Jännitysniska...

En tiiä,kuuluisko kysyä tätä täällä,mutta heitänpä silti kysymyksen ilmaan,eli onko kellään kokemusta tuosta'uudesta' Ice Power HOT-geelistä? Ostin äsken apteekista sitä,ja ajattelin josko kokeilis kohtapuoliin..ainut vaan,että ei saa olla tulehdusta lihaksessa:/Mistäs mä sen tiiän onko.Syys-lokakuussa kävin siel hierojalla 10x...Pääasiassa ovat jumissa olkapään ja kaulan välillä olevat lihakset,oikein kireät ovat :( Huimausta on jokapäivä...
 
Hepsan! liityn joukkoonne suureen. Ette usko kuinka suuri kivi putosi harteiltani kun luin teidän niskavaivoistanne :) Itselläni vaivat kestänyt noin puolitoista vuotta välillä on parempia jaksija ja välillä huonompia, nyt huono hetki menossa. Huimaa, särkee päätä, lihakset nykii, silmät ovat kuin eriparia, kädet puutuu, happi loppuu, ahdistaa, pelottaa, vihlaisee välillä leuoista ja välillä takaraivosta, oksettaa..ym..ym.. lääkäri on ensi viikolla, olen käynyt jo kuusi kertaa kuluneen vuoden aikana ja aina vaan särkylääkettä jumppaa ja lihasrelaxantteja määrätään. nyt aion vaatia itselleni lähetteen magneettiin ja aion tosiaan kyllä pitää puoleni. i :headwall:
Onko teillä muilla sellaisia humahduksen tunteita päässä?? Ja välillä tuntuu että veri ei kierrä päähän ollenkaan, tuntuu että niskassa olisi hiekkaa tai styroksia joka natisee ja rahisee päätä käännettäessä tai asentoa vaihtaessa. Minulle suurin osa näistä oireista tulee yöaikaan. tietysti huimaus,niskakivut ja päänsärky on ihan ympärivuorokautista, mutta nämä muut tuntemukset tulevat nukkumaan mentäessä. tuntuu että makuu asento pahentaa oireita.
 
kau
kuulostipa niin tutulta tuo että nukkumaan mentäessä oireet tuntuvat pahenevan :/
toissa iltana kun menin sänkyyn pitkälleen niin tuntui etten saa tarpeeksi happea :ashamed: ,kaulaa puristi ja tuntui kuin röörit ois jotenki tukossa,rintaa ahdisti ja paniikki kasvoi,sydän rupes hakkaamaan :'( .oli pakko nousta äkkiä ylös ja pelotti ihan kamalasti että tukehdun.otin varulta mieheni astma lääkettä pari suihkausta.no,eihän se mitään vaikuttanut kun ei ole astmaa.otin nukahtamislääkkeen ja lopulta rauhoituin sen verran että pystyin menemään takaisin sänkyyn.
seuraavana aamuna varasin päivystys ajan lääkäriltä :D ja lääkäri tutki kaulan ja suun ja mitään ei löytyny (vikaa).epäili että nämä oireet vois liittyä jonkinasteiseen refluksi vaivaankin.sekin kuulema voi aiheuttaa hengen ahdistusta ja kaulan puristusta :(
tämä vaiva on tosi stressaava!!!!tänään käyn taas hierojalla
 
Juu itsellä tuli kans viime yönä sellainen ihme säpsähdys, heräsin siis aivan yhtäkkiä sikeästä unesta ja herätin mieheni kun tuntui että en saa henkeä ja päätä kivisti,huimasi ja sitten sydän pamppaili oikein kunnolla, en tiedä sitten olisiko ollut jonkinasteinen paniikkikohtaus :| aamulla sitten heräsin tosi äkäisellä päällä ja päätä särki, oli sellainen tunne kun ilmapalloa puhaltaa ja päähän alkaa sattua. menin sitten lattialle makuulleen ja laitoin tennispallot sukkaan ja hieroin selkääni auki näillä palloilla, jopas auttoikin ja olo koheni huomattavasti, sitten vielä buranaa naamaan ja avot vaivat katosivat ainakin toistaiseksi. lueskelin tuolla ahdistus palstallakin näistä vaivoista ja huomasin niissäkin samoja asioita kuin itsellä. Itse olen kyllä sitä mieltä että ahdistus ja stressini johtuu nimenomaan siitä että niskat ja hartiat vaivaa ja aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vaivoja ympäri kroppaa, sitten nukkumaan mennessä rupee mielikuvitus laukkaamaan ja saan taas uusia oireita mitä päivällä taasen ei ole olemassakaan. inhottava vaiva. Onneksi löysin ihan sattumalta tämän palstan minne tuntoja voi purkaa, helpotti kyllä lukea että on paljon muitakin samoista asioista kärsiviä. Kaikille voimia ja jaksamista niskojensa kanssa TIEDÄN että se on niin Helvetillinen vaiva että ei vedä vertoja millekkään flunssalle ym. :wave:
 
Mullakin tulee joskus noita humahduksia. Esim. jos luen sanomalehteä seisten ja nojaan käsillä pöytään, eli ei vissiin pääse veri kiertämään päässä. Tulee toki muulloinkin.
Tuleeko teillä kellään sellasta tunnetta, että maa notkahtaa jalkojen alla, kun poistutte hissistä tai liukuportaista?
 
Tuli mieleen tosta milivan kirjoituksesta, et jos nojaa käsillä pöytään, niin tulee se humahdus... Fysioterapeutti sanoi, et varmaan minullakin ollut tapana istua siten, että selkä pyöreänä, hartiat lytyssä, pää "roikkuu" edessä ja sit käsillä viel painetaan leukaan, tai nojataan leualla käsiin. Näin, kun istuu, niin yläniska menee aivan lyttyyn, puristuksiin ja ajan kanssa sitten alkaa tulla näitä oireita pään alueelle, huimausta ym. Olenkin nyt ottanut opikseni, enkä enää istu näin.

Marge: tervetuloa! Toi niskan rahina kuuluu niskanikamista, kun ne eivät pääse kunnolla notkeasti liikkumaan. Mullakin on kuulunut tota...
 
Tutun kuuloinen istuma-asento :) Minä myös istun usein tuossa asennossa, tosin yleensä en nojaa käsiin, mutta lysyssä kuitenkin.
Tänään kävin taas omt:llä. Käyntejä on nyt takana ehkä 9. Fysioterapeutin mukaan yleensä tässä vaiheessa on jo helpottanut kivut, säteilyt, puutumiset ym. Mulla vain vaivat jatkuu, koska paikat on niin ärtyneet. Puutiminen on kuitenkin vähentynyt (ainakin tilapäisesti). Sitä on enää harvoin ja silloinkaan ei enää säteile käteen tai jalkaan asti, vain kasvoissa vähän. Tunne, että toista lapaa ei olisi, ei ole ollut enää. Nyt se tuossa tuntuu samanlaiselta kuin toinenkin =) Eli kuitenkin jotain edistystä on tapahtunut. Mulla vain on kuulema sellainen jännitysniska, että oireet "lainehtii". Eli joka päivä voi olla kipu ja oireet erilaisia tai eri paikassa. Jotain pientä taas saatiin paukuteltua auki, mutta pahin kohta rintarangassa ei edelleenkään suostu aukeamaan millään, on niin lukossa. Vaatii vielä käsittelyä.
Nyt hoidettiin myös kiertynyttä lantiotani. Parin päivän sisällä pitäisi huomata, onko apua. Eli pitäisi vaikuttaa kumarteluihin, jotka on aivan kauheita mulle.
Kävin potkuttelemassa kelkalla nuorimmaisen kanssa, mutta 10 metrin kuluttua olin jo niin kipeä etten voinut jatkaa enempää. Eli kaikki pienikin kumartelu on pahaa.
Eilen mulla naksahti kolme kertaa isosti ihan alhaalla selässä. Samalla helpotti paljon alaselkäkivut, jotka on jatkunut jo kohta kuukauden pahempana. Eli jotain lukkoja aukesi.
Nyt ootan kauhulla, tuleeko sama kova päänsärky, kuin viimeksi omt käynnin jälkeen. Johtui kuulema siitä, kun on niin ärtyneet paikat niskassa.
Tuttu rutinakin jatkuu niskassa ja hartioissa sekä lavoissa. Se on kuulema hyvä merkki. Silloin tietää, että helpotusta on tiedossa vaivaan. Jos ei yhtään tässä vaiheessa rutise, niin silloin ei kait paikat niin helpolla lähde avautumaankaan.
Niin, ja mun silmävaivatkin on helpottanut. Ne siis liittyi ihan selvästi siihen puutumiseen. Ja niitähän olikin vain silloin. Nyt, kun ei ole ollut pahaa puutumista, niin ei myöskään silmäoireita.
Taas olen positiivisemmalla mielellä vaivan suhteen =)

Mulle ilmoitettiin työkkäristä, että on mahdollista vaihtaa heidän kustantamana ammattia, jos saan lääkäriltä todistuksen ettei selkäni kestä enää lähihoitajan työtä. Omt oli samaa mieltä, etten voi sitä tehdä ja aikoi kirjoittaa lääkärille todistuksen asiasta. Lääkäri sitten kirjoittaa todistuksen työkkärille/kelalle. Ihan kiva, kun itse siitä soittivat mulle. En olisi itse sellaista hoksannutkaan.
 
Mulla 1 omt-kerta maksaa 47?. Eli kallista on!!! En vielä tiedä mitä kela korvaa, mun haettava sit kelalta korvaus hoidon loputtua. Osassa sen saa suoraankin. Mut todennäköisesti korvaus tulee olemaan aikast mitätön, jotain 10e/kerta??
 
Mun oli pakko perua asiakkaat ja jäädä kotiin. Mä en näe kunnolla, enkä voi hyvin muutenkaan. Eilen kävin hierojallakin ja nyt on selkä ihan veresmustelmilla ja kipeä. Lisäksi illalla hieronnan jälkeen nousi kuume! Hieroja sanoi että olin sen päivän "tiukin" asiakas ja kuulemma niska/selkälihakset on tulehtuneet.

Sain neurologille ajan 22 pvä.

PÖPILÖ: Minulla on ollut nyt kaksi päivää alaraajojen tärinää. Siis lepotärinää. Ja ihan että vapisen kunnolla.
 
Hui! Jos hieroja kerta huomas, et sun lihakset tulehtuneet, se ei ois saanut edes hieroa sitten sua!!! Itsehän sä, et voinut tietää, et siellä on tulehduksia. Se pukkas kait ton kuumeen! Kantsii popsia tulehduskipulääkkeitä nyt kuurina, et tulehdukset helpottaa. Päivystyksestä sais tehokkaammat tulehduskipulääkkeet, jos niit ei ennestään jo ole. ei kantsi nyt varmaan vähään aikaan koklata tota hierontaa... :hug:
 
Tervehdys Keisari!
Ei mulla ole tulehduskipulääkkeitä :|
Olen nyt hautonut itseäni kylmägeelillä, ja käynyt viileässä suihkussa.
Jospa se tästä. Tuo kuume meni ohi, että varmasti oli siitä hieronnasta. Nousi ihan 38,5 :eek: Varauduin pahaan oloon, mutta kuumeilu olikin jo ylläri.

Ihana kun tuo selkä oikeasti on ihan sellainen punainen ja veripiskoja/mustelmia täynnä. Olo on kuin jengitappelun käyneenä. Tosin en ole koskaan jengitapellut. Mutta pää ei ole ollut jatkuvasti tänään kipeä! Jiihaa! :)
 
mulla tullut ihme polttoja lihaksiin. siis selkään ja jo vatsankin puolelle. alavatsaa ja alaselkää polttaa. rintaa polttaa, lapoja polttaa...ja närästää.
en tiiä liittyykö tää mihkään. enkä ees mieti. tai no nähtävästi taas mietin kun täällä olen...onks muilla??
voiko olla ihan vaan lihas polttoa? mulla oli viikko sitten hieroja ja sen jälkeen kaks päivää, tulin tosi jäykäksi ja alkoi poltot.
niin ja mun taustat voi lukea tältä samalta palstalta..olin hetken vaan oireineni pois. ja nyt taas täällä.
eli moi vaan kaikille!!
 
mulla tullut ihme polttoja lihaksiin. siis selkään ja jo vatsankin puolelle. alavatsaa ja alaselkää polttaa. rintaa polttaa, lapoja polttaa...ja närästää.
en tiiä liittyykö tää mihkään. enkä ees mieti. tai no nähtävästi taas mietin kun täällä olen...onks muilla??
voiko olla ihan vaan lihas polttoa? mulla oli viikko sitten hieroja ja sen jälkeen kaks päivää, tulin tosi jäykäksi ja alkoi poltot.
niin ja mun taustat voi lukea tältä samalta palstalta..olin hetken vaan oireineni pois. ja nyt taas täällä.
eli moi vaan kaikille!!
 
mulla tullut ihme polttoja lihaksiin. siis selkään ja jo vatsankin puolelle. alavatsaa ja alaselkää polttaa. rintaa polttaa, lapoja polttaa...ja närästää.
en tiiä liittyykö tää mihkään. enkä ees mieti. tai no nähtävästi taas mietin kun täällä olen...onks muilla??
voiko olla ihan vaan lihas polttoa? mulla oli viikko sitten hieroja ja sen jälkeen kaks päivää, tulin tosi jäykäksi ja alkoi poltot.
niin ja mun taustat voi lukea tältä samalta palstalta..olin hetken vaan oireineni pois. ja nyt taas täällä.
eli moi vaan kaikille!!
 
kau
leppäkerttunen: mulla polttaa kans välillä rintalastaa niin etten tiedä onko kyse närästyksestä vai lihasjutuista. :|
sain lääkäriltä viimeksi refluksi lääkkeet (protoni pumpun estäjiä....tai jotain yhtä oudon kuuloista B) ).saa nähä lähteekö polttelu niillä pois.lääkäri epäili että ainaki osa näistä mun kaula vaivoistani voisi johtua refluksista.lääkkeiden syönnin myötä selviää onko mulla ees koko refluksia.henki/ruokatorvi tuntuu kyllä nykyään koko ajan karhealta ja oudolta että jos onki sitte sitä ruokatorven tulehusta tullu happovaivoista. :x mua ei kyllä varsinaisesti närästä usein mutta röyhtäilen aika paljon :whistle:
niin ja suuhun nousee jostain tuolta nielusta paha maku välillä.ällöö....
no,on mulla jokatapauksessa lihaksetki ihan pinkeenä.eilenki kuristi kaulaa niin vietävästi :ashamed: ja tuli hartiatki kipeeksi ku jouduin ajamaan 100kilsaa autoa
 
kau
hierojalla eilen ja hieroja oli jo huolissaan tuosta kaula vaivasta.kehotti vaatimaan magneetti kuvausta.meidän äiti on ollut julkisella puolella selän takia kyseisessä jonossa jo vuoden!!aattelin että käyn yksityisellä vaikka maksaakin tuhottomasti :ashamed:
sinnehän pitää kuitenki olla lähete erikoislääkäriltä.minkä alan lääkärille se aika siis pitäis varata?
aattelin jos kävis mehiläisessä...
paljonko magneetti kuvaus maksaa suunnilleen?että tietää kauanko pitää säästää :(
 
Kau: Mä kyselin magneettikuvauksesta viime vuoden puolella, soitin erääseen magneettikuvaus-paikkaan. Sieltä sanottiin, että lähetteeksi kelpaa ihan minkä tahansa erikoislääkärin kirjoittama lähete tai yleislääketieteen erikoislääkärin lähete. Mut fysiatrihan tietty tietäs muutenkin paremmin just näistä vaivoista, et itse kävisin sellasen luona. Mut tietääkö sit jo liiankin paljon, et ei välttämättä heti antaskaan sitä magneettikuvauslähetettä?? (omia mietteitä vain)
Tarkkoja hintatietoja en muista, mut yhden kohdan kuvaus kelakorvauksella on alle 400? about, jotain 385??? Ja yksityisellähän sinne pääsee kyl tosi pian...

Eilen kolasin pihaa, ja nyt olen sit taas tosi kipeänä!!! Hitto! Mitään ei näköjään uskalla tehdä!! Lähdenpä nyt kuitenkin rennolle kävelylenkille, liikkua kuitenkin kuulema pitäs. Olen yrittänyt joka pv käydä kävelyllä, venytellyt en ole uskaltanut ollenkaan. Selkää naksuttelen ja paukuttelen jatkuvasti. Kyynärpäät kun laitan selän taakse, niin yleensä sit paukahtelee yläselässä.

Mammax: Onpa hyvää palvelua, et hoitavat asioita sun puolesta. Yleensähän tietoja saa onkia ja etsiäitse. Oletko nyt ajatellut sitten vaihtaa täysin ammattia? Mitä vaihtoehtoja olet miettinyt? Lähihoitajan ammattiahan voi hyvin hyödyntää uutta ammattia miettiessä. Meilläpäin on ainakin joskus ollut jotain "toimistokoulutusta" just terveydenhuoltoalan ihmiselle, että voivat toimia sitten terveydenhuollon toimistotöissä. Joko sulla fysioterapiakerrat alkaa käydä vähiin, jos jo 9:s kerta oli vai kuinka monta kertaa sulla olikaan? Mulle laitettiin 5-10 ja taas tulee sit yli vko:n tauko, kun aikoja ei ollut antaa mulle. Varasinkin viisastuneena koko loppukuun täyteen, 2 krt vko:ssa pitäs yrittää käydä nyt alkuun ainakin. Mullakin avattiin viime kerralla alaselän lukkoja ja tarkisti lantionseutua, paineli ja käänteli mua pöydällä vaikka ja miten. Alkuun aina hieroo paikat ennekuin alkaa lukkoja aukomaan. Ja käy just noi kaikista kipeimmät paikat läpi, varmaan tekee jotain hermoratahierontaa. Mulla varmaan useita hermoja puristuksissa tai ärtyneenä, ne kun saatas kondikseen, niin olo helpottas huomattavasti. Tällä hetkellä pahin kipu on kaulan alaosassa siinä missä on solisluun vieressä sellanen monttu ja sieltä juilii olkapäähän, kyynärpäähän ranteeseen ja sormiin. Toinen kauhea kipupiste on korvan ja yläniskan välimaastossa, se juilii leukaan. No, nyt lähden kuitenkin ulkoilemaan!
 
Minulla on toinen päivä jolloin ei ole päänsärkyä! Wohoo! :D :) =) :D :flower: :D :D :)
Mahtaako johtua siitä hieronnasta?
No olinhan mä kyllä tukossa.. (voi helskutti, jälkikasvu heräsi)
Nopeasti.. Teille kaikille tsemppiä ja voimia kestää! (olipas liisteristä :D )
:flower: Nyt on mentävä ennenkuin team täystuho aloittaa villiintymisen.
 
Nyt sitten kävin ekaa kertaa semmoisella virallisella OMT-fysioterapeutilla ja eka kerta meni aikas lailla puhumiseen ja hieman tutkittiin tota mun niskaa. Hänen mukaan mulla ei ole niskassa enää lukkoja, mutta kallonpohja on jumissa. Sit sain kuulla, että mulla on liian suora selkäranka. Olikos teillä muilla samaa ongelmaa? Edellinen fysioterapeutti sanoi, että mulla on se toinen nikama ylhäältä jumissa, mutta ilmeisesti ei sit ollut enää. Itseä alkoi pelottaan, että miksi mulla vieläkin huimaa jos nikamat ei ole enää lukossa (tosin se ei tarkastanut selän lukkoja mitä myöskin oli aikaisemmin). Onko teillä kaikilla huimauksesta kärsivillä ollut nikamalukkoja vai onko huimaus voinut johtua vain lihasjumista? Mä en oikeen enää tiä mihin uskoisin itsekkään. Välillä nään jo painajaisia, että meen sinne magneettikuvaan ja sit ne löytää sieltä niitä kovettumia jotka liittyy MS- tautiin :(

PÖPÖ: toi paineen tunne päässä huimauksen aikana kuulostaa tutulta. Tätä huimausta on niin hankala kuvailla, mutta ainakin välillä mulla on ollut sellaista lievää paineen tunnetta.

Pöpilö: mulla ei ole liittynyt tähän vaivaani tärinän tunnetta. Tosin välillä on semmoisia liasnykäyksiä tai niinkuin elohiiren tunnetta lihaksissa. Mullakaan paikat ei ole varsinaisesti kipeitä, mutta yleensä sen kivun tuntee sitten kun fysioterapeutti tai hieroja käsittelee mua. Tämän käsittelyn jälkeen jumitus tuntuukin sitten muutaman päivän. Välillä kyllä on sellasta jomotuksen tunnetta tuolla selässä ja lapojen välissä vaikka kukaan ei olisikaan käsitellyt mua. Yhdessä vaiheessa myös kaulan lihaksia/jänteitä(?) vihloi silleen oudosti.

Tuikku: en ole itse käyttänyt kuin sitä Icepower-kylmägeeliä, joten en osaa sanoa tosta HOT-geelistä oikein mitään. Veikkaisin kuitenkin, että jos koet saunan pahentavan oireitasi niin se voi tarkoittaa sitä, että sulla on tulehdusta lihaksissa ja että tuo HOT-geeli ei sopisi sulle. Tervetuloa päivittäisen huimauksen kerhoon :headwall:

Marge1: kiva että liityit joukkoomme kipuiseen :D Mäkin olen käynyt jo monella eri lääkärillä ja kaikkien milestä mulla on jännitysniska. Oletko itse käynyt vielä neurologilla? Mä kävin ja ajattelin mennä nyt uudelleen ensi perjantaina kuulemaan toista mielipidettä. Vaadin varmaan lähetteen magneettikuvaan, että saisin itselle mielenrauhan. Mulle sanoi ainakin fysioterapeutti että ne humahdukset liittyy juurikin tuohon jännitysniskaan. Itsellä niitä ei ole ollut. Mullakin makuuasento pahentaa oireita. En sit tiä liittyykö siihen, että itseä on helpompi tarkkailla lepotilassa. Mulla ainakin puutumiset kasvaa selkeästi makuulle mentäessä sekä korvien soiminen.

Mullekkin omalääkäri sanoi vain, että sähän ihan hyperventiloit kun menin puhumaan sille oireistani (tietty lievässä paniikissa). Hän kehotti että eikun pussi kouraan ja puhaltelet siihen niin johan helpottaa huimaukset ja muut. Teki mieli sanoa lääkärille, että ota itse se pussi kouraan ja tunge se ...***... jonnekkin :kieh: Tuntui hiukan pahalta että se omalääkäri ei ottanut mua ollenkaan tosissaan. Se katsoi mua siinä silmät pyöreenä kuin jotain hullua. Hänen mielestäni olin aivan liian energinen ollakseni MS-potilas ja minkäänlaisia testejä hän ei mulle tehnyt huimauksen tai minkään muunkaan suhteen. Sanoi vain että googleta hyperventilaatio ja jännitysniska. Aaargh!! Sain sitten onneksi tivattua ees silmätippareseptin.. olipahan taas hukkareissu. Mulla on kyllä ressiä näiden oireitteni suhteen ollut, mutta en mielestäni kuitenkaan kärsi mistään paniikkihäiriöstä vaikka omalääkäri koittikin siihen suuntaan vihjailla.

Keisari: hehee :LOL: mäkin istun tossa niskalytty-asennossa alvariinsa. Nytkin taas huomasin sortuneeni siihen asentoon. Täytyy yrittää kitkeä tuollainen asentopinttymä. Mä en muutenkaan ole mikään luonnollisten asentojen kuningas :D

Onko teillä muuten puutunut suun ympäristö jopa kieli osittain?? Mulla on :| Se ei ole kivaa. Ei se silti vaikuta mitään puheeseen, mutta sellaista ärsyttävää kihelmöintiä. Eniten sitä puutumista kasvoissa mulla on kuitenkin vasemmassa poskessa. Ei taida johtua tää kihelmöinti siitä että joku muistais mua :p Riksu77: kyseli että mitä OMT- maksaa. Mulla maksaa Tampereella 45 min 48 ?. Kela korvaa siitä noin 20% tietääkseni. Korvausta saa vain jos on saanut lähetteen fysioterapiaan ja korvaus pitää itse anoa jälkikäteen.

Leppäkerttunen: Kiva että tulit tänne taas turisemaan. Paljonko se magneettikuva maksoi sulla tarkalleen siä yksityisellä? Muistakko mitä se neurologi sanoi sulle kun kävit hänen luonaan... sanoiko se siis mitään siitä että jos ne hänen tekemät kliiniset testit on puhtaan niin MS-tautia ei pitäisi olla? Mulle se mun neurologi sanoi, että ne testit mittaa keskushermoston toimintaa ja et testien mukaan mulla ei ollut siellä häikkää, joten ei voi olla MS-tautia. Kertoiliko samanlaisia juttuja sulle? Saitko tietää magneettikuvien tuloksen heti kuvien ottamisen jälkeen siltä joka otti kuvat?

Jaksamista kaikille!! :hug:
 
Kau! Mulla toi refluksi-hommeli tekee just kurkunpään sellasen karheen oloseks (ja tuntuu kun ois ruuat kirjaimellisesti kurkussa kellumassa), ja niinkun pitäs köhiä sitä auki ja sitte nielu on hitaalla tai ahtaan tuntunen, ja ruokatorviki tuntuu välillä, ja sitte tarvii huokailla ja hengitellä -niinkun ilma ei menis keuhkoissa perille asti-sitte voikin alkaa hyperventiloimaan ja panikoimaan.
Nyt on taas erityisen inhottava olo siltä osin, kurkunpää tuntuu koko ajan. Suklaa ainakin pahentaa ja jotenkin saa limasen olon kurkkuun :/ . Pepsi max on ollu suurkulutuksessa jo pitkän aikaa, koitan ny päästä siitä eroon...
Oon joskus myös saanu noita protonipumpun estäjiä (nexium) , ja eilen väärinkäytin mieheni reseptiä niitä saadakseni. Toivottavasti tää ny loppus taas, tosi ärsyttävää...
 
kau
en tiedä onko mulla tosiaan niitä refluksi juttuja vaan vai ei ku olin heinäkuussa autokolarissa ja sillon kipeyty rintalasta niin että sitä poltti koko ajan ja sitä polttelua esiintyy vieläki ajoittain.nyt on vaan ilmaantunu nuo kaula vaivat lisäksi.hieroja epäili että ois hermot jotenki jääny puristuksiin.sen takia ajattelin sitä magneetti kuvausta.... ku kyllähä siinä kolarissa paikat rytkys sen verran
 

Yhteistyössä