IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ei onnistunut siirto. Kaikki kuoli viikonlopun aikana:cry::cry: En ymmärrä miten voi olla näin huono tulos. Turhaa taas kaikki järjestelyt töissä.. Lomapäivä ja sijaisjärjestelyt.

Matkaa siirtopaikkaan kuitenkin reilusti yli pari sataa kilsaa niin pakko oli käyttää lomapäivä ja ostaa junaliput etukäteen. Ja kaikki pillupalleroiden tunkemiset, rahanmeno tarkastus ultraan, ja turhaan tehtyyn pitkään viljelyyn:(
Ärsyttää maksaa turhasta.
Ei pääse edes yrittään.
Tämä on niin..
Anteeksi pelkkä omanapaisuus nyt.
 
@virvatulia Voi että! :( Niin epäreilua kun ei anneta edes mahdollisuutta! Oliko teidän vika kerta nyt tässä? Haleja sinne ❤❤

@Siida Miten olet muninut aikaisemmin? Mulla oli ensimmäisellä kieroksella ihan järkky turvotus ja lista muita sivuoireita ja sit saatiin vaan se yksi. Tällä jälkimmäisellä ei kyllä ollut läheskään yhtä vahvoja oireita ja silti tuli 11! Eli ei se välttämättä kerro mitään vielä (y)
 
Virvatulia, vieläkö täällä vaan tämä epäonnisuus jatkuu(n) Voi harmin paikka!! Voimia teille paljon pettymyksen käsittelyyn. Onko uuteen hoitokierrokseen lähteminen pois suljettu ajatus?

Kiuski,
Eka punktiossa melkein 4vuotta sitten oli 18follia ja 14:sta munasolua (puregon 150iu)...toisessa nyt keväällä vain 8munasolua, joista 4hyvää (puregon 150iu/mutta nostettiin 175iu). Nyt on puregon 200iu ja menopuriin vaihtuu tänään 225iu.....tuntemusten perusteella liekkö tuotakaan määrää mitä keväällä:(:cautious: Mutta haluaisin nyt vaan luottaa sun kokemukseen, että ei ne tuntemukset kaikkea kerro. Torstaina totuuden hetki.

Lullaby, joko sulla punktio oven takana?
 
Tervetuloa Piikkinen! Onnea hoitoihin ja pikaista tärppiä :)

Miten Toivo2016 meni punktio? Ja lullabylle tsempit punktioon! Miten se melatoniini vois vaikuttaa hoitoihin? (n)

Voimia Kiuski ja virvatulia ❤

Tsemppiä Voyage! Ihanaa että jaksat olla positiivisella mielellä ❤

Ihme touhua Toiveikas81 :eek: Mitkä on sellaset raja-arvot limakalvon paksuudelle? Mikä on lian vähän, mikä liikaa? Ja miten se liian paksu vaikuttaa?

Siidalle kans tsemppiä munintaan! Ja iho-oireiden kanssa. (y)

ON: Täällä oli ovis+ tänään. Apteekkarin liuska oli selkeä plussa, rfsu ei todellakaan. Clearbluet tulis vasta tänään postissa, van jospa ne pystyis raskauskeijulle palauttamaan kun eivät ehtineet käyttöön.. Perjantaina ois sit siirto jos ees toinen sulatettava selviäis. Jännittää ihan hirveästi. Toisaalta yritän olla positiivinen ja toiveikas, ehkä nyt? Mut toisaalta pelottaa ja valmistautuu jo valmiiksi pettymykseen ja uuteen hoitokiertoon. Voiko tässä vielä tehdä jotain olosuhteiden parantamiseksi tai kiinnittymisen auttamiseksi? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Kiuskille pahoittelut negasta ja voimia jatkoon ❤ Virvatulialle myös halaus, niin epäreilua että et päässyt edes siirtoon ❤.
Lyllaby tsemppiä huomiseen punktioon (y)
Siidalle toivon että folleja ja munasoluja kasvaisi ja niitä hyvälaatuisia (y). Mullakaan tuntemukset ei oo kertonut ennakkoon paljonko soluja tulossa eli isompi n.12 kpl määrä antanut vähemmän oireita kuin esim. n.6 follia/solua. Toivottavasti sulla lääkkeestä vastetta. Mulla ainakin piikitykset ja munien kasvatteluvaihe on tosi hermoja raastavaa. Tsemppiä ja voimia.
Annimiina89: mulla myös tuoresiirto perjantaina mikäli hyvä elinkelpoinen alkio silloin hengissä. Mulla meni tänään punktio hyvin, tosin maha melko kipeänä ja olo vähän pahempi kuin viime kerroilla varmaan kun saalista tuli enemmän kun osattiin arvata. Punktoitiin yhteensä 19 solua mut en oo varma oliko kaikki kypsiä. Huomenna soittavat paljonko hedelmöittyneitä. Tarkoitus viljellä neljä päivää, jotta nähdään mitkä elinkykyisiä ja siirtokelpoisia ja pakastettavia. Toivottavasti kato ei ole yhtä suuri kuin viimeksi. Mulla iso ongelma on ollut kohdun liian ohut limakalvo. Siirtoja tehty aiemmin 5-6mm limikseenkin vaikka kiinnittyminen silloin epävarmaa. Ei vaan oo oikein keinoja sen paksuntamiseen kun ei lääkkeistäkään apua. Tänään limis 7mm, toivottavasti ei vähene/surkastu lisää ennen perjantaita, jolloin toivottavasti siirretään hippunen kyytiin :love:.
 
Siida, myös sillä kannalla ettei se tuntemusten voimakkuus välttämättä ollenkaan korreloi solumäärän kanssa! En muista että aikoinaan ois siinäkään hoidossa normaalia enempää tuntunu missä tuli 31 solua.
Huomenna punktioon imaseen nää vähäiset pois...kyllä sellanen masentava epäusko tuli viime yönä koko hommaan ettei koskaan aiemmin.. että onko tässä enää mitään järkee ja oliko toi lääkevalinta sittenkin väärä. Kuinka vielä pari vuotta sitten "vain" 225iu:lla tuli vielä tavalliset 12 solua ja nyt ei saada kun ehkä hyvä jos yhden käden sormilla laskettava suurimmalla mahdollisella :( sulla on Siida vielä paljonkin varaa nostaa annosta (y)
Annimiina89 Luin siis jostain tutkimuksista että melatoniini yhdessä inositolin kans ois parantanu nimenomaan solujen laatua. Mut en tiä millä tavoin se sit vois haitata hoitoja..

Pahottelut kiuski ja virvatulia :( pettymykset kaikkien vaivojen jälkeen on aina ihan hirveitä.. pelkään pahoin että perässä tullaan...
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta❤ Jospa tästä kuitenkin jotakin tulisi:oops: Tää on mun "musta tuntuu", mutta käykö tässä niinkin, että keho tottuu näihin hormoneihin ja mitä useampi kierros on takana, munasarjat ei reagoikkaan enää niin herkästi, vaan tarvitaan aina vahvempia annoksia....?

Nyt Lullaby, uskotaan vahvasti, että sieltä hyvä saldo tulee❤ Noi epätoivon tunteet on niin tuttuja, ja mitä vanhemmaksi tulee ja kun muutenkin mahdollisuudet laskee, niin sitä syvemmälle epätoivon hetkinä itse ainakin sukellan (n) Onnea sylillinen punktioon!! Se yksi hyvä riittää:love:

Paitsi meidän kohdalla alkioita pitäis tulla se 10, jotta siellä joukossa vois satumaisella mäihällä olla se yks hyvä.....se tässä masentaa ihan tonnilla. Pitäis saada se 15 munista ja vähintään 8alkiota. Näin se lääkärikin meille keväällä sanoi, että kahdeksasta oli se yksi elinvoimainen eka kierroksella. Sama määrä siirtoja vois tuoda toisen mahdollisuuden. Toisella kierroksella saatiin vain kolme alkiota. Tätä se on kun huonoista siittiöistä yritetään sitä hyvää yksilöä saada. Paljon helpompaa on löytää yksi hyvä munasolu, kun sieltä miljoonien liikkumattomien/hitaiden siinahäntien joukosta se terve yksilö, kun yhtään nopeaa sieltä ei ole tähän saakka löytynyt.Tämän faktan ymmärrettyäni olin aika kauan tosi syvissä vesissä. Nyt oon alkanut pikkuhiljaa tajuamaan, että me saatiin jo lottovoitto....harvalle se osuu kahta kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Juuri tota oon kans miettiny että mikähän siinä on ettei suht hyvälläkään amh:lla tuu tän kummosempaa vastetta. Että onko ne niin väsähtäny jo näihin toistuviin rääkkeihin, vai vieläkin unessa raskaudesta ja imetyksestä.. no tuskin, kai sen pitäs mennä sit niin päin että keväällä ois ollu tätä heikompi tulos. Ja siis viime hoidossahan keväällä 300iu riitti että tuli kuitenkin 8 solua. Nyt tuskin edes sitä vaikka annos on jo tapissaan 450iu..että mitä v***ua! :( Armoton tuuri pitäs olla että jonkun alle 5 solun satsissa ois joku blastoks saakka jaksava ja vielä kelvollisen laatunen. Lähes mahdottomalta tuntuu, kun mullakin keskimäärin sellasia on ollu 1-2/10 solusta. Jos tää romahdus jatkuu samaa tahtia, ei tuu seuraavassa enää kun ehkä jokkut pari vaivasta follia :oops: ja hyödyttääkö sellasia enää alkaa punkteeraankaan.. varsinkin kun voi olla tyhjääkin täynnä.
 
Lullaby, nyt vaan lippu salkoon ja otetaan mitä tulee, eikai täs muu auta:rolleyes: Jos kaikki itkuun päättyy, niin sitte päättyy:cry: Ei nyt vielä manata pahinta, yritetään mennä asia kerallaan. Minä jaksaisin nyt olla toiveikas sun solujen suhteen. Vaikkei siellä montaa ole tulossa, niin laatu voikin yllättää❤
 
@Siida Me epätoivojonoraskautujat ollaan varmaan parhaimpia kuvittelemaan kaikkia oireita, mutta myöskin vähättelemään niitä tälläisissä tapauksissa. Toivottavasti sieltä nyt tulisi edes jotain että se päävoitto potkaisisi kahdesti! :)

@Annimiina89 Tsemppiä! Toivottavasti tyypit selviää ja pääsisit siirtoon (y)

@Toivo2016 Ohhoh! Teillähän on tullut kunnon saalis :) Pidän peukut pystyssä että mahdollisimman moni selviäisi eteenpäin!

@lullaby Tsempit punktioon! Tää viiminen yö on aina kaikista pahin kun miettii vaan sitä että mitä sieltä saadaan imastua :( Laitat nyt jotkut onnensukat ja kalsarit jalkaan sitten huomenna! Mulla ainakin toimi viimeksi ;) :ROFLMAO:

Ihanan paljon jännäiltävään nyt kaikilla! Joku voisi aloittaa vihdoinkin kunnon plussa-aallon ❤
 
Kyllä sen huomaa miten eri ajatuksin nyt menee sinne, keväällä oli hiukan liiankin toiveikas että "jospa tää ois se viimenen punktio ikinä", nyt miettii että millonkahan jaksais tän taas seuraavan kerran...
Mut nimenomaan, näillä mennään kun ei muutakaan voi, ja eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka vielä sais yllättyä positiivisesti :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Virvatulia, tosi kurjaa! Meillä kans nyt melkein 300km klinikalle ja tuo kyllä lisämausteensa järjestelyineen, vaikka klinikka saa kyllä muuten täydet pisteet.

Siida ja Lullaby, nyt hännät pystyyn ja munasarjat sauhuamaan. Ei mitään oo tuossa kohtaa menetetty! (T. Nimimerkki kolmen follin tyyppi...)

Toivo2016 ihan superhyvä saalis! Nyt toivotaan että hedelmöittyjiä on paljon!

Minä sain perjantaina kyytiin hyvän blaston, limakalvokin oli 9,7mm eli mulle tosi hyvä. Testipäivä ti 29.8. Jännittää tietysti aika kovaa, sen pitäis olla jo kiinnittynyt... Eilen oli ärsyttävä raskausolo: turvotti, kohdussa painon tunne, nännejä vihloi kevyesti. Niinkuin muka voisi edes vielä mitään tuntua. En tiedä milloin uskaltaisi testata, kun on ne Ovitrelle-naksut? Lauantaina ennen piikkiä..?
 
Toivo2016 Sulla tuli kyllä kadehdittava määrä muniksis:love: Kyllä te varmasti hyviä pikkuihmisiä saatte pakkaseen saakka. Ootko kokeillu vehnänalkioöljyä limiksen vahvistamiseen? Minä oon nyt vetänyt sitä pari kk, tosin en varsinaisesti limiksen kasvattamiseen, ku ihan muuten vain, jos siitä jotain apua johonkin olis, mutta kun ulltassa viimeksi kävin, niin se oli minusta pari milliä paksumpi, mitä aiemmissa ultrissa oviksen tienoolla. Yleensä ollu 7mm ja viimeeksi oli 9....tosin tämä ultra oli pari päivää oviksen jälkeen, että liekkö ehtinyt paksuuntua muutenkin. Pelkään ton limiksenkin puolesta ku menkat nykyisin on niin onnettomat, aina ollu niukat, mutta nykyään kyllä niukentuneet entisestään. No, ei se niukkuus oo ilmeisesti limiksen paksuuteen vaikuttanu tai ei ainakaan kukaan asiasta "vielä" maininnut.

Salama, Kyllähän tuo nyt niin hyvältä vaikuttaa, että pakko tarttua❤ Nyt sitte se plussa aalto käyntiin!!! Onnea, onnea piinikseen!!

Kiuski, Sää kyllä osasit pukea hyvin sanoiksi nää tuntemukset:LOL: Noinhan se just menee, että jos piinailet, kuvittelet ja puolittain uskot niihin kuvitelmiin ja kun testaat, testaat niin kaian kunnes menkat alkaa, kun siellä piilee se pieni suuri "JOS"
Sitten jis sen plussan on saanut, ei niitä oireita yhtäkkiä ookkaan yhtään, ei ainuttakaan, vaikka kaikki ilisikin hyvin, niihin ei pysty uskomaa

No tänään on sitten jomotellut kumpaakin munista aamusta lähtien....liekkö se eilinen eka menopur annos laittanut jotain enemmän tapahtumaan, toivon, toivon❤

Isot voimaannuttavat tsempit kaikille!!!

Lullabyn uutisia odottelen?
 
Viimeksi muokattu:
6 solua löyty, mikä on sentään vähän odotettua paremmin, eikä ihme kyllä tällä kertaa ollu yhtään tyhjää follia! Jotain harmillisesti liian pieniks jääneitä <14mm oli muutamia. Jos vaan nekin ois saatu mukaan tasasempaan kasvuun ni ois voinu olla jopa lähellä tavallisinta vakiomäärä tusinaa! Mutta kai tähänkin pitää olla nyt tyytyväinen että sentään yli 5 tuli. Huomenna aamusta sitten soitetaan tilanteesta, montako on karsiutunu raakoina, väärin hedelmöittyneinä tms.
Näillä näkymin tuoresiirtoo ei oo tulossa, koska limakalvo ois kuulema päivän liian vanha jo maanantaina 6 päiväselle. Kuitenkin käskettiin torstaina alottaa luget jos perjantaina ois joku katastrofaalinen tilanne ja suosittaskin siirtoo. No en kyllä sittenkään sitä haluis, koska jos siellä nyt joku rupu ois henkitoreissaan niin en todellakaan usko että se yhtään paremmaks kohdussa muuttuis jos ei pärjää maljallakaan. Sitten mieluummin välttäsin vaikka senkin turhan siirron.
 
Nyt tulee varmaan pitkä teksti, mutta ajattelin hypätä mukaan vaikka ivf on vasta lokakuussa. Taustaillut olen toukokuusta asti, joten tässä alkaa tuntea itsensä aika stalkkeriksi

Minulla pitkä tie lapsettomana ja oikeastaan olemme menossa hoitoihin vain toteamaan, että minä en raskaudu. Meistä minä olen ollut aina se pessimisti ja mies optimisti, joten nyt syö asennett kovasti kun mieskin on kadottanut oman toivonsa. Siksi kai tänne jo haluan ängetä mukaan.

Koskaan minulla ei ole ollut ehkäisyä käytössä. Aina olen tiennyt äidiksi haluavani, mutta aina olen sen myös vaistonnut ettei minun ehkäisystä tarvitse huolehtia kun kaverit ovat stressanneet jälkiehkäisyistään. Ensimmäiset 7 vuotta seksielämää meni sillä ajatuksella, että lapsia minä en voi saada kunnes yllättäen tulin raskaaksi. Se päättyi kuitenkin nopeasti, mutta toivoa saaneena hakeuduimme silloisen miehen kanssa lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin. Kävimme tuhlaamassa säästömme yksityisellä, joten se tie oli nopeasti käyty. Kummastakaan ei löytynyt mitään ja hoidoissa kaikki meni muuten täydellisesti, mutta vuoto alkoi aina liian aikaisin tukilääkityksestä huolimatta. Niimpä kun takana oli 6 kiertoa clomeja, 2 inssiä ja ivf passeineen, sanoi lääkäri, että vian täytyy olla kiinnittymisessä ja nykylääketiede ei voi auttaa asiaan, jota ei vielä toistaiseksi kyetä diagnosoimaan. Mietimme miehen kanssa vaihtoehtoja ja hän halusi ehdottomasti biologisen lapsen, joten lähdimme eri teille.

Lapsettomuus oli minulle niin kipeä asia, että tavatessani nykyisen miehen en kyennyt hänelle asiasta kertomaan. Lapsen tullessa puheeksi sanoin vain, että vihaan lapsia ja haluan tehdä uraa. Uraa on tehty ja kahden vuoden seurustelun jälkeen minun oli pakko kertoa totuuskin koska mies vauvakuumeili niin voimakkaasti. Miehen reaktio oli niinkin ihana kuin, että miksi sinun täytyisi se lapsi synnyttää, sellainen pieni kikkarapää olisi niin söpö. Jatkoimme eloamme ja minä urani luomista sillä ajatuksella, että lähdemme adoptioon sitten jossain vaiheessa. Viime lokakuun loppu oli sitten aivan hirveä, selkään koski, mahaan koski, vessassa sai ravata. Googlettelun perusteella minulla selvästi oli klamydia mies ei tunnustanut, joten tutkimuksiin oli lähdettävä. Klaydiaa ei löytynyt, mutta pieni sykkivä sydän siellä oli. Joulukuussa sydämen syke sitten loppui yllättäen ja kolmesti yritettiim käynnistää. Vihdoin ja viimein vuoto saatiin alkamaan ja sain jälkitarkastusajan tammikuun loppuun. Jälkitarkastuksessa raskausmateriaalin huomattiin olevan edelleen kohdussa ja lisäksi sieltä löytyi joku sanahirviö jota en muista, mutta vaikuttaa juuri tähän kiinnitymiseen, jotain paksuuntumaa.

Helmikuussa oli leikkaus ja raskausmateriaali poistettiin sekä otettiin koepalat. Kesäkuussa (!) sain sitten letrot ja antibiootit koska helmikuussa minulta oli löytynyt kohtutulehdus. Ensimmäinen letrokierto meni harakoille koska limakalvo ei kasvanut, nyt tässä kierrossa letrot+progynova, mutta harakoille meni tämäkin kierto. Nimittäin se miehen asenne oli se, että turhaan kai sitä seksiä harrastaa kun ei se niin onnistu, että odotellaan lokakuuta. Joten seuraava kierto sitten luomuna+sumut ja sitten tositoimiin. Mutta ei kovinkaan luottavaisena koska 14 vuoden "seksiuran" aikana on kahdesti tärpännyt ja molemmat päättyneet keskenmenoon.

Tästä nyt tuli tämmöinen vuodatus, mutta voimat alkaa olla todella loppu ja päässä pyörii erittäin ikäviä ajatuksia.
 
NoBlood tervetuloa joukkoon ja kiitos kun jaoit taustasi. Osa oli tuttua tekstiä. Nykyisen mieheni kanssa ollaan oltu ilman ehkäisyä 6 vuotta enkä ole raskaaksi tullut joten luomu toive on kuopattu ajat sitten. Meissä molemmissa ns. vikaa. Toivottavasti tämä palsata antaa voimia jatkaa lapsettomuushoitoja. Itselle tämä ollut suuri tuki kun ensimmäisestä icsin tupresiirrosta raskauduin mutta rv14 meni kesken. Nyt ollaan taas uudessa yrityksessä.

Mulla gonal-f piikittelyt nyt 5 päivää ollut ja päänsärky tahtonut vaivata...huomenna väliultra. Toivottavasti limakalvo ohentunut ja munikset alkaneet kasvaa. Vähän pelottaa että tämä pitkä kaava on täys susi...
 
NoBlood, kirjoituksesi oli todella koskettava, vedet tuli silmiin, kun tarinaasi luin:( Rankka on ollut teidänkin taival. Mikään ei lannista enempää kuin toivo ja ilo sykkivästä sydämestä ja sitten se otetaankin pois, se mitä eniten maailmassa toivoisit. Tyhjyyden tunne sen jälkeen on musertava:cry: En voi muuta toivottaa kuin hurjasti onnea sekä voimia alkavaan hoitokierrokseen❤ Oletteko julkisella hoidoissa?

Lullaby, onnea soluista:love: Minusta tuntuu, että ne on hyviä ja saat monta alkua, pakkaseenkin!!! Rumba taas hetkeksi ohi, mahtavaa!!

Minä en usko, että munin mitään :cautious::( Todella tyhjä olo, aamupäivällä oli munasarjoissa jomotuksia, mutta sitte loppupäivänä ei oo tuntunu mitään...ärrrrr ja phäääääääääääääähhh:mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#2.ICSI
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:
KuuBe
25.8? (3pv/11.8)
SalamaT 29.8 (5pv/18.8)
Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Heitin nyt äkkiä ton listan tälle sivulle.. ja en päivittänyt muuta kun Salaman piinaileviin ja kiuskin pois (pahoittelut kun ei tärpännyt)
En nyt jouda tarkemmin selaamaan uusia ainakin on tullut, tervetuloa, NoBlood ainakin jo monenlaista kokenut, ikävää että tänne jouduit. Toivottavasti apu löytyy hoidoista, minullahan ei koskaan mitään vikaa ole, ei vaan kiinnity, että just varmaan se maailman ainut asia mitä ei lääketiede tahi muut osaa hoitaa/ratkaista.. (oisin mieluummin lottovoiton ottanut) Lähen nyt reissuun ja en oo kun syyskuulla ens kerran päivittelemässä, koittakaa pärjätä ja rohkeasti vaan joku päivittämään jos tarvetta. Uusille: laittakaa Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään tollanen rimpsu jos listoille tahdotte ja mieluusti juuri jollain muulla värillä että erottuu!!! Samoin muut pävitykset... Paljon alkaa olla monella munintaa ym. meneillään, mutta nyt en kerkii tarkasti kaikille tsemppailuja kirjoittaa, joten tylsästi kaikille peukutpystyssä ja positiivisia ajatuksia!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Hei! En ole uskaltanut kirjotella omista käänteistä hetkeen, mutta niin vaan kävi, että pp 8 alkoi jo eka toinen viiva muodostua pc:n liuskaan ja siitä eteenpäin on viivat vain vahvistuneet. Tänään pp 12 on virallinen testipäivä ja digitesti näytti aamuyöstä raskaana 1-2. Tänä aamuna myös koettu ensimmäinen kunnon säikahdys, kun lutinus-mössö pikkuhousunsuojassa olikin vaaleanpunaista. Onneksi ei nyt toistaiseksi ole muuta vuotelua ollut eikä oikein mainittavia kipujakaan. Sellasta lievää menkkajuilintaa on kuitenkin tullu ja menny useamman päivän.

Pakko kai se on alkaa uskoa, että tuo huippuyksilöksi kehuttu tyyppi on tarrannut kiinni ja toivottavasti pysyvästi sekä oikeaan paikkaan :love: Tämä oli siis 2. IVF tuoresiirron tulos.
 
Niinkuin ennustinkin, kyllä se positiivinen jännittäminen vaan tosiaan väkisin vaihtuu panikointiin... Ei oo oireita tai jos on niin menkkoja ne voi ennakoida ihan yhtä hyvin. Voisko saada vaikka nukutuksen piinailun ajaksi? Töiden tekemisestä ei tuu yhtään mitään.

No blood, todella pitkä ja kivinen tie sinulla takana! Oliko se adenomyoosi se kiinnittymistä haittaava? Keskenmenot on painajaista muutenkin (2 takana minullakin) eikä siihen tarvittaisi yhyään komplikaatiota päälle. Ihan pistää vihaksi miten huonoa keskenmenojen hoito on (vs. vaikka abortit :devil:). Kovasti tsemppiä, toivottavasti hoidoista löytyy apu!

Oliko täällä muita joille intralipidiä tiputettu? Noihin kiinnitymisen ja keskenmenojen haasteisiin siitä jotkut saaneet apua. Ilmeisesti tutkimustulokset ristiriitaisia tai kesken vielä, mutta jotenkin itse ajattelen, että haluan kokeilla kaiken, ettei sitten tarvitse jossitella.
 
KuuBe onnea plussasta ❤ Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin seuraavat 9kk eikä mitkään vuodot säikäyttää.
SalamaT Toivotaan että siellä on tiukasti takertuva sitkeä yksilö kyydissä.
Pidän peukut pystyssä Lyllabyn alkioille, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee pakkaseen ja myös tuoresiirtokin onnistuisi, toki niin että limis ok.
NoBlood tervetuloa joukkoon. Ihan kohtuuttoman kivinen tie sielläkin ollut.
Siida toivottavasti siellä munasoluja tulossa. Mainitsit vehnänalkioöljystä limiksen parantamiseen. Kokeilin sitä pari vuotta sitten 2kk ajan muistaakseni ennen passia. Oon myös kokeillut ja käyttänyt greippimehua, tyrniöljy (omega7)-kapseleita, Royal gelee kapseleita, jättihelokkiöljy kaps. ja nyt viimeisen kuukauden aikana E-vitamiini kapseleita. Usein joku näistä ollu käytössä mut ei oo mitään apua ollut eikä eroa limiksen paksuuden vaikka olis ilmankin. Aina vaan limis 5-7mm ennen siirtoja ollu lääkkeellisissä ja lääkkeettömissä alkionsiirroissa. Tosin 1,5 vuotta sitte ollutta keskenmenon ja kaavintaa ennen oli parhaimmillaan 8-9mm. Oisko kaavinnasta sit jääny vauriot. Kaikkiaan nyt n. viisitoista alkioo siirretty, mut ei vaan onnistu. Suurin ongelma kai kiinnittyminen tai sit on myös paljon viallisia alkioita. Ja sit pari kertaa mahdollisesti elinkelpoinen kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle (n)
 
Kuubelle isot onnittelut!

Kirjoittelen paremmissa olosuhteissa muutakin, tulin vaan nopaseen ruikuttamaan, että :poop::poop::poop:!!!:cry: Laskin päiviä. Menee huti syyskuukin. Lähden työmatkalle viikon päästä. Ultrahan pitäisi olla to tai pe. Miten huono mäihä voi olla?! Yks siirto maaliskuussa ja sen jälkeen tätä yhtä :poop:aa! Ei pääse edes piinailemaan, kun saa piinailla jo sen kanssa, että pääsiskö joskus siirtoon :mad:
 
-- Aina vaan limis 5-7mm ennen siirtoja ollu lääkkeellisissä ja lääkkeettömissä alkionsiirroissa. Tosin 1,5 vuotta sitte ollutta keskenmenon ja kaavintaa ennen oli parhaimmillaan 8-9mm. Oisko kaavinnasta sit jääny vauriot. Kaikkiaan nyt n. viisitoista alkioo siirretty, mut ei vaan onnistu. Suurin ongelma kai kiinnittyminen tai sit on myös paljon viallisia alkioita. Ja sit pari kertaa mahdollisesti elinkelpoinen kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle (n)
Tämä voi valitettavasti olla totta, jos kaavinnan tekee kokematon lääkäri, limakalvo voi vaurioitua, koska sitä ei saa kaapia liian paljoa. Se voi johtaa just kiinnittymisongelmiin/limakalvo kasvaa huonosti. Olisko ollut niin, että taitamattomalla kaavinnalla saa adenomyoosin tyyppisen tilanteen kohtuun (tämä on nyt muistin varassa, voin olla väärässä, en löytänyt mistään varmistusta). Jos joku teistä joskus joutuu kaavintaan - joka toki on paikallaan, jos km:ssa jää materiaalia kohtuun vuotamaan tai aiheuttaa infektion - vaatikaa hyvä gynekologi, ja kertokaa hoidoista, että ette halua lisähankaluuksia hoitoihin liian riuskaotteisella kaavinnalla!

Tämäkin on tosin muistin varassa, meidän hoidoista vastannut lääkäri sanoi, että alle 6 mm limakalvolle on turha siirtää mitään. Toisaalta riippuu se kiinnittyminen varmasti monesta muustakin asiasta. Mä voisin lisätä tuohon listaan, että olen molemmissa alkaneissa raskauksissa piinapäivillä liikkunut paljon, mutta rauhallisesti. Olen järkeillyt sen niin, että kohdun limakalvolla on hyvä pitää vilkas verenkierto kiinnittymisen turvaamiseksi ja tukoksien estämiseksi...

Mistä tulikin mieleen, että onko kellään kokeiltu aspiriinia miniannoksella, 25-50 mg päivässä? Entä onko tutkittu hyytymistekijöitä niillä, joilla ei kiinnity? Jopa 3-4 % suomalaisista on esim. Leiden-mutaatio, joka saattaa vaikeuttaa alkion kiinnittymistä tekemällä mikroembolioita kehittyvään istukkaan ja häiritä kiinnittymistä. Ja muitakin hyytymisongelmia voi olla. Lisäksi vasta-ainetutkimuksia kannattaa tehdä, jos esim. kilpirauhasvasta-aineita on, sillon pari vuotta sitten kortisonista katsottiin olevan hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016

Yhteistyössä