IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Vipe! Noi halpistestit on surkeita. Mulla nyt pp9 ja eilen apteekin testiin tuli todella hailu viiva aamulla. Mun mielestä se ja PC on aika samanmoisia herkkyyden suhteen. Mulle ainakin ne kummatkin antanu samoilla päivillä suht samanvahvuista viivaa. Eilen en saanu one steppiin illalla ku ihan hailun viivan ja PC liuska anto vahvaa viivaa. Olin ihan pohjilla ku testasin tuolla one stepillä alkuun ja kun pregnyl hävis, niin viivat hävis lähes kokonaan, mutta sitte PC antiikin vahvaa viivaa. Musta tuntu että tuo one step näytti pregnylin todella voimakkaasti, mutta oman taas heikosti. vasta alkaa taas tummumaan. Ota kuva testistä!! Varovaiset onnittelut! Sulla vasta pp8 ei se viiva vielä kovin vahva voikkaan olla!
Mulla tällaset viivat tänään. Ylempi one step ja alempi PC
http://aijaa.com/YoJHXx

Enhän mie saa miun puhelin kameralla siitä kuvaa silleen et siitä se viiva näkys :( on sen verta haalea..
 
Hipsunpöpsy ymmärrän kyllä ajatuksesi oikein hyvin. Mä olen täällä vielä käynyt jauhamassa jos jotain kokemusta lääkkeistä, testeistä yms on ja tulee plussaajia tsempattua kun muistan itse sen paniikin niiden ekojen haamujen esitäiti-testien kanssa. Kuitenkin luen tätäkin ketjua joka päivä niin ajattelin, että jos jotain edes joskus auttaisi mun kokemusten perusteella vastailu.
Varovaisemmin olen sitten kommentoinut epäonnisempiin tilanteisiin kun en halunnut, että kukaan siinä suuressa harmistuksen/v*tutuksen tilassa saisi vaikka vielä huonomman mielen jos plussannut pahoittelee asiaa, ettei vaan tulis mitään tekopyhää voivottelun fiilistä kellekään. Elän kuitenkin jokaista epäonnistunutta siirtoa yms lukiessani tätä ketjua ihan samalla lailla kuin jokaista plussaa, myötätunnolla, koska olen itsekin ollut siinä tilanteessa monia kertoja itsekin.

Hurjasti kaikille viivan aluille vahvistumisia täältä ja erityisesti paskassa rämpiville lämmin virtuaalihalaus!
 
Hipsunpöpsy! En oo koskaan seuraillut, että kuka täällä käy katselemassa, mutta ymmärrän ihan täysin sun fiilikset. Mua taas *ituttaa enemmän nää kommentoijat, ketkä on jo veritestinkin mukaan kovin tiinenä.. sitten kommentoidaan TÄNNE!? omista oloista ja samaan aikaan voivotellaan muita. Itsekin olen huono tsemppaamaan muita täällä, eikä se johdu siitä että toivoisin kenellekään mitään pahaa. Päin vastoin. Mulla on vaan niin hitokseen huono muisti, etten mitenkään muista kommentoida kaikille. Yhteisesti kyllä. Mulla on kaikki sympatiat teidän puolella, oikeasti.

Vähän omaa napaa. Töistä päästyäni juoksin ärrän kautta kotiin, ostin pilipali rfsu:n. Viivaa, joskin hailumpaa se näyttää kun eilinen. Viiva kuitenkin. Onko tää jaska yhtä herkkä ku pc? :/

Oon juossut vessassa varmaan satakertaa, tarkistamassa onko täti saapunut. Ei ole. Nyt siis pp9.
 
Kommentoimiseen, minä en raskaana ollessani hirveästi viitsinyt tänne kommentoida, vaikka lukemassa kävin. Ajattelin, että se voisi jostain tuntua veitsen kääntämiseltä haavassa, enkä halunnut pahoittaa kenenkään mieltä.

Mua tosin ei haittaa, vaikka raskaana olevat tänne kommentoivat. Tiedän myös sen välivaiheen kun on epävarma, mihin ketjuun kuuluu. Plussanneiden ketjussa käsitellään synnytystä ja täällä surraan epäonnistuneita hoitoja.

Omaa napaa, julkinen tekee alkionsiirron aikaisintaan elokuussa, suunnitteluajan sain kesäkuulle. Ja kun siellä on niitä alkioita vaan yhdessä oljessa ja ei ole ennen sulatettu, niin voi hyvinkin mennä koko homma pieleen. :mad:

Täytyy jatkaa yksityisen tutkimista..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Tympiikö teitä joitain se, että meitä toisen kierroksen ihmisiä on täällä mukana?! Oon kyllä perustanut ketjun "toisen lapsen toive" mutta se on aika hiljainen, joskin sielläkin ajatuksia verkkaseen tahtiin vaihdetaan.
 
Ihan selkeä plussa! Onnea :love:

Mä kans tiedostan, että jotkut varmaan ei tykkää jos täällä on toisen kierroksen porukkaa, toista tekeviä jne. Mut onhan täällä niitäkin, joilla on sijaislapsia, adoptiolapsia, uusperheen lapsia puolison kautta jne. Minusta sellanen tarkka rajaaminen, että ketkä on niitä "true-lapsettomia" on aika turhaa. Minä ainakin toivotan kaikki IVF:ssa - syystä taikka toisesta - olevat tervetulleiksi. Samat tunteet, toiveet ja pettymykset ne on kaikilla, oli matka tähän pisteeseen millainen hyvänsä.

Toisekseen, vaikka oliskin jo labrojenkin perusteella "tiineenä", on se lapsettomuus ja epäusko ihmisessä niin syvällä, että tuntuu helpommalta olla ne ekat päivät plussaamisen jälkeen tässä tutussa ja turvallisessa ketjussa. Taikauskoisesti monet ei uskalla siirtyä plussaketjuun vasta kun on viikko pari viivat tummenneet. Toisekseen itse en pitänyt "pahana" sitä, että plussanneet kävivät kommentoimassa asioita plussaketjusta. Siellä sitä asiantuntemusta voi olla paljon enemmän kuin vaikka ekaa kertaa IVF:n menevillä. Esimerkiksi mä olin todella kiitollinen pikaisista kommenteista punktion jälkeisiin kipuihin ym liittyvistä tiedoista, koska olin todella hädissäni oireista ja vertaistuki ja nopeat kommentit ovat tämän palstan parasta antia.

Mutta me ihmiset ollaan erilaisia, toiset kokee samat asiat ihan päinvastoin kuin toiset eikä kumpikaan kokemus ole sinällään väärin/oikein. Pahoittelen jo etukäteen, että tulen varmasti seuraamaan tätäkin palstaa, koska täällä on ihmisiä, joiden kanssa on rinnakkain kuljettu yhdessä elämän vaikeimmista kriiseistä. Haluan käydä myötäelämässä onnistumisissa ja epäonnistumisissa. Joskus saatan heittää kommentinkin, jos joku kysyy jotain, johon luulen osaavani antaa vastauksen/neuvon. Tai käyn onnittelemassa plussasta/arvuuttelemassa haamua.
 
Tupsuli! Ihan samat ajatukset täällä. Ei meitä voida rajata helppoihin, liian nopeasti raskautuneisiin, tai jo kertaalleen onnistuneisiin. Turhautumisen ja epätoivon tunteet on läsnä toisilla voimakkaammin ja toisilla lievemmin....olen ollut itsekkin hyvin syvissä vesissä tuoresiirron jälkeen olleen kkm ja usea epäonnistunut pas, kaks kemiallista....paljon annettu toivoa joka on otettu pois. Tosin nyt tilanne eri, mutta ei se silti vähennä epävarmuutta ja pelkoa, päinvastoin sitä vaan peilaa historiaan laikkea ja panikoi entistä enemmän. Eli todellakaan tuo tiineenä oleminen ei ole turvallista, ennenkuin se rakas ihme on syntynyt. Onhan se täällä nähty hyvinkin riipaisevalla tavalla usean ihmisen kohdalla :(
 
Eipä muakaam ole koskaan häirinnyt että plussanneet kommentoivat..apuahan heiltä saa ja paljon..

Ja toisella kierroksella itsekin olen, eikä mua haittaa vaikka samassa porukassa kirjoittaa ekaa, tokaa, tai vaikka kahdeksatta yrittävät. Kaikki ollaan samassa veneessä, jonka nimi on M/S Lapsettomuushoidot.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja Darni73
Hei te kaikki raskaita asioita kokeneet naiset. Ette ole yksin tässä veneessä. Meitä tuntuu olevan paljon. Olen lueskellut tätä ketjua jo pidemmän aikaa ja ajattelin raapustaa muutaman rivin omista hoitokokemuksistani julkisella/yksityisellä.

Julkisen ensikäynnille päästiin n. 6kk lähetteestä. Ennen ensikäyntiä tutkittiin peruslabrat. Tehtiin pari kevyempää hoito(kokeilua), ravattiin ultrassa, istuttiin lapsettomuuspoliklinikan odotustilassa. Ajat olivat aina myöhässä. Olin aina paikalla about vartin ennen omaa aikaani. Ja joka kerta aika oli myöhässä 20-40minuuttia. Jouduimme käymään vastaanotolla oman kotikuntamme ulkopuolella. Työpaikkamme olivat tietysti täysin päinvastaisessa suunnassa. Minä koin julkisen puolen taipaleemme erittäin raskaana. Menetetyt yöunet ja työtunnit ja kaikki se stressi. Ja se ainainen kiire. Vastaanotolla oli niin kiire, että en ehtinyt ikinä kysyä mitään. Lääkärit pahoittelivat myöhästyneitä aikatauluja ja kysyivät minulta mitä minulle on milloinkin tehty jne. He eivät ehtineet kunnolla rauhassa perehtyä asioihini. Puhelinaika oli muutaman kerran viikossa ja työpaikan aamupalaverien aikaan olikin nastaa roikkua jonossa. Kummasti sitä vaan keksii keinoja hoitaa hankalampiakin juttuja.

Jos olisin tiennyt mitä kaikkea joudun kokemaan, olisin mennyt yksityiselle klinikalle jo silloin, kun sitä minulle tutkimuksiin lähetteen tehnyt gyne suositteli. Siinä tapauksessa minulla voisi olla jo vaikka kaksi jälkeläistä.

Mutta ajattelimme että säästetään rahaa. Ja olivathan käynnit halpoja. Siirryttyämme ivf:n, tehtiin seurantaultra yhdellä paikkakunnalla ja varsinaiset toimenpiteet toisella. Yksi alkuraskauden keskenmeno koettiin mutta muuten ei mitään.

Yksilöllisyys on kaukana julkisen puolen hoidoista. Kyllä tulee ennemminkin tunne kuin yritettäisiin pysyä liikkuvan junan kyydissä tai edes perässä. Hoidossa tuli useita katkoksia jolloin odotettiin milloin mitäkin kun juna meni jo. Lääkärit eivät juuri selitelleet miksi mitäkin tehdään. Kenelläkään ei ollut aikaa todella perehtyä ja ajatella meidän tilannetta. Lääkäreiden tehtävänä tuntui olevan "suorittaa päivän potilaat äkkiä pois alta".

Joskus minua alkoi tympiä tosi paljon ja silloin tein pitkän listan kysymyksiä ja sitten yhdellä vastaanotolla sain kuin sainkin vastaukset kaikkiin..mm.siihen mitä labroja minulta oli tutkittu pari vuotta aiemmin. Niitä ei oltu minulle aiemmin avattu. Eikä lääkäri silleen kiireiseltä tuntunut vaikka kyselin.

Pari ivf-hoitoa, saldona 2 tuoresiirtoa + 2 pakastesiirtoa + yksi varhaisessa vaiheessa keskeytynyt raskaus. Sitten leikattiin vähän pientä kasvainta ja endoakin löydyi samalla kohdusta.

Ennen leikkausta kysyin moneen kertaan miten kauan pitää toipua ennen kuin voidaan jatkaa. Vastaus vaihteli 12kk, 4kk. Jälkimmäisen kuultuani suostuin leikkaukseen (vaikka kasvain oli vain mahdollinen lapsettomuuden syy).

Kun sitten 2kk leikkauksesta piti jälkitarkastuksessa sopia seuraavasta ivf:stä, niin lääkäri kamalassa kiireessä vilkaisi ultralla ja sanoi että nyt näyttää hyvältä. Minä odotin että saan ivf:n reseptit niin hän sanoikin että nyt pitää odottaa 6kk ja sun pitää käyttää ehkäisyä!! Oltiin että häh, tää ei voi olla mahdollista. No, lääkäri oli ollut jollain luennolla, jossa suositeltiin 6kk taukoa..mitään kunnollista perustetta hän ei osannut sanoa. Ja kun sitten tulisi kesätauot ja muut, niin käytännössä hoito oltaisiin voitu toteuttaa n.8kk leikkauksesta. Otin pillerireseptin ja kiitin ja päätin että tämä oli tässä.

Ensikäynti yksityisellä oli 3kk leikkauksesta ja hoito aloitettiin siitä kierrosta. Sitä ennen tehtiin kunnollinen jälkitarkastus, käytiin läpi meidän tietoja ja todettiin että näyttää siltä ettei lapsettomuuden syy ole alkuunkaan se mitä julkisella arveltiin. Lääkäri kertoi ja keskusteli, katsoi välillä miestäkin silmiin kun puhui, kysyi mielipidettä, ja saimme itse päättää mitä tehdään. Neljä käyntiä takana tällä klinikalla ja kyllä en voi kuin ihmetellä. Kenelläkään ei ole kiire, tai ainakaan en huomaa sitä. Saan/saamme odotella yksin odotustilassa, saan soittaa ja kysyä lisätietoa silloin kun haluan ja laittaa vaikka tekstarin jos eivät juuri ehdi vastaamaan.

Tämän kaiken myötä olen kuin eri ihminen. Suoraan sanoen pursuan energiaa. Varmasti pienellä ruokavalion korjauksellakin on osuutensa ja sillä että olen löytänyt elämääni uuden innostuksen kohteen. Mutta melko varmasti suurin vaikutus hyvään oloon on se, kun tuntee olevansa osaavissa käsissä. Tähän hassataan nyt säästöjä mutta vastineeksi saamme todella yksilöllistä hoitoa, meitä hoitaa yksi ja sama lääkäri, ihana muu henkilökunta, aikoja saa joustavasti, jopa samalle päivälle.

Miehen suhtautumisesta.. omani suhtautuu aivan upealla tavalla. Tukee, kuuntelee, pistää piikkejä, kuskaa, ymmärtää, jaksaa... Olen todennut että minun on oleellista kertoa missä mennään, mikä mättää jne. Toinen ei ole ajatustenlukija. Yritän myös osoittaa arvostusta ja kiitosta sanoilla ja tekemisilläni. Toivon että hän tulee isäksi. Olen nähnyt millainen hän on lasten kanssa. Enemmän kuin omaa lapsettomuutta, surenkin sitä jos hänestä ei tule isä (ja kun syy vielä tuntuu olevan täysin minussa). Meitä nämä raskaat vuodet ovat lähentäneet ja olemme kyllä upea tiimi vaikka itse sanonkin. Osaamme vitsailla ja nauraakin näille asioille mutta kyllä tämä taakka mukana kulkee kunnes jollakin tavalla loppuu. Lopuksi haluaisin sanoa että sateen jälkeen paistaa aina lopulta aurinko. Aina on paistanut. Muistakaa se.
 
Tervetuloa revontulet :) Hieno kirjoitus.
Kivikkoisen tien olet sinäkin saanut kulkea ja mahtavaa että nyt homma toimii.
Tuntuu hurjalta tuo teidän julkisen puolen touhu. Meillä on julkisella puolella ollut aina sama lääkäri ja yhden kerran on hoitaja ollut eri. Ajatkin ajallaan. Tosin soittoaika on tosi lyhyt, mutta sinne saa soittaa aikojen ulkopuolellakin ja soittopyynnön jättäessä soittavat aina takaisin.
Meillä myös on mues hienosti mukana. Hän tietää, että on vain oma siskoni ja hän kenelle näistä asioista puhun.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 2.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kiela #? #2.(tyttö 2015) #siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido #n 1,5v #2. #siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yhteinen # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Emmiina85 2.4.(3pv/18.3.)
Hipsunpöpsy 5.4.(3pv/22.3)
Kiela 11.4(4pv/23.3)
Nennalii 4.4(5pv/23.3)
Reuna 7.4(2pv/24.3)

vipe1986 7.4(2pv/24.3)
Toivo2016 13.4.(3pv/30.3.)
Toive* 15.4 (2x2pv/1.4)


Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
No nyt on taas lissää plussia... laitoin nyt virallisenpäivän mukaan huhtikuulle uusimmat. Ja laitoin nyt ton omanikin tonne maaliskuuhun listan jatkoks tilastoihin, kun kai siellä joku raapasu on ollut ku niitä hailuroita antaa.. Mamido laittelehan tietosi piinaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Huoh. Ei muakaan haittaa ne kirjoittajat, jotka on mukana yrittämässä jo toistamiseen. Olenhan itsekin. Itseasiassa neljättä kertaa! Mua vaan ittee sattuu superisti se, että voivotellaan samassa lauseessa kun hihkutaan omaa, jo pitkälle edennyttä raskautta ja onnea siitä. Ei sillä etteikö sais, mutta onko se aivan pakko tehdä täällä? Kysymyksiin toki toivonkin vastauksia, jos niitä on, mutta samaan hengenvetoon en toivo sitä omaa hehkutusta tänne minkä teette plussanneissa. Tai selvittäkää mulle edes miksi? Kukaan nyt ei varmaan edes halua ymmärtää mitä ajan takaa, mutta ihan sama. Tämä on mun mielipide. Mun omia aitoja tuntemuksia, mistä yleensäkin puhun suoraan. En oo koskaan sanojani kaunistellu.
 
hei jos on tällänen eniten ärsyttää kaikki keskustelu, niin mua kyllä ärsyttää se eniten et ei olla oltu listoilla eikä millään lailla mukana keskusteluissa kunnes tullaan laittaa plussakuvia et hei pliis onhan tossa viiva! :) Sorry..
Mut jokaista varmasti ärsyttää näissä hommissa millon mikäkin ja välillä kaikki!!! Toivotaan nyt et kuitenkin pysyttäs pääosin hyvähenkisenä ketjuna! Saa tietty tuntemuksia huonoja ja hyviä purkaa, mut eihän rueta pelkästään marisemaan eihän!
 
hei jos on tällänen eniten ärsyttää kaikki keskustelu, niin mua kyllä ärsyttää se eniten et ei olla oltu listoilla eikä millään lailla mukana keskusteluissa kunnes tullaan laittaa plussakuvia et hei pliis onhan tossa viiva! :) Sorry..
Mut jokaista varmasti ärsyttää näissä hommissa millon mikäkin ja välillä kaikki!!! Toivotaan nyt et kuitenkin pysyttäs pääosin hyvähenkisenä ketjuna! Saa tietty tuntemuksia huonoja ja hyviä purkaa, mut eihän rueta pelkästään marisemaan eihän!
Eli sitten kun sulla on tarpeeks x-määrä kirjoituksia ja myötäelämistä ja aikaa, niin saat vasta lisätä plussakuvan näin sattuessa? :D Yhtään en tiiä että kehen sä nyt viittaat, tuskin muhun kuitenkaan?
 
Voi apua..toivottavasti en nyt itse ollut sitten ärsyttänyt ketään mainitsemalla hermostumistani kun odotin varhaisultraa ja se miksi halusin kertoa sitten että siellä oli kaikki hyvin oli lähinnäkin sen takia että vuosia tällä palstalla tahkoneena halusin antaa vähän toivoa kaikille että joskus voi onnistua vielä todella pitkänkim taipaleen jälkeen..tarkoitus ei siis missääm nimessä ole "hieroa suolaa" kenenkään haavoihin..ja en minäkään usko todellakaan että plussanneet käyvät täällä lukemassa että kuinka huonosti menee muilla vaan seuraamassa miten hoidot etenee- ja toivomassa parasta..mutta tiedän myös paremmin kuin hyvin kuinka paljon kaikki välillä kirpasee ja suorastaan v***uttaa ja musta sekin on ok, ja se että sitä päästää ulos myös!

Tää palstahan on vähän muuttunut muuten siten, että aiemmin täällä ei juurikaan noita testien kuvia laiteltu, en tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu :cautious: Onhan täällä aiemminkin keskusteltu asioista ja muös siitä miten ne muiden plussat todellakin kirpasee välillä kun ite jää sinne rannalle..toisaalta se on selvä että niin käy, siis tämän palstan hyvä ja huono puoli..mutta itelle apu on ollut korvaamaton hoitojen aikana, olis pää lahonnut-vielä enemmän- jos ei olisi täällä saanut elää tätä yhdessä muiden samaa kokevien kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista huomenta. Vaikka negatiivisiakin fiiliksiä tuntuu olevan ilmassa..

Oletteko muuten huomanneet miten uskomaton tapa musiikilla on lohduttaa, itkettää, koskettaa, pukea tunteita sanoiksi.. itselläni on ollut elämässäni toinenkin suuri kriisi ja silloin tärkeäksi muodostui kolme kappaletta. Silloin kuuntelin näitä korvanapeilla lähes tauotta. Huomasin, että nämä oikeastaan sopivat nykyiseenkin elämäntilanteeseen..

Egotrippi - Nämä ajat eivät ole meitä varten
Egotrippi - Asfaltin pinta
Samuli Putro - Mitäpä jos

Ja vielä uutena tuttavuutena
Anna Puu - Linnuton puu
Juha Tapio - Meillä on aikaa

Ehkä joku muukin löytää jotakin näistä biiseistä.

Rauhallista viikonloppua.
 
Mua ei niin hetkauta kuka kirjoittelee mitäkin eikä ärsytä yhtään ehkä päin vastoin kun pinon plussanneet jakaa tietoa kommenteillaan. Mutta joo siis joskus aikaa sit ärsytti jokunen viesti täällä minkä sisältö oli kutakuinkin tämä

Plussa tuulia
Nimimerkki viikot+päivät

Niin ja kyllähän ne domin mainitsemat onks tää plussa kuvat pinon ulkopuolelta saa vähän (kulma)karvat koholle
Kun eikö tuolla oo pinoja missä enemmän kuvia laitetaan ja tutkitaan, ni kai kuuluisi sinne puolelle? Esim himotestaajat.
No nää on näitä ongelmista pienimpiä mutta kyllähän tässä tunne myrskyssä kaikki koskettaa, tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä