IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ckk
@Choco coco Jospa se vaan siitä alkais pikkuhiljaa vahvistumaan! Onhan tässä vielä aikaa viralliseen testipäivään.
Miten muuten muilla, käsketäänkö teidän testata itse vai menettekö suoraan hcg-mittaukseen? Meidän polilla testipäivänä otetaan verikoe, ei edes käsketä testaamaan kotitesteillä.
@Piikkinen Eihän se määrä, vaan se laatu ;)
 
Äh, kirjoitin jo pitkän viestin, mutta se katosi kun piti kirjautua uudelleen..

@Ckk Mäkin täällä naureskelen kuinka samoissa mennään! Meillä viljellään klinikalla yleensä 3-5 päivää, eli ma-ke on siirto. Sieltä sanottiin, että jos on ma useampi huippualkio, sitten viljellään vielä päivä tai pari että nähdään mahdolliset erot, muuten siirretään jo silloin yksi.

@Piikkinen Hyvä saalis tuo kuitenkin on, kolme alkiota kun ei taida olla itsestäänselvyys isommistakaan määristä!

@Choco coco Jännää, toivotaan että viivat lähtee sieltä vahvistumaan! Pidän täällä kovasti peukkuja (y)
(y)(y) Tsemppejä muillekin piinailuihin!
 
Heipähei! Täällä kirjoittelee Havina, 24v ekan lapsen icsi- hoidoilla saanut 12/15. Kirjoittelin tähän ketjuun aivan ketjun alkuaikoina ja kun nyt taas ajatus hoidoista syttyi, piti ensimmäisenä tulla tarkastamaan vieläkö tämä ketju on aktiivinen. Onko täällä myös toisen lapsen yrittäjät kirjoitelleet?

En olisi koskaan ikinä uskonut että tämä toinen kierros tuntuu niin vaikealta. Sapettaa rahanmeno ja töiden järjestely. Ne about viisi polikäyntiä ei ole ihan iisi homma hoitotyössä päivätyötä tekevälle. Ja se ahdistus kun annat vihdoin itsellesi luvan toivoa ja tajuat että hoidot ei ehkä autakkaan... tuntuu että järki lähtee!

Meillä siis vika todettu siittiöissä. Niitä on vähän, ne liikkuu huonosti ja ovat epämuodostuneita. Kaksi icsiä aikoinaan tehty, molemmista vain yksi siirtokelpoinen alkio. Ei koskaan mitään pakastettavaa. Viimeisimmällä kerralla mies joutui jättämään toisen näytteen kun ensimmäinen ei ollut riittävä. Voi ahdistus! Nyt kuitenkin jonossa ollaan, alustava suunnitelma tositoimista huhtikuussa.

Onko täällä muita spermataustaisia lapsettomia? Onko miestä hoidettu mitenkään, esim hormoneilla??
 
Huomenna siis lyhyen kaavan punktio, 14 rakkulaa ultrassa, erikokoisia. Kyllä pelottaa, viimeks sattui niin paljon. Sitten jänskätään toimiiko ne muutamat simpat mitkä kaivettiin. Maha on todella turpea (ja mustelmilla), selkäkin vähän kipeä ja pissattaa koko ajan. Sunnuntai- iltana sain kunnon itku- nauru- kohtauksen, lievästi meni kuppi nurin kun kaikkia vastoinkäymisiä ollut. Viimeisen jarrupiikin puuttumisen )su- aamulta) huomasin la- iltana ja sain lopulta yksityislääkäriltä chat- palvelun kautta uusittua reseptin ja ulos yliopiston apteekista pistos kädessä klo 22.58. Huh. Olen kunnallisella hoidossa mutta ei suostunut päivystyksen akka hoitamaam reseptin uusimista puhelimessa vaan olisi pitänyt mennä aamulla päivystykseen jonottamaan. Tsiisus. Meinasin saha sydärin.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Alderaan
Heippa pitkästä aikaa. Osa saattaa muistaa. Tuli pitkä tauko keskenmenon jälkeen yrittämiseen, kun jäin työttömäksikin, eikä rahaa vain ollut alkaa uuteen kierrokseen lääkkeiden kera, katkeruutta ja surua yms. yms.. Nyt sitten joulukuussa käytiin jälleen tekemässä hoitosuunnitelma TYKSissä ja maaliskuussa alkaa uusiksi koko rumba nenäsumuineen ja piikkeineen.
 
Hieno saalis @Piikkinen (y) Toivottavasti pääset pian siirtoon!
@Iiris80 tsemppiä paljon siirtoon! <3 Ja kovasti myös tsemppiä ja voimia hoitoihin teille muillekkin, ketkä tulitte jälleen mukaan keskusteluun:) @Choco coco , hei täällä sama juttu :LOL: En malttanut olla itsekkään testaamatta, ja tein testin tänään aamupissasta. Hailakka haamuviiva tuli myös mulla! Se jotenkin oli helpotus, että näkyi sentään jotain, kun ei ikinä ennen ole näkynyt mitään! Nyt koitan malttaa odottaa rauhassa viikonloppuun, jos testaisin uudelleen La, tai Su. Mutta piinaavaa todellakin on :rolleyes: Kieltämättä on kyllä ollut oireitakin, mutta nämähän voi toki johtua lääkityksestä, silti on vaan semmonen fiilis että ihana kun on oireita! Kattelen täällä Unelmien poikamiestyttöä Ruudusta, ja vähä välii märisen kun on niin romanttista :ROFLMAO: @DogLady , että tiedän tasan mitä tarkoitat tuolla itku- naurukohtauksella:) Tunteet heittelee miten sattuu laidasta laitaan. Mutta sitähän tämä on, yhtä tunteiden vuoristorataa. Ei ole helppoa olla nainen, varsinkaan tässä tilanteessa. Nyt ottele rauhassa siellä punktion jäljiltä!
@Ravishing , ei ole helppoa ollut sinullakaan, otan osaa menetyksen johdosta <3 Kovasti toivottelen sulle voimia jatkaa taas hoitoja:) Me kaikki ollaan täällä tukena!
 
DogLady vau mikä saalis! Nyt lepoa vaan että toivut.:)

An1z81 hienoa kun viivaa jo näkyy! Toivotaan, että se vaan siitä vahvistuu.

Havina tervetuloa joukkoon!

Ravishing tervetuloa takaisin ja onnea hoitokierrokselle!

Mulla on torstaina siirto. Kolme alkiota edelleen hengissä ja alkaneet jakautumaan, tosin ilmeisesti vähän hitaanlaisesti. Yleensä meidän klinikalla siirtävät kuulemma 2-3 päiväisiä, mutta mulle siirretään nyt 4 päiväinen. Ihanaa ja jännää! Päättivät siis siirtää, vaikka limis ei varmasti kovin otollinen ole. Lääkäri on miettinyt "yön yli" jo kaksi päivää, ja tänään siis kertoivat, että päättivät kokeilla tuoresiirtoa. Ilmeisesti siksi, että on kuitenkin jopa kolme alkiota, ja toisaalta ei tiedetä yhtään, miten meidän alkiot selviää pakastuksesta. Huikeaa, että ollaan yht´äkkiä tässä vaiheessa, vaikka julkinen sairaala suositteli suoraan luovutettuihin munishoitoihin siirtymistä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Neuvokaas mua taas viisaammat: on jotenkin epävarma olo, vaikka periaatteessa mulle on kyllä selitetty kaikki. Meneekö oikein? Aloitin lugesteronit eilen, eli punktion jälkeisenä päivänä. Yksi pallura (200mg) kolmesti päivässä tuonne alakertaan. Ja siirto ylihuomenna. Näinkö se menee? Että luget alkaa etukäteen? Enhän mä ole nyt käsittänyt mitään väärin?:unsure: Nyt en halua mokata mitään omalla sähläyksellä.o_O
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja Amagara82
Ckk
@Havina Ei varmasti ole kivaa olla taas tässä rumbassa mukana. On se vaan epäreilua, että jotkut sikiää liiankin helposti ja jotkut joutuu käymään tämän kaiken vaikeemman kautta läpi useaan kertaa. Toivottavasti fiilis vähän paranee!
@DogLady Hyvä saalis (y) Ja hyvä, että tällä kertaa ei sattunu!
@Ravishing Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee paremmin :)
@An1z81 Jännää! Toivottavasti sullakin viiva vaan vahvistuu!
@Piikkinen Teilläkin siirto jo niin lähellä, kohta sit piiiiinaa sielläkin :)

Mulla alkaa nyt tökkimään tuo pistäminen. Orgalutran ei oo yhtään niin kiva piikittää kun Puregon.. Tänään oli aamulla alamaha vähän kipee kun tuntuu nyt jo aika täydeltä nuo munasarjat. Päivän mittaan kyllä helpotti. Mut oon kyllä niin helpottunu, että toistaiseksi on selvinny tosi helpolla! Kun tulis vaan se punktio äkkiä, niin pääsis siitäkin! Sit olis jo siellä paremmalla puolella :) ainakin hetken. Vaikka oonkin päässyt helpolla, niin silti kovasti toivon, että muutama jäis pakkaseen, niin ei tartteis ihan heti tätä samaa vetää läpi.
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Piikkinen hei hienoa että pääset siirtoon! Ja juu just oikein alotit luget (y) Kohta piinaillaan sitten sunkin puolesta!
@Amagara82 mulla ei oo ollut mitään kipuja oikeen, viime kerralla luget teki pääkipua, mutta ei nyt (n) Vähän ollut vaan nipistelyä alavatsassa, ja pientä menkkamaista vihlontaa oli tossa parin päivän aikana. Muita oireita sitten kyllä on riittänyt :LOL: Itkettää vähä välii, varsinkin jos väsähdän liikaa lenkistä tai jos ollut paljon puuhaa päivällä. Iltapäivisin varsinkin joka päivä iskee väsy ja kiukku, ja yöunille olen valmis jo ysin kympin aikoihin vaikka en ois ollu töissä. Rinnat kipeet ja kasvaneet, ja välillä ahistaa henkee, ja huono olo, ja ja ja mitäs muuta :ROFLMAO: Tällä hetkellä on nälkä, mutta mitään ei tee mieli...saapa nähdä. Tääon varmaan vasta alkusoittoa, jos tässä on raskauduttu!:whistle:
 
@An1z81 No siis, mähän testaan joka aamu ainakin ens tiistaihin asti ellei muutu kokonaan negoiksi. Tänään oli hitusen vahvempi viiva kuin eilen. Käytän noita Rfsu:n testejä, jotka maksaa 2,47e/2kpl. Kalliimpia en raski, paits ehkä sit virallisena testipäivänä teen jonkun digitestin.
Oireista en osaa sanoa. Osaan kuvitella vaikka mitä oireita. Tiedä sitten, mitkä ovat oikeita. Väsyttää ainakin ja janottaa ja tissit tuntuu vierailta. Edelleen tuntuu kuin menkat alkaisi koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Viivoille vahvistumista tytöt! :love: ja varovaiset onnittelut jo! ❤

Havina täällä kanssa yksi joka (ainakin) siittiöiden vuoksi hoitotaipaleella! Meillä ei ole miestä hoidettu millään, itse vain tuputan hälle vitamiineja. Tosin mehän käydään julkisella.
Meilläkään ei loppuusa hääppöset kaverit oo, mut on jonkinlaiset. Pariskuntakäynnillä näytteestä köytyi 13% normaaleja siittiöitä, muuten epämuodostuneita ja hitaita. Noh, ekassa insissä olikin enää 8%. Icseistä ja ivfstä en sit tiedä. Meillä on hedelnöitysprosentit olleet tähän asti korkeat, mutta onnistumisia ei ole ollut :( nyt alkaisi 2.hoidon 3.PAS.

Ravishing mun silmiin ainain oot tuttu. Kovia oot joutunut kokemaan ja ihanaa että olette päässeet eteenpäin. Voimia ja tsemppiä hoitoihin!

Piikkinen meilläkin täälläpäin nykyään luget/terot aloitetaan ennakkoon :) ennen alkoi siirtopäivän illalla, mut sit jossai vaiheessa muuttui et ennakkoon jo aloitettiin.

Nyt olisi tarkoitus alkaa suunnittelemaan uutta pas:ia. Pe alkoi uusi kierto ja kaiketi huomenna soittelen polilta aikaa. Turhauttaa vaan jo valmiiks et jos kierto normi, niin siirto osuisi lauantaille joka tarkoittaa sitä ettei sitä sit tehdä :unsure: toivoa sopii et ois joko vähä lyhyempi tai pari pv pidempi kuin normisti.
Pakkasessa odottelee kaksi 4-päiväistä huippu alkiota, jotka kai tarkoitus nyt vihdoin ja viimein blastoiksi yrittää kasvattaa (tähän asti vknloput olleet esteenä). Kieltämättä vaikka siellä ne kaksi vielä on niin katseet on jo kolmannessa hoidossa sekä suunnitelmissa että mitä sen jälkeen.. Vähän on välkytelty vihreää valoa myös yksityiselle, luulen että sitä miettisi loppu ikänsä jos ei sitäkään korttia kääntäisi.

Tsemppiä tytöt! (y)
 
@love- Mulla oli kans jännitys, että sattuuko ovia oikeaan kohtaan, kun tehtiin pää lääkkeettömästi. Toivottavasti sulla sattuu päivät kohdilleen! Kiitos tsempeistä :love:. Tulevat tarpeeseen, kun tänään on taas tuhrunnut verta. Oikeastaan on eilistä lukuunottamatta kaikkina päivinä perjantaista alkaen.

Mutta plussa oli tänään selkeä plussa, koskin vielä haalea. Viikkojahan olis nyt 3+6, että ei sen kovin tumma vielä tarvii ollakaan. On vaan tosi epävarma olo tuon vuotamien takia.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
@Choco coco ai hitsi miten jännää! Mitä testejä oot käyttänyt? Mulla on noita One step liuskoja, ja pari semmosta isompaa muovista puikkoa. Viikonlopuksi aattelin hakee Clearblue digitalin. Mä en testannut tänään, aattelin et pitäiskö sittenki huomen aamulla, vaikka meinasin oottaa viikonloppuun :giggle: Olo on kyllä etova kokoajan. Tänäänkin vaan aamulenkin jälkeen makoillut, mitä nyt ruuan tein ja kävin kaupassa. Huomenna olis vähän työjuttuja, ihan vaan yks tapaaminen, mutta hitto jos oon huonona, ei auta ku tsemppaa se reilu tunti. Toivotaan että se sun veren tuhruttelu ois aiheeton huoli :) Ei ne plussatkaan ihan tyhjästä tule, että jotain on tapahtunut!
 
choco-coco: täällä taustalla aina seurailen ja joskus aina taustaani täällä kertonut. Huomasin, että sinulla on myös johtimet tukossa, kuten minulla, onko sinulle koskaan ehdotettu niiden poistoa? Tai sinulta ei ole poistettu?

Nythän sinulla näyttää hyvältä, että plussa sieltä voisikin tulla

Kysyn tätä, koska oma eka ivf meni ihan päin persettä ja nyt olen jonossa johtamien poistoon
 
Love-; teillähän on siittiöiden suhteen ihan kohtuu tilanne. Piti ihan kaivaa nuo meidän paperit ja tarkistaa. Viimesimmässä näytteessä vähän kaikki pielessä. Normaaleita ei ollenkaan. Viskoosia myös. Ja joskus piti jättää kaksi näytettä peräkkäin kun ekassa ei näkynyt kun yksi siittiö mut kyllä niillä yksi raakaus saatiin on tämä silti ihan tosi raastavaa. En muistanut kuinka väsyttävää on miettiä vaan menkkojen alkua ja aikatauluja

Mites, tietääkö läheiset hoidoista? Me päätettiin nyt että ei kerrota oikeastaan kenellekkään. Viimeksi kaikki tiesi mutta nyt en jaksa sitä tilannepäivittelyä
 
@lapsettomuutta10v Ei ole mutta ymmärtääkseni kohdun ulkoisen raskauden riski on suurempi.
@An1z81 Sun oireet kuulostaa lupaavilta! (y)

Mulla juilii alavatsaa ja selkää :(. Tässä kohtaa viimeksi alkoi runsas vuoto, vaikka testi oli selvästi positiivinen. Hcg nousi vielä melkein 2vk sen jälkeen yli 3000 asti ennen kuin alkio tuli ulos.
 

Yhteistyössä