IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea siirtoon Lullaby! Toivottavasti saat hyvän idun matkaan ja jospa saisit pakkaseenkin jotain. Tää on kyllä julkisella puolella niin rasittavaa kun väliaikatietoja ei saa :( Tässä nyt sitte vaan ootellaan ha ihmetellään kivutonta oloa, ei kertakaikkiaan tunnu juuri ollenkaan, että mitään olisi tehty. Punktiota jännitin kyllä iha hirveesti, niin paljon, että olin ihan pyörtymispisteessä ku siitä sängyltä nousin yös ja vähän aikaa oli kyllä ihan ihmeellinen olo, kun sydän hakkasi ja jäsenet tuntu raskailta, mutta luulen että se joko tuli siitä litalginistä (ei kuulemma pitäis vaikuttaa keskushermostoon) tai sitten se vaan oli jännityksen laukeamisen sivutuote, tätä mieltä oli hoitohenkilökunta :D Mutta kyllä mää olinkin ihan hermoraunio kun jännitin niin paljon. Mutta kaikki meni niin hyvin ja olo hyvä! Se on ohi!

reason: Voimia sulle uuteen yritykseen. Toivotaan että isompi lääkeannos puree. Voin vaan kuvitella turhautumisen määrän ja surun, kun homma ei toimi.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Täällä oli Ovitrellen käyttäjiä ja sen myötä löytyy varmasti pikainen vastaus kysymykseen, vaikken olekaan palstaillut pitkään aikaan. Ovitrellessä oli pakkauksen mukana vain yksi neula, ja jos olisi tarkoitus ottaa vaan niitä pikku naksuja, niin samalla neulallako vai saako jostain lisäneuloja? Etukäteiskiitos ja isot tsempit kaikille tänne! ❤
 
reason kiva et mieli on ruvennut vähän kohentumaan :) ja toivottavasti noilla annoksilla tuloksia tulisi! Tsemppiä! (y)

lullabylle tsemppiä ja onnea siirtoon (y)

Siida onnea saaliista! Toivottavasti yhtä moni vielä hedelmöittyy ja saatte hyviä yksilöitä :) ja hyvä et ihottumakin on alkanut helpottamaan. :)

En tiiä onks menny ohi, mutta mitä Blobille kuuluu?? Eihän vuoto voimistunut jatkunut?
Ja Roxannella edelleen kaikki ok? :) mites jansku00lla menee? :)

Täällä vuoto alkoi lauantaina joka tarkoittaa sitä et tähän kiertoon ei tehdä mitään. :( ja jatko samalla kaavalla, toivoen et tällä kertaa primolut toimisi niin että vuoto alkaa juuri sen pari päivää lopettamisen jälkeen että saataisiin vuoto alkamaan viikolla. En jaksa kyllä uskoa. Taustailen siis vielä sen pari viikkoa ainakin.

Isot tsempit kaikille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Täällä oli Ovitrellen käyttäjiä ja sen myötä löytyy varmasti pikainen vastaus kysymykseen, vaikken olekaan palstaillut pitkään aikaan. Ovitrellessä oli pakkauksen mukana vain yksi neula, ja jos olisi tarkoitus ottaa vaan niitä pikku naksuja, niin samalla neulallako vai saako jostain lisäneuloja? Etukäteiskiitos ja isot tsempit kaikille tänne! ❤
Mulla oli Gonal f stimulaatiossa ja ovitrelleen käy samat neulat. Gonalin paketissa niit oli hirveesti. Olisin saanut klinikalta Ovitrellen pikku pistoihin neuloja mutta en tarvinnut kun niitä oli jääny Gonalista hirveesti yli.
Mä en ainakaan pistelis ku kerta per neula.
 
Siidalle onnittelut hyvästä saaliista! (y) Hienoa että kaikki meni niin hyvin ja vähillä kivuilla. Nyt vaan toivotaan hyvää hedelmöittymistä ja jakautumista! :love:

Lullabyn sinteille on täällä peukut pystyssä! :)

Tiltuli, ei tosiaan kannata samoilla neuloilla pistää. Mä sain aikanaan klinikalta lisäneuloja, ja luulisi että apteekistakin voivat pyydettäessä antaa?

Love, onpas harmi ettei siellä päästy tositoimiin. :( Tsemppiä ja parempaa onnea uuteen kiertoon!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hei onkos jollain paremmassa muistissa ohjeet niihin hormoniverikokeisiin. Minun siis pitäs käydä ne nyt uusiksi kp 3-5. Sehän oli että ennen klo 10.00? Ei seksiä pariin päivään eikä ritojen räpläystä.. Mutta asia mikä jäi vaivaamaan kun hoitaja sanoi puhelimessa pe jotain myös rankasta urheilusta.. siis moista en muista aijemmasta siis on varmaan se kolme, tai siis kolme puol vuotta kun noi kävin.. Mutta siis osaako joku sanoa tosta urheilusta et onko siinäkin se 2 vuorokautta? Voinko esim huomis iltana salilla käydä jos to meen verikokeeseen... Ja jos oli jotain muuta muistettavaa niin saa kertoa?!! :)
 
Hmm.. Nyt on pakko kirjottaa mitä juuri tapahtui ja pyydän jo etukäteen anteeksi, ällövaroitus jos ei halua lukea iljettävyyttä ja ihmislapsen noloutta niin kannattaa hypätä yli! Mutta on nyt pakko jollekkin tämä jakaa enkä miehellekkään viiti, sitäpaitsi ei ole kotona niin ei onnistuisikaan juuri nyt, joten joudutte nyt sijaiskärsimään. :)
Siis menkat oli koskaan ikinä ekaa kertaa myöhässä, ei siis tullut lugejen läpi niinkun aina vaan vasta 2 päivää viimisen laitosta (ja olin lattanut 1,5 vuorokautta "ylimäärästä") Mulla siis oli piinapäivinä hyvinkin paljon nipistelyjä ja koviakin vihlontoja, sekä nännit arat ja tissitkin vähän turposi. Testasin mielenrauhaksi siksi jo pp12 (en koskaan testaa ennen vuotoa) ja negahan se eli huijausta kaikki oireet, taas.. Tänään alko vuoto siis ja olen vuotanut reilummin kun muistan aikoihin, siis kahesta siteestä meinannut yli tulla vaikka yleensä menis kevyesti vuodon määrän puolesta samalla siteellä vähintään päivä, enemmänkin. Nyt tulee se ällötys osio.. äsken vessassa plompsahti jotain pönttöön..(ja se ei ollut :poop:) ööh.. siinä sinne kurkkimaan ja pohjalla klöntti.. ja mihin alentuu ihmislapsi, kumihanska käteen ja noukkii sen sieltä :unsure: Siis se oli ISO.. varmaan 4cm pitkä jne.. sitä siinä sit "levittelin" oli lähinnä niinkun naudan lihaa missä vähän kalvoa, valkeampaa!!! Anteeks!!! Mitä helvettiä!!! Kun mulla oli se kemiallinen missä viiva vahvistui vielä paripäivää vuodon alettua pp12, olen varma että tiiän millon se alkio tuli ulos ja se ei ollut puoliakaan tosta!!!!!!!!!!!!! Mutta, onko siis kuitenkin voinut olla joku kiinnitys yritys, mutta miten oon tehnyt pp12, pp14x2 ja pp15 negatestit?!!! Siis mitä helvettiä! Eihän asia mikskään muutu mutta täh!!! Ja seuraavaks ajattelen et olis vaan pitänyt jatkaa lugeja.. mutta olisihan sen pitänyt testissä näkyä...
 
Ai helvetti, ei onneks nyt kovin pahasti mielenrauha järkkynyt tästä!!! Ei ihan pysty nyt nukkuu.. Oisko se hitto voinut pysyä siellä jos vaan olisin jatkanut lugeja vaikka testit oli negaa?!!!!!!!!!!!!!!!! Tein muuten vielä eilenkin pp16 yhen testin.. Mikä v' ttu se on et pitää sit tällästä paskaa tulla taas kun on just jonkinlaisen hallinan saanut ajatuksesta et ei vaan oo meille tarkotettu ja alkanut käsitellä asiaa kannalta että pakko kai vaan hyväksyä..
 
Domi, minä kyllä uskon että jotain on yrittänyt tapahtua. Mulla olis kyllä kemialliset jäämy huomaamatta, jos ekan kerran olisin testannut vasta pp12. Testi on vahvistunut pp7-pp8-pp9 ja sitte haalistunut pois ja viiva ei oo käyny kun punertavana haaleana, paitsi yhen kerran viime syksynä plussa pysyi viikon. On siellä voinut olla jotain tapahtumia, mutta sää vaan et oo sitä testiin saanu bongattua. Ihan selkeästi toi kuvailemasi klöntti istukan palaselta vaikuttaa. Sitkeä ja litteä kalvoinen. Ja hei, ne luget ei olis varmasti pelastanut mitään. Se olis kyllä pysynyt, jos olis ollu pysyäkseen, älä siitä itseäsi syytä ja murehdi. Tää oli kyllä positiivinen juttu! Ehkäpä se enteilee seuraavaa kertaa ajatellen hyvää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Domi mun veikkaus on ihan normi kohdun limakalvon "klöntti"
Mulla (runsaat menkat) tulee joka vuodon aikana joskus useitakin klönttejä plumpsahtaen pönttöön. On juuri tuollaisia kuvailemaasi palasta. Ihan ku jotain löysää lihaa/naudan maksaa kalvolla.
Ja sullahan on nyt ollut pitkä kierrotkin jolloin vuoto on luonnollisesti runsaampi ja limakalvo varmaankin suhteellisen runsas kun lugeja käyttänyt sitä vahvistamaan.
 
Mää oo muuten miettiny noitten lugejen käyttöä aika paljon. Ne paksuntaa kohdun limakalvoa, kuten Darni kirjoititkin ja näin sano punktion jälkeenc myös lääkäri. No entä sitten kun esim mulla ja myös useammalla teistä, kohdun limakalvo on hyvä ilman lääkitystäkin, miten se "liian" paksu limis vaikuttaa alkion kiinnittymiseen!? Itsellänikin oli silloin kun lugeja käytin, runsas ja hyytymäinen vuoto.
 
Viimeksi muokattu:
No niin.. ihmetyttää vaan että aijemmin ne viivat tuli ja vielä vahvistuikin kemiallisessa vuodon alettua. Ja kerran ei ees näkynyt vielä kun vuoto alkoi pp12 mut sit testipäivänä olikin hailura.. ja se että vuoto oli myöhässä. No joo kuten sanottu asia ei miksikään muutu oli sit yrittänyt tai ei kiinnittyä... Lugejahan minun tulisi jatkaa jos plussaisin.. tosin ei se hoitaja nyt ees siitä mitään sanonut, sano vaan tee uusi testi parin päivän päästä.. Kiertokin tosiaan oli pitkä, niin kai siellä voi sit muutenkin hyytymiä olla, ei vaan koskaan ennen oo moista ollut.
Kiitos kommenteista.. vähän mieli rauhoittuikin huonosti nukuttuna yönä.. vaikka pikku itkut piti miehelle tirauttaa..
 
Domi! Kääk! Se, että on noin iso asia kuin 4 cm antais kyllä olettaa että olisi jotain muuta. Ei ihmisen alku edes ruskuaispussin kanssa ole tuota luokkaa, kun muistaakseni 12 viikon ultrassa oli joku 4 (?) cm. Mulla oli ennen raskautta ällöttäviä klönttipaakkuvuotoja usein. Sellaisia, että liikkuessa tuntui, että nyt humpsahti irti joku isompi ja sitten olikin mielessä vaan selviytyä nopeasti vessaan. Nyt on ollut paljon järkevämmät menkat kipujen ja vuotojen suhteen.

Noista verikokeista. Oon käynyt 2 kertaa otattamassa ne. Oletan siis, että tarkoitat FSH:ta ja LH:ta? Ei koskaan muuta ohjetta, kuin että just aamusta klo 10 mennessä ja tietyt kp:t. Mielenkiintoinen juttu olis toi urheilukielto. Olen kyllä lukenut jotain tutkimuspapereita siitä, että adrenaliini voi vaikuttaa hormonitasoihin lisäämällä testosteronin määrää ja rankka treenikin lisää testosteronipitoisuutta. Koska mullahan FSH oli matalampi eli parempi 2. kerralla ja olen ollut ja olen taipuvainen liikkumaan aika paljon.

ON: sain tulokset ruokatorven ph-mittauksesta. Ei mitään viitettä mistään. Viikonloppuna sain taas sellaisen medium sappikouristuksen, että siellä se vika taitaa olla. No, huomenna ultraan. Mieli on niin paljon iloisempi kuin viime kierrossa, että toivottavasti se luo siltä osin hyvät pohjat. Ovis mulla tulee taas sinne loppuviikkoon to-pe sektorille eli niinköhän taas on kp 21-22 kun siirretään.
 
Ennen on ollut toisessa kokeessa että ennen 10.00 mut se on kuulemma vähän muuttunut.. Ja toisessa on että mielellään 10-14.. Ja ei sen urheilun kaa kai niin tarkkaa, kohan ei mielellään edellisenä päivänä. Ja siis kp3-5 pitää olla..
 
Domi, mä kyllä komppaan Siidaa tässä, eli ihan hyvin on voinut olla joku kiinnittymisyritys kyseessä. Mullakin oli yksi kemiallinen jossa sain haaleaa viivaa tikkuihin pp6-8 blaston siirrosta, eli kun sulla oli 3-päiväinen niin olisi vastannut pp8-10. Sen jälkeen ei enää näkynyt mitään, mutta kuukautisten alku lykkääntyi melkein viikolla. Eli sinällään toi runsaampi vuoto ja hyytymät voisi johtua vain siitä, että limakalvo on ehtinyt vahvistua enemmän, kuten Darnikin sanoi, MUTTA nimenomaan se, että menkat on selvästi myöhässä, viittaisi siihen että jotain on hyvinkin voinut olla tekeillä.

Mitä taas Lugeihin tulee, niin ei se homma varmastikaan siitä jäänyt kiinni. Eikös sulla ollut luomukierto, jossa omakin keltarauhanen vastaa hormonituotannosta? Mä itse asiassa lopetin viime siirrossa Luget viralliseen testipäivään, vaikka plussa tulikin.

Tsemppiä joka tapauksessa, ja toivotaan että tuo olisi hyvä merkki jatkoa ajatellen! (y) Mulle ainakin kemialliset on antaneet toivoa, että seuraavalla kerralla voi tarrata kiinni tiukemminkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Domi, oli niin tai näin niin et varmasti oo voinu vaikuttaa asiaan, ja eikös jos on omaakin keltarauhasta niin ei luget oo sillee edes merkittäviä...?
love- Oisko sulla siis tulossa pas luomukiertoon? Eiks ovistakin voida hiukan säätää pregnylillä ja tarvittaessa parilla jarrupiikilläkin? Vai onko se joku julkinen poli joka ei välttämättä tee mitään "ylimäärästä".. :/

Mulle tänään lääkärissä sanottiin tosta limakalvosta ettei voi tulla liian paksuks, ja lugen tehtävä on vaan pitää sitä paikoillaan, ainoo jos ois myoomia tms. erityistä niin se vois haitata.

Joo, eli nyt siirretty yks niistä neljästä ja loppuja vielä seurataan. Yks niistä lähinnä vois olla vielä potentiaalinen, pari muuta luultavasti pysähtyy tai toinen on jo pysähtyny 4 soluseks. Seuraa kuitenkin sitäkin vielä 6 päiväseks tai niin kauan kun on hengissä.
Aamulla se tänään siirretty oli 9-solunen, ja ennen siirtoo oli tehny pari solua lisää, vaikka pitäshän morulavaiheessa jo enemmän olla. Mutta siis ilmeisesti vaan kaikki mun alkiot on hitaita. Mennessä oli jotenkin valmiiks toivoton fiilis mutta biologin kans keskustelu ja kehityksen kattelu kuvista ja videolta anto lisää toivoo. Fragmentaatio on tavallista ja se on tavallaan alkion tapa korjata itteensä ja pilkkoo pois viallisia soluja. Monitumasuuskan ei haittaa jos sitä näkyy myöhemmin kun heti 1-solusena. Yhdellä soluista oli huonoo tuuria ja siihen oli menny 2 siittiöö, eli ois ollu 3n solun perimät, eikä sellasesta voi tulla mitään. Ja jotenkin niin että munasolu määrää kehityksestä ekat 3 päivää ja sen jälkeen alkion omat geenit. Eli kai tässä 4-päiväsessä hiukan enempi toivoo ois kun päivää aiemmissa. Onko täällä muuten muita kelle siirretty 4 päiväsiä ja miten kävi?
Mun piti siis ite päättää aamulla mitä tehdään, siirretäänkö tänään vai oisko seurattu tätäkin vielä huomiseen....liian vaikeita päätöksiä annetaan mulle! :unsure: Nyt jos tästä ei tuu mitään niin tietenki miettii oliko väärä ratkasu, oisko sittenkin kannattanu antaa olla siellä vielä 5. päivään...mutta siirretty mikä siirretty, ja biologin mukaan kohtu on aina parempi paikka, vaikka ois endokin.. no joo, liekö osin "myyntipuheita" et päästään tekeen edes joku siirto.. ja nykysin ei juuri ollenkaan enää siirrä kahta kun taas tullu joku uus tutkimus että siitä ois enempi haittaa, etenki jos eri laatusia..?
No kuitenkin, edellisessä hoidossa kuulema ne oli ollu hyvin samantapasia, hitaita ja se lopulta onnistunukin oli jossain vaiheessa jopa näyttäny pysähtyneeltä mutta sit yllättäen kiriny sinne 6 päivään! Että näiden toivojen varassa nyt ja vähän enempi uskoo lähteissä kun sinne mennessä.
Virallinen testi ois 9.4. mutta eiköhän ala olla jo suunta selvillä viikonkin päästä. Mut muutaman päivän tässä voi taas kuvitella että mitä jos oiskin laskettu aika vielä tän vuoden puolella :love: (joo, typerää kyllä tässä vaiheessa että sekin tuli jo tarkistettua..:oops:)
Tostaina voi soittaa lopuista alkioista saako pas-yritystä vielä tähän erään, vai pitääkö alkaa miettiin 6. hoidon sotasuunnitelmaa.

(edit)
Siirtotilanteesta vielä sen verran et oli kyllä normaalia tuskallisempaa tällä kertaa, ei sillä että ite siirto ois sattunu kummemmin kun ennenkään mut se räjähtävä kupla ottassa...!! :sick: Jouduin käymään vähän tyhjentäänkin rakkoo sitä ennen. Ja tietenkin just ennen siirtoo rupes vielä mahassakin kiertään, mut pystyskö joku käymään :poop:lla niin ettei rakko tyhjenis samalla,..?! :oops::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Onnea Lullaby❤ Minä uskon hitaisiin, koska meillä on täällä yksi hitaaksi haukuttu. Nopeat on ollu maanantaikappaleita, ne joita eniten polilla kehuttu, eli mihinkä sitä enää uskoo, ehkä parempi uskoa vasta sitte ku sen itte näkee. Mutta täällä pidän peukut ja varpaat pystyssä, että lujasti tarraisi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä