IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mullakin ollut vahan stressaavaa tanaan, kun yhtakkia alkoi sattua virtsaputken tienoilta. Nyt olo parempi, hiukan viela outoja tuntemuksia, mutta ilmeisesti hiukan eri kohdassa. Siis kun nyt noiden kortisonitablettien kanssahan voisi tulla infektioita, mutta toisaalta nyt minulla on myos antibiootti niin ei pitaisi tulla. Sain yhteyden laakariini, kehoitti seuraamaan tilannetta ja juomaan paljon, myos han oli sita mielta, ettei pitaisi tulla antibiootin kanssa infektiota just nyt. Onneksi oli myos akupunktiohoito ja pystyttiin se adjusteeraamaan siten, etta lievitti mahdollista tulehdusta alueella mutta kuitenkin tuotti verta kohtuun. Toivottavasti kaikki kuitenkin OK ja on vain jotain lihaskipua alueella tai jotain; joka tapauksessa putken alue ei enaa satu!
 
@CherryPie85 sä oot kyllä tosi sydämmellinen ihminen, jaksat aina tsempata muita ja ettiä positiivisia asioita :love:

@Sunflower33 ja @atvk87, kyllähän tänne tekstiä mahtuu, siirrytte toiselle puolen kun siltä tuntuu. :)

@julie_ tervetuloa mukaan! Toivottavasti visiitti on lyhyt täällä (y)

@rouvaNiisku tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Tsemppiä huomiseen siirtoon meneville!

Meillä olis maanantaina siirto, tänää alkoi terolutit ja kortisoninhan mä aloitin jo kp 2 ja sehän jatkuu aina rv 8, jos onni lykästää.
Olin muuten aika kipeänä maanantaisen pregnylin jäliltä, tänää oli ensimmäinen päivä kun ei koskenut mahaa. Lääkäri kyllä sanoi ultrassa, että voi tosiaan tehä kipeetä, 4kpl 14mm follia oli silloin kasvamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@CherryPie85 onpa mukavaa kuulla että olet jo paremmalla mielellä! Tuosta potilas/asiakas-termistä, mulle ei ainakaan ole väliä kumpaa käyttää, ei tulisi mieleenkään pahastua!

@julie_ , tervetuloa mukaan! Hienoa että pääset jo pian aloittamaan hoidot.

@rouvaNiisku , kovasti tsemppiä huomiseen ultraan. Toivotaan että kyse olisi sittenkin normaalista HCG-nousun hidastumisesta raskausviikkoihin liittyen, kuten Mandalan siteeraamassa tekstissä mainitaan. Onneksi ultra on jo huomenna niin sitten saa selkeästi tiedon missä mennään. :love:

@Rusakkonen joo luulisi että antibiootti suojaisi nyt virtsatulehdukselta. Hyvä että tuntemukset siellä lievittyneet. Eihän kirvele pissatessa?

Mulla tänään kp1. Pientä tuhruttelua ollut lisääntyvästi maanantaista asti ja vähän mietin, että osaanko sitten sanoa, milloin menkat varsinaisesti alkavat, mutta tänään muuttui sen verran kirkkaammaksi ja runsaammaksi, että rohkenen arvioida nyt menkoista olevan kyse. Pistin Elonvan äsken kotiin tultuani (sain ohjeen pistää kp1 tai kp2, ehkä kp1:n ilta on hyvä kompromissi :LOL:) ja olen soitellut itselleni ekan ultra-ajan tiistaille.

Paljon tarrasukkia kaikille huomenna siirtoon menijöille!
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja atvk87
Tässä oli vielä tällanen taulukko, minkä kaivelin arkistoista. Oon tän tähän keskusteluun joskus viime talvena kans postannu. Mut tässä on viitteet alarajasta ylimpään mitattuun ja sit keskiverto. Ja täälläkin on tosi matala arvo nähty ja jatkui onnistuneena raskautena, kuten @Mandala aiemmin kommentoi. Pidän peukkuja huomenna siirtoon meneville, perjantain plussa jengille ja erityisesti @rouvaNiisku, toivottavasti kaikki on kunnossa! ❤

Tulokset tuli ip, ja oma arvo oli eilen dpt15 1726, eli pitäis kai uskaltaa iloita :oops: Mitään oireita ei vieläkään...
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: millionnea
Niin piti sanoa vielä, että ekalla kerralla mulla oli vaan sellainen vähän paniikinomainen fiilis koko alkuajan, ei sitä pystynyt ravistamaan veke kun oli vaan niin hiton epätodellista että minäkö muka, ei voi olla! Muista olla itsellesi armollinen jos et (heti) pysty nauttimaan ja leijumaan onnesi kukkuloilla, kyllä se siitä vielä tulee pikku hiljaa. Mutta toki muista myös, että vaikka vähän tuulettaisit voiton merkiksi niin se ei mitään pahaa saa aikaiseksi - oot ansainnut sen!

@rouvaNiisku tule heti kertomaan mitä ultrassa näkyi! Onnea matkaan!!
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS

Piinailijat:


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
@rouvaNiisku Tsemppiä ultraan! Onhan nuo arvot nihkeästi nousseet mutta olen nähnyt kummallisempiakin tilanteita joissa raskaus on kuitenkin ollut kunnossa. Voi kun nytkin olisi niin!

Onnea matkaan kaikille tänään siirtoon meneville! Toivotaan että kaikki pääsevät siirtoon asti ja sitten vaan pitkää pinnaa piinaviikkoihin! Niin ja plussia sitten urakalla parin viikon päästä. :love::love::love:

Ja onnea hurjasti hienosta hcg-arvosta, @atvk87 ! Kyllä jossain kohtaa alkaa tuntua todellisemmalta etenkin kun alkaa selkeitä oireita tuntua. Ja se koska alkaa iloita ja olla autuaan onnellinen... Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia, jotkut onnekkaat lapsettomuustaustaiset pystyy heittäytymään täysillä raskauteen heti alusta lähtien ja toiset (kuten olin itse) on sen taustan takia äärimmäisen stressaantuneita pitkään tai jopa loppuun asti... Itse ajattelin pelkäämisen loppuvan aina seuraavaan etappiin mennessä. Eka se oli hcg:n tuplaantuminen, varhaisultra, rv9 ultra, Nt-ultra, NIPT, liikkeiden tunteminen, josta eteenpäin jatkuva liikelaskenta jne...aina vaan tuli uusi juttu jota panikoida. Liikelaskennan tein vikan kerran vielä sektioaamuna. Mulla oli sellainen hölmö pelko ja ajatus, että olin tullut raskaaksi vastoin luonnon tahtoa ja luonto yrittää varmasti ottaa sen onnen multa pois. o_O Raskausajan en siis sanoisi omalla kohdalla olleen mitään ihanaa odotusta vaan kyllä siinä laski päiviä siihen että lapsi saadaan turvallisempaan ympäristöön kuin minun kieroutunut demonikohtuni. :ROFLMAO: Mutta pointti siis se, että lapsettomuus voi vaikuttaa koko odotusaikaan ja nostaa päätään esille myös monenlaisissa tilanteissa myöhemminkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Katti75
@Wintersun kurjaa kun samaan aikaan tulee tollasia ylimääräisiä huonoja tuloksia :( ite kans petyin niin paljon ja itkin pari päivää kun kerrankin sai hoidoista hyviä uutisia tai että näytti jo hyvältä alku ja sitten tuleeki kirje kotiin, että on löytynyt muutoksia.
Hyvä et nyt marraskuulle saitte jo hoitosuunnitelmia, ens kuu menee nopeesti(y) ja tietty toivotaan että saadaan kaikki pois sitten!
Onhan tämä kummallista että voidaan aloittaa näin nopeesti itekkin hoidot heti perään, vaikka viikko sitten mulla irtos vasta se rupi sieltä ja tuhrutellut vaaleenpunaista edelleen joka vessakäynnillä, mutta pakko kai lääkäriin tässä on luotettava..
 
@julie_ tervetuloa mukaan.

@atvk87 onnittelut hyvistä arvoista.

Sit omaa napaa.
Olivat neljä sulatteneet ja 2 oli lopettanut jakaantumisen kokonaan. Yhestä oli tullu joku molura ja toinen sitä heikompi mut 4 päiväisiä olivat. Siirsivät siis molemmat kerralla. Testi päivä ois 5.10.

Hitsi ku unohin kysyy ku gonapeptyl pitää pistää sunnuntaina suunnilleen samoihin aikoihin ku siirto eli 12 maissa nii onkohan haittaa jos pistän sen vasta 14 kun palataan mökiltä osaisitko @CherryPie85 vastata miten tarkkoja ajat ovat. Ei kehtais jääkaappiin kantaa sinne kaikkien nähtäväksi.
 
Täällä siirto ohi, hyvin meni tällä kertaa :) nyt riitti vain tämän yhen sulatus, eli ainakin on sitten pakkasessa lisää jos ei toivottu tulos tule. Testipäivä olisi 2.10.

Mulla gonapeptylistä ohjeistettiin ekalla kerralla että heti herättyä pistän. Nyt en muista muuta ohjeistusta kuin että aamulla... ei mitään kellonaikoja muistaakseni ainakaan. Tuskinpa se tosiaan niin tarkkaa on.
 
Täältä vain pikaisesti tällä kertaa omast kuulumiset. Menkat koveni tänään iltapäivän aikana..äsken kävellessä menkkakramppailua ja sitä oloa alavatsassa...nyt siis runsas vuoto. Uskon tietäväni, että tää meni tässä. Ti oli verikoe ja tulos oli 1331 kuulemma hyvä. Näin arvaamatonta tämä on..vaikka koko ajan ollut varpaillani, hieman ehdin antaa itseni iloita tuon verikokeen jälkeen.
Kun korjailette tuloksia, mulla on siellä plussanneissa 2.ivf/1.pas ja s loppu vasta sitten kun tiedän miten tämä aaia varmistetaan...jatkan lääkkeitä kuitenkin!
 
Täältä vain pikaisesti tällä kertaa omast kuulumiset. Menkat koveni tänään iltapäivän aikana..äsken kävellessä menkkakramppailua ja sitä oloa alavatsassa...nyt siis runsas vuoto. Uskon tietäväni, että tää meni tässä. Ti oli verikoe ja tulos oli 1331 kuulemma hyvä. Näin arvaamatonta tämä on..vaikka koko ajan ollut varpaillani, hieman ehdin antaa itseni iloita tuon verikokeen jälkeen.
Kun korjailette tuloksia, mulla on siellä plussanneissa 2.ivf/1.pas ja s loppu vasta sitten kun tiedän miten tämä aaia varmistetaan...jatkan lääkkeitä kuitenkin!
Nipsu - niin hyva verikoetulos ettei se valttamatta vuotamiseen kaadu - nyt tosiaan taytyy katsoa asia loppuun asti ensin! Pidan Sinulle kovasti peukkuja, etta tarrasukat pitavat!!!
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun # # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
vipe1986
2.10. (2 x 4pvä)
Rusakkonen 3.10. (5pvä)
justhope 2.10.
lapsettomuutta10v 5.10. (3pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei, pikainen kysymys jos joku, vaikka @CherryPie85 osaisi kommentoida. Mulla oli viime stimulaatiossa (Elonva, myöhemmin Bemfola ja jarruna Orgalutran) kierron alkupäivinä myös letrotsoli 5 mg. Nyt lääkäri ei ole laittanut letroa ollenkaan, vain se Elonva, ja jatkopistokset ensi ti ultran jälkeen. Mulla on kirjallinen taulukkokin printtinä jossa letroa ei siis mainita. En hoksannut tätä letron puuttumista ennen kuin nyt enkä ennen maanantaita pääse varmistamaan, pitäisikö sen olla mukana vai ei. Asiasta ei vastaanotolla ollut puhetta suuntaan tai toiseen.

Voiko se olla unohtunut? Mulla kyllä letroja on, mutta itse ajattelen niin että en halua alkaa omin päin säätämään mitään mitä ei ole määrätty, eli en sitten ota. Mutta nyt pelottaa, voiko hoito mennä pieleen tämän takia.
 
@Katti75 - laita annoskoot ja mina paivana otat mitakin ja kuinka monta paivaa, niin helpompi tietaa. Esim mulla muistaakseni oli tavallisesti:

Elonva 150mg (maksimiannos) noin 3. Paiva
Siita muutaman paivan paasta alkoi Bemfola 300mg (maksimiannos) paivassa, 7 paivan ajan
Orgalutran jarruna
Ovitrelle triggerina ja myos myohemmin toisesta piikista naksuina

Ikina siis ei minulla ollut letroja IVF:n yhteydessa ja tein nelja stimmia siis.

Eli riippuu varmaan laakarista ja potilaaasta ja mita nyt kullakin kerralla kokeillaan taas?
 
Jos joku päivittää listaa, niin mun kohdalle vois varmaan päivittää näin:
Mariah33 #05/13 #1. #selittämätön/ikä #2.IVF/ICSI
Kiitos :love:

Se oli muuten ICSI mikä oli päätetty tehdä nyt ensimmäisellä kerralla. Just tänään tuli se potilaskertomus postissa... Laskua ei oo vielä tullut... Minkähän suuruiseen laskuun sitä muuten pitää näin julkisella puolella varautua...? (n) Onko se vain joku peruspoliklinikkamaksu (joku reipas 40e) mikä punktiosta tulee vai onko sieltä tulossa joku tonnin lasku...? :eek: Voisko joku valaista joka tietää. :LOL:
 

Yhteistyössä