivassa, ja sunnuntaina viimeiset). Talla kertaa ei tule antibioottia, mutta 50mg olen ottanut aspiriinia paivassa tiistaista ja Klexanea olen pistanyt vuodon loppumisesta.

Akupunktiot varattu. Eipa ole yhtaan paineita, laakarihan ei taida omien solujen menestykseen uskoa kauheasti, mutta toisaalta hoitaja sanoi, etta pakastetut alkiot ovat siita hienoja, etta jos ne pakkaseen jalkeen viela elavat ja tsemppaavat, niin on sitten vahva alkio kyseessa. Eika tassa kenenkaan muun tarvitsekaan tahan hommaan uskoa kuin minun, ja minahan uskon, etta raskaus tapahtuu, jos niin tarkoitettu on. :) Ja lahempana onnistumista ollaan, kun tassa harjoituksia jatketaan. Jos ei tama siirto onnistu, niin seuraavaksi taas mennee sitten lahjasolusta muodostettu alkio sisaan, ja lahjasolusta onnistuminen on ihan yhta hyva juttu.
 
@Rusakkonen vaikutat niin ihanan positiiviselta! Ihan tuli hyvä mieli viestistäsi ja toivo heräsi että meidänkin pakkasesta selvinnyt alkio tarraisi nyt kiinni :) oikein paljon tsemppiä tulevaan siirtoon!

Tällä hetkellä ei tainnut olla muita piinailijoita kuin minä? Nyt menossa pp3 ja omituisen rauhallinen olo. Myös omituisia alavatsan vihlaisuja/jomotteluja ollut. Tai sitten kuvittelen kaiken :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mielenkiintoista lukea noista luokituksista!
@justhope tsemppiä siirtoon ja @Anemonee piinailuun! @Rusakkonen ja @vipe1986 tsemppiä siirtoa odotellessa!

Piikittelyt menee jo ihan helposti. Parina ekana päivänä oli seuraavana aamuna kurkku käheänä mutta tänään ei enää. Huomenna alkais sitten myös jarru.
Meillä on ultra-ajat @Katti75 kanssa samoissa, mulla keskiviikkona. Gyne meinasi että mahdollisesti voi aikaisimmillaan tulla punktio jo perjantaille vaikka luultavimmin kyllä menee seuraavalle viikolle. Oliskin miehen kannalta kätevämpää jos ei tarttis yhden päivän varoitusajalla ruveta lentoa varaamaan...
Luin suunnittelukäynnin muistiinpanoja ja siellä oli 9-milliset follikkelit ja pari pienempää kummallakin puolella, mainittiin "yllättävän vähäinen af-määrä alkukierrosta" (vaikka mulla siis oli periaatteessa loppukierto, kun vasta tiputteli ja menkat alkoi illalla käynnin jälkeen) ja myös sanottiin että "katsotaan tehdääkö siirtoa keräyskierrossa". Miksköhän...
 
Viimeksi muokattu:
Liityn mukaan joukkoon. Ensimmäinen lapsi tullut heti insseillä mutta nyt käytössä Ivf koska käytössä luovutetut siittiöt eikä niitä montaa käytössä. Raskauden jälkeen ylipainoa ja 2017 keväällä ei kahdesta inssistä onnistunut eikä ivf Tuoresiirrosta onnistunut. Painoa piti saada pois mutta kesän jälkeen ollaan suht samassa ja nyt ahdistaa kannattaako seuraavan kiertoon tehdä edes jos se onnistuminen onkin painosta kiinni. BMI joku 33. Toisaalta tuntuu että stressaan vaan enemmän jos en pääse yrittämään kun ikäkin lähenee 40 jokusen vuoden päästä. Onko kokemuksia kuinka moni plussannut myös ylipainon kanssa? Tiedän toki mahdolliset positiiviset vaikutukset ja tiedän miten syödä terveellisesti ja liikuntaa lisätty arkeen, mutta ei ole silti helppoa. Iltaisin stressaan että jos toista ei ikinä tule ihan vain siksi että en ole saanut itseäni ruotuun:( pakkasessa tosiaan kaksi ja niistä alkaisi yritys ens viikolla luultavasti alkavasta kierrosta.
 
Heippa hei!

Täällä on taas valtavasti tapahtunut parin viikon aikana! :eek: Pahoittelut vastoinkäymisistä ja negoista :unsure: ja onnittelut kaikille joilla on onnistumisia ollut matkassa! :)

Täällä oli tänään kontrollikäynti ja kohdusta löytyi viikkoja vastaava sykkeellinen pikkukaveri :love: toistaiseksi kaikki siis hyvin.

Todella isot tsempit nykyisille ja tuleville piinailijoille ja toivotaan isoja plussatuulia!
Samoin teille isot tsempit, jotka taistelette omien mörköjenne kanssa! (y)

Tän ryhmän tuki on ollut jotain niin mieletöntä ja ilman sitä oisin luovuttanut jo aika monta kertaa. Tämän nyt kerron siksi, että vaikka emme nyt tämän raskauden kanssa pääsisikään onnellisesti loppuun, palstailu jäisi joka tapauksessa.

Hurjasti onnea ja tsemppiä jokaiselle! :love:(y)
 

Yhteistyössä