Ivf hoitoja lapsettomille

Kyllä juu,sillä sumutteella (Synarela) sumutellut. En asiasta tiennytkään että se toimii myös jarruna...luulin että joku erillinen tulis vielä jarruttelemaan :)
mutta hyvä niin,jos munikset siellä vielä paikallaan ovat!

Kiitoksia tsempityksistä. Kaikille muillekin sitä toivon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitomu;29221902:
Meillä on mies alkanu puhua yksityiselle siirtymisestä :eek: Oiskohan nyt kuumeenmittaus paikallaan :D Tämähän on sii meidän julkisen viimenen jännäys menossa.

Mutta mikäs ois tampereella hyvä klinikka? Hintoja kun kattelin niin aikalailla samanlaisia taitaa hinnat olla.
Mun kaveri käytti Avaa. Sitä joka on Keskustorin reunalla. Nykyään taitaa olla nimeltään Fertinova tms. Hän tykkäsi ko. paikasta todella paljon. Pitkään he siellä kävivät että toivottu tulos tuli. Nyt heillä on jo kaksi lasta. Toinenkin sai alkunsa samassa paikassa, mutta ekasta hoidosta.

Tsemppiä tutuille ja tuntemattomille. Vaikka välillä tuntuu että voimat loppuu ja järkikarkaa niin kyllä te lopulta jaksatte!

Mä olen viettänyt hiljaiseloa plussan jälkeen. Syynä jatkuva vuotelelu. Ensin vuotoa tuli kerta viikossa nyt kolme viikkoa olen vuotanut joka päivä. Ruskeaa tuhrua. Nyt siis viikkoja kasassa 10+1 ja syke löytyy (viimeksi tänä aamuna kotidopplerilla). Meidän alkio oli 3 pv:n ikäinen siirrettäessä ja 7 soluinen, top-luokituksella. Raskaita ovat olleet nämäkin viikot kun saa pelätä että meneekö taas kesken.

Mutta ei sen enempää raskaudesta. Toivottelen teille parasta onnea hoitojen suhteen ja tosiaan tutkimuksia kun lukee niin vaikka millaisilla "rupuilla" on lapsia alulle saatu. Ei ole kuin toivo ja mahdollisuus joka kerta. Tsemppiä vielä kerran!!!!
 
Heippa kaikille!

Oon käynyt täällä lukemassa teidän taipaleita ja huomannut kuinka samanlaisia kokemuksia täällä on kuin itsellänikin.
Ollaan oltu jo lapsettomia 7 vuotta ja aloitettiin viimeisenä oljenkortena ivf-hoidot. Ensimmäinen alkion siirto ei onnistunut, joten ehkä sitten pas.
Tsemppiä teille kaikille kanssasisarille! :heart:
 
skorppari, onnea ultraan! Toivottavasti siellä olisi nyt jo sopiva määrä kivan kokoisia folleja, niin saisit tietää punktiopäivän. :)

Helmiinalla ja Leenulla näyttäisi testipäivä lähestyvän. Onko oloja? :)

Tähtitomu, mulla on vaan hyvää sanottavaa Ovumiasta. Oltiin siellä viime kevääseen asti hoidoissa. Tarja Ristolainen oli aivan huippu ja empaattinen lääkäri siellä. Osasi puhua ja kertoi asioista kysymättäkin. Myös Johannasta tykkäsin. Suosittelen lämpimästi. :)

toivounelma, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. :) Harmittavaa tuollainen vuoto. Onneksi vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin.

).( Malttamattomana odottelen viikon päästä olevaa ultraa ja tulevaa PAS:sia. Hoitaja sanoi, että postin kautta tulee vielä tarkempaa tietoa pakastetuista alkioista. Lopullinen saldo jännittää, samoin sulatus.
 
Viimeksi muokattu:
Fyi
Heippa taas!

Hiljaiseloa olen minäkin viettänyt taukokierron takia. Nyt edessa PAS huomenna tai ylihuomenna, mikäli alkio selviää hengissä sulatuksesta. Tuoresiirron "saldo" oli onneton kemiallinen, toivottavasti nyt parempi onni matkassa.

Jännittää ihan hemmetisti, että päästäänkö siirtoon. :headwall:
 
Fyi
Hydrangea kiitos tsempeistä! =) Alkioita meni pakkaseen 15, mutta mitään tietoa luokituksesta tai muusta ei ole. Ainoastaan, että "jakautuivat normaalisti". Toivottavasti edes nyt joku selviäisi.

Onko teillä PAS luonnolliseen kiertoon (kuten meillä)?

glimmerille tervetuloa mukaan keskustelemaan? Milloin teillä on suunniteltu PAS?
 
Fyi, vautsi mikä saalis! :) Meillä oli punktion jälkeen maanantaina alkiot kolmipäiväisiä ja niistä 3 top-alkiota, 3 hyvää ja muutama onneton. Pakastus tapahtui kai keskiviikkona, niin lopullista saldoa en tiedä vielä. Mulla PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon (Zumenon 1 tbl kolmesti päivässä), kun omaa kiertoa ei PCO:n takia oikeastaan ole. Annettiinko sulle mitään prosentteja, kuinka hyvin sulatus yleensä onnistuu? Miten se sulatus tehdään, että sulatetaanko aina yksi kerralla ja sitten tarvittaessa lisää, jos ei selviä? Vai sulatetaanko vain se yksi ja jos ei selviä, niin sitten ei siirtoa?
 
Osaisiko joku neuvoa Taysin alkion luokitusten kanssa?

Kun alkioista soittelin, niin silloin hoitaja sanoi olevan 3 top-alkiota, 3 hyvää ja pari vähän onnetonta. Nyt sain kirjeen, jossa sanottiin: kolme kpl D3, kaksi kpl D5 ja yksi kpl D6. Mitä tuo D kirjain ja sen perässä oleva numero tarkoittaa?

Lisäksi paperissa luki, että oli saatu 16 solua, jotka kaikki oli kypsiä, 10 hedelmöittyi ja 8 lähti jakautumaan. Käsitin aluksi, että vaan noin 10 olisi ollut kypsiä. Lisäksi lääkäri oli kirjoittanut, että solujen määrä oli ultranäkymään hieman alakanttiin. Follejahan siis arvioitiin vikassa ultrassa melki 30 kpl. Jopa puolet oli sitten vissiin tyhjiä (tai liian pieniä) ja aikamoinen kato myös kävi solujen kanssa, kun lopulta tuosta 16 solusta vain 6 alkiota pakastettiin. Onhan se tietty hyvä määrä, mutta jos tuosta 30 follista lähdettiin ja lopulta 6 alkiota saatiin, niin siihen verrattuna aika pieni määrä.

Lisäys. Voisko toi D tarkoittaa sitä, kuinka monta päivää on viljelty?
 
Viimeksi muokattu:
Punktiosta toipumassa. Ihan hyvin meni. Vasemmalta puolelta rakkuloiden tyhjennys vähän nipisteli, mutta oikealta puolelta teki aika kipeetä.
Munasoluja oli 11 ja siirto on vasta perjantaina. Hoitaja sanoi kyllä syynkin miksi vasta perjantaina, mutta jotenkin se nyt meni vähän ohi siinä hötäkässä. No, kai ne siellä tietää mikä on paras päivä siirtää. :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja alkaneeseen viikkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Tsemppiä kovasti huomiseen punktioon Millyk! :)

Katiri hieno määrä munasoluja :) toivottavasti moni hedelmöittyy ja saatte sitten perjantaina kyytiläisen. JOS kaikki menee hyvin niin voidaan piinailla ihan samaan tahtiin :)

Hydra kiitos! Kyllähän mulla oli follit kasvanut niin että yllättäen punktio on jo keskiviikkona! Jännää jännää jännää.. Hienoa, että sait varmistuksen, että kuusi huurunenää saitte odottelemaan :). TOivottavasti sieltä pääsee joku kyytiin jo ensi viikolla!!

Fyi peukut pystyssä, että pääsette siirtoon!

ON: Toinen kontrolli tänään ja on niiin hyvä mieli: follit oli kasvanut viikonlopun aikana hyvin ja punktiopäiväksi tuli jo keskiviikko :). Oikeella kuulemma noin 15 ja vasemmalla noin 10, tiedä sitten oliko kuinka moni jo kypsän kokoisia kun lääkäri oli aika vähäsanainen. Tänään illalla ovitrelle ja keskiviikkona punktio ja JOS kaikki menisi hyvin niin perjantaina siirto. En meinaa pysyä housuissani kun oon niin innoissani ja jännityksissäni :)
 
Hydrangea, luulisin sen tarkottavan päiviä. Laatuluokitus on sit erilainen.
Nyt tuoresiirtoon mennessä lääkäri sano, että luokitus menee 1-3,5 ja tuo 3,5 on paras.
PAS:ssa ilmeisesti on eri luokitus koska meillä on ollu top-4 pisteen alkioitakin ja se on ollu paras
 
katiri, upea joukko soluja! :) Halutaankohan sullekin tehdä pitkä viljely siksi, kun soluja tuli noin hyvä määrä. Mulle lääkäri sanoi, että silloin saadaan valittua parhaista parhaat. Kun soluja on paljon, niin silloin on varaa viljellä pitempään, kun ei haittaa vaikka pari kuukahtaisikin matkalla. Toivottavasti saat perjantaina huippulaatuisen papusen kyytiin. :)

skorppari, mahtava juttu! :) Hui, jänskättää sun puolesta. Vaikuttaa siltä, että taitaa sulle tulla samantapainen saalis kuin mullekin. Mulla lopullista solujen määrää vähensi varmaan tuo viikonlopun takia aikaistettu punktio, mutta hienoa että se osuu sulle näin keskelle viikkoa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, vältyt hyperiltä ja saat kyytiin huippupapusen. :)

Tähtitomu, mä oon kanssa lukenut tuosta 1-4 luokituksesta ja nyt paperissa olikin ihan kummallisia kirjain-numero-yhdistelmiä. Ehkä ne tosiaan on päiviä, kun pitkää viljelyä meille suunniteltiin. Ovat siis varmaan vaan puolet viljelly blastoiksi. Olisin halunnut tietää niiden laadustakin lisää, mutta ei kai sillä oikeastaan niin väliä, kun pakkaseen menivät kumminkin ja laatu saattaa olla sitten jotain muuta sulatuksen jälkeen.
 
Hmm... Löysinkin jonkun jutun, jossa puhuttiin blastojen luokituksista (Gardner Grading System) ja ne oli 1-6. 3 oli full blastocyst, 5 hatching blastocyst ja 6 hatched blastocyst. Luokat 3-6 oli arvioitu parhaimmiksi tässä jutussa siirtoa ajatellen. Ajattelin, että tää kirje rauhoittaisi mieltä siirtoa odotellessa, mutta nyt se toikin lisää kysymyksiä. Jos joku osaa neuvoa tyhmää näiden luokitusten kanssa, niin se olis kiva. :)
 
katiri Hieno saalis! Toivottavasti saatte perjantaina huippualkion matkaan :)

skorppari Hieno juttu! Välillä näissä hoidoissa aika vaan matelee mutta yhtäkkiä tapahtuukin sitten ja paljon. Tsemppiä kovasti lähestyvään punktioon, toivottavasti tulee paljon soluja!

Hydrangea Mahtava juttu että saitte 6 alkiota pakkaseen :heart: Ja varmasti on hyvää laatua, kun siltä jo 3. päivänä näytti. Mä arvaisin myös, että tuo D tarkoittaa päivää.
Teillähän kanssa siirto lähestyy, ihanaa ettei tullut pitkää taukoa tähän väliin!

).( Meillekin tuli tänään kirje: se jatkoviljelty alkio oli pakastettu 5.päivänä blastokystinä :heart: Helpottava tunne, että ei tarvitse heti lähteä uuteen hoitoon, jos tämä ei onnistu! Meillä luki luokituskin, 3AB. Googlailin että blastokysteillä on sekä asteikko 2-5 tai 2-4., en tiedä sitten mitä Tays seuraa, mutta ilmeisesti tuo on ihan hyvä.

Pp7 ja testailut alkaa polttelemaan.. oireitakin vaihtelevasti on. Mites muut piinailijat?
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mulla testipäivä keskiviikkona, verikokeeseen pitäisi silloin mennä. Tosin tänään malttamattomana kävin työterveydessä verikokeet jo ottamassa. Arvo alle 3.... Onko peli menetetty? Tänään pp 10 jo ja jos arvo alle 3, niin eiköhän tämä ollut tässä. Tuskin 2 päivässä enää nousee. Siirto oli 8.11... v...ttaa...
 
aurora, kiitos sullekin veikkauksesta. Ehkä se tosiaan tarkoittaa päiviä. :) Sulla näköjään oli järkevämmän kuuloinen luokitus paperissa ja tuosta luokitussysteemistä oon aikasempaan lukenutkin tän jutun: IVF Blastocyst Pictures & Blastocyst Stage Embryo Grading Photos. Mun käsittääkseni tuo 3AB on erittäin hyvä. :heart: Hieno juttu. Tsempit viimeisiin piinapäiviin ja hurjasti plussaonnea. :)

Untuvikko, voi ei. :( Toivotaan, että kävit vaan turhan aikaseen verikokeessa ja siitä hCG vielä nousee. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos linkistä Hydrangea! Nuo olikin hyvät sivut, luokitus vaikutti tosiaan järkevältä jos noin tulkitsee. Luin myös muuten jostain täällä palstalla että Tays/Ovumialla on tosi kehittynyt blastojen pakastus, sulatuksessa hyvä selviämisprosentti ja onnistumisprosentti olisi PAS-blastollakin keskimäärin jopa yli 40%. :)


Untuvikko Voi ei, olisiko kuitenkin johtunut aikaisesta testistä?:( Koita jaksaa vielä odottaa keskiviikkoon. Toivotaan että hcg nousee vielä!
 
Huomenna saan tietää paremmin PAS aikataulusta. Tein sunnuntaina negan ja tänään alkoi vuoto. Tosin tiputtelu alkoi jo torstaina lugejen läpi.

Teillä on paljon tosi paljon tietoa, teidän alkioista. Meille ei oo kerrottu mitään, sanottu vaan et hyviä ovat.
 
Hydrangea, kiitos vastauksestasi. Juurikin se taisi olla hoitajan mainitsema syy perjantaiseen siirtopäivään. Että pitkään viljeltäessä saadaan valikoitua paras alkio :) Toivottavasti myös pakastukseen jäisi hyviä alkoita. Hoitaja sanoi, että soittavat torstaina jos näyttää että joku alkioista olisi silloin hyvä siirtää, sitten täytyy lähteä jo torstaina siirtoon.

Eilen olin kyllä punktion jälkeen aika kipeä ja illalla oksensin kertaalleen :/ Tänään on jo parempi olo eikä mahakaan ole enää niin kipeä. Mä sain perjantaihin saakka sairaslomaa, kun siirto on vasta silloin.
 
Fyi
Hydrangea, mukava määrä teilläkin alkioita pakkasessa! :) Teillä on aika pitkään viljeltyjä, jos kerta 6-päiväinenkin. Meillä taitaa kaikki olla joka 2 tai 3 päiväisiä.

Untuvikko en osaa tuohon sanoa, kun kaikilla arvot nousevat niin hitaasti, mutta pp 12 pitäisi olla 50 tai yli, jotta raskaus jatkuisi normaalisti. Mutta huomenna pääset piinasta!

Huh, aurora, varmasti jo jänskättää! Peukut pystyssä!

katiri, harmillisen ikävä punktio teillä, mutta toivotaan kovasti, että kaiken sen arvoinen. :heart:

On. Meillä alkio kyydissä! :heart: Ensimmäistä kertaa täysin kivuton toimenpide (vrt. inssit ja tuoresiirto, jotka olivat tosi kivuliaita). Ensimmäinen sulatettu tyyppi selvisi hengissä, joten piinapäivät alkakoot. =)
 
Viimeksi muokattu:
Skorpparille tsempitykset huomiselle! Hyvin siellä menee :)

Fyi, onnea kyytiläisestä! Tsemppiä piinapäiviin!
Kävi itselläkin mielessä tuo siirto sitten että onko se verrattivissa esim.aukiolotutkimukseen? Se teki silloin todella kipeää..huh, vieläkin se kipu tekee pahaa kun ajattelee. Tosin siinä katetri vietiin lähellä johtimia (joka minulla siis tukossa). Jotenkin sen kateterin vientikin tuntui tosi epämielyttävältä. Täytynee pyytää kipulääkettä ennen siirtoa (jos hedelmöittyneitä tulee) :)

Auroralle tsempit myös! :)

Hydrangea, sinunkaan ei tarvitse enää pitkää tovia odotella .Nyt monet elelee täällä jännittäviä aikoja :)

Punktiosta selvitty. Hyvät olivat lääkkeet, oli aika kanttuvei sen pienen ajan. Yritin vinossa olevasta ruudustakin jotain tihrustaa, mutta jotenkin kummasti nukutti ja oli kivasti sekava olo.. :D Onneksi väsy olo meni nopeasti ohi, kun sänkyyn pääsi lepäilemään. Saliina 13 solua. Toinen puoli oli täälläkin kipeämpi kuin toinen.
Alamaha nyt herkkä ja vähän turpeessa. Hyvät unet päivällä jo vetäisin. Ei tekisi mieli lähteä urheilemaan :D
Siirto siis torstaina. Toivottavasti sinne päästään. Huomista soittoa odottelen, montako hedelmöittyi.

Piinailijoille pitkää pinnaa odotukseen ja tsempitykset!! :)
 
Millyk, hyvän määrän munasoluja saitte. Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja saatte hyvän kyytiläisen torstaina. :) Mulle ei erikseen soiteta siitä montako hedelmöittyi, sen saa sitten vasta siirrossa tietää. Toipumisia punktiosta!
Fyi, onnea kyytiläisestä. :)
Kohta täällä on paljon piinailijoita. Toivotaan kaikille hyvää plussaonnea :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millyk
Tuo siirto on todella helppo ja kivuton juttu. 3 pas-sirtoa takana sekä yksi tuotesiirto ja täytyy sanoa, että ei ole tuntunut missään. Papakoe on inhottavampi, joten siirtoa ei tarvitse pelätä. Minulle on tehty aukiolotutkimus, ja se oli aivan karmea. Itselläni putket hieman tukossa ja toinen munasarja todella vaikeassa paikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millyk

Yhteistyössä