IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Neulatyyny ja krisuli :hug:.

Nirppanen ja Kipsu WaltaWasti Onnea!!:flower:

Guess sormet ristissä täällä sun puolesta! Tuo on kyllä tosi hermoja raastavaa.

Jadekivi, tosi hienoa! Mitä "siirrolle" kuuluu?

Yrittäjä, sähän oot varsinainen yrittäjä monessa mielessä :D. Hyvähän se on jos osaa "elää" tässä muutakin. Mulla vähän sama juttu, tai siis opiskelut menossa toiselle alalle tässä työn ohella. Pitää mukavan kiireisenä, ja muutenkin, on tosi kiva opiskella alaa joka on enemmän oma, vaikka sitten joutuukin menemään välillä mukavuusalueen ulkopuolelle.

Ulriikallemyös tsemppiä urheiluun! Yritän tulla perästä, tavoitteena on myös lisätä liikuntaa. Nyt vaan muka aika ei riitä, enkä aina uskalla liikkuakaan. Joissain neuvotaan olemaan tekemättä mitään pomppivaa liikettä 2 vk siirron jälkeen, mutta en välttämättä usko että mistään tuollaisesta on kuitenkaan haittaa.

Mulla oli eilen verikoe, tulosta eivät ole vielä soittaneet, mutta plussaa siitä 99,9%varmuudella ei tule. Laitan tuon 0,01% vahvistuksen vielä iltapäivällä, sen soiton jälkeen jos vaan ehdin.

En usko että meillä mitään tapahtuu ennen tammikuuta. Puhetta ei ole mistään ollut, mutta itse ainakin haluaisin lääkkeellisen siirron seuraavaksi, ja sitähän ei ehdi tähän kiertoon enää varmasti tekemäänkään. Mutta we shall see....
 
Noniin, se nega sitten soitettiin.

Pääsen todennäköisesti vielä joulukuussa siirtoon, 4 alkioitahan meillä on vielä jäljellä. Kysyin hoitajalta jo nyt että mulla olisi toiveena saada sitä embryoglueta ja kortisonia seuraavan siirron tueksi.

Hän ei ollut kuullutkaan tuosta embryogluesta, ja sanoi, että heillä käytetään vain lääkkeitä joista on todistetusti hyötyä. Sanoi että mun kannatta jutella noista vielä lääkärin kanssa. Toivon todella että saan niitä avuksi!
 
Iltaa täältä sivusta!

Onnea kaikille plussanneille :) Tsemppiä piinailijoille!

Oma tilanne on vähän kurja, ku kivut on järkyttäviä. Marraskuussa vain 12 pvää vuotamatta. 5.12. olis aika munatorvien aukiolotutkimukseen, mut saas nähä loppuuko vuoto, joka alko 27.11., ihan järetön vuoto ja hyytymiä. 6.-14.11. oli tosi niukkaa vuotoa. Ei jaksa ymmärtää tämmösiä :(
 
Hoitolaiset:

Anni-78 ........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF ................ syys/lokakuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
HaaveissaToinen.... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 3.PAS ..... joulukuu
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
krisuli ........... 1.ICSI ............... syyskuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF? ............... elo/syyskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
neulatyyny......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu

Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 2.ICSI ............... keväällä
simpli ............ 1.ICSI ............... marras/joulukuu
Susirouva ......... 2.IVF 2.PAS .......... marraskuu
Tillu79 ........... 1.ICSI 1.PAS ......... marras/joulukuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Testipäivät:

onlyer ............ 1.IVF ............... 9.12.



Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA ?
Kipsu ......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA ?


:heart:
 
Onnea kovasti kovasti plussanneille, tulihan niitä tähän ketjuun lisää =)

Samalla pahoittelut susirouvalle, peukut pystyssä että pääsisit siirtoon mahdollisimman pian :)

Give muistanko oikein että sullakin tuota endoa joka kipuilee?
Vuoto ilmeisesti liittyy kipuihin, mutta ovatko sanoneet mistä tuo johtuu?
Mä olen itse myös pähkäillyt tässä kuussa niin kovia vatsakramppeja kuin vuotoakin; nyt olen vuotanut 11 päivää putkeen, 1 päivä reilummin ja loput vähäistä vuotoa! Sain toissapäivänä lääkäriltä hieman vastauksia ja joo, kaikki liittyy endoon ja sanoi, että niin kauan kuin kipujen kanssa pärjään niin ei leikata ettei vähennä hedelmällisyyttä, eli täytyy nyt vain kestää ja toivoa että jossain vaiheessa palkitaan! Positiivista se että uusia pesäkkeitä/ kystia ei löytynyt mitä itse pelkäsin mutta vasen puoli on aika arka/ kipeä endometriooman takia :(

ON: sen verran vielä että nyt 2 menopur-pistosta takana ja kyllä muuten on jäänyt pistoskohdat yllättävän aroiksi! Yskäisy tai kumartuminen tuntuu ja yölläkin heräsin hellään vatsanahkaan! Nyt täytyy vaan toivoa että lääke tehoaa oikealla tavalla ja tuo hyviä folleja :)
 
Kiitos kovasti onnitteluista :)

Kirjoitin pitkät pätkät äsken ja teksti hävisi :headwall: Piti sanomani, että minä uskon siihen, että kaikki savaat näillä hoidoilla lapsen, kunhan vaan jaksavat yrittää tarpeeksi monta kertaa. Meillä tämä oli viides IVF-hoito, kolmas tuotti esikoisemme. Muut hoidot ovat tuoneet mitä paskempia alkioita, kymmeniä sellaisia. Nyt tuli vihdoin kohtuullisen priimaa tavaraa, johtunee osin ehkä myös molempien erittäin merkittävästä urheilun lisäämisestä(?)

Toivon teille kaikille samaa kuin itselleni ja oikein hyvää joulun odotusta. Palstailu loppunee lyhyeen tai ainakin harvenee, ja tosin vastahan se alkoikin...
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Moikka!
Mahtuuko yksi uusi IVF-hoitojen aloittaja mukaan? Olen seurannut kirjoituksianne välillä aktiivisemmin ja välillä vähemmän aktiivisemmin.

Huomenna olemme menossa ivf:n suunnittelukäynnille. Punktio alustavasti suunniteltu heti alkuvuoteen. Taustoistamme sen verran, että minulla pco. Kaksi inseminaatiota takana ja kolmatta ei päästy tekemään kun kysta ilmestyi, joten sitten päätimme siirtyä hoidoissa eteenpäin.

Voimia jokaiselle hoitoihin ja uskoa toivottuun lopputulokseen. Täällä aletaan jännittämään huomista käyntiä, ja ennen kaikkea sitä ettei nyt mitään kystia olisi ilmaantunut sekoittamaan taas suunnitelmia.
 
Give muistanko oikein että sullakin tuota endoa joka kipuilee?
Vuoto ilmeisesti liittyy kipuihin, mutta ovatko sanoneet mistä tuo johtuu?
Mä olen itse myös pähkäillyt tässä kuussa niin kovia vatsakramppeja kuin vuotoakin; nyt olen vuotanut 11 päivää putkeen, 1 päivä reilummin ja loput vähäistä vuotoa! Sain toissapäivänä lääkäriltä hieman vastauksia ja joo, kaikki liittyy endoon ja sanoi, että niin kauan kuin kipujen kanssa pärjään niin ei leikata ettei vähennä hedelmällisyyttä, eli täytyy nyt vain kestää ja toivoa että jossain vaiheessa palkitaan! Positiivista se että uusia pesäkkeitä/ kystia ei löytynyt mitä itse pelkäsin mutta vasen puoli on aika arka/ kipeä endometriooman takia :(
Joo, endohan se kipuilee. Mulla on aina, siis aina, ollu tosi säännöllinen kierto ja sen pari päivää vuotan. Ei ikinä tälleen ellei kyse ole jostain e-pillereistä tms. Mut on leikattu varmaan endon takia Suomen eniten, mut silti on pysyny kierto tasan samana. Voi olla tuo kilpparin vajaatoiminta mikä vaikuttaa tai sit on jotain häikkää :(
Huomenna selvinnee.

Hyvä ettei löytyny pesäkkeitä/kystia!
 
Hei kaikille! Nyt käypi jännäksi, ylihuomenna on punktiopäivä. Lääkäri nyt ihan tosissaan varoittelee mua hyperistä ja varmuutta alkionsiirrosta tähän kiertoon ei ole. Jos siirtopäivänä olo ei ole hyvä, laitetaan kaikki alkiot sitten pakkaseen odottamaan elimistön rauhoittumista. Onko teillä muilla ollut noita hypereitä? Nyt mulla on hyvä olo, mutta kuulemma Pregnylin pistäminen laittaa mahdollisen hyperin alulle. Eli kaikki on harvinaisen epävarmaa taas kerran!

Hei Nasulle :wave: Mites teidän suunnittelu meni, pitkä vai lyhyt kaava?
 
Heippa KanssaSisaret!

Munatorvet tutkittu. Jumankauta mikä kipu sen jälkeen. Hirvee hartiapistos koko pvän ollu :( Syvempään hengittäminen sattuu....
Toiseen munasarjaan ei menny ilmaa eikä kyllä menny keittosuolaliuostakaa. Oikeaan meni hyvin.
Clomeilla lähetään, kauaa ei niitäkää kokeilla. Yritetään saada ovis aikaseksi. Ehkä sitte suoraan ivf.

Ihan järkyttävä kipu :( Lepoon.

Tsemppiä kaikille :)
 
Heippa,

Mulla oli aivan kaameet hartiapistokset monta päivää laparoskopian jälkeen, sympatiat niistä kärsimään joutuville :( Meillä kävi niin hyvin, että saadaan näillä näkymin tehtyä PAS luonnolliseen kiertoon, osui niin, että siirto on keskiviikkona. Jos vain on reippaita pakkasakkoja/ukkoja ja selviävät talviuniltaan. Vielä siis ehditään saada perheelle ilouutinen jouluksi jos luoja suo.
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Haaveilija, onnea punktioon!!

Guess Onnea siirtoon :)!

Simpli, mulle lugeista ei tule mitään sivuoireita, mutta puregonista ja pregnylistä tulee päänsärkyä (en muista tarkkaan mitä mistäkin), ikenet ja kieli tulee kipeäksi!!, ja vatsa tulee pulleammaksi, tulee siis sellainen turpea olo.
 
Heippa,

Saako ilmoittautua mukaan tälle hyvälle palstalle, kolme inssiä tehty ja nyt suunta kohti IVF:ää. Olisin kysynyt onko ketään, jolta Naistenklinikasta kokemusta. Onko se 6kk jono josta puhutaan ensimmäiseen tapaamiseen (meillä on n. 5kk) vai sitten vielä siitä 6kk eteenpäin? Jostakin syystä sain ristiriitaista tietoa siitä, pääseekö "tositoimiin" kun on kerran sinne päässyt paikan päälle vai pitääkö vielä odotella IVF:ää. Kiitos tiedosta!! Hyvää itsenäisyyspäivää.
 
Susirouva: Insseissä ei ollut mitään näin voimakkaita, mutta kaitse siitä tasantuu kun oppii sietämään ei ainakaan ole tänään ollut yhtä karmeita kuin aiemmin...:D Muista lääke aineista ei ole ollut oireita kuin mahdoton palelu ja mieli alat...:D
 
Syys77 tervetuloa (ja muutkin uudet), mä käyn naistenklinikalla hoidoissa.
Meillä oli suunnitteluaika 4kk jonotuksen aloituksesta ja koska mulla endo jylläsi aika kovana ja mahduttiin hoitoon, niin meille tehtiin ensimmäinen IVF 5kk jonotukseen menosta (alkoi siis pitkäkaava). Eli ei tarvitse sen suunnitteluajan jälkeen odotella kuin se max. pari kiertoa, kertovat siellä missä vaiheessa voit ilmoittautua hoitoon!

Give no ainakin olet yhtä tietoa viisaampi vaikka kipeää teki :( Mulla tehtiin tuo leikkauksen yhteydessä joten nukuin sikeesti enkä tiennyt kivusta.. Hartiapistoksen kyllä muistan minäkin! Eli sulla oli siis tieto endosta ennen hoitoja jos ymmärsin oikein. Mulla se löytyi tutkimusten yhteydessä ja siis ensin leikattiin ja nyt koitetaan saada hoidot tehtyä ilman uutta leikkausta. Tsemiä sulle kovasti, toivottavasti clomit purisi :)

Haaveilija mulla vähän samaa tilannetta, kävin ma aamuna verikokeissa ja soittivat puolen päivän jälkeen pääsenkö käymään, arvot oli vähän kohollaan. Kovasti tenttasivat vointia mutta ei mullakaan sen kummempia oireita, maha toki turvoksissa ja päätä meinaa särkeä! Mutta mulla laskettiin annos 300 -> 225 ja pe uusi labra + ultra, maanantaina on sitten punktio. Lääkäri vaan mietti ääneen mitä uskaltaa antaa pistää, mutta sanoi sitten että viimeinen piikki voidaan tarvittaessa jättää väliin jos arvot vielä kovin kohollaan! Kovati tsemiä punktioon ja toivottavasti voit sen jälkeen ihan hyvin :)

Tsemiä myös muille joulupiinailijoille :xmas:
 
syys> Ei ensikäynneille kaikissa paikoissa ole 6kk jonoa... Kun hoitomuoto on päätetty niin alat jonottaa hoidonsuunnittelukäynnille... (yleensä pari kk insseihin ja ivf hiukka enempi... taas eri paikoissa eri jonot) Hoidonsuunnittelustakin saattaa mennä vielä yks kierto ennen kun pääsee ivf:än kanssa todella eteenpäin...

Olin aikoinaan tulla hulluksi kun sain lähetteen julkiselle jo ennen kesää 2010 mutta sähläyksien vuoksi vasta syksyllä lähete eteni tyksissä... Tämän jälkeen oli loppuvuodesta olisko ollu marraskuussa "ensikäynti" ja siitä sitten meni monta kk koska meillä ei ollut sitä 2v määräaikaa menny umpeen ja syyt oli jo tutkittu. Eli keväällä aloitettiin insseillä ja kahden jälkeen oltiin jo jonottelemassa ivf jonossa vaikka kolmas tehtiin. Nyt syys-lokakuussa oli eka ivf :) Eli hermoja vaaditaan... Vuosi meni että päästiin tähän... siis ensikäynnistäkin...

Inssit on tavallaan "turhan" tuntuisia, mutta niiden aikana lääkäri saa hyvin testailtua reagointiasi eri myrkkyihin. Meillä niistä ainakin oli huimasti apua... (osattiin heti laittaa rajuin annostus kun ei oltu insseissä saatu hyvää vastetta isommillakaan annoksilla)
 
Syys77: Me odoteltiin Tyksiin ICSI-hoitoon pari kuukautta, 3.11 oli ensikäynti. Nyt siis raskaana, eli kuukaudessa tapahtui koko homma. Eli voi samassa paikassa tapahtua asiat nopeastikin, oon meinaan kuullu noista Tyksinkin jonoista aikaisemmin ja meitäkin varoteltiin puolen vuoden jonoista.

Hcg 2190, eli nyt 2/3 jännityksen aiheesta hoidettu (pissatesti ja veritesti). Vielä 21.12 olis alkuraskauden ultra, eli sitä jännitetään :) Jos siinä kaikki ok, niin voi EHKÄ alkaa jo asennoitumaan tilanteeseen :D
 
Give no ainakin olet yhtä tietoa viisaampi vaikka kipeää teki :( Mulla tehtiin tuo leikkauksen yhteydessä joten nukuin sikeesti enkä tiennyt kivusta.. Hartiapistoksen kyllä muistan minäkin! Eli sulla oli siis tieto endosta ennen hoitoja jos ymmärsin oikein. Mulla se löytyi tutkimusten yhteydessä ja siis ensin leikattiin ja nyt koitetaan saada hoidot tehtyä ilman uutta leikkausta. Tsemiä sulle kovasti, toivottavasti clomit purisi :)
Kiitos :)
On se vaan nii, et tieto lisää tuskaa =/
Mulla on endo ollu ihan teini-iästä lähtien, joten on pitkä taistelujen taival takana. Mulla on yks KU (tasan vuos sitte) takana, joka on voinu vaurioittaa oikiaa munatiehyettä.
Hartiapistos alkaa olemaan ohi, mut muuten vatsa on vielä herkkä :(

Jos clomit ei auta, nii pistoksia ei varmaan kokeilla, et sitte suoraan IVF. Naikkarilla ilmeisesti tekevät nämä. Lääkäri kommentoi, että lähete menee sinne ja tekevät siellä, jos suostuvat tekemään :O Mitä sitte lie tarkottaa?
Miehen "tavara" on priimassa kunnossa.
 
Give hyvä että olo alkaa hieman helpottaa!
Mä taistelen kanssa välillä tän endon kanssa; oma lapsi kyllä haluttaisiin mutta välillä haluisin eroon näistä "tavaroista" kokonaan ettei aina tarttisi olla jotain kremppaa, mutta sitten se ajatus menee onneksi ohi :)

Mä söin kanssa 4 kierrrosta clomeja viime syksynä yhdistettynä insseihin, clomit puri muttei tuottanu toivottua tulosta. Nämä hoidot tehtiin kanssa naikkarilla ja halusivat kaikki 4 tehdä ennen siirtymistä IVF:n. Oliskohan se sitä tarkoittanut sullakin? Tosin kyllähän se on yksilöllistä mitä hoitoa suunnittelevat. Meillä myös mieheltä ei vikaa ole löytynyt ja mulla endo aktiivisesti päällä, joten tämä kai se on suurin syy meillä.

Muutoin olen ihan tyytyväinen ollut naikkarin toimintaan, meille on vähän reilun vuoden aikana tehty 4 inssiä, sitten 5kk jonotus IVF:n, 1.IVF ja nyt siis 2.ICSI menossa.

Nyt alkaa olemaan aika turvonnut olo 7 pistoksen jälkeen, maanantaina arvioi noin 20 follia löytyneen mutta silloin ei vielä niiden kehittymisestä varmempaa tietoa. Kovasti jännittää miten tää hoito onnistuu kun viimeksi ei saatu mitään edes pakkaseen vaikka sama määrä oli folleja silloinkin :( Täytyy vaan toivoa parasta!

Simpli mulle tuli kovasti oireita punktion jälkeen, johtuiko sitten pregnylistä vai lugeista, mutta finnit JOO, ja kovin oli tissit turvoksissa myös!
Tsemiä piinapäiviin ;)
 
).( eipä tarvitse tehdä raskaustestiä, eilen illalla alko jo siihen malliin vuotamaan että ei jääny epäselväks. 5-6kk päästä seuraava ICSI... palloilen taustalla jonkun aikaa... pitää vissiin kehitellä jotain muuta 6v lahjaks:)
 
Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa! Oon pitänyt tietoisesti taukoa näistä keskusteluista. Ekan ivf:n tuoresiirto ei siis tuonu tulosta ja nyt tänään siirrettiin 1.ivf:n 1. (ja viimeinen) pas...pakkaseen meni siis kaksi ja toinen niistäkään ei selvinnyt..:'( että tämmöstä täällä. En tiiä mikä tää pessimistifiilis on, mutta tuntuu, että mitähän tästäkin tulee...Jos tulosta ei tästäkään synny, odotellaan sitten taas touko-, kesäkuulle.

Onnea täällä jo onnistuneille ja tsemppiä kaikille tuleviin!
 

Yhteistyössä