Ivf hoitoja lapsettomille

Hydrangea vielä ei oo tullu testattua, mut tuolla tuo testi kummittelee.. plottaavaan ihan hirveesti tehdä se, kun tiedän kuinka siitä romahtaa, jos se ei olekkaan plussa... :headwall:

ehkä huomenna tiedän vastauksen... :)
 
Hydra: Pahoittelut tylystä testituloksesta! :hug: Tiedän tunteen, tuntuu niin epäreilulta ja turhauttavalta koko projekti välillä! :( Mutta ei auta kuin toivoa, että tulevat siirrot tuovat onnistumisenkin vielä!

Glimmer: Onnea testailuun! Kumpa siellä olisi parempi tulos tiedossa! <3

Kaikille muillekkin onnea tuleviin hoitoihin!

Meillä kävikin niin, että luultavasti pääsemmekin tässä kierrossa siirtoon, vaikka en nyt tiedä lohduttaako se yhtään kun usko koko projektiin on täys nolla. Mutta lupasivat siirtää kyllä vaikka joulutauon vuoksi en pääse seurantaultraan, sitten vain soitto klinikalle kun ovulaatiotesti on posittivine. Se sentään on toiminut ainakin tähän asti. :)

Hyvää joulunaikaa kaikille, yrittäkää nauttia joulusta! :xmas:
 
Niian, turhauttavaa todellakin. :( Olen silti vielä luottavainen meidän, ja myös tietty teidän, onnistumisen puolesta. Ei tässä pidä vielä luovuttaa, kun on vasta eka IVF ja siihen liittyvät PAS:sit menossa. Mahtavaa, että pääsettekin jo tässä kierrossa siirtoon! Mua ärsyttää tää tauko, kun olisin mielelläni katsonut toisen PAS:sin heti perään.
 
Hyd, pahoitteluni ja suurensuuri halaus! Nega oli varmasti kamala pettymys. Voi kun toivon sinulle voimia vielä jaksaa eteenpäin! Kyllä se vielä palkitaan! <3
... kun on aika.

Negan kohdanneelle on niin vaikea keksiä lohduttavia sanoja. Niitä kun ei taida olla edes olemassa. Kaikki pettymyksen kohdanneille kamalasti voimia ja jaksamista jatkaa jälleen eteenpäin!
 
Neppu, voi kiitos. :hug: On niin ihanaa, kun vanhat palstakamut muistaa. Kyllä mä tästä selviän ja kyllä me vielä onnistutaan. Harmi, kun ei ehditty odottamaan samaan aikaan. Sulla onkin pikkuinen ihan pian sylissä. Nauti viimeisistä päivistä, masusta ja pikkuisen myllerryksestä siellä. :)

glimmer, joko testasit? :)

Niian, kuinka pian sulla on alkanut menkat nyt siirtojen jälkeen kun oot lopettanut tukilääkityksen? Mulla vuoto on aina aiemmin alkanut 2-3 päivää vikasta Lugesta ja mietin meneekö se nyt samalla kaavalla vai pitkittyykö alkaminen, kun nyt oli yks Luge enemmän päivässä kuin aiemmin.

deseo, kiitos. :)
 
Pahoittelut hydra, ettei vieläkään ollut teidän vuoro :( :hug: on se niin väärin!

Täällä ei mitään, vieläkin odottelen ovulaatiota. En oikeen osaa päättää, että odottaisinko kuinka pitkään luomuovista, vai söisinkö primolutit, että pääsisi nopeasti PAS-kiertoon..
 
skorppari, kiitos pahoitteluista. Millä annoksella sulla on primolutit? Mä sain hoitajalta luvan aloittaa terot kp 15, että taukokierto ei veny. En tosin tajunnut kysyä reseptiä! Apteekissa kun kävin, niin ei ollut enää e-reseptiä niille jäljellä. Primoja mulla olisi kotona 10 tbl, joten mietin että käyttäiskö sittenkin ne. En millään jaksais lähteä kinuamaan reseptiä työterveydestä tai terkkarista.

).( Järkkyjä menkkakipuja jo, mutta ei vielä vuotoa. Vikat luget laitoin maanantaina.
 
Hydra: Mulla on aikalailla tuo 3 päivää vai olisko yhdessä kierrossa mennyt 4 päivää,silloin kyl turhautti. Ja kyllä meidän on pakko joskus onnistua molempien! Mieluummin pian! Toivottavasti kiertosi ei venyisi ja pääsisitte pian seuraavaan passiin! :hug:
 
2 x nega. :'(
Soitin klinikalle ja juttelin hoitajan kanssa, et pitäiskö kokeilla jatkoviljelyä... tässä rupee pikkuhiljaa menemään hermot. jos 7 vuoteen ei ole tapahtunut mitään hoidoista ja tauoista huolimatta, niin jossain se vika täytyy olla! tällä hetkellä tunnen itseni niin arvottomaksi.. :ashamed: huoh...
 
Pahoittelut jokaisesta negasta :(

Pakko oli jonnekin päästä purkamaan miehen lisäksi, että nyt ne soitti sieltä naistenklinikalta :O suunnitelukäynti toukokuussa, sitä ennen hurja ruljanssi kaikkien testien yms hoitelussa. Ainakin on aikaa... Aivan käsittämättömän tuntuista nyt kun on päivämäärä tiedossa milloin asiat lähtee etenemään. Varsinkin kun sanoivat, että suunnitelukäynnin jälkeen yleensä seuraavassa kierrossa aletaan hommiin. Olo on kuin seinään juossut kun se valkeni nyt vihdoin, että se yllätyselementti (kuten normiraskaudessa) on täysin tosiaan poissa, ainakin siihen asti kun jännittää sitä raskaustestin tekemistä. Noh puoli vuotta aikaa totutella ajatukseen vielä.

Mukavaa joulun odotusta ja oikein hurjasti onnea kaikille piinailuihin ja tuleviin testauksiin!
 
glimmer, olen niin pahoillani. :hug:

Mandala, hurjasti voimia odotteluun.

).( Eilen illalla jo hieman tiputteli, joten tänään varmaan sitten kp 1. Joulufiilis on totaalisen hukassa. Tää vuosi oli niin karmea, että odotan vain sen loppumista. En ymmärrä, miten selvisin tästä hoitorumbasta näinkin selväjärkisenä. Takana siis tablettihoidot oviksen aikaansaamiseksi, inssit pistoksineen, eka IVF ja PAS. Nämä kaikki putkeen ilman ylimääräisiä hengähdystaukoja, vain ne pakolliset tauot esim. kesäsulun takia. Huh. Toivottavasti ensi vuosi olisi armollisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Tää ei voi olla totta! Kolmatta päivää nyt sumutellut synarelaa ja nyt kuumeessa ja tosi tukkoinen olo, enkä kyl muista koska osiin viimeksi ollut kipee :( tää " tauti" ei voi millään johtua noista sumutteluista koska vasta tosiaankin se kolmas päivä
 
Hydra: sorry kun kesti vastaus, hirveetä härdelliä ollut viime päivät, nyt onneksi loma :). Mulla oli viimeksi primolutit määrätty kp 15-28, 14 päivää 1 tabletti päivässä. En oikeen tiedä miksi noin pitkään, terolutia olen aikaisemmin syönyt vain 10 päivän kuurin. Tähän kiertoon en kysynyt annostusta, ja en ole nyt aloittanut kuuria, vaikka on jo kp 21. koitan tikutella vielä myöhäistä ovulaatiota. Jos primolut on sulla toiminut niin kaipa sun sama on ne syödä, kun sitä kerran on :).

Pahoittelut glimmer :hug:

Voi ei tellu, toivottavasti tauti menee pian ohi, kroppa on hoitokierrossa tarpeeksi kovilla muutenkin :(. Voimia!

Rauhaisaa joulunaikaa kaikille, itselle tämä on aika raskasta, kun niin monena jouluna on ajatellut, että ehkä ensi jouluna meilläkin on jo oma perhe. Mutta ei. Toisaalta koitain muistuttaa itseäni olemaan kiitollinen siitä perheestä, joka minulla kuitenkin on (mies, vanhemmat, sisarukset lapsineen, miehen perhe) <3
 
Kiitos vielä Hydra ja deseo tsempityksistä pistoksiin :) eiköhän se siitä sitten lähde luonnistumaan ohjeistuksen jälkeen :)

Tellu Voi ei.. Voimia ja paranemisa. :hug: Mulla alkaa tosiaan torstaina synarela ja jännittää, kun pe pitäis vielä lähteä pienelle reissulle...

Pahoittelut negoista :'( Voin vaan kuvitella, miltä ne tuntuu raskaiden hoitojen jälkeen...

Mukavaa joulunaikaa kuitenkin kaikille rankkoja hoitoja läpikäyville :xmas: Yritetään ottaa rennosti ja nimenomaan olla onnellsia niistä hyvistä asioista, mitä meillä elämässämme jo on <3
 
Moi, toivottavasti ok kun kyselen teiltä apuja, vaikka en pinoon kuulukaan? Lueskelin tarinoitanne ja näkyy muutama tuttu vanhoista pinoista... :wave:

Meillä on siis puolitoista vuotta yritystä takana, ja julkisen puolen ensikäynti takana elokuussa, tutkimukset tehty, mitään ei löydy kummastakaan. Mullakin pitäisi olla oikein pirteät munasarjat, vaikka ikää on jo 34, ja ensimmäistä lasta siis yritetään. Lääkkeenä ollut neljässä kierrossa Lugesteron ja nyt viimeisimmässä kierrossa Primaspan 100mg. Julkisella ei muuta tehdä, IVF-aika varattu toukokuulle, eli jonoon laitettu.

Ongelma on siinä, että olen saanut tämän vuoden aikana kolme kemiallista keskenmenoa, joista kaksi nyt kahdessa viimeisimmässä kierrossa. Molemmat viimeisimmät menneet kesken 5+4/5+5 (viivat hiipuneet), ja vuoto alkanut lugejen lopetuksen jälkeen. Mukava joululahja oli tämä viimeisin... Mutta, olemme käyneet joulukuun alussa myös yksityisellä, jossa olisi nyt mahdollisuus lähteä jo tammikuun lopussa alkavasta kierrosta IVF:ään.

Onko teillä tietoa siitä, että IVF auttaisi alkuraskauden keskenmenoihin/kemiallisiin, eli vika olisi ollut alkioissa ja hoidoissa löydettäisiin kelvollinen alkio tai että kiinnittyminen tapahtuisi varmemmin? Tätä mieltä olivat molemmissa, sekä julkisella että yksityisellä, että näihin kemiallisiin IVF voisi auttaa, ei toki enää myöhempiin keskenmenoihin. Että tämä olisi ainoa keino nähdä mikä soluissamme mättää, ja alkio kiinnittyy hedelmöityshoidossa helpommin/paremmin?

Kiitos jos viitsitte vastata, loppuviikosta pitäisi soittaa lääkärille ja olla päätös valmiina hoitoon lähdöstä.
 
skorppari, eipä haittaa mitään, kiva kun vastasit. Itekin oon vähän pitänyt täältä taukoa, kun on taas ahdistanut sen verran paljon. Joko oot aloittanut Primolutit? Mä tässä arvon, mitä tekisin. Toisaalta olis kyllä kiva antaa kropan levätä ja odottaa vaan menkkoja. Mutta kun ei yhtään tiedä koska ne tulis. Oon myös miettinyt sitä vaihtoehtoa, että odottais vaikka kuun loppuun ja jos ei menkkoja kuulu, niin aloittais sitten. En tiedä. Tänään jo kuitenkin kp 14, joten huomenna viimeistään tarvis joku ratkaisu tehdä.

Niian, pääsitkö siirtoon?
 
Hydra: En päässyt. Mulle tuli tässä kierross atodella aikainen ovis kp 10, saattoi olla aiemminkin kun testasin vasta kun selkeät oireet olivat päällä.:/ Soitin klinikalle kun seuraavaksi oli soittomahdollisuus joulutauolta ja ei enään tietysti kerrennyt ottamaan alkiota sulamaan. Toisaalta ihan hyvä, ottaa taukokierto kun miettii, että oli noin aikainen ovulaatiokin jota ennen ei ole ollut, tosin klinikan hoitaja selitti ettei ole tavatonta, että näin kun minullakin edellinen kierto venyt viikon normaalia pidemmäksi lugesteron käytön vuoksi, että oma hormoonitoiminta aloittaa kuulemma jo uuden kierron tavallaan ennen kuin vuoto vanhasta alkaa. Tai jotenkin näin, nyt odottelen ensi viikon aluksi vuotoa alkavaksi ja sitten kai ehdimme yhden siirron ennen meidän lomaa tekemään tai katsotaan nyt onko edes siirrettävää jos pitkäviljely valitaan.
Kovasti tsemppiä sulle sinne, toivottavasti saisitte luomusti ovulaation niin kiertokaan ei venyisi niin pitkäksi. Tai sitten aloitat vaan ne primot. Tiedän hyvin nuo tunteet kun epäonnistuu ja ei meinaa millään löytää toivoa enää. Uskon kuitenkin, että vaikka ei paljon nyt lohduta, että hoitomme eivät ole vain vielä löytäneet sitä oikeaa koktailia jolla se tärppi kävisi. Kyllä me vielä noustaan! :heart::hug:

Lilyalice: En osaa vastata kysymyksiisi, tietysti jos nyt lähdette ivf-hoitoon saatte ainakin tiedon munasluista ja miten ne hedelmöittyvät. Hirmuisesti tsemppiä päätöksen tekoon!

Tellu83 Itsellä ei ole kokemusta sumuttelusta, kun ivf on tehty lyhyelläkaavalla, mutta tee varoiksi raskaustesti jos vuoto ei alakkaan sen vuoksi! ;)
 
Pitäisköhän sitä taas aktivoitua. Negan jälkeen sain pidettyä itteni pois foorumeiltä tänne asti, vähänkö oon itestäni ylpee :D
Nyt popsittu teroja 6 päivää, vuotoa siis odotellaan alkavaksi millon tahansa :S sit varaillaan taasen aikaa ultraan ja toivotaan kaikki sormet ja varpaat ristissä, että siirtoon päästään. Sen jälkeen onkin pätöksen aika vieläkö jaksan 18 yritys vuoden vai pitääkö alkaa hyväksymään se tosiasia että nuo karvapallerot on ainoot "lapset".
 
Niian, voi ei! :( No onneksi sulla on varmaan sitten tulossa lyhyt kierto, kun ovis oli noin aikaseen, niin pääset PAS:siin pian. Kiitos kauheasti tsempeistä! Tuli parempi mieli.

Tähtitomu, onnea uuteen yritykseen. :)

).( Aloitin tänään Primolutit.
 
Parempaa uutta vuotta kaikille tasapuolisesti! Onnittelut plussanneille ja tsemppiä meille odottelijoille.

Meillä alkaa ensimmäinen IVF olla kulman takana. Jonossa ollaan syöty Teroluteja - paitsi nyt viimeisen kierron jätin syömättä yhtään mitään kun kierrot venyi kuitenkin, enkä saanut ovulaatiotakaan kiinni parissa edellisessä kierrossa. Ihanaa on ollut olla syömättä yhtään mitään hormoonia iäisyyteen.

Tänään alkoi pieni tuhruttelu, eli eiköhän meillä huomenna ole sitten kp 1. Täytyy heti ensi töikseen soitella ma klinikalle että laskevat hoitoaikataulun uusiksi kun nykyisen mukaan meillä pitäisi sumujen aloitus olla kp 23 päivämäärällä 18-23.1 ja tuo menee pitkäksi vajaalla viikolla.

Tavallaan kamalaa uuden hoidon alkaminen, mutta parempi kuitenkin kuin tämä raastava odottelu - vaikka varsin hyvin tiedän että siitä se odottelu vasta alkaakin. Sumuja en kammoa, mutta pistäminen on edelleen kamalaa. Jännittää tietysti että miten saan miehen kiinni kaikille pistospäiville kun itse en missään tapauksessa voi kuvitella sitä tekeväni (ainakaan vielä)

Jos jotakin loistavan positiivista tammikuun hoidossa niin lääkekatto on laskenut mukavasti vuoden vaihteesta ja sen saakin poksauttaa rikki heti ensi viikolla kun käyn lääkkeet hakemassa. Voidaan sitten loppuvuosi yrittää ilman aivan kamalaa stressiä lääkekuluista.

Ihanan joulutauon myötä kamalasti energiaa ja hyvää tuulta koko mammalaumalle.

C
 
Hydra: en aloittanut primoluteja vaan tikuttelin myöhäistä ovista. Tänään viimein ovisplussa, jee! Kp jo 36, että vähän antoi taas odottaa. Nyt kuitenkin hyvä mieli, tietää että parin viikon päästä alkaa PAS-kierto. :) meillä voikin olla siirrot melko samoihin aikoihin sitten helmikuun alkupuolella! :) tsemppiä!
 
Cassis, onnea matkaan!

skorppari, saitpa odottaa pitkään. Pääasia, että plussa kuitenkin tuli. Mulla ei ole yhtään testiä jemmassa, enkä oo jaksanut ostaa lisää, joten en ole tikutellutkaan. Lopulta siis tulin siihen tulokseen, että primot voisi olla se stressittömämpi vaihtoehto. Ainakin nyt tietää suurinpiirtein koska uuden kierron tulisi alkaa. Jep, me tosiaan ollaan varmaan samoihin aikoihin siirrossa. :) Mä odottelen menkkoja alkavaksi noin viikon päästä, joten juurikin tuossa helmikuun alussa voisi olla siirto. Viimeksi se oli vasta kp 22, mutta toivottavasti nyt ei olisi yhtä myöhään.

Snipsu, parempaa onnea uuteen yritykseen!

).( Tänään 5. primolutpäivä. Polikin on taas auki joulutauon jälkeen ja pitäisi soitella sinne viime yrityksen tulos. En tänään viitsinyt, kun varmasti puhelimessa ruuhkaa.

Tulipa mieleen sellainen, että onko teillä kaikilla ollut aina lääkkeellisessä PAS:sissa Zumenon 3 tbl/vrk? Onko jollakin ollut jotain lisälääkitystä limiksen kasvatteluun? Mulla edellisessä PAS:sissa limakalvo kasvoi hitaasti ja huonosti. Oli vikassa ultrassa vain 6,4 mm, joka musta kuulostaa tosi ohuelta, vaikka lääkäri vakuutti sen olevan hyvä. PAS oli myös vasta kp 22. Mulla on aina ollut vähän ongelmia limiksen kanssa, eikä se koskaan ole ollut 7-8 mm paksumpi oviksen aikaan. Aina on kuitenkin ollut trifaasinen. Tekisi mieli siis kysyä vähän jotain lisäapua seuraavaan yritykseen.
 
Tähtitomu, kiitti vastauksesta. :) Tuosta laastarista lueskelinkin ja se vois olla ihan hyvä lisä. Tai kai ne lääkärit tietää parhaiten. Onko sulla limiksen paksuus ultrattu PAS-päivänä? Mulla ei, niin lopullinen paksuus jäi vähän arvoitukseksi.
 

Yhteistyössä