IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä muuten mietin ihan samaa reilu pari vuotta sitten, että tuntui silloisessa keskusteluketjussa siltä, että kaikki muut raskautuu ekasta tai viimeistään toisesta IVF:sta... Eipä ollut paljon luottoa kolmanteen IVF:n mennessä! Olin todella skeptinen. Mut kun ennalta oltiin päätetty, että neljä tehdään ja mietitään sitten jatkoa, jaksetaanko viides jne. Koska neljäs IVF on se mihin asti onnistumisprosentti selvästi nousee. Sit luin kaikkia tilastoja, että joka 20 hedelmöittynyt munasolu kasvaa vauvaksi asti ja laskin että kolmanteen IVF: meillä osuu se 20. hedelmöittynyt munasolu! No eihän noita tilastoja voi tietenkään lukea niinku pirun raamattua, mut sain kuitenkin noista luvuista lohtua, että tilastojen mukaan ollaan koko ajan lähempänä onnistumista... Nyt kans revin lohtua siitä, että kun taas osuu hormonit, punktio ja tähtien asennot nappiin, on ihan mahdollista tulla uudelleen raskaaksi, ehkä... Mut pahinta mun mielestä sillon ennen plussaa oli se, että kun ei yhtään tiennyt jääkö sitä lopulta lapsettomaksi. Jos joku olis voinut sanoa, että te saatte lapsen lopulta olisin ilomielin tahkonnut hoitoja vaikka vuosikausia, mut pahinta oli mulle se, että kaiken sen kärsimyksen jälkeen ei silti siitä lopputuloksesta olis voinut olla varma. Sit luin jonkun amerikkalaisen gynekologin kommentin, että kaikki fertiili-ikäiset naiset tulee raskaaksi, jos siirretään tarpeeksi alkioita... No ei se varmasti ihan niin mene, mutta jostain syystä halusin uskoa näin ja sain siitä ajatuksesta lohtua.
 
MaiMei pahoittelut :( ja kaikkea hyvää, toivotaan että omat hoidot auttaisi ja esim. se akupunktio.

Tässä omia kokemuksia yhden akupunktio kerran jälkeen. Itse siis olin eilen ensimmäistä kertaa akupunktiossa. Soitin jo vajaa kuukausi sitten, että haluan varata ajan akupunktioon, mutta hoitaja pyysi soittamaan uudestaan, kun kuukautiset alkaa, koska akupunktio hoito pitää aloittaa sinä päivänä (tai seuraavana) kun kuukautiset alkavat. Eilen käytiin tarkkaan läpi syy miksi olen akupunktiossa, ruokavalioni ja myös se että olemme lapsettomuushoidossa ja mitä lääkitystä meillä on käytössä, koska hoitaja ei halua tietenkään sotkea tätä kuviota. Kiinalaisessa lääketieteessä ihmisen keho voi olla hapan tai emäksinen, ja tämän mukaan tulee sitten ruokavalio. Minun pitää jättää kaikki hapan pois, esim. jogurtit ja marjat on kielettyjä, ja happamat hedelmät kuten ananas, greippi ja kiivi. Yllätyksenä tuli, että C-vitamiini ja omega-rasvahapot ovat kiellettyjen listalla myös.
Sitten tietenkin tuli pitkä lista myös suosituksia mitä saan syödä, ja kun täällä on ollut puhetta lisäravinteista niin minun tulisi syödä: D-vitamiinia, kalsiumia, sinkkiä ja magnesiumia.
Itse akupunktio ei sattunut ja oli mielestäni itseasiassa aika mielyttävä kokemus. Lisäksi tehtiin kuivakuppaus ja lyhyt hieronta.
Nyt on sovittu seuraavat kerrat akupunktioon mitkä menevät kierron kanssa ns. käsi kädessä.
Moni varmasti pitää akupunktiona humpuukina, mutta tiedän että monelle jolla on epäsäännöllinen kierto tai ei ovuloi on akupunktiosta ollut apua. Ja meidän hoitajalla on ollut Kiinassa lapsettomuusklinikka, ja hänen hoidossaan olleiden joukosta löytyy myös todella rohkaisevia tarinoita miten akupunktio on auttanut lapsettomuuteen. Ja googlettamalla löytyy paljon tieteellisiäkin artikkeleita siitä miten akupunktiosta on ollut apua lapsettomuuteen.
Menipäs tämä nyt mainospuheeksi :ROFLMAO: mutta itse uskon kyllä akupunktioon ja kaikki apu mitä voidaan saada lapsettomuuteen, se otetaan vastaan ainakin tässä osoitteessa ;)
 
Yrittäjä J joko testasit??? Magdalla taitaisi olla tänään virallinen testipäivä.

SalamaT ja Toiveikas minullakin kokemus keskenmenosta, se oli tosin jossain viikon 7-8 paikkeilla. Tuli todella nopea, yllättävä ja raju kohdun tyhjentyminen enkä oikein ymmärtänyt sillä hetkellä mitä tapahtui, olisinko ollut jotenkin shokissa, en tiedä. Myöhemmin asia on sitten noussut mieleen kummittelemaan useaan otteeseen. Halaukset teille.

Darni ainakin leikkauksiin menijöitä kehotetaan jättämään omegat pois ainakin viikkoa ennen operaatiota ja samaa suosittelivat mullekin ennen punktiota.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ankkalinna kiitos kysymästä :) Valitettavasti ei muutosta eiliseen. Ja kun vertaa niitä toissapäiväisiä pc:n ja rfsun testiä, molemmissa on vahvempi viiva kuin eilen ja tänään. Masentaa ja kiukuttaa :( Vatsakin on turvoksissa. Mä vähän luulen että tää oli tässä, vaikka onkin vasta pp7.

Onko muut millä fiiliksellä?
 
Nennalii, mulla pas luonnolliseen kiertoon ja lääkkeinä kortisoni + lutinus. Kortisonia syön koska kilpirauhasvasta-aineet ihan järkyn korkealla ja kortisoni siis laskee niitä. Vaikuttavat aika suurella todennäköisyydellä kiinnittymiseen ja mä uskon, että tää on se syy miksi en normaalisti raskaaksi ole tullut... Sit tosiaan siirrosta eteenpäin lutinus 3* päivässä. Tuota kortisonia syön siis rv12 saakka.
 
Josko sitä hyppäisi tuolta taustalta vähän aktiivisemmin ketjuun mukaan, kun pääsee itsekin taas tositoimiin. Ihanan paljon on vuoden alkuun saatu plussauutisia ❤ ja samaan junaan tekisi mieli. Tosin jotenkin pitäisi saada tämä peruspessimistiasenne käännettyä positiivisempaan suuntaan ja saada uskoa siihen, että meillekin se plussa on mahdollinen.

Darnin seuraksi ajattelin tuppautua, kun melko samoissa mennään. Kuukauden päivät on nyt sumuja takana ja tänään alkaa pistokset Gonal 150 + Pergoveris. Nollaultrassa näytti toooodella hiljaiselta molemmin puolin, joten vähän jännittää, miten pistokset lähtee vaikuttamaan.

Tsemppiä kaikille ihan hirmuisesti hoitoihin tällekin vuodelle! Toivotaan tästä ennätyksellisen hyvää plussa sellaista! Alku ainakin näyttää lupaavalta...
 
Tiltuli tervetuloa taas tositoimiin. Toivottavasti menestystä seuraa tällä kertaa.

Yrittäjä J ei kovin vahvasti mene täälläkään. Heräsin yöllä migreeniin, joka tulee aina 1-2 päivää ennen menkkojen alkua. Eli odotettavissa verinen viikonloppu. Ei todellakaan tulla pääsemään testipäivään asti. Muita oireita tasan nolla. Laitoin jo siteenkin paikalleen ja odottelen että vuoto alkaa niin pääsisi välikiertoa viettämään. Mitenkäs Päivän Paisteessa, Nappeus ja RooRoo1 ? Kyllä kai meistä joku plussan saa?

Magdan testitulosta edelleen odotellaan. Entä Elika?

Ankkalinna pp7
 
Tiltuli samassa vaiheessa joo ollaan. Mitä toi prgoveris on? Miten ja mihin vaikuttaa? Käytetäänkö gonalin kanssa samat päivät? En oo aikasemmin kuullutkaan tai sit on mennyt multa totaalisesti ohi jos joku on kertonut käyttävänsä.

Ja Ankkalinna ei luovuta vielä, päänsärky voi johtua ihan jostain muustakin kuin menkoista. Vuodotonta viikonloppua (y)
 
Onnenpotkuja myös hoitoa starttaileville! Toivotaan tosiaa vuodotonta viikonloppua kaikille :)

Mulla siis tosiaan kortisoni myös käytössä endon takia..ite uskon vahvasti että sillä on ollut vaikutusta siihen että pari raskautta edes alkuun saatu. Tosin jollei ole "syytä" sen käytölle niin tiedä olisiko silloin mitään apua..
Mutta kysymys gonapeptylistä Passissa: siitä on pari vuotta kun viimeks oon tollasen tuikannut joten en muista yhtään tuliko siitä oloja sillon mutta siis aamulla aikaisin laitoin ja nyt on paaaljon tuntemuksia ja nippailuja mahassa alkanut tuntumaan..muilla tälläistä??!
 
Moikka kaikille! Pitääkin tutustua tähän ketjuun ja tulla mukaan sitten kunnolla muutaman kuukauden päästä. Meillä tehdään hoidot lahjasiittiöillä. Ollaan hoidossa julkisella ja piti aloittaa nyt huhti- ja toukokuun insseillä, mutta tasa-arvovaltuutettu tehnyt jutun siitä, kun lahjahoitoja saaneet vain pariskunnat. Tästä syystä lahjahoidot lopetetaan julkisella. Meille sanottiin, että ollaan silti onnellisessa asemassa, että saavat meille nyt tehdä kuitenkin YHDEN hoidon. Aika laiha lohtuhan se on....paineet vaan lisääntyy!! Mutta mennään nyt sitten kuitenkin suoraan varmempaan hoitoon heti eli IFV/ICSI olis luvassa. Soittelen polille heinäkuun menkoista. Kaikki reseptit lääkkeisiin sain ja kynän millä piikittää. Tää tieto tuli eilen, joten oon ihan pyörällä päästäni. Yli puolet lääkärin jutuista meni ohi kun olin niin järkyttynyt uutisista... Täytyy toivoa vaan, että saatais pakkaseen tavaraa ni olis enemmän ku yks mahdollisuus. Lääkäri sanoi, että mun tietoja/tutkimustuloksia kun katsoo, niin mahdollisuudet vaikuttaa olevan ihan hyvät. Nyt vaan sitten jäsnkäämään... tuntuu että heinäkuuhun on ikuisuus, mutta eikös se sieltä pian tule.
 
shelterme mä oon luullut, että lahjahoitoja saa vain yksityiseltä tähänkin asti? Miten te ootte saanu lahjahoitoja julkisella? Me ollaan oltu alusta lähtien just siksi yksityisellä, kun meillä on luovutetut siittiöt. Eka lapsonen maksoi noin 30 tonnia, katsotaan mitä tämä seuraava maksaa :ROFLMAO: Onneksi ollaan hyvissä ammateissa, ei toivoakaan, että pienemmillä palkoilla lasta tehtäis. Siksi ihmettelen tuota päätöstä, että ei köyhemmillä pareilla sitten olekaan lapsentekomahdollisuuksia. Sekös vasta on tasa-arvoa!
 
Onko kukaan kurkkinut tuota vuoden 2016 äitiyspakkausta?
Kävin katsomassa, kun sitä niin paikallislehdessäkin haukutaan poikamaiseksi. Täytyy kyllä todeta, että onhan se hyvin poikamainen! Makuupussi sekä kevytvanuhaalari ovat ainoat, jotka todnäk tulisivat käyttöön. Onhan tuossa paljon sellaista hyvää vaatetta, mutta värivalinnat ovat kyllä omituisia. Kun meidän lapsi sai tuon pakkauksen (vaikka syntyi kesällä 2011, sai vielä 2010 pakkauksen), vaatteet olivat myös oudon värisiä, oranssia, harmaata.. mutta kumminkin sukupuolineutraalimpia.

Mitä mieltä muut olette tästä uudesta pakkauksesta?
 
Darni: Juu, pistelen noita molempia, Pergoverista ja Gonalia, samaan aikaan. Aikaisemmin on kokeiltu Puregon ja Menopur, ja nyt siis tällä koktaililla pyritään saamaan aikaan paremman laatuisia soluja, jotta päästäisiin edes kerran kokeilemaan PASiakin. Ja jos ei onnistu näilläkään, niin sitten joutuu miettimään luovutettuja munasoluja. Onkohan muuten kenelläkään tarkempaa tietoa, miten prosessi luovutetuilla etenee ja kauan joutuu soluja odottelemaan? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tervetuloa kaikille uusille!
Kävin myös kurkkimassa tuota uutta äitiyspakkausta ja samoin ajatuksin täällä; aika "poikamaisia" värejä, vaikka ei niin kai enää saisi ajatella.

Täällä edelleen ilman muita oireita kuin mieletön turvotus. Joku tuntematon voisi luulla että raskaus on pitkälläkin, maha on nimittäin sen mukainen. Päätä särki minullakin toissayönä. Tiedä sitten mistä se johtui. Näiden lisäksi myös pinna ollut aika kireenä muutaman päivän, mutta sen yhdistäisin menkkoihin sillä niin on aina ennen vuotoa. Eli kauheen suurin odotuksin ei täällä enää olla. Testiä en taida uskaltaa tehdä, sillä näin voi pitää vielä kiinni siitä pienen pienestä toiveesta joka jsain takaraivonsopukoissa vielä välillä on.
 
Joo minusta kans äitiyspakkaus on outo, ne vihreän ja sinisen sävyt on tosi poikamaisia ja itse en pidä tummanpunaisesta ollenkaan. Mut ne kellertävän harmaat jutut on ihania. Ne tumput on kans oudot, jotenkin tuon uuden pakkauksen värimaailma on tosi sillisalaatti ja sekava, ei yhtään harmoninen, mihin aiemmin on pyritty. Mut nämä on näitä mielipide-eroja, varmasti löytyy vanhempia joiden mielestä tuo pakkaus osuu nappiin!

(.) punktio on ensi viikon keskiviikkona 9.3. Hyvä tilanne, ainokaisessa munasarjassa 12 follia 14-11 mm, tasaista kasvua lääkärin mielestä. Menopur jatkuu vielä 3 päivää ja maanantaina irroituspiikki. Limis oli jo 13 mm. Toistaiseksi menee niinku pitää... Huh kun alkoi jännittämään, vaikka kyseessä jo 4. IVF, aina se silti jännittää! Mut olis niin ihana päästä piinaileen (vaikka piinailu ihan p***stä onkin), että luulis tuolla 12 follikkelin porukalla pääsevän ainakin tuoresiirtoon ellei jotain yllättää tapahdu. Kaikkee nyt voi tietysti vielä tapahtua, kriittisiä vaiheita vielä tulossa kuten onko munasolut kypsiä, hedelmöittyykö ne, jakautuuko ne, tuleeko TOP:a, pakastetaanko jne jne jne. Nyt vaan peukkuja pystyyn ja ajatukset jonnekin muualle. Stressin hallintaa....

Miten Ellemiinu sulla meni nyt seurantaultra?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ihanaa että täällä on näin paljon plussia tullut vähälle aikaa ku en oo kerenny täällä lukemaan saatika kirjoittelemaan. Onnittelut kaikille <3
Ja tsempit kaikille piinailijoille.
Teitä punktiossa olleitakin oli kiitettävä määrä lähiaikoina en kerenny lukee että onko kukaan pääsiäisviikolla menossa ku mulle taitas osuu siihen operaatio.

Mulle tuli viimeviikolla lääkereseptitkin ja niissä on orgalutran 0,25mg
bemfola 150IUI ja sit pregnyl. ei muuta noilla lähetään siis kokeilemaan ekaa ivf hoitoa. Kauheesti jännittää ja pelottaa mitä kaikki tuo tullessaan ja mitä keksin töissä sanoa kun joudun lähtemään kahen viikon aikana 3 kertaa lääkäriin erikaupunkiin jonne on matkaa 140km... Ja sekin jos on sen punktion jälkeen kipee miten selitän töissä ku en haluis että ne tietäs.


Mun mielestä noi äitiyspakkaus vaatteet ovat olleet aina kauhean poikamaisia. itellä on se vm 07 tyttö mut sain -06 pakkauksen niin siinäkin sillon suurin osa oli sinertäviä.. Mut varmaankin jos nyt saatas vauva niin ottaisin pakkauksen silti ku ekallekin otin ja säästin kaikki :)
 
Kirjottelin joskus tuossa aiemmin yhden taikka kaksi viestiä. Ivf tosiaan starttaa yksityisellä ensi kuussa, koska nyt maaliskuussa pääsiäinen sotkee aikatauluja. Suunnittelukäynti on takana ja Puregon 200:lla startataan. Repertuaariin kuuluu vielä Orgalutran ja Pregnyl. Jännittää aina kun asiaa ajattelen, mutta koetan olla mahdollisimman paljon etukäteen miettimättä. Varmaan aktiivisemmin tulen kirjoittelemaan sitten kun hoito starttaa. Olemme selittämättömiä/tuba factor (toiseen tuubaan ei saatu aukkarissa virtausta). Verikokeet kaikki ok, miehen näyte hyvä. Näillä eväillä...

Pirunpelto: Selasin sivuja taaksepäin ja huomasin kysymyksesi Raskauskeijusta. Tällä viikolla tuli mulle paketti ovistikkuja vielä tulevaa yhtä luomukiertoa varten tuttuun tapaan kirjeenä postilaatikkoon. Itsekin ihmettelin sitä postivaihtoehtoa, mutta tosiaan kirjeenä tuli.
 
Yrittäjä J mitä mitä mitä!? Ihanaa!!! :ROFLMAO: Jotain siellä tapahtuu! Kyttäsinkin palstaa koko ajan kun ei alkanut sinusta kuulua mitään!
 
Olipas kiva tulla lukemaan ihania uutisia, ja se miten tsemppaatte tosianne :love::love:

Täällä ei vieläkään hymynaamaa, tais tää kierto olla tässä kp 19/28.. oon tehny rfsun testei samalla että näkis viivan vahvistuvan mutta eipä niissäkää mainittavaa, aina jää vajaaks. Hassua vaan kun clearbluesta ottaa tikut pois ni ne on melkein yhtä tummat, mut niillähän ei vissiin mitää merkitystä ollu :cautious:
 

Yhteistyössä