IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tällainen pikainen välikysymys tänne, kun tuntuu, että hermot pettää tähän epätietoisuuteen.. Eli mulla oli pp 10 maanantaina hyvin haalea plus (One step liuska), tiistaina toisella testillä selvästi vahvempi ja keskiviikkona näytti digitesti raskaana 1-2 viikkoa. Tänään oli pakko vielä testata ns. virallisena päivänä pp14 ja sama 1-2 on edelleen. Siirrettiin siis tasan kaksi viikkoa sitten blasto. Onko tuo 1-2 viikkoa vähän alikanttiin? Onko muilla näyttänyt mitä nuo digit tässä vaiheessa? Taitaa olla nytkin muita juuri samoilla tienoilla. Aiheutin tällaisen ihan ylimääräisen stressin itselleni..pelkkä plussa olis riittänyt.
 
@hillan_kukka Joo eihän se 350 km nyt sinällään ole mikään ongelma, mutta olis se kiva jos se olisi ainoa vaihtoehto niin saisi sitten ne Kelan matkarahat. Mutta tässä se ei varmaan ole perusteltavissa mitenkään kun lähin klinikka on 800 m päässä.

@marrasmai oltiin esikoisesta Dextralla kun asuttiin Helsingissä silloin. Silloin Annika ei tainnut olla töissä siellä.

@vipe1986 oi onnea :love::love::love:

@adelmiina_ ollaan nyt oltu siis yksityisellä hoidossa niinkuin aina. Julkinen ei meitä suostu hoitamaan.

@justhope :cry: eikä. Voimia.

Kävin tänään taas klinikalla. Tämä oli nyt lääkärin mieliksi pistetyt neljä iltaa Menopuria 300 yksikköä. No tilannehan oli, että siellä oli yksi 26 mm follikkeli ja kaikki muut 6 mm. Sekin mikä oli maanantaina 12 mm oli kutistunut 8 mm. Eli keskeytettiin.
Lääkäri suunnitteli ensi kiertoon uuden hoidon, josta olen nyt ristiriitaisin mielin. Vaihtoi lääkkeen toiseksi, nyt määräsi Pergoverista. Siitä ei ole mitään kokemuksia tai muistikuvaa, että joku olisi kirjoittanut siitä jotain täällä. Onko siis kokemuksia?
Olen tosi turhautunut lääkäriin, mutta nyt muutti annoksen isommaksi ja lääkkeen eriksi niin tekisi sitten kuitenkin mieli vielä kokeilla tämä kerta täällä. Tavallaan sitten kun tulee näitä keskeytyneitä kiertoja niin tulee myös vähän alennusta. Enpä tiedä, jaksaisiko vielä nyt ennen joulua sitten kuitenkin kokeilla. Olisiko se vaikka meidän jouluihme tai joululahja tulossa. Jos toivonsa nostaisi kattoon näin valoisan vuoden ajan kunniaksi :):):) Tai ainakin yrittäisi.

Eikai muuten keskeytyneitä kierroksia lasketa hoidoiksi, onko ne vaan keräykseen johtavat? Eli kai tää 4. IVF alkaa kolmatta kertaa? Ainakin noin niinkuin Kelan silmissä?
Lääkkeet ovat minulle ihan vieraita, mutta nuista hoitomääristä sen verran, että julkisella ei ns. laskettu epäonnistunuttta hoitoa, vaan me saimme yhden hoidon vielä lisää, kun kolmas epäonnistui. Ei sama asia kuin teillä, mutta vastaava.
 
@hillan_kukka aika nopeasti testasit digillä uudestaan edellisen perään. Tuossa ajassa ei välttämättä ole ehtinyt vasta kun tuplaantumaan edellisestä testistä eikä ne lukemat noin alussa välttämättä ole tosiaan mitään ihan älyttömiä. Kannattaa korkeintaan ensi viikolla uudestaan kokeilla digiä.
Mutta tosiaan monet saavat niistä enemmän stressiä kuin huojennusta, joten ehkä kvalitatiivinen verikoe olisi parempi? ensinnäkin se on tarkka ja tuplaantumista voi seurata kunnolla menemällä sitten toiseen verikokeeseen vaikka muutaman päivän päästä.
 
Oletko sä julkisella puolella ollut hoidossa? Mä olin yksityisellä ja marssin sinne soittamalla etukäteen, että olen tulossa. Tiesin edellisestä raskaudesta monelta heiltä näytteet lähtee labraan, että saa samana päivänä tulokset niin tietty käytin tätä tietoa myös hyväksi :whistle::D Muistaakseni vähän reilu 40eur per verikoe maksoi mun klinikalla pääkaupungissa.
Mikäli olet julkisella puolella eikä siihen kuulu verikoetta, niin katso paikkakuntasi yksityiset terveysasemat minkä hintaisia verikokeita ja soita että haluat tulla antaa näytteen? ja juuri pitää olla se kvalitatiivinen, eli saat hCG hormonin arvon tietää.
 
@adelmiina_ onnea plussasta :love: Mulle dextrassa suositeltiin, että verikokeeseen kannattaa mennä, ei tietty vaatineet. Itse menin sitten omatoimisesti toiseenkin kun panikoin tuplaantumisvauhtia.
Tosi hyvä jos olet saanut terveysasemalta (?) lähetteen, luulin ettei mitään tuollaista pääkaupungissa heru.
 
Täällä veritestin tulos oli alle 2 eli ei taaskaan tapahtunut yhtikäs mitään. Taas kerran reilu tonni ilmaan ilman että ees värähtäisi arvot pikkuisen ees, huokaus. Kaiken päälle laskin että taitaa olla viisainta jatkaa lääkkeitä vielä pari päivää, muuten uusi kierto alkaa niin etten työjuttujen myötä varmaan pääsisi siirtoon sen perusteella mille päivälle seuraavan siirron arvioin osuvan, hmh.
Vähän tosin tuntuu onko tässä mitään järkeekään. Muuten ei niin pahaa tekisi mutta ei voi olla miettimättä miten paljon rahaa tämä nielly ja ei mitään toivon rahtustaakaan saa tulokseksi.
Tosin lääkärini laitto sentään jonkin lausunnon kelaan jossa puolsi että saisin kelan korvaukset näihin hoitoihi, kun joutuisin ihan saman rumban läpi käymään vaikka olisinkin parisuhteessa. Mutta eipä sieltä kelasta mitään ole kuulunut...

vaikka tähän koko viikon itteään valmisteli että nega se on niin silti niin iso harmi. Ja väsymys kun mitään ei ikinä tapahu.
 
Viimeksi muokattu:
@justhope pahoittelut :( Tämä on kyllä raastavaa. Onko nyt tarkoitus tehdä uusi siirto heti seuraavaan kiertoon? Toivottavasti Kela on myötämielinen.

@gemmy onpa turhauttava tilanne. Hyvä että kokeillaan jotain uutta nyt, toivottavasti se toisi parempia tuloksia. Varsinaisena stimulaatiolääkkeenä mulla ei Pergoverista ole ollut, mutta se on nyt ollut muutamana päivänä pienellä annoksella, kun yritetään saada ovulaatio aikaan (PAS:sia varten). Se on ilmeisesti joskus ollut itse sekoitettava kuiva-aineesta ja liuottimesta, mutta nykyään on tosi helppokäyttöinen kynä.

@vipe1986 onnea plussasta!! Pienestä tuhruttelusta ei kannata huolestua, vaikka ymmärrän kyllä että se ei kivalta tunnu. :unsure: Toivottasti loppuisi pian, ja samoin sulla @hillan_kukka !

@Ihanapa onnea kyytiläisestä! @adelmiina_ hienoa että pääsit labraan ja tuli hienot lukemat! :love:

@Anemonee , ei ole kokemusta tuosta hoitokaavasta, mutta olen kyllä lukenut vastaavanlaisesta - just että soluja tulee vähemmän, mutta toiveena olisi panostaa laatuun. Pidän kovasti peukkuja että tästä tulisi hyvät tulokset!

@BlackCat tervetuloa joukkoomme! @Lallastiina , joo tuo näyttää juuri passelilta kiinnittymispunkulta! :D

Eilen oli taas ultrakäynti ja ne Pergoveris-pistokset olivat saaneet aikaan sen, että yksi follikkeli oli lähtenyt kasvamaan nopeammin, kuten oli tarkoituskin. Ei se nytkään ollut kuin jotain 15 mm, mutta riittävä siihen että tänään voin pistää irrotuspiikin (eilen vielä otin yhden pikkunaksauksen Ovitrellea kasvua tehostamaan). Sinänsä sen munasolun laatu tai kypsyys ei ole nyt ratkaisevaa, kunhan ovulaatio ja siihen liittyvä elimistön valmius alkion vastaanottamiseen tapahtuvat. Kohdun limakalvossa oli oikea kolmikerrosrakenne ja paksuutta noin 8 mm. Siirtoaika on sovittu viikon päähän perjantaille.
 
@Katti75 juu tarkotus on heti seuraavaan siirtoon mennä, kuten viimeksikin. Ei mulla kai malttikaa oikein riittäisi taukoa pitää vaikka hermoille se voisikin hyvää tehä...
Tää on kyl kerta kerralta pahempaa tää pettymys, tänään jotenkin aivan murtunut olo. :cry: Kun mä olisin niin kamalasti toivonut ees kiinnittymisyritystä, rahtusta toivoa... Äkkiähän tää olo onneksi ohi tule menemään, ja eikun uutta pettymystä kohti vaan...
 
Onpas taas tekstiä tullut, ei tahdo oikein mukana pysyä! Paljon onnea plussanneille :love:

@justhope pahoittelut negasta. Saako udella oliko tämä kuinka mones siirto sinulla? Kyllä se negan tuijottaminen joka kerta vie palan sielua mukanaan, siltä minusta aina tuntuu.

@Katti75 hienoa että siirtopäivä sovittu, viikon päästä oletkin jo piinailemassa (y)

Olikos nyt muita samassa vaiheessa kanssani eli hoidon alussa pistelemässä?

Jotenkin jo nyt tuntuu siltä, että ei tästäkään kerrasta mitään tule :( lisäjännitystä ja ahdistusta tuo se, että meillä siis tilanne että miehen siittiöitä on tietty määrä pakkasessa eikä niitä lisää saada. Viime hoitokertaan meni jo yli puolet siittiöistä niin eipä hyvältä vaikuta. Eli jos nyt ei onnistuta niin se oli sitten siinä.

Parempaa viikonloppua teille!
 
Hei kaikki! Tällä viikolla lopulta hoitojemme jatko käsilteltiin julkisella lääkärien kokouksessa ja he päättivät tarjota meille vielä yhden hoidon, koska useampi plussakin on kuitenkin saatu, vaikkakaan ei sitä lopullista onnistumista olla saatu. Katse on nyt sitten kääntynyt 4.ICSIä kohti. Kaikki kolme aiempaa stimulaatiota on tehty lyhyellä kaavalla ja nyt suosittelivat pitkää kaavaa, jotta saataisin tasattua munarakkuloiden kypsymistä. Nyt kyselisinkin vertaiskokemuksia. Onko kenelläkään ollut vastaavaa asetelmaa ja miten kävi munasolujen/alkioiden suhteen?
 
Hei kaikki! Tällä viikolla lopulta hoitojemme jatko käsilteltiin julkisella lääkärien kokouksessa ja he päättivät tarjota meille vielä yhden hoidon, koska useampi plussakin on kuitenkin saatu, vaikkakaan ei sitä lopullista onnistumista olla saatu. Katse on nyt sitten kääntynyt 4.ICSIä kohti. Kaikki kolme aiempaa stimulaatiota on tehty lyhyellä kaavalla ja nyt suosittelivat pitkää kaavaa, jotta saataisin tasattua munarakkuloiden kypsymistä. Nyt kyselisinkin vertaiskokemuksia. Onko kenelläkään ollut vastaavaa asetelmaa ja miten kävi munasolujen/alkioiden suhteen?
En tiedä sinun aiemmista hoidoista, että mikä siellä mennyt pieleen, mutta meille tehtiin eka pitkä, sen jälkeen kaksi lyhyttä ja taas pitkä. Kaikki hoidot oli täysin toisistaan poikkeavia. Ekasta pitkästä hyper ja paljon huonoja munasoluja, viimeisestä kaikkein parhaimmat, mutta ei kovin paljon. Kun taustat oli tiedossa pystyttiin pitkässä lääkitystä tarkasti seuraamalla vaikuttamaan kasvuun parhaiten.
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu

Yhteistyössä