IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onittelut tasapuolisesti kaikille plussanneille! Oon pitäytynyt taka-alalla kun ajattelin jos se tähän tuskaan auttaisi mutta eihän tähän mikään auta... Ei sinne saatanan siirtoon ja piinapäiviin pääse varmaan ikinä. Oon vaan niin väsynyt tähän kaikkeen, miten sitä koskaan voi tulla raskaaks jossei pääse edes siirtoon. Huh.
Ja primolutitkin loppui jo viime torstaina eli tänään 5.päivä eikä vuotoa...ei mun kroppaan toimi edes mitkään lääkkeet. Helvetin hieno homma! Anteeksi pahantuulisuuteni :(
 
Hirmuisesti onnea, Mimmi_83! :) Täällähän tuntuu nyt olevan kunnon plussa-aalto meneillään, toivottavasti puhuri jatkuu pitkälle kesäkuun puolelle... :love:

Siukulle ja Toivo2016:lle tsemppiä ja onnea punktioon! Tulkaahan sit kertomaan kuulumiset!

AdeliinaJosefiina, olen pahoillani. Tuollainen odottelu on just kaikkein kurjinta, kun asiat ei yhtään etene. Mutta kyllä sinäkin vielä siirtoon pääset, usko pois!

Ovistesteistä vielä pikainen kommentti: mä sain viime kerralla ovistestiin haalean viivan, vaikka r-testiin tuli vain tuskin havaittava viivanpaikka. Ja raskaana en siis ollut. Eli itse en kyllä tuon jälkeen ovistesteihin kovin paljon luottaisi...
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen täältä saapuu pettynyt ja entistäkin katkerampi jälleen kirjoittelemaan. Lähes puoli vuotta odotin (tammi-toukokuu) kärsimättömänä että pääsen epäonnistuneen hoidon jälkeen uuteen ivf:ään. Piikitykset venyi lähes kuukauden kestäviks koska munasolut ei suostunut kasvamaan (koska sytostaatit). Viime kerralla oli vain yksi munasolu, ja nyt saatiin kerättyä 4 (josta yksi olikin raaka), ja valitettavasti vain yksi hedelmöittyi eli pakkaseen ei pikkuisia saatu. Alkion siirto oli 11.5 ja päivää ennen kinnityspiikkiä hassu tunne mahassa hävisi. En tiedä katosiko alkio silloin vai muullon mutta olin koko ajan täysin varma ettei raskaus ala, vaikka samalla taas olin niin onnellinen koska en koskaan ole niin lähellä raskautta ollut ja haaveilin alkuvuonna syntyvästä pienokaisesta...Kiinnityspiikin jälkeen alkoi pari viikkoa kestävät menkkamaiset kivut jotka hävis välillä kokonaan.
25.5 piti käydä verikokeissa raskaustestissä mutta en oo vieläkää päässyt kotoa liikkumaan kuumeen takia. Ja eilen alkoikin sitten kunnolla menkat että eiköhän tämä homma olla nyt taputeltu jälleen negatiivisin tuloksin ja monen sadan euron laskuin ;(
Olen jälleen taas niin turhautunut ja väsynyt tähän kaikkeen kun elämä junnaa paikallaan.... Tällä ajalla kun ollaan miehen kanssa yritetty lasta , 10 ystävää on raskautunut. Se vain lisää tuskaa sietämättömäks ;(
Lisäksi päässä soi jatkuvasti lääkäreiden sanat että amh on matala ja vanhetessa laskussa..
Ja seuraavaan ivf:ään pääsen jonojen takia taas vasta puolen vuoden päästä...saako kiroilla... :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Mimmi_83 paljon onnea plussasta :love:. AdeliinaJosefiina: tuo on kyllä ihan hanurista kun kroppa ei toimi eikä hoidot etene.. :mad: Toivottavasti siirtoon pian pääset. Jos vuoto sul nyt alkaisi, niin ehtiikö ja onko tarkoitus tehdä pas ennen kesätaukoa?
Omaa napaa: kävin tänään punktiossa. Saaliina kaheksan solua vasemmalta puolelta. Oikealta ("vialliselta") puolelta ei saatu mitään kuten osasin odottaakin. Pieniä folleja tosin oli oikealla eli jotain eloa kuitenkin. Onneks munasarjoja kuten monia muitakin elimiä on kaks kappaletta. Oon tyytyväinen että saatiin tuon verran soluja yhdeltä puolelta. Toivottavasti mahdollisimman moni vielä hedelmöittyy ja kehittyy normaalisti (y). Pe tuoresiirtoon jos alkioita saadaan :rolleyes:
 
Ovistesteistä vielä pikainen kommentti: mä sain viime kerralla ovistestiin haalean viivan, vaikka r-testiin tuli vain tuskin havaittava viivanpaikka. Ja raskaana en siis ollut. Eli itse en kyllä tuon jälkeen ovistesteihin kovin paljon luottaisi...
O-testeihin tulee kai yleensä aina sellanen tosi hailu viiva (ainakin mulla), ja siks niissä ovista testattaessa vasta tasavahva tai vahvempi viiva tarkottaa plussaa. Raskautta testatessa taas pienikin tummuminen norminegahailusta on tarkottanu plussaa (poikkeuksena se yks tasavahvaviivanen joka johtu gonapeptylistä).
Eli jos näitä käyttää raskauden testaamiseen, kannattaakin ehkä testata ensin se nega ja säästää se tikku että voi verrata sit varsinaisissa testauksissa alkaako tummuun ;)
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Roxanne
Mimmi, paljon onnea plussasta(y)

Adeliinajosefiina, tuo on kyllä niin kurjaa toi odottelu ja ku kroppa ei toimi niinkuin haluais,ei edes lääkkeillä :unsure:

Toivo2016, paljon onnea hyvästä saaliista. Nyt pidetään sitten molemmat peukut pystyssä pe asti,että saatais hyviä alkioita. (y)


Täällä itse punktio meni hyvin ja kivuttomasti, punktion jälkeen olinkin sitten todella huonovointinen ja kipeä. Onneksi sekin talttu lääkkeillä nopeasti. 14 munista saatiin,perjantaina turoesiirto (y):love:
 
Hyvät saaliit tullu tän päivän punktiossa käyneille, onnittelut!
Hurjan suuret onnittelut plussanneille!
Voi toive-94 kyllä joskus koetellaan kovalla kädellä meitä hoitolaisia, jaksamista sinne.
Eilen olin ultrassa ja muniksia kasvanut neljä niin tasasesti (plus jokunen pienempi) että alkoi pohdinta mahdollisesta keräyksestä mutta siintä luovuttiin ja jatketaan suunnitelmien mukaan passiin joka olis viikon päästä ke jos ainokainen selviää. Huomenna irrotus. Mulla noi letrot toimi ihan älyttömän hyvin. Mä pistelen Ovitrellee pieninä pistoksina alkaen ennen irrotusta ja jatkuen vielä siirron jälkeen. Onko kokemuksia teillä tuollaisesta systeemistä?
 
Mimmi_83 Tosi paljon onnea plussasta!!! Toivottavasti nämä plussat mitä on nyt tullut siivittää myös meidät muut plussaamaan :)

Toivossa täällä eletään edelleen ja pp6 menossa....piinaavaa, ei voi muuta sanoa! Kyllä mä vielä odottelen varmaan tuohon pp10 tienoille ennen kuin testailen...jos pysyn nahoissani ;)
 
Darni mulla oli tässä PAS:ssa ovitrelle käytössä ennen siirtoa pieninä annoksina ja loput kynästä alkion iän verran ennen siirtopäivöö. Mun klinikalla myös joillekin määrätty siirron jälkeen pieninä annoksina myös ja hyviä tuloksia saatu. Hyvältä kuulostaa, mutta tietty saattaa haitata testihätähousuja tuollainen :whistle:;)

Janne oireettomuus on aivan yhtä yleistä kuin kaiken maailman oireet alkuraskaudessa, joten olette kyllä raskaana ennenkuin toisin todistetaan :) ja kyllä ne oksennukset/huono olo yms ehtii sieltä vielä alkaa. Ja jos ei ala niin kannattaa vaikka ihan väkisin pyrkiä olemaan iloinen siitä, koska se pahoinvointi voi olla niinkin rankkaa että joutuu tiputukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Täällähän on ihania uutisia monella! Onnea plussanneille oikein paljon!!

Voi Janne! Voin lohduttaa, että tuosta se piina vasta alkaa. Niin sydämestäni toivon, että kaikki teillä menisi hyvin 9kk. Säästyisitte surulta ja turhalta itkulta.

Itselläni ainakin se raskaana olo on niin raastavaa. Koko ajan pelkää, että kesken menee ja onhan noita menny. Mulla on ollu huikee kiinnittymis/kiinnittymisyritys prosentti 6 siirrettyä alkiota joista yks ollu täysin nega, ja tämä nega oli eka pas....tuoresiirrosta kkm jonka jälkeen pas tehtiin vielä epäsiistiin limakalvoon. Eli en ollut palautunut. No, sen jälkeen ollu kemiallisia, yks loppuun saakka kestänyt raskaus (tästä ihmeestä niin kiitollinen) ja viimeisin tämä km. Hyvin on kiinnittynyt....huonosti on pysynyt:cry: Kaksi alkiota jäljellä. Seuraava siirto PELOTTAA!!!!!!!!!!!!! Ei oo varmasti sekään helppoa, että tikuttaa negan toisensa jälkeen, mutta ei oo hääviä tämäkään, että koko ajan miettii, että mikä on se surun päivä, viikon päästä, kuuden viikon vaikko kymmenen viikon päästä. Multa hyytymistekijät otettu muutama vuosi sitten yhden komplikaation yhteydessä ja ne on ookoo. Kai noi meidän alkiot vaan ei jaksa alkua pitemmälle. Ottaisin mieluummin heti sen negan.
 
Siukku87: tulipa punktiosta hyvä määrä munasoluja. Toivottavasti teilläkin mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakaantuu ja saadaan pakkaseen (y).
Darni73: Toivottavasti kaikki menee hyvin niin pääset siirtoon ja saat kyytiläisen (y). Mulla oli viime passissa letrot kp 3-7 sekä muutamana päivänä ennen siirtoa ovitrellea hyvin pienellä annoksella ja 6 päivää ennen passia ovitrellea loppukynä kokonaan. Aikaisemmin ei oltu mulle tehty passia tällä tavalla vaan aina julkisella puolella tehtiin pas lääkkeellisesti estradot laastarit + luget. No yksityisellä kokeiltiin viimeks letrot + ovitrelle yhdistelmää. Letrot sai aikaan mulla ovulaation, joka luonnostaan tapahtuu vain harvoin. Luget aloitin neljä päivää ennen 2x5pv ikäisten alkioiden siirtoa. Siirrosta seuraavan päivän iltana pistin vielä gonapeptylin.
 
  • Tykkää
Reactions: Siukku87 ja Darni73
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 5.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Nennalii 3.6 (5pv/24.5)
vipe1986 6.6 (3pv/23.5)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Yrittäjä J 10.6 (5pv/27.5)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Ei tuonut pp12 aamu mitään uutta testeihin. :cry: Pregcheckin liuska tällä kertaa, ja siihenkin se typerä harmaa viivanpaikka näkyviin. Nyt se kirves on jo syvällä kaivon alla, sekin olisi ollut ihme jos tänään vasta olisi blastosta ilmestynyt jotain testiin (vaikka niitäkin kokemuksia olen lukenut, mutta minulla näkyi kaksipäiväinenkin viimeksi jo pp10..). Vatsaa jomottaa siihen tahtiin, että uusi kierto alkaa pian lääkkeiden läpi.

Olisin ehdottomasti hyväksynyt kemiallisen raskauden paremmin kuin puhtaan negan. Sairastin helmikuussa kohtutulehduksen kaiken muun ikävän jälkeen ja se on jäänyt mieleen kummittelemaan, ettei ole vaan aiheuttanut mitään.. Limakalvot olivat kyllä kunnossa siirron yhteydessä, kuulemma erityisen hyvältä näytti.

Toivottavasti mahdollisimman pian seuraava punktio, toivottavasti heti klinikan kesätauon jälkeen.

Pahoittelen omanapaisuutta, nyt en vaan jaksa kommentoida kaikille erikseen. Ehkä ensi kerralla sitten. <3
 
Toive-94 kamalan raastavaa, mikään ei ole pahempaa kuin iänikuinen odottaminen, ja hiipivä paniikki ajan käymisestä vähiin. Voimia seuraavaan siirtoon, toivon että se tulee ennemmin kuin myöhemmin.

Adeliinajosefiina ääh miten rasittava tilanne! Toivottavasti alkais menkat mahdollisimman pian!

Siukku ja Toivo hyvät saaliit!(y)

Pistettiin just irrotuspiikki (Ovitrelle), jestas että taas hermostutti että kai nyt varmasti on oikea aika ja päivä ja paikka ja hitsi kun ei painettu neulaa poistaessa kyllä ehkä sitä nappia päädyssä koko ajan vaikka tuli siihen näyttöön nolla ja oliskohan toi ilmakupla kuitenkin pitänyt poistaa ja ja... Huuhpuuh, mitenköhän sitä selviää täysjärkisenä punktioon asti. Vielä 35 tuntia ja 35 minuuttia! :eek:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 5.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Janne91 #2014 #1. #siittiöt # 1. IVF
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Nennalii 3.6 (5pv/24.5)
vipe1986 6.6 (3pv/23.5)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Yrittäjä J 10.6 (5pv/27.5)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mites muuten, onko kenellekään määrätty yskänlääkettä punktiopäivästä siirtoon asti? Mulle määrättiin Bisolvonia kolme kertaa päivässä punktiopäivän lounasajasta siirtopäivän lounasaikaan. En oo aiemmin tällaisesta käytännöstä kuullut.
 
Mites muuten, onko kenellekään määrätty yskänlääkettä punktiopäivästä siirtoon asti? Mulle määrättiin Bisolvonia kolme kertaa päivässä punktiopäivän lounasajasta siirtopäivän lounasaikaan. En oo aiemmin tällaisesta käytännöstä kuullut.
Oho, aika outoa. En ole kanssa ikinä kuullut tälläisestä käytännöstä. Mikähän on perusteluna? o_O
 
Kuulemma tekee kohdun limakalvon limasta jotenkin vähän juoksevampaa (kun on limaa irrottava lääke), jolloin kiinnittymisen pitäisi olla helpompaa. Oon kyllä joltain jenkkipalstoilta lukenut että monet ovat testanneet jotain tiettyä yskänlääkettä oletetun kiinnittymisen aikoihin, mutta käsittääkseni tarkoituksena parantaa kohdun verenkiertoa. Ehkä siinä sitten on jotain perää, mutta taitaa olla aika kokeellisella asteella tämä.

Toistakin asiaa piti vielä kysyä: Mulla kipeytyi nännit eilen illasta tosi paljon ja on jatkunut tänään. Kuuluukohan normaaliin oireistoon tämäkin, kun yleensä kipeytyy mulla vasta oviksen jälkeen?
 

Yhteistyössä