IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@vipe1986 mulla meni niin, että otin viimeisen Terolutin sunnuntaina illalla ja maanantaina aamusta/aamupäivästä alkoi kunnon vuoto. Edeltävästi oli usean päivän jo tiputellut epämääräistä ruskeaa. Kierto mulla normisti 28-29 päivää, nyt tuli 30 päivää.. ootko aatellu testaavas vielä?
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
hillan-kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
daim1 12.10. (2pvä)
Tuimatar
21.10. (3pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
@Katti75 Toivotaan parasta huomiselle!

Onko jollakin ollut punktio torstaina? Milloin siinä tapauksessa on alkionsiirto? Meillä saattaa olla punktio tulossa joko ke tai to, ja siirtopäivä jäi epäselväksi. Tuskin klinikka viikonloppuna siirtää (?), jos punktio on vasta to. Jännittää, jos siirto on vasta maanantaina. Sehän tarkoittaa, että alkioiden täytyisi sinnitellä nelisen päivää. Palaa mieleen viimekertainen siirtoyritys, eihän ne silloinkaan selvinneet.
 
@Carinem mulla oli keräys to ja 6-päiväisen blaston siirto seuraavan viikon torstaina..
@Katti75 täällä jännitän mukana, eiköhän sieltä siirrettävää tule:love:
@gemmy tosi tylsää että homma jouduttiin lopettamaan! Voimia uuteen yritykseen, jospa se sitten toimisikin kunnolla.
Pahoittelut @Jantzu en tiedä miten, mutta kyllä näistä eteenpäin päästään❤ @lapsettomuuta10v voimia sinulle myös, jos vuoto sitä tarkoittaa.
@Rusakkonen sulla on hyvin suunnitelmat olemassa, tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Katse eteenpäin:love: olen pikkuhiljaa huomannut päättäneeni ryhtyä uuteen ivf-kierrokseen. Oletukseni on, että viimeinen omilla soluilla. Onhan tämä kaikki sellaista vuoristorataa, että onneksi ei etukäteen tiennyt ja hyvä että mutkien takana voi vielä olla toivottuja yllätyksiä:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 Olisi todellakin ollut jo meidän aika, mutta jälleen kartutettiin pettymysten listaa. Kaiken lisäksi pakkanenkin on tyhjä:( Se on selvää, että hoidot jatkuvat, mutta siitä ei tiedetä että milloin ja missä. Ollaan oltu siis tähän asti julkisella, mutta sitä emme vielä tiedä hoitavatko meitä enää. Etukäteen ovat sanoneet/kuvanneet keskustella meidän jatkosta lääkärien kokouksessa. Jos eivät enää hoida, niin suunnistetaan yksityiselle, jonne meillä on jo ensikäyntiaikakin varattuna. Mut mun on pakko vetää tähän väliin useampi kierto happee, että selviän taas uudesta stimulaatiosta ja etenkin punktiosta. Ne kun ovat olleet yksi toisensa jälkeen aina vain kivuliampia ja haasteellisempia.

Melko väsähtänyt olen lapsettomuuteen ja hoitoihin. Väsähtäminen näkyy etenkin siinä, etten jaksa elää teidän muiden hoitoja mukana, jutustella ja innostua hoidoista tai kommentoida, vaikka koko ajan taustalla olen lukenut teidän muiden juttuja. Pahoittelut, etten nyt osaa ja kykene kirjoittamaan teille.(n)
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja millionnea
@Jantzu minun mielestä on ihan ok ettei jaksa kommentoida muiden hoitoja ja fiilistellä mukana kun itsellä takki tyhjä. itsekin olen siinä huono vaikka mukana elänkin ja mielelläni kaikkien hoitokokemuksia luen ja murehdin. mutten osaa/jaksa kommentoida jokaista erikseen. teillä kuitenkin positiivisiakin testejä tullut joten voisi kuvitella että toivoa on, paljon. pieni tauko saattaa tehdä todella hyvää.
 
@Jantzu pahoittelut mun puolesta myös.. meillä oli tää kolmas ja viimeinen julkisen ICSI huimalla yhdellä siirrolla ja meille suoraa puhuttu viimeisestä hoidosta eli jos mun fiilikset ja tuntemukset tästä siirrosta pitää paikkansa, niin meillä yksityiselle siirtyminen myös edessä. Harmilloista keikkua lähes yksin tuolla listalla, kun on vielä tällainen olo, etten tuu mitään tilastollista ihmeplussaa nyt tekemään.

@Katti75 tsempit vielä ja toivotaan, että pääsette siirtoon!
 
@atvk87 Olisi todellakin ollut jo meidän aika, mutta jälleen kartutettiin pettymysten listaa. Kaiken lisäksi pakkanenkin on tyhjä:( Se on selvää, että hoidot jatkuvat, mutta siitä ei tiedetä että milloin ja missä. Ollaan oltu siis tähän asti julkisella, mutta sitä emme vielä tiedä hoitavatko meitä enää. Etukäteen ovat sanoneet/kuvanneet keskustella meidän jatkosta lääkärien kokouksessa. Jos eivät enää hoida, niin suunnistetaan yksityiselle, jonne meillä on jo ensikäyntiaikakin varattuna. Mut mun on pakko vetää tähän väliin useampi kierto happee, että selviän taas uudesta stimulaatiosta ja etenkin punktiosta. Ne kun ovat olleet yksi toisensa jälkeen aina vain kivuliampia ja haasteellisempia.

Melko väsähtänyt olen lapsettomuuteen ja hoitoihin. Väsähtäminen näkyy etenkin siinä, etten jaksa elää teidän muiden hoitoja mukana, jutustella ja innostua hoidoista tai kommentoida, vaikka koko ajan taustalla olen lukenut teidän muiden juttuja. Pahoittelut, etten nyt osaa ja kykene kirjoittamaan teille.(n)
Niin ymmärrän sinun tilanteen :( Meillä on myös tilanne, että hoito hoidolta mennyt huonommin ja vaikeammin. Nyt tuntuu, ettei lääkeet enää toimi, vaikka aluksi toimivat liiankin hyvin. Olen ajatellut, että myös oma kroppa ja pääkoppa alkaa olla niin ressaantunut, ettei onnistuminen ole enää edes mahdollista. Kun oma usko ja toivo alkoi loppua, niin vertaistuki ja toisten kokemukset kantaa vielä.
Meilläkin tämän hoidon jälkeen (4.ivf) julkinen puoli käsitelty, joten jatkoa kans jo mietitään, vaikka vielä PASsissa mahdollisuus.

Muistakaa, ettettä ole yksin ja kun tukea tarvitsee niin meitä täällä on! Mutta jokainen tunne on oikeutettu..
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Moi kaikille. Olen huilannut listan lukemisesta ja hoidoista kuukauden päivät.
Paljon onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin. En ole jaksanut kahlata kuukauden kirjoituksia läpi vieläkään, joten olen aika pihalla meiningistä täällä. Vähän on samoja fiiliksiä kuin Jantzulla, että tätä hoitorumbaa on ollut niin kauan, että on täysi työ pysyä kasassa omien asioiden kanssa, niin ei pysty oikein kommentoimaan muiden hoitoja.
Meillä siis keskeytettiin syyskuussa 4. IVF:n 1. PAS meno, kun limakalvoa ei saatu järkeväksi. Meillä oli viimeinen alkio menossa siirtoon, joten pyysin hoidon keskeyttämistä, koska olin niin stressaantunut ja väsynyt pitkästä sairastelusta ja kun kerran kunnollista limistä ei kohtuuajassa saatu.
Nyt tänään mennään kp1 ja yritetään uudestaan. Käytössä sekä Estradot laastarit että Zumenon kolmesti päivässä. Lisäksi vitamiinilisät, mm. E:tä menee isolla annoksella ja Primaspanit myös. Lääkemäärät on aika kovia, mutta eipä kai siinä mitään menetettävää ole kun tosiaan viimeistä oljenkortta viedään.
En jaksa olla kauhean toiveikas asioiden kanssa, mutta onneksi on noita plussanneita pidemmänkin hoidon jälkeen, se antaa pientä toivonkipinää.❤
Sorry kovin pessimistinen viesti, mutta ei tässä nyt oikein millään saa positiivista ajattelua päälle.
 
En päässyt tänään siirtoon. :( Toivo ei ole vielä ihan mennyt, koska alkioista 2 on vielä hengissä, mutta ne ovat vasta morulavaiheessa nyt päivänä 5, ja ne halutaan blastokysteiksi asti. Niitä seurataan nyt huomiseen ja saan sitten tiedon ovatko jatkaneet eteenpäin. Vaikka olisivatkin, tuoresiirtoa ei voi silti tehdä koska kohdun kannalta se olisi liian myöhään.

Pelkään pahoin että noissakin on jotain vikaa, kun noin hitaasti kehittyvät. Kesällähän mulla tyhjeni pakkanen kerralla, kun piti olla PAS ja kumpikaan pakkasalkio ei jatkanut kehitystä sulatuksen jälkeen (toinen oli morula ja toinen varhainen blasto).

Stressasin koko aamun, että tuleeko tuomiopäivän puhelu, ja kun noin 10.30 mennessä puhelin ei ollut soinut, luulin että piina on ohi, mutta sitten noin 10.45 näinkin että klinikalta tulee puhelu. :eek: Näin ne huonot uutiset aina pääsee yllättämään.

No, nyt sitten tämä piinailu jatkuu vielä huomiseen. :poop:
 
@atvk87 minut saa poistaa piinauslistalta.. alkio yritti, mutta muutaman päivän vaan jaksoi ja verikoe varmisti että vuoto tukee sitä, että kesken meni, koska pe arvo oli 34,4 ja olisi väh pitänyt 50 olla...:cry:

No nyt torstaina lomalle ja huomenna selviää jos PAS siirtoihin päästään niin mahd jo marraskuussa saataisiin uusi yritys :barefoot:

Pahoittelut kaikille negatiivisen tuloksen saaneille, tämä on todella raskas polku :(

Minä poistun nyt kuukaudeksi lämpöön ja kerään uusia voimia uuteen hoitoon.. tsemppiä kaikille sillä aikaa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Jantzu ymmärrän nuo tunteet, kävin ihan samaa läpi 2 vuotta sitten. Pitää antaa aikaa itselle, tauko on varmasti paikallaan. Tsemppiä jatkoon :)

@Katti75 ompa kurjaa! Toivotaan, että huomenna saat hyviä uutisia :)

@lapsettomuuta10v pahoittelut! Niin väärin :cry:Hyvää lomaa, nauti lämmöstä! :)

Ma 15.10 ultra, jolloin selviää siirtopäivä. Mietin tässä just että jos nyt onnistuis niin laskettuaika olis samana päivä kun esikoinen syntyi ;) jospa siinä olisi nyt se taika :)
 
@hillan_kukka parhaiten itsellä ainakin auttanut se, että on ollut paljon kaikkea muutakin elämässä; töitä, iso raksaprojekti, harrastuksia, ystäviä, yms. Tää on ehkä vähän turhankin ruuhkainen aika elämästä, mutta eipähän tuu koko ajan märehdittyä omaa surkeaa kohtaloa. Monelle nää hoidot tehoaa jo ekoilla kerroilla, niin kyllä tässä kertojen lisääntyessä myös se epäuskokin valitettavasti kasvaa. Mutta keinoja onneksi vielä on (omien solujenkin jälkeen), eli se on ehkä se mikä auttaa jaksamaan. Ja tärkein on tietysti hyvä parisuhde <3 Tietää, että on sellainen ihminen rinnalla, jonka kanssa elämä on täydellistä näinkin ja jonka kanssa tää kokemus hitsaa entistä kovemmin yhteen.

@atvk87 kiitos, että jaksat käydä täällä tsemppailemassa :love: kaipa niillä asioilla on tapana järjestyä.

@Katti75 toivotaan, että nuo kaksi jaksaa tsempata huomiseen (y)

@lapsettomuuta10v voi kurjuus miten kävi, mutta oikein rentouttavaa lomaa ja uusin voimin sitten jatkamaan! :)
 
@Katti75 Voi harmi ettette päässeet siirtoon tässä kierrossa, mutta eikös se ole vielä normaalin rajoissa, että alkio kehittyy blastokystiksi vasta 6. päivänä? Pidän peukkuja alkioillenne, ja toivotan jaksamista teille <3

@lapsettomuuta10v Pahoittelut huonoista uutisista (n) Toivottavasti on ihana ja rentouttava voimienkeräyskuukausi!

@hillan_kukka Sen kun ymmärtäisi edes, että miten oma pää toimii tässä odotuksessa ja jännityksessä: ennen punktiota olin kuin tulisilla hiilillä, perjantaisen punktion jälkeen taas täydellinen viilipytty ainakin nyt viikonlopun ajan, ei edes juuri ajatuksissa käynyt munasolujen kohtalo o_O Mulla ei normaalielämän harhautukset selkeästikään toimi, joten päädyn lukemaan tosi paljon kaikennäköistä hömppäkirjallisuutta kun on pakko saada ajatuksia välillä muualle.

Meidän uutiset jatkuu hyvinä: 15 munasolusta saatiin 9 alkiota, ja yksi 3-päiväinen siirrettiin tänään. Loppuja jatkoviljellään keskiviikkoon tai torstaihin blastoiksi asti, ilmeisesti laatu alkioiden välillä oli aika vaihtelevaa. Toivottavasti sieltä sit jotain pakkaseen asti kuitenkin päätyisi, jos ei tää eka nappaa kiinni. Mutta piinapäivät alkaa tosiaan nyt, virallinen testipäivä on 21.9, eli sunnuntai, joten verikoe on sit maanantaina. Vähän epäilen, että sorrun kyllä kotitesteihin jo aikaa ennen sitä :ROFLMAO:
 
Hei kaikille!

Olen silloin tällöin käynyt taustalla kurkkimassa teidän juttuja ja tuolla plussanneissa hetken keväällä kirjoittelin. Nyt rohkaistuin liittymään mukaan keskusteluun tänne :)

Meillä on suunnitteilla 2.IVF 3.PAS. Esikoinen sai alkunsa 2.IVF tuoresiirrosta ja on nyt jo kolmevuotias. Siirtojen kanssa on ollut huonoa tuuria, 1.IVF pakastesiirrosta tuli kohdunulkoinen ja vasen munanjohdin poistettiin leikkauksessa. Samoin tämän 2.IVF 2.PAS oli kohdunulkoinen, joka huomattiin liian myöhään ja munanjohdin ehti revetä & aiheuttaa massiivisen sisäisen verenvuodon. Tämä oikea johdin siis poistettiin myös leikkauksessa ja nyt luomuraskaus on täysin poissuljettu, vaikka niin se omassa päässäni oli jo aiemminkin :unsure: Pakkasessa meillä on vielä 6 alkiota ja ne ovat luultavasti meidän viimeiset oljenkorret, koska ikää minulla on lähes 40 ja uuteen IVF-kierrokseen lähteminen ei ainakaan täällä julkisella enää onnistu.

Tuon viimeisen kohdunulkoisen jälkeen jäi melko kovat pelkotilat koko alkionsiirtoa ja raskautta kohtaan, ja oli pakko kerätä rohkeutta useamman kuukauden ajan uuteen siirtoon. Tänään sitten kävin ultrassa tarkoituksena sopia pakastesiirto tälle viikolle, mutta lääkäri ei löytänytkään johtofollia mistään o_O Ovulaatiotesti kyllä näytti positiivista eilen, mutta ehkä ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut. Toinen vaihtoehto lääkärin mukaan on, että ultra oli liian myöhään ja folli oli juuri irtoamassa / irronnut. No, tähän kiertoon ei sitten alkiota alettu tuhlaamaan, vaan yritetään ensi kierrosta uudelleen.

Tällainen tarina minulla, yritän lueskella teidän juttuja, jotta pääsen mukaan keskusteluun (y)
 

Yhteistyössä