Ivf hoitoja lapsettomille

Aloitin uuden ketjun, ja tänne toivoisin ihmisiä keskustelemaan IVF/ICSI hoidoista, ja saamaan vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta, sellaisilta joilla ei vielä ennestään ole sitä omaa lasta. Katsotaan josko ketju lähtisi tästä eloon :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että teit uuden palstan :) täällä kaikki ovat samassa tilanteessa, eli lapsettomia. Toivotaan tosin ettei tarvitse tällä palstalla kauaa notkua ja voidaan siirtyä tuonne odottavien puolelle eiks niin :)
Jokos sulla ambrosio se vuoto alkoi?? Oliko niin että sulla PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon? Täällä alkoi vuoto tänään, aivan järkyttävät vatsakivut. Laastari (estradot) pitäs ihoon pistää ja siittä se sitten taas lähtee :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä kans, minä kans!:wave: Mulla ei mitään uutta tänne nyt tähän hätään ole heittää mutta ilmottaudun nyt joukkoon kuitenkin! Kiitos ambrosio uudesta palstasta!:)
Selitäpäs HelgeR tota laastarihommaa, mulle ihan vieras juttu?:confused:
 
Lääkkeelliseen kiertoon tehdään, minullahan siis PCO. Vuoto alkoi eilen ja zumenon toimii lääkkeenä. Pakkasessa meillä on vielä 6 alkiota, takana nyt siis 1.IVF ja 1.PAS. Toivottavasti tuleva joulutauko ei sekoita aikatauluja pahasti ja siirtoon päästäisiin ennen joulua.

Itsestäni hieman, olen siis 31v ja mieheni muutaman vuoden vanhempi, lapsettomuutta takana nyt 2 vuotta. Meillä kummallakaan ei siis ole lapsia, olemme erittäin lapsirakkaita molemmat ja itse työssäni näenkin vauvoja joka päivä :) Tuntemattomien ihmisten lapset eivät saa minussa aikaan ahdistusta mutta tietoisesti olen ottanut etäisyyttä sellaisiin omiin ystäviin joilla on pieniä lapsia. Tämä on harmillista koska HALUAISIN nähdä heitä mutta pää ei valitettavasti kestä. Tämän koen itsekkäänä mutta ainoa keino pysyä jotenkin järjissään. Joskus tuntuu siltä että olisi mukava pitää taukoa tästä kaikesta, mutta emme kuitenkaan ole niin nuoria enää emmekä tästä ainakaan nuorru ja raskaaksi ei tulla pyhästä hengestä joten ei tässä taida olla taukoihin varaa?
 
Manuliina :heart: :heart:
Mulla oli siis viime PASsissa siirron jälkeen tukena jo toi estradot laastari. Se sisältää siis estrogeeniä ja niillä pyritään kasvattamaan limakalvoa. Mulla oli viimeks kans zumenon jolla kasvatettiin limakalvoa mutta ei oikein toiminut mulla, lopulta siirrossa limakalvo oli vain 8,1mm. Laastari siis laitetaan joko mahaan tai käsivarteen ja sieltä vapautuu estrogeenihormonia ihon läpi verenkiertoon, laastari vaihdetaan kaks kertaa viikossa. Toivottavasti toimii paremmin kuin tuo zumenon, kaikkihan on niin yksilöllistä.
Jossain vaiheessa joku puhui niistä minidisperiineistä ja foolihaposta, no ostin sitten samalla niitäkin kun apteekissa kävin, nyt kaikki keinot käyttöön. Ajattelin myös ulkoilla enemmän ja käydä vaikka hierojalla josko vaikka rentoutuis paremmin sitä kautta.
Tehdäänkö lista tännekin? :LOL:
 
Kerronpa minäkin hiukan itsestäni...Ikää myös tuo 31v., mies hiukan nuorempi. Kummallakaan ei ole siis lapsia ja yritystä on ollut jo reilu 3 vuotta. Muutama kierto clomeilla, kolme inssiä, ei ainuttakaan plussaa. Epäily on että toinen munanjohdin saattaa olla tukossa mutta siitä ei 100% varmuutta ole. Miehellä kaikki kunnossa eli siis selittämättömiä ollaan. Takana 1.IVF josta ei tuoresiirtoon päästy koska rakkuloita punktoitiin niin paljon(42) ja siksi hyperstimulaation riski oli olemassa ja koettiin parhaaksi laittaa kaikki pakkaseen, jossa nyt siis 7 alkiota, kolmessa eri erässä. PAS tehdään joko joulu-tai tammikuussa, riippuen siitä miten kierto ja joulutauko ajoittuvat.
Minä nyt koitan heittää jonkinlaista listaa alkuun, lisäilkää omia tietojanne sitten, ja fiilatkaa muutenkin hienommaksi, meikä ei ole mikään pro näitten koneitten kanssa:LOL:


Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen kans 31v! Mies on mua vähän vanhempi. Mulla on kans PCO, miehessä ei mitään vikaa, meillä takana 6-7 clomikiertoa, pari inssiä, 1.IVF josta tuoresiirto ja 1.PAS. Meilläkin jäi pakkaseen 6 alkiota, suuri osa kuoli viimeksi sulatuksessa :( Oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella? Me ollaan aloitettu yksityisellä puolella, mutta nyt varasin omalääkärille aikaa jos vaikka julkisen jonoon pääsis, alkaa nimittäin rahat loppumaan. Oliko niin, että jonoon pääsee vasta kun pakkanen on tyhjä? Mitäs jos pääsen jonoon sitten kun pakkanen tyhjenee, voinko siinä välissä tehdä yhden hoidon kuitenkin yksityisellä?

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge................1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR Me oltiin yksityisellä sen verran että siellä tehtiin ne perustutkimukset(munatorvien aukiolo, peruslabrat, sperma) ja koitettiin ne clomit muutamaan kiertoon. Sen jälkeen kun tuli aika alkaa suunnitella "kovempia" keinoja, saatiin lähete julkiselle jossa nyt on siitä asti oltu. Eli kaikki inssit ja tämä 1 IVF tehty julkisella. Aina valitetaan että julkisella kestää hoitoihin pääsy niin kauan mutta itse en ole kokenut sitä niin, inssit tehtiin tän vuoden huhti-,touko- ja kesäkuussa, sitten tuli kesätauko. Syyskuussa IVF:n suunnitteluaika ja siis lokakuussa eka IVF:) Ei mun mielestä mitenkään kohtuutonta odottelua. Ja raha on juurikin se suurin syy siihen miks me ainakin ollaan ihan mieluustikin julkisella, vaikka se sitten tarkottaiskin parin kuukauden odottamista joskus.
 
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?

Piinailijat :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille

Olen lueskellut pitemmän aikaa näitä palstoja ja ollut tuolla toisaalla, mutta siellä on nyt ollut kovin hiljaista. Jos huolitte joukkoonne, liityn mielelläni.

Tarina siis kuuluu näin: Yritystä 2010 syksystä tällä kertaa, edellisessä parisuhteessa myös 5v lapsettomuutta, eikä mitään syytä. Nyt syynä siittiöiden muoto, mutta silti vuosi sitten 1 ICSI hoidolla saatiin hyviä alkioita 10. Yksikään ei kiinnittynyt :( Nyt takana 2 ICSI, ja yksi tuoresiirto joka sekään ei kiinnittynyt. Tammikuulle menee PAS. Tukena siirroissa ainoastaan lugesteron.

Täälläpäin suhtautuvat aika nihkeästi muihin lääkkeisiin joita voisi tukena käyttää, kun ei ole mitään syytä miksi eivät kiinnity... eikä ole ollut keskenmenojakaan. Olen yrittänyt toivoa että tutkisivat hyytymistekijät ja kromosomit, mutta ei kuulemma vielä... Alkaa hieman nousemaan savupäästä näiden ainaisten epäonnistumisien myötä.

Toivotan tsemppiä teille kaikille ja itsekin pitää toivoa yllä, vaikka vaikeaa se välillä on.
 
Lutinus Tervetuloa mukaan! :wave:
Montako PASsia sinulla oli jo siitä ekasta ICSIsta? Ymmärrän varsin hyvin tuon savun päästä nousemisen, todella turhauttavaa touhua. Mutta uskon että toivoa silti on, meillä kaikilla.
Miten nuo hyytymistekijät tutkitaan?? Miksi eivät suostu vielä vaikka noin paljon hoitoja jo takana? Käytkö yksityisellä vai julkisella? Ompas kummaa etteivät suostu antaan tukilääkitykseen muuta kuin luget, kun mulle tarjottiin ekan epäonnistuneen PASsin jälkeen lugejen lisäks laastari ja gonapeptyl piikki tukemaan kiinnitystä ja sen lisäks popsin vielä zumenonia. No eipä sillä että niistä apua olis ollut.. :(

Lisäilin sut listaan, meniköhän oikein noi hoidot..?



Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI..............................1.PAS tammikuu 2013
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Minäkin hyppään tänne uuteen ketjuun :)
Tässä minun tarinani:
Vauva yritystä vuodesta 2010 alkaen. Minulla toinen torvi tukossa,endo ja kohtu kaksiosainen. Miehellä 1 % norm. siittiöitä. Meille on tehty 2x inseminaatio tuloksetta ja viimekuussa oli ensimmäinen icsi, josta tuloksena nega. Meillä kävi kuitenkin hyvä onni ja saimme kavereita pakkaseen ja toivottavasti ensikiertoon joku lähtisi sieltä meidän mukaan:heart:
Yritämme siis esikoista:heart:

Lisään itseni listaan:)

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI.............. ................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI...............................1.PAS joulukuu
 
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI.............. ................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI...............................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF................................helmi-maaliskuu
 
Helge olen julkisella hoidossa ja ne kokeet olisi verikokeella otettavia. Syy miksi eivät ota on varmaankin kun ovat kalliita ja ei raskauksia/keskenmenoja. Sanoovat että syy tuskin niissä siinätapauksessa on. Ekassa hoidossa oli muistaakseni 4 tai 5 passia en enää ihan tarkkaan muista. Tuosta gonepeptylistä olen kuullut, pitää kysäistä siitä seuraavan kerran.

Menen joulukuun alussa pkl.lle keskustemaan tulevista passeista, vierailevana lääkärinä tuolloin lapsettomuus guru Turusta. Jospa hän suhtautuisi asiaan riittävällä vakavuudella. On tää niin turhauttavaa.
 
Moi!

Mä voisin kans liittyä tähän uuteen ketjuun. Meillä päättyi kuukausi sitten ensimmäinen IVF. Takana on siis yksi tuoresiirto ja 4.PAS:a. Nyt ollaan hetki tauolla ja helmi-maaliskuussa jatketaan taas tositoimissa. Taustasta sen verran, et tutkimuksissa minulta löytyi endometrioosi ja se kai syynä tähän lapsettomuuteen. Yritystä ennen hoitoja oli 3 vuotta ja hoidoissa mennyt vuosi. Ikää minulla on 29 ja miehellä kohta 30. Ensimmäistä lasta siisi yritetään ja kovat on toiveet et seuraava hoito tuottais sen tuloksen. Ensimmäisestä hoidosta tuoresiirrosta tuli kohdunulkoinen raskaus, mut pas:t oli puhdasta negaa. Ekassa hoidossa lääkkeenä oli Synarela+Menopur ja seuraavaan hoitoon Synarela vaihdetaan johonkin muuhun, mut Menopur pidetään. Tällä hetkellä on oikeastaan aika "kevyt" olo kun ei tarvitse mitään hormoneja pumpata kehoon. Tammikuussa lähdetään miehen kanssa etelän lämpöön lataamaan akkuja tulevaan ja se on piristänyt tosi paljon.

Tsemppiä teille naiset! Raskasta tietä taivalletaan, mut toivon että me jokainen saadaan se kauan toivottu käärö syliin. :heart:
 
Haikala ja valoa mahtavaa saada teidätkin tänne ketjuun :heart: Tuo etelän matka kuulostaa hyvältä, varmasti stressi laukeaa ja saa ajatukset muualle, pitäis varmaan itekin koittaa. Oon monesti miettinyt et pitäis lähteä reissuun heti sen jälkeen kun on ollut alkiosiirrossa, menisi piinapäivätkin ihan erilailla eikä ajattelisi asiaa samanlailla kuin kotona. Nyt tuleva joulu hieman ahdistaa koska mun miehellä paljon sisaruksia ja heillä kaikilla pieniä lapsia ja ahdistaa jo valmiiksi ajatus että vietän joulun heidän kanssaan. Haluaisin, mutta pystynkö? kestääkö pää? raskaanakin siellä on yksi. Päässä on miljoona ajatusta..
 
Minäkipä ilmoittaudun tänne, vaikka meillä ei nyt mittään tapahdukkaan. Lyhyesti – Ikää minulla 31v. ja miehellä 38v., lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Hoitoihin olemme ilmoittautuneet keväällä 2012 ja ensimmäinen ICSI tehtiin lokakuussa 2012 ja tuloksena nega. Syy meillä tällä hetkellä on miehen spermanlaatu ja liikkuvuus. Me emme saaneet ensimmäiseltä hoitojaksolta mitään pakasteeseen, joten seuraava hoitorumba alkanee keväällä 2013 (hoitojono meillä päin 4-6kk). Joten taustalla seurailen ja luen mielenkiinnolla teidän tilanteita ja tarinoita.

Meillä myös valoan tapaan suunnitteilla alkuvuodeksi matka lämpöön, jotta saadaan akkuja ladattua seuraavaan jaksoon. Joulun suhteen teimme itsekkään päätöksen ja aikaisemmista perhe-jouluista poiketen vietämme tämän Joulun kahdestaan mökillä tai kotona. Keskitymme parisuhteeseemme ja sen ainutlaatuisuuteen :heart:

Kaikille teille ihanille, ainutlaatuisille ja voimakkaille naisille toivon ihanaa Joulun odotusta :heart:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI.............. ................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI............. ..................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF............ ....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............………2. ICSI helmi-touko 2013
 
hei mahtavaa naiset kun olette loikanneet tähän uuteen ketjuun :heart:
Alkoi tuo matka kans houkutteleen ja myös jouluksi tekisi mieli karata johonkin, mikään perhejoulu ei nyt oikein kiinnostaisi täälläkään.
Voin uskoa valoa tuon kuvaamasi kyvyen olon kun ei tarvitse hormonia pumpata, nimittäin nyt kun viimeisen vuoden koko ajan pumpannut jotain kautta hormonia niin välillä tuntuu että elän ihan "sumussa" ja hetkittäin jopa tuntuu että elän jonkun toisen elämää.
 
Hellurei!

Minäkin päätin siirtyä tälle palstalle. Tämä palsta sopii mulle paremmin, koska esikoista yritämme. :) Olen 28v ja mies on 33v, yritystä takana vajaa 2 vuotta. Hakeuduin epämääräisten vuotojen vuoksi yksityiselle gynelle ja löytyi monirakkulaiset munasarjat. En ovuloi omin voimin tai jos näin käy niin HARVOIN. Ensin yritettiin parissa kierrossa saada mut ovuloimaan clomifenin kanssa, mutta koska ei onnistunut niin saimme lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuuspolille. Suuremmalla annoksella clomifenia ovulointi onnistui, mutta siittiöiden vähyyden vuoksi inseminaatiota ei kokeiltu kuin kerran ja seuraava hoitomuoto olikin ICSI. Tuoresiirrosta sain hennon plussan, mutta menkat alkoi samantein. Pidettiin yksi kierto taukoa välissä ja nyt tähän kiertoon yritetään PASsia. Nyt on kp13 menossa ja tänään oli kontrolliultra. Zumenonilla jatketaan vielä limakalvon kasvattamista ja perjantaina otetaan rinnalle Lugesteron. Viikon päästä tiistaina sitten PAS! Jos vain joku pakkaskavereista säilyy hengissä sulatuksesta. Kuusi alkiota meillä pakkasessa on (viidessä oljessa) ja toivottavasti ei tarvitse kaikkia sulattaa. Täällä onkin monia PASsilaisia joulukuussa, mahtavaa, saa piinailuseuraa! :)

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa..........1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS......................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI.............. ................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI............. ..................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF............ ....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............………2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF/1.PAS.........................1.PAS joulukuu?
*keijukainen*......1.ICSI................................1.PAS joulukuu
 
hihi, kiva kun ootte kaikki muutkin loikanneet tänne uuteen ketjuun :) :heart: vähän jo odottelinkin teitä :)
taidatkin olla meistä ekana siirtovuorossa *keijukainen*, mulla on kontrolliultra vasta ens viikon ma, mutta perässä tullaan :)
Muakin pelottaa muuten tuo et miten huurunenät selviää sulatuksesta kun viimeks kävi niin kova kato :( mulla ei millään olis voimia aloittaa heti piikittelyä uudelleen, sen verta kamalaa se mulle oli, pelkkä ajatuskin ahdistaa.
Mutta, onneksi pääsen vihdoin sinne psykologille tämän viikon torstaina :) nyt on vähän sellainen olo, et osaanko avautua siellä, mut odotan silti käynniltä paljon :) jänskää..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Heipparallaa kaikille

Mukavaa kun on tullut uusia joukkoon :) Minulla siis menossa tuoresiirron jälkeen välikiero ja tammikuussa vasta päästään pas:iin.

Onko kenellekään kokemusta tilanteesta jossa kaikki on hyvin, siis limakalvo erinomainen, ovuloin luomusti, kohdu on niin otollinen kuin vaan voi olla ja siirrettävät alkiotkin hyviä. Ainoastaan siittiöiden muodossa vikaa, mutta hedelmöittävät hyviä alkioita. Mutta kun ei tapahdu mitään niin ei, ei yritystäkään... Toisaalta toivoo että olisi jotakin muutakin "vikaa" olisi joku syy edes tähän tilanteeseen :(
 
seuraavaan PASsiin ajattelin kokeilla lääkärin määräämien lugejen lisäksi omenaviinietikkaa, vehnänalkioöljyä, greippimehua, minidisperiiniä, kalaöljyä, foolihappoa. Ainiin ja piinispunkku :) Niin ja siitä kortisonista aion kysyä lääkäriltä. Kontrolli ens viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
nää 50 mikrogrammaset estradot laastarit ei meinaa pysyä kiinni :(
ambrosio mäkin kävin apteekista tilaamassa vehnänalkioöljyä ku luin että se suojaa soluja.

Oletteko muuten kertoneet omille vanhemmillenne omista hoidoistanne? Me ollaan kerrottu äidille, mut isä ei tiedä.. en halua huolestuttaa.
 

Yhteistyössä