IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jaksaisiko joku minulle vääntää rautalangasta että miten se prosessi nyt meneekään? Olimme jo suunnittelukokouksessa mutta puolet meni minulta ohi... Juutuin huolestumaan kun lääkäri totesi jotain AMH arvoistani...

Minulle ollaan siis määrätty Progynova ivf kiertoa edeltävän kierron 18 päivään ja vuodon päivänä soitto klinikalle. Stimulaation alkuun Elonva (joka kai pitkävaikutteinen FSH valmiste). Sen jälkeen en enää ymmärrä tätä lääkärin kirjoittamaa tekstiä : D Käyttääkö joku muukin tuota Elonvaa täällä tuleeko lisäksi vielä jotain muitakin piikkejä joita en näe lääkärin kirjoittamassa reseptissä?

Tyhmä kysymys mutta se miehen osuus oli munasolujen keräyksen yhteydessä? Keräyspäivä taisi olla se päivä joka on usein saikkupäivä? Sitten 5 päivää viljellään lyhyen kaavan mukaan ja sitten alkio siirretään (ei saikkupäivä?) jos niitä siis edes tulee.

Ollaan yksityisellä hoidossa mutta kelan lääkekaton takia siirretty aloitusta vuoden vaihteen jälkeen. Nyt kuitenkin mietin onko tollasessa ajattelussa mitään järkeä. Kalliiksihan koko prosessin tulee muutenkin (600 € ei ehkä paina tulevissa kokonaiskustannuksissa). Sitäpaitsi eihän sitä tiedä mihin pisteeseen edes päästään. Koko prosessi pyörii mielessä ja odottavan aika on pitkä. Luomusti ei mitään saumaa eikä pelkillä lääkityksilläkään... se tie on jo kuljettu ja pitkään ja sinnikkäästi yritetty. Syy selittämätön vaikkakin lääkäri epäilee solujeni laatua - ivf hoidossa varmaan sitten selviää tarkemmin...
 
@haikara83 En noista lääkkeistä osaa sanoa, mutta miehen osuus on tosiaan punktiopäivänä (tai sitä ennen jos ei juuri punktiopäivänä pääse, missä tapauksessa siittiöt pakastetaan). Viljelyaikakin kai voi vaihdella, 2-6 päivää tavallisimmin.

Mulle siirretään (toivottavasti) huomenna 3-päiväinen, eli perjantaina kerätty. Ei tullut viikonlopun aikana soittoa, eli joku siellä ainakin on lähtenyt jakautumaan.
 
Hui mikä määrä voikana tekstiä tulla muutamassa päivässä tänne! Hetkeen ei ehi lukemaan niin sitten saa ihan urakoikseen lukea että ppääsee ajantasalle :ROFLMAO: Mutta ihanaa vaan että ihmiset jaksaa olla aktiivisia.

@Rusakkonen kiitos kun sanoit, mutta ei hätää, mä olen ihan tarkoituksella jättänyt itseni listaan laittamatta :) Tai piinailukohassa roikun mielelläni kun piinailua on, mutta mulla on niin monimutkaiset kuviot tässä kaiken taustalla etten oikein tiiä miten erittelisin milloin olen lasta alkanut yrittämään ja lapsettomuutta aiheuttavia tekijöitäkin on niin monta mulla... jotenkin mulle on helpompaa kirjoitella vaan ilman listausta :LOL:
Ja gonapeptylistä, mulla se ekalla kerralla kehotettiin ottamaan "aamulla herätessä ennen töihin lähtöä", joten olen nyt aina ottanut sen siinä seitsemän maissa aamulla. Muilla kerroilla ei mitään aikaa sen kummemmin enää neuvottu vaan pistopäivä vaan.

Niin ja tuo läkkeitten säilyvyys, mulla ainakin gonapeptylin kanssa on joskus tarjottu sitä mukaan jo klinikalta, mutta kun olen sanonut että kotimatka vie yli tunnin, ei annettukaan vaan käskettiin hakea erikseen apteekista ja että tunnin sisällä tulisi lääke laittaa takaisin kylmään. Mutta näähän on lääkekohtasia juttuja eli muista en osaa sanoa ja en nyt oikeasti usko että se niin tarkkaa on ees... vaan ainahan se on parempi tarkistaa jos on epävarmuutta.

Ja piinailusta, ei mitään oireita taaskaan täälläkään. Tai no, suuhun on tullut ekaa kertaa vuosiin afta, heh. Mutta mulla on jo lapsesta ollut taipumusta niihin niin kai se on ihan muuta kuin mitään oireilua... vaan kaiken poikkeavan sitä tietysti tässä kohtaa panee merkille!
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Rusakkonen
Täällä pitkästä aikaa, ihanan aktiivisesti olette tilanteita ja muuta päivittäneet! Mulla oli torstaina ultra ja samalla tehtiin 3.ivf-hoidon suunnitelma. Keskenmenosta ei ollut mitään jälkiä, mutta kasvamassa näkyi kaksi isoa munarakkulaa! Olivat aivan valmiita poksahtamaan hetkenä minä hyvänsä:whistle:24mm ja 25mm. Harmi että se mies puuttuu!! Siis mulla ei ole koskaan niissä lukuisissa ultrissa ollut luomusti kahta follia! Eikä noin isoja..jäinkin miettimään mistä johtunee..

Tästä tulikin mieleeni, että vaihdoin donafertyn inofolikkiin, ei oikein syytä, kokelun vuoksi varmaan. Enkä ole enää varma miksi sitä käytän, mutta koska käytin myös ennen edell..ivf-kierrosta, en uskalla jättää poiskaan. @Katti75 oli joskus puhetta, että ubikinonia voisi syödä jopa 600mg ja nyt olen uskaltanut niin tehdä:sneaky: toivottavasti suosituksia suuremmasta määrästä ei ole haittaa..oletteko jatkaneet ravintolisiä piikityksen ajan?
@haikara83 mulle määrättiin nyt myös Progynovaa ennen piikityksen alkua, ilmeisesti sillä yritetään saada tasakokoisempia kasvamaan. Mulla kun on molemmissa hoitokierroksissa ollut karkulainen eli yksi (tai kaksi) kasvaa paljon muita vauhdikkaammin. Se taas saa loput jarruttamaan kasvuaan. Sitten Elonva alkuun ja Menopuria perään. Menopurista tällä kertaa isommat annokset jo heti alkuun. Jännittää. Sellainen hyvä juttu, että mun mieli on tsempannut kuin itsestään tuon lääkärikäynnin jälkeen! Sitä ennen olen ollut vähän negatiivinen, ja pessimistinen jatkon hoitojen onnistumisen suhteen. Nyt jotenkin valoisampi ja toiveikkaampi olo.
Harkitsen myös akupunktiota. Miten @Rusakkonen ja muut kävijät olette osanneet valita paikan? Tuntuu tosi hankalalta, vaikka täällä Helsingissä on vaihtoehtoja. En haluaisi maksaa liikaa, mutta toisaalta haluaisin paikkaan jossa todella tiedetään mitä tehdä.

Toivon onnistunista kaikille piinailijoille:love:
 
@Nipsu_78 - olen kayttanyt Tie Terveyteen ja Akupunktio Mai. Molemmat siis Helsingissa. En itse asiassa muista, miten loysin, googlaamalla kai. Kannattaa varmaan kokeilla molemmat ja katsoa, kummasta pidat! Englannissa kaytan myos useaa hoitajaa eri kaupungeissa, kaikki erilaisia, nykyisin erityisesti lahella olevaa hoitajaa, joka kayttaa Zita Westin metodia ja siella rentoudun hyvin, vaikka ne muutkin englantilaiset hoitajat ovat hyvia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@adelmiina_ lämpimät onnittelut, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Tsempit myös muille piinailijoille! Oma piinailuni päättyi tänään testipäivän aamuna surkealla tavalla. Testi niin nega kuin olla ja osaa. Vuotoa ei vielä, varmasti kohta sit alkaa sekin. Hiljaseks vetää, että pitikin mennä toivomaan liikoja :(
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH#4.IVF
hillan_kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
hillan_kukka
2.11. (5pv)
adelmiina 2.11. (5pv)
justhope 2.11. (5pv)
vipe1986 8.11. (4pv)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
@neppari123 voi ei miten huono onni teillä ollut, varmasti todella raskasta joutua kokemaan keskenmeno noilla viikoilla <3 saitteko hyvin apuja silloin asian käsittelemiseen? Pidetään peukkuja tämän siirron kanssa (y)

@haikara83 millaiset AMH arvot sulla oli? Mitä lääkäri niistä totesi? Meillä julkisten päätyttyä otettiin nyt verikokeita ja pyysin tuota amh:ta myös ja tulos oli huimat 0.98. Katsotaan vaikuttaako jotenkin seuraavan hoidon lääkemääriin.

Varovaiset onnittelut @adelmiina_ ja pahoittelut @Anemonee!

@hillan_kukka toivottavasti oli ihan oikea haamu, jos siinä on väriä niin kyllä se jotain tarkoittaa :) mulla negat ollu ihan puhtaita negoja aina.

ON: vitsit tää odottavan aika on pitkä o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH#4.IVF
hillan_kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
hillan_kukka
2.11. (5pv)
adelmiina 2.11. (5pv)
justhope 2.11. (5pv)
vipe1986 8.11. (4pv)
Lallastiina 11.11. (3pv)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)[/QUOTE]
 
Onnea haamusta @hillan_kukka ja @Anemonee harmit negasta!

Nyt on sitten haettu yksi 8-soluinen 3-päiväinen kyytiin ja saatiinpa kaksi vielä erikseen talteen pakkaseen. Oli kuulemma tehty ICSI, en siinä hetkessä älynnyt kysyä miksi, mutta eikös se siittiöiden laadusta ole aina kiinni?

Olen jo varautunut tummalla suklaalla (fazerin sellainen tumma minttusuklaa on muuten hyvää!) ja pähkinäsekoituksella jossa on myös parapähkinöitä, ehkä sen lasillisen punkkuakin sitten otan tossa ylihuomenissa tai myöhemmin...
Lisäsin itseni piinailijoihin. Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
@Anemonee pahoittelut negasta. :( Lähdettekö uuteen hoitoon heti tästä kierrosta?

@neppari123 , tervetuloa! Olet kyllä tosi rankan asian kokenut. Kovasti tsemppiä nyt piinapäiviin! :love: @Lallastiina lle onnittelut kyytiläisestä, hienoa että saitte vielä pakkaseenkin kaksi! :)

@Tuimatar , onpa pitkä odottelu ennen kuin pääset lääkäriä tapaamaan ja uutta suunnitelmaa tekemään. Näihin hoitoihin liittyvät pettymykset ovat kyllä todella karvaita ja saavat aikaan voimattoman olon. Mua on auttanut ajatusten suuntaaminen eteenpäin, seuraavaan askeleeseen, seuraavan hoidon/siirron suunnitteluun. Mulla on lisätaakkana se, että kello iän vuoksi tikittää huimaa vauhtia jos omilla soluilla vielä yrittää. Jos ei tärppää, niin jossain vaiheessa on edessä luopumisprosessi ja lahjasolujen miettiminen ja sen asian työskentely voi viedä hetken. Mutta jonkin aikaa vielä yritän omilla soluilla. Muistaakseni @Rusakkonen sanoi joskus sen tapaista että tämä on enemmänkin maraton kuin lyhyemmän matkan pyrähdys. Jokainen pettymys vaatii oman aikansa surra, mutta sitten mua auttaa kun alkaa miettiä seuraavaa siirtoa.

@Nomini , esikoisen kanssa kävi ihan uskomaton tuuri, tärppäsi ekan IVF:n tuoresiirrosta. Sitä ennen oli muutaman kuukauden kokeiltu kevyempiä vaihtoehtoja, ovulaation induktiota letrotsolilla ja Ovitrellella, yksi inseminaatio. IVF tehtiin lyhyellä kaavalla ja alkioita viljeltiin 5 päivää. Onnistuneen tuoresiirron jälkeen jäi 3 pakkaseen, joista 1 siirrettiin keväällä, raskaus alkoi mutta todettiin keskeytyneeksi viikolla 7+0. 2 muuta alkiota eivät olleet pakastettaessa vielä kypsiä blastoja ja sulatuksen jälkeen eivät enää jatkaneet jakautumista, joten niitä ei voitu siirtää. Toisin sanoen siitä hoidosta saatiin yksi hyvä, joka on nyt 1 v 4 kk :love:.

@julie_ , onnittelut huikeasta alkiomäärästä! Sulatus on käsittääkseni tosi nopea juttu ja samana päivänä otetaan sulamaan, jos alkion kehitystä ei enää tarvitse sulatuksen jälkeen seurata.

@adelmiina_ lle onnea plussasta, ihanaa!! :love::) Samoin sinulle @hillan_kukka ! En olisi tässä vaiheessa väristä kovin huolissani. Mulla oli onnistuneessa raskaudessani hyvinkin hailea viiva virallisena testipäivänä (5 päivän blasto, pp11) ja vielä siitä 2 päivää myöhemmin.

@haikara83 Elonva on mulle tuttu, ollut kaikissa kolmessa stimulaatiossa. Se on pitkävaikutteinen ja sen takia kattaa yhdellä pistoksella alkupäivät, sen jälkeen pitää jatkaa yksittäispistoksilla, mulla se on ollut Bemfola kerran päivässä ja siihen sitten Orgalutran jarruksi rinnalle (estämään ovulaation tapahtumista ennenaikaisesti, kun rakkuloita kasvatellaan), mutta tarkat ohjeet katsotaan ultraäänitutkimusten perusteella. Jos lääkitysten suhteen on jäänyt epäselvyyksiä niin kannattaa soittaa klinikalle ja tarkistaa, nämä hoidot räätälöidään niin yksilöllisesti että ei voi oikein yleisohjeita antaa. Keräyspäivä on saikkupäivä, koska siinä yleensä annetaan vahvoja lääkkeitä suoneen. Siirto on paljon kevyempi juttu. Meillä mies on käynyt siirtopäivän aamuna ennen töihin menoa klinikalla antamassa siittiöt ja mä olen mennyt sinne sitten omalla varatulla ajallani itsekseni.

Hienot follit oli sulla @Nipsu_78 , harmi että niitä ei voi hyödyntää! :LOL: Joo ubikinonia oon minäkin edelleen uskaltanut syödä sen 600 mg vuorokaudessa, mutta kun elokuussa tehtiin siirto, jätin sen pois kokonaan. Käsittääkseni ubikinonilisän vaikutuksesta raskauden aikana ei ole tietoa, joten koen varmemmaksi jättää sen silloin pois. Foolihappoa, monivitamiinia ja D-vitamiinia olen jatkanut. Inofolic on tietääkseni ok alkuraskaudessa, mutta nykyisin en ole sitä enää ollenkaan käyttänyt, kun oma lääkärini ei siitä vaikuta enää innostuneelta (hän alunperin ehdotti sen käyttöä, mutta ei nähtävästi enää pidä sitä erityisen hyödyllisenä).

Nyt on kp13, muutaman päivän oon pistellyt yhtä naksausta Ovitrellea päivässä ja harmikseni vieläkään ei ollut kovasti edistystä ultramaisemissa. Kummallakin puolella on yksi folli kasvamassa, mutta kumpikaan ei ole lähelläkään kypsymistä. Kummallisen nahkeasti etenee.:confused: Viimeksi tehtiin ovulaation induktio ERA-kiertoon vajaa pari kk sitten ja silloin hommat eteni hyvin pelkillä letroilla. No, eihän se sinänsä iso juttu ole että siirtoajankohta menee vähän eteenpäin, kunhan tämä ei tarkoita sitä että kroppa reistailisi sitten siirron yhteydessä. Folleja tuupitaan nyt eteenpäin Pergoveris-pistoksilla muutama päivä ja torstaina tarkistetaan tilanne.
 
Oliko sinulla blasto vai aikaisempi? Tämä viivojen tulkitseminenkin täysin uusi kokemus, kun aiemmin testannut niin myöhään, ettei paljon ole tarvinnut viivojen paksuutta miettiä :)
Mulle siirrettiin 4päivänen morula. Ja tuo pp10 oli lääkärin antama testipäivä. Ja vaikkka olisikin ollut se pp14 virallinen testipäivä, ei silloinkaan mitenkään mahti-vahvat viivat olleet. Sen vuoksi vasta viikon testilun uskalsin soittaa polille :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos @Rusakkonen loistavista vinkeistä, koitan perehtyä noihin aiempiin kirjoituksiin ajatuksen kanssa vielä niistä vitamiineista.

@Katti75 onnittelut yhdestä onnistuneesta hoidosta ja pienestä ❤ Uskomatonta miten se toisaalta vaatii vaan sen yhden onnistumisen mutta on niin tuuripeliä milloin se osuu kohdille. Itsellä onnistui toinen inssi ja nyt on tehty kaksi inssiä ja yksi ivf ja tuoresiirrosta josta kaksi pakkasessa. Se tuoresiirto meni kyllä jotenkin pieleen kun alkoi tiputtelemaan pari päivää siirron jälkeen.

Täällä aloitettiin letrot tänään ja ensi viikolla ultra.
 
Onnea plussanneille! :love: Jälleen kerran antaa toivoa että joskus saisi sellaisen itsekin testissään nähdä. Ja kiitos osanotoista, eilen uitiin aika syvissä vesissä mutta kummasti taistelutahto nostaa taas päätään eli uuteen yritykseen!

Pääsin onneksi jo eilen lääkärin luokse hiomaan uutta sotasuunnitelmaa, hän katseli aiempia merkintöjä ja ei ollut kovin tyytyväinen viime kerran mun munasolujen laatuun:eek: enpä tiennyt että niissäkin on sitten ongelmaa.. hän ehdotti että lähdetään uuteen hoitoon eri tavalla; söisin kp1 alkaen Letroja ja pistelyt alkais vasta myöhemmin. Taisi kutsua tätä nimellä luteaalivaiheen stimulaatio(?).

Onko kellään kokemuksia?

Ymmärtääkseni nyt tavoitellaan pienempää määrää mutta laadukkaampia muniksia, viimeksi niitä saatiin 17kpl joista vain 2 siirtokelpoista alkiota eikä nekään tahtoneet vauvaksi asti.

Anteeksi pitkä ja omanapainen viesti:unsure:

Tsemppiä edelleen kaikille, ihanaa tiistaita!
 
@Anemonee sinulla vaikuttaa olevan pätevä lääkäri, joka tarttuu toimeen, kun jokin näyttää huonolta. Toivon, että tämä tappio oli vain väliaikainen ja sinäkin onnistut:love:

Täällä on uitettu tikkua pöntössä ja kyllä se viiva vain vahvistuu. Olen niin shokissa, etten osaa edes hyppiä onnesta. Odottelen vielä kuitenkin muutaman päivän ennen kuin teen mitään asian suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Lallastiinalle, @justhopelle ja @vipe1986lle tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti pikkuiset tarraa ja lujaa kiinni :love:
@Anemonee pahoittellut! Toivotaan, että ens kerralla on teidän vuoro :) hyvä että on uudet suunnitelmat! Tää oli mun 13 siirto, julkisella on tehty 10 siirtoa tuloksetta, sen jälkeen Dextrassa 1 tuoresiirto josta tyttö, ja nyt viime kuussa yks pas joka oli nega, ja nyt tämä toinen passi toi sen elämäni toisen +, joten älä luovuta! :love:

Tsemppiä ihan jokaiselle!! :)

Onnittelut @hillan_kukka :love::love: ihanaa!
Ja älä stressaa niitä viivan vahvuuksia, toisilla erittyy hcgtä nopeammin ja toisilla hitaammin, ja itseasiassa yks aamu sain ihan haalean viivan kun taas illalla ihan huomattavasti tummemman. :)


Täälläkin viivat vahvistuu, alotin siis taas himotestaajana jo pp3 testaamaan kun halusin nähä miten pregnyliä on vielä kehossa, mutta ne alkoki vahvistumaan ne viivat :love: oireitahan vois luetella vaikka ja mitä, mut veikkaan että ne on enemmänki mielikuvituksen tepposia :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH#4.IVF
hillan_kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
hillan_kukka
2.11. (5pv)
adelmiina 2.11. (5pv)
justhope 2.11. (5pv)
vipe1986 8.11. (4pv)
Lallastiina 11.11. (3pv)
Rusakkonen 9.11.


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)[/QUOTE]

#15687
 
Hei,
olen uusi tässä ryhmässä, mutta muutama vuosi sitten kyllä kirjoitellut tuolla haaveilijoiden puolella.
Meillä 4.v.lapsettomuus päättyi 1.ICSI:n tuoresiirrosta syntyneeseen poikaan elokuussa 2017 eli sanoisin tiemme olleen hoitojen osalta suhteellisen helppo (koko 4.v.lapsettomuus ei sitä kylläkään ollut :unsure:) . Nyt on alkanut vauvakuume taas jo hieman vaivaamaan, mutta suurin syy lähteä tähän rumbaan uudelleen on toive saada pojalle sisarus. Meillä on pakkasessa vielä 6 alkiota, mutta suunnittelukäynti saatiin vasta marraskuun lopulle. En olisi uskonut sitä olevan taas yhtä malttamaton kuin ennen esikoistakin, yksi kuukausi tuntui niiiiin pitkältä ajalta vain odottaa :whistle:

Mites nuo pakastealkioiden siirrot teillä on julkisella puolella menneet, onko ne luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon tehtyjä?

@Lallastiina lle varsinkin hurjasti tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti vihdoin on teidän vuoro. En tiedä muistatko, mutta kirjoittelimme 30.v ensikertalaisissa samaan aikaan :)

Ja tietysti kaikille muille piinailijoille toivon myös plussia :love:
 

Yhteistyössä