IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Tuo LA onkin hyvä kysymys. Klinikalla laskivat niin, että siirtopäivä on 2+0, mutta ainakin omalla järjelläni tuon pitäis olla jo 2+2, koska se munasolu on hedelmöitetty jo pari päivää ennen. Koitin netistäkin katella, mut tuntuu että eri paikoissa on eri laskentamenetelmää. Jos nyt kuitenkin käyttäis tuota klinikan laskentatapaa, niin LA olis 2.5.2012.

Kävin muuten taas tänään verikokeessa; ei meinaa mennä jakeluun tämä positiivinen tulos, kun ei ole mitään oireita. Väsynyt oon, muta luge-kuuri on vielä menossa ja ne on aina tehnyt mut väsyneeksi. Mutta huonosta olosta tms. ei tietoakaan...

Jadekivi ja neulatyyny olikin saanut kyytiläiset mukaan. Onnittelut siitä! :) Ja voimia muulle porukalle odotteluun! :hug:
 
Ehdin tossa just vähän tarkemmin lukemaan ketjun viimeaikaisista tapahtumista ja kyllä siellä onkin monenlaista tarinaa.... Aliaanalle voimia ja toipumista pöpöistä!
Nää on ilmeisesti niin arvaamattomia nää hoidot.Me ollaan kaikki todellakin kuin koekaniineja, joilla testataan eri hoitojen ja lääkkeiden yhdistelmiä. Ja loppujen lopuksi kaikki on kuin arpapeliä.
Mukava oli myös lukea, että plussanneitakin löytyy jo, onnex olkoon Ninnu! Se, jos mikä luo tsemppihenkeä meihin muihinkin. =)

Neulatyyny: perässä tullaan (toivottavasti).... :D
 
Iltaa kaikille!
Kiitos mukavasta juttuseurasta :D
Pakko oli tänne tulla taas lukemaan kuulumisia.

Ja heti alkuun onnea ja :hug: kaikille tasapuolisesti.

Olen pähkäillyt miten kerron töissä pakolliset poissaolot. Rohkaisin mieleni ja kerroin tänään Pomolle homman perusteet. Eli en siis todellakaan kaikkea.... Hän (nainen) ymmärsi asian pointin ja lupasi että järjestetään minulle tuurari jotenkin jostakin. Huh :rolleyes: Ei ole kaikki asiat menneet näin kivuttomasti töissä. Mutta hyvä näin.

Emme ole kertoneet asiasta vielä kenellekkään. Sattuneesta syystä kun kaikki lapsiasiat ovat tupanneet menemään päin peetä meillä. (Emme pääse adoptiovanhemmiksi koska miehellä vakava sairaus) Joten on aivan huimaa kun saa täällä vähän vuodattaa itseään :D
Päässä pyörii vaikka mitä riemusta epätoivoon ja hysteeriseen hihitykseen.
On hurjaa lukea kuinka monella on samanlaista taustaa, ongelmaa, neuvoa, ratkaisua ja päivää kuin minulla.
Eli emme siis olekkaan yksin!!
En millään jaksaisi odottaa ensiviikon ekaa pistosta!! Tahtoo HETI KAIKKI TÄNNE MULLE NYT!!
Ja mulla on ihan KAMALA neulakammo :confused: Mut silti...
Kuulette varmaan kuinka mun käy.
 
Iltaa! ja uusille tervehdys :wave:

Flunssa on peestä, mutta onneksi alkaa jo hieman helpottamaan :snotty:

Onnittelut kyytiläisitä jadekivi ja neulatyyny :heart:

Aliaana ja Ööpö voimia kovasti molemmille.

Rowan: Joo, Procren oli ihan kivan hintanen. Kävin kans ajoissa ostamassa sen silloin, että saa hieman perehtyä. Olin aika yllättyny kun luin mihin sitä käytetään ja varsinkin kun tästä lapsettomuushoidosta siinä ei mainittu mitään : / Sä pistät maanantaina Procrenin ja mulla on kauan odotettu 0-ultra... tänään oon jo tuumannut, että kuitenkaan mun munasarjat ei oo lepotilassa... menkatkin on nyt kestäny 7 päivää :x toki ne on onneksi nyt loppumaan päin, mutta sitkeät ovat... päivä kerrallaan vaan... :O
 
Neulatyynylle onnittelut kyytiläisestä! :heart:

Aliaana, paranemisia sinulle! Lepäilehän tauti pois, ja sitten eteenpäin uusin voimin!

Ninnu, voin kuvitella, että on vaikeaa uskoa raskauden olevan totta, kun on niin pitkään sitä toivonut ilman tulosta. Sit kun on vielä luget siinä sotkemassa niitä oireita. Mutta teille tuleekin sitten vappuvauva! :)

Mangu, sinäpä sen sanoit. Koekaniineja tosiaan. Eihän sitä oikeanlaista hoitoa löydy kuin kokeilemalla ja jos oikein hyvä tuuri käy, ensimmäinen tärppää. Niin, kyllä tässä varmasti on jonkin verran tuurillakin tekemistä, vaikka minulla luottamus ammattilaisiin ja heidän ammattitaitoonsa tässä onkin.

Felinae, hienosti on pomosi suhtautunut! :) Toiset tuppaavat kertomaan näistä hoidoista läheisilleen ja toiset eivät. Me ollaan kerrottu aika avoimesti ihmisille, kun se helpottaa omaa oloa. Minun on pakko saada purkaa asioita suusanallisesti enkä pystyisi pitämään tällaista asiaa salassa. Mulle itselle on helpompi kun ympärillä tiedetään ja ehkä sit paremmin ymmärretään kaikkia mahdollisia oireita sun muita mitä tästä seuraa. Pääpomolle töissä en olis halunnu kertoa, koska olen sijainen ja ajattelin, että palkkaako se minua sit enää (nyt on soppari vuoden loppuun) tulevaisuudessa, jos se aattelee, että kumminki jää äitiyslomalle. :confused: Mutta oli pakko kertoa kun piti kysyä sairauslomista. Ilmeisesti minä saan kuitenki sit ihan normi sairausloman punktiopäivänä.

Give, jos olet epätietoinen mitä pitäis tehdä, soita ihmeessä klinikallesi ja kysy. :)

kerällä, ai sulla on jo maanantaina se ultra! Muistaakseni jostain oon lukenut, että Procren voi pidentää vuodon kestoa, joten kai tuo on sit ihan normaalia. Jospa se kertoo että nimenomaan toimii ja kaikki vaan tulee sieltä nyt pihalle, kun kohtu ja munasarjat on unilla. Mielenkiintoista kyllä kuulla sitten, mitä siellä ultrassa sulla maanantaina näkyy. Tsemppiä muutaman päivän odotukseen vielä! :)
 
Felinae,
mullakin on aivan järkyttävä piikkikammo, mutta kyllä ne lääkkeet silti muhun saatiin iskettyä ihan hyvin. Gonal-F oli sellaisessa kätevässä kynässä, ja sillä uskalsin pistää itsekin viimeisinä piikityspäivinä. Muuten homman hoiti mies, ja mä pidin silmät visusti kiinni samalla kun puristin mahamakkaraa :D

Hyvin se menee!
 
Ninnu Valtavan paljon onnea!! :heart:

Neulatyyny , Felinae ja Mangu Tervetuloa, mahtava nikki neulatyynyllä, sellaisia kyllä taidetaan jokainen vuorollaan olla..

Ööpö ja Aliaana Voimahalit!! :hug:

Jadekivi huh huh, rankoista kokemuksista huolimatta, nyt piinailemassa jo.. täällä on ainakin kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että se kauan odotettu plussa tulis.. Tsempit!! Samoin neulatyynylle tsempit piinailuun..

Täällä olis tänään ensimmäinen synarela sumuttelu päivä.. taivas, miten hitaasti tää aika menee!! vaikka koko ajan yrittää keksii jotaa puuhailemista, niin ajatukset karkaa väkisinkin odottamiseen..

Mitenkähän ton sumuttelun kanssa, kun on aika kova flunssa päällä (siis nenä melko lailla kokonaan tukkeessa) mahtaakohan ne sumutteet imeytyä sen liman läpi??

Ai niin, ja oottekos tytöt miettineet, että "vanha kansa" uskoo, että olis monia ruoka-aineita jotka parantaa hedelmällisyyttä? voipi olla ihan huuhaatakin, mutta ei kai siitä haittaa ole jos lisää papuja, ituja, pähkinöitä, täysmaitotuotteita jne, ruokavalioon.. ja papaijaahan tulee välttää kokonaan, jossain afrikassa sitä käytetään ehkäisykeinona.. :LOL: nähtävästi kyllä aika heikolla menestyksellä..
 
Jedekivi,
Sillai mullekkin sanottiin sairaalalla. Et jos rupee ittee etoon tai pyörryttään, ni sitten mies asialle :D Mä lupasin kyl puristaa mahamakkaraani :LOL:

Mä oon päättänyt että mä en mee puihin täs asias jonkin neulakammoni kans! Pöh!Olen mä joutunut kestään paljon pahempaakin!

Rowan79,
Mä oon kans erittäin suulas ihminen ja tekee kyllä TOSI vaikeeta kun ei voi kellekkään kertoa. Mut kaikki aikanaan. Kerrotaan sitten ku siltä tuntuu. Nyt ei vain kiinnosta selittää tutuille ett mitä hoitoa me NYT koitetaan... Osalta on tullut jo kommentteja että "jotkut vain ei ole luotu vanhemmiksi". ARGH!!! Että on ikävä asenne!

Mut onhan mulla nyt tää foorumi :)

Give,
Kyllä ne asiat selviää kysymällä. Mäkin oon tentannut hoitajia varmaan ihan riesaksi asti :D
 
Nonna,
me ollaan kyllä tässä vuosien varrella koitettu varmaan ihan jokaikinen kikka, ja vaihdettu ruokavaliotakin, eikä tulosta ole tullut. Joten en siis enää jaksa niin miettiä, että kannattaisko nyt aloittaa juomaan täysrasvaista maitoa, kiskomaan merilevää tai puputtamaan ituja. Syödään kyllä paljon kasviksia, koska karpataan miehen kanssa, ja kun mulla on kasvissyöjätausta, niin ei niistä rehuista kyllä taida ikinä osata irroittautuakaan ;)


Mehän ollaan nyt viime aikoina tultu kaapista lapsettomuuden suhteen, ja kerrottu hyvin avoimesti siitä, että käydään hoidoissa ja takana on keskenmeno ja vuosien yritys. Mä olen kanssa sellainen ihminen, että mun on pakko päästä purkamaan pahaa oloani muille ihmisille, ja olinkin aivan helisemässä kun mies ei aikaisemmin ole tahtonut, että kukaan tietää. Sillä tais muuttua ääni kellossa siinä vaiheessa, kun päätettiin että seuraava etappi ois IVF, koska sen jälkeen se on itse nostanut tän aiheen kaveriporukoissa esille ja nyt onkin sanonut että on paljon helpompi olla kun ei tarvitse enää salailla.

Meidän naapuripariskunnan suhtautuminen oli meille ihan täydellinen yllätys, kun ottivat uutisen tosi hienovaraisesti vastaan ja naisosapuoli jo lähes itki kun oli luullut meidän olevan ihan omasta tahdostamme lapsettomia. Elävät nyt näissä hoidoissa mukana, muistavat kaikki päivämäärät ja kyselevät miten jaksetaan. Heillä on helposti alkunsa saanut 3v tytär, ja oletin jotenkin, että eivät osaisi suhtautua tähän järkevästi. Onneksi olin väärässä :) Heistä on ollut paljon enemmän tukea kuin omasta äidistäni, joka toitottaa mulle aina vaan jostain voimaeläimistä ja enkeleistä, joilta mukamas pitäis pyytää apua. Hohhoijjaa..
 
Huh-huh!

Kotiuduin juuri siirtoreissulta....jadekivi & neulatyyny , mä oon niiiiin hengessä mukana teidänkin piinailuissa!
Nyt pitäisi sit malttaa olla testaamatta 15.9. asti!
Pystyykö sitä oikeasti odottamaan varsinaista testauspäivää??
Ajatus tuntuu aika mahdottomalta just nyt...

Saatiin siirrettyä yx 8-soluinen ja jäi vielä pakkaseenkin muutamax kerrax :) Vaikka tietenkin sitä varovasti toivoo, että maailman 8. (hih) ihme tapahtuis ja niihin pakastettuihin ei tarttis koskea....ihan hirveetä, kun yrittää pysyä tosi neutraalina koko ajan, eikä innostua liikaa, mut toisaalta ei haluais myöskään viljellä niitä pessimistisiä ajatuksia, joita liian usein yllättää itsensä ajattelemasta.

Rowan: toi sun kuulema kommentti siitä, kenet on luotu ja kenet ei, on mun mielestä törkeä! Miten ihmiset voi asettua tollaseen kaikkitetävään rooliin! Mä muistan, että joskus nuoruusvuosina (ehkä 15 vuotta sitten) yksi ystäväni möläytti, että hänen on vaikea kuvitella mua äitinä! Silloin en asiaa sen kummemmin ajatellut, mutta toi yks kommentti on jäänyt kummittelemaan mun mieleen kaikkien näiden vuosien ajan. Täytyy ihan suoraan myöntää, että, kyllä, MINÄ pystyn kuvittelemaan itseni äitinä ja hyvin pystynkin!

Että tällasta tällä kertaa :D
 
Hei kaikille!

Tännehän on tullut paljon uusia, tervetuloa :wave: vain minunkin puolestani!

Ninnu77:lle onnitteluja :flower: :heart: ja Ööpölle sekä Aliaanalle iso :hug:

Täällä hoidon aloitus lykkääntyy seuraavaan kiertoon, syynä sitkeä virtsatientulehdus. Kolmas antibioottikuuri jo menossa. Olen varannut ensi keskiviikolle ajan yksityiseltä gyneltä, julkisella puolella kestää vähän turhan pitkään ajan saanti : / puhumattakaan byrokratiasta :mad:

Tsemppiä kaikille hoitoihin!! :heart: :heart:
 
Pääseekö mukaan kirjoittelemaan?
Etsiskelin aktiivista ketjua ja kohtalotovereita :)

Meillä ensimmäinen IVF menossa, 4kpl inssejä takana, samoin 1 leikkaus endon takia 2 vuotta sitten. Nyt endo taas aktiivisesti päällä ja yksi IVF tehdään ennen seuraavaa leikkausta...

Mulla alkoi 10.8. synarelan sumutus ja 24.8. puregonin piikitys. Huomenna olis toinen ultra+verikokeet ja pitäisi selvitä punktio-päivä. Hieman kauhulla jo odotan punktiota, kuinka kipeätä tekee kun mulla on mukana endometriooma ja kysta löydös, mutta samalla odotan "vatsan tyhjennystä" sillä nyt reilun viikon piikittelyn jälkeen olo on turpea, vatsa pinkeä ja nippailee kovasti : /

Onko muita samoilla olotilakokemuksilla liikkeellä ja kenties samoilla ajoituksilla?
 
Onpa täällä tosiaan melkoinen höösis. :) Paljon tulee juttua, mutta sehän on vain hyvä. :)

Jadekivi ja Rowan Mäkin olen kokenut pääasiassa voimavarana sen, että viime aikoina oon kertonut avoimesti muille tästä lapsettomuudesta. Valitsen kyllä melko tarkasti kenelle alan "vuodattamaan tuntojani" sydämen pohjasta ja kenelle vain mainitsen asiasta. Pari kertaa on tullut pettymyksiä, kun huomaan ettei toinen ymmärräkään. Onneksi on kyllä paljon niitä, jotka ymmärtää. :)

Mun pomo sanoi töissä, että meinaatko sitten ensi kesänä jäädä äitiyslomalle. :mad: Sanoin, että tuskin, sillä en oo viimeisenä kahtena vuotena aiemminkaan jäänyt. Heh. Pientä itsesuojelua siinä mielessä, ettei todellakaan halua enää tunkea omaan päähänsä mielikuvia minusta ensi kesänä äitiyslomalla....

ON: Soitin tänään yksityiselle ja homma lähti HETI käyntiin. Eli seuraavasta kierron alusta pistelen jotain (Puregon?) ja keräys on sitten syys/lokakuun vaihteessa. O-ou. :cool: Mutta sitten pitäisi syödä jotain eka joka lykkää kuukautisten alkamista....tuli tietoa niin nopeasti, että tipahdin. Mitäköhän se on...? Anyway...oon toooooooosi innoissani kun vihdoin tapahtuu jotain! :)

Tänään myös miehen sisko sain vauvan ja anoppi on lähettänyt kännykällä kuvia siitä...(nimim. kateudesta vihreä, mutta asiallinen miniä)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
^ Tarkoittikohan lääkäri progesteronilääkitystä. Se aloitetaan siis lääkäristä riippuen joko punktiopäivänä tai siirtopäivänä ja useilla se lykkää kuukautisten alkamista sinne testipäivään asti tai ylikin. Mullahan esim kierron pitäisi loppua jo ens viikon perjantaina vaikka testipäivä on seuraavana maanantaina. Saa nyt nähdä kuinka noi luget toimii, osalla kun kuitenkin alkaa menkat niiden "läpi".
 
Kiitos Jadekivi pikaisesta vastauksesta. Lääkäri sanoi mulle, että yritetään pitkittää tätä nykyistä kiertoa niin, että kuukautiset alkaisi vasta kahden viikon /vrt. yhden viikon päästä.

Ennen tätä luulin, että meikä tietää tästä jo kaiken. Mut nyt tuntuu, etten todellakaan tiedä mitään. Ehkä on parasta vain luottaa lääkärin arvioon....en tiedä.
 
Mangu, se en ollu mie vaan Felinae, joka oli kuullut sen kommentin "kenet luotu ja kenet ei". Mutta samaa mieltä minäkin, kyllä on ollut tosi törkeesti sanottu. Samansuuntaisia oon kyllä miekin kuullut. Esim. anoppi on aika usein sanonut, että "tulee jos on teille tarkoitettu". Ei se sillä mitään pahaa tarkoita, mutta miusta tuo tuntuu tosi pahalta. Ikäänkuin me ei sit voitais olla hyviä vanhempia ja siksi ei lasta oo meille tarkoitettu :confused: . Sitä on aika herkkä kyllä ottamaan itteensä kaikista kommenteista nyt tässä tilanteessa, vaikka ne olis hyvälläkin tarkoitettu. Ei ne vaan tajuu...

Euphonialle paljon parantavia ajatuksia :hug: . Toivottavasti virtsis saadaan aisoihin ja pääsette sit seuraavassa kierrossa aloittamaan!

johkunen, tervetuloa! :wave:

lumileopardi, wau, no nyt ne teilläkin hommat etenee hyvää vauhtia! :kiss: Ja samaa mieltä olen, kyllä vähän täytyy tehdä tunnusteluja, että miten tähän aiheeseen kukin suhtautuu. Toisille voi kertoa enemmän ja toisille vähemmän.

jadekivi ja muut neulakammosta keskustelleet, mahdanko olla vähemmistössä kun en sellaista kammoa pode. Ite pistän piikkini ja itse asiassa en edes antaisi miehen tai kenenkään muun (paitsi ammattilaisen) pistää. En vain oikein luota että osaamaton osais sen laittaa oikein :rolleyes:. Ite saan itsestäni parhaan tuntuman. Mies on mukana kyllä auttamassa, mutta kun tulee pistämisen aika, häviää nopeasti paikalta. :D Hänellä nimittäin on piikkikammo eikä voi katsoa kun pistän. Sitä punktion piikkiä kyllä miekin pelkään julmetusti. Mutta onhan se ihan eri juttu kuin nahkaan pistely.
 
Iltaa,

Ensiksi, Voimia kovasti Ööpöja Aliaana jatkoon. Kyllä nyt taas koetellaan, mutta kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin=)

Jadekivi: Toivotaan että mun punktio kokemus ei ole sun kokemuksen kaltainen. Mulla aikanaan tehtiin se aukiolotutkimus ja se oli jotain ihan järkyttävää. Sattu aivan jumalattomasti, joten sitä en haluais kokea enää IKINÄ.

Maanantaina olis sitten punktio. Lääkäri sano eilisessä viimisessä ultrassa et sieltä vois saada 10 munista talteen. Katotaan mikä on saldo punktion jälkee.
Oon ylpee itestäni ku en oo tähän mennessä pystyny piikittämään itteeni, mut nyt olen muutamana päivänä pistelly puregonia kynällä ja orgalutrania ihan ite. Oon aika piikkikammonen joten tää on aika paljon multa.

Ootteko kaikki saanu IVF punktion/ siirron jälkeen lugestronit loppukiertoon? Mä ihmettelin kun lääkäri ei antanu reseptiä mulle siihen eikä puhuttu niistä mitään. Noissa Inssessä oon aina saanu luget tukemaan loppukiertoo.
Ei tullu eilen sitten mieleen kysyä sitä lääkäriltä ja nyt en sitä saa kiinni ennen maanantaista punktioo.

Mutta nyt öitä kaikille!!!
 
lumileopardi saat varmaankin primolutit siirtämään niitä menkkoja. Mä söin niitä kans 2 viikkoo ennen menkkoja. Oli sitten aikas kivuliaat ja runsaat menkat noiden jälkeen, mut lääkäri selitti asian sillä et tuo primolut tekee ns.täydellisen puhdistuksen kohtuun.
Muut lääkkeet oli Elonva piikki, joka on pitkävaikutteinen eli 1 pistos ja vaikutus 6 päivää=), Orgalutran, Puregon, Pregnyl.

Tsemppiä!
 
Katjuska,
etköhän saa lugereseptin sitten punkion yhteydessä. Mulle lääkäri kirjotti sen jo etukäteen edellisessä ultrassa, unohti, ja oli kirjoittamassa uutta punktiopäivänä :D Mulla siis luget aloitettiin vasta siirtopäivänä ja ohjeistuskin annettiin vasta silloin.

Joku keltarauhasvalmiste on IVF:ssä oltava piinaviikoilla. Kaikille ei luget sovi, joten voivat käyttää sit joko toisen merkkisiä progesteronikapseleita tai sit geeliä. Jenkeissä taas suositaan jotain järkyttävää progesteronipistosta, jonka vaikutus kestää tuon pari viikkoa :O
 
Rowan: sori, menee näköjään sekaisin, kuka kertoo mitäkin; paljon on tapahtumia täällä palstalla. Joka tapauksessa, varmasti jokainen meistä on valitettavasti saanut oman osansa näistä kommenteista. Mietiskelin vaan, että kuinkahan usein miehille mennään päästämään moisia sammakoita suusta?

Katjuska: mulle toi Elonva oli positiivisin yllätys koko hoidossa. Käsittääkseni suhteellisen uusi? Musta tuntui, ettei kyseisestä aineesta tullut juuri mitään oireita, mutta teki kuitenkin tehtävänsä =) Luge-reseptin sain jo hoitojen alkaessa ja neljättä päivää niitä käyttäessä on vointi ollu kyllä tosi vaihteleva.... Tsemppiä kovasti punktioon!

ON: Eilisen siirron jälkeen illalla oli kyllä yllättävän kivulias olo....tietty itse toimenpide ei tuntunu fyysisesti missään.Lääkäri ei mitenkään automaattisesti kirjoittanut saikkua siirtopäivälle ja lähdinkin klinikalta tosi pirteänä, joskin jännittyneenä.
Onko teille tullu kipuja jo siirtopäivänä? Jotenkin oon käsittäny, et niitä tulee pikemminkin muutaman päivän päästä vasta. Kivut oli tavallaan menkkamaisia, mutta yletty myös ylävatsaan + siihen lisäksi epämääräinen etova olo....vai onko kaikki tää lugejen tekosia?
Syytin itseäni tietty siitä, että olin ollut töissä mukamas liian puuhakas ja miksen jääny kotiin makaamaan....
 
Mietiskelin vaan, että kuinkahan usein miehille mennään päästämään moisia sammakoita suusta?
Mun mies on valitettavasti päässyt osalliseksi näistä inhottavista kommenteista. Sivulauseessa on viitattu ties mihin tuhkamuniin ja sit siskonsa puolelta tulee jatkuvasti utelua siitä, että "eikös teillä nyt jo ois jotain uutisia?". Lapsuudenkaverinsa myös heitti aikanaan ihan pokkana että "Lauotko sä tyhjiä, kun ei vieläkään oo lapsia näkynyt?". Argh! Ihmiset osaa kyllä olla niin ilkeitä ja ajattelemattomia. :kieh:
 
Kaikille pohdiskelijoille, kyllä meitä kaikkia varmaan yhdistää se, että vaikka muut eivät välttämättä pahaa tarkoittaisi sanomisillaan, niin pahalta välillä tuntuu tietyt "letkautukset"! Kokemusta on täälläkin ja oonkin huomannut, että hieman vieraammalle on helpompi puhua kuin liian lähellä olevalla (poissulkien tietysti oma mies). Omalle äidille en esimerkiksi halua puhua mitään ja nyt onkin vaikea tilanne kun tulee huomenna yökylään ja mun pitäisi huomenna pistää loput lääkkeet ja ottaa irrotuspiikki, että miten selviän "piilossa" nuo tekemään :confused:

Rowan: minä pistelen myös itse :) Harjoitus tekee mestarin ja nyt menee jo hyvin, aluksi hieman jännitti! Eniten jännittää se että huomenna kun otan irrotuspiikin, niin testissä hajoitin tuon "tislatun veden pullon", ettei sama kävisi huomennakin : /

Katjuska: nähtävästi samana päivänä punktio, eli sain tänään myös tiedon että maanantaina edessä ensimmäinen puntio ja pelottaa kyllä kovasti etukäteen! Täytyy koittaa rauhoittua tässä viikonloppuna ja olla turhaan panikoimatta etukäteen...
Mulle on luge-reseptit kirjoitettu etukäteen ja tänään varmistivat, että onhan resepti tallessa eli alkaa heti punktion jälkeen. Varmaan kannattaa siellä kysyä oma tilanne varuiksi! Onnea sullekin punktioon ja toivotaan hyvää lopputulosta :)
 
Meillä mies on saanut myös kommenttia mm. tuhkamuna ja tosi rankalle se tuntuu. Yksi kaveri valitti että kerran vetäs vaimoa paljaalla niin eiköhän se taas ole paksuna ja 5. muksu tulossa. Toinen kaveri valitti kun ehkäisy on niin kallista ...

Onnea kaikille puntiosta selvinneille ja kyytiläiset mukaan saaneille :)

ON: Menopuria 150IU pistettiin eilen ja eli nyt lähti pistokset. Aamulla heräsin järkyttävään päänsärkyyn ja kun vähän liikahdin niin olikin kunnon migreeni päällä. Tarkoitus oli olla seitsemältä toimistolla töissä mutta sattuneesta syystä pääsin raahustamaan vasta puoli ysiksi töihin. Onneksi on liukuva työaika. Vähän jänskättää huomenaamu, saanko nyt migreenikohtauksen koko ajan, se on kyllä mulla kytköksissä hormonitoimintaan.

Mulla on piikkikammo ja mies pistää piikit muhun.
 

Yhteistyössä