IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe #4/17 #1. #ei varsinaista vikaa, mun ikä(39)# 1. IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. # 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön # 2.IVF/1.PAS
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
rouvaNiisku #-14 # 1. #selittämätön #1.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF (ICSI)
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Sunflower33 #2011 #1.yht. #selit. # 1.IVF

Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa

Piinailijat:
Ihanapa 4.9. (3pvä/21.8.)
haaveissavauva-81
6.9. (3pvä?/23.8.)
Jantzu 7.9. (3pvä/24.8.)
Sunflower33
13.9. (3pvä/31.8.)

:love: Plussat 2017 :love:
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kommentoineille tuosta turvotuksesta, luulenpa että ootte oikeassa, kai tämä punktion jälkioireita on. Eilen join hirmupaljon vettä ja aamulla oli tänään jo paljon ns. pehmoisempi tuo vatsan kohta. Ehkä uskaltaisin huokaista että tämä menee ohi kun vaann tarpeeksi jaksan juua sitä vettä :p
Ja @millionnea hyvä kun punktio meni ok :) Pitää vaan jaksa aolla optimistinen niitten neljänkin suhteen - vaan toki helpommin sanottu kuin tehty. Mulla punktio oli siis viikko sitten keskiviikkona. Eli aika myöhään tämä pingottava turvotus sikäli tuli... vaan kuhan tämä menis ohi nopeaa niin kai se siitä sitten.
Mulla on kummassakin punktiossa vuoto ollut heti operaation jälkeen niin runsasta että lääkäri laittoi suoraan pitkän pätkän jotain sideharsoa "tampooniksi". Se tuli sitten ottaa pois ennen kotiin lähtöä ja kattoa tyrehtyikö. mulla tuon harson poistettuani vuoto oli aika pientä ja kesti kummallakin kerralla vain pari päivää.
Ja väsymys... musta tuntuu ett mun väsymys helpottaa vasta tänään. Tosin mulle määrättiin antibioottikuuri varmuuden varalta joten se kai väsytti, onneksi oli vaan viikon kuuri.Kun vaan lopullisesti turvotus hellittäs niin kai tää tästä.

@-dino- Kyllä tuo plussalta näyttää, varovaiset onnittelut! :)
 
@-dino- Wau! Onnea!!

@Domi Pahoittelut negasta! Voimia kovasti! Minuakin kiinnostaa sinun jatkot?

@Rusakkonen Suuret pahoittelut! Milloin sinulla on lääkärille aika?

@justhope Hyvä, että siellä on olo kohentunut! Nyt edelleen vaan riittävästi nestettä sekä lepoa!

@millionnea Kaikki sormet ja varpaat ristissä, että labrassa tapahtuu hyviä asioita! Vuodon kuuluisi hiipua seuraavana päivänä. Jos edelleen on voimakasta, niin kannattaa soitella klinikalle.
 
On meillä 1 (nmr.19) pakkasessa.. joo, mutta voitte uskoa että tolla siirto saldolla alkaa olla jo kiinnostus aika nollassa..on tää kaikki vaan ollut niin suurta rahan ja ajan hukkaa.. ittensä kiduttamista. Lääkäri soittaa ma.. koska en mustanut eilen aamulla et mulla olis tänäänkin ollut päivällä sellanen aika et oisin voinut jutella.. mut ihan sama.. kerkiipä miettii mitä taikoja (jos jotain enää on) koittaa tohon vikaan.. Toisaalta tekismi mieli nyt vaan suoraan se vika niin olisipa ohi tää.. mutta toisaakta en kyllä jaksas enää ikinä yhtään mitään hormooni paskaa ja kun se kestää tolla noitten tyylillä jo sen 5-6 viikkoa ennen siirtoa niin terveppä vaan...
@Rusakkonen voimia sinnekkin... ja tsemppiä jatkoon..
Saattaapi olla et heitän taas sellasen palsta pimennon päälle.. ei tääkään oikeen enää minun paikka.. pitää varmaan perustaa joku ryhmä hoidoista huolimatta lapsettomille..
 
@Rusakkonen ja @Domi ihan kamalalta tuntuu teidän puolesta :cry::cry: Voimia jatkoon <3

@millionnea Kiva ettei punktio itsessään ollut paha, toivotaan että kaikki ne neljä hedelmöittyis ja lähtis jakautuun. Pitkiä hermoja sinne :barefoot:

@Ninnupinnu Aika oudolta näyttää toi oma "nimi" tuolla plussanneissa, mutta täytyy kai alkaa siihen pikkuhiljaa uskoa. Poistatko mut vielä tuolta yrittävien listalta. o_O

Odottelen nyt vielä viikonloppua että menkat jäis pois. Testasin tänä aamunaki ja pc vahvistunu hieman, mamin puikkotestissä liki kontrollin vahvunen (oli kyllä kerenny vähän kuivahtaa)
 
Onpas täällä iloisten ja huonojen uutisten sekamelskaa, pahoittelut @Rusakkonen ja @Domi :confused::unsure: ja hienoa, että viiva vahvistunut @-dino- (y)(y)

Domi onko sulle tehty ERA tutkimusta tai onko sitä ideaa koskaan edes väläytelty teille? Mun lääkärin kanssa tosiaan siitä puhuttu yleisellä tasolla kuten täälläkin maininnut. Hän sanoi, että niillä ihmisillä kellä ERA tuloksiin verraten siirretään alkiot vääränä päivänä voi kyllä tulla plussa testiin, mutta se kuitenkaan tuskin sitten kiinnittyy kunnolla.
Jotenkin sellainen fiilis tuli näin täysin maallikkona, että jospa sulla kohdun optimaalisin aika onkin poikkeava kun ei kiinnity?
Harmittaa tosi paljon sun puolesta kyllä kun pettymyksiä satelee :unsure:
 
@Rusakkonen ja @Domi, kovasti voimia teille pettymysten käsittelyyn. :cry: Olen taustalta seuraillut taivaltanne ja sydämestäni toivonut plussia. Kohtuuttomalta tuntuu, mutta älkää ihmeessä luovuttako! <3

Domi, mä olen miettinyt ihan samaa kuin Mandalakin, että ERA-testi teidän kannattaisi kyllä ehdottomasti tehdä. Se voisi hyvinkin selittää, miksi alkiot ei tartu vaikka kaikki näyttää päällisin puolin hyvältä. En tosin tiedä tehdäänkö sitä vielä kaikilla yksityisillä klinikoilla, mutta kannattaa ilman muuta kysellä ja miettiä sitä vaihtoehtoa. Kun noinkin paljon on tuloksettomia siirtoja takana niin joku selityshän niille täytyy olla... Tässä yksi juttu aiheesta:
https://www.is.fi/perhe/art-2000005443978.html
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei.
Mie oon lähinnä vaan seuraillut sivusta näitä keskusteluja. Itse aika pihalla kaikesta vielä. Parin vkon päästä meillä olis ivf suunnitteluaika naistenpolille ja ilmeisesti sitten kohta aletaan tositoimiin eli pisteleen jne. Vielä ei ole tietoa mitä lääkkeitä meille määrätään, varsinkin kun mulla on tuo 1 tyypin diabetes mutta sittempä ne selviää. Ilmeisesti ne kalliita on mutta kuinka kalliita ne lääkkeet ny sitte onkaan?
Ja tosiaan multa poistettiin huhtikuussa munatorvet ja nyt ollaan jännän äärellä.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
"Taigariina, saako kysyä miksi johtimet poistettiin ja poistettiinko sinulta molemmat?

Itseltäni poistettiin nyt tulehduksen vuoksi molemmat (kiinnikkeitä ja nestetäytteinen toinen johdin) kesäkuussa.

1. Ivf meni päin persettä ja 1 alkio saatiin siirtoon, nyt menossa 2. Ivf ja jännä nähdä onko poistolla ollut mtn vaikutusta.. vai meneekö yhtä perseelleen :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@lapsettomuuta10v uskon kyllä, että johtimien poistolla on se vaikutus, että ylipäätään raskaus voi olla mahdollista. Minulla on aikoinaan poistettu johtimet suurentuneina ja epätoimivina, tutkinut lääkäri epäili mm. johdinten tihkuneen jotain nesteitä kohtuun tehden näin epäsuotuisat olosuhteet alkion kiinnittymiselle.

Jos raskaus ei heti johtimien poiston jälkeen hoidoillakaan ala niin siihen voi vaikuttaa "vaan noin sata miljoonaa muuta pientä juttua" mikä voi onnistua tai mennä pieleen. Tuoresiirrot on ilmeisesti usein muutenkin vaikeampia saada onnistumaan kuin oikein ajoitetut PAS siirrot. Toivottavasti saatte enemmän alkioita tällä uudella rundilla ja sitä kautta onnistumisenkin!
 
Soittivat felitaksesta. Paskoja uutisia siis. Ei tu siirtoa huomenna. Yksikään ei hedelmöittyny. Ei yksikään. Munasolut oli paskoja. Siittiöt oli paskoja. Tunnin pääst soitan tyksiin ja kysyn miten jatketaan. Mulla jäi tota puregonia aika paljon ja toivoisin et sen ehtis käyttää ennekuin menee vanhaks. Kallista kuitenkin. Toisaalta lääkekatto on ylitetty et samapa tuo.

@Taigariina lääkkeet oli mulla nyt 550€ siin oli kasvatusaine ja jarru ja irrotuspiikki ja keltarauhastuki. Eli kaikki mitä tartti.
 
Voi ei @Domi ... :cry: otan kovasti osaa. Toi Mandalan ehdotus ERA-testistä on kyllä hyvä, jos sellaista ei ole sulle vielä tehty.

@Rusakkonen , sinulle myös pahoittelut. :( Kuten toisessa ketjussa jo kirjoitinkin, älä lannistu tästä, hyvät mahdollisuudet on edelleen. :love:

@millionnea , voi ei... Luulisi että teille tulee tietysti uusi yritys, oisko niin että jos te olette TYKSin ostopalveluna siellä yksityisellä, niin sieltä yksityiseltä eivät voi sanoa mitään TYKSin puolesta, eli vaikka sanoi että "välillä tarjoavat" niin se johtui pelkästään siitä että se ei ole heidän päätettävänään. Tämähän oli teidän eka kierroksenne ikinä? Voi hyvin olla että esim. lääkityksiä muuttelemalla voitaisiin saada parempi tulos, tai sitten muuten vain voi olla parempi tuuri uudessa yrityksessä. Ei siis kannata lannistua, vaikka tämä tietysti hirveältä tuntuukin. :love: Oisko teidän mahdollista jatkaa yksityisesti jos TYKS ei sitä tarjoaisi?

@-dino- , aivan ihanaa! Lämpimät onnittelut! Toivottavasti on nyt tarttunut tiukasti kiinni!

@justhope hyvä että olo alkaa jo normaalistua. Näköjään punktion jälkeisessä vuodossa voi olla paljon vaihtelua, mulla ei kummassakaan tullut käytännössä lainkaan vuotoa. Ainakin tokan jälkeen tosin oli punktiopäivän iltana alavatsa sen verran kipeä että piti syödä Buranaa.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Katti75 ei me yksityiselle tulla ikin menemään. Meillähän on yks lapsi. Koht 8v. En tiiä mikä ihme kohtaaminen hän sit on ollu. Itse vastustelin tätäkin hoitoa kun mies sitä vuos sitten ehdotti. Mut ajattelin et kokeillaan ny. Oon kuitenkin ain kaks lasta tahtonut, hieman pienemmäl ikäerolla kuitenkin. Mulla on työssä uudet tuulet puhaltamas joten pitkään mietin et haluunko viel uudelleen pikkulapsiajan. Se kuitenkin sitoo vuosiksi tosi tiukasti. Tuo koululainen kun jo pärjää vaikka vanhemmat töissä enemmän.

Tyksidtä lupasivat soittaa kun kattovat noi klinikan raportit. Pläääh.
 
Oho, miten huonoja uutisia @millionnea :(

Ja @Domille ei taaskaan löydy sanoja. Pahoittelut jälleen kerran. (n)
Mitä kaikkia kikkoja on kokeiltu ja onko sitä eraa tehty? Mikähän siinä mättää...

Ootteko käyttäneet keltarauhastukea tarkasti 12 h välein, vai aamuin ja illoin kellonajoista niin piittaamatta, kellä on 2 x päivässä? Mä alotin tänään. Jotenkin miettii että nukkumaanmennessä ois hyvä laittaa, ettei kaikki heti valu ulos, mutta herään jo puoli viisi ja laitan silloin aamulääkkeen, niin onko ysiltä illalla jo liian myöhäistä. Hankalaa taas muka.
 
Ihana että täältä saa vertaistukea. Monenlaisia tunteita kun käy läpi.

Niin ne mun johtimet poistettiin molemmilta puolen ku olivat endometrioosia täynnä, molemmat.

Miehellähön entisestä liitosta on 3 muksua. Yksi yhä inen olis kiva, olihan se ihanaa kokea äitiys :love:
Mutta tulevaisuus näyttää kuinka käy. Me ollaan molemmat tänä vuonna 34v joten mitään nuoria enää olla, eikä tuo mun ykkösen Diabetes ainakaan auta asiaa se tuo omat haasteensa varmasti. :unsure::rolleyes:
Tsemppihalit kaikille ja voimia :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Voi surkuus @millionnea miten kävi:cry: tehtiinkö teille ivf vai icsi? Käsittääkseni icsillä hedelmöitysprosentti parempi, jopa 60% luokkaa. Olen jostain lukenut, että jos ivf:llä ei yksikään hedelmöity voi tilanne olla huomattavasti parempi icsi:llä, joten älä missään nimessä heitä kirvestä kaivoon:) Toinen hoito voi mennä huomattavasti paremmin(y)
 

Yhteistyössä