IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

En ole hetkeen kirjoitellut mutta olen käynyt kyllä lukemassa teidän kuulumiset!

Täällä menossa kp27 joka tässä 1-2 pvän päästä muuttuu kp1:ksi ja sitten ilmoittelen naikkarille jotta saa sen suunnittelukäynnin vko 19. Eli uusi hoito pian starttaa, yritän itseni saada tsempattua että en ajattelisi näin negatiivisesti. Tuntuu kyllä että se ajatus oikeasti raskautumisesta ajautuu vain kauemmas ja kauemmas, ne on täysin muita ihmisiä jotka saavat vauvan, en minä. Noh, kaikki tämä varmasti kuuluu tähän "prosessiin" ja niinkuin toiselle palstalle kirjoitin että monet ovat kokeneet hurjempaa ja tie ollut pidempi ja silti ovat tsempanneet itsensä pystyyn ja päässeet maaliinkin saakka.

Kevään tulo ja valoisuus on kyllä tuonut itselle enemmän virtaa tehdä asioita, pitäisi myös se ferritiini käydä mittauttamassa uusiksi kun vaan saisi aikaiseksi.

kirsillevauva en tosiaan ihmettele yhtään että olet väsynyt kaiken kokemasi jälkeen. <3 toivottavasti väsymys alkaisi väistyä ja myös ne menkat alkaisivat.
 
Tervehdys! Olen joskus lähes 3v sitten ilmoittautunut johonkin yrittäjien ryhmään täällä, mutta sittemmin taustaillut epätoivoisena näissä lapsettomuus-ryhmissä. Alkuvuodesta päästiin ekaan IVF-hoitoon ja epäuskoksemme saatiin heti tuoresiirrosta plussa. Ikävä kyllä nyt juuri 12. viikon täytyttyä se onni vietiin meiltä pois, vaikka varhaisultrassa oli kaikki hyvin ;( Täällä kun on teitä saman kohtalon kokeneita, kuinka nopeasti pääsitte PASsiin tälläisen jälkeen? Ihmetyttää vähän, kun "jälkitarkastuksena" on raskaustesti kotona 5 (!) viikon päästä, ja toisaalta sanotaan, että seuraavien menkkojen jälkeen voisi päästä siirtoon. Uusi kiertohan voi käynnistyä jo ennen tuota testiä? En tiedä olisiko järkeä mennä vaikka yksityiselle ultraan joskus 3 viikon päästä keskenmenosta? En haluaisi mshdollisrn PAS-kierron alussa kuulla, että kohdussa on vielä jotain jäljellä.

Toki tämä menetys pitää surra ensin kunnolla eikä yrityksen jatkaminen mahd. pian sitä henkistä toipumista välttämättä nopeuta, mutta nyt tuntuu siltä, että hoitoihin pitäisi päästä niin pian kuin mahdollista, jotta saisi elämään edes jotain toivonmurusta tämän surun ja epätoivon sijaan.
 
Hei! Toivottavasti pääsen mukaan ryhmään? :) Olen seurannut keskustelua jo pidempään, mutta en ole uskaltanut kommentoimaan

Meidän tilanne lyhyesti:
- 02/2017-04/2018 luomuyritystä, pelkkaa negaa.
- Hakeutuminen hedelmöitystutkimuksiin ja hoitoihin 04/2018
- Kolme inssiä: 05- 09/2018, pelkkää negaa

Ensimmäinen IVF 03-04/2019, punktiossa pari viikkoa sitten saatiin hyvä tulos ja blastokystejä pakkaseen useampi. Huomenna pp12 tuoresiirrosta, toiveikkuus on vaihtumassa suruun :( Runsas vuoto alkoi tänään ja testit tyylipuhdasta negaa. Virallinen testipäivä kuitenkin vasta maanantaina. Voisikohan ihme tapahtua, että vasta ma näkyisi testissä? Silloin pp14 5-päiväisellä kystillä. Jos ei tämä tärppää, toiveena päästä mahdollisimman pian PASiin ennen klinikan kesäsulkua

Tiedot listalle (vai päivitetäänkö itse :)?)

Nonnakka
#33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019
 
Hei! Toivottavasti pääsen mukaan ryhmään? :) Olen seurannut keskustelua jo pidempään, mutta en ole uskaltanut kommentoimaan

Meidän tilanne lyhyesti:
- 02/2017-04/2018 luomuyritystä, pelkkaa negaa.
- Hakeutuminen hedelmöitystutkimuksiin ja hoitoihin 04/2018
- Kolme inssiä: 05- 09/2018, pelkkää negaa

Ensimmäinen IVF 03-04/2019, punktiossa pari viikkoa sitten saatiin hyvä tulos ja blastokystejä pakkaseen useampi. Huomenna pp12 tuoresiirrosta, toiveikkuus on vaihtumassa suruun :( Runsas vuoto alkoi tänään ja testit tyylipuhdasta negaa. Virallinen testipäivä kuitenkin vasta maanantaina. Voisikohan ihme tapahtua, että vasta ma näkyisi testissä? Silloin pp14 5-päiväisellä kystillä. Jos ei tämä tärppää, toiveena päästä mahdollisimman pian PASiin ennen klinikan kesäsulkua

Tiedot listalle (vai päivitetäänkö itse :)?)

Nonnakka
#33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019
Kannattaa katsoa viela maanantaina kuitenkin, on mahdollista, etta kehittynyt hitaammin ja silti OK.

ON: Tulokset eivat tulleet viela tanaan, eli joskus huomenna siis.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva voi että onnea menkkojen alkamisesta! Alkaa siis jännät ajat pian. <3 Toivon kovasti onnea teille tähän siirtoon, mukana ollaan tsemppaamassa.

Lisäsin @Nonnakka sinun tietosi tuonne edellisen sivun listalle, päivitän sitä tuoreemmaksi tässä myöhemmin. :)

Mä sain suunnittelykäynnin ke 8.5 jossa sitten hoidot starttaa jos kaikki on hyvin. Eli pian se on menoa ja ivf nro.2 käynnistyy. Vähän pohjamudissa on käyty, mieskin on vähän epätoivoinen ettei nää hoidot onnistu. Mutta kaikki on mahdollista, jopa se mahdotonkin?

Sitä mietin että onko kenelläkään ollut ylipainoa kun on ollut näissä hoidoissa? Itselläni siis lievä ylipaino ja noin 7kg pudotus vielä niin bmi olisi normaali. Liikun siis aktiivisesti käyn juoksemassa sekä treenaan suht raskaasti salilla. Mielessä vaan painaa se että mahtaako hoidot onnistua just tän painon takia..Hetken jo harkitsin pitääkö siirtää hoitojen alkua kesän yli että ehtisi saada tuon viimeisen painon pois mutta sitten taas jos tässä välissä tapahtuukin jotain tuon matalan amh-arvon kanssa että pian muutun steriiliksi. :D
 
@janna83 Voi ei :( voimia!

@Rusakkonen Teen testin vielä maanantaina, mutta toiveet sen suhteen eivät ole korkealla. Toivottavasti saat ilouutisen tänään:)

@kirsillevauva Onnea uuteen kiertoon!(y) Tein testit eilen illalla (pp 11) ja tänään aamulla (pp12) ja täysin blankoja molemmat. Vuoto on lugeista huolimatta melko runsasta ja niitä pitäisi käyttää vielä maanantaihin, vaikka peli on kyllä jo selvä. Tekee mieli lopettaa tukilääkitys, oletteko kuitenkin jatkaneet pp 14 asti? En haluaisi myöhästyttää kunnon menkkoja yhtään ylimääräistä, sillä jos/kun välikeirto tulee, on riski sille, että klinikan kesätauon takia pasiin päästään vasta syksyllä. Saimme pakkaseen 6 blastokystia ("aivan priima blastokysteja" sanoi biologi) :love::love: ja niistä todella onnellinen.

Turhauttaa tämä selittämätön -diagnoosi ja endometrioosin merkitys kaikessa tässä. Endoa on tutkittu ensimmäisen kerran jo v. 2014 kovien menkkakipuhjen takia, mutta juuta eikä jaata ei ennen tämän vuoden alkua ole sanonut yksikään yksityisen tai julkisen lapsettomuuslääkäri. Tammikuussa "todennäköisesti endometrioosia emättimen ja peräsuolen välissä" ja "munasarjat mahdollisesti kiinnikkeiset". Molemmat munasarjat ovat ultratessa kiinni kohdussa, "voi olla kiinnikkeitä tai sitten ei". On tehty 2 aukiolotutkimusta, jossa toisen tulos "molemmat tubat tukossa" ja toisen "vasen auki, oikea todennäköisesti auki" Diagnoosi edelleen selittämätön. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella? (n)Onko laparoskopia paikallaan? Missä tilanteissa teille on tehty? Endon tammikuussa diagnosoinut lääkäri kehoitti kokeilemaan ekan IVF:n ja siitä tulevat PASit ja vasta sitten mahdollinen laparoskopia, jos raskaus ei ala/kiinnittymisessä on ongelmaa (n)
 
Ihanat ystavat taalla - kiitos!!! :love:

Ei vielakaan tuloksia tullut - taalla on toki kello 2h Suomea jaljessa - mutta ei viela mitaan uutisia.

Olo on kylla yha hyvin raskautunut. Ensimmaista kertaa ei siis tippaakaan tullut vuotoa + rinnat yha kipeat tassa vaiheessa. Huimausta ollut, eilen oikein kunnon “kohtaus”, etta piti pistaa paa alaspain (eli jos en ole raskaana, toivottavasti olen muuten OK). Kiitos kaikesta tuesta, toivon ja uskon yha. Ja jos sitten ei olekaan, niin vaikka siina tilanteessa sattuu, niin varmasti on viela mahdollisuuksia myohemmin. Eilen naytteen ottanut sairaanhoitaja kertoi samalla klinikalla kayvasta 52-vuotiaasta, joka raskautui hiljattain lahjasoluilla. Han kay siella nyt ultrassa ja raskaus etenee hyvin. Tuokin nainen yritti kauan, ennen kuin sopiva lahjoittaja loytyi. Periksi ei kannata antaa! :)
 
@kirsillevauva voi että onnea menkkojen alkamisesta! Alkaa siis jännät ajat pian. <3 Toivon kovasti onnea teille tähän siirtoon, mukana ollaan tsemppaamassa.

Lisäsin @Nonnakka sinun tietosi tuonne edellisen sivun listalle, päivitän sitä tuoreemmaksi tässä myöhemmin. :)

Mä sain suunnittelykäynnin ke 8.5 jossa sitten hoidot starttaa jos kaikki on hyvin. Eli pian se on menoa ja ivf nro.2 käynnistyy. Vähän pohjamudissa on käyty, mieskin on vähän epätoivoinen ettei nää hoidot onnistu. Mutta kaikki on mahdollista, jopa se mahdotonkin?

Sitä mietin että onko kenelläkään ollut ylipainoa kun on ollut näissä hoidoissa? Itselläni siis lievä ylipaino ja noin 7kg pudotus vielä niin bmi olisi normaali. Liikun siis aktiivisesti käyn juoksemassa sekä treenaan suht raskaasti salilla. Mielessä vaan painaa se että mahtaako hoidot onnistua just tän painon takia..Hetken jo harkitsin pitääkö siirtää hoitojen alkua kesän yli että ehtisi saada tuon viimeisen painon pois mutta sitten taas jos tässä välissä tapahtuukin jotain tuon matalan amh-arvon kanssa että pian muutun steriiliksi. :D
En usko, etta 7kg:lla on yhtikas mitaan merkitysta. Aina kannattaa yrittaa pudottaa painoa terveellisin konstein, mutta ei tuo mikaan sellainen este varmastikaan ole, etta kannattaisi ainakaan hoitoja lykata. Voihan siina samalla syoda jarkevasti, kun ottaa hoitoja, lisata kasviksia yms.
 
Pahottelut @Nonnakka, @janna83 ja muut pettymyksiä kokeneet..
Onnea tulosta odottaville, erityisesti @Rusakkoselle, kumpa nyt!! (y)

Tuoresiirroissa oon lopettanu luget siihen kun kuukautismainen vuoto alkaa ja varmistustesti negaa. Jos siellä joku raskaus kaikesta huolimatta oiskin, niin onhan sitä omaakin keltarauhasta sillon ja vois jatkua ilmankin lugeja. Hienoa @Nonnakka, että ootte saanu noin monta hyvää blastoa pakkaseen! Minkä ikänen alkio nyt tuoreena siirrettiin? Mulla myös endo, eikä alle blastoikäset oo koskaan yrittänykään kiinnittyä. Epäilen, että jos ne laitetaan sinne liian aikasin niin endon myrkyt jotenkin pilaa ne, eikä pysty kehittyyn mun kohdussa edes blastovaiheeseen.. jossain vaiheessa en enää suostunu blastoja nuorempien alkioiden siirtoon.

@janna83 Mulla myös oli muutama vuosi sitten kkm, joka todettiin vasta np-ultrassa. Varhaisultrassa syke, ja kasvu lähes viikkoja vastaava, muistaakseni 5 päivää jäljessä. Omin ja neuvolankin tädin silmin nähtiin jo noissa kuvissa, että alkioita oli 2, mutta ilmeisesti lääkäri oli huolimaton eikä huomannu sitä toista. Ne ois olleet siis identtiset kaksoset. Harmihan se oli, kun ois varmaan päässy julkiselle puolen tarkempaan seurantaan ja seuraavaan ultraan jo paljon ennen sitä rv12+ ultraa, eikä ois haaskaantunu aikaa turhaan odotteluun.. Ne oli kuollu jo noin viikko v-ultran jälkeen ja koot vastas rv8+. Tyhjennyksen jälkeen tuli tulehdus ja sain kahta antibioottia. Pieniä välivuotoja oli, mutta noin 3 viikon päästä testit näytti negaa. Kun sitten olin yhden välikuukauden jälkeen menossa pas:iin, todettiin kohdussa edelleen raskausmateriaalia, pikkusormen pään kokonen, käytännössä irrallinen istukan pala, joka ei vaan jostain syystä tullu ulos. Kohdun huuhteluun (kaavintaan en suostunu) jonotellessa meni sitten melkein 2kk, hiukan sain varhennettua, kun lähetteet laitettiin kahteen sairaalaan. Tän jälkeen taas tuli toipumiskierto ja sitten olikin jo joulutauko. Kaikkiaan aikaa tuhraantu siis 5kk tyhjennyksestä ennenkun pääsin seuraavaan pas:iin. Jos vaan mahdollista, niin kannattaa käydä tarkistusultrassa, kun ei testitkään kerro mitään. Täällä jälkitarkastus oli ihan yhtä tyhjän kanssa, alatutkimus ja vähän tunnustellaan mahaa! Mitähän sekään nyt kertoo, onko kohtu oikeesti tyhjentyny...abortin tehneet saa kyllä jälkiultrankin julkisella, mikä tuntuu jokseenkin epäreilulta.
Toivottavasti sulla kuitenkin kaikki kunnossa, ja pääset nopeesti eespäin! :) Mullekin tarjottiin neuvolassa mahdollisuutta keskusteluapuun jonkun psykologin tms. kans, mut en halunnu jäädä sen kummemmin vellomaan murheeseen, vaan mieluummin katson heti eteenpäin. Käsittelen mieluummin omassa päässä ja kirjotellen ajatuksia paperille tällasia juttuja kun jonkun vieraan ammattityypin kans, sekä tietenkin täällä vertaistuen parissa!

Mulle on tehty laparoskopia ennen 1. ivf:ää, kun toisessa munasarjassa oli yli 5cm kysta. Aukiolotutkimuksia on tehty 3, ensin alkututkimuksissa v. 2007 (molemmat auki), sitten laproskopiassa v. 2009 kumpaankaan ei menny nesteet, ja vielä tän jälkeen jossain vaiheessa vaadin tehtäväks, ja molemmat taas läpäs hienosti! Jotenkin ne ilmeisesti voi supistuakin silleen, ettei nesteet mee läpi.

Tänään kp2 ja helpottunu, kun pelkäsin jo, pitääkö kiertoja käynnistellä jollain.. mulla siis 7.ivf tuoresiirrosta syyskuussa syntyny lapsi ja imetys on lopeteltu tässä kevään kuluessa. Isompi pian 3v sisarus 4.ivf:n ainoasta pas:ista, ja vanhin lapsi jo aikuinen.
Ihan puun takaa tulossa kuitenkin kiireinen ja ressaavakin enskuu (muutto), kaikkee muistettavaa ym., niin ehkä parempi miettiä pas:ia sitten vasta kesätauon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Tulokset tulivat! HCG 1472 !!! Koska laskurin mukaan olisi 4 wk 5 paivaa, niin eiko tuo olekin hyva?!?!?! Yritettiin googlata miehen kanssa!!!!! Tietysti testi otettiin Englannissa mutta luulisin etta samat numerot? Alle 3 ei raskaana, 3-25 tee uusi testi, yli 25 raskaana...
 
Viimeksi muokattu:
@Aislinn83 Olin ihan normaalipainoinen hoitojen alussa, mutta tuntuu että jokaisen hoitokierron (sekä punktion että lääkkellisien PASien) myötä tulee vähän lisää painoa. Tällä hetkellä BMI piirun yli 25, ja sen kyllä tunnen olossani. 10 kiloa keveämpänä olisi kepeämpi tallustaa, mutta ajatus aktiivisesta laihduttamisesta tuntuu kaukaiselta ja totta puhuen tässä on ”suurempiakin murheita”. En usko muutamalla ylimääräisellä kilolla olevan merkitystä hoitojen onnistumiseen, kun monet kuitenkin saavat luomuvauvoja painosta riippumatta. Tärkeämpää lienee terveet elämäntavat.

@Nonnakka tervetuloa mukaan keskusteluun! Harmi jos nyt tästä kierrosta ei tärpännyt, mutta noin monella hyvällä blastolla on hyvät mahdollisuudet onnistua PASeissa.(y)

@janna83 ikävä, että ensimmäinen plussa päättyi noin ikävästi. Kuulostaa kyllä kummalle tuo @lullaby n tieto, ettei keskenmenon jälkiseuranta ole yhtä huolellista kuin keskeytyksen. Tuntuisi että perusteet seurantaultralle olisi molemmissa tilanteissa samat. Toivottavasti sulla nyt kuitenkin on kohtu tyhjentynyt kokonaan eikä tilanne turhaan pitkity.

@kirsillevauva onnea uudesta kierrosta. Hoitokierrot ovat kyllä mukavia siitä, että tuntuu että asiat etenevät ja on aina uutta toivoa. Toivotaan, että ensi kuussa sullekin pärähtää plussa.

@Milli-34 Harmi että siirto olisi osunut viikonlopulle. Lääkkeellisissä siirroissa tuota riskiä ei onneksi ole, vaikka muuten sitten onkin enemmän muistettavaa lääkkeissä ja omalle keholle rankempia kiertoja. Toivotaan, että ensi kuussa pääsette siirtoon.

@millionnea ja @Haaveilija91 tsemppiä hoitokiertoihin! Ja @justhope lle sekä @Nipsu_78 lle onnea tuleviin siirtoihin!

Toivottavasti sain kaikkien nimimerkit oikein, kun niin monta kirjoittelijaa. (n)

Mulla tosiaan virallinen testipäivä on torstaina. Oon (vähemmän yllättäen) testaillut ajoissa 3+4 alkaen ja aion jatkaakin testailua :whistle:. Tikkuun piirtyy haalea (mutta selkeä) plussa. Toivottavasti tummuisi nopeasti. Kohdunulkoisessa ja epäselväksi jääneessä ainakin tässä vaiheessa viivat olivat nykyistä haaleampia ja tummuivat hitaasti. Tämän perusteella ajattelisin toivoa olevan, jos viiva tummuu nätisti. Tämähän on meidän viimeinen pakkasessa ollut, joten jos nyt ei onnistu, syksyllä edessä uusi IVF-kierros.

Nyt 4+0 testi näyttää tälle https://aijaa.com/zisoE0
 
@Rusakkonen hurjan isot onnittelut! Hyvältä kuulostaa arvo! :love:❤ tervetuloa tuonne plussa-ketjuun myös turisemaan! ;)

Ja toivottavasti kaikki te seuraatte perässä tonne plussa-ketjuun! Onnittelut myös muille plussanneille ja isot pahoittelut surun kohdanneille, se on aina yhtä :poop:.

Plussatuulia tähän kevääseen ja tsemppiä jokaiselle omalle polulleen, ei tää mikään helppo tie ole kulkea. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@rouvaNiisku, ihan selkeä plussa minusta. Itse sain plussan pp5, mutta epäonneksemme meni kesken 8+0. Nyt uuteen yritykseen!

Kauheet kuukautiset. Valuu siteestä ja vaatteista läpi. Huomenna aloitan hormonit kiesrtoon, jospa se hillitsee vuotoa. Kauhee pesänrakennsu päälä. Ostin uuden pöytäliinan ja maton ja kukkasia <3

Auriunkoista viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Rusakkonen Oikein paljon onnea!!!! <3 <3 <3 Saan varmaan päivittää listan ja lisätä sinut plussanneisiin?

@rouvaNiisku ja varovaiset onnittelut myös sinne, viivalle vahvistumista! <3 vielä kuitenkin päiviä aikaa viralliseen testipäivään.

Kiitos vastauksistanne koskien noita painoasioita, ehkä yritän nyt lopettaa vaa'an kyttäämisen ja jatkaa liikkuen ja syöden normaalistit, tottakai olen siis huolehtinut proteiinin ja rasvan saannista.
 
Kiitos ihanaiset viela kerran kaikista ihanista onnitteluista ja kannustuksesta. Tama matka kohti plussaa on ollut huikea, vaikea, monipolvinen, kasvattava ja kehittava matka. Enka ole niin naiivi, etta luulisin, etta nyt tama jotenkin ‘helpoksi’ muuttuu. Mita tahansa voi toki tapahtua, mutta periaatteeni on, etta taysilla eteenpain kussakin tilanteessa, ja vaikka pelottaisi, niin pyrin keskittymaan siihen, etta uskon ja luotan, etta asiat menevat hyvin. Uskon, etta se on tarkeaa.
Eli taman takia haluan myos heti siirtya kaikilla listoilla plussanneisiin. Eli, kun joku niita paivittaa, niin ihanaa, jos laitatte... listaa ajatellen, alkio oli kolmipaivainen ja ivf-laskurin mukaan laskettu aika olisi 30.12.2019. Tama varmaan sitten ajan myota muokkautuu, kun paasen laakarien kanssa puheisiin jne. En myoskaan usko, etta taman ikaisella raskautta jatketaan minnekaan 42 viikkoon - lukemani mukaan vanhemmilla aideilla on parasta saada vauva maailmaan muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa. Mutta tassahan on aikaa ottaa selvaa.

Minulta kysyttiin, etta tehtiinko nyt jotain eri tavalla tms. Tamahan oli kuitenkin 9. alkionsiirto enka ole ikina elamassani ennen plussannut (tosin joka tapauksessa lapsiahan olen paassyt ‘yrittamaan’ vasta 44-vuotiaana). Vastaisin asiaan seuraavasti.

Mita kauemmin tassa naita hoitoja olen tehdyt, niin olen entista syvemmin ymmartanyt, ettei naita vauvoja ‘tehda’. Lapset ovat Luojan lahja ja tulevat sitten juuri oikeaan aikaan niille, jotka lapsia saavat; eivat liian aikaisin eivatka liian myohaan. Viimeiset pari vuotta ovat olleet minulle hyvin vaikeaa aikaa myos mm. tyohon liittyvista ja rahallisista syista, ja osittain pystyn ymmartamaan, miten ja miksi aikaisemmin ei ehka ollut minulle oikea aika plussata. Tietenkaan en voi kaikkea ymmartaa. Mutta olen ehka hiukan enemman oppinut jattamaan asioita Herran huomaan; ettei kaikkea tarvitse/pida yrittaa ‘ihan itse tehda’; sellainen ei onnistu kuitenkaan. Taman lapsen puolesta on myos rukoiltu paljon. Mutta katson siis, etta plussaaminen on suuri siunaus, josta olen erittain kiitollinen, ja suhtaudun luottavaisesti myos tulevaisuuteen; etta kylla kaikki jarjestyy!

Mita me sitten itse teimme (eri tavalla) tassa yhdeksannessa alkionsiirrossa? Muutama asia tulee mieleen:

- Viime elokuussa saatiin selville, etta vaikka miehen sperman motiliteettitestit olivat aina hyvia, siittiot kuitenkin karsivat oksidaatiosta ja defragmentaatiosta. Nyt sitten, kun piti tehda uusi luovutushoito, niin sita ennen mies soi puolisen vuotta runsaammin (mutta kuitenkin sopivassa maarin) vitamiineja, hiven- ja ravintoaineita ja Sermatropia. Myos yksi pakkaus Inomania meni, kun hoito alkoi lahestya. Han myos siirtyi gluteenittomaan ruokavalioon. Eli tama mahdollisesti auttoi alkioiden laatua.
- Ennen ei ole siirretty kolmipaivaista. En tieda, oliko se hyodyllinen tekija.
- Jokaisessa siirrossa on tata ennen kaytetty Klexanea verenohentajana. Nyt ei kaytetty.
- Oma laakitykseni laitettiin aika lailla minimiin. Tukilaakityksena 2 x 2 Progynova, joilla kohdun limakalvo kasvoi hyvin, ja 3 x Terolut (aloitus ERA-testin mukaan) seka ylimaaraisena progesteronina Lutinus alkionsiirrosta lahtien. Taustalaakityksena minulla on Metforem 3 x 500mg (sokeritautia ei ole todettu, mutta yli nelikymppisilla naisilla sokerit saattavat heitella, varmaan varsinkin, kun on tuota ylipainoa ja sukurasitetta) ja tyroksiini 50 mikrog (vaikka tyroksiinitaso oli ‘normaali’, tabletin avulla saatiin taso lahemmaksi ykkosta, mika on ideaalimpi arvo raskautumista ajatellen).
- Alkioliimaa kaytettiin siirrossa.
- Kaytin toki paljon vitamiineja ennen alkionsiirtoa (soin myos uusia juttuja kuten resveratrol/Japanese knotweed + red wine extract; vihrea tee -tabletit, glutationi, asetyylikysteiini jne.). Vahensin vahitellen vitamiinitabletteja hoitojen alkaessa, ja alkion ollessa kohdussa olen ottanut ainoastaan raskausajan monivitamiinia ja Folirenia (elavamuotoinen folaatti). Kaytin myos aikaisemmin ostamaani I Inofolicia alkionsiirtoon asti.
- Kavin akupunktiossa parisen kertaa viikossa muutaman viikon ennen alkionsiirtoa seka alkionsiirtopaivana ennen siirtoa; siirtoa seuraavan paivan aamuna; ja viela kerran nelja paivaa siirron jalkeen; sitten ei enaa. Kavin myos hieronnassa muutaman kerran ennen siirtopaivaa.
- Olen tassa 1.5-2 vuoden aikana laihduttanut 23 kiloa. Olen yha noin 25kg ylipainoinen ja kiinnitan kovasti huomiota liian sokerin valttamiseen ja jarkevalla tavalla syomiseen. Alkionsirron jalkeen noudatan Eviran neuvoja (netista loytyy) ruoka-aineiden valttamisen suhteen. Lisaksi oman lukemiseni perusteella olen yrittanyt valttaa kaikkia maitotuotteita, happamia ruokia (ja liiallista C-vitamiinia) - jotta siis alkio kiinnittyisi - seka valtan savustettuja/mausteisia tuotteita, yrtteja, majoneesia yms. Aion ottaa laakarilta selvaa lisaa ravinnosta; tuskin koko raskautta on tarkoitus olla syomatta esim. jugurtteja...

Varnaan tarkeinta on muistaa tutkia aina myos mies (vrt. alkioiden laatu) ja myos ilman muuta kokeilla erilaisia asioita, jotta ne itselle sopivat jutut loytyvat. Mutta ehka tosiaan joskus se yksinkertaisin hyodyllinen juttu on se, eli ettei ihminen valttamatta kayta kaikenlaisia apulaakkeita, ellei niihin ole erityista syyta.

Toivon todella, etta miten tassa nyt minulle kaykin, etta tarinani voisi antaa jollekulle rohkeutta menna eteenpain ja pysya kurssissa... jos 46-vuotias, ei koskaan plussannut/ei koskaan lapsia saanut nainen voi saada sen siunauksen, etta lopulta plussaa, niin varmasti Sinakin voit sen saada! :)

Aion tasta vahitellen siirtya enemmankin kirjoittelemaan alkionsirrosta plussanneiden palstalle, mutta aion toki jatkaa naiden muiden sivujen seuraamista ja ehka kommentoimistakin.

Muuten en viela oikein tieda, mita seuraavaksi. Yrittelin netista lukemalla ottaa selvaa, myos mm. siita, mita minulle on Englannin NHS:n kautta saatavilla. Yritan saada suomalaisen laakarini kanssa puhelinsession pian.

Plussatuulia kaikille!!!!!

Rusakkonen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Aislinn83, niillähän on painorajat hoitoihin. Ihan syystä. Ja et ole lähellekään yläpainon rajaa, joten rentoudu. Itse olen 40 kiloa ylipainoinen ja aina ollut ylipainoinen. Silti 6 raskautta ja 3 lasta :) Nyt ikä syynä, etten luomusti raskaudu (täytän toukokuussa 46-v). Ei noin pienellä "yli"painolla ole mitään väliä <3

@Wintersun, mulla on kans Caprilon lääkitys, mutten nyt uskalla ottaa kun hoitokierros. Viimeksi mulla loppui estrogeenin vuoto, saa nähdä miten nyt käy. Ja ällönä yksityiskohtana: olen jättänyt yöllä laittamatta siteen ja sänky on kuin teurastuksen jäljiltä... :(

@Rusakkonen, tulen kohta perässä sinne plussanneihin :)
 

Yhteistyössä