Ivf hoitoja lapsettomille

Hydra: Edelleen testissä kummittelee hyvin haalea epämääräinen viivanpaikka, ei sitä voi luokitella edes haamuksi. Ja koska päiviä on näin paljon(pp14) ei varmasti voi olettaa, että raskaus olisi alkanut. Soitin turkuun ja he olivat sitä mieltä, että verikokeissa olisi hyvä mennän käymään ja sen perusteella lopettaa vasta lugesteron. No nyt odotan suostuuko tämä meidän oma kunta tähän, koska aiemmin jo idean torppasivat. Siellä ei siis ollut enään soittoaikaa kun testin tein niin soitin heidän "päivystys"puhelimeen ja tämä hoitaja välittää tiedon lapsettomuus polille! Huh, ompa monimutkaista, tämä kunnallinen hoito, voi kun voisi käydä vain yksityisellä niin hommat toimisivat. Niin ja on meillä vielä pakastealkioita jäljellä varmaan noin 5-6 alkiota.

Tosi kurja kun et saanut puhelimessa hyvää vastausta, mutta uskon myöskin, että 10-soluinen morula on oikein hyvä alkio. Meillä ei noita moruloita siirretä jostain syystä, sillä tuolla siirretään vain joko 2 tai 3 päiväisiä tai sitten blastoja eli 5-6 päiväsiä. Morulahan minusta tarkoittaa 4 päiväistä niin mulle ainakin joskus sanottiin. Niin ja voihan biologin asteikko tosiaan olla ihan eri mitä mistään netistä edes löytyy ja siksi asteikko ei täsmää löytämiisi asteikkoihin, mutta eikö lääkäri siirrettäessä kuitenkin kehunut alkiota oikein hyväksi? Huoli pois, teidän alkiot ovat varmasti hyvälaatuisia. :)
 
Viimeksi muokattu:
Niian, tosi jännittävä tilanne. Toivottavasti verikoe antaisi hyvän tuloksen. :) Kylläpä sun on hankalaa päästä sinne. Toivottavasti saat nyt kuitenkin ajan jonnekin ja mielellään asia selviäisi vielä tänään. Hyvä juttu myös, että teillä on noin komea määrä alkioita yhä pakastimessa. Siirrossa lääkäri ei sanonut alkiosta yhtään mitään muuta kuin että oli menettänyt yhden solun sulatuksessa, mutta oli jakautunut vielä sen jälkeen. Ei siis puhunut luokituksesta mitään ja itse en tajunnut kysyä. Täytyy varmaan ottaa nämä luokitukset puheeksi seuraavalla käynnillä. Morula tosiaan tarkoittaa 4-päiväistä alkiota. Itsekin olen lukenut, että niitä harvoin siirretään ja paras olisi tosiaan siirtää joko 2-3 tai 5-6 päiväisenä. Hurjasti tsemppiä sulle verikokeeseen! Toivon todella, että teitä olisi viimein onnistanut! :) Millä testillä muuten testasit? Ajattelitko koittaa digiä, jos se kertoisi selkeämmin tuloksen?

Lueskelin vielä tuosta morulasta, niin se on tosiaan 4-päivän alkio ja siinä pitäisi olla 10-30 solua, joten olisikohan meidän alkio ollut sitten kehityksessä vähän jäljessä tuolla 10 solullaan ja tuo 1,5 tarkoittaisi siis hitaasti kehittynyttä alkiota. Moruloita ei kai yleensä siirretä, koska niiden arviointi on hankalaa ja kehitys saattaa loppua siihen vaiheeseen. Siksi viljellään yleensä blastoksi asti, jos ei ole siirretty jo 2-3 päiväisenä. En ymmärrä, miksi vikan käynnin lääkäri halusi sittenkin siirtää eka 3-päiväisen, vaikka edellisillä kerroilla oli puhetta blastosta. Niitä kun meillä olisi kolme (2 kpl D5 ja 1 kpl D6) pakkasessa. Tiedän, mun täytyis lopettaa tää murehtiminen... Ens kerralla laitan lääkärin oikeaan piinapenkkiin ja saa selittää selvästi ihan kaiken! Vaikka tieto lisäis tuskaa, niin tää epävarmuus on paljon pahempaa!
Morula Stage IVF Embryo Picture on Day 4 of Development
 
Viimeksi muokattu:
Hydra: Käytän noita pregcheck testejä aiemmin viikolla tein liuskoilla ja tänään sillä puikolla. Mulla ei oo yhdään digiä kaapissa, enkä viitsi apteekista hakea kun vastaus on mielestäni selvä "ei raskaana". "viivat" ovat olleet niin hentosia viivan paikkoja etten millään jaksa edes jännittää tulosta. Itse menisin testiin ihan sillä mielellä onko arvo yhtään koholla ja onko kyseessä kemiallinen, raskauden mahdollisuutta en pidä edes olemassa, koska jos siellä joku kehittyisi niin kyllä se täytyisi olla hieman edes selkeämpi tässä kohtaa, mutta siis ei ole. :´( Mutta lähinnä kiinnostaa, että pystyisikö verikoe todistamaan, että jotain edes tapahtui? Nyt kun tätä viestiä näpyttelin niin lääkäri sieltä soitti ja kehoitti menemään verikokeille. Ja nyt sinne sitten lähden.. Kerron kuinka kävi myöhemmin.
 
Niian, voi harmi, jos viivat ei ole olleet tuon vahvempia. Itsekin varmasti haluaisin tietää, että kertooko verikoe jotain. Voihan olla, että alkio on yrittänyt kiinnittyä ja siksi testit haamuilee. Luultavasti siis voisi olettaa, että hCG olisi edes hieman koholla. Harmi, jos pikkuinen ei jaksanut tarrata tarpeeksi lujaa kiinni. :hug:
 
Olen täältä taustalta seurannut teidän piinailuja ja plussaamisia. Harmin paikka jos moni joutuu uuteen hoitokiertoon, en voi vielä edes kuvitella miltä se voi tuntua, mutta koen vahvaa myötätuntoa tilanteitanne kohtaan. Tsemppiä kuitenkin tasavertaisesti!

Itsehän kävin yksityislääkärissä lähete-käynnillä tänään juuri äsken. Sanoi ettei tarvi itse sinne hormonipoliklinikalle soitella vaan hän lähettää sen suoraan. Ihan kiva, mutta nyt ei sitten yhtään tiedä milloin sitä soittoa pitäisi odotella :O onko kellään kokemusta vastaavasta?
Sanoipa herra lääkäri lopuksi vielä, että meidän tutkittujen "ruumiintoimintojen" perusteella 'erittäin hyvät mahdollisuudet' projektille, mutta tuntuu että näin sanotaan kaikille tässä vaiheessa kuitenkin kun ei ole mitään tietoa miten kroppa sitten varsinaisissa hoidoissa käyttäytyy...

Täytyy kyllä sanoa, että jos nyt jo pientä jännitystä tästä projektin alkusysäyksestä on ilmassa niin mitä se sitten voi olla kun punktioon asti päästään :O

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Voi eikä hydra :hug: vaikka ei kait peli vielä ole menetetty, onhan toi aika aikasta vielä ..toivon niin, että se siitä vielä iloksi muuttuisi. Toi on kyllä niin musertavaa toi negan saaminen :(. Mä en tiedä noista luokituksista mitään, en huomannut kysyä hoitajalta mitään meidän alkioista, kun soitteli hedelmöittyneistä. Suurin piirtein vain itkin onnesta kun niin moni oli hedelmöittynyt, enkä saanut kysyttyä mitään.

Niian sinua sitten pidetään kunnolla jännityksessä, saitko jo tietää verikokeen tuloksen? Voi kunpa kuitenkin olisi hyviä uutisia :hug:

Tsemppiä myös muille piinailijoille ja odottelijoille. Tää on kyllä niin turhauttavaa tää odottaminen, kun ei voi tehdä mitään asian eteen.
 
Mandala, mulla ei ole moisesta kokemusta. Toivottavasti saat puhelun pian. :)

).( Selvisipä sekin, että Taysissa luokitus on siten, että 3,5 on paras. Joten topiksi luulemani alkio olikin roskiskamaa. Ihme kun edes siirsivät. Olisivat laittaneet suoraan sinne minne kuuluis. Eikun uusia pettymyksiä kohden!
 
Heippa, oon täällä ennenkin käynyt kurkkimassa ja kysymässä tyhmiä, omaan hoitoon jonotellessa :) Nyt eka hoito pitkällä kaavalla on alkamassa ja sumuna synarela ja pistoksina aloitetaan gonal-f. Tuo pistäminen pelottaa hirmusti, joten onko täällä tuon gonal-f:n käyttäjiä, onko helppo pistää ja onko tullut sivuoireita ja onko toiminut hyvin...?

Kiitän jo etukäteen, jos jollain on jakaa kokemuksia :)

Voimia kaikille hoitoihin ja erilaisiin tilanteisiin!
 
Hydrangea Olen pahoillani, että sulle on käynyt noin. Nyt ei varmaan siltä tunnu, mutta koita rentoutua ja mennä vaikka miehesi kainaloon sohvalle. Nauttikaa viikonlopusta, kyllä se vielä sieltä tulee. :heart:

Tiedän tuntee kun on pitkän hoitojakson käynyt (2,5 vuotta), niin toivoisi jo jotain tapahtuvan..
 
Tulos oli negatiiviksi luokiteltava, luget siis loppu ja sitten taitaakin alkaa taukokierto joulutauon vuoksi. No kohti uusia pettymyksiä!

Paremmat lopputulokset muille!

Hydra: On vaikea uskoa, että noin hyvin jaukautunut olisi ollut huonoluokitykseltaan! :$
Mistä sait luokituksen tietää? Toivottavasti mielialasi kohenisi, ja ties vaikka testin tuloskin vielä muuttuisi.
 
skorppari, kiitos tsempityksistä, mutta vahvasti näyttää siltä, että plussaan ei ole enää mahdollisuuksia. :(

Mojito, mä pistin Gonalia inssien yhteyksissä. Mulla on useammistakin pistoksista kokemusta ja tuo on ehdottomasti helpoin. Yleensä se määrätään esitäytettynä kynänä, johon ei tarvi kuin säätää annos ja pistää. Hoitaja antaa sulle varmasti myös pistosopetuksen. Tsemppiä ekaan hoitoon.

glimmer, kiitos. Ehkä tämä vielä tästä. Yritän olla murehtimatta liikaa. Parempaa onnea sulle testailuihin.

Niian, olen niin pahoillani. Olisitte todellakin ansainnut jo onnistumisen. :hug: Sain tietää luokituksen täältä foorumilta. Aika kamalaa, jos meidän alkiot kestää sulatuksen noin huonosti. :( Kun ennen pakastusta kyselin tietoa alkioista, niin silloin kolmipäiväisinä oli 3 hyvää ja 3 toppia. Puolet näistä pakastettiin sellaisenaan ja puolet viljeltiin blastoksi. En tiedä kumpi puoli kuului tuohon blastoksi viljeltäviin. Pelottaa, että selviävät jatkossakin yhtä huonosti sulatuksesta.
 
Hydra: Kyllä sityä alkaa miettiä onnistuuko sitä koskaan nään. Kuitenkin kaksi luomu plussaa ennen hoitoja, vaikkakin keskenmenoja, mutta nyt ei edes niitä! :(
Aloin vain miettiä jos teidän lääkäri sanoi alkioistanne ennen pakastusta noin, että voisiko asia kuitenkin olla niin, että niillä biologeilla olisi oma luokituksensa ja tämä 1½ ei olisikaan huono vaan hyvä, tuntuisi oudolta, että alkio olisi ollut hyvä tai top eikä lääkäri mainitsisi siitä teille, että siirtoon mennessä luokitus olisi muuttunut noin oleellisesti?!

Kiitos vaan skorppari ja glimmer myötätunnosta!
 
Niian, eipä nuo lääkärit julkisella turhia puhele, joten ei se kai ihme, että jäi tuo luokituksen aleneminen mainitsematta. Lääkäri mainitsi kuitenkin siitä solun menetyksestä, joka varmaan oli yksi syy siihen, miksi luokitus oli lopulta niin surkea. Onko teillä kaikki alkiot selvinnyt sulatuksesta vahingoittumatta?
 
Hydra: Viime passissa sulatettiin pyynnöstäni kaksi alkiota, tarkoitus oli mahdollisesti kaksi siis myös siirtää, mutta koska toinen selviytyi vain osittain sulatuksesta eikä ollut lähtenyt jakautumaan niin sitä ei siirretty, mutta onneksi oli myös sulatettuna toinen joka selvisi ja jakautui, tosin ei siitä silti lopputuloksena mitään hyötyä ole...:(

Toisaalta toivon, että seuraavaan siirtoon meillä yrittettäisiin viljellä loppuja alkioita blastoiksi ja katsottaisiin pidemmälle onko meidän alkioista mihinkään, vaikka sitten kävisi katokin. Tai tietysti käy, mutta jos joku vaikka selviäisi. Tosin nyt tämä kierto menee ohi joulutaukojen vuoksi, mutta sitten jos tammikuun lopulla. Tosin lähdemme helmikuussa thaimaaseen niin on sekin hassua sitten, että siellä joutuisi käyttämään lugesteronia. :/ Pikkasen mietin vielä jos seuraavaahoitoa suunnittelisi vasta matkasn jälkeiseen elämään ja ottaisi nyt 2 kuukauden tauon. :)
 
Niian ihanaa, tekin lähdette thaimaaseen. Aattelin, jos ei käy tuuria niin pitäisin kans siinä taukoa. Se ei välttämättä olis kauheen mukavaa joutua seuraamaan uikkareiden tai muiden ohuiden vaatteiden takapuolia.. :D
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Skorppari82............1.IVF/1.PAS.........tammikuu........PCO
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+..............1.IVF............ ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
Snipsu.32...............2.ICSI.......... .....tammikuu.............alkion jakautuminen
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Cassis..30...............1.IVF.......... ......?................se litt.
Tellu83...................1.ICSI........ .......joulukuu..............Selitt.
Untuvikko80.............2.IVF/1.PAS.......tammikuu...............?
Leenu-77...............4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Tähtitomu..............3.ICSI/1.PAS.......12/13-01/14
Nannukka81..32 ………4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978..............3.ICSI...................?..............endo
Niian..27...............1.IVF/3.PAS............?........Selitt./sekund.
Hydrangea............1.IVF/2.PAS........helmikuu............PCO
glimmer..................1.IVF/2.PAS?...............................

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy


PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..........2.IVF.............. ..........11.11..........Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme....................................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :) torstaina sit pitäis aloitella synarelan sumuttelut, nyt vaan mietityttää et jos/ kun niistä tulee sivuvaikutuksia mitä ne on? Ja kuinkakohan nopeasti niitä tulee? Tarkoitus ois sumutella aamuin illoin. Josko jollain täällä ois edes jotain vastauksia antaa ehkä se mielikin vähän rauhottuis :)
 
Kiitos Hydrangea :) Helpottavaa kuulla, että gonal-f on simppeli käyttää. Toki saan joo onneksi pistosopetusta sitten, mutta tässä ehtii päässä pyöritellä kaikkea jo hyvänaikaa ennen sitä...

Tellu83 Olet mua tasan viikon edellä! Täällä ensi viikon torstaina alkaa synarelan sumuttelut aamuin illoin :) Ja rauhaton mieli jo täälläkin ;)
 
Tellu, valitettavasti en osaa kommentoida tuohon sumutteluun, kun mun hoito tehtiin lyhyellä kaavalla. Hurjasti tsemppiä alkavaan hoitoon. :)

Mojito, mä sain klinikalta sellaisen ohjelehtisen mukaan ja luin sen vielä kotona tarkkaan läpi. Pidin sen ekoilla pistoskerroilla lähettyvillä, jos jotain tarvi tarkistaa. Myös mies oli tukemassa vieressä, niin siitä se lähti sujumaan. Ekat kerrat oli kyllä aika jännittäviä, mutta nyt kun olen pistänyt muistaakseni 6 eri hoidossa, niin se menee jo ihan rutiinilla sen enempää miettimättä. :) Kyllä säkin siitä hyvin selviät. :)

glimmer, oletko malttanut mielesi ja ollut testaamatta? Hurjasti tsemppiä testailuihin. :)

).( Tänään oli sitten virallinen testipäivä ja digi kertoi, että ei sitä raskaana olla. Nyt alan valmistautumaan seuraavaan PAS:siin, joka on luultavasti taukokierron jälkeen helmikuun alussa.

Parempaa onnea muille hoitojen kanssa ja ihanaa joulua! :xmas:
 
Minä taas tulin tänne kurkkimaan....

Niian Pahoittelut ja halaus täältä :hug: Rentouttavaa lomaa :)

Hydrangea Pahoittelut negasta ja jaksu hali :hug: Parempaa onnea seuraavalle kerralle <3

Mojitolle vielä sen verran et gonal-f on tosi helppo käyttää ja neula tosi ohut. Ja mukaan saa hydran mainitseman ohje lappusen jota kannattaa pitää vieressä ensimmäisillä pistoskerroilla. Tsemppiä hoitoihin :)
 
Tellu, mulla oli ivf-hoidossa lääkityksenä Synarela. Siitä sivuvaikutuksina jonkin verran kuumia aaltoja (jotka meni hetkessä ohi), ja päänsärkyä. Ei muistaakseni ollut muita haittavaikutuksia. Mä pelkäsin että musta tulee joku kauhee hormonihirviö sen lääkityksenä seurauksena, mutta haittavaikutukset mulla ainakin oli aika vähäisiä. Ihokin pysyi hyvänä.
 

Yhteistyössä