IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä olin saanut parhaimmillaan 150 ylimääräistä yksikköä 900 puregonista, pistelin 50 IU kerrallaan ihan kokeeksi.

Tänään alkoi verinen vuoto (tuoresiirto oli 12.8 eli pp7 menossa) joka nyt mun kuukautisvuodon veroinen ja menkkamaista jomotusta, joten tämä hoito oli siinä :(
Vetelin täällä kunnon kulhollisen suklaajätskiä v*kseen.
 
Moikka,

Niplis voi harmi, otan osaa pettymykseen. Itsekin mietin jo, miten tuosta päästään eteenpäin, jos itsellä on noita hetkiä vielä edessä...

Nirppanen onpa ihana kuulla, että jollakulla icsi tuonut noin hyvät tulokset! Onnea odotukseen! Mikä teillä oli syy alunperin?

Retikka ja Ricardina onnea uusiin hoitokiertoihin!

Pistinpä minäkin tänään elämäni ekan Orgalutranin. Jännitti, mutta sinne se näytti menevän. Perjantaina sitten ultraan katsomaan, onko pistelyistä tullut jotain tulosta...
 
RicardinaKiva, syyskuuhan on jo ihan kohta:heart:
HavinaMä syön Lady vitan mama pilleitä,loppuivat just,joten väliaikasesti syön jotain muita yhdistelmä pillereitä mitä ukko syö.Jos vaikka perjantaina muistas ostaa uuden satsin niitä :)
NiplisSiis nyt jo?:hug:Onks sulla Luget kuitenkin ja vuotaa niidenkin läpi?

Mä tosiaan kanssa oon nyt pohtinu että josko perjantaina alottasin testailu eli sillon olis pp 11..oireet on kyllä sellasia että voi johtua myös lääkkeistä(rinnat on ihan järkyttävän kipeät, vihlontaa,kuumia aaltoja,väsymystä,satunnaista huimausta).Ja toi testailukin on sitten sitä että voihan olla ettei perjantaina mitään näy...tyhmää tää piinailu,mutta aion kuitenkin hakea vielä kasan apteekin testejä ja clearbluen...ja katsoa samasta pissasta ainakin 2 eri testiä.En tiedä onko nuo liuskatestit kuinka päteviä.millasia kokemuksia teillä on eritesteistä?
Ite sain ekasta lapsesta räväkän plussan apteekin testiin heti.Raskaus itessään olikin jo niin pitkällä.
 
Voi NIPLIS :( miten se noin pian?! Kurjuus.

Ja RICARDINA, ihanaa lomaa, Passit oottaa sua pakkasessa ja muistaakseni niitä oli monta :)

Mä puolestani vouhotan näiden piikkieni kanssa. Jännittää niin hemmetisti joka pistos ja miehestä ei oo hyötyä, sillä lähtee taju jo siinä kohtaa ku aletaan rullata kynän päästä annostusta.. Eka meni tosi hyvin, mut eilinen pistos kirveli niin julmetusti. Tähän saa varmaan tottua. Osuin kai hiussuoneen kun tuli vähän verta..

Pidemmälle ehtineet, mitä teillä näkyy ultrassa, onko hyvä satsi kasvamassa?
 
Voi ei Niplis :( jäätelö ja lämmin halaus on ihan paikallaan!

Ja edelleen kiitos Läitille :) oon kyllä aika idiootti näköjään, siellä se oli Kelan sivuilla, että kirje lähtenyt. Voi kun ehtis tolla maalaispostivankkurilla perille tänään tai huomenna. On meinaten myös Synarela lopussa.

Eilen oli ultra, vajaa kymmenen munaa siellä laiskanpulskeasti kasvelee. Toisella puolella saattaa olla vielä jotain mikä tulee vasta isompana näkyviin. Epäilen ettei ehdi tähän kelkkaan... Lääkäri oli mieltä, että ei hyvä eikä ihan huono tulos, voisi olla tässä iässä alle viisikin. Että kuka tästä nyt vielä sitten tietää, onneksi edes mitään vastetta. Hevosannoksella jatketaan, sitä ei voi edes nostaa enempää. Perjantaina sitten taas tietää enemmän.
 
läiti, ainakin ovistesteissä nuo liuskat ovat minulla toimineet :) mutta kohta on sinulla piinailu jo ohi, muutama päivä enää :)

Niplis, tsemppiä! Oliko sinulla tukilääkitys menossa, alkoiko vuoto tosiaan sen aikana?

Retikka, äkkiä ne pistokset jo loppuu. Vaikka tuntuu kyllä, että ei niihin totu. Ja itse en ole edes erityisen piikkikammoinen...

Maanantaina mulla oli ultrassa 7+1 munista kasvamassa ja limis 8mm. Ihmettelin, että toisessa munasarjassa oli vain yksi rakkula, mutta kuulemma ihan normaalia ja hyvä tulos. Anasias, sinulla on vajaa kymmenen soluja ja lääkäri sanoi ettei hyvä mut ei huonokaan? Mikä on hyvä määrä? Varmaan vaan lääkäri yritti pitää toivoa mulla yllä, harmittaa että tuo toinen munasarja ei nyt reagoi :( mullakin on perjantaina ultra, ollaanko me samoissa vaiheissa? Mulle maanantaille suunniteltu punktiota.
 
Niin Havina, varmaan saman verran muniksia kasvelee :) Sä pääset tosin niistä eroon jo aiemmin, mulla on nyt veikkaus, että tiistaina punktio... vähän laiskasti siellä kasvetaan.
Itellä ei ole mielipidettä onko määrä hyvä, nehän tähtäsi yli kymmeneen jotta kadon jälkeenkin oisi jäänyt jaettavaksi asti, puolet olisi tarkoitus hedelmöittää normaalisti ivf:llä ja puolelle tehdä icsi. Jotenkin ristiriitasta; ensin epäillään että ikä suurin syy ( vähän ja rupuja), mutta kuitenkin ajatellaan että koska munasarjat "noinkin virkeet" niin sieltä silti saatasiin koko kennollinen...
Itsehän olen koko ajan epäillyt, että varmaan niissä lopulta on jotain perustavaa laatua olevaa vikaa. Joku peltikuori tms :D Ois ehkä hyvä, että riittäisi tosiaan kumpaankin.
 
Minulla riittää kysymyksiä!
Pitäisikö punktio tehdä oviksen aikaan? Vai onko sillä edes merkitystä? Mä oon niin taas asioiden edellä mut sit ja kun toivottavasti meiän punktio on, on mulla kp 16-18. Mutta kun mun ovis on usein jo kp 12-14? siirtääkö nä pistettävät lääkkeet sen sitten noin paljon eteenpäin?

Ja toinen, viikonloppuna on ystävän isot pippalot, ja alkoholia on tarjolla. Uskaltaako Gonal-f:n ja synarelan kanssa juoda alkoholia? Netistä en löytänyt mistään tietoa, tietty huomenna voi sitten vielä soittaa ivf-hoitajalle jos ei vastausta siihen mennessä ilmaannu mistään :)
 
Heippa kaikkille!
Enköhän minäkin tänne uskalla jo tulla keskustelemaan vaikkakin tosin aika myöhässä.
Itsellä on nyt "piina" viikot käynnissä ;)
Eli olemme mieheni kanssa 28 vuotiaita ja lapsettomuus johtuu miehen huonoista siittiöistä sekä itselläni oli jotkin hormoni tasot pielessä (en muista mitkä)
Eli punktio tehtiin pe 15.8 jolloin saatiin 5 alkioita, joista 4 oli kypsiä. Kaikki nämä neljä hedelmöitettiin ICSI:llä, näistä kolme hedelmöittyi hyvin ja yksi jäi vielä kasvamaan laboratorioon.
Maanantaina 18.8 tehtiin tuoresiirto.
Itselläni oli käytössä Gonal-F annostus 300 IU, Orgalutran sekä irrotukseen pregnyl annostus 10000IU.
Ja nyt sitten vielä jatketaan keltahormoni lugesteron kolmesti päivässä.
Olemme Tampereella julkisella puolella hoidossa ja itselläni on sattunut ainakin aina todella ihanat lääkärit ja hoitajat kohdalle. ;)
Mutta siis jännitystä nyt ilmassa ja toivottavasti nappaa niin itsellä kuin muillakin täällä! ;)
 
Ohhoh.
pp11 menossa....
Tää sitten meni testaamaan apteekin omalla,josko jotain näkyis.n.5minsan kohalla katoin testiä ja siihen oli piirtyny selvä,mutta haalea viiva.Olen noita apteekin testejä tehny paljon ja niihin ei koskaan oo kyllä piirtyny yhtään mitään.Ei edes viivan paikkaa...huomen aamulla siis uusiks,josko se siitä vahvistuis :)
Mutta tissikipu meinaa hellittää ja muutenkin oireet kaikota...huimaus tosin ei...joten pikkusen pelottaa että meinaako sitten jäädä hipasuks...ARGH!
Ei auta kun oottaa ja odottavan aika on nyt PITKÄ!Jännäääääää!!!

tipunenOvishan tapahtuu ns irrotuspiikillä ajotettuna, eli pregnylillä tai gonapeptylillä.Jarrupiikki estää munasolujen irtoomisen :)kaikkihan riippuu siitä mihin tahtiin munikset kasvaa,mulla oli punktio kp12.

Taisintuo
Tervetuloa.Sulla on siis ekan viikon piina menossa :)Pidetään peukkuja että tarrautuu kyytiläinen tiukasti mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Niplis: :hug:

Läiti: Oi tosi jännää :) Toivotaan nyt, että viivat vaan selvenee. :)

Mitä eroa on Pregnylillä ja Gonapeptylillä irroituksessa? Oon vähän hämmentynyt kun lääkäri sanoi, että ilman muuta Gonapeptyl mulle kun on monirakkulaisuutta (hyperin riski pienempi), mutta kun luin pakkausselostetta niin ei siinä mitään sanottu, että voisi käyttää irroituspiikkinä. Tietty lääkäri tietää parhaiten, mutta ajattelin vaan jos teiltä löytyisi tietoa.

Mä kärvistelen. Kuukautiset ei saisi alkaa tänään ennen klo 18, mutta heti sen jälkeen olisivat enemmän kuin tervetulleet. Nyt kp29 ja kiivaasti odotan kuukautisia, että päästäisiin aloittamaan tämä IVF-hoito.
 
Heips!

Oon käynyt lukemassa tätäkin palstaa jo ja pakko tulla huikaamaan onnittelut Läitille :) Viivan vahvistumisia sinne!!

Täällä on yksi "konkari" joka varmaan aktivoituu tossa lokakuussa kun kolmas hoito pyörähtää käyntiin! ( ikävä kyllä) 1 ivf ja yksi ICSI takana joista molemmista saatiin kaksio alkiota siirrettyä ( ei mitään pakkaseen) mutta ne ei johtaneet mihinkään..tämä kolmas hoito tehdäänkin pitkällä kaavalla sitten...
 
Gonapeptyl hillitsee hyperiä.Se tulee helpommin pregnylin kanssa.

Kuulkaas tää vapaapäivä meneekin ihan testien merkeissä.
Pidättelin tässä pari tuntia ja tein sitten vielä clearbluen testin, siihen piirtyi myös pystyviiva,selkeä, mutta halee...nyt tää päivä tosiaan sais kulua äkkiä :D
Kiinni on tai on ollut, kerta viivaa antaa testeihin ...hui...
 
Herranpieksut, siellä Läiti meinaa vauvaa alkaa tekemään!!! ? aivan mahtavaa, plussajunalle tarvitaankin kuski!

Itellä oli tänään ultra, parhaimmillaan tulossa 16 munista eli jeeee! Kunhan nyt ehtivät kaikki vielä hieman kasvella :) Punktio ensi keskiviikkona eli siinä tulee tasan kaksi viikkoa ekasta Menopurista punktioon. Oikein hyvällä mielellä nyt, icsi/ivf ja viljelyn pituus sävelletään sitten kuulemma tilanteen mukaan...
 
Loistavaa LÄITI!! Pidän peukkuja että viivat vahvistuu :) Mitä oireita? ja tervetuloa TAISINTUO tänne piinailemaan!

Kivaa saada joukkoon myös konkareita, tervetuloa MARI! Toivottavasti sulla kolmas kerta toden sanoo. Ja just sen mieluisan toden.

Mulla näkyi ultrassa 10 kynnelle kykenevää munarakkulaa ja kolme pientä, jotka tuskin ehtii mukaan. Lääkäri sanoi sitä hyväksi, niinku sullaki HAVINA joten ANANIAS, hyvä se sunki saldo sit on :) tietty pieni pettymys se määrä ku muistaa mitä RICARDINA veti, olikse miltei 20!! Monta LÄITI sulla olikaan, ja saitko lopulta paljon alkioita pakkaseen? Ja samat kysymykset NIPLIKSELLE?

Oon selvinny puregon-pistoksista kunnialla, mutta nyt alkaa myös orgalutran. Hapuilen Kelan lääkekattoa ja illalla luultavasti tukea (todennäköisesti pyörtynerstä) miehestäni siihen toiseen piikkiin jossa on tylppä ja paksu piikki :( loppuviikosta ensiviikolla odotettavissa punktio. JÄNNÄÄ!!!
 
Varovaiset onnittelut jo Läitille, kuulostaa, että siellä on nyt tosi kyseessä! :)

Meillä hoidot alkavat tosiaan vasta lokakuussa sairaalan möhlinnän takia, mutta asia pyörii tietysti koko ajan mielessä... Miten teillä muilla on valittu IVF:n ja ICSI:n välillä? Meille paikan kokeinein lääkäri suositteli suoraan siittiöongelmien vuoksi ICSIä, mutta biologi (nuori nainen...) ei meinannut suostua siihen ollenkaan, vaan meinasi, että pelkkä IVF riittää. Lopulta päädyttiin siihen, että jos munasoluja saadaan vähintään kahdeksan, tehdään fifty-fifty. Nyt mua vaan jo valmiiksi huolettaa, että a) biologi ei oikeasti ollut lukenut huolella meidän tuloksia (miten niillä muuten voisi olla noin eriävät mielipiteet???), b) muniksia ei saada tarpeeksi ja c) IVF-hedelmöitys ei miehen päävikaisilla siittiöillä onnistu ollenkaan... Kai ne lääkärit/biologit tekevät lopullisen päätöksen vasta punktiopäivänä spermatulokset saatuaan, vai kuinka? :confused:

Tsemppiä piinailijoille ja kärvistelijöille! Aika tuntuu täälläkin kuluvan niin hitaasti - harvoinpa sitä lokakuuta tulee odotettua näin hartaasti!
 
Oho, ANANIAS oli varkain käyny raportoinassa loistomäärästä!! Vau! 16 :D riittää vähän seuraavaanki kennoon rakkulaa. Miten se noin pompsahti ? :)

Ja TIPUNEN, jos sulle selviää siitä alkoholinkäytöstä jotain niin kerro heti! En nyt oo aatellu tässä kännejä vetästä, mutta olen suuri valkoviinin ystävä ja uhkana on yhdeksän kuukauden raittius, joten...
 
Viestitulva täällä :D tänään oli mullakin ultra, nyt muniksia 14kpl, mikä yllätys!ananias, samoissa siis mennään. En mä ees ekassa ultrassa tajunnut, että niitä voi tulla lisää. Punktio maanantaina klo 10, jännittää niin saakelisti. Mun vasen munasarja on vähän takana, ja lääkäri sano et saatetaan joutua punktioimaan kohdunkaulan läpi, mikä kuulemma ei oo kovin kivaa :( niin ja siis mullahan on lääkekammo. Eli kun normaaleita potilaita lohdutetaan kunnon suonensisäisellä lääkityksellä, niin mua jännittää jo se lääkitys :D että onnea vaan lääkärille, täältä on tulossa itkuherkkä potilas :D

Läiti, täällä on peukut pystyssä, että viiva vahvistuisi ja alkio pitäisi tiukasti kiinni! :)

Viiva84, tule kertomaan kuinka menkkojen kanssa kävi, jospa pääsisit aloittamaan hoidot!

Retikka, pistä se Orgalutran kuten Läiti aiemmin neuvoi, eli se terävä reuna edellä ja neulan avoin pää ylös päin. Ja 45 asteen kulmassa. Mulla ne piikit sattui Puregonia vähemmän, mutta itse aine kirveli sitten hetki piston jälkeen ja puistokohtaan nousi punainen näppy.

Ja tervetuloa joukkoon mari32 ja taisintuo

Hei ja vielä yksi kysymys! Kauanko teillä on miehet pidättäytynyt ennen punktiota? Lääkärissä muisteltiin että edellinen yhdyntä oli keskiviikkona, mut kyllä se tais olla tiistai eli kuus päivää tulis. Lääkäri sanoi, että viisi ois parempi kuin kolme ( jos tänään ois seksiä). Nyt mietin et mitä tehtäs...
Niin ja olipa kiva polilla miettiä meidän seksielämää kun hoitajalla oli mukana opiskelijana mun kurssikaveri. Mikä sattuma! :eek:
 
Läiti, onnittelut plussasta! :)

Retikka, oli 11munasolua, kaikki icsattiin, 7 hedelmöittyi, kaks selvis hengissä pv 6, yks kuukahti kohtuun ja yks jäi pakkaseen. PAS varmaan lokakuussa pyöräilymatkan jälkeen jos tyyppi selviää sulatuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mur, yritin soitella ivf-hoitajalle mutta oli varattuna ihan koko soittoajan, puhelu loppui vasta 10 min puhelinajan jälkeen ja sen jälkeen ei enää vastannut ollenkaan.. :( En kyllä löytänyt mistään minkäänlaista kieltoa tai varotusta alkoholista, joten ehkä sitä siten muutaman lasillisen uskaltaa lauantaina maistella, luulisi että edes jossain olisi alkoholin haitoista sanottu! Neuvooko ne apteekissa tämmöisissä asioissa, jos soittaisin sinne?

Ja kiitos avusta oviksen kanssa :) Mulla on vähän heikosti muistissa et mikä lääke tekee mitäkin :D
 
Kaisla Meillä ongelmana on ( tai ei se nyt tässä kohtaa enää ainoa ongelma taida olla) siittiöt, vasta-aineita 99%..kokeiltiin 5 inssiä ennen ivf:ää, pesussa ne saatiin kyllä hyvin pois. Meillä pohdittiin ekassa alustavasti että varmaan osa icsataan suoraan. Suureksi kiukukseni näin ei kuitenkaan tehty vaan kaikki 8 saatua ivf:llä ( lääkäri perusteli että siittiö määrä oli niin hyvä, mutta musta se oli ihan päätöntä koska selvää oli että ongelmia on kuitenkin siinä) ja vaan kaksi hedelmöittyi :( Eli jos pystyt vaikuttamaan ite niin suosittelisin "pyytämään" icsaamaan kaikki vaan! On tää sen verran rankkaa touhua ettei ihan huvikseen tee..tokassa hoidossa siist kaikki icsattiin.Sillon saatiin vaan 6 kypsää solua mutta niistä 4 hedelmöiyttyi siis ja blastoksi asti, joista kaksi siirrettiin, toiset kaksi ei seur päivänä ollut sitten enää pakastuskelpoisia.. Mutta sähän oot sitten mun kanssa samassa aikataulussa eli lokakuussa alkaa sumut..en kyllä yhtään oota tätä pitkää kaavaa :/

Piinailijoille ja piikittelijöille peukut kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Läiti huikeeta, onnea plussasta! Nyt vaan tarrasukkia pienelle ja ihan hitonmoisesti hermoja sinulle :)

Ananiakselle ja Retikalle onnittelut hienoista ultratuloksista! Mun follimääristä ei kannata olla kateellinen, se 36 oli liikaa lääkärinkin mielestä.. Mutta joo 5 blastoa on pakkasessa meillä vielä, onneksi..!

Uusille tervetuloa, aika kivaa että täällä on niin monella hoidot jo kovassa vauhdissa. Itsekin on jo tosi fokusoitunut uuteen yritykseen, ihanaa kun vuoto on loppunut ja hiivakin jo menneen talven lumia - en muista mainitsinko, mutta sain tosi viheliäisen tulehduksen siteiden käytöstä keskenmenovuodossa... :mad:

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Ananias ja RetikkaHyvät saldothan nuo on.Meillä tais olla 26 follia ja 22 solua joista 9 hedelmöitty ja kaikki ne 9 selvis blastoiks asti.Eli yks laitettiin sisään ja 8 on vielä pakkasessa :) tsemppiä teille!
Kaisla78Meillä ihan selkeä oli heti että tehdään IVF.Siittiöissä ei vikaa, eikä mun soluissa.Ainut vaan että mulla ei oo tota omaa hormoonitoimintaa ollenkaan ja siks muniksia ei normaalisti kasva ollenkaan.

tipunentosta alkoholista.mä kyllä samalla kun piikittelin niin lomalla skumppaa yms join.punktion jälkeen en oo juonu mitään.Että anna mennä vaan , jos siltää tuntuu :)

HavinaMeillä tais olla se 5vrk pidättäytymistä ja suositus oli 3-5.

Viiva84Miten niitten menkkojen kans kävi?

Tää kiittelee varovaisesti onnitteluista.:heart:
Mutta ennen kun maanantaina aamulla testin teen, niin en julista mitään :)
Ehkä huomen aamulla testaan,joutuu vaan nouseen taas kukonlaulun aikaan kun pitää esikoisen kanssa lähteä turnaukseen :)
Ihanaa kyllä huomata, miten aktiivinen tästä ryhmästä on tullu :) Alunperin ajattelin että niinköhän täältä juttuseuraa löytyy :)
 

Yhteistyössä