IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heippatirallaa,

tulin tänne nyt omanapaisesti tiedustelemaan, että onkohan kenelläkään teistä kokemusta toimenpiteestä nimeltaan hysteroskopia? Tehtiinkö nukuttamalla vai puudutuksella ja etenkin jos jälkimmäisellä, niin sattuiko?

Meidän IVF:n aloitus viivästyy todennäköisesti yhden kierron tuon hysteroskopian takia, kun ultratessa kohdussa näkyi "jotain", siis tod.näk. polyyppi tai myooma.
Olisin kyllä voinut jättää tämänKIN kokematta, mutta minkäs teet, näillä mennään!
Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa poistaa ennen alkion siirtoa, jotta paremmat mahkut kiinnittyä.
 
Hilda> Tehdään nukutuksessa ja on sitten niin pikkujuttu että ei mitään :) Stressasin moisesta ihan hulluna ja oli elämäni ensimmäinen nukutus... Olin hetkessä heräämön puolella ja vuotoa tuli muutaman päivän eikä ollut kipuja. Ihan työkuntoinen olin heti seuraavana päivänä.

Toki jos sieltä lähdetään jotain isoa poistamaan niin varmaan on isommat kivut ja vuodot ehkä mutta mulla oli joku pieni polyyppi siellä, joten meni ihan helposti. Papruissa luki että tekivät kaavinnan samaan syssyyn.. Mulla esim. punktio ei ollut sitten yhtään noin miellyttävä kokemus...

Itse olin Tyksissä hoidossa.

).( Voi helvatti että ottaa oma kroppa päähän. Jos jostain luen että vihreäksi muuttunut nenänpää on alkuraskauden oire niin mun nenä olis vihreä välittömästi. Eli imen kaikki mahdolliset raskausoireet itseeni aina kun on mensut vähääkään myöhässä... Ja imen siis aina uusia ja ne voi olla jostain ikuisuuden takaa kuultuja. Aina kuitenkin eri oireet jotta nuppi menis halpaan paremmin.

Nyt siis mensut kolmatta päivää häviksissä ja mitä on kerätty??
-Vuoto reilu viikko ennen oletettujen mensujen alkua
-Tissit ei turvonnu ennen mensujen oletettua alkua
-Jääkaappi haisee "kaasulle" tai haju ottaa nokkaan
-Jatkuvaa kuukautiskipua ollut jo toista viikkoa
-Nenä tukkoinen toista päivää putkeen
-Unta riittää vaikka muille jakaa
-Erikoisia eritteitä (jätän tarkennukest tekemättä)
-Maha sekaisin

Muoks* Pitäkää munasarjoistanne kiinni sillä kohta naurattaa :D
Oikeesti... Ihan oikeesti!!! Kun et seuraa kiertoa aktiivisesti vaan pidät ns. lomakierron niin näin voi näköjään käydä :D:D:D Tänään kävin vähän selaamassa laskureita niinkun kunnon raskausodottelijan kuuluukin... (sillä saadaan lisää toiveita nostettua ja päätä sekoitettua) Aloin jotenkin ihmetellä miten ei oikeen niinku tunnu täsmäävän nuo ovispäivät ja lasketut ajat ja mitkään... Sitten otin kalenterin kauniiseen käteen ja aloin oikeen tihrustamaan papereista tietoa... HIUKKA NOLOOO!!! Mulla on vasta kp 23 menossa... Nyt saa nauraa... Että tälleen sitten meillä... Voidaan siis heittää nuo kaikki oireilut ihan suosiolla sinne romukoppaan ja roskikseen.... Menen myös siivoomaan ton jääkaapin jotta löydän sen hajunaiheuttajan :D:D
 
Viimeksi muokattu:
Uutta ihanaa viikkoa odotellessa!

johkunen: tsemppiä huomiseen punktioon ja pikaista toipumista!:wave:

Haaveilija82: voimakkaita plussapuhureita sinne päin :) niin ja toki muillekin piinailijoille!!


Perjantaina oli sitten 2. PAS vuorossa; tällä kertaa mies tuli myös mukaan, kun edellinen siirto ei meinannu onnistua oikein millään ja siitä jäi aika ikävät fiilikset...mites muilla, onko teidän miekkoset olleet mukana siirroissa?

Tällä kertaa siirto menikin oikein jouhevasti ja meinasin heti alussa lentää selälleni ihmetyksestä, kun lääkäri ilmoitti siirrettävän alkion olevan 16-soluinen; se oli ilmeisesti ollut sulatettaessa 10-soluinen ja jatkanut jakaantumista tämän jälkeen. Vaikka eihän toi mitään vielä merkitse, niin onpahan edes jotain ilon aihetta....tosin edelleen mietin, kuulinkohan väärin lääkärin sanat:confused:

Huomenna sitten gonapeptyl vatsanahkaan...tietääkö kukaan ketään, jolla olisi tärpännyt gonapeptyl-siirrosta?
 
Jos sitä muutaman rivin jaksaa jo kirjoitella...

Yrittäjä hauska toi "pieni erehdys" :)
Toivottavasti jääkaapin siivous auttaa!

Mangu ihan loistavan kaverin sait kyytiin =)
Nyt sitten kaikki peukut pystyssä että jouluna olisi lahja pakattuna ja teipattuna kovasti kiinni!!!
Mulle viime tuoresiirto oli myös hieman kivulias ja mutkaisempi, keskiviikkona jos päästään siirtoon niin mies pääsee onneksi mukaan pitämään kädestä :heart:
On se kuitenkin sellainen tuki ja turva tässä rumbassa!

Give mulla päänuppi kanssa hieman jäissä mutta omasta psyykkauksesta ;)
Toivon vaan hoidon onnistuvan ja se varsinainen plussa tuntuu vielä hyvin kaukaiselta.
Sun kannattaa muuten kertoilla noista toistuvista kystistä kun menet käymään, sillä mulla clomit selkeästi niitä aiheutti, tosin voi toki olla yksilöllistä, mutta josko sulle löytyisi heti oikeanlainen hoitomuoto ettei tarvitsisi pelkkiä kystiä kasvatella!!

ON: punktiossa siis tänään ja sitä ennen taas verikokeet. Vointi on ihan ok ollut koko ajan mutta keskiviikkona TAAS verikokeet ja ultra ennen varsinaista siirtoa, eli meidän siirtoon pääsy on vielä avoinnaton hyperin takia...
Mutta tällä kerralla punktio meni paremmin ja oli vähemmän kivulias kuin viimeksi. Sain myös pahoinvointilääkettä ja muita kikkakonsteja kokeiltiin eli ei ole onneksi tarvinnut halata wc-ankkaa tänään :)
25 solua kerättiin joissa 19 oli elämää sisällä, mutta tästä se meidän piina alkaa: viimeksi saatiin siis vain 1 siirtokelpoinen eli hieman mietityttää kyllä miten nyt käy! No mä en huomenna kerkeä asiaa kovasti pähkäilemään kun on pakko mennä koulutukseen vaikka onkin saikkua... Näin 3 tunnin päikkäreiden ja pizzan jälkeen olo on kyllä suht hyvä eli näillä eväillä mennään kohti keskiviikkoa ja toivotaan että siirrettävää on ja siirto voidaan tehdä!
 
Johkunen kauhea määrä soluja!!! :O. Wau! Onnea siirtoon :flower:!

Mangu, mulla on siirrot aina aika haastavia, ja mies on aina mukana. Mutta olisi kyllä muutenkin. Mun mielestä olisi jotenkin kylmää olla vain yksin kun meidän yhteistä juttua "duunataan".

Viimeksikin oli muuten diagnoosissa että siirto oli erittäin vaativa, vaikka ei se mulle ollut edes paha verrattuna moniin edellisiin. Silti tuo mukava lääkäri oli jo tekemässä sitä vatsanpeitteiden läpi. Onneksi onnistui "normaalilla" tavalla.

Meillä on neljä alkoita pakkasessa, kaksi on yksistän, ja kaksi yhdessä. Uusi siirto tulee taas (jos kaikki menee hyvin) kunhan nyt ovuloin, tässä tällä viikolla, huomisesta etiäppäin.
 
Eilen oli sitten 1. ICSI:n 2. PAS. Miehen raahaisn mukaan ja aion jatkossakin, koskapa tuon ensimmäisen pas:in jälkeen mulla supisteli koko junamatkan kotiin ja jouduin junaan melkein juoksemaan, joten nyt "vaadin" autokyydin, joka on siis 2,5 tuntia. Vähän supisteli nytkin, mutta noin puolet vähemmän kuin viimeksi.

Toinen oljessa olleista oli selvinnyt toistaiseksi hengissä, oli kuulemma pakkasessa jakaantunut 2:sta solust 5:ksi (??) Miten se nyt sitten on mahdollista, eikös niiden pitäisi olla ikiroudassa? Mutta ei ollut sitten jakaantunut yhtään ennen siirtoa, joten 5-soluisena meni sisään.

Tietääkö kukaan noista soluista enemmän, että missä tahdissa niiden kuuluisi jakaantui. Meillä siis 2-päiväiset alkiot pakasteesta otettiin ja tosissaan tuo 5 solua. Tuossa yllä joku puhui 16-soluisen alkion siirrosta, niin onkohan sekin ollut 2-päiväinen? Nimittäin kuulostaa aika onnettomilta nuo meidän 5-soluiset siihen verrattuna ...
 
^ Ymmärtääkseni kahden päivän ikäiset alkiot ovat 2-4 soluisia, kolmen päivän alkiot 6-10 soluisia, viiden päivän alkiot onkin jo sitten blastokysteja joissa on soluja kymmenittäin eikä niitä enää oikein pysty laskemaan.

---

Mun mies ei ole ollut siirroissa mukana, koska on yrittäjä eikä tuosta vaan voi hypätä mun kanssa klinikalla ennen puoltapäivää. Meidän klinikalla kun siirtoja ei tehdä enää iltapäivällä, niin olen sitten käynyt PASseissa itsekseni. Muilla käynneillä mies kyllä on mukana, jos olen varannut käynnin iltapäiväksi. Ja punktiossa oli tottakai tukena myös :)
 
Onnea Kipsu ja Nirppanen :flower:

Amor Älä luovu vielä toivosta, meillä mentiin ihan samalla kaavalla, kolme hedelmöittyi, kaksi pakkaseen, toinen ei selvinnyt sulatuksesta eli 1 siirrettiin ja plussa pärähti testiin :)

Meillä oli pakkasessa 2 4-soluista, joista toinen menetti 2 solua sulatuksessa -> roskiin ja toinen oli seuraavana päivänä 10 soluinen (3 päivän ikäinen alkio siirrettiin)

Tsemppiä kaikille piinailijoille, pahoittelut neganneille.

ON: Piinapäivät päättyivät, ultrassa näkyi ja kuului syke :heart: Niin ihmeellistä, kaikki vastasi mitä pitikin eli pikkuhiljaa voi huokaista ja varata aika neuvolaan. Listaan voi päivittää LA 27.7.2012

Rauhallista joulunaikaa kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas pitkästä aikaa. Hurjasti onnea Jag78 ja muut plussanneet! Itsellä on taas takana yksi epäonnistunut PAS ja seuraava siirtyykin ens vuoden puolelle, kun on tuo joulu välissä... Huomenna olis testipäivä, mutta kovasti jo vuodan.:( Tuntuu, että toivo hiipuu ja joulukaan ei tunnu houkuttelevalta, kun kaikkialla pienet punaposkiset lapsukaiset kirmailevat ja odottavat innoissaan joulua. Minä siis en. No, yritän tosissani nyt unohtaa lapsenteon vähäksi aikaa. Kai se tekis hyvää, jos siinä onnistuisin. Pitää keksiä paljon puuhaa ja oheistekemistä, etten halkea masennukseen syömistäni suklaista.

No, ensi vuonna sitten taas. Kaksi pakkasukkoa vielä odottelee, joten niiden varaan lasken toivoni. En tiedä miten jaksaisin uutta piikkirumbaa.

Vetäydyn taustalle toviksi. Hyvää joulun odotusta ja voimia kaikille, jotka eivät saa sitä eniten toivomaansa lahjaa. Onnea kaikille, jotka ovat jo saaneet tai vielä saavat! :heart:
 
jag78 hurjan paljon onnea sinulle ihanaa.. onnittelut myös kaikie plusaneet:)
tänän kävin ultrassa ja kaikki näyti ihan hyvää.. eli aloitan primolut 20.12-28.12 ja puregon 30.12.tai 31 riipu milloin runsas vuoto alkaa.. joudun myös jarrutus piikki käytä kun alkuvuodessa on pyhä. mutta suunitelman mukaan munasolujen keräys tehä 2 viikko Tammikuussa lyhyllä kaavalla mennään. en pahempi ymmärrä paljon hoidosta..
montakohan päivä keräyksen jalkeen se siirto? varman täällä on kokemuksia..luin kyllä tuossa ylhällä mutta en tajua kaikki:(
hyvää jouluun odotusta kaikille..
 
Iltaa!

jag78 ja muut plussanneet: mahtavan paljon onnea: nää on juuri niitä uutisia, jotka valaa uskoa tulevaisuuteen tän pimeän kaamoksen keskellä=)

krisuli: jotenkin oon saanu sellaisen näppituntuman, et solumäärällä ei aina oo merkitystä tärppäämisessä, sen verran arpapeliä tää koko homma on....ainakin palstoilla saa lukea tarinoita alkioista, joille ei oo annettu mitään toivoa, ja silti plussaa tulee... käsittääkseni toi mun alkio oli 3 päivän ikäinen (meillä on sekä 2 että 3 pvän ikäisiä pakkasessa), eli sulatettaessa 10-soluinen ja ehti vielä jakaantua ennen siirtoa...mut käsittääkseni erityisen suuri solumäärä ei ole optimi plussaamisen kannalta, joten ei sekään mitään takaa...Mutta kuten me kaikki vallan hyvin tiedämme: kaikki suuntaan tai toiseen on näissä hoidoissa mahdollista....

Mulla ei oo ikinä ollut arpaonnea, joten en uskalla toivoa (kuin jossain alitajunnan syövereissä) mitään palkintoa tästäkään siirrosta...mutta aiomme painaa 5 siirtoa putkeen (ton verran meidän lääkärin mukaan tarvitaan KESKIMÄÄRIN onnistumiseen) ja sitten katsoa, riittääkö voimia/rahaa enempään..

Niin, ja nythän on siis vuorossa 3. siirto ja pp4:| Onneksi on seuraavan viikon verran tosi kiireistä töissä, niin ei ehdi pähkäillä kaiket päivät näitä asioita. Testipäiväksi annettiin 23.12., mutta huomasin juuri, että klinikkamme jää joulutauolle 23. päivä. Luultavimmin testaan 22. pvä ja oli tulos mikä hyvänsä, niin otan yhteyttä klinikkaan jatkon tiimoilta..

Jaksamista ja myötätuulta kaikille:wave:
 
Hoitolaiset:

Anni-78 ........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Haaveilija82 ...... 1.IVF ................ joulukuu
HaaveissaToinen ... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 3.PAS ..... joulukuu
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Joku_raja......... 1.IVF ................ helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
krisuli ........... 1.ICSI 2.PAS ......... joulukuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF 2.PAS .......... joulukuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
Mirdav ............ 1.IVF ................ tammikuu?
-nasu- ............ 1.IVF ................ tammikuu?
neulatyyny......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu

Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 1.IVF 2.PAS .......... joulukuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 2.ICSI ............... keväällä
sannamary ......... 1.IVF ................ tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI ............... marras/joulukuu
Susirouva ......... 2.IVF 2.PAS .......... marraskuu
Syys77 ............ 1.IVF ................ tammikuu
Tammuska .......... 1.IVF ................ joulu/tammikuu
Tillu79 ........... 1.ICSI 1.PAS ......... marras/joulukuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Piinailijat:

amor ............ 1.IVF 1.PAS ........... ?
Haaveilija82 .... 1.IVF ................. 20.12.
jadekivi ........ 1.IVF/ICSI 3.PAS ...... 21.12.
nuppuska ........ 1.IVF 2.PAS ........... 21.12.?
Mangu76 ......... 1.IVF 2.PAS ........... 23.12.
krisuli ......... 1.ICSI 2.PAS .......... 26.12.


Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA 27.7.2012
Kipsu ......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA ?


:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meidän porukkahan kasvaa ihan hirveää vauhtia, toivottavasti sain ongittua kaikki listalle, kun sellaisia selkeitä "ilmoittautumisviestejä" ei aina löydy, vaan pitää vähän arvailla :D

Testipäiviä en kaikilta löytänyt ja nuppuskan testipäivä oli multa ihan villi veikkaus, kun siirto osui mun kanssa samalle päivälle. Tsekatkaa onko tietonne oikein, kun en mäkään ihan pysy mukana tässä meidän ketjun kirjoitustahdissa ja jotain voi helposti jäädä huomaamatta.

---

nuppuska,

ai säkin käyt Eerolla! :heart: En vois kuvitella parempaa lääkäriä, enkä pois vaihda vaikka mentäis vararikkoon ;) Ties vaikka oltais kökitty samaan aikaan odotushuoneessa!
 
Mulla tuo testipäivä on sitten 26.12. Mulla on ollut noilla kahdella aiemmalla alkiolla kyllä jo pari päivää ennen testiaikaa aika selvä, ettei ei onnannaut, joten tod näk se on sitten jouluaatto, kun voi tappion todeta : /

Me ollaan saatu aika kunnalliseen keskussairaalaan helmikuulle, jotta laittavat sitten jonoon hus:iin. Tai oikeastaan haluisin kyllä, että tehtäisiin laparoskopia, vaikka nukutusta ihan hirveästi pelkäänkin. Kun mullahan oikean munasarjan seutu on melkein jatkuvasti kipeä, aina kun siellä tapahtuu jotain ja vatsa turpoilee aika lailla ihan normikierrossa, niin väkisinkin sitä miettii, että jos sitten kumminkin siellä on jotain pielessä, jotain endometrioosia tai kiinnikkeitä , ties mitä. Tosin yksityinen gyne sanoi, ettei ole pakko tähystää, kun kumminkin ICSI:llä mennään miehen simppojen takia. Mutta mutta kun mullahan on 2,5 vuotta lapsettomuutta 10 vuoden takaa edellisessä suhteessa, niin joku vikahan mullakin täytyy olla. Eri juttu sitten, voiko laparoskopiassa tehdä mitään. Sekin vähän hassua, kun multahan ei ole mitään tuoreita hormonikokeita otettu, siinä säästettiin gynen neuvosta, kun oli otettu muutamia vuosia sitten.

Edelleen kamppailen kovasti sen kanssa, että pitää osata elää tässä hetkessä, kun tuntuu että ajatuksista aivan valtaosa pohtii sitä, että onnistutaanko me koskaan ylipäänsä.

Tietääkö kukaan onko missään mitään tilastoa siitä, että kuinka monennella alkionsiirrolla on onnistuttu? Että onko se niin, että jos vaan jaksaa puurtaa, niin se lottovoitto on siellä edessä ainakin jossain vaiheessa?
 
^ Ymmärtääkseni keskimäärin joka neljäs alkionsiirto onnistuu, ja niistä onnistuneista n. joka viides menee kesken. Mutta tuo on tosiaan keskiarvo, joten jotkut joutuvat tahkomaan kymmeniä siirtoja, kun toiset onnistuvat jo ensimmäisellä :|

Mä jotenkin muistelisin, että jossain toisella palstalla oli aiemmin keskustelua siitä, että 4. IVF:ää (PASseineen) on kannattavaa tehdä, mutta siitä eteenpäin alkaa onnistumistodennäköisyys laskea radikaalisti. Tietty jos välillä on alkaneita raskauksia, niin jatko voi olla ihan kannattavaa neljännenkin hoitokierroksen jälkeen.

---

Onko muuten muilla gonapeptyliä pistäneillä tullut tissit kipeiksi? Mulla ei aikaisemmissa PASseissa ole tissit aristaneet vaikka kuinka olen puristellut, joten nyt vähän ihmetyttää. Ja tottakai mä lähden ensin hakemaan loogista selitystä tälle, enkä edes haaveile tän olevan raskausoire. Ei sitä enää osaa antaa itselleen lupaa innostua : /
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän tästä piinaamisesta taasen tulee. Kulutin tänään noin 1,5 tuntia etsimällä netistä selitystä sille, että alkiot ei kiinity. Löytyi kaikkea mielenkiintoista niin kuin alkion kuoren avausta ja blastokystiviljelyä ja jopa joku tekniikka, jolla laproskopiassa laitetaan munajohtimeen se alkio...

Ja nyt mä jo mietin, että missä vaiheessa pitää kokeilla noita muita tekniikoita. Ja nythän on siis menossa vasta kolmas alkio. Noissa teksteissä sanottiin, että kun 10 alkiota on kokeiltu, eikä ole kiinnittynyt, niin sitten pitää miettiä uudelleen, että millä tekniikalla jatketaan. Että mie veikkaan, että se taitaa riippua siitä, että miten niitä alkioita tulee, se, että kuinka kauan kannattaa yrittää ja millä tavalla.
 
Plääh ja plaah...
Meillä seuraava hoito siirtyi tammikuulle, koskapa tää typerä kroppa päätti alkaa menkat 4 päivää myöhässä. Siirrot yms. olis menneet klinikan joulutauon ajalle, joten hoidot siirtyi sitten.
Positiivisella puolella lienee se, että pääsi juhlimaan pikkujouluja sitten oikein olan takaa ;) ja uutta vuottakin :LOL: (jos sitä nyt positiivisena voi pitää)
Negatiivisella puolella on se, että taas pitää odottaa :(. Ja tää ei oo sellaista odotusta kuin ajattelin loppuvuodesta tekeväni.
Jotenkin turhauttavaa oli kyllä odotella menkkoja. Tokihan ne alkoi heti seuraavana päivänä, kuin ois viimeistään pitänyt.
Ärrh. :mad:

Tsemppiä kanssa"kärsijöille" ja Onnea odottaville :)
 
Heips, meillä on 1 IVF 1 PAS tehty ja nyt on PP 7, oviksesta jos lasketaan kun luonnolliseen kiertoon tehtiin niin PP 11. Kolmatta päivää tulee hennon ruskeaa vuotoa. Veritesti olisi 21.12, mutta näinköhän tämä oli tässä jo :( Kun tehdään PAS luonnolliseen kiertoon niin miten tota piinailua lasketaan? Hemmetin kiinnittyminen.
 
Jadekivi: Minäkin voisin ilmoittautua tähän pinoon, vaikka ehdit jo listan päivittää. Eli

Joku_raja .......... 1.IVF ................ helmikuu


Vuoden päivät ollaan yritetty saada vauvaa alulle. Endometrioosi on ollut tiedossa jo vuosia ja sen takia ollaan näin nopeasti siirrytty ivf-hoitoihin. Pelottaa, hirvittää ja jännittää ja toisaalta ei jaksaisi enää odottaa. Mulla on endon takia perusultratkin kivuliaita enkä voi kipukynnykselläkään koreilla, joten punktio pelottaa aivan mielettömästi. Samoin lääkkeiden sivuvaikutukset hirvittää. Pitkällä kaavalla mennään ja lääkkeinä Suprecur sekä Menopur.
 
Viimeksi muokattu:
Blaah, kyllä nää piinapäivät on tosiaankin nimensä mukaisia :vampire: En ole ollut aikoihin niin onnellinen kun alkionsiirtopäivänä, kun sain olla varma, että tuolla mun masussa on edes hetken ollut jotain elävää.... Nyt alkaa olla taas luovuttajafiilis, eikä ne mun herkät testitkään ole vielä tullet postissa. Mulla kyllä eilen vihloi alamahaa pp 6, ja rinnat on tosi arat, mutta rinnat johtuu ainakin Pregnylistä. Oireita on vähän turha tarkkailla, kun kroppaa on niin paljon manipuloitu noilla hormooneilla. Ei se kyllä siltikään estä sitä tarkkailua :headwall:

Jos kerran joka kolmas (?) hoito onnistuu, niin olen ajatellut, että mennään minne päästään näillä 7 alkiolla. Sitten täytyy ihan oikeasti miettiä jotain muuta, koska ei mun pää kestä tätä loputtomasti. Vuosi sitten kun hakeuduttiin hoitoihin niin tsemppasin itseäni, että vuoden päästä jouluna olen viimeistään raskaana. Nyt taas ajattelen samalla tavalla. Voi kun kuitenkin tuo mun viime jouluinen toive toteutuisi!

Iso kiitos jadekivelle kun viitsit päivittää listaa!

Kurjaa hautomo76!

Hieno saalis johkunen! Toivottavasti kasvavat hyvin!

Paljon jaksamista kaikille muillekin, tänne tulee tekstiä aina niin nopeasti, ettei kaikille ehdi kommentoida, mutta olen kyllä kovasti hengessä mukana kaikkien kanssa! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Pp5 kohta finaalissa....



jadekivi: kiitti päivityksistä, tossa on kyllä hommaa....allekirjoittaneen on ainakin mahdotonta pysyä kärryillä kaikkien vaiheissa, mutta toisaalta mukavaa, että on paljon porukkaa. Tulee paljon erilaisia näkökulmia näihin hoitoihin...
Gonapeptylistä: mä sain kyseisen piikin maanantaiaamuna ja ei oo kyllä minkäänlaista rintojen aristusta ollut havaittavissa, niin että toi voi hyvinkin olla merkki jostain muustakin.....:)

johkunen. pidän kovasti peukkuja yllä, että siirtoon päästään!!

Hautomo76:toi on niiin tuttu tunne, komppaan! Silloin kun kerrankin jotain pitäis tapahtua, niin kroppa asettuu poikkiteloin...

Guess82 & Haaveilija82 + muut kanssapiinailijat voimahali teille kaikille! "Päivä vain ja hetki kerrallansa...." Aaarghhh: /


ON: ei mitään oireita, paitsi tooosi pientä juilintaa ja huomenna jo pp6. Tosin edellinen, eka, pas oli myöskin täysin oireeton ja senhän tulos toki tiedetään....
Mutta pakko yrittää lohduttautua sillä ajatuksella, että kaikki on mahdollista...
Ai niin, ne vasta-ainetestien tulokset tulivat: kaikki hyvin ja ok sillä saralla, joten nyt on yksi huoli vähemmän:LOL:
 
Jadekivi, jep Eero aivan ihana. Ei ole ainuttakaan huonoa asiaa sanottavana. Me ollaan oltu kohta 6kk Hyksiin jonossa ja jos tää PAS ei onnistu, niin meillä tulee aivan hirveä päätös. Sydän tahtoisi jatkaa Eeron kanssa, mutta lompakko kallistaisi Naistenklinikalle.

Mulla on kanssa tissit tosi kipeät, mitä ei aiemmissa PASseissa ole ollut lainkaan! Mietin kanssa, että johtuuko gonapeptylistä. Siitä on niin vähän missään tietoa. Saa nähdä miten käy.. jännää on!

Nyt tämä painelee nukkumaan, tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä