IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Blobille huutelen, että mullakin tuli vajaan viikon verran ruskeaa tuhruvuotoa (rv 5+4 - rv 6+3), polilla eivät siihen juuta tai jaata sanoneet, mikä kanssa ärsytti. Mutta nyt siis tiistaina se loppui kun seinään, maanantaina on uus ultra. Ilmeisesti siis aika yleistä on, vaikka kyllähän se sydämmen heitti kurkkuun kun huomas että vuotoo tullut... :(
joo...olin jo sopeutunut siihen että lutinus aiheuttaa tuhrua..mut eilisen jälkeen tajusin että syy ei olekkaan yksin lutinuksen..eilen seksin jälkeen alkoi tulla ihan vaaleanpunaista limaa, läpi yön tuli vähän ruskeaa tuhrua..soittelin klinikalle ja kätilö sanoi että koska raskaus on vielä niin herkässä vaiheessa niin vuotoa ei kannata provosoida joten suositteli välttään seksiä vähän aikaa..mulla myös kohtu supistelee seksin jälkeen niin miehen kanssa puhuttiin että varmempi nyt vain olla ilman toistaiseksi....


mä näin koko yön painajaisia tästä aiheesta, oltiin miehen kanssa ultrassa ja lääkärillä kesti kauan edes löytää alkio..lopulta sanoi että alkio on niin pieni että on valovuoden päästä normaalista kehityksestä...helvetin ahdistava uni :cry:
 
Eikä MaiMei :( Teiän luomuplussa ja ei jaksanut pidemmälle. Olen pahoillani❤ Teillä on varmasti vaikein vaihe edessä ja nopeaa tietä siitä ulos ei ole. Jaksamista sylikaupalla teille ja itkekää paljon, menetitte vielä enemmän, mutta sitten se helpottaa, ajan kanssa.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI

maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
reason # 5/16# 2. #endo, kohdun rak.poik.# 2.IVF
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:


Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Voi ei, voimia suruun @MaiMei ! Mulla myös oli joulukuussa kkm :(

Mulla oli tänään eka ultra, GonalF mennyt nyt 4pv 200Iu. Eipä ollut kuin muutama hyvän kokoinen munasolu ja pari pienempää. Yhdessä lääkärin kanssa päätettiin laittaa tämä hoito jäihin. Turhaa tuhlata hoitokertaa. Ens kierrossa alotan sitten piikit 350iu, toivottavasti sillä syntyy tulosta.
 
Domi, mää olin niin varma, että nyt on teiän vuoro. Tuntuu kyllä tosi pahalta :( Halaus❤ Mutta nyt kyllä sitte jo tarvii julkisenkin jos siellä vielä jatkatte, tehdä jo jotain muutoksia seuraavaan hoitoon. Oliko se niin, että pakkanen on teilläkin tyhjä?

Minä kävin ultrassa ja on kyllä tosi surkea saldo. 7rakkulaa yhteensä. Toisella puolella vaan yks!?! Olis pitäny olla toi isompi lääkeannos heti alusta saakka. Tai sitte en enää vaan muni :(
Tuoresiirtoa en halunnut. Kaikki (jos se yks edes saatais) menee pakkaseen ja siirretään huhtikuussa, mikäli ei tuu pääsiäinen esteeksi. Haluan palautua tästä kutinasta ja irrotuspiikiksikkin tämän vuoksi määrättiin gonapeptyl. Pregnyl ku on aiheuttanut myös kutinaa. Käököri sanoi myös että voitais kokeilla kortisonia seuraavan siirron yhteydessä. Ja oon edelleen kylä niin tyytyväinen tayssin toimintaan. Siellä kyllä on pidetty hyvää huolta.

Lääkäriltä kysyin, että voiko noi vähöisetkin karata, niin kuulemma voi ja sen vuoksi on jarrupiikki tänään illalla ja huomenna aamulla. Hu illalla gonapeptylit ja su ei mitään pistoksia. Eli kyllä se karkaaminen on ihan oikea uhka varsinkin silloin jos pistospäiviä on enemmän. Mullekkin tuli pari lisäpäivää. Tosin ei sitä ilmeisesti silti kovin tiuhaan tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Voi MaiMei :cry: Voimia. Julmaa on tällaiset.

Oon joskus miettinyt, tuli tuosta amh:sta mieleen, että jos olisi oikein rakastunut, sellaisessa alkuhuumassa, niin oisko silloin kaikki hormonitkin sellaisessa tasossa että raskaus lähtisi alkuun.

Tänne ei kuulu mitään. Koetan tehdä viikonloppuna töitä, jotta saisin kaikenlaisia työstressipeikkoja pois päiviltä.
 
Ei meillä Siida vielä ole pakkanen tyhjä, yksi on.. vaan sepä onkin sit varmaan se vihoviiminen.. että eikähän tässä olla siinä vittumaisessa prosentissa vaan mukana, ei voi mitään. Yllätykseksi vuoto ei oo alkanut, vaikka yleensä viim. pp13 alkaa.. ois voinut aamulla aikalailla testi jännittää jos en olis ja toissapäivänä negaa testannut, kun en jaksanut eää herätellä toiveita ylemmäksi, kun tissit oli turpeessa ja nännit kipeet ym. Kun järki sano kuitenkin koko ajan että onpa ollut ennenkin.. hoitaja käski testin tehdä vielä parin päivän päästä, jooppa joo..
 
Domi, ei tuota kyllä haluaisi todeksi uskoa, että ilman lasta jäisitte. Saanko kysyä, minkä ikäinen oot? Onko yksityisellä jatkaminen vaihtoehto, jos se viimeinenkään ei halua takertua? Voi itkut että mua harmittaa :( Mutta, sun vuoto ei oo alkanu, pistetään vielä toivoa siihen, kaikesta huolimatta.
 
35 oon (mies vuoden nuorempi).. no en tiiä mistä ne rahat yksityiseen repis.. se ajatus et kaikki säästöt ja velkaakin (mahdollisesti) olis ja yhä lopputulos sama, tuntuu niin katkeroittavalta (ihan kun tää ei muuten olis).. asiaa hankaloittaa se että meidän kaupungissa ei ole mahdollisuutta yksityiseen, lähin noin 150km päässä, jossa osaksi samat lääkärit kun polilla, joten empä tiiä mitä muuttas.. Oon yrittäjä ja tän maan verotus ym. on muutenkin niin kannattava että.. kaikki vapaat revittävä omasta p:stä.. nytkin aina pitänyt koko viikko varuilta punktion aikaan lomaks laittaa kun ei päivästä voi olla varma jne.. ja kun ei olevinaan mitään vikaa ole niin millä ne se siellä yksityisellä korjais.. en tiiä.. aika näyttää.. ens viikolla käyn vielä ne hormoni verikokeet uusiks. Ehkä vois yhen taukokierron pitää ennen sitä vikaa siirtoa, niin ei tarttee pääsiäisen suhteen jännätä..
 
Moi kaikille! Täällä taustalla oon lukenu teidän kuulumisia.. On ollu teillä paljon vastoinkäymisiä ja ikävää luettavaa, mutta onneksi myös hyviä asioita.
Onnittelut Roxanne plussasta ❤. On niin mahtavaa että vihdoin teidän pitkä ja kivinen polku päättyi plussaan ja uskon että kaikki menee hyvin 9kk. Paljon onnea myös muille plussanneille :love:
Paljon haluaisin kaikille erikseen sanoa ja kommentoida, mutta niin paljon asioita enkä oo pysynyt kaikessa kärryillä. Kaikille vastoinkäymisiä kokeneille rutkasti voimia jatkoon :love: Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin (y)
On: täällä ollaan pidetty pakkotaukoa hoidoista kun oli joulu-tammikuussa kaks metotreksaattipiikkiä ku:n vuoksi. Hoitojen (4. IVF) ja piikittelyn ois tarkoitus alkaa parin viikon päästä. Tauko on toisaalta tehnyt hyvää ja ollut muuta ajateltavaa. Niin ja on meille tullu perheenlisäystä nimittäin koiranpentu
Nyt taas hoitojen lähestyessä alkaa pelot nousta pintaan ja entiset vastoinkäymiset ja komplikaatiot tulee väkisinkin mieleen. Kaks kohdun ulkoista takana ja jatkossakin riski suuri jos vain löytyy ja siirretään hyvä ja elinkykyinen alkio. Kohtuun kun ei tunnu tarttuvan mikään(n) Halutaan kuitenkin miehen kanssa vielä yrittää.. mies vielä enemmän kuin minä, vaikka nähnyt mitä kaikkea p..kaa hoidot mulle aiheuttanut. En halua minäkään ainakaan vielä luovuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Domi: Kallistahan se yksityisen hoito on. Kyllä mekin on niin ajateltu, että julkinen käydään ja sillä siisti. Taukokierto on varmasti ihan hyvä ajatus. Ja kyllä allekirjoitan tuon yrittäjän ahdingon suomessa. Jos haluaa olla rehelinen yrittäjä, niin aivan järkyttävästi pitää kuukaudessa tehdä, töitä, että siitä jotain itselle jää. Miehellä on yritys ja kyllä suomessa yrittäjä joutuu koville. Mutta, teillä on se yksi siellä vielä ja sulla ikää miettiä jatkoa rauhassa myöhemmin. Uskon, että vielä onnistutte!
 
Nyt on paniikki...voihan paskanmarjat!!!!! Huomenna pitäis pistää jarrua vielä aamulla ja sanoin että mulla sitä on, niin pistinkin nyt viimeisen ja mulla ei oo sitä enää, eikä mulla siihen reseptiäkään. En kestä, mitä ihimettä mää teen!?!? Viikonloppuna poliltakaan ei saa ketään kiinni.
 
Siida mullahan oli vähän vastaava tilanne nyt tässä kierrossa, toki ei ollut punktio kierto, mutta pe iltana menin ostaa lääkkeitä vkl ja reseptille oli laitettu vaan 1 vaikka piti olla 3. Itse soitin silloin synnärille, missä aina vastataan ja sitä kautta asia sitten hoitui hyvin. He etsivät käsiin lapsettomuus puolen lekurin.. joita siellä kuitenkin on muissa hommissa myös vkl ja sain uuden reseptin... eli huomenna vaan ringaling!!! Soitat vaikka sairaalan vaihteeseen jos ei muuta numeroa, kyllä ne sieltä sit yhdistelee.. hengitä ;) :) kyllä se hoituu..
 
Domi, tuo toimintasuunnitelma oli itsellänikin jo mielessä. Sitte mies tuli kotiin ja vuodatin hänelle paniikkini, niin hän toteaa, voiskohan tuttu lääkäri auttaa❤ Siis mulla ei tullu mieleenkään koko ihminen! Ihana fiksu mieheni, voi rakkaus ja minä sitte kirjotin viestiä tälle lääkäriystävälle ja tadam, resepti on nyt uusittuna apteekissa. Ei muuta ku ilta ajelu keskustaan ja homma on selvä. Äärimmäisen kiitollinen ihminen täällä........ja taas hengitän :D
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Kysymys Ovitrellen säilytyksestä!

Te jotka olette PAS-kierroissa käyttäneet Ovitrellea pikkuannoksina, oletteko säilyttäneet avattua kynää jääkaapissa vai huoneenlämmössä? Kävin eilen apteekissa vasta klinikan sulkemisajan jälkeen, joten en voinut soittaa sinne ja kysyä, eikä farmaseutti osannut neuvoa. Apteekin ohjeissa sanottiin, että tuote säilytetään jääkaapissa ja kun se on otettu huoneenlämpöön, sitä ei enää laiteta takaisin jääkaappiin. Tosin niissä ohjeissa myös sanottiin, että lääke käytetään kerta-annoksena.

Itse säilyttäisin korkatun kynän jääkaapissa, mutta farmaseutti sai mut epäröimään. Onko täällä jollain kokemusta? Mandalalla muistaakseni ainakin oli Ovitrellea "pikku naksuina".

Täällä siis PAS-kierto alkanut. Pakkasessa viisi hyvää blastoa, joten toiveikkain mielin. Muutoksiakin tähän hoitoon tehtiin. Eilen ultran yhteydessä mun kohtuontelo huuhdeltiin suolaliuoksella, mikä kuulemma ajaa saman asian kuin "rapsutus", mutta tehdään hoitokierrossa, ei edeltävässä. Ensi viikolla menen intralipid-tiputukseen, jonka pitäisi myös parantaa kiinnittymistä. Myös keltarauhaslääke vaihdettiin, eli Lutinuksen/Lugesteronin tilalle tuli Terolut, joka on suun kautta otettava lääke. Lisänä vielä vanhat tutut Prednisolon ja Klexane. Aikamoinen arsenaali etten sanois!

Taustalla meillä siis lukuisia varhaisia keskenmenoja (ja yksi pidemmälle ehtinyt).

Tutustun teidän vaiheisiinne ja kommentoin kun olen päässyt paremmin kärryille. Joka tapauksessa tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapuolisesti!
 
Darnin ja Lullabyn kuulumisia tulin tänne kyttäilemään... Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! :love:

Siidalle kovasti tsemppiä ja onnea maanantaille! (y) Toivottavasti tämänkertainen, hiukan pienempi saalis olisi sitten sitäkin laadukkaampi!

Domi, mikä siellä on tilanne, onko vuoto alkanut? Minä kyllä uskon, että voisitte yksityisellä saada parempaa ja yksilöllisempää hoitoa, joten kannattaa ilman muuta pitää sekin vaihtoehto vielä mielessä. Kallista puuhaahan se tietysti on. :mad:

Kesäheinälle kovasti onnea tulevaan siirtoon! Lääkearsenaali on kyllä vakuuttavan kuuloinen. :) Mä olen myöskin säilyttänyt Ovitrellen jääkaapissa avaamisen jälkeen, ja muistaakseni klinikallakin ohjeistettiin niin.

Toivo2016, kiva kuulla että jaksatte lähteä taas uuteen yritykseen. :) Kovasti pidän täällä peukkuja, että tämä kerta nyt toisi viimein sen pysyvän onnen. Niin kurjia kuin nuo ku:t ovatkin, antaahan ne kuitenkin uskoa siihen, että alkiot on elinvoimaisia ja että kaikki voi mennä hienosti, jos ja kun seuraava sintti vain ymmärtää tarrata oikeaan paikkaan. :)

ON: Iso kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä, ne on kovasti ilahduttaneet ja lämmittäneet mieltä! :love: Mulla ei vaan edelleenkään ole oikein mitään oireita, ja se on nyt ruvennut toden teolla huolestuttamaan. :unsure: Koko ajan mietin, että voiko tuolla sisällä olla enää mitään elämää... Noh, ensi viikolla se selviää.
 
Mä myös säilytin jääkaapissa Ovitrellen ku oli tukena pikku annoksin.
Kaksi oli hedelmöittynyt meidän kolmesta kypsästä solusta.
Meillähän ei siirtoa tuu nyt kun tehdään uus simulaatio putkeen ja toinen keräys sitä myöten sitten taas tiedossa parin viikon sisään. Pistelyt aloitin jo heti keräyksestä seuraavana päivänä.

Siidalle mahti saalista(y)
Roxanne vihdoin! Tuuthan kertoo ultra kuulumiset vielä, jos ultraa siis tarkoitat tuolla ensi viikon selviämisellä. Siirrettiinkö teille yks vai kaks? Kyllähän nämäkin löytys varmaan vanhemmista kirjotuksista, mut en jaksa alkaa selaa :oops:
 
MaiMei, :cry: niin kurjaa.. muistan ite ne ajat kkm jälkeen..mutta ajan myötä helpottaa kun asioissa alkaa päästä taas eteenpäin, vaikka nyt tuntuis uivan kuinka syvissä vesissä.
Pahottelut Domillekin, niin mielelläni oisin lukenu jo sun plussasta :( mutta jospa se viimenen sitkee sissi sitten..(y)
Valitettavan monia muitakin vielä täällä kenen vuoro ois pitäny olla jo aikaa sitten...

Mahtavaa kuitenkin on ollu lukee Roxannen tilanteesta, ja eiköhän siellä kaikki kunnossa oo, eipä mullakaan esim. tisseissä tuntunu mitään ennen rv7, eikä oikein muutakaan ohimeneviä etomisia ja nälkää kummempaa ollu. Alkuvaihe voi olla hyvinkin oireetonta.
Mielenkiinnolla seuraan tota Darnin kaksvaiheista hoitoo!

Mulla tuli soluja 8, joista 1 raaka ja 1 ei hedelmöittyny, eli toistaseks rakkulamäärään (n.10) nähden menny vähän paremminkin mitä uskalsi odottaa.. mutta niinkun tiedettyä, se kammottavin 4. katopäivä on vielä tulossa. Meinas että siirto tehtäs jo maanantaina, jos on vielä siirrettävää, mut ite kyllä mieluummin kaiken uhallakin haluisin pitkän viljelyn.. kun ei ne varhaissiirretyt oo ennenkään mussa menestyny enkä usko että ainakaan siirrettynä hengissä säilyis jos ei maljallakaan.
Punktio oli fyysisesti suht helppo vaikka oikeen puolen kaivelu hetken tuntukin, siedettävää silti.. edes puudutteet ei tuntunu juur miltään vaikka yleensä ne on ollu se pahin. Tuli siinä toipuessa mieleen että mitäs tässä, voisin tehdä tän vaikka heti enskierrossa uudestaan, ja heti sen jälkeen et mitä mä nyt jo tollasia aattelen...:LOL: no joo, pohjimmiltaan kuitenkin joka kerta toivoo hartaasti että tää ois ollu nyt se viimenen kerta kun tähän joutuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona ja Roxanne
Mielenkiinnosta kyselen, millaisia määriä olette Gonal F pistäneet? Mikä on se maksimi?mulle määrättiin seuraavaan kiertoon 350 ja tuntuu aika suurelta määrältä. Mitä sitten jos ei silläkään määrällä lähde munasarjat tekemään tulosta?

Täällä ollaan pikku hiljaa toivuttu hoidon keskeytyksestä johtuvasta pettymyksestä ja vitutuksesta
 
Mulla nyt tässä hoidossa oli bemfolaa (joka siis samaa ainetta kun gonal) 300iu ja katoin että isoin siinä piikkisarjassa 450. 2. hoidossa oli gonalia pergoveriksen 150iu lisänä joku pikku määrä, muistaakseni 75iu.. mut sillon olinkin paljo nuorempi.
 
Punktio ohi. Saaliina 8 munasolua :) Ihottuma antanut periksi ja päätettiin kuitenkin tehdä mahdollinen siirto torstaina. Punktio meni hyvin ja ainoastaan otin litalginia suoneen, muuta en halunnut. Hiukan tuntui, mutta se oli niin nopea toimenpide, että kyllä sen kesti. Nyt tuntuu hiukan kipua, mutta ilman kipulääkettä vielä pärjään.

Lullaby, pääsitkö siirtoon?
 
Hienoa Siida!
Tänään sain vaan väliaikatietoja, huomenna ehkä siirto, mutta ite haluisin sitä pitkää viljelyä.. eli että ois vasta ke-to. Niistä 6desta yks oli ollu kolmiytiminen tms. epänormaalisti hedelmöittyny ja yks ei ollu jatkanu jakautumista. Siis 4 vielä pelissä mukana.. niistäkin yks tosi rupunen että hyvä kun juuri alkioks voi sanoo..loput vähän hitaita ja jonkin verran fragmentoituneita.
 

Yhteistyössä