IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@justhope mun on pitänyt myös Gonapeptylistä kysellä kokemuksia. Päänsärkyä en ole huomannut, mutta mulla on kaikissa siirroissa ollut hirveät mahakrampit samana iltana, kun ottanut gonapeptylin. Onko kellään tämmösestä kokemusta? Voihan se olla sattumaakin, ettei välttämättä lääkkeeseen liity. Onko toi gonapeptyl kaikilla käytössä vai voisikohan koittaa ilmankin?

@daim1 toivottavasti nyt tärppää!

@Milli-34 täällä peukut pystyssä teillekin(y)

@lapsettomuuta10v pahoittelut negasta. Toivottavasti uusi siirto järjestyy nopeasti ja siitä sitten toivottu lopputulos!

• Tykkää
Reactions: -dino-
@krokus gonapeptyl ollut mullakin nyt kaikissa mukana. Ilmeisesti sillä joidenkin tutkimusten mukaan voi olla positiivinen vaikutus kiinnittymiseen ja on sanottu ettei ole haittaakaan. Valitettavaa, että teille tulee oireiluja noista - omalla kohdalla en oo kiinnittänyt huomiota, että ois tullut mitään. Kysy lääkäriltä mielipidettä.. jotenkin tuntuis että kohtu alkais krampata/ supistella, niin se ei ainakaan ois haluttu ominaisuus.

@kirsillevauva hyvätä kuulostaa siellä viivat:love:
Pahoittelut tuloksiin pettyneille ja negoja saaneille! Nyt on pitkä lista piinailijoita, jospa plussanneiden listaakin siis helmikuulle!!
Mulle kävi moka, aloitin tukilääkkeet pasia varten ja huomasin 4.päivänä syöneeni vahingossa progyn.lisäksi myös teroja! Aamulla soitto klinikalle ja kuten arvasinkin tämä kierto menee ohi. Moka. En ole kuulemma ainoa, joka tämän vahingon on tehnyt. Osa selviää vasta ultrassa. Osittain laitan työkuormituksen piikkiin ja osasyyksi oman huolimattomuuteni. Lääkkeet ovat tulleet jo vähän liiankin tutuiksi ja nyt ei ollut uutta kirjallista kaavioo mitä pitkin edetä. Olin siis juuri lopettanut nuo samat lääkkeet edellisen pas:in negan jälkeen ja aloitin uudelleen muutaman päivän päästä. Aloitin vaan vahongossa ne molemmat:unsure: Toivottavasti ei ehtinyt sekoittamaan kiertoa kauheesti..Kävin ottamassa rautaa tipalla, toivottavasti olo virkistyisi myös samalla. Eli täällä sitä viimeistä pakastesiirtoa odotellessa..

Mut voi lisätä plussanneihin, perjantain verikokeessa raskaushormoniarvo 207, joka on hyvä <3 Hormonit vain ihan sekaisin, en ole nukkunut kunnolla viikkoon ja itken koko ajan.

@daim1, miksi sulle laitettiin kaksi kyytiläistä? Onko yleinen käytäntö?

@Milli-34, sulla varsinainen piinaviikonloppu! Toivottavasti maanantaina hyviä uutisia.

@Nipsu_78, olipas ikävä moka.

@lapsettomuuta10v ja @Haaveilija91, ikävä ettette plussanneet kanssani :(

Hei kaikille, täältä taustalta huutelen

Itsellä nyt alkamassa 2. IVF, ja aloin hyvissä ajoin syömään Q10 ja myo-inositolia perus vitskujen lisäksi. Täällä varmasti myös muita nuiden käyttäjiä..? Eli miten on, uskaltaako noita syödä stimulaation ajan vai voiko niistä olla jotain haittaa?

@Milli-34 Pikaista toipumista punktiosta ja toivotaan, että pääsette ma siirtoon ja jäis vielä pakastettavaakin!

@lapsettomuuta10v Pahoittelut negasta!

@Nipsu_78 Voi harmi, että mokan takia meni kierto sivu suun.

@NettA79 Myo-inositolista lääkäri sanoi mulle että jos ei oo PCOSia niin ei sitä oikeastaan kannata käyttää. Ekassa IVF-kierrossa käytin, tässä toisessa en. Q10:ä (ubikinolina) oon käyttänyt molemmissa kierroissa 200 mg (ja mies myös). Mitä olen lukenut niin se saattaa parantaa munasolujen laatua eli hyvin voi stimulaatiovaiheessa käyttää (tosin kannattaa aloittaa jo pari kuukautta ennen). Nyt punktion jälkeen puolitin annoksen.

Mua vaivasi edellis- ja viimeyönä karmeet selkäkivut ala-keskiselässä :unsure:. En oikein käsitä mistä johtuu, mahakin oli vähän turvonnut eli jotain ruuansulatukseen liittyvää ehkä? Viime yönäkin tallustelin pitkin kämppää ja venyttelin ties millä tavoilla, kun mikään asento ei ollut hyvä eikä parasetamoli tuntunut tehoavan. Päivisin olo on kuitenkin ihan OK, tänään ehkä tuntuu hiukan arkuutta. Muistelen, että samanlaisia yöselkäkipuja oli kyllä parina yönä viime vuoden puolellakin, mutta silloin mielestäni stmulaatiovaiheessa. Toivottavasti ens yönä sais nukkua kunnolla...
Testasin Pregnylin poistumista (10 päivää 5000 IU pistoksesta tänään) ja näkyi vielä testissä mutta aika haalea viiva. Tuntuu poistuvan aika hitaasti.

Hiljaiseloksi jäi minun kirjoittelut tänne heti alkuun, tämän PAS:n tulos oli jälleen kemiallinen ja siitä seurasi taas hirveän suuri pettymys ja suru ettei oikein mitään jaksanut tehdä... Nyt ehkä sitten yritetään taas kuopasta ylös ja kohti uutta suunnitelmaa.

@daim1 kyselit aiemmin, että lisäisitkö minut tuohon listaan, kiitos mielellään :) #-15#1#selittämätön#2IVF
Anteeksi, oon niin urpo uusi keskustelupalstalainen, etten oikein osaa itse ainakaan päivitellä itseäni tuohon :unsure: Kysyit myös siitä, oliko lääkäri sitä mieltä, että ruokavalion muutos auttoi munasolujen määrään tokassa IVF:ssä. Lääkäri oli sitä mieltä että kyllä se on todennäköisesti vaikuttanut. Tietysti on mahdollista, että ensimmäisen hoidon huono munasolusaldo oli sattumaa, mutta minulla on suvussa paljon autoimmuunisairauksia, joten lääkäri tarttui tähän seikkaan ja suositteli gluteenittomuutta. Keliakia kuulemma voi joskus olla piilevänä, jolloin ei näy vasta-ainetesteissä ja aiheuttaa salakavalasti mm. lapsettomuutta. Gluteenittoman ruokavalion myötä kyllä vatsantoiminta parani huomattavasti ja itse uskon että sillä oli vaikutusta myös tokan IVF:n parempaan tulokseen :) Onnea sinulle myös kyytiläisestä ja paljon tsemppiä piinailuihin! Toivottavasti plussa sieltä nyt tulisi!

@kirsillevauva Onnea tuhannesti plussasta! Antaa aina toivoa kuulla muiden onnistumisista näin epätoivon keskellä. Hurjasti tsemppiä sinne!! :)

Kaikille muillekin tsempit piinailuihin sekä kunkin omaan hoitovaiheeseen! <3

Nyt pakko hieman tätä omaa huonoa oloa ja pettymystä tänne vielä purkaa: Tästä PAS:sta siis tuli kemiallinen, samoin kun edellisestäkin PAS:sta. Tällä kertaa Hcg 18. Hailakan plussan sain testitikkuun pp9 josta se haalistui oikeastaan heti pois ja vuoto alkoi pp14. Tapasin lääkäriä uuden PAS:n suunnittelun merkeissä, mutta lääkäri totesi ettei kannata enää yrittää minulle luonnonkiertoon, vaikka kiertoni ja ovulaationi onkin kuulemma hyvin "kaunis". Joku siellä mättää kun alkio yrittää kiinnittyä, mutta menee kesken heti alkutekijöihinsä. Lääkäri määräsi vasta-aine kokeisiin jotka kustantavat n. 600 euroa. Ennen sitä ei kuulemma uutta PAS:ia tehdä. Noh, ensi viikolla noihin kalliisiin kokeisiin ja seuraavasta kierrosta sitten lääkkeellinen PAS kera synarelan ja zumejen :(

Oliko täällä muita kelle tehty lääkkeellinen PAS? Jännittää kauheesti tämä tuleva lääkerumba. Tuntuu, että toi luonnonkierto olisi onnistumisen kannalta kuitenkin jotenkin parempi. Entä kenelläkään tietoa noista vasta-aine asioista? Ilmeisesti sitten tulee kortisoni mukaan jos vasta-aineita löytyy, mutta ainakin oma fiilis on että peli taitaa kokonaan olla menetetty jos niitä vasta-aineita löytyy :( Miten voi olla näin typerä kroppa että hylkii sitä alkiota...

Hei kaikille, täältä taustalta huutelen

Itsellä nyt alkamassa 2. IVF, ja aloin hyvissä ajoin syömään Q10 ja myo-inositolia perus vitskujen lisäksi. Täällä varmasti myös muita nuiden käyttäjiä..? Eli miten on, uskaltaako noita syödä stimulaation ajan vai voiko niistä olla jotain haittaa?
Ite ainakin käytin toissa hoidossa eli 6.IVF:n piikkivaiheessakin, ja alotin 2kk ennen tätä. Mulle lääkäri suorastaan suositti sitä inositolia piikkienkin ajan, vaikka yleensä suhtautunu epäilleen useimpiin lisäkeinoihin, esim. luontaistuotteisiin siks, kun ei oo täyttä varmuutta mitä sisältää. Käytin silti samalla ubikinoniakin, ja onhan sitä kai jollain klinikoilla määrättykin piikkien ajaks isoja annoksia (600mg).
Oon lukenu jostain tutkimuksista että inositolista vois olla juuri pco:n kans hyötyä ja tulis enempi kypsiä soluja.. no mistä tietää. En usko että kellekään haittaakaan on, joskaan ei välttämättä hyötyäkään, kuten ei mulle ollu. Tosin mulla ei siis oo pco:ta, mutta yritin parantaa solujen laatua.

Moikka. Jaksaisiko joku vastata mitä lääkkeitä passiin voi tulla, jos se tehdään lääkkelliseen kiertoon? On vasta edessä se rumba ja yritin etsiä lääkevaihtoehtoja, mut en oikein löytänyt. Ja huolitaanko tänne tällainen "paluumuuttaja", jolla nyt yksi lapsi, mutta toista lähdetään kokeilemaan? Vai onko meille joku eri ryhmä? Tämän koin mukavaksi ryhmäksi.

Täällä pp11. Aamulla herätessä menkkakipuja tuntui niin vatsassa selässä ku jaloissakin. Alkanee menkat tässä viimestään ke ku olis testipäivä. Ei tuonu 2 ivf tulosta. Voi p*ska.
Ois sielä pakkasessa 3 mutta jotenki en usko nuihin pakastettuihin, huonommat mahdollisuudet raskautua jos tilastoja kattelee. :( jotenki ei ossaa edes itkeä enää, eka yrityksellä tippu niin korkealta alas ku ei onnistunu jotta varmaan mun keho hylkii koko prosessia ei jotenki jaksa luottaa näihin, varsinkin ku ole mikään nuori enää ja on näitä autoimmuunisairauksiaki tässä kaverina:cry:

Elämä alkaa voittamaan punktion jälkeen, paino nousi 2kg operaation jälkeen:whistle:, vatsa oli kuin potkupallo, mutta vuoto on onneksi jo loppunut, kiitos caprilonin:) Nyt vain kaikki tädet kohdilleen, ettei soittoa tule huomenna ja päästään siirtoon(y)

Pahoittelut @Taigariina ja @lapsettomuuta10v ettei tämä kierros tuonut teille sitä odotettua tulosta, on tämä kyllä varsin rankka kestävyyslaji, mutta ei luovuteta:love:

@shelterme kysyit Pas -lääkkeistä, ystävälläni oli viimeksi lääkkeellinen pas ja hänellä käytössä zumenon ja siirron jälkeen luget lisäksi. Tämä siirto toi hänelle plussan(y) Olen kuullut monelta, että pas-hoidossa olisi hyvä mahdollisuus plussata, siinä kun keskitytään huomattavasti enemmän mm. kohdun limakalvon optimaaliseen tilanteeseen. Tuoresiirrossa kun mennään niin paljon follien ja punktion aikataulujen mukaan.. tsemppiä(y)

• Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Ja pahoittelut kemiallisesta @Elisa_maria :unsure: Jos jotain hyvää etsii, niin se on kuitenkin hyvä asia, että raskaus on kuitenkin alkanut, vaikkakin vain pieneksi hetkeksi(y). Vaikkei se tällä hetkellä varmasti sinua nyt lohdutakaan. Mutta koita ajatella niin, että nyt vaan täytyy tehdä vielä pientä hienosäätöä, että raskaus saadaan jatkumaan, joskushan se voi olla ihan pieni juttu ja tämän jälkeen kaikki palaset loksahtaa kodilleen:)

Viimeksi muokattu:
Moikka. Jaksaisiko joku vastata mitä lääkkeitä passiin voi tulla, jos se tehdään lääkkelliseen kiertoon? On vasta edessä se rumba ja yritin etsiä lääkevaihtoehtoja, mut en oikein löytänyt. Ja huolitaanko tänne tällainen "paluumuuttaja", jolla nyt yksi lapsi, mutta toista lähdetään kokeilemaan? Vai onko meille joku eri ryhmä? Tämän koin mukavaksi ryhmäksi.
Estrogeeniksi tulee kai yleisimmin Zumenon tai Progynova, tai joskus Estradot laastari, ja progesteroniks Lugesteron, Lutinus tai Terolut.
Onhan täällä paljon muitakin sekundaarisia.. itellä onnistunu 2 hoitoraskautta (tuoresiirto ja pas) ja yks aiempi luomu. Tänä vuonna yritetään siirtää vielä yks pas blasto.

• Tykkää
@shelterme mulle tehtiin lääkkeellinen pas. Estrogeeninä oli Progynova, jonka aloitin ensimmäisenä vuotopäivänä. Keltarauhashormonina Lugesteron, joka alkoi kierron 16. Päivänä. Ei tästä siirrosta taida plussaa tulla mutta en ”syytä” siitä lääkkeitä. Joku muu ei nyt vain mennyt nappiin.

Onko kukaan epällyt passin epäonnistumista matalan hemoglobiiniarvon vuoksi? Mä epäilen että mulla jotain häikkää sen kanssa, kun yleensäkin kroppani on taipuvainen siihen. Menen heti tulevalla viiiolla työterveyteen mittaamaan arvot. Ja tiistaina selviää sitten varmaan miten uusi hoitokierros päästään aloittamaan.

@Taigariina älä vielä luovuta PAS:n suhteen! Tiedän kyllä tasan tarkkaan tuon sinun tunteen ja sen fiiliksen kun on niin pettynyt omaan kroppaan... Mutta minulle ainakin on sanottu, että nykymenetelmillä PAS:ssa on lähes samat onnistumismahdollisuudet kuin tuoresiirroissakin :)Täälläkin kirjoitteleville on tainnut tulla useille PAS:sta plussaa! Minä en ole koskaan päässyt tuoresiirtoihin, joten näillä on vain mentävä... Saako kysyä mitä atoimmuunisairauksia sinulla on taustalla ja onko ollut kortisonilääkitystä hoitojen tukena? Minulla vähän samaa ongelmaa ilmeisesti vaikkei mitään diagnooseja ole saatu... Ehkä nuo vasta-ainekokeet nyt sitten kertoisivat jotain.

@Milli-34 Kiitos tsempeistä :) Täytyy ehkä ajatella juurikin noin että olen edes pienenpienen hetken ollut raskaana ja ainakin alkiot ovat olleet ihan supertyyppejä (y) Toivottavasti mahdollinen kortisoni auttaisi seuraavassa PAS- siirrossa kiinnittymiseen ja se olisi se vaadittu juttu. Kyllähän tässä silti usko meinaa loppua ja tuntuu ettei tästä ikinä voi tulla mitään... Ja voi, toivottavasti pääsette siirtoon huomenna! Pidän peukkuja :) <3

Täällä pp11. Aamulla herätessä menkkakipuja tuntui niin vatsassa selässä ku jaloissakin. Alkanee menkat tässä viimestään ke ku olis testipäivä. Ei tuonu 2 ivf tulosta. Voi p*ska.
Ois sielä pakkasessa 3 mutta jotenki en usko nuihin pakastettuihin, huonommat mahdollisuudet raskautua jos tilastoja kattelee. :( jotenki ei ossaa edes itkeä enää, eka yrityksellä tippu niin korkealta alas ku ei onnistunu jotta varmaan mun keho hylkii koko prosessia ei jotenki jaksa luottaa näihin, varsinkin ku ole mikään nuori enää ja on näitä autoimmuunisairauksiaki tässä kaverina:cry:
Haluan sinua kannustaa meidän tilanteella @Taigariina .Kolmesta ekasta hoidosta ei tullut yhen mitään ja toivo hiipui ihan täysin. Neljäs olikin jotain ihan muuta, kolme blastoa siirretty ja näistä kahdesta PASsista plussat. Mullakin ikää alkaa olla ja munasoluissa laatu kärsinyt. Joten kaikki on vielä mahdollista:love:

• Tykkää