IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Blob Hienoa, jos vuotelu nyt tuolla saadaan kuriin. Onko siinä millainen riski, että jättää sen klexanen ottamatta? Tai siis, miksi sulle on tuollaista määrätty?

@lullaby Mulla on jo pp19 eli kyllä tuo 315 on aika pieni lukema. Mutta kiitos kannustuksesta kuitenkin, ihana että joku jaksaa ajatella toivoa olevan. Ja pahoittelut negan vahvistumisesta. Voin kyllä samaistua siihen kuinka tympeää on jatkaa tukilääkitystä, vaikka toivo on mennyt.

@Siida, pp6 on vielä niin aikainen, että hyvinkin voi viiva alkaa vahvistua, jos on vaan vähän hitaasti lämpenevä yksilö siirretty. Edelleen pidän peukkuja.

@Darni73, tuo on niiiiiin ärsyttävää. Oon tässä viime aikoina joutunut kuuntelemaan jokusen kerran ihan livenä moisia pohdintoja, että miten se lapsen teko kannattaisi ajoittaa, että syntyisi sopivasti milloin minkäkin asian suhteen. Aika vaikea on malttaa mielensä näissä hetkissä. Itseäni ei haittaisi vaikka syntyisi jouluaattona, jos nyt edes saisi sellaisen nyytin joskus alkuun.

Koetin soittaa polille tänään, mutten saanut ketään kiinni eikä tuo uuden lähetteen saaminen taida olla ihan päivystysasia. Täytyy huomenna heti aamusta koettaa saada uusi lähete, koska haluan kyllä että tuota hcg:tä nyt seurataan, että alkaa laskea. Hieman peloittaa kohdunulkoinen, kun siihen tämä kuukautisvuotomainen vuotelu ja matala hcg kai viittaisivat, jos hcg ei laske. Tässä tämän päiväinen testi ja vieressä eilinen kuivana: aijaa.com/UQ1nzc. Ei omaan silmään näytä siltä, että tasot olisi ainakaan lasku suunnassa. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
@Blob Hienoa, jos vuotelu nyt tuolla saadaan kuriin. Onko siinä millainen riski, että jättää sen klexanen ottamatta?
No lääkäri sanoi että siitä voi pitää taukoa ja mä kysyn maanataina naikkarilta että mitä mieltä ne on, voisko pitää taukoa rv 12 asti..

Mulla on geneettinen hyytymishäiriö, voi tulla helpommin veritulppa. Noi tukilääkkeet lisää sitä riskiä niin siksi määrättiin klexane jo rv 5..normaalisti se pitäis aloittaa vasta rv 25...

On kyllä vahvistunu tuo testi, onko vielä mahdollisuus että kuitenkin olisi alkiolla kaikki hyvin?
 
Lullaby tukivitamiinit? Saako tarkennusta? :)
Mulla on ollu jo pitkään siirtokierroissa vahva e-vitamiini, noin 200mg ja magnesiumia siirosta lähtien. Oon lukenu että E saattaa neutralisoida endon myrkkylitkuja ja jälkimmäinen tuntus lieventävän ylimääräsiä supistuksia mitä helposti tulee lugeista ainakin mulle, ja muutenkin punktion jälkeen. Jatkuvassa käytössä on monivitamiini ja tässä hoidossa oli alusta lähtien foolihapon ja d-vitamiinien lisäannokset, vaikka eipä noilla solujen laatuun vaikutusta näytä olevan.
 
Nyt on kyllä hyvin vahva ällövaroitus ja hyvin omanapainen viesti.

Tässä viimeisen tunnin aikana ollut vahvoja menkkakipuja ja vähän pahoinvointia. Äsken suihkussa tipahti tuollainen: http://aijaa.com/4zppdZ ja toiselta puolelta http://aijaa.com/9GweZv

Mikään vauvan alku tuo ei varmasti voi olla, mutta mikä ihme? Ja jos mun kohdusa on enemmänkin tuollaisia, niin ei mikään ihme ettei oo raskaus oikein ottanut alkaakseen. Ei kenelläkään sattuisi olemaan mitään valistunutta arvausta?

Ja anteeksi vielä, jos järkytin jotakuta liikaa.

Edit. Googlauksen perusteella ilmeisesti polyyppi. Noinkohan siinä on meidän selittämättömän lapsettomuuden ja/tai näiden vuotojen selitys. Ja montakohan noita vielä on jäljellä...
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki.

Oli sekä kiva että kurja lukea teidän tarinoita viime viikoilta. Onnea plussanneille ja pahoittelut neganneille ja myöhemmän km:n kokeneille :(
Mä olen nyt ollut muutaman viikon täältä tauolla. Vaikka on ollut superihanaa jakaa täällä asioita teidän muiden kanssa, niin huomasin, että maaliskuussa tuo koko hoitoasia pyöri ihan liikaa mielessä, kun sen oman stressailun lisäksi kävin täällä lueskelemassa ja kirjoittelemassa.

Mutta ajattelin tulla laittamaan omat tämänhetkiset uutiset ja vähän ajatuksia/kokemuksia/stressin aiheita, jotta joku ehkä löytää guugletellessa, jos näitä samoja miettii/stressaa samaa, mitä minä olen ..argh.

Meillä siis oli nyt 2. IVF:n 1. PAS, siirrettiin 15.3 hitaammin jakautunut, 6-pväinen blastokysti. Sekin oli hirveä säätö, koska ovis meni väärälle pvälle (ti) mun 2pv työmatkaa ajatellen ja oli tarkoitus siirtää 5-pv parempilaatuinen alkio. Lääkäri kuitenkin ultrasi mut ke, ja jollain laskukaavalla hän päätyi siihen että voidaan siirtää 6-päiväinen blasto seuraavan viikon ke mun reissun jälkeen (onneksi sattui pakkasessa olemaan yksi 6pv!) Vähän ihmettelin miten aikajana voi olla niin pitkä (n) mutta hän se lääkäri on..

Siirron jälkeen ei oikeastaan oireita, paitsi välillä munasarjakipuja n. 4-5pv siirrosta, mikä ihmetytti. Sitten uskaltauduin testaamaan PP9 ja sain elämäni ensimmäisen (haalea) plussan CB:n r-testissä! Vähän siinä itku tuli vaikka epäröinkin haaleaa viivaa... Seuraavana aamuna PP10 uusi testi, hieman vahvempi, ei kuitenkaan tumma viiva. PP11 CB:n digitesti antoi "raskaana 1-2" =viikkoa hedelmöittymisestä. Tämähän ei tietty helpottanut, koska ryhdyin sitten googlettamaan onko tuo tarpeeksi (koska mulla blastokystisiirto niin pitäs olla enemmänkin viikkoja?). Ja palstoilla tietysti "kaikilla muilla" näyttänyt tuossa vaiheessa "raskaana 2-3" tms.. :confused: No, kuitenkin sitten PP12 verikokeessa tulos oli HCG 140. Hoitaja sanoi: onnea! Johon minä käyn vänkäämään että onko se nyt tarpeeksi :notworthy: Hetken taulukoita tutkittuaan totesi että viitearvot 120-500 joten niin se vain on.

Niille siis jotka miettivät testailua, niin ei kannata pelätä, jos esim tuo digitesti näyttää "vähiä" viikkoja. Ainakin nyt toistaiseksi näyttää siltä että nuo lukemat riittivät, ainakin noihin viitearvoihin..

Ja jos kukaan on tilannut / saanut kylkiäisenä esim. raskauskeiju.fi:stä niitä OneStep- liuska- tai puikkotestejä..niin ne on kyllä maailmankaikkeuden surkeimpia! En saanut minään noina testauspäivinä edes haaleata viivaa niihin. Pitäis olla todella herkkä. P**kan marjat. :devil:Tuokin stressasi noina päivinä, että kumpi nyt näyttää oikein, Clearblue vai OneStep.. nyt itseasiassa tällä viikolla sain niihin jo ihan Ok viivaa..

Se mikä mietityttää on että miten lasketaan raskausviikot, kun on kyseessä 6-päiväinen blasto. Jos yritän laskea päiviä siirrosta taaksepäin blaston ikään suhteutettuna (siirto miinus 6pv), olisin 5+6 tai 6+0, sitten taas kuukautisista laskettuna 6+3.(n) No ehkä se selviää.

Kaikean kaikkiaan. Nyt pitäis olla onnellinen, super-happy, onnensa kukkuloilla.. ja tavallaan..olen tyytyväinen..onnellinenkin.. mutta.. niin helvetin pelokas. En voi uskoa että tää onnistuu. Ihan varma että on tuulimuna tai tulee km jossain vaiheessa. Viikon päästä to pääsen onneksi ultraan. Mutta tätä tää kai sitten on. Jatkuvaa huolta. :confused: Uskon että pettymykset hoidoissa voi tehdä tästä alkuraskaudesta henkisesti vaikeampaa meille, kuin luomusti raskautuneille.

Siirryn jännittelemään täältä palstalta nyt ainakin toistaiseksi kokonaan pois. Toivoen että onni ja alkio pysyvät matkassa.

Tsemppiä miljoonasti kaikille hoitoihin ja jännäilyihin!!! :love::love::love:
 
Tilanne update. Tipahti toinen (7cm pitkä) pätkä jotain kudosta (?). Soitin päivystykseen ja selitin tilanteen. Ihanasti sieltä sitten tuli diagnoosiksi, että "keskenmeno, raskausmateriaalia". Mutta kun muistutin että aika isokokoista materiaalia kyllä näille viikoille (5+1), niin muuttui "joo ei mitään mistä pitäis huolestua, soitat aamulla polille". Ei kyllä mieli parantunut lainkaan puhelusta.

Enkä voi käsittää miten tuommoisia ei muka ole kaikista ultrauksista huolimatta havaittu. Aina vaan sanottu, että kohdun limakalvot näyttää hyvälle, mutta miten ihmeessä siellä voi tuommoiset 4 cm ja 7 cm pätkät olla näkymättä?! Noh, ainakaan en ihmettele enää sitä miksei meillä tärppää. Ja ihan varmasti tuo nykyinenkin kasvaa väärässä paikassa, kun eihän sinne kohtuun oo edes mahtunut tekemään majaa.:unsure:
 
rouvaNiisku, joo, pitihän noi sun klöntit käydä katsomassa ja aikamoinen klöntti tosissaan ja hui, jos sulla on tullut tuosta vielä isompikin!! Vuotohan voi johtua pelkästään noistakin ja alkio vaan siivoilee sillä paikkoja. Jospa näin ja pikkusen saisitte pitää. Kannattaa kyllä polille soittaa ja kertoa, eihän noi nyt ihan normaaleja klönttejä ole.

Kuutio, hirmuiset isot ja lämpimät onnittelut plussasta❤ Aivan ihanaa, että tulee plussiakin, eikä pelkästään huonoja uutisia! Kyllä noi hormoniarvot on jokaisella niin yksilöllisiä, että kunhan ne menee viitearvoihin, niin sen suhteen kaikki on normaalia ja tosi matalillakin arvoilla on raskauksis menny lopulta hyvin. Näitäkin tarinoita on saanut lukea....tosin niitä ei koskaan omalle kohdalle pysty uskomaan.

Darni, Noi tarinat kyllä ärsyttää kun joillain on vara suunnitella lastensa syntymäkuukaudet hyvinkin tarkkaan itse. Ku minä en meinaa ylipäätään tajuta, että miten normaali ihmiset voi luomusti raskautua!? Sen verran työlästä tämä on vaikka asiat tekemällä yritetään tehdä. Oikein paljon onnea punktioon ja mahtisaalista❤

No sitte tämä oma napa. Jos tämä mun vuoto oikeasti oli menkat, niin miksi mulla on nyt maha ku rantapallo ja kipeä. Alaselkä kipeänä myös. Näitä oireita on toki normikierrossakin, mutta sillä erotuksella että ovat ENNEN vuotoa, ei sen jälkeen. Pientä tihkua tulee vielä. Kyllä mää sanon, että kaikki on tosiaankin näissä hommissa mahdollista, jos tästä vielä kunnon plussa tulee. Laitan teille taas rihrusteltavaa, jos joku jaksaa näitä mun tikkuja tihrustaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Blob ja Darni73
On tää niin syvältä tää piinailu :( Tänään ihan samaa hailuraa ku eilenkin....miksei voi vahvistua kunnolla. Tissit ihan kivuttomat, ainoastaan mahaa kivistää ja turvottaa sekä tukkonen nenä, varsinkin aamulla. Edelleen tulee pyyhkiessä verta. Tänään oon kyllä tehnyt jo surutyötä ja tirauttanu parit itkut. Mieli kääntynyt jo seuraavaa passia päin. Teen vielä illalla ja aamulla pc:n tikut ja jos ei mitään eroa näy niin luovutan ja jatkan elämää.

Isot tsempit kaikille❤
 
@Darni73, Soitin polille. Ei taida tällainen olla sielläkään ihan joka viikkoista... Huomenna käyn ensin mittauttamassa hcg:n, niin nähdään onko raskaus päättynyt, ja sitten ultraan. Toivottavasti tulee joku tolkku tähän.

Tänään vielä pari uutta palasta tullut ulos, ihan ihme touhua. En oo googlaamalla löytänyt oikein mitään vastaavaa ja hämmästyttää kyllä suuresti, että miten ei ole muka noin isot asiat ultrassa näkyneet. R-testi on onneksi haalistunut (enpä ois uskonut näinkään sanovani heti viikko plussaamisen jälkeen). En jaksa uskoa, että olisi voinut kaiken tuon ylimääräisen materiaalin keskellä kehittyä normaalisti.

Kaiken kaikkiaan kyllä aikamoista vuoristorataa tämä viimeinen kuukausi piikittelyineen, punktioineen, siirtoineen, piinailuineen, ensimmäisen plussan saamisineen ja tämän mysteerin kera ollut. Ensi kuun taukokierto tekee kyllä hyvää.

Mites @Siida viivat tänään?
 
rouvaNiisku :( On kyllä surullinen juttu jos ne viivat häipyy. Nyt kyllä sitte vaadit, että kunnolla selvittävät mistä moiset möykyt on peräisin. Ihan on kyllä kummallinen juttu. Me taidettiin yhtä aikaa kirjoittaa äsken, eli tuosta ylempää voi lukea mun fiiliksiä. Epävarmuutta jossittelua ja panikointia on kuulunu tänään mun päivään.
 
Jos jotaki kiinnostaa kirja Is your body baby friendly? niin sen saa kympillä postikuluineen. Siinä siis on avattu syitä lapsettomuuteen, keskenmenoihin ja ivf epäonnistumisiin. Englanninkielinen. Itse olen sen lukenu ja syy keskenmenoihin on jo löytyny niin voin myydä seuraavalle. Laita yv jos kiinnostaa :)
 
rouvaNiisku. Laitoin just jonkun tuomia tuliaissuklaita suuhun ja avasin sun laittaman kuvan. Polyyppi ekana kyllä tulee mieleen. Mutta hirmu isoja!? Kyllähän noihin joku selitys täytyy olla.

Siida (y) Mikä kp menossa? Nyt en enää pääse kurkkaamaan sitä listaa, mutta eikö tänään ole virallinen testipäivä? Mulla ainakin kesti ikuisuuden saada vahva viiva. No, siis yli viikko verikokeesta.

ON: Laskeskelin, että niinköhän seuraava yritys on vasta syyskuussa :cry: Jollei siis toukokuussa satu tähdet kohdilleen ja päästä kokeilemaan. Elo-syyskuun vaihteessa on työmatka. Nyt on ollut mieli aika kirkas, mutta jotain tiedostamatonta stressiä tähän yritykseen liittyy.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
reason # 5/16# 2. #endo, kohdun rak.poik.# 2.IVF
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:

Siida
13.4 ? (3pv/30.3)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Kuutiolle onnea plussasta. Ja pahoittelut kaikille joilla viivat on jäänyt puuttumaan, tai haalistuneet. Ja Jantzulle erityisesti voimia toipumiseen.
Siidalle viivan vahvistumista, Zoona ei Siidan testipäivä oo vielä lähelläkään, viikko sitten siirto oli vasta, se vaan siellä himotestailee :LOL:
Okei lullaby, minäpä popsin noita(kin) jatkuvasti.. ei siis ollut mitään uutta ihme tukivitskua :( Poistin sinut nyt piinailijoista kun jossain välin niin jo sanoit vaikka ei vielä virallinen päivä ole ollutkaan.. laitetaan sit suoraan plussaan jos ihme vielä tapahtuu..

Nyt sitten tarvittas jotain ruusuisia onnistumistarinoita (tää voi olla tietty väärä puoli kysellä, mut jos joku onnistuja vaikka huomaisi) siitä et vaikka on aina ollut hyvä limist niin sit olisi zunmenoneilla onnistunut!!!!! Koska hämmästyksekseni sain vikaan siirtoon ne. Kävin viime viikolla siis niissä verikokeissa ja kun nyt soittelin arvoja (prolaktiini vähän koholla, mut se ei kai mitään toimenpiteitä aiheuta) niin hoitajalle taas vaan mainitsin siitä et varmaan turha enää ees kysellä, hänkin siis ollut kuulemassa monesti kun oon koittanut kinuta vaikka mitä.. Mainitsin vielä että kun tuttava kellä kanssa hyvä limis,on siltä kahdesti onnistunut lääkkeellisestä vaikka ei muuten. Sanoi sit et hän nyt vielä mainitsee lääkärille.. Ja soitti seuraavana päivänä että nyt on sulle resepti aloita kp 2! Jaa´a.. ollut vissiin se ainut lääkäri keneltä en oo sitä tainnut tivata kun on harvoin sattunut, sama joka säälistä sillon kortisonin kirjoitti. Kaks muuta on niin monesti sanonut ei, että en uskokkaan että olisivat muuttaneet mielipidettä.. Todennäköisestihän nyt sit käy niin että viiminen kuukahtaa sulatukseen kun oon nopsinut noita.. :cry:
 

Yhteistyössä