Jättäisitkö kumppanisi jos hän tulisi uskoon?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
Tämä uutinen on kuin vastaus moneen kysymykseen! :) Tässä kyllä niin mahtava todistus siitä, että Jumala kyllä kuulee avunhuudon! Aivan uskomatonta!
Että kai sulle Echo ihan hyvin kävis, jos eksyisit sinne erämaahan :rolleyes:

Hinaajan kokki Odjegba Okene virui kylmässä meren pohjassa pienet vaatteet yllään Jumalan apua rukoillen.

Ihmiskäsi tarttui sukeltajaan - mies eli 60 tuntia meren pohjassa | IL-TV Uutiset | Iltalehti.fi
Mikä tässä on muka todistus siitä, että se oli juuri Jumala, joka hänet pelasti? Mä en voi muuta kuin pitää hieman yksinkertaisena ihmistä, jonka ajatuksenkulku on sellainen, että jos tapahtuu jotain yhtään erikoisempaa, on kaikista loogisin selitys Jumala.

Entäs ne muut laivassa olleet, jotka kuoli? Nekö ei taas ollu niitä tosiuskovia?

Todella kätevää, kun kaiken voi selittää Jumalalla. Jos joku selviää hengissä, se johtuu siitä, että Jumala halusi niin. Jos joku kuolee, se johtuu siitä, että Jumala halusi niin. Jos rukoilema asia toteutuu, Jumala halusi sen toteutuvan. Jos ei toteudu, Jumala ei halunnut sen toteutuvan. Yritä sitten keskustella järkevästi ihmisen kanssa, joka tuohon uskoon. Se on ihan sama mitä sanoo, koska kaiken voi perustella Jumalalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29292048:
todista että oli jumalan määräämää.
todistus ei ole se että jankkaat "kun mä uskon niin".
just tämä on se ero ihmisjärjen mukaan elävällä ja uskovalla, itse uskon sellaiseenkin mitä ei silmillä näe. Tuo kaikki ei ole ole todellakaan mitään salattua teoriaa kun tulee uskoon, sitä ymmärtää kaiken melkein hetkessä. Ei tarvitse todisteita.

Se auttaa ymmärtämään paljonkin, kun sulattaa sellaisen asian että tämän maailman on luonut ihmisviisautta paljon viisaampi. Mihin ihmisen äly päättyy, siitä alkaa vasta Jumalan älykkyys.

Tuon selittää se, miksi et usko, koska et näe. Se on ihmisjärjen mukaan järkeilyä, että pitäs olla sellaset tilastot ja käsin kosketeltavat todisteet ihan kuin se olisi asia jonka voisi määrittää tarkalleen tietosanakirjaan, ihmisjärjellä täysin selitettävä asia. Mitä se ei ole.

Jumala saattoi vaikuttaa noihin sukeltajiin ja laittaa alulle koko asian ennen kuin oli koko paatti edes uponnut, koska Jumala on niin päättänyt ettei tuo mies nyt kuole.

Mikä sitten sai tuon miehen rukoilemaan just Jumalaa?
Mieti millanen kokemus tuolle miehelle se on, kun Jumala vastasi sen avunhuutoon. Tuo oli varmasti tuolle miehelle voimakas todistus siitä, että Jumala kyllä kuulee rukoukset. Ja ennen kaikkea tuo on myös niille todistus, jotka eivät usko.

Mutta koska Jumala on meitä paljon viisaampi, niin ihminen ei voi tietää prikulleen Jumalan tekojen syitä ja millä tavalla tapahtuu missäkin tilanteessa. Siihen ei ole tiettyä kaavaa. Uskoon tulleelle Jumala pyrkii useinmiten tuomaankin sen ilmi, että Jumalan aivoituksia ei voi laskelmoida tai kaavojen kanssa laskeskella "Että jos mä teen syntiä, niin Jumala tekee tätä. Jos teen näin, niin tapahtuu noin.". Tuossa pyritään karsimaan sitä ihmisen omaa ylpeyttä pois ja että luotettais pelkästään Jumalaan. Eikä lähdettäs omassa viisaudessa pähkäilemään ja tekemään johtopäätöksiä.

Itsellä on usein käynyt niin, että olen luullut että nyt meni kaikki päin mäntyä ja tulee käymään huonosti, niin aivan ihmeellisellä tavalla siihen on tullut apu ja sitä onkin huokaissut helpotuksesta että Kiitos Herralle!! Jumalan ajatuksia ja kaikkea sitä ei voi tietää, mutta ei mun tarvitsekaan, kunhan luotan ja olen uskollinen, niin kaikki menee hyvin...
 
[QUOTE="dawn";29292695]Juu, joskus tuntuu että uskikset elää enemmän kuolemaa kuin elämää varten.[/QUOTE]

sille se voi ulkopuolisen silmin ehkä vaikuttaakkin, mutta kyllä tämä maallinenkin elämä saa paljon sisältöä :)
 
Mutta lisätäkseni vielä tuohon vastaukseen, sen että miksi sitä sitten uskoo sellaiseen mitä ei voi ihmisjärki määritellä?

Ne todisteet alkaakin tulemaan sen jälkeen kun on tullut uskoon. Joillekin tuo uskoon tulo kokemuskin voi olla voimakas, ettei siinä enää epäluuloja ole. Mun tuttava pariskunta on tullut samana yönä uskoon, kumpikaan ei tuota toisen uskoontuloa kumminkaan tiennyt, kuin vasta aamuyöstä... Toinen sai käydä taivaassa tuona yönä ja toinen koki ihan hereillä ollessaan jotain ihmeellistä, mikä sai heti uskomaan että kyllä se on Jumala joka minulle ilmestyi.

Ensinnäkin sitä alkaa vaan sisäisesti muuttua, jonkinlainen rauha vaan kasvaa ja kasvaa sisällä. Sen levottomuuden tilalle tulee siis syvä rauhan tunne sisimpään.

Sitten voi alkaa saada rukousvastauksia. Ja Raamatun sanoma alkaakin ihan kuin toteutua omassa elämässä. Se mitä Jumala lupaa Raamatussa, se lupaus ei vaan yksinkertasesti raukea vaikka mitä tapahtuisi. Jumala on sama tänään ja tulevaisuudessa, eikä muuta mieltään tai tee poikkeuksia.
 
Viimeksi muokattu:
just tämä on se ero ihmisjärjen mukaan elävällä ja uskovalla, itse uskon sellaiseenkin mitä ei silmillä näe. Tuo kaikki ei ole ole todellakaan mitään salattua teoriaa kun tulee uskoon, sitä ymmärtää kaiken melkein hetkessä. Ei tarvitse todisteita.

Se auttaa ymmärtämään paljonkin, kun sulattaa sellaisen asian että tämän maailman on luonut ihmisviisautta paljon viisaampi. Mihin ihmisen äly päättyy, siitä alkaa vasta Jumalan älykkyys.

Tuon selittää se, miksi et usko, koska et näe. Se on ihmisjärjen mukaan järkeilyä, että pitäs olla sellaset tilastot ja käsin kosketeltavat todisteet ihan kuin se olisi asia jonka voisi määrittää tarkalleen tietosanakirjaan, ihmisjärjellä täysin selitettävä asia. Mitä se ei ole.

Jumala saattoi vaikuttaa noihin sukeltajiin ja laittaa alulle koko asian ennen kuin oli koko paatti edes uponnut, koska Jumala on niin päättänyt ettei tuo mies nyt kuole.

Mikä sitten sai tuon miehen rukoilemaan just Jumalaa?
Mieti millanen kokemus tuolle miehelle se on, kun Jumala vastasi sen avunhuutoon. Tuo oli varmasti tuolle miehelle voimakas todistus siitä, että Jumala kyllä kuulee rukoukset. Ja ennen kaikkea tuo on myös niille todistus, jotka eivät usko.

Mutta koska Jumala on meitä paljon viisaampi, niin ihminen ei voi tietää prikulleen Jumalan tekojen syitä ja millä tavalla tapahtuu missäkin tilanteessa. Siihen ei ole tiettyä kaavaa. Uskoon tulleelle Jumala pyrkii useinmiten tuomaankin sen ilmi, että Jumalan aivoituksia ei voi laskelmoida tai kaavojen kanssa laskeskella "Että jos mä teen syntiä, niin Jumala tekee tätä. Jos teen näin, niin tapahtuu noin.". Tuossa pyritään karsimaan sitä ihmisen omaa ylpeyttä pois ja että luotettais pelkästään Jumalaan. Eikä lähdettäs omassa viisaudessa pähkäilemään ja tekemään johtopäätöksiä.

Itsellä on usein käynyt niin, että olen luullut että nyt meni kaikki päin mäntyä ja tulee käymään huonosti, niin aivan ihmeellisellä tavalla siihen on tullut apu ja sitä onkin huokaissut helpotuksesta että Kiitos Herralle!! Jumalan ajatuksia ja kaikkea sitä ei voi tietää, mutta ei mun tarvitsekaan, kunhan luotan ja olen uskollinen, niin kaikki menee hyvin...
uskonhan mä asioihin joita ei näe, sähköön, radioaaltoihin jne. mieti hetki noita sun juttuja minun kannalta, miten järkeä vailla olevilta ne vaikuttaa minusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29292798:
uskonhan mä asioihin joita ei näe, sähköön, radioaaltoihin jne. mieti hetki noita sun juttuja minun kannalta, miten järkeä vailla olevilta ne vaikuttaa minusta.
kyllä mä sen tiedän :) koska olen ollut itse joskus samanlainen... Ja se on kyllä tosi vaikeaa kirjoittaa ja yrittää selittää, että tulisi täydellinen ymmärrys tuohon ilman sitä uskoa :)
 
Meillä ihmisillä on taipumus nähdä ympärillämme asioita, jotka tukevat omia mielipiteitä ja uskomuksia. Uskovilla tämä tuntuu joskus korostuvan liikaa. Jos jääkaapi löytyy alennuksella, niin se on rukousvastaus (jos sitä on siis rukoiltu).

No itse kysymykseen. Jos mieheni tulisi uskoon, niin parisuhteeseen varmasti vaikuttaisi miten hän elää uskovana.

Itse olen nähnyt useita ihmisiä, jotka ovat höyrähtäneet uskontoon (tai uskomiseen) liikaa. He tuomitsevat muita ja tyrkyttävät uskoaan liikaa. Juuri tämä, "et sinä voi ymmärtää kun et ole tullut uskoon". Kun itsestä tuntuu, ettei tuo ymmärrä juuri sen uskon takia.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"he tuomitsevat muita ja tyrkyttävät omaa uskoaan"

antakaa joku esimerkki missä mä tuomitsen jonkun ihmisen, mä kerron vain sen mitä olen kokenut nyt, enkä mä voi sitä mitenkään muullakaan tavalla kertoa. Kyllä mä luulen tietäväni miten ei uskova ihminen ajattelee, koska olen suurimman osan elämästäni niin ajatellut. Jos mua pyydetään perustelemaan jokin asia, niin sitten perustelen. Eikä se ole tuomitsemista, jos sanon että ei sellainen ymmärrä joka ei ole uskossa. Se vaan on ihan fakta juttu, ettei sellainen ihminen voi ymmärtää. Tiedän sen omalta kohdalta ja monen muun kohdalta, niin kuin nytkin tässä tilanteessa. Meidät vaan erottaa se yksi ja ainut asia ja se saa aikaan kovatkin näkemyserot...
Minusta on vaan mielenkiintoista ja koen tämän mukavana asiana, jos joskus saan kertoa täällä jotakin tästä asiasta. Mutta en mä odota, että tässä hetkessä nyt joku tulisi uskoon tai ymmärtäisi 100%tisesti, koska se ei minusta ole kiinni se. Mut jos joku saa näistä asioista jotain selvyyttä itselleen omiin ihmettelyihin miksi uskovat käytttäytyy jotenkin, niin se on minusta oikein kiva juttu, mut jos kukaan ei koe mitään ja lähinnä ärsyyntyy, niin en sille voi mitään...

Ja mä olen oikeassa elämässä tosi herkkä, iloinen ilmehtivä ihminen, että nämä mun eleettömät kirjotukset saattaa antaa musta sellasen kireän kuvan. Mua usein ärsyttää se, kun en voi saada tähän tekstiin niitä ilmeitä mitä haluaisin. Ne hymiöt olisi lähinnä semmosia rauhallisia, lempeitä ja naurahduksia. Ei mitään sellasia "Eikö toi idiootti nyt tajua?!" ilmeitä... :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: päätön
puuhf
Tämä uutinen on kuin vastaus moneen kysymykseen! :) Tässä kyllä niin mahtava todistus siitä, että Jumala kyllä kuulee avunhuudon! Aivan uskomatonta!
Että kai sulle Echo ihan hyvin kävis, jos eksyisit sinne erämaahan :rolleyes:

Hinaajan kokki Odjegba Okene virui kylmässä meren pohjassa pienet vaatteet yllään Jumalan apua rukoillen.

Ihmiskäsi tarttui sukeltajaan - mies eli 60 tuntia meren pohjassa | IL-TV Uutiset | Iltalehti.fi
Muuten olen yleensä sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia jne., mutta suoraan sanoen mua vituttaa tämä uskovaisten tapa antaa kunnia näistä "ihmetöistä" jumalilleen, vaikka se kuuluisi osaavalle pelastushenkilökunnalle ja nykyajan huipputekniikalle (gasp!).
Saman ilmiön kääntöpuolena on se, kun konkreettista apua tarvitsevaa epätoivoista ihmistä neuvotaan rukoilemaan jumalalta apua. Törkeää!
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Unique poppy

En puhunut sinusta, puhuin ihmisistä joita tunnen. Joiden tiedän tuomitsevan. Joiden tiedän menneen liian pitkälle uskonsa kanssa. Luulevat tietävänsä miten muille käy kuoleman jälkeen ja sitähän he eivät tiedä (eivätkä päätä).
 

Yhteistyössä