IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lähinnä mua on alkanut nyt pelottaa se et kun meen huomen aamulla käymään labrassa et jos se arvo lähtenyt nousemaan ja saan taas uuden lääkkeen popsittavaksi. Aamulla olis tarkotus ennen töihin menoa käydä labran kautta ja kaipa ne huomenna sit ilmottaa niistä jos siinä on jotain hälyttävää. Ja se mua myös pelottaa et jos se lokakuun homma menee jotkin pipariksi ja se hyperin riski myös jäi mietityttämään jos se pääseekin kaikesta huolimatta iskemään. Kaipa sitä tuolla joka tapauksessa on hyvässä hoidossa. Miten muuten kai siinä punktiossa saa sit hyvät lääkkeet ettei tunne kipua?
 
VILIJONKKA: Loistavaa!! Tuttu tunne tuo "tippuuko se nyt, jos yskäsen tai pieraisen" ;) :eek:

MANDALA: Argh tommoset ihmemenkat. Mulla alkoi tässä kierrossa kans ihan liian aikaisin ja lutinuksen läpi. Sit oli vielä vappu ja vkl niin kiva arvuutella, että oliko menkat vai ei, että alottaako lääkkeet vai ei. Yhessä keskenmenneessä raskaudessa hcg lähti alussa liian hitaasti ja myöhään nousuun (+vuoto lisäksi), joten ei joo voi aina tietää, että onko edes menkat, raskaus vai keskenmeno, huolimatta mitä testit näyttää. Tuleeko juhannus/kesä esteeksi/tielle nyt kun taukokierto? Toivottavasti ei!!

NEEUSKA: Peukkuja aikaisille menkoille!!

LILJEBY: Peukut!!!

Oon ymmärtänyt, että kyllä se alkio kiinniittyy noin viikon ikäisenä huolimatta siitä minkä ikäisenä on siirreetty. Eli kakspäivänen kiinnittyy n.5pvää siirrosta ja blasto parin päivän päästä. Jos siis edes kiinnittyy.

).( Huomenna ekan ivf/icsin eka pas. Jos siis joku blasto selviää sulatuksesta. Saas nähdä saako ens yönä unta. Kauhukuvat seinillä, että mikään ei selviä sulatuksesta. Nyt kp19. Lutinuspuurot valuu.. annoksella 2x2. Lisäksi oviterellea pistos joka toinen päivä. Testipäivä todnäk 1.6. Ai niin, millä annoksella ootte käyttäny magnesiumia hillitsemään luge-/lutinusjuilimisia?
 
kop kop loistavaa että pääsitte tosi hommiin PAS:in kanssa heti! Ja apua sinähän sen muistutit mulle, sen klinikan kesäloman :O ei käynyt pienessä mielessäkään tietysti.

Pähkäilen tässä just että viime vuoden toukokuumenkat loppu just 13.5. kun oli suunnittelukäynti ja muistaakseni seuraavien menkkojen jälkeen ois alkanut sumuttelut, mutta niiden kesäloma ois tullut eteen ultrauksien tähden niistä seuraavien menkkojen jälkeen. Eli pitkä kaavahan alkaa jo edellisestä kierrosta kuin missä siirto punktio ja siirto tehtiin. Eli eli, nythän ei ole ihan niin pitkä urakka PAS:n kanssa, joten eiköhän tässä ehtisi sen blaston hakemaan kyytiin, jos se raukka edes selviää hengissä.
 
Minäkin liityn taas joukkoon. =)
Takana ensimmäinen ICSI ja tuloksia odotellaan. Muita hoitoja ei olla edes kokeiltu, koska miehellä siittiöitä todella vähän ja itselläni endometrioosi. Lääkityksenä tässä kierrossa Synarela, Gonal-F, Ovitrelle ja Lugesteron. Sivuvaikutuksia on ollut kaiken kaikkiaan tosi vähän, mutta eipä munasolujakaan tullut kuin 6, ja niistä vain 2 kypsää. Sitten jännättiinkin, että missä ne siittiöt on. Ennen niitä on ollut joitakin tuhansia (jopa :D), mutta nyt mies joutui antamaan toisenkin näytteen, kun ilmeisesti oli vaikeuksia löytää edes ne kuusi. Kun punktion jälkeisestä pöllystä selvisin ja päästiin kotiin, soitti lääkäri että löytyi lopulta 6 kpl, mutta ei niitä tarvitakaan kuin kaksi. Pääsi siis valkkaamaan parhaat päältä, kun valinnanvaraa kerran oli. :LOL:

Kaikki kaksi munasolua kuitenkin hedelmöittyivät, ja maanantaina siirrettiin 8-soluinen alkio. Toinen jäi odottamaan mahdollista pakastamista. Sen piti kehittyä vielä johonkin vaiheeseen?

Ensi viikon perjantaina testipäivä, mutta tuloksen saan harmittavasti vasta maanantaina. Osaatteko sanoa noista kotitesteistä, voiko niihin luottaa tämän lääkityksen jälkeen? Eli jos ensi perjantaina näyttää negaa, onko se varmasti nega? Entä plussa? Ovitrellen vaikutuksen kai pitäisi olla jo ohi, kun siitä on siinä vaiheessa 16 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiela
HANNULIINI: Pyydät lisää troppia tarvittaessa. Ite olin kuulemma 2 kertaa pyytäny ja saanu. Muistin toimenpiteen arviolta vielä tunnin sen jälkeen, mutta illalla en enää muistanut :D

MANDALA: Tuli vaan siitä mieleen, kun moni on nyt tässä ketjussa arvaillut ehtiikö ennen kesälomia. Ei ollu tarkotus masentaa!! Soriiii!

PUSSIPIRU: Oon aina laskenut pregnylistä/ovitrellesta sen puoliintumisajan että koska nollat taulussa ja voi testata suht luotettavasti. Eli ovitrellessä 6500iu pistopäivänä, 3250 seuraavana, 1625 seuraavana jne... Himotestaajana todennut, että pregnyl mulla poistunut elimistöstä nopeemmin, koska saanut puhtaan negan jo 6 pvää piikistä. Ja viimeks ovitrellestä oli vielä haamuja vaikka ois pitäny ns. olla poissa.
 
kop kop Onnea huomiseen siirtoon :). Mä en ole kuullutkaan magnesiumista lugejuilimisiin eli en valitettavasti osaa neuvoa. Mutta ehkä itsekin noudatan neuvoa ens viikosta alkaen jos joku osaa vinkata.

pussipiru tervetuloa joukkoon. Teillä on kyllä ollut aika jännät paikat hoidossa, mutta onneksi kuitenkin 2 alkiota saatu. Hienoa :flower:

Luis Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mandala Niin tiedän mistä puhut.. olen kirjoitellut tuolla 30-kymppisissä ensikertalaisissa jonkin aikaa, siellä tosiaan lähes kaikki plussaa viimeistään yk2. En sitten viitsi "pelotella" siellä omalla tarinallani kovin paljoa. Täällä jotenkin luontevampaa jakaa hoidon kulkua ja kysymyksiä.

liljebylle ja jännälle piinallisia päiviä =) toivotaan, toivotaan..

lämmöistä Itse on ole missään vaiheessa mitannut lämpöjä, joten mulla ei ole mitään hajua että mikä edes on mun ns. normaalilämpö. Mä en edes omista digimittaria vaan ihan sellaisen perinteisen vanhanaikaisen.. saattais olla aika tulkinnanvaraista, jos siitä alkais arpomaan kymmenyksen muutoksia. Liian tarkkaa "piipertämistä" mulle tuollainen mittailu ja arvojen analysointi ;)

Täällä ei mitään uutta tällä erää... Limakalvoa kasvattelen ens viikkoon ja sitten tositoimiin! Eilen sain sellaisen riidan aikaiseksi miehen kanssa, että itseäkin hävettää. Aihe oli todella vähäpätöinen, mutta oikein kunnolla annoin tulla. Varmaan osittain purkautui kuukauden jännitys hoidosta. Ehkä tänään pitää yrittää vähän vielä lepytellä ;)
 
kop kop Oon ottanu magnesiumia ihan sen normaali purkissa olevan suositusannoksen, eli 375mg.
Onnea plussista ja pahottelut negoista :hug:
Mandala ja joku muukin tais miettiä tätä, mulla on noi estrogeenit (zumenon) aina estäny vuodon alkamisen niin lääkepasseissa, kuten myös nyt viimesimmässä tuoresiirrossa, vaikka aiemmilla kerroilla alkanu lugen läpi hyvissä ajoin. Vuotoo tietää odottaa parin päivän päästä niiden lopetuksesta. Tuskin niitä enää otankaan tuoresiirtoon, mitäpä sitä vuotoo hyötyy viivyttää, peli on kuitenkin aika selvä jo viimestään pp10 negasta...

).( Välikierrolla vieläkin, ensviikolla pitäs alkaa uus kierto johon yritettäs siirtää se ainoa blasto, jollei nyt systeemit oo täysin sekasin viime kierron rääkistä. Nyt tullu kp18 lähtien sellasta ihmeen rusehtavaa v-vuodossa. Vaikka kai sitä osas odottaakin että ivf:n jälkeisessä kierrossa on jotain omituista. Vähän jotain lieviä vti oireitakin, toivottavasti ei nyt mitään tulehdusta kuitenkaan...se nyt vielä puuttuiskin.
Muuten ollu tänään taas yks niistä päivistä, siis sellanen "tukehdunko kateuteen ja katkeruuteen" -olo, miks just mulle km, miksei se ois vaan voinu onnistua, ne ois nyt sen ja sen ikäsiä, JOS ois,..ei tosta menetyksestä taida päästä ikinä yli, pilaako tää paska kaiken muunkin hyvän elämässä mitä nyt vielä on jne... Moni, etenkin jo lukuisia pettymyksiä näissä hoidoissakin kokeneet, varmaan tietää mitä tarkotan. Pitäs vaan yrittää taas paaduttaa ja unohtaa....
 
Viimeksi muokattu:
Plaah, pääsen alkionsiirtoon vasta ensi viikon maanantaina ja ovis tapahtui melko varmasti eilen, koska selvä ovisplussa oli tiistaina, eilen selviä ovisjomotuksia ja tänään jo lämmöt koholla. Laitoin heti tiistaina polille viestiä ovisplussan tehtyäni ja pyysin aikaa alkionsiirtoon. Vielä maanantain uä-käynnillä lääkäri sanoi, että jos ovisplussa tulee ti niin siirto on pe, kun on kyse 3-päiväisestä alkiosta. Nyt siirto onkin vasta maanantaina. Eikö ole teidänkin mielestä jo turhan myöhäistä siirtää 3-päiväinen, kun tuolloin oviksesta on kulunut jo 5 päivää?
En tiedä, mutta kyllä nyt turhauttaa, jos tuollainen meille "hyvä" alkio siirretään liian myöhään, ehtiikö edes kunnolla viikossa kiinnittyä, kun jo seuraavalla viikolla pitäis alkaa menkat ja minulla vuoto alkaa aina tasan 14vrk ovulaatiosta, olipa tukilääkkeet tai ei.
 
Mua kans ihmetyttää ajoitukset. Ovistuntemukset viikko sitten aamulla, irrotuspiikki viikko sitten illalla ja tänään siirto. Tosin lääkkeellinen pas, mutta voiko ne kroppaa huijata niin paljon lääkkeillä.. Nyt kp20, normisti menkat alkais viikon päästä. Blasto siirretään, jos siirrettävää on. Mutta luulis, että ne tietää mitä tekee? Kääk, jännittää ja pelottaa!!
 
kop kop onnea kyytiläisestä! :heart: ja nyt yritän lähettää kylmiä hermoja sulle piinailuun! ja ei todellakaan tarvi pyytää anteeksi, mun pitää vaan kiittää sua, että muistutit asiasta! oon aivan unohtanut mokoman. Ja päätin, että jos tulisi kesäloma eteen niin soitan saman tien sinne yksityiselle.

Mites meidän muut piinailijat? onko hermot ihan rikki jo? onko oireita? :D
 
MANDALA hermot koetuksella täällä ainaki. Itkettää ja harmittaa ilman syytä (tai no tämä lapsettomuus), aika mataa, oireitahan on: rinnat kipeet, pahoinvointia tänään (mulla on usein muutenkin pahoinvointia loppukierrosta) maha on niin pömppö etten mahdu mihinkään housuihin, kiristävä narunvetotunne. Kiristystunne on ainoa oire jota mulla ei ole aiemmin ollut ja mullahan on siis lähes aina kaikki raskauoireet joka kierrossa, mutta kyllähän se voi hoitokiertoon vaan liittyä. Kaikki nämä oireet on siis sellasia, jotka voi johtua vaan ja pelkästään tuhdista lugetuesta (400mgx2). Ärsyttää sekin ku pikkarit ui välillä lugesteronissa ja tuntuu et mikää pikkuhousunsuoja ei riitä ku housut ne vaa lainehtii..
 
kop kop Jee, hienoa. Nyt sitten vain piinailemaan :)

jennica En osaa vastata sun kysymykseen, mutta toivottavasti ajoitus kuitenkin osuu kohdalle.

Pitkiä hermoja kaikille piinailijoille!

Tuli mieleen, että jos on määrätty Lugestron 400 mg, niin oletteko laittaneet 2 200 mg kapselia kerralla vai aamulla toisen ja illalla toisen?? Sunnuntaina pitäis aloittaa, ensin 200 mg sitten kahtena päivänä 400 mg. No ei siinä ole kuin se maanantai ennen siirtoa eli sitten voin kyllä kysästä, mutta kun pieni mieli miettii kaikennäköistä..

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Oli pakko soittaa tänää tyksiin ja kysellä niidtä prolaktiini arvosta ja vastaus oli tullut se oli vieläkin koholla tällä kertaa se 616 ku viimeks oli vajaa 800, saa nähä saanko jonkun uuden lääkkeen nyt tähän vaivaan. Oli muuten tosi ystävällinen hoitsu puhelimessa.
 
Oma tilanne: Ei erikoisempia tuntemuksia, negalla varmaa mennää, on ihan sellainen tunne, yleensä muilla varmaankin jo vaikka mitä oireita. Jännittää alkaako menkat tänää vai huomenna joka vessa käynti se piinaava, tosin ei ole edes menkka nipistelyä viel, mutta ehtiihän sekin vielä alkaa.
Tulipas nyt positiivista mietettä. :)
 
JÄNNÄÄ: huomennako sulla testipäivä??

VILIJONKKA: Muistini mukaan luget tuli käyttää aamuin illoin, jos vrk-annos yli 200.

Kiitos tsempeistä kaikille!!! Pp3 nyt.. Yöt valvotuttaa, päivät väsyttää. Rinnat turvoksissa. Lutinuspuuroa :/ Tajusin, että en voi testailla aiemmin, kun joka toinen päivä pistettävä miniannos ovitrelleä tekee testit plussaksi vielä ens torstaihin asti ja sit haamuja. Odottavan aika on piiiiitkä!!
 
kop kop 29.5 veritesti, tsemppiä sinne odotteluun, piinaavaa on!

).(
Täällä ei viel sentää menkat ole iskeny lutinuksen läp, kuten viimeksii. täs muuttolaatikon keskellä tajusin juuri etten ole ottanut vitamiiniani ja foolihappoa viikkoon. Enkä löydä purkkia mistään. Pitää marssia kauppaa ostamaan. Saas nähdä sössinkö nyt kunnolla. :x
 
JÄNNÄÄ toivoa on!! Nyt peukut pystyssä että plussa tulisi. Sä ehdit alottaa foolihapot uudelleen tässä hyvin. Jos olet aiemmat kuukaudet syönyt foolihappoa niin ei ne varastot tyhjät ole.

Itse yritin eiken kuokkia kasvimaata mutta sitten tuki pistävä kipu keskelle alavatsaa. Oireet on samat edelleen, ei auta kuin odottaa, edelleenkin kaikki voi olla vaan tukilääkityksen sivuvaikutusta.
 
Jännääää mitä testi sanoi? vai teitkö kotitestiä edes? toivon todellakin sulle kun ei ne menkatkaan alkanut vielä! :heart:

liljeby ja kop kop teilläkin jännät hetket siellä! :popcorn:

kop kop siirrettiinkö sulle blasto? toivotaan parasta kuitenkin!
 
Tsemppiä kop kop.. ei vielä saa panikoida..;) vähän vaan. jos vain kiinnittymis kipuja
liljeby No totta puhut. eihän ne varastot heti tyhjene.. :D täällä taitaa vaa olla paniikki. voi kumpa ois..pidän sulle kovasti peukkuja. Mulla ei mitää repäisy kipuilua. onkohan sitte huono merkki.
Menkkamaista oloa mahassa ja vatsan ällövaroitus! tyhjennystä, niin kuin aina ennen menkkoja on..:p En kyl oikein usko, että on tapahnut mitää tärppiä. Pöksyy ei holise kuin lutinukset, ja olo on menkkamainen. Tänäänhän ne voipi alkaa.
Alkaakko vai ei, kas siinä pulma :confused:
Mandala En oo uskaltanu, katson nyt tän päivän yli.
jennica Joko kyytiläinen haettu? Pääsetkö piinailemaan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
[Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
-es- # 03/2011 # ensimmäinen # siittiöiden huono liikkuvuus
kop kop # 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt
empuska # ensimmäinen # selittämätön
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl

PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Kesäkuu
Piikit ja punktiot:
Neeeuska 1.IVF

Piinailijat: :snotty:
Jännää 1. IVF1.PAS Lääkkeellinen kierto verikoe 29.5
Liljeby 1.IVF Veritesti 29.5
kop kop PAS Lääkkeellinen kierto 1.6

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015

Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI


Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä