IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Tiedän todellakin tunteesi!!! Meillä kävi ekassa IVF-hoidossa aivan samoin! Ainokaisesta munasarjasta saatiin 5 kypsää munasolua, eikä yksikään hedelmöittynyt, vaikka ok simpat uiskentelivat samalla maljalla!!!
Mutta toinen IVF/ICSI auttoi tuohon hedelmöittymiseen ja 3 saadusta munasolusta 2 hedelmöittyi, toinen toivottavasti tarrautuu juuri parasta aikaa kiinni ja toinen majailee pakkasessa! Joten toivoa on!!! Tosin minuakin harmitti ihan hurjasti se, ettei naikkarilla ole sama käytäntö kuin esim. tampereella, jossa käsittääkseni heti ekassa IVF hoidossa osa menee hedelmöitykseen perinteisellä malja-taktiikalla ja osa icsi:llä. Meilläkin meni 5 kypsää munasolua siis taivaan tuuliin... :(
Puhuttiiko sinulle mitään siitä, miksei hedelmöittymistä tapahtunut? Meillä johtunee ilmeisesti simppojen entsyymeistä, ei riittävän "vahvaa", sillä ei pääse porautumaan munasolun kuoren läpi, mutta avitettuna toimii!!! :)
:hug: vielä sinulle ja nyt vaan uutta plussapuhuria rinnoissa :LOL: icsi-hoitoa kohti!!!
 
Sini78 Olen pahoillani puolestanne!! :hug: Meille kävi ihan sama homma. Kaksi oli kyllä hedelmöittynyt mutta eivät lähteneet jakautumaan, eli siirtoon ei päästy. Minulle sanoivat että munikset oli raakoja ja että punktio oli liian aikaisin.
Paljon voimia teille!!
 
RouvaP: me päästään nyt heti seuraavaan kiertoon aloittamaan eli heti menkkojen jälkeen =)

Sini: Olen tosi pahoillani :hug: sanat ei riitä kertomaan kuinka paha mieli mulla on sun puolesta :(

Tänään sitten varmistui se nega veritestillä ja jätin progesteronit pois. Menkat ei ole vielä alkaneet eli niitä odotellessa. Nyt odotan menkkoja tosi paljon että päästäisiin uusiin hoitoihin. tuhruvuotoa vain tulee ja sitäkään ei siteeseen asti.
 
Onnea plussanneille :heart: , voimahaleja neganneille :hug: ja tervetuloa uusille!!! :wave:

On ollut pakko nyt vain taustailla, kun töitä on aivan jumalattomasti ja jatkuu edelleen. Menen ensi yöksi taas töihin.

Olen käynyt melkein päivittäin kuitenkin lukemassa kuulumiset ja on ollut niin ihanaa lukea onnistumisista! Sydämestäni olen mukana plussaneiden riemussa ja neganneiden surussa ja Sini78:lle toivon paljon voimia. Toivottavasti seuraava hoito osuisi kohdalleen. Taitaa tuo ensimmäinen IVF olla aina myös sellaista kokeilua. Meidän hoidoissa saatiin toisella kerralla paremman laatuisia alkioita, ihan TOP -luokaa, kun eka hoito toi ainoastaan yhden hyvän ja toisen rupun, jotka silloin molemmat siirrettiin.

).( Soittelin aamulla sairaalaan ja hoitaja pyysi soittelemaan, kun seuraavat menkat alkaa, niin voidaan sopia eka ultra-aika. Alan sitten popsimaan myös niitä Zumenoneja ekasta kiertopäivästä, reilun parin viikon kuluttua. Mieli on ollut jo ihan hyvä, pari päivää silloin kesti sitä epätoivoa vuodon alkamisen jälkeen.

Mietin myös tuota, että pitäiskö uusi pino laittaa pystyyn loka-/marraskuun hoitolaisille? Mitä mieltä kaikki muut on?

Voimasäteitä kaikille!
 
Kiitos kaikille kannukstuksesta :) Marakatti72 ja Miimi78, lohduttavaa kuulla, että toivoa on silti, kiitos kun kerroitte omia kokemuksianne. Meillä tosiaan lääkäri ei osannut sanoa mitään järkevää syytä tuohon, että simpat ja munikset ei "löytäneet" toisiaan. Simpat oli virkeitä ja ainakin osan munasoluista olis pitänyt olla kypsiä. Ja simppoja oli reilusti yli sen määrän mitä tarvii. Se mullakin kävi mielessä, että ehkä olis kannattanu tehdä osalle soluista tuo icsi jo nyt, mutta ilmeisesti eivät nähneet siihen syytä kun simppanäytteet on ollu niin hyviä. Ilmeisesti icsin yhteydessä voidaan saada lisätietoa, jos jotain ongelmia on mitä ei vielä ole huomattu.

Marakatti72, toivottavasti teillä tärppää nyt!!
 
Mä laitoin tuonne nyt uuden "Loka- ja marraskuussa IVF/ICSI/PAS" ketjun, kun monet siitä oli kirjoittanut. Siirsin tuolta listalta ne jotka ovat sillon menossa hoitoihin. Jos joku puuttuu listalta tai joku tieto on väärin päivitän listaa sitä mukaan kun ilmoitatte.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Siirryin tonne lokamarraskuisiin. Voimia ja tarroja tänne kaikille ja kiitos myötäelämisistä ja kokemusten jakamisista kaikilla ilon ja tuskan hetkillä! Teistä on tullut korvaamaton tukijoukko! :heart: Varmaan kyllä käyn vielä täälläkin kurkkimassa ;)
 
sini78 Voin vain kuvitella miten suuri pettymys on, kun ette päässeet siirtoon. Kovasti voimia seuraavaan yritykseen!

Mulla tosiaan pp11 ja jonkinasteinen tuhruvuoto alkoi tänään... Mahassa ei samanlaista tunnetta, kun yleensä menkkojen alkaessa eli nyt vaan elän toivossa!! Päätin tehdä huomenaamulla jo ekan testin, koska en kestä enää yhtään kauempaa tätä odottelua. Hermot aivan riekaleina tän vuodon takia! :kieh:
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa lauantaina 27.9.2008:[/color]


tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 21

Tao74: 1.IVF, punktio 12.9. ja siirto 15.9. Testipäivä 29.9. pp 12

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto 15.9. Testipäivä 30.9. pp 11

Mimi79: punktio 15.9., siirto 17.9. Testipäivä 1.10. pp 10

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto 18.9. Testipäivä 2.10. pp 9

Janski71 1. IVF, punktio 15.9., siirto 18.9 Testipäivä 29.9. pp 9

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 18.9. Testipäivä 2.10. pp 9

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio 17.9, siirto 19.9. testipäivä 1.10. pp 8

seiskaseiska: PAS, siirto 22.9. pp 5

Ellastiina: 1.IVF, punktio 22.9., siirto 24.9. Testipäivä 8.10. pp 3

nipsu08 : 1.IVF, punktio 22.9., siirto 24.9. Testipäivä 8.10. pp 3

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto vko 40 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

MinzuS ?.IVF?, 3.PAS, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Aitiliini83: 1.icsi 2.pas vko 43





[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

lintu: 1.IVF
Hopottitar: 3.IVF
Hobelix: 1.IVF
melia: 1.IVF
Jeps1: 1.IVF


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Maricce
Jäyhis
Saara10
RouvaP
Tuomenmarja
Joanna78
SaanaS
nasu29


 
Janski -- Sullahan on tosiaan testipäivä jo ylihuomenna!!! Wow!!! Onko kyseessä verikoe? Jännä miten nuo vaihtelee nuo testipäivät sen mukaan missä on hoidossa.

Missä vaiheess te muut olette olleet havaitsevinanne oireita? Voiko olla mahdollista, että jo eilen jomotti (pp2!) -- voikohan se johtua alkiosta? Tietysti munasarjat ovat aika turvonneet ja ei ole ihme, vaikka nekin jomottaisivat, mutta.... |O Kai sitä tahtoo, että alkion tuntisi heti... Menkkamaistakipua siis nyt jo havaittavissa. Luget eivät ole aikaisemminkaan aiheuttaneet menkkamaistakipua mulla (tietysti, kerta se olisi ensimmäinenkin...). :LOL: Kuten huomaatte, piinailu on alkanut jo täysillä...

Mä olen aikaisin liikkeellä, sillä ollaan lähdössä reissuun tänään.
 
Huomenta,

Kiitos Ellastiina kun laitoit listalle oikean testipäivän. Menen aamulla 7.30 tosiaankin verikokeeseen ja iltapäivällä saan sitten tuloksen. Tulen ensimmäisenä tänne kertomaan. :D
En jaksaisi odottaa enää päivääkään. ;)

Mulla oli heti siirron jälkeen viikon verran kaikenlaisia nipistyksiä ja vihlaisuja ja menkkamaisia juilimisia. Toissapäivänä ne sitten yhtäkkiä kaikki tuntemukset loppui, ja nyt on sellainen fiilis, että uusi yritys on edessä.... mutta ylihuomennahan se selviää... piinailu on täälläkin selvästi käynnissä, kun tunteet heittelee puolelta toiselle. :eek:

Oikein mukavaa matkaa sinulle ja levollista viikonloppua kaikille. :heart:
 
Huomenta!
Oon täällä lueskellut teidän juttuja,ja nyt huomasin et täällä on ainaki muutamalla samat pp:t kun mullakin.Elikkä tänään ois sit pp3.
Onko teillä ollu minkäänlaista "mahajuilintaa",ku välillä tuntuu et käy jo tosi kipeää varsinki pp1 tuli sellanen niinku ois puukolla viilletty mahasta (siis ihan kohdun kohilta,ei munasarjoista...)
HItto,mitenhä sitä jaksaa hermoilla vielä pari viikkoa et miten tässä käy...
 
Paljon onnea plussanneille, ihanaa, että teitäkin tässä pinossa on :heart: Itsellä nyt selvisi eilisellä lääkärikäynnillä, että punktiopäivä on 30.9 tiistina. Peläkään jostain syystä ihan kauheasti juuri tuota, että ei saada yhtään alkiota ja ei päästä edes siirtämään. joten paljon paljon ymmärtäviä halauksia kaikille joila hoidot nyt epäonnistuneet.

meillä eilinen lääkärikäynti oli ihan hyvä. Verikokeissa oli selvinnyt, että se mitä hormoonia ne nyt mittaa oli 1,6. Olen siis ottanut sitä puregonia nyt 125 iu joka ilta. Munarakkuloita oli n 11-12 potentiaalista molemmilla puolilla suurinosa n +/- 11mm joten päätettiin että punktio on tiistaina klo 9.20 vaikka muutama oli jo 17-18mm, niin niitä oli vain pari, nyt toivotaan, että pienemmät ehtii kypsyä, jos suuremmat menee jo ylikypsiksi. Kohdun limakalvo oli kuulemma paksu, ja sen kyllä huomaa limoista. Nyt pitää sitten vaan juoda kauheasti vettä, kun niitä rakkuloita on niin paljon, ettei tule sitä hyperstimulaatiota, mulla kun on vähän taipumusta noihin monirakkulaisiin munasarjoihinkin. Sunnuntaina otan sen pregnylin irrotuspistoksen, joka jännittää kauheasti, kun ne ampullit on lasia. siinähn voi mennä koko lääkkeet hukkaan jos lasi menee rikki väärästä kohdasta ja sitten koko hoito pielessä apua.. nyt hieman jännittää, että mitä tuleman pitää. Kovasti yritän juoda ja levätä, munasarjoissa kyllä kokoaika nippailee. Lääkärit ja hoitajat ovat olleet ihania. Niin se vielä sitten selviää tiistaina, että tehdäänkö meille siis koeputki vai mikrohedelmöitys, riippuen miehen sperman sen päiväisestä tilanteesta. Musta tuntuu, että olis hyvä jos ainakin osaan tehtäis mikroinjektio.. olettaen että niissä mun muniksissa nyt on sitten solujakin rakkuloiden sisällä.
 
Täällä yritellään pinnistellä toivoa loppuun saakka, mutta heikolta tuntuu... Ihan selkeät menkkajuilinnat ovat alkaneet jo ja olo on TOOSIII pettynyt. Tein jo yhden testikin haamun toivossa, mutta negaahan se näytti... Ajattelin, vain, että kun varmat menkkamerkit on ilmassa, niin josko siitä olisi saanut lisää uskoa, mutta pers....n meni :(
Olishan se ollutkin, jos ekasta siirrosta olisi raskautunut... Meillä kun on ollut niin piiiittkkäää tie jo tähän saakka päästä. :headwall:
So sad Marakatti
 
Mulla on täällä just samat fiilikset ku sulla marakatti. Ihan sama olotila. Menkkajuilimiset päällänsä ja negatesti tehtynä ja olo :headwall: ... Olishan se tosiaan ollut ihmeiden ihme, jos heti olis onnistunut, kun meidänkin tie on ollut tooooooooosi pitkä....

Tsemppihalit :hug: sinne päin sinulle. Toivottavasti olisi kuitenkin väärä hälytys ja menkat jäisivät siitenkin tulematta, Pidän peukkuja. ;)
 
Menkat alkoi eilen illalla sitten ihan kunnolla! Kokeilin eilen jo testata ja negaahan se näyttää.. Maanantaina siis testaan, kun on "virallinen" testipäivä ja soittelen taysiin, et millä aikataululla tästä jatketaan.

Ketuttaa vallan armottomasti, mutta eiköhän se taas tästä. Eteenpäin sano mummo lumessa! :LOL:

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Tiedän, että se odottaminen on hermoja raastavaa.
 

Yhteistyössä