IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

mishala oon saanut keskustella ihanien hoitajien kanssa ja lääkärikin on sitä mieltä että aivan hyvin voidaan tehdä lyhyellä. Hoitaja selitti, että juuri heidän klinikallaan pitkällä kaavalla saadaan tilastollisesti hieman parempia tuloksia kuin lyhyellä, mutta että kansainvälisissä tutkimuksissa niillä ei oo todettu oikeastaan mitään eroa. Tosiaan kun oon muutenkin tosi herkkäuninen ja kärsin ajoittain pahasta unettomuudesta sekä menkkamigreenistä, niin olivat sitä mieltä että on parempi valita se hoito jonka itse tunnen jaksavani. Ei oo hoidolla niin hyvä ennuste jos oon itse ihan rikki enkä esim. nuku kahteen viikkoon. Tuntuu paljon paremmalta kyllä.
Tosin jos tulee tässä lähiaikoina kenkää niin voi olla etten nuku kovin hyvin sitten muista syistä. Ollaan tässä myös just asuntoa ostamassa... Ettei ihan liian vähästressiseks menis tää elämä.:confused::censored:
 
Onpas täällä taas tapahtunut, ja sattunut myös kauheita lääkäreitä! Aika moista tuommoinen töykeys, ihan kuin asiakkaan pitäisi olla jotenkin asiantuntija. Eiks se oo vähän niinku se lääkärin homma?
Ja tsemppiä piinailijoille. Sphinxille voi baan sanoa että onneksi aika näyttää ja aika pian, mutta omhan tuo tosi kuumottavaa odotella.
 
Marrasmai, mulla aloitettiin puregon 2. kp ja jarru (orgalutran) kp 7. Eli 5 päivää puregonpiikitystä 6. päivänä jarru mukaan.
 
Minä päivänä teillä jotka ootte tehneet lyhyen kaavan muuten on aloitettu jarrupiikki? Mulle sanottiin että vasta päivänä 5? Kuulostaa vähän myöhäiseltä..?
Minä aloin pistelemään jarrua kp6. Ja puregonia olin pistänyt siinä vaiheessa 4 päivää. Mutta riippuu varmasti tosi paljon tilanteesta :) onko sulla ultraa tässä vielä ennen sitä?
 
Kuulemma jarru aloitetaan, kun johtofolli on 12mm. Muoks. Eli ultralla mulla katsottiin kp 6 ja isoimmat follit olos silloin semmoista 10 mm. Lääkäri siihen että seuraavana päivänä aloitetaan jarru kun isoimmat 12mm. Katsottiinko sulla ultralla Marrasmai vai miten tuohon päädyttiin?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista :)

Ei ole siis vielä aloitettu, menkkoja odottelen. Alustavassa suunnitelmassa luki kp5, olen siis edelleen aika pihalla näistä, kuulosti vaan mun mielestä vähän myöhäiseltä mutta ilmeisesti ei sitten ookaan :)
 
Kiitos vastauksista :)

Ei ole siis vielä aloitettu, menkkoja odottelen. Alustavassa suunnitelmassa luki kp5, olen siis edelleen aika pihalla näistä, kuulosti vaan mun mielestä vähän myöhäiseltä mutta ilmeisesti ei sitten ookaan :)
Jjja jospa lukis kunnolla ohjeet ennen kuin huutelee palstat täyteen..:oops: Eli viidentenä piikkipäivänä tosiaan aloitan jos saman päivän ultra ja verikoe on ok.
 
Nyu
Onnea sphinx ja jenifer :)!

Ultrassa oli tänään kaikki ok. 9 follia sieltä olisi sitten tuloillaan ja sain alottaa gonalin pistelyn. Nyt muuten tarjottiin ekan kerran mahollisuutta jutella psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. En sitten tarttunut tilaisuuteen, kun on kuitenkin mahdollisuus töissä tavata psykiatria parin viikon välein jos on tarvis. Mieskään ei innostunut ajatuksesta niin antaapa olla.

2. Ivf gonal pistokset menossa, punktio viikolla 21.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Onnea tytöt plussista, olette sen ansainneet :love: jos digissä lukee että raskaana, niin viikoista tässä vaiheessa viis. Nyt vaan positiivisia ajatuksia sinne :)

Voi Darni, huomenna saatte kaverin kyytiin, takuulla!!

mishala, juuri kävin samoja tuntemuksia läpi. Toivotaan että sulle käy toisin. Mä itse en usko (omalla kohdallani) pp 9 jälkeiseen plussaan, varsinkin jos on pidempään viljelty.

Ensi viikon perjataina ultra ja sitä seuraavalla viimeisen pakkasukkelin siirto.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/2.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)
mishala 16.5 (5pv/3.5)
Toivo2016 17.5 (2x5pv/4.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF
Sphinx (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Onnittelut Jenifer ja Sphinx! :) ja oliko viel muita??
Pahoittelut negojen puolesta, se on sieltä ja syvältä joka kerta! :unsure: Vaikka eihän sitä voi satavarmaks tietää, testipäiviin on kuitenkin matkaa ja voihan se myöhäinenkin plussa tulla! (y)

Tänään oli kontrolli ultra, ei oo folli kasvanut juuri mitään eli siirtoon en pääse :( ja kaiken kukkuraksi luultavasti pitkä kierto menossa, eli seuraavaakaan siirtoa ei tehdä ennenkuin elokuussa :cry: mää varmaan vetäydyn polin kesätauon ajaks sivummalle, en niin aktiivisesti (ehkä:p) seuraile, tsemit siis kaikille!:love:
 
Päästiin kuin päästiinkin siirtoon :)
Eilinen blasto oli kuukahtanut ja kolme muuta jotka oli hitaampia yksi roskiin ja kaksi kirinyt hyväksi blastoksi. Toinen siirrettiin ja toinen pakkaseen, meillä siis oikeesti pakkasessa alkio, uskomatonta. Joten oli kyllä hyvä kun seurattiin päivä lisää.
Olisivat siirtäneet kummatkin mutta ei haluttu kun olivat kumpikin hyvä laatuisia ja lääkärikin oli sitä mieltä että saattavat häiritä vain toisiaan, mutta antoivat meidän tehdä kuitenkin päätöksen.
Eli mä pääsen piinailijoihin. 6 päivänen siirretty 12.5 ja testipv 22.5 Domi kun ihanasti jaksanut meidän listaa päivitellä, kiitos siintä!
 
Mä kävin aamulla tekemässä verikokeen, jotta hcg selviäisi, eikä tartte arpoa testien kanssa. Nyt on tolkuttoman huono olo ja väsyttää, mutta siltikään en vielä usko, että kaikki menis niinkuin pitää. Kiitos kaikille kuitenkin onnitteluista ja tsemppaamisesta, tämä ryhmä on ihana ja niiiiin tärkeä. :love::love::love:

Palailen vielä kertomaan myöhemmin verikokeen tuloksen. Pitäkää peukkuja (y)
 
Oi, ihanaa Darni!!! :love: Kävinkin täällä jo aamusta kurkkimassa, olisko sulta kuulumisia. :) Ihan mahtavaa, että pääsitte siirtoon ja saitte vielä alkion pakkaseenkin. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän puolestanne!

Paljon onnea Jeniferille plussasta! Hienoa kuulla, et olet päässyt kotiin, eiköhän se tilanne siitä vähitellen helpota. Olikos sulla minkä ikäinen alkio siirretty? Ja hoito oli viissiin eka IVF? (Mäkin voin hyvin päivitellä näita tuonne listalle.)

Sphinxille kanssa hurjasti onnea, tulehan sit heti kertomaan tulokset. Huono olo ja väsymys kuulostaa kyllä lupaavilta oireilta. (y) Olikos sulla mones hoito tämä?
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Tämä oli mun toinen IVF-hoito. Ensimmäinen tehtiin julkisella (IVF): 9 munasolusta 1 hedelmöittyi ja sekin oli jotenkin fragmentoitunut. SIirrettiin kuitenkin. Ei siis mitään pakkaseen.

Tämä toinen tehtiin yksityisellä ja ICSI-menetelmällä. Saatiin seitsemän kypsää munasolua, lopulta siirrettiin yksi blasto ja kaksi samanlaista meni pakkaseen.

Aiemmin toki tehty inssejä 3 ja luomusti yritetty kauan. Vika kaiketi minussa, pientä endoa ainakin havaittu. Miehen tavara priimaa kuulemma. Mulla on siis yksi isompi lapsi edellisestä liitosta, tämä olisi eka yhteinen :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/2.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)
mishala 16.5 (5pv/3.5)
Toivo2016 17.5 (2x5pv/4.5)
Darni73 22.5 (6pv/12.5)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF
Sphinx 2. ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Paljon onnea Jeniferille plussasta! Hienoa kuulla, et olet päässyt kotiin, eiköhän se tilanne siitä vähitellen helpota. Olikos sulla minkä ikäinen alkio siirretty? Ja hoito oli viissiin eka IVF? (Mäkin voin hyvin päivitellä näita tuonne listalle.)
Joo, ekan ja ihan varmasti myös viimeisen ivf:n tuoresiirto kyseessä (3-päiväinen).

Jee Darni! Lykkyä tykö. ;)

Sphinx, mikä sun hcg-arvo on ja minä päivänä (4+mitä?)?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ootte ihania:love:
Mä jo mietin täällä milloin voisin alkaa testailee:D
No nyt ei kyl piinaa oo montakaan päivää kun 6 päivänen siirrettiin ja viimeksi mulla alko menkat jo pp6 ja siilon siirretty oli 5 päivänen. Eli jos samaa rataa mennään ni vuoto voi alkaa jo ens tiistaina:oops:
Paitsi jos ei alakkaan:barefoot:
Mitenhän pystyisin olla kusematta purkkiin edes viikon, olisi multa kyllä huippu saavutus lorotella suoraan pönttöön ilman testausta ihan tonne virallisen testipäivän tienoille (n)
Sphinx siirty myös plussaneisiin, pääsisinköhän minäkin sinne. Näyttäis kolme piinailijaa sinne olevan menossa ja sit on mun vuoro:rolleyes:
Pirtsi jos hollilla kerroppa kuulumisia.
Kiitti roxanne päivityksestä, kohtahan sinäkin piinailet(y)
Bridgellä mikä vointi? suunnitelmia jatkosta?
 
Nyt on hyvä mieli Arvo oli 172, kuulemma oikein hyvä. Mä en nyt tiedä että millä viikolla mä olen, 4 ja jotain, oletan :whistle::barefoot:

Darnille supertsempit piinailuun! Tulehan perässä! Ja se on varma, että mä jään tähän ketjuun vielä seurailemaan ainakin, niin paljon kiinnostaa miten teillä kaikilla menee. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkalinna

Yhteistyössä