IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Kiitos tsempeistä, mieltä piristä muttei auttanut kovasti...

Jännäksi meni, siirtoon päästiin ns. päivän myöhässä mutta aikas laiha lohtu.
Alku meni siis hyvin, punktioitiin 19 munasolua joista 18 kypsää. Niistä 12 hedelmöittyi mutta sitten alkoi alamäki -> 2 ruppanaa siirrettiin, toinen hidas (6soluinen) ja toinen monitumainen eli tällä hetkellä ei fiilikset kovinkaan korkealla.
Hieman olen joutunut itseä potkimaan ja tsemppaamaan ettei peliä nyt täysin ole menetetty mutta toiveet ei siis ole korkealla.

Täytyy kyllä seuraavaksi kysellä missä mättää kun eri lääkkeillä sama huono tulos!
Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Päässä vaan pyörii mistä johtuu ja missä vaiheessa luovutetaan.

Mutta hei muille kanssa piinailijoille vielä kovasti peukut pystyssä :)
Simplille pahoittelut negasta :(

Joku_raja meillä oli pitkässä kaavassa synarela+menopur!

Mä koitan viettää joulun iloisesti perheen kanssa ja unohtaa nämä kaksi ruppana-kaveria, tosin ehkä en sitä terästettyä glögiä nyt siemaile ;)
 
Hei vaan kaikille, minutkin voisi päivittää tähän pinoon. Siirryin tuolta inssipuolelta tänne kun ei ne inssit tuottaneet mitään tulosta. jo yli 3 vuotta yritystä takana.... Täällä onkin pari tuttua nimeä tuolta inssipinosta, heipä hei, harmi sinänsä nähdä teitä täällä. Oli pakko pitää vähän pään nollaustaukoa inssien jälkeen ja olla poissa foorumeiltakin. Kiva huomata että jotkut ovat jopa plussanneet. Hirmuisesti onnea Jag78!!!

Tammikuun alussa mulla on suunnittelukäynti, ehkä sitten helmikuussa pääsis jo itse toimintaan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jag78
Jadekivi, kiitos päivityksestä! Onko se loistava blogi muuten sinun? Ne kuvat on tosi mainioita!

Rödluvan, moi, joo, täälläpä meitä inssilistalaisia on, kuten sanoit, valitettavasti. Toivotaan, että pian voimme siirtyä murehtimaan äitiytyeen, ei lapsettomuuteen liittyviä asioita! =)

Kaikille tosi paljon voimia, kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella...
 
Syys,
jos Impatient Female-blogia tarkoitat niin joo, on se mun pitämä :) Lisäksi kirjoittelen privablogia vain kutsutuille, mutta ton kuvablogin olen tahtonut pitää julkisena kun siitä on tullut niin hyvää palautetta.
 
Morjesta!
Mun testipäivä on 21.12, mutta teenkin silloin vaan virtsatestin, kun lähdemme reissuun edellisenä päivänä. Thaimaa odottaa meitä sinne joulua ja uutta vuotta vastaanottamaan. En usko edelleenkään, että tästä ekasta passista raskautuisin..kovasti on ollut menkkatuntemuksia, että sitä hetkeä odotellessa, kun hanat taas aukeaa. No, sitten pitää nauttia täysin rinnoin lomasta paratiisirannoilla :cool: :popcorn:
 
Täällä pp9 menossa, ke 21.12 pitäisi testailla. Sorruin tänään tekemään herkän testin ja negaa näytti. Vähän fiilikset laski :( Tissikipukin mitä on ollut, alkaa kaikkoamaan pikkuhiljaa. Johtuiko gogapeptylistä sekin oire, ken tietää..

Mulla tuli 2 pientä veripisaraa ke-aamupäivänä ja sen jälkeen ei mitään.. siitä on jo 3päivää. Toiveet kiinnittymisvuodosta heräsi aikalailla, mutta en tiiä oisko sen pitänyt jo tossa herkässä testissä näkyä??

Mites muut piinailijat, millasia fiiliksiä kun testipäivä lähenee?
 
No joo, nuppuska, ihan samat fiilikset ja oireet, paitsi mulla ei tullut edes verta. Henkisesti olen jo luovuttanut ja suunnannut ajatukset jonnekin helmikuulle PASiin ryvettyäni ensin päivän vihassa ja itsesäälissä. Mulla tuli tissit kipeeks siitä irrotuspiikistä, mutta sekin jo helpo ttanut. Eiköhän se tässä vaiheessa pp10 jo näkis herkällä testillä tai tuntis jostain. :'(
 
Noh niin nyt se on viimein vuoto alkanut. Kaksi päivää siis tiputteli ja tänään alkoi ihan kunnon verinen vuoto. Tosin sitä on pakko kysyä onko muilla tullu IVF tuore siirron jälkeen kuukautisten ensimmäisenä päivä tullut kappaleita? Miulla tuli sellainen veren ja ihan kuin valkoisen kalvon sekainen möykky ja yritin katsella sitä tarkemmin, mutta minusta se muistutti kesksytyksessäkin näkemiäni kalvoja. Joten kyselempä teiltä muilta onko teille käynyt näin?
 
Hei kaikille!

).(
Oon niin lopenkyllästynyt tähän menkkakiertoon. Vuodan 2 vkon välein. Ihan on ihmeelliseksi menny koko kierto. Aina ollu tasan 28 ja nyt heittelee ihan miten sattuu. Suhde kärsii, ku kivut on kovia ja vuotaa vähän väliä.

Ilmeisesti clomit pitäs alottaa, jahka tässä sais Jorviin soitettua, et taas olis menkat alkanu. En tiiä miten ne sitte vaikuttaa endometrioosiin tosiaan. Hirvittää hiukan.

Hengessä mukana, taustaillen.
 
Pitkän päivän iltaa=)

Haaveilija&nuppuska: mä pidän täällä kaikkia peukkuja ja varpaita pystyssä teidän plussan puolesta (ja muutkin vastaavassa piinassa kipristelevät):wave:
Tuntuu, et toisten puolesta on melkein helpompi pysyä toiveikkaana.
Täälläkin niitä oireita kuulostellaan enemmän tai vähemmän koko ajan. Pp9 menossa ja ihme kylllä en ole testaillut vielä....(kahdessa aikaisemmassa kierrossa kyllä toki)!!!
Mä oon yrittänyt korvata sen testausvimman netissä surffaamisen vimmalla. Siinä oonkin onnistunu älyttömän hyvin:LOL: Vaikka tiedän kyllä, et toi "tiedon"keruu netistä voi olla kaiken pahan alku, niin mua se ainakin helpottaa, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaa!
Oireet on kyllä pysyny meikäläisellä suht minimissä, tänään ollu nipistelyä vasemmalla puolella alavatsaa ja perjantaina oli kuvotusta sekä ns. varpusparvi kylässä koko päivän...lievän kuvotuksen iskiessä nosti toivo tietysti heti päätään: "this is a sign"! Mut kävin sinä päivänä syömässä aika hardcorekasvislounaan, jossa oli tarjolla mm. jotain levähässäkkää ja jonkinsortin ituja...luulen, että vedin vaan liian antaumuksella kyseistä ruokaa ja vatsa ei kestäny..Oon kyllä periaatteessa sekasyöjä, mut aina välillä näiden hoitojen aikana tulee halu syödä kasvisvoittoisemmin. Niin, ja tän siirron jälkeen en oo alkoholiin koskenut (kyllähän sitä piti viime kierrossa kokeilla sitä piinispunkun vaikutusta muutamana iltana ja tulos tiedetään:().
Miten te muut, ootteko tarkempia ruoka/juomavalion suhteen siirron jälkeen?

Tissit on olleet ällöttävän normaalit...olen jo ehtinyt miettiä, että tulikohan se gonapeptyl pistettyä jotenkin väärin, kun muilla gonalaisilla ne tissit on kipeytyny...tai oisko syynä ihan vaan se, et tälläkään kertaa arpaonni ei suosinu. Mut vaikka oon luonteeltani ehkäpä pessimistinen realisti, niin haluan nyt pitää toivoa yllä mahdollisimman pitkään...

Toivonkipinöitä ja jaksamista jokaiseen hetkeen kaikille kohtalotovereille:hug:
 
Mangu mulla on hirveä suolanhimo!!!
Sellainen iskee jostain syystä aina välillä ja nytkin olen viikonloppuna syönyt 1-2 isoa suolakurkkua päivässä + metvurstia paketista :$

Muutoin mä syön aikalailla sitä mitä kroppa "huutaa", välillä siis suolaista ja rasvasta ja välillä puputan kovasti salaattia ja kalaa, eli pyrin syömään hyvin monipuolisesti.
Otin myös eilen puoli lasia viiniä kun ajattelin jos se pistäisi veren paremmin kiertämään ja rentoutumaan...

Jatkokysymys: tuleeko kenellläkään lugeista tai piinapäivillä kuumia aaltoja/ kuumottaa? Mä olen pari päivää (ja viime yön) ollut hieman kuumaverisempi vaikka yleensä palelen kovasti. Näin oli myös viime piinassa joten siksi ajattelen sen johtuvan lugeista.

Jadekivelle isot pahoitteluja, niin ja samoin muille piinan päättäneille :(

Give kysy ihmeessä tosiaan lääkäriltä onko sun hyvä syödä noita clomeja!
 
Miten tuo pp-päiväilmoitus sanotaan PAS-kierrossa? onko se niin kuin , että kun pas-siirto oli viime viikon maanantaina, niin onko miulla nyt tällä hetkellä pp8 vai pp10, kun kahden päivän ikäiset alkio siirrettiin.

Ja ei mitään oireita. Mulla aika monessa kierrossa on kaksifaasinen lämmönnousu, niin nytkin, olin ihan hirveän väsynyt tuossa kolme päivää sitten, mutta niin oon ollut monissa muissakin kierroissa. Sitten tuli ihan vähän verta emättimestä pari päivää sitten. Sitä oli ihan hirveän vähän, mutta punaista kumminkin, enkä osaa edes anoa oliko tuoretta vai vanhaa, mutta menikö se alkio nyt siinä sitten?

Mä jotenkin ajattelin, että ICSI:llä homma onnistuisi, todennäköisyydet annettiin mulla 50 %:ksi kun alkioita oli kumminkin usea ja onhan niitä tietysti vielä 4 jonkinlaista jäljellä, mutta 3 alkiota nyt käytetty eikä tulosta. Kuinkakohan kauan kestää ennen kuin onnistuu. Oon yrittänyt henkisesti valmistautua, että tää on monen vuoden juttu, mutta silti hemskatin vaikeaa näköjään ihan joka kierto.

Oikea alavatsa on tässä kierrossa ollut sitten aika kipeä, joten vakuuttunut nyt oon, että helmikuussa aion kyllä vaatia sitä laparoskopiaa, kun jos siellä kumminkin on endometrioosia, niin auttaiskohan se, jos sitä vähän puhdistetaan? Inhottava joka tapauksessa, kun on tuo ainainen kipu joka kerta, kun siellä oikeassa munasarjassa tapahtuu jotain.

Äidin luona käytiin jouluvierailulla lauantaina ja käytin aika lailla mielikuvistusta, kun piti selvittää etten syö vehnää, enkä kraavilohta enkä mitään muutakaan, mikä saattaisi aiheuttaa keskenmenon. Onnistuin kuitenkin selittelemään ilman, että äiti arvasi mitään. Toisaalta sanoin sille jo joku 7 vuotta sitten, etten pysty saamaan lapsia, joten ei se nyt heti keksi, että nyt yritetään sitten lääketieteellisin keinoin. Voi kun nyt vaan olisin silloin ollut väärässä...

OIkein hyvää joulunodotusta teille kaikille. Joulu jotenkin nostaa sen lapsen puuttumisen mulla aina erityisesti eteen, toivottavasti muilla ei oo samaa. Ei tässä auta keskittyä muuhun kuin siihen, että kyllä se joskus vielä onnistuu.

Ja siis mulla nuo lämpötilannousut on suuremmat kyllä Lugeilla ja joskus on ollut kuuman aallonkin tyyppistä. Silloin kun se keltarakkula muodostuu ja on luget, niin lämpö kyllä on vähän sekaisin ja surkea olo kaikin puolin.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou tätskät viikon ketjutarkkailutauon jälkeen!

Johkunen> Mulla oli ivf kierrossa hiukka kuumia aaltoja ja nyt sitten tää "välikierto" niin oli koko alkupätkä ihan hirveitä hikoilukohtauksia (ennen ovulaatiota)

Simpli> Ei siellä ole kuukautisvuodon joukossa mitään silmin nähtävää jos ovat ajallaan alkaneet. Kiinnittynyt munasolu toki kasvaa hurjaa vauhtia, mutta koko hässäkkä on vielä mensujen normi aikaan alkaessa hyvin hyvin pieni. Alkio itsessään 2mm

Tänään on sitten passien suunnittelutuokio tunnin päästä. Mensut edelleen vasta tuloillaan... Viimeviikollahan mä olin niiden alun ajatellut väärin ja olivat "myöhässä" mutta nyt ovat oikeesti myöhässä... Hana tippuu jo joten kohta varmaan alkaa kramppailemaan.

Olen kirjaillut kysymyslistan lääkärille... Yksi kysymys on: Jäiks mun tissit tänne? Jonnekin ne on hukkunu... Saanko mä ne joskus vielä takasin??

Oikeesti mun tisseistä on puolet kadonnu jonnekin eikä edes ennen mensuja tulleet takaisin. Rintsukupit vaan lepattaa tyhjinä. Nousee kaarituet tissienpäälle jos käsiä nostaa... Mun pikku B:stä tuli AAA... Jurkele... Niitä oon vuosikausia hartaudella kasvatellu.

Jännittää kovasti tuo suunnittelu. Haaveet on korkeella että päästäis jo tästä kierrosta aloittelemaan, mutta pelkään kovin pettyväni kun se menee sittenkin seuraavaan kiertoon. Yritän siihen valmistautua mutta AHDISTAAAA... Mä oon malttamaton!!!

Kylässä oli viimeviikonloppuna taas yksi tyttökolmikko ja ekaa kertaa voin sanoa että tämä lauma sai sittenkin harkitsemaan josko se kolme on kuitenkin vähän liikaa.. Oikeestaan uskallanko yhtäkään.. Tuli mm. soitettua myrkytystietokeskukseen yms.
 
Jadekivi, :hug:. Mutta esim. mun siskolla ei ole koskaan näkynyt plussat testeissä ennen kuin on menkat olleet reilusti myöhässä. Ja on todella sikiävä tapaus, jo 5 lastakin hänellä. Jos sulla nuo rinnatkin on kipeät, niin en ehkä vielä heittelisi kirveitä kaivoon. Toivon ihan hirmuisesti että vielä tässä yrityksessä saisitte kuitenkin sen plussan!! Ymmärrän kyllä hyvin ajatuksesi, itsekin ajattelen aina niin, että kerran nega = aina nega (siinä yrityksessä), mutta ei se välttämättä non mene.

Mangu tosi jännää! Hyvin olet pystynyt pitämään näppisi irti testeistä. Välillä olen muokkaillut syömistäni, välillä en. Eikä ole ollut mitään vaikutusta so far. Nyt aloitin syömään raskausmultivita tabletteja heti kierron alusta. Luin tuolta 2+ sivuilta ohjeistuksia, että sitä graavilohtakin saa kyllä syödä (tämä krisulille), kunhan ei ole vakuumipakattua. Että syön itse ehkä joulunakin ihan normaalisti. Onnea nyt vielä loppupiinailuun sulle :)!


Johkunen nyt kun käytän 1 luge/vrk, niin en oireile juurikaan. Suuremmista määristä (3/vrk) tuli tuollaisia kuvailemiasi "juttuja".

Krisuli, you tell me :confused:, eli kuulen myös mielelläni vastauksen tuohon piinapäivien laskemiseen, olen sitä itsekin miettinyt. Mun kaveri, joka on lääkäri (ja itse nyt raskaana), sanoi ettei se alkio tuolla tavalla sieltä ulos tule, kun ihmettelin hänelle samaa. Korkeintaan tuo voi olla sitä kiinnittymisvuotoa, että siitä kohdasta mihin alkio kiinnittyy, niin siitä poistuu samalla jotain.

Yrittäjä :D. Onnea tissien etsintään :D. Eihän tuosta kolmesta sulle nyt mitään haittavaikutuksia tullut. Jos sitä tarkoitat.

Kaikille kauheasti tsemppiä ja positiivista mieltä! Ihmisen mielellä on suuri vaikutus esim. sairauksien paranemiseen, niin miksi ei olisi tähänkin!! Eikö!

Mulla on kohta siirto. Käyn nyt viimein hakemassa sen meidän vauvan luuhaamasta sieltä vieraiden ihmisten pakkasista!
 
Pädäm... Märkä pyyhelasti naamalle/niskaan. Ei tästä kierrosta ei... joulutauko kestää viikolle kaksi... Seuraava kierto menee aikataulullisesti juurikin niin että ovulaatio on dubainreissulla... Ei siirtoa ei.... eli MAALISKUUSSA ilmeisimmin vasta päästään asiaan... Kohtahan tuo kesätaukokin sitten jo tulee...

Nyt on niin valtava raivo päällä että kädet tutisee. Että voi ihmislasta vituttaa!!

Kyseessä on vaan parin kk viivytys etenemisessä... miten se näissä vuosissa vaikuttaa?? Vaan kun on malttamaton mieleltään.... Itkujen itku...

Täytynee kysyä josko suostuisivat kiertoa siirtämään? Onko kellään kokemuksia? (olen siis siireellyt kiertoa suuntaan ja toiseen ennen hoitoja mutta miten hoitojen kanssa?)
 
Hei!

Meillä oli tänään varhaisraskauden ultra. Tulee kaksoset |O:O:D Noh, tätähän tiedettiin "pelätä" vaikka tämä oli jo viides hoitokerta. Pessimistinä mentiin koko rulianssiin ja tässä tulos, vihdoinkin jotain yltiöpositiivista!

Onnea plussanneille ja voimia neganneille. Joulu tulee kaikille ja toivottavasti huolet unohtuvat sen ajaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Tuplasti onnitteluja Kipsulle :)

Olen käynyt välillä vilkaisemassa mitä tänne kuuluu, mutta en ole päässyt kirjoittamaan. Hengessä olen mukana täysillä kuitenkin.

(.) Itsellä ollut taas taukoa ja odottelen 2.ivf alkua, joka menee kevättalvelle....tällä viikolla on kuitenkin seurankäynti polilla. Tsekkaavat pysyykö endo ja myooma kurissa. Hiukan pelottaa miten kroppa kestää nää hoidot.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoidoissa oleville!!

Ja niitä plussatuuuuuuuulia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kipsu
Kipsu Onnea !! WoW !

Meillä siirto takana, ja oli pikkuisen hurja lukea heti tuo Kipsun uutinen. Meille nimittäin siirrettiin kaksi alkiota...

Kummatkin olivat taas! vaan 2-soluisia, ja kaksoisraskauden mahdollisuus on n. 10%. Eli tosi pieni, ja muutenkin pienempi raskaaksitulon mahdollisuus kun olivat taantuneet nelisoluisista kaksisoluisiksi. Kummatkin haluttiin (kumpikin? äh- ei pää toimi, miten se kuuluisi sanoa?) että siirretään molemmat.

Nyt ei voi taas muuta kuin odotella..Pakkaseen jäi muuten vaan jotain rupusia, tai monitumaisia siis. En tiedä tarkkaan mitä tuo tarkoittaa, mutta huonompi on taas niissäkin onnistumismahdollisuudet. Eli jos nyt ei tämä siirto tuo tulosta, niin on uusi hoito piakkoin edessä. Mutta yksi asia kerrallaan.

Terveisin Susirouva ja kaksi sudenpentua :heart:.
 
Kipsulle paljon onnea =)
Saako udella, muistatko millaiset alkiot siirrettiin?

Kyselen siksi, että olen tänään googlaillut aikalailla alkioiden laatua ja mahdollista plussaa kun mulle siis siirrettiin viime viikolla 3 päivän viljelyn jälkeen 1kpl 6-soluinen ja toinen 5-soluinen "rupunen"...

Susirouva samaa jännätään/ toivotaan 2 pientä, mutta itse olen kyllä aika pessimistinen. Hassua että tosiaan toisille on paljon helpompi pitää peukkuja pystyssä kuin itselle =)
Mä muuten käytän lugeja juuri 3 päivässä joten siitä varmaan lämmin olotila näin vilukissalla!

Sen verran tsemppasin että soitin työterkkarille ja pyysin että multa otettaisiin kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyvä verikoe johtuen tästä mun suola-himosta/ muutamista muista asiaan mahdollisesti liittyvistä oireista. Onpahan se ainakin sitten poissa päiväjärjestyksestä ensi viikolla!
 
Johkunen, se on totta että muiden puolesta on helpompi olla optimistinen.
Sen verran, että sulla on paaaljon suurempi todennäköisyys onnistua kun mulla. Alkioiden jakautumisen perusteella ainakin. Neljäsoluinen on optimi, luin jonkun tänne linkittämästä tutkimuksesta, ja viisisoluisilla on myös hyvät onnistumsiprosentit. Se taisi siis olla seuraavaksi paras.

Tosi hyvin sulla on lähtenyt solut jakautumaan :). Mun pitää vähän etsiä tietoa tuosta monitumaisuudesta (minkälainen sulle siirrettykin oli, ja meillä pari sellaista jäi pakkaseen), kun ihan nyt ei ole vielä auennut että mitä se oikeasti tarkoittaa.

Onko sulla Johkunen tuosta paremmin tietoa?

Tässä vielä tuo linkki mistä noita mainitsemiani "juttuja" luin:

https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11518/URN_NBN_fi_jyu-2006591.pdf?sequence=1
 
Viimeksi muokattu:
susirouva, meillä oli yksi alkio monitumainen, joka siirrettiin sitten suoraan roskiin, ei sitä edes lähdetty kasvattamaan, mutta kaipa niitäkin on sitten erilaisia niitä monitumaisia? Sinänsä se oli ihan ihme homma, kun sanoivat että se yksi allkio näytti siltä, että sinne olisi päätynyt kaksi siittiötä, mutta kun se ei ole mahdollista, kun meilla ICSI:llä meni kaikki solut. Ihmettelivät sitä, että miten se on mahdollista, kun se munasolu oli kumminkin ollut normaali.
 

Yhteistyössä