IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heippa kaikki. Sopiiko sekaan alkionsiirtoa odottava?:) Jos olette tuota vauvaketjua (ja aiemmin plussaketjua) seuranneet, niin olen sieltä tuttu. Meillä siis alkuvuodesta 2018 syntynyt ihana poika, joka sai alkunsa 2.IVF 1. Pas jälkeen. Nyt lapsi 1v 2kk vanha ja kovasti jo odotan, että päästäisiin seuraavaan siirtoon.

Mulla lapsettomuuden syynä PCO ja siitä johtuva ovuloimattomuus. Luomusti mulla ei siis ole minkäänlaista kiertoa ollut moneen vuoteen. Kävin juuri suunnittelukäynnillä uutta siirtoa varten ja siellä näkyi että munasarjat täysin lepotilassa ja täynnä rakkuloita, kohdun limakalvo huikeat 1,1mm:sleep:

Mulla ei ollut viimeksi Clomifemille eikä Letrozolille oikeastaan mitään vastetta. Nyt syön 3kk Novofemiä, joka on estradioli+progestiini-yhdistelmä. Tämä munisten "herättelyyn". Onko vastaavasta muilla kokemusta? Ole tätä ketjua kyllä seurannut jonkin verran, mutta en nyt muista. Sitten jos kaikki menee odotetusti, niin elokuussa klinikan kesätauon jälkeen siirto. Meillä on vielä 7 alkiota pakkasessa.

Hoito etenee täysin samalla kaavalla kuin edellinenkin, lapsen syntymään johtanut kierros. Fiilis on nyt ihan hyvä ja positiivinen. Meillä ei tilanne ole erityisen vaikea eikä ikäkään aivan hirmuisesti - mutta raskaaksi emme luomusti saati kevyemmillä keinoilla tule.

Sellainen stoori täällä. Olen kokenut nämä palstat ja vertaistuen ihan ensiarvoisen tärkeäksi, me emme ole tuttaville lapsettomuudesta juurikaan kertoneet.

t. MyMa
 
Täällä kiertopäivä 3. Eka ultra 8.5 ja siitä noin viikon päästä siirto, jos hyvin menee :)

Kävin myös työterveydessä. lääkärin mukaan runsaat kuukautiset ja kasvissyönti selittävät alhaiset ferritiinit. Jatkuvia infuusioita ei suositellut, koska rauta on myrkkyä elimistölle. Yritän nyt syödä rautatabletteja ja ravitsemusterapautin kanssa keskustella, mistä saisin rautaa. Sain lähetteen ferritiiniin, d- ja b-vitamiinin mittaukseen. En voisi olla tyytyväisempi.

@Wintersun, Caprilonia saa kuulemma syödä! Mikä teidän aikataulu on?
 
  • Tykkää
Reactions: Aislinn83
Moikka kaikille. Ihan alkuun onnittelut plussanneille ja pahoittelut niille, jotka kokeneet epäonnea. Palailin tuossa kolmisen kuukautta sitten palstalle ja yhden viestinkin kirjoitin. Olen täällä taustalla seurannut teidän polkuja. Meillä tosiaan nyt kohta 2v poika (1.IVF tuoresiirrosta) ja pakkasessa 5 alkiota. Maaliskuussa kävimme hoidonsuunnittelukäynnillä ja silloin sovimme lrin kanssa painonpudotuksesta. Onneksi olin jo helmikuussa aloittanut kuntokuurin niin paino oli jo laskusuunnassa. Viimeksi laihduin raskausaikana 10 kg, kun söin niin terveellisesti ja olin myös tosi pahoinvoiva. Raskauden jälkeen jouduin syömään isot määrät kortisonia ja painoa tuli vaan lisää ja lisää. Nyt olen saanut 10 kg pois ja toukokuussa saan ilmoittautua passiin. Sitä on odotettu!
@Aislinn83 ei tuollainen pieni ylipaino varmasti vaikuta mitään. Itselläni on sitä ollut runsaasti jo ensimmäisessä raskaudessa ja nytkin yrittämään lähtiessä. Tärkeää on, että noudattaa terveellisiä elintapoja.

Kohta alkaa taas jännät paikat. Olen kokenut vasta yhden piina-ajan, mutta se oli ehkä elämäni raastavinta aikaa. Nostan hattua niille, jotka käyvät useita siirtoja läpi. Jännittää taas miten sen oikein kestää. Olen luonteeltani ehkä kärsimättömin ihminen ja taas kohta koetellaan. Tässä pas hoidossa, kun täytyy jännätä sitäkin, että minne ovis osuu ja minne hoidot osuu ja selviääkö alkio sulatuksesta ja lähteekö jakautumaan. Malttamattomana hoitoonilmoittautumista silti odottelen. Mut voisi joku lisätä listalle, kiitos
shelterme#34v.#2012#2.#puuttuvat siittiöt#1.IFV 1.PAS tulossa 05/2019
 
Kivaa oli huomata, että monta tuttua nimeä oli täältä siirtynyt plussaketjuun. :love: Itse palailen tänne tauon jälkeen. Noin vuosi sitten varhaisultrassa ei kohdusta löytynytkään mitään ja ensin epäiltiin kohdunulkoista. Lopulta se määritettiin vain varhaiseksi keskenmenoksi. Nyt on viimeinen kierros menossa julkisella puolella ja toivotaan, että nyt tärppäisi ja että kaikki menisi hyvin. Tällä viikolla on punktio ja toivon niin parasta. Saalis on yleensä ollut ihan ok, mutta jostain selittämättömästä syystä tarvitsemme icsin ja silläkään ei tulos ole ollut kovin hyvä. Pakkaseen ei ole mitään ikinä saatu, mutta onneksi kuitenkin siirtoon päästy.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Rusakkonen Oikein paljon onnea!!!! <3 <3 <3 Saan varmaan päivittää listan ja lisätä sinut plussanneisiin?

@rouvaNiisku ja varovaiset onnittelut myös sinne, viivalle vahvistumista! <3 vielä kuitenkin päiviä aikaa viralliseen testipäivään.

Kiitos vastauksistanne koskien noita painoasioita, ehkä yritän nyt lopettaa vaa'an kyttäämisen ja jatkaa liikkuen ja syöden normaalistit, tottakai olen siis huolehtinut proteiinin ja rasvan saannista.
Saa toki! Kiitos! :love:
 
Punktiosta selvitty. Saatiin jopa 30 munasolua. Ensi tiistaina biologi soittaa ja kertoo kuinka moni niistä oli kypsiä ja hedelmöittyi
Käskivät juoma erityisen paljon vettä ja muutenkin tarkkailemaan oloa, sillä hyperkn riski on suuri suuren munasolujen määrä vuoksi. Toivon vaan nyt todella että näistä saataisi monta tervettä alkiota. Kesäkuun alkuun menee, että selviää biopsian tulokset.
 
@MyMa tervetuloa joukkoon! Ja @shelterme myös. Toivottavasti et tälläkään kertaa joudu piinailemaan montaa kertaa.

@Haaveilija91 valtavan hieno munasaalis! Toivottavasti saisitte useita hyvälaatuisia alkioita. Jännä kuukausi edessä tuloksia odotellessa. Noin usealla munasolulla on kyllä tosiaan hyperin riski, niin otapa rauhallisesti ja juo tosiaan paljon. Jos vesi ei sellaisenaan maistu, niin mulle ainakin on sanottu ettei sillä ole niin väliä mitä juo, kunhan juo.

@Wintersun kylläpä sua koetellaan. Toivottavasti vuoto loppuu ja pääsette siirtoon. Joko sait polilta vastauksen?

@Voyage onnea punktioon.

Laitoin polille viestiä, että voisiko saada lähetteen verikokeeseen, kun aiemmin arvot on aina olleet ”toivottomat” ja olisi kiva tietää onko tällä kertaa tilanne yhtään parempi. Eihän se yksi arvo tietenkään vielä vauvaa lupaa, mutta eipä tuosta liuskatestien tuijottamisesta ja vertailustakaan tuu yhtään viisaammaksi. Sunnuntaina jo itkeä pillitin sohvan nurkassa, kun testi ei ollut edellisestä päivästä vahvistunut... niinpä kävin sit tänään dpo 17 kokeissa ja hcg 320. Aika paljon jää @Rusakkonen arvosta, mutta ilmeisesti toivoa tällä kertaa on. Minut voi näin ollen myös siirtää taas plussanneisiin (1. IVF 3. PAS). Jospa tällä kertaa olisi jo meidän kerta.
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
Nonnakka #33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019

nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
shelterme#34v.#2012#2.#puuttuvat siittiöt#1.IFV 1.PAS tulossa 05/2019

Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa 5/19
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS





:love: Plussat 2018 :love:
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS



Listan päivitys, onko tiedot oikein? :)
 
Viimeksi muokattu:
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
Nonnakka #33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019

nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
shelterme#34v.#2012#2.#puuttuvat siittiöt#1.IFV 1.PAS tulossa 05/2019

Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa 5/19
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS





:love: Plussat 2018 :love:
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS



Listan päivitys, onko tiedot oikein? :)
Kiitos @Aislinn83 ! Minulle voisi lisata plussauksen yhteyteen (3pv), koska oli kolmipaivainen. Kiitos! :)
 
Täällä menossa elämäni jännin viikko. Maanantaina kävin ultrassa. 14rakkulaa yhteensä ja kaikki mukavasti melko saman kokoisia. Keskiviikkona (siis tänää, pitäis mennä jo nukkumaan) siis pistetään ovitrelle ja perjantaina punktioon. Lauantai aamu sit kertoo miten kävi. Jos puhelin ei soi, maanantaina siirtoon. Jos puhelin soi, ei meille toista lasta ikinä tule. Olo on kuin vappupallolla ja fiilikset muutenkin aika kärjistyneet. Piikittäminen on onneksi vihdoinkin ohi. Tää kolmas kierros tuntui jo melko pitkältä ja kipeältä. Allergia vie voimat ja alavatsaa vihloo. Olispa jo lauantai....

Lääkäri meinas et jos saadaan kaks hedelmöittynyttä munasolua niin siirretään kaksi. Mitä mieltä olette tästä? Itse taas melkein jättäisin tuoresiirron väliin ja kokeilisin heti passia kun näitä plussanneiden listoja lukee.... mut ehkä ne ekasta ivf/icsistä plussanneet eivät koskaan tänne palstalle asti ehdi.

Mahtavan suuret onnittelut @Rusakkonen ja @rouvaNiisku aivan ihanaa kun plussia satelee. Peukut ja varpaat pystyyn et maaliin asti mennään!
 
Jostain syystä minulle ei ole tullut ilmoitusta että ketjussa on "uusia" viestejä, nyt vaan rupesin ajattelemaan et ei oo aikoihin olevinaan mitään kirjoteltu täällä, että eihän nyt oo niin voinut koko ketju "kuoleutua"! Ja mitä saankaan lukea @Rusakkonen :love::love::love: aivan tuhannesti onnea! Ja tulehan toki tonne plussanneiden puolelle höpisemään! Ja tieysti onnea myös @rouvaNiisku lle! Muille stemppiä taistoon! Ihmeitä voi tapahtua vaikka se on mahdotonta uskoa sen omalle kohdalle osuvan! Mukavaa vappua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@shelterme kun sanoit että toukokuussa saat ilmoittautua passiin, niin osaatko sanoa minne itse siirto menee? Olis kiva piinailla jonkun kanssa yhtä aikaa :) (mulla siis siirto elokuussa, jos kaikki menee hyvin).

@rouvaNiisku ihanaa, onnea plussasta! :love: Vertailun vuoksi, mulla oli dpo16 hcg 263. Hyvin samoissa kuin sulla. Ja terve lapsi syntyi! Vahvasti raskaana olet!

@millionnea voi että, on kyllä todella jännät paikat sulla! Toivotaan että pääsisit ensi viikolla siirtoon(y) Minkähän vuoksi lääkäri ehdotti kahden siirtämistä? Mulla ei ole tuoresiirrosta kokemusta, pelkästään passeista. Itse jotenkin ajattelen että pas olisi parempi, koska olosuhteita ja ajankohtaa on mahdollista säätää tarkemmin.. Mutta tää on vaan omaa mutuilua. Onnistumisprosentit taitaa olla kaikkiaan melko tasan, joillain klinikoilla (esim mun) pakastesiirrot tuottaa enemmän lapsia. Toisaalla taas toisinpäin. Tässä varmasti vähän tilastoharhaakin.

@Haaveilija91 hieno saalis, toivotaan ettei tule kovaa katoa (y)

Mulla ei mitään ihmeellistä omaa napaa ole, kun tässä vaan muutaman kuukauden nappailen sen yhden Novofem pillerin päivässä :D No näppylöitä on alkanut tulla naamaan, kai se tarkoittaa että ne hormonit vähän edes imeytyy:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Te, jotka olette seuranneet reproduktiivista immunologiaa... Suru-uutinen, etta Dr. Braverman (USA) on yllattaen kuollut syopaan, vasta 60-vuotias oli. Uranuurtaja hedelmallisyysimmunologiassa.

Hyvia uutisia muutaman viikon takaa oli, etta Locus Medicus -klinikan (Ateena) laakari Dr. Panagiotis Venieratos ja vaimonsa Eleni saivat askettain vauvan! Hedelmallisyyshoitojen ja immunologisten hoitojen avulla hekin.

Siis nama niille, joita kiinnostaa/jotka ovat noista laakareista ja klinikoista lukeneet. Itse jarkytyin tuosta Braverman-uutisesta, hanhan oli viela hyvinkin toissa ja paljon potilaita, ja kasittaakseni aivan muutaman viikon sisaan ehka kuoli.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Haaveilija91, melkoinen saalis. Toivottavasti mahdollismman moni on siirtokelpoinen :) Sun kanssa piinailtiinkin yhdessä vaiheessa yhtä aikaa ja sain plussaa, mutta meni kesken. Taidetaan nyt taas piinailla yhtä aikaa :) Mulla ultra 8.5, jossa sovitaan jatko.
Mulla menee kesäkuulle tai mahdollisesti vasta syksylle siirto. Meillä kestää kuukausi, ennen kuin Englannista tulee tieto siitä, kuinka moni alkioista on terve. Sitä ennen ei voida tehdä muuta kuin odottaa:( eli vaikka saataisi parikymmentä blastoa niin huonolla tuurilla niistä kaikilla voisi olla minun kantamani geenimutaatio...
Jännäilen sinun kanssasi siitä huolimatta ja toivon, että testiisi tulee plussa!
 
@Haaveilija91, tsemppiä odotteluun ja toivotaan mahdollisimman hyvää tulosta. :)

Minulla meni punktio jälleen todella hyvin ja kivuttomasti. (y) Saaliskin oli paras ikinä. Tänään oli omapolulle kirjattu 25 kerättyä, 15 kypsää ja 11 hedelmöittynyttä. Nyt toivon vain, että kehitys jatkuu hyvin mahdollisimman monella, mutta olo on varma, että siirtoon päästään ja toivon myös, että nyt ekaa kertaa jäisi myös jotain pakastettavaa. :) Siirto on kalenterissa tiistaina.

Ehkäisy jätettiin pois 2012 ja takana on 1 ivf ja tämä on kolmas icsi. Syy on selittämätön, kummatkin näytämme tutkimuksissa hyviltä. o_O
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa. Olen taas tuolla taustalla pyörinyt..3.ivf ja viimeinen kunnallisella alkoi viikko sitten sumuilla..aikaisemmalla käynnillä lääkäri puhui että vika soluissa, ja niille ei voi mtn tehdä, joten ei mitenkään luottavainen olo ole..ajatus lähinnä, että ollaan kokeiltu omilla soluilla ja sitten suunta kohta lahjasoluja :)
 
Punktio takana. Meni ihan hyvin ja kivuttomasti täälläkin. Viis munasolua saatiin kerättyä. Nyt vain toivon et huomenna aamulla ei puhelin soi.... maanataina olis siirto. Miehen eka näyte oli huono, katsoivat sen heti kun oli saanut purkin valmiiks. Mut toinen kierros oli ollut jo parempi. Näillämennään nyt. Kaikkemme ollaan tehty.
 
Toivottavasti @millionnea @Voyage ja @Haaveilija91 hyviä alkioita!

ON: Olen viime päivinä tuoresiirron epäonnistumisen jälkeen mieli on ollut mustempi kui kertaakaan tällä matkalla. Jotenkin nyt iskee tajuntaan, ettei ehkä kovillakaan hoidoilla tärppää, vaikka toisaalta järki sanoo, että mahdollisuksia on vielä vaikka kuinka. Seuraavista kuukautisista PASiin, jos eivät veny älyttömästi, pitäisi kuukautisten alkaa touko-kesäkuun vaihteessa ja PAS ennen juhannusta.

Tuoresiirron jälkeinen vuoto jatkuu nyt yhdeksättä päivää outona. Ensin tuhrua, sitten kirkasta verta 3 päivää, muttei lainkaan hyytymiä/limakalvoa ja nyt taas tuhrua. Tuntuu, ettei limakalvo runsaasta vuodosta huolimatta tullut/tule ulos. Raskaana en ole, tein testin viimeksi tänään. Mitä pitäisi tehdä?

Muutenkin epäilen limakalvoa (yhdeksi) syyksi sille ettei raskaus ala. Insseissä limakalvo oli oli aina jopa 14-15mm kp 13-14. Eikö yli 14mm limakalvo ole jo liian paksu ja mahdollisesti ns. vanha? Tuoresiirrossa ei (kysyttyänikään!) kerrrottu limakalvon paksuutta eikä sitä ole myöskään merkitty Kantaan. Voiko olla,,ettei edellisen kierron limakalvo poistu kokonaan? Ja tulevissa PASeissa omaan kiertoon limakalvo on todennäköisesti taas 14mm tai yli... Alkukierrossa, heti kuukautisten loppumisen jälkeen tehdyissä ultrissa limakalvo on ollut 5mm. Eikö lääkityksellä (esim Terolut) ole mahdollista vaikuttaa siihen, että vanha limakalvo saadaan kokonaan pois ja uusi "tuore" kasvamaan? Käymme julkisella hoidossa, jossa ei oteta mitään kantaa tähän ns. vanhaan/liian paksuun limakalvoon. "Kunhan limakalvo on paksu niin hyvä". Onko todella näin? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Epäilen estrogeenitasojeni olevan liian korkeat,jolla vaikutusta limakalvoon(?) mutta niitä ei ole muistaakseni mitattu koskaan.
 
Mä en pysty uskomaan tätä todeksi! Puelin ei soinut! Joo, vielä voi homma mennä reisille ja ne ei jatka kasvuaan, mut ne on hedelmöittyneet! HEDELMÖITTYNEET! en tiedä kuinka moni mut edes yks. mut maananataina näyttäis olevan jotain siirrettävää <3 <3
 
@Haaveilija91, harmillisen pitkä piina-aika teillä odottaa syksyyn tuloksia. Tsemppiä!

@Voyage ja @millionnea onnea hyvistä uutisista, toivottavasti jatkuu plussan merkeissä :)

@lapsettomuuta10v, tervetuloa tonne luovutettujen solujen ryhmään keskustelemaan, kun tuntuu ajankohtaiselta :)

Täällä odotetaan keskiviikon ultraa, ja jännätään, pääsenkö siirtoon ja milloin <3 Jännä tuo estrogeeni, tuntuu voimistavan seksinautintoa ;) Ehkä alkaa olla jo taso alhaalla, kun kohta ikää 46-vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija91
@Haaveilija91, harmillisen pitkä piina-aika teillä odottaa syksyyn tuloksia. Tsemppiä!

@Voyage ja @millionnea onnea hyvistä uutisista, toivottavasti jatkuu plussan merkeissä :)

@lapsettomuuta10v, tervetuloa tonne luovutettujen solujen ryhmään keskustelemaan, kun tuntuu ajankohtaiselta :)

Täällä odotetaan keskiviikon ultraa, ja jännätään, pääsenkö siirtoon ja milloin <3 Jännä tuo estrogeeni, tuntuu voimistavan seksinautintoa ;) Ehkä alkaa olla jo taso alhaalla, kun kohta ikää 46-vuotta.
Tulokset saamme siis jo kuukauden päästä mutta siirtoon vasta syksyllä :)
 
Heippa kaikille!

Täällä kirjoittelee 29v nainen, joka parhaillaan on IVF-hoidoissa. Luomuna ei olla koskaan edes kokeiltu, vaan menty suoraan IVF-jonoon ja alkiodiagnostiikka on kuvioissa myös. Tämä päätös tehty oman sairauden vuoksi, jossa 50% periytyvyys.

Tällä hetkellä hoidot ovat siinä vaiheessa, että Pergoveris alkoi perjantaina, keskiviikkona verikoe, 10.5 väliultra ja 13.5 sitten ajoitetaan mahdollinen punktiopäivä.

En enää edes muista mitä mahdoin googlailla, kun eksyin tähän ketjuun. Mutta kun törmäsin @Haaveilija91 :n kirjoituksiin, niin oli pakko rekisteröityä. En ole oikein missään törmännyt kehenkään, joka kävisi tätä samaa PGD-prosessia läpi. Nyt sellainen löytyi ja sain samalla vastauksen ainakin yhteen asiaan mitä olen miettinyt. Nimittäin sitä, että kauanko kestää, että sieltä Englannista tulee vastaukset. Naistenklinikka on antanut vähän ympäripyöreitä vastauksia.

Nyt jatkan ketjun selaamista taaksepäin Hienoa, kun on tällaisia vertaistukifoorumeita. Aktiivisia sellaisia!
 

Yhteistyössä