IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällä se kyllä tapahtuu parissa päivässä huimasti, ei heikompi perässä pysy

Meilläkin oli @AuroraK nuiden pistosten kans keväällä melkoista showta, kun odottelin iltaa klo:23, että pitäisi laittaa pistos, niin paketissa ei ollutkaan piikkiä sun muita vermeitä, mukana, ainoastaan ampullit. Eikä ollut käynyt mielessäkään, että sellaiset olisi pitänyt hankkia erikseen. Onneksi meidän pienessä tk:ssa oli päivystävä sairaanhoitaja, jolta sain haettua tarvittavat välineet. Itku siinä tuli paniikissa, enkä pystynyt ajattelemaankaan itse pistäväni

Huomenna olisi ultra, jolloin selviää siirtoaika. Arvelivat, että olisi perjantai tai maanantain. Saas nähdä.. on tässä puoli vuotta odoteltukin siirtoa, kun aina jokin este. minulla lääkkeenä vain Progynova ja Terolut alkaa ensi viikolla. Melkoista päänsärkyä ja huimausta aiheuttaa lääkitys ja unikin häiriintynyt, mutta on kai tässä pahempaakin koettu
 
@Rusakkonen juu eli söin ensin kp:t 2-6 Letrozolia, kp11 oli ultra jossa katsottiin just se follikkelin kehitys ja sitten pistin Ovitrelle-tujauksen että saatais ovulaatio varmistettua. Nyt oon alottanut sitten luteaalitueksi Terolutit ja ne Ovitrelle-naksut kolmen päivän välein.. oon aika huono näitä tarkemmin selittämään kun on uusia asioita itsellekin :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Katti75 kyllähän ne menkatcsit ilosesti alkoivat perjantaina 16.30 joten tyksiinkään ei voinut enää soittaa. Mut onneks tosiaan pitkä kaava joten täytyy vain ilmottautua kun menkat alkaa ja lääkitys alkaa sit joskus 3viikon pääst.

Metsäretki onneks meni hyvin, kiitos kuukupin. Oon sellaista käyttänyt yli 10vuotta enkä pois anna. Välil täytyy itteään muistuttaa et on menkat

Ihan mahtavia solusaaliita tääl. Tuntuvat käsittämättömiltä kun itsellä kaikki lääkärit kehuneet kuinka mulla kyl soluja riittää ja sit saalina oli neljä surkeaa kaveria. No josko itselläkin saalis paranis kun pitkä kaava

Burana ei ole hyväks kohdun limakalvolle. Näin mulle sanottiin. Siks panadolia tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@AuroraK @Katti75 onko teillä tulossa sit siirron jälkeen vielä jotain lääkettä kiinnittymisen tueksi? Kun näitä kans nyt sitte pohtinu ja tutkinut, et mitäs siihen alkionsiirtoon tulee lääkkeeksi.. kun en kanssa ovuloi itestään ja menkatkin voi jäädä pois, niin varmistetaan niitten tulo ja hoitaja punktion jälkeen puhui vaan jostain laastarista? Mistä kuulen kyllä sitte hoidon suunnittelukäynnillä taas..

Tosiaan niistä 31 solusta 21 hedelmöittyi, tänään siirrettiin kuusi pakkaseen ja loppuja viljellään keskiviikkoon saakka, joten torstaina saan taas kysellä miten niiden kävi. Enpä olisi uskonut että noin moni hedelmöittyy, kun aina puhutaan että iso määrä ei ole aina hyväksi. Mutta olen kyllä koko aamun iloinnu saaliista ja omasta olosta, kun selviydyin punktiostakin näin helpolla kun kivut loppu päivän jälkeen :):love:(y)
 
Heippa :) tulinpahan nyt kertomaan kuulumiset näinkin pian. Eli negaan tosiaan päättyi tuo siirto (jos joku viitsii listaan muokkailla, kiitos). Olin just puhelimitse yhteydessä tuonne yksityisen lääkäriin (jolta meidän julkinen siis ostaa punktiot, yms), jolta tuli lyhyen puhelun aikana paljon infoa meidän siirroista - saaduista alkioista, asioista joita pitäisi tutkia paremmin, yms. Eri lääkkeistä, mm. siitä, että mulla on punktiossa ollut ns. ylikypsyysongelmaa - johon voisi kokeilla jotain tuplairrotuspiikki komboa. Lääkäri oli sitä mieltä, että koska ollaan vielä nuoria, niin omilla soluilla kannattaa hänen mielestään vielä yrittää. Katsotaan nyt kun tuosta julkiselta tänään soittelevat, että saanko puhuttua lääkärin suosittelemia verikokeita (kromosomit, keliakiavasta-aineet) vielä meille. Sitten oli noista DHEA/inofolic kuureista myös puhetta.. mutta odotellaan nyt miten käy verikokeiden kanssa.

@Summerblues onnittelut! :love: ja tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne!
 
Tota @Anemonee n kaavaa kutsutaan ovulaation induktioon tehtävä pas @Rusakkonen. Hoitomuotona kiinnostais itseäkin kokonaan lääkkeellisen sijaan. Voitais varmaan tehdä sulle kans, jos kierto ja limakalvo on luonnostaan hyvät?

@julie_ ilmoittelehan alkiosaalista sitten, hyvin saitte kyllä aihioita. Ois kuvitellu, että tossa määrässä olis enemmän epäkypsiä. :)

Ja pidä se aika @Wintersun niin tuntuu että tapahtuis edes jotain! Vaikka ihan kohtuutonta toi on. :( Tsemppiä!

Pahoittelut @daim1! Hyvä kuulla, että lähdette vielä uuteen hoitoon uusin eväin. ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: daim1
Onpa kurja tuo negatulos @daim1 :( Nyt onnentoivotuksia uuteen yritykseen (y)

@julie_ Mulle kerrottiin vain että jos siirto tulee, annetaan klinikalla punktiopäivänä Pregnyl. Jatkosta ei ole vielä kerrottu. Yleisissä ohjeissa lukee, että Lugesteron aloitetaan punktiosta seuraavana päivänä.

Kävin taas tänään aamusta ultrassa (kp11). Rakkuloita oli melkein 40 :eek:

Maha alkaa tuntua jo aika täydeltä ja varsinkin tuolilta nouseminen vihloo(n) Perjantaina aamulla on meillä punktiopäivä. Täältä ryhmästä oon saanut niin hyviä kokemuksia ja tsemppiä, ettei kumma kyllä jännitä vielä yhtään! :) Maanantaina on siirto jo vaan toteutuu, epäilen kovasti. Mies tuumasi ettei pysty olla töistä silloin pois. Onko teillä ollut aina kumppani mukana siirrossa?
 
@Maravilla , olipa kurja hidaste tuo kysta-asia. Kaikenlaista sitä tässä voikin tulla jarruttelemaan hoitojen etenemistä. :eek: Onneksi nyt viimein pääsitte aloittamaan stimulaation, ja aikamoinen saalis sieltä tulikin! Kyllä juuri se alkioiden kehityksen odotus on ihan oma piinansa. Olen aina tuossa vaiheessa ihan hermot riekaleina puhelua/viestejä odotellessa. Tuosta joukosta lienee hyvät mahdollisuudet saada useampikin blasto. (y)

@hillan_kukka selvisikö siirtoaika?

@julie_ en ole varma tuleeko tähän muuta lääkitystä kuin Terolut, toistaiseksi ei ole ollut muusta puhetta. Joskus on ollut luteaalivaiheen Ovitrelle-pikkuannoksia, mutta ei viime kerralla. Kiinnittymispiikkiä mulla ei ole koskaan ollut (siirtoja 3 tähän asti). Tuleeko sulle siis lääkkeellinen PAS vai tehdäänkö ovulaation induktio?

@daim1 siirryttekö nyt yksityisesti tuolle samalle klinikalle josta julkinen puoli on teille ostanut palveluja? Jos se on tuntunut hyvältä, niin varmaan mukava jatkaa tutussa paikassa, jossa myös teidät tunnetaan ennestään.

@AuroraK , mulla on ollut mies mukana ainoastaan yhdessä siirrossa, muuten olen punktioissa ja siirroissa käynyt yksin. Töissä poissa oleminen on aina vähän hankalaa, eikä olla koettu sitä näiden takia niin tärkeäksi.
 
Tosi kattavalta kuulostaa @daim1 tuo info mitä sait, tuolta pohjalta on varmasti hyvä lähteä jatkamaan. Toivottavasti pääset tekemään suositellut kokeet (y)

Jestas @AuroraK mikä saalis teille on tulossa, ei ihme että on hankala olla! Siirrosta: me ei olla päästy kuin kerran siihen asti, ja silloin mies tuli mukaan. Hyvinhän sen olisi yksinkin selvinnyt, mutta olihan se tietty kiva että se istui siinä vieressä pitämässä kädestä kiinni. Jos enemmän päästään siirtoja tekemään, niin hyvin voin kyllä mennä yksinkin.

Huh meidän 13 hedelmöittyneestä 12 palleroa jatkaa vielä tänään kehittymistä päivänä kolme. Ihan eri meininki kuin aikaisemmissa kierroissa joissa kato kävi todella kovana, lähtien siitä että kerätyistä munasoluista hedelmöittyi 35-50%. Seuraavan kerran sanoivat soittavansa perjantaina päivänä 7 kun blastot ovat selvillä, luulisi että soittavat aiemmin jos kaikki ovat kehittyneet tai kuukahtaneet siihen mennessä. Toivo on kova että näiden joukossa olisi meidän pikkuinen, täytyy pitää siitä kiinni perjantaihin asti ja toivottavasti eteenpäinkin :) @Katti75, hermot on tosiaan koetuksella soittoa odottaessa - veikkaan että tänään tuijotin töissä enemmän puhelintani kuin tietokoneen näyttöä :whistle: Ja kiitos, ihana oli tosiaan päästä eteenpäin.

Biologi joka soitti sanoi muuten että kaikille alkioille on tehty tänään assisted hatching toimenpide, siitä ei ollut etukäteen puhetta mutta eiköhän tuo ollut hyvä juttu. En tiedä onko standardi tuolla klinikalla, ollaan Barcelonassa ja puhelu käytiin espanjaksi joka ei mulla ole vielä sujuvaa, jäi lisäkysymykset vähiin…
 
@Lallastiina nyt löytyi se Barcelonan klinikan asiakas, josta yritin puhua muistamatta kuka se olikaan.
Hyvältä kuulostaa @Maravilla! En tiennyt, että kuoren avaus voidaan tehdä ennen pakastusta, oon luullut että se on vaan sulatuksen yhteydessä tehtävä. Aina oppii uutta ja uusia tapoja! :)

Hirvee määrä folleja @AuroraK :eek: Koita selvitä! Mä en pystyny ees kunnolla kävelemään tärähtelyn takia parina vikana päivänä ja hengenahdistus ja repeämisen tunne oli vahvasti läsnä koko ajan. Mut ei kannata jännittää punktiota tosiaan, tsemppiä! Voi kyllä olla ettei siirtoon pääse.
 
Kiitti pahoitteluista :love: oonkohan ikinä muistanut sanoa, että tää ryhmä on kyllä timanttia. Kiitos siitä teille kaikille!

Saatiin tosiaan sovittua ne verikokeet - tuloksissa menee muutama viikko niiden kromosomien osalta. Eli sitten päätetään tarkemmin mitä tehdään. Ja @Katti75 tuntui luontevalta jatkaa siellä yksityisellä, kun ovat jo tuttuja. Perjantain puhelu hoitajan kanssa ja eilinen puhelu lääkärin kanssa kyllä vahvisti vielä sitä fiilistä, että siellä ehdottomasti halutaan jatkaa. Haluan kuitenkin olla se potilas, jolle perustellaan asiat kunnolla. Julkiselta yllättäen lääkäri ei soittoajalla oikein sanonut muuta kuin "voi voi" ja kirjoitti lähetteet verikokeeseen.

@AuroraK hui, mikä määrä. Tsemppiä voinnin kanssa!

@Maravilla hieno saalis!
 
Pahoittelut @daim1 lle :(
@AuroraK, valtavasti oot muninu! Mulla oli joku reilu 30 muistaakseni, ja tiukkaa teki jo silloin. Tsemppiä! :) mulla on mies ollut parissa siirrossa mukana.
@Maravillalla hieno saalis, varmasti siellä joukossa on se teidän pieni :love:

Kävin eilen kp 11 ultrassa, 18-20mm folleja oli 3, illalla pistin pregnylin ja to alkaa terot. Ma 22.10 olis sitten siirto. Päädyttiin siihen että jos tästä ei raskaus ala niin sitten tehdään ERA. Osaisko joku kertoa siitä vähä tarkemmin? Oon siitä lukenu kyllä mutta ois kiva kuulla ihan käytänössä miten homma menee. :)
 
  • Tykkää
Reactions: AuroraK
@adelmiina_ saanko kysyä, millä annostuksella sulla Terot menee? Onko tuo Pregnyl vastaava kuin Ovitrelle? Mulla tosiaan kans kp11 eli viime torstai oli irrotuspistos ja lauantaina sitten oli tarkoitus olla ovulaatio. Nyt oon vaan huolissani kun mulla oli jo perjantai-iltana kauheat ovulaatiokivut, eikai se nyt voinut tulla liian ajoissa ja sitä myöden siirto tulisi liian myöhään..:eek: tuo ERA kiinnostais myös minua, mutta ehkä näin yhden siirron kokemuksella ei vielä kannata sitä tehdä o_O
 
@Anemonee mulla on 2 aamulla ja 1 illalla, ja toi pregnyl on kai samaa ku ovitrelle mut halvempi, ja siinä pitää sekotella ne aineet, mutta sanoin että se menee jo vanhalla rutiinilla, siks oon käyttäny sitä. Meillä tehdään tuo ERA siksi, että mulla on takana 12 alkiosiirtoa, jos tuoresiirto on ainut mikä on onnistunu, niin parempi selvittää et onko siirtopäivä väärä.. en mäkään vielä sun kohdalla siihen lähtis :)
Tohon ovulaatio asiaan en osaa ottaa kantaa, mä kun en oikein koskaan tunne mitään kipuja tms ovulaation aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Anemonee
No niin, täällä ollaan Suomessa ja huomenna suunnitteluaika. Kääk.

Niin paljon on kirjoiteltu sitten viime kommentoinnin etten perässä pysy, ehkä nyt tulee sitten kirjoitettua useammin niin että pystyy muidenkin juttuja kommentoimaan. Pahoittelut negan saaneille!

Aika hurja munasolusaalis @AuroraK lla!

Onks kellään kokemusta inositolista hoitojen aikana? Onko lääkärit suositelleet/kieltäneet? Kysyn tietty huomenna gyneltäkin. Mähän olen tuota käyttänyt yritysaikana ja se sai ainakin tiputtelun vähenemään.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@adelmiina_ okei, kiitos kun vastailit näin nopeasti:) mulla menee Terot nyt 1 tabl aamuin illoin, kuulemma ei tarvii enempää kun nyt on omaakin hormonitoimintaa mukana toisin kuin vissiin sit tuoresiirrossa, jossa söin 2 tabl aamuin illoin. Ehkä pitäs tässä ovulaatio-asiassakin nyt vaan luottaa ammattilaisiin että ne tietää mitä lääkettä ovat määränneet minkäkin verran ja milloin.. olis vaan kamalaa jos tämä viimeinen alkio menis hukkaan tälläsen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Summerblues onnea!

@Tuimatar Pahoittelut huonoista uutisista alkioiden suhteen :(

@Wintersun Paljon tsemppiä! Niin epäreilua :cry:

@adelmiina_ Meille ollaan tekemässä ERA testi tässä kierrossa. Oon ymmärtänyt että ERAn voi tehdä joko omaan kiertoon tai sitten lääkkeelliseen kiertoon. Tietty siirto pitää käsittääkseni tapahtua samanlaiseen kiertoon kuin missä testi on tehty. Mulla ERA tehdään omaan kiertoon. Oon tässä kierrossa käynyt kerran folli ultrassa, jossa ohjeistettiin testaamaan ovista. Ovulaatioplussa tuli sunnuntai iltana ja testi tehdään sitten tulevana lauantaina. Eli samaan aikaan kuin blaston siirtokin olisi. Ohjeeksi sain käyttää lugeja torstaista lähtien 100mg aamulla + 100mg illalla. Muutoin ei tarvitse kuulemma testiin valmistautua. :)

@AuroraK Hurja määrä folleja!

Tsemppiä kaikille muillekkin!
 
Viimeksi muokattu:
Joo ERA tehdään niin, että hoidetaan juuri samalla tavalla kuin olisi siirto tulossa, eli esimerkiksi mulle tehtiin ovulaation induktio (letrot alkukierrosta ja sitten Ovitrelle irrottamaan munasolu kun johtofolli oli hyvän kokoinen). Ovulaatio laskettiin tapahtuvaksi 36 h Ovitrelle-pistoksesta, ja tästä 5 vrk eteenpäin olisi se hetki kun 5 päivän blasto tavallisesti siirrettäisiin. Silloin otettiin näyte kohdun limakalvolta. Näytteenotto oli tosi pieni ja kivuton toimenpide, kokemuksena samaa luokkaa kuin vaikka papan otto. Tuloksissa kerrotaan sitten, olisiko kohtu ollut parhaimmillaan sillä hetkellä kun näyte otettiin. Tavallisesti se on samassa tahdissa alkion kanssa eli 5 vrk ovulaatiosta paras blastolle, mutta joillain tässä on vaihtelua ja silloin ei raskaudet ala, jos siirretään kohdun kannalta väärällä hetkellä. Testi tehdään geenilaboratoriossa ja kuvastaa geenien ilmentymistä kohdun limakalvolla, ja samalla henkilöllä samoissa olosuhteissa (siis samat lääkkeet edeltävästi ym.) tuloksen pitäisi olla kierrosta toiseen sama.
 
@AuroraK Mulla ei ole ollut koskaan mies mukana siirroissa. Ei ole päässyt töiden takia enkä ole katsonut niin tärkeäksi. Tsemppiä loppuvaiheisiin ennen punktiota. Mulla on myös ollut aina kauheasti rakkuloita ja ei kyllä mitään bussiin juoksut ole oikein onnistuneet.

@Lallastiina mä käytän inositolia (tai siis on siinä muutakin, tuo Donaferty-valmiste) hoitojen aikana.

@Maravilla hienon kuuloinen saalis alkioita vielä 3. päivänä.

Täällä alkoi tänään uusi kierto epäonnistuneen ja keskeytyneen perään. Huomenna alkaa pistokset, Menopur 225 ja sitten ensi maanantaina (kp 7) on ensimmäinen ultra. Odotan, ettei siellä vielä ole silloin mitään kasvua havaittavissa ja annos nostetaan 300 yksikköön, mutta jos sitten alkaisi jotain tapahtua. Aikalailla kyllä pelottaa ja jännittää tämän hoidon kulku kun takana on se epäonnistunut kiekka.
 
  • Tykkää
Reactions: Maravilla
No niin, suunnittelukäynnillä käyty ja sainkin ohjeeksi aloittaa pistelyn heti huomenna :eek:. Aamulla ensin hoitajan oppiin ja illalla pistämään.

Ultrassa osoittautui että tää kierto on ilmeisesti ollut ovuloimaton. Näemmä tämä suunnittelukäynti ajoittuikin ihan viime tippaan, koska nyt on jo menkat alkamassa :confused:. Huomenna siis kp1. Lauantaiksi niitä vasta odottelin... Viikon päästä sitten seurantaultra.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja atvk87
@gemmy oikein paljon tsemppiä tälle kierrokselle! Kävin kurkkimassa vähän sun edellisiä viestejä, on varmasti ollut ihan hirveää kun se edellinen kerta ei toiminut. Oliko teidän lääkärillä teorioita siitä mitä tapahtui? Jos oli kyse niistä e-pillereistä ja miten kroppasi reagoi niihin, niin eiköhän tämä kierros tule sitten menemään paljon paremmin. Teillä on kyllä melkoinen matka takana, peukut pystyyn että tämä kerta olisi The One (y)

Hienoa @Lallastiina että pääset aloittamaan hoidon vaikka yllättävän nopeasti alkoikin, ja tsemppiä piikityksen opetteluun. Itseäni hirvitti ekoilla kerroilla niin paljon että olin pyörtyä ja itku oli lähellä, mutta pian tuikkailin niitä piikkejä täysin rutiinilla vasemmalle ja oikealle :D

@atvk87 totta tosiaan, itsekin olin kuullut vain sulatuksen yhteydessä tehtävästä assisted hatchingista ennen maanantain puhelua :whistle: Täytyy kysellä lisää lääkäriltä kun näen. Yleisesti näyttää että siitä voisi olla hyötyä erityisesti 38 v tai vanhemmille potilaille joilla on jo muutama epäonnistunut kierros takana, tuohon kategoriaan kyllä sovitaan.
 
@Lallastiina kävin myös lukemassa muutaman aikasemman viestisi, näitä kun ei aina muista. Puhuit tuolla aikasemmin vauvakuumeen puutteesta. Tunnistan itseni kyllä tuosta. Aikoinaan, 2008, kun päätettiin lasta yrittää oli mulla yhtäkkiä ihan hirvittävä lapsen kaipuu. Sitä ennen olin ollut aina hyvin vahvasti sitä mieltä etten halua lapsia. Mut mies kun asiaa ehdotti niin iski kuin kirkkaalta taivaalta. Silloin lähes kahden vuoden odotus kunnes plussa tuli oli kivinen ja tuskainen. Teistä moni nyt potee sitä samaa tuskaa, ja tiedän sen.
No, saatiiin lapsi. Mikään kiire ei toiselle ollut, mut pikku hiljaa kun kaikki muutkin teki toisen niin itsekin ajatteli et juu, tulkoon vaan. Ei tullutkaan. Moni kaveri jotka hoidoissa oli käynyt ekaa tekemässä raskautuikin nyt luomuna. Mä joka olen saanut ekan luomuna, en raskautunutkaan. se teki pahaa, todella pahaa. Kun lapsi oli kolmen aloin puhumaan miehelle josko tutkimuksiin/hoitoihin hakeuduttais. Hän ei innostunut. tästä meillä oli paljon riitaakin silloin. ei myöskään käytetty ehkäsy joten tuntui et kuin löysäs hirres ois keikkunu jatkuvasti.
Vuosia kului taas muutama lisää, mä aloin rakentaa yritystäni enemmän, lähin opiskelemaan lisää ja ajattein et okei. tää oli ny täs. meillä on ihan hyvin kolmistaan.
Kunnes pari vuotta sit mies ilmottikin et haluis viel toisen lapsen. Mulla meni vuos et pystyin sanomaan okei. olin jo niin asennoitunut ettei toista tu etten todellakaan ollut enää varma et haluanko. enkä oikein ole vieläkään. tän takia hoidot ei, ainakaan viel, ole olleet rankkoja koska mulla on ihan hyvä näinkin. Mut koska olen sanonut joo, niin ajattelen et okei, katotaan nyt miten käy. yksityiselle en ole tän jälkeen enää lähdössä, mut jos julkisella vauva saadaan niin sit se on niin. ja otan lapsen kyllä ilolla vastaan. mut jotenkin myös suojelen itseäni siltä vauvakuumeelta ja vain annan asioiden tapahtua.
enemmän mua surettaa ja pelottaa miehen puolest koska hänellä näyttäis olevan todella suuri polte saada toinen lapsi. suunnitellut jo vanhempainvapaat sun muut, et mä saan mennä töihin ja hän jää enemmän kotiin. haluaa olla kaikissa hoidoissa mukana ja lääkärikäynneil yms. yritän toppuutella mut aika vaikeaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Hei kaikille!

Täällä onkin kirjoiteltu paljon sitten minun viime käynnin. Onnittelut kaikille plussanneille ja isot tsemppihalaukset niille joilla plussaa ei ole näkynyt.

Meillehän ei 2. PAS tuonut plussaa ja nyt onkin kierron 7. Pvä. Maanantaina ultrakäynti jossa katotaan mikä tilanne. Tässä kierrossa oon syöny Letrozolia kierron 3-7 päivinä. Toivotaan että tämäkin jotain auttais.

Jotenkin olen niin väsyny tähän kaikkeen. Kuluva vuosi on ollu raskas. Nyt kun eletään jo lokakuuta ja miettii tätä vuotta niin mulla on ainoastaan 2kk milloin en olis mitään hormoonia syönyt. Toisaalta ihanaa että monesti on tänä vuonna saatu yrittää, mutta olen jotenkin ihan loppu. Maanantain ultrakäynnillä ajattelin pyytää lähetettä psykologille jotta saisin tästä keskustella ammattilaisen kanssa. Pakkasessa on vielä 3, mutta olen jo päättänyt että jos näistä ei tule mitään niin sitten pidetään pieni töövi, että saa vähän hengähtää.

Huh, anteeksi vuodatus. Tämä ryhmä on vaan sellanen paikka mistä aina saa tukea ja uskoa prosessiin. Muistakaa välillä nauttia elämästä, eikä vain puurtaa tämän asian kanssa.
 
@Ihanapa Kiitos kirjoituksestasi, se heijasteli paljolti omiakin tuntemuksia tästä vuodesta, vaikka ihan yhtä hurjassa hoitoputkessa ei olla oltu kuin te. Käynyt omassakin mielessä, että ehkä se keskusteluavun pyytäminen voisi olla ajankohtaista.

@Lallastiina @gemmy Tsemppiä hoitokiertoon ja pistelyihin, toivon oikein hyvää tulosta molemmille!

Tänään on meidän pp10 3-päiväisen alkionsiirron jälkeen, ja oli pakko testata. Negahan se sieltä kurkisti, eikä valitettavasti yllättänyt mitenkään. Vuoto ei ole tullut vielä lugesteroninen läpi, mutta hyvin huomaa että kroppa on jo luovuttanut: lääkkeiden sivuvaikutuksena rinnat oli ekan viikon jatkuvasti turpeat, nyt ne lössähtävät aina pari tuntia ennen lugeannosta, ja paisuvat sitten reaktiona uudestaan. Ihan kuin joku vitsiniekka olisi asentanut ilmapallopumpun rintsikoihin. Menkkakrampit yrittää iskeä, mutta häviävät myös lugejen myötä.

Maanantaina on pakollinen verikoe ja luget jatkuu sinne asti, mutta tuskin tässä enää mitään ihmeitä tehdään. 15 munasolua, 9 hedelmöittynyttä, ei mitään pakkaseen, tuoresiirrosta nega. Olo on sanomattoman kauhea.
 
Täällä taas...

Ja tekstiä oli kertyny mahdottomasti..

@AuroraK sullapa on suuri määrä rakkuloita tulossa. Tsemii loppuvaiheeseen.
Niin ja olit kyselly onko mies mukana siirroissa. Meillä vaan punktiossa ku ei saanu ite ajaa muutoin siis yksin käynyt kaikissa.

@Tuimatar ja @daim1 pahoittelut negoista :(

@adelmiina_ toivotaan että tämä siirto toisi plussan.

Tsemppiä muillekin hoitoihin joille en kerenny kommentoimaan.
 

Yhteistyössä