IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea Darni piinapäiviin! Huikeeta kun saitte pakkaseenkin hyvän blaston! Onnea teille plussanneet! Toivoa ja voimia, sekä onnea teille jokaiselle eri vaiheisiin!

Sphinx! Viikot lasketaan niin, että siirtopäivä on viikko 2+ alkion ikä! Eli sulla on ollut 5pv alkio (kurkkasin tuota listaa:love:) ja jos siirrosta nyt tasan 2viikkoa, niin olis 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx ja Darni73
Marrasmai, mikä verikoe sulta otetaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei multa mitään otettu.

Mulla siis piikitetty nyt viime torstaista asti eli 8. päivä puregonia. Ma eli 5. piikityspv oli ultra, jossa puregon-annos nostettiin 225 -> 275 kun follit oli niin pieniä (paitsi ne johtofollit 10 mm). Jarru aloitettiin ti, ja huomenna ultra. Silloin kuulemma päätetään, milloin punktio on. Vähän jännittää kyllä.
 
Kiitos vastaajille. :)

Onnittelut plussanneille :) ja tsempit piinailijoille!

Marrasmai hienoa, että sait puhuttua hoitajien kanssa ja että on kuviot selvinneet nyt. Toivotaan nyt vain parasta lopputulosta <3

Tein tänään aamulla testin ja se oli nega. Nyt pp 10. Virallinen testi maanantaina mutta menkat aluillaan. Pikkasen on alkanut tulla verta. Että täällä tuli nega ;( minut voi poistaa listoilta. Nyt vituttaa vaan.

Tsempit kaikille hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Mishala varmasti vituttaa:cry: oliko teillä jatko suunnitelmia?

Tsemppii Kerttu huomiselle ultralle. Tuuppa kertoo sit meillekkin uutiset(y)
Niin sulla on eka punktio tulossa? En yhtään ihmettele että jännittää. Hyvin se menee ja ei se loppupeleissä kauheeta oo. Muakin jälkikäteen harmittanut ku jännitin ja tärisin ekassa punktiossa hirveesti, koska olisi ollut paljon helpompi kokemus jos olisin ottanut rennommin niin kuin seuraavissa. Se on kuitenkin niin lyhyt aika.
 
Meillä on vain 1 pakkasessa katotaan mitä lääkäri sanoo kunhan otetaan yhteyttä. Nyt just on sellanen olo et heitän vittu pyyhkeen kehään koko asian kanssa

Joo punktio ei oo paha ei kannata jännittää.
 
Minä käyn huutelemassa kuulumiset torstain ultran (ensimmäinen) jälkeen! Olen kovin peloissani ollut ja kärsinyt kovista migreeneistä, joutunut ottamaan lääkettä jota ei raskauden aikaan suositella jne niin olen ollut hipi hiljaa joka palstalla, en edes plussanneisiin ole uskaltanut mennä!:unsure:
Palaan toki kertomaan kuulumiset. Ei olisi pitänyt lukea kauhutarinoita keskenmenoista ja tuulimunista niin olisin autuaan tietåmätön niistäkin riskeistä (n)
Olen täällä teidän taustatukena ollut viikottain!
 
Kiitos Darni laskuavusta, tää oli katsos blondille liian vaikea tehtävä :D
Googlettamalla löytyi erilaisia laskukaavoja tällä raskausviikkojen laskemiselle...

Voimat Mishalalle, se epätoivon tunne mikä negan jälkeen tulee on kamala. Mutta aina niistä noustaan. Se on tämän ketjun naisten erityispiirre :love:

Ja Pirunpellolle rauhaista mieltä, samassa veneessä ollaan (y)
 
Sphinx paljon onnea plussasta!

Darni
onpa hienoa että pakkaseenkin saitte vielä yhden mutta toivotaan että tämä kyytiläinen nyt tarraa kiinni!

Mishala
älä heitä vielä pyyhettä kehään vaikka kuinka ketuttaa. Minäkin olen suosta noussut ja taas uutta toivoa täynnä. Kyllähän varmasti nyt ketuttaa ja on paha mieli mutta usko pois kyllä se aurinko vielä paistaa.

Pirunpelto
uskon että kaikki on hyvin ja tuleppa sitten kertomaan ultrakuulumiset. Minä ainakin mielelläni kuulen uutisia :)

Sit vähän omaa napaa...mulla on tasan viikon päästä seurantaultra kp12 päivänä jossa katsotaan sit tarkka siirtopäivä. Seuraavalla viikolla veikkaan että alkuviikosta olis siirto. Nyt olen nappaillut noita progynova pillereitä. Kiva kun lueskelin pakkauksesta niin ne on tarkoitettu vaihdevuosien hoitoon...mutta käytetään myös hedelmöityshoidoissa. Tuli vähän outo fiilis...ja mun pitää ottaaa niitä tosi monta viikkoa, siis siirron ja vielä mahdollisen plussankin jälkeen. Onko kellään tällain? No luotan lääkäriin ja hän selitti että tarvitaan tämä lääkitys sen mun keskenmenon takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Toiveikas mennään aika samoissa päivissä, ensi perjantaina kp 11 ultra. Minkä ikäinen alkio siirretään? Mulla vissiin viisipäiväinen morula pakkasessa, eli onko se sitten kuusi päivää, hmmm :barefoot:

Darnilla on oikea asenne, jes! :love:

Pirtsi kiva kuulla susta :) tule sitten kertomaan ultrauutisia.

Ankkalinna millä mielellä? Viivat varmasti kirkuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Toiveikas mulle progynova määrättiin lääkkeelliseen PASiin ja sitä olisi jatkettu rv12 yhdessä lugejen kanssa. Progynovan kanssa ei PAS:ssa odotettu ovulaatiota ollenkaan.
Toivon todellakin, että onnistuttu tällä kertaa ihan pysyvästi!!

Yrittäjä varmasti viisipäiväinen kyseessä koska morula-vaihe on yleensä noin neljäntenä päivänä. Tsemppiä sullekin kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Yrittäjä J No ei se viiva kyllä oo nyt enää vahvistunut... On tää kamalaa! Vaikuttais kemialliselta. Tai no vuotoa ei vielä näy. Tai pitää odottaa siihen viralliseen testipäivään joka on maanantaina. Tunteet seilaa valtavan ahdistuksen ja pikkuriikkisen toivonrippeen välillä. :eek:
 
Ankkalinna, tsemppiä! Tuo on kamala tilanne. Ei voi muuta toivoa kuin jaksamista!

Omat kuulumiset: tänään siis oli ultra. Lääkäri mittaili ja arvioi ja päätyi lopulta siihen että ke on punktio. Ma on liian aikainen ja ti ei millään onnistu mulle töiden takia. Munikset kasvaa epätahdissa, ts pari isompaa ja muutama pieni. Pitää siis toivoa, että pienemmät kasvavat eikä menetetä isoimpia. Harmittaa, että tuolla (minun mielestäni) isolla puregon-annoksella munikset kasvavat tosi epätahtiin eikä niitä ole kovin paljon. Eniten mua ainakin tässä vaiheessa jännittääkin, että paljonko munasoluja saadaan ja hedelmöittyykö ne. Kun meillä on ns. perusasiat kunnossa eikä varsinaista syytä lapsettomuuteen ole löytynyt niin jossakinhan se vika on. Toivottavasti ei hedelmöittymisessä tai kiinnittymisessä.

Ja nyt toki sitten alkaa pikku hiljaa vatsankivistelyt kun munasarjat turpoavat. Katselen kauhulla noita lääkevuoria, hain vielä 3 orgalutraa ja 600iu puregonia (+pregnylin). Noi kun pistelen tässä viiden päivän aikana niin on kyllä varmaan semmoset turvotukset että huh huh
 
Minä käyn huutelemassa kuulumiset torstain ultran (ensimmäinen) jälkeen! Olen kovin peloissani ollut ja kärsinyt kovista migreeneistä, joutunut ottamaan lääkettä jota ei raskauden aikaan suositella jne niin olen ollut hipi hiljaa joka palstalla, en edes plussanneisiin ole uskaltanut mennä!:unsure:
Palaan toki kertomaan kuulumiset. Ei olisi pitänyt lukea kauhutarinoita keskenmenoista ja tuulimunista niin olisin autuaan tietåmätön niistäkin riskeistä (n)
Olen täällä teidän taustatukena ollut viikottain!
Samaistun niin tuohon pelkoon ja siihen että on menny lueskelemaan mikä kaikki voikaan alkaneessa raskaudessa mennä pieleen ja kuinka kauhean yleiseltä se vaikuttaa. Se vähäinenkin ilon pilkahdus vielä tässä vaiheessa peittyy hyvin pian pelon alle. Mutta ei se auta kun odottaa ja toivoa parasta. Ja päivä päivältä riskit kuitenkin pienenee.
Seurailen kanssa täältä taustalla tätä keskustelua vaikken kovin kauaa ole mukana ollutkaan ja toivon todella parasta kaikille. Täällä on niin ihania ja välittäviä ihmisiä että on huutava vääryys että kaikilla ei ole vieläkään tärpännyt. Olisitte enemmänkin kuin ansainneet sen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Yrittäjä J kiva että mennään sitten aika samoissa ja päästään samaan aikaan piinaileen. Nyt sit mekin onnistutaan eikö vaan :) Meillä on pakkasessa 2 kpl kolmipäiväisiä alkioita (toinen 8-soluinen ja toinen 9-soluinen). En tiedä vielä sulatetaanko molemmat vai vain toinen. Luulen kuitenkin että vain toinen.

Mandala
kiitti tsempistä. Mullekkin on määrätty tosi paljon noita progynova pillereitä että luulen että ne sit jatkuu jos plussa tulee (toivottavasti!). Niin ja luget sit alkaa siirrosta. Nyt todellakin toivon että tärppää ja mennään loppuun asti ilman mitään komplikaatioita. Yritän tässä pitää hyvää mieltä yllä ja olla toiveikas ja vaikka mitä. Kaikki poppakonstit käyttöön. Sullakin H-hetki lähenee, paljon tsemppiä!!
 
Hei nyt tuli kysymys taasen
Näkyykö gonapeptyl miten testeissä? Mulla nyt ekaa kertaa se käytössä siirron jälkeen. Irrotukseen on ollu aikasemmin. Niin aloin miettii et vaikuttaakohan ainakin ovistestiin? Entä r-testiin?
Hitsit ku mähän pistin sen eilen ni enhän mä voi alkaa testaileekkaan aikasemmin (n)
Mä kuitenkin aina uitellu noita molempia :oops:
 
Darni! Juuri viime siirron yhteydessä kysyin lääkäriltä, että näkyykö gonapeptyl testissä...mulla ei nyt ollu sitä tukena, mutta kysyin silti, kun täällä jollekkin oli ilmeisesti sanottu, että näkyy. Tämä lekuri sanoi, että gonapeptyl EI näy testissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Plussan jälkeen raskauttaan panikoiville: Moni täällä varmasti muistaa kohtaloni, kun menetin vauvani viikolla 22. Nyt jälkikäteen en suinkaan mieti, että olisi pitänyt nauttia raskaudesta vähemmän ja kulkea vaan selkä seinää vasten peläten tulevaa. Enemmänkin mietin, että olisi pitänyt koittaa ottaa vielä enemmän irti siitä ajasta. Mahdollinen pettymys ei ole yhtään sen helpompi, vaikka sitä olisi pelännyt ja siihen olisi näennäisesti valmistautunut. Toivottavasti muistan tämän seuraavassa raskaudessani. Alkuraskauden ultraan asti varmasti epäilyttää ja mietityttää, onko siellä oikesti ketään, mutta sen jälkeen haluaisin vaan antaa mennä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän sen.

Onko kellään kokemuksia sulatettujen alkioiden jatkoviljelystä? Kuinka suuri osa alkioista "selviytyi"? Meillä on suunnitelmissa sulattaa kaikki kaksipäiväiset kerralla ja viljellä blastoiksi ennen siirtoa. Hieman pelottaa, että ne kaikki hiipuvat ennen kuin päästään siirtoon asti. Piinaava viikko tulossa..
 
Lia viisaita sanoja :love:, mutta tosiaan voi myös olla haastavaa toteuttaa.. Mullahan on nyt tuo sama edessä, ma siis tarkoitus tulattaa meidän kaksi ainokoista kaksi päiväistä ja sit jos suinkin edes toinen seviäisi niin to (tai pe jos ei vielä to blasto) olisi sitten siirto.. Ja hyvin paljon pelottaa ettei kumpikaan selviä.. Ei siis ole kokemusta, mutta kiinnostaisi myös, onkohan sillä jotain merkitystä kun ovat jo kerran pakastettuja, heikentääkö selviytymis mahkuja.. Millon teillä olisi aikomus kasvatella?
Vastauksia jo tulikin tohon Darnin gonapeptyl kysymykseen, mutta mullakin siis käsitys että ei näy raskaustestissä. Ankkalinnalle paljon (y)(y)(y)(y)(y) jotta siellä kyydissä kuitenkin porukka/porukkaa pysyisi!!!!
 

Yhteistyössä