IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. millionnea

millionnea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    94
    Munasolut eivät olleet hedelmöittyneet. Lääkäri soittaa huomenna.

• En tykkää En tykkää x 12
    • List
  2. Taigariina

Taigariina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    48
    @gemmy hyvä punktio saalis. Toivottavasti nuista hyvin saa pakkaseenki.

Itellä täälä mahaa kuumottaa, tiedä onko tää joku oire että ois raskautunu. Ja jotenki tosi herkillä pitäny märsätä pari päivää tämän tästä. Ehkä uskaltaa jo ylihuomenna pissata tikkuun, kai se jo näyttäs jos on näyttääkseen mitään ku 3.12 "oikea testipäivä"..

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  3. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
    Minä palailen taas tänne kirjoittamaan. Olen lueskellut kyllä viikottain teidän kuulumisia. :)

Nyt on ollut taas tosi vaikeaa ja surullista aikaa. Pettymys omasta kehosta ja toteutumattomat lapsihaaveet ovat olleet paljon vahvempana mielessä ja itkua on tullut paljon viime päivinä. Kohta tulee vuosi viimeisemmän raskauden lasketusta ajasta, meni kesken 10. viikolla. Varmasti senkin takia mieli on ollut niin surullinen. Mutta pakko ajatella hyviä asioita ja ei saa liikaa jäädä murehtimaan. Onneksi täällä on ollut myös positiivisia asioita. Tulee hyvä mieli plussista ja antaa energiaa myös omiin ajatuksiin. :love:

Mulla alkoi lauantaina vihdoin uusi kierto. Punktion (19.10) jälkeen tullut vuoto ei ilmeisesti ollut kuukautisvuotoa joten kauan meni. Ollaan nyt kokeilemassa ensimmäistä kertaa PAS:a ja ilman hormoneja! Me käydään myös Oulun Felicitaksessa, mukava kun löytyy tästä ryhmästä muitakin.(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Nomini

Nomini Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    Onpa täällä tosiaan tapahtunut paljon viime päivinä! Tsemppiä kaikille punktion parissa oleville sekä piinailijoille (y) olen itsekin katsonut noita listoja ja analysoinut tilastoja. nuo PASit näyttää olevan nyt vahvoilla, mutta toisaalta kun itselle tehtiin PAS niin olin näkevinäni paljon tuoresiirto plussia:whistle:

@AuroraK tiedäm niin tuon sinun tunteen pettymyksestä omaan kroppaan. Olen taistellut samojen ajatusten kanssa viimeisen vuoden ja kun en saanut esim painoa tiputettua oikein hyvin ja olen sen takia pelännyt etten voi raskautta niin on tuntunut kuin olisi oman kehon vanki. :cry:

Olen viime päivät testannut kuumeisesti sillä välillä epäilyttää että vahvistuuko nuo viivat vai mihin suuntaan tässä mennään. Edellisen päivän kanssa taitaa olla vaikea havaita muutoksia, mutta jos vertaa esim la ja su testeihin niin kyllä nuo kai siitä on vahvistunut. Välillä myös oireet häviää täysin niin silloinkin iskee epävarmuus, mutta itsepä laitoin itseni tähän tilanteeseen kun aloin testailemaan ennen aikojaan :)

5. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    122
    Voi ei @millionnea :cry: ihan veti nyt sanattomaksi sun vuoksi :(

@gemmy sullahan taasen tuli hieno saalis (y)

Kiitos @Lallastiina päivityksestä :)

Osaatteko sanoa miten se pas luonnolliseen kiertoon menee jos mulla on 2 päiväisiä alkioita pakkasessa? Millon alkio pitää ottaa pakkasesta ovisplussan jälkeen ja millon siirto on? Mun aivot ei nyt pysty ajattelemaan tätä mitenkään järkevästi o_O Olemme siis kunnallisella hoidoissa...

Tervetuloa takaisin @AuroraK Toivottavasti nyt saatte vauvan syliin asti :love:

6. Nomini

Nomini Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    @BlackCat en osaa tarkkaan sanoa, mutta minä söin letroja kp 2-6 ja sitten odottelin ovulaatiota. Pakkasessa oli neljä päiväisiä jotka viljeltiin viisipäiväiseksi ja yksi laitettiin kyytiin ovulaatiosta kuudentena päivänä.

7. hillan_kukka

hillan_kukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    93
    Pahoittelut sinulle @millionnea . :cry: Tuo on kyllä yksi pahimmista iskuista, mitä voi käydä. Koin saman alkuvuonna ja positiivisia ajatuksia sai hakemalla hakea.

@BlackCat muistaakseni siirrettiin pari päivää oviksen jälkeen eli, jos ma näytti plussaa niin viim. to siirrettiin.

8. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
  9. Lallastiina

Lallastiina Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    263
  10. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @millionnea Tuntuu hirveältä puolestasi :(:(:(:( Olisiko voinut olla jotain raakuusongelmaa...

Hyvin olen toipunut maanantain punktiosta, tekisi mieli lähteä lenkille, mutta sitä piti välttää muistaakseni kumman pitkään.
    Odotan kauhun sekaisin laskua klinikalta, oikein jumalattomasti jännittää, että riittävätkö veronpalautukset siihen kun musta tuntuu, että aina on tullut jotain ylimääräisiä kuluja hinnastoon verrattuna mitä ei ole osannut ottaa huomioon :mad:

11. WishingUponAStar

Rekisteröitynyt:
    16.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    45
    @millionnea ❤️ jaksamista ja katsetta eteenpäin - joskin helpommin sanottu kuin tehty, mutta toivottavasti löydät jostain positiivisia ajatuksia <3.
    Minulla alkoi toissayönä viimein kierto, eli eilen illalla ensimmäiset pistokset ja ensi maanantaina ultraan. Kuinka nopeasti tuli oireita näistä kypsyttelypistoksista teille? Gonal-F ja 300 määräsi lääkäri heti tähän ainokaiseen yhteiskunnan tukemaan IVF:ään. Tänään jo vähän fyysisissä treeneissä huimasi (voi johtua muustakin), ja äsken noustessani autosta oikea nivunen vihlasi pariin kertaan kunnolla...tämmöisiä ei siis ole ennen ollut minulla. Niin voiko jo vajaa vrk pistoksen jälkeen tulla tämmöisiä..? Ilmeisesti.

12. Nomini

Nomini Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    @millionnea itsekin meinaan laskea omia mahdollisuuksia näiden tilastojen valossa, mutta loppujen lopuksi meidän omaan prosessiin ei vaikuta se mitä täällä tapahtuu :love: ja tilastollisesti eikös tuoresiirrossa pitäisi olla paremmat onnistumisprosentit kuin PASissa:) täällä on peukut pystyssä sinulle (y)

13. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    982
    Meidän klinikalla ainakin PAS:sa paremmat onnistumisprosentit, olikohan ne 50% luokkaa siinä missä tuoresiirrossa vähän vähemmän. Lienee paikkakohtaisia eroja, mutta luulisi PAS:n olevan korkeammalla sen takia, että siirron voi ajoittaa kohdun optimaalisen ajankohdan mukaan, toisin kuin tuoresiirrossa, jossa koko kierto on menty munasarjat/munasolut edellä.

14. nyuu

nyuu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    113
    @millionnea oon niiin pahoillani!! :cry: Aivan liian tuoreessa muistissa itellä se puhelu joka musersi elämän :( mikä on vointi nyt? Jaksamisia ja oon oikeesti todella, todella surullinen.

Täällä punktio takana, soluja saatiin 9! Paras saalis ikinä. Mutta, solut punktioitiin follikkeleista jotka oli 14mm, joten näinköhän niistä saadaan mitään :unsure:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. neppari123

neppari123 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    @millionnea voi ei, jaksamisia! @gemmy, aikamoinen määrä, se on varmasti tuntunut vatsassa. Mä olin ainakin tosi kipeänä pitkään vielä punktion jälkeen vaikka saalis oli muistaakseni 8. Oikeastaan nyt olen tyytyväinen, että kaikki sulatettiin kerralla ja että näistä näki sitten että vain kaksi jatkoi kasvuaan, ei tule turhia siirtoja. Mä tein eilen raskaustestin ja aivan tosi haaleaa viivaa näytti, mutta eipä tässä voi vielä tuudittautua, testipäivä olisi vasta sunnuntaina. Nyt loppui raskaustestit, tekisi mieli lähteä kauppaan ostamaan lisää..

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    122
    Kiitos vastauksista @Nomini ja @hillan_kukka :)

Varovaiset onnittelut sinulle ❤️ @neppari123

Hieno saalis (y) @nyuu Toivottavasti kaikki ovat kypsiä ja hedelmöittyvät!

Me olimme tänään hoidon suunnittelussa ja kp 10 folli oli 13mm ja jotain osia päälle ja limakalvo hyvän paksuinen päiviin nähden. Lääkäri puheli joulutauon sotkevan seuraavan kierron, joten sanoi, että vasta tammikuussa todennäköisesti osuu niin, että päästään siirtoon. Rohkaistuin kysymään, että miten olis tämä kierto ja hän naurahti, että miten ei itse tajunnutkaan! Ja voidaanhan se eka siirto kuulemma nyt jo tehdä, kunhan ovistesti näyttää plussaa. Jeeee! Olen nyt ihan onnen kukkuloilla kun päästään nyt jo tositoimiin :)
    Tai itseasiassa itsenäisyyspäivä ja se, ettei siirtoon yksinkertaisesti mahdu kun on niin ruuhkaista saattavat vielä tulla esteeksi, mutta koitan nyt ajatella positiivisesti ja toivoa parasta (y)

• Tykkään Tykkään x 6
    • List
  17. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    498
    Meille löytyi luovuttaja. Hoidon aikataulu selviää ensi viikolla :) Hoitaja puhui, että tuoresiirto seuraavaan kiertoon voisi jopa onnistua tai viimeistään tammikuussa. Hoidon suunnittelu varmaan ensi viikolla <3

Onnea kaikille vaiheisiinne, luin kyllä, mutta on niin paljon kirjoituksia, etten pysty nyt kommentoimaan.

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  18. Taigariina

Taigariina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    48
    Mie olin malttamaton ja koitin onneani tänään aamulla. Testi näytti negaa kuis muutenkaan. Tuskin se maanantaihin mennessä plussaksi muuttuu ku silloin oikea päivä testata (n) mies yrittäny rauhoitella mua ku ite heittänyt jo kirveen kaivoon tän eka ivf suhteen

19. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Tänään tuli puhelu klinikalta, että näitä neljäpäiväisiä on pakastettu 8 kappaletta ja 9 vielä seurataan huomiseen. Näistä yhdeksästä puolet on hyviä, toiveena saada vielä niistä pakkaseen, että olisi kahden ikäisiä alkioita pakkasessa. Vuoto ei ole vielä alkanut maanantaisen punktion jäljiltä, mutta eiköhän se huomenna ala.

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  20. hillan_kukka

hillan_kukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    93
    Jokos siellä on Neppari123 testailtu lisää? Vahvistuuko viivat?
    @Taigariina aina niin epäreilu tuommoinen tulos. Mutta vielä peukut pystyyn, jos se siitä vielä muuttuisi:rolleyes:
    @kirsillevauva hieno uutinen teilläkin! Onnea!
    @gemmy sinulla todella hyvä pakastesaalis! Oi että, kaukana nuo ajat meillä. Jospa siellä olis teidän tuleva vauva:love:

Täällä oli eilen havaittavissa erittäin kireä emäntä ja vähän muutakin ovisoiretta, joten päätin tänään testata ja niin vain pärähti hymynaama. Jos ei muuta hyötyä km:sta niin ainakin sain erittäin selvän oviksen pitkästä aikaa. Voi kumpa tämän olisi voinut hyödyntää. Seuraava kierto osuus siis juurikin joulutauolle:mad:

21. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Suunnitteilla on PAS-siirto 19.-20.12. Tänään kp2, eilen aloitin Estradot-laastarit kun oli kp1. Nyt vähän migreeniä, onko tietoa saako ottaa vielä buranaa vai oliko se PAS-siirroissakin ihan nounou? Tiedän, että omaan kiertoon olisi kielletty mutta miten tässä lääkkeellisessä limakalvon kannalta?

22. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    309
    En mä ainakaan ottais, kun on huono raskautta yrittäessäkin.
    Panadolia jouduin ottamaan tuohon estradiolipäänsärkyyn, mikä aluksi tuli pas-lääkkeistä. Toivottavasti loppuu muutamassa päivässä!

23. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    982
    Muistan vuosia sitten lukeneeni tältä palstalla, että jollain oli määrätty buranaa stimulaatiossa jarruksi jopa, niin on se aika heviä kamaa. En itse varmasti ottaisi sitä edes lääkkeellisessä PAS:ssa ellen olisi konsultoinut hoitavaa tahoa ensin.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. WishingUponAStar

Rekisteröitynyt:
    16.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    45
    Täällä on positiivisiakin tapahtumia sattunut muutaman hiljaisen päiväni jäljeen, @kirsillevauva onnea mukavista uutisista! Tänään sitten ultrattiin ja vaste kuulemma ollut ihan hyvä. Paljon pieniä munasoluja, mutta yli 10mm:siä 8 kpl ilmoitettiin, joten punktio kutsuu perjantaina aamulla.
    Keskiviikkona irrotuspiikki, torstai vapaa. Vähän jännittää ja hirvittää, takaraivossa toisaalta kovasti toiveita..työpäivä olisi ollut tuo perjantai, mutta nyt työnantaja saa tyytyä, että kaksi on poissa (olemme samalla alalla mieheni kanssa). En ottanut mitään särkylääkettä, vaikka eilen ja tänään vähän sellainen olo toisinaan ollutkin.

25. Taigariina

Taigariina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    48
    No nii miut voi poistaa piinailijoita. Yöllä alkoi menkat ja testi näytti negaa aamulla. Tein sen kuitenkin kun oli ohjeistettu näin. Silmät märisty päästä, kai se kohta pitäisi soittaa klinikalle että mites uus ivf yritys nyt menee, miten niitte joululoma menee että kerkeekö seuraavaankaan kiertoon jos osuu heti uuden vuoden jälestä. Näköjään nuo hormonit vaikutti ainaki että kk kierto aikaistu tällä kertaa muutaman päivän.

• En tykkää En tykkää x 5
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi