jaksaa, ei jaksa, jaksaa, ei jaksa

  • Viestiketjun aloittaja varaäippä
  • Ensimmäinen viesti
etä-äiti
Sitä minäkin toivon, että jonain päivänä lapset asuisivat meillä :heart:

Mulla tietysti sattuneesta syystä on tuttavapiirissä useampiakin kaltaisiani "normaaleja" etä-äitejä eli kyllä meitäkin on! vähemmistönä ehkä tosin!

Voimia ja jaksuja sulle uusioäippä vaikeassa ja raskaassa perhetilanteessanne :hug:
Ja koita jaksaa ajatella, että se lapsi kuitenkin on syytön tilanteeseen!
 
Älä siitä välitä mitä muut sanovat ja ajattelevat. Jos sitä ryhdyt murehtimaan niin et voi olla koskaan onnellinen. Sanot suoraan että et halua kuulla kritiikkiä ja jos exää kehutaan niin anna mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Toisten mielipiteet ei kiinnosta mua pätkääkään ja jos mua joku appi/exä tai muu arvostelee niin mun vastaus on"hoida itse mukulasi tai lapsenlapsesi" ja tosiaan en hoitasi. Kertaakaan en peru mitään omaa menoani tai muuta sellaista, miksi minä nyt niin tekisin? Meillä anoppi yritti vierittää lapsen hoitoa minulle niin sanoin suoraan "enemmän sinulla vastuuta on lapsesi lapsesta kuin minulla täysin vieraalla ihmisellä. Lapsi on sinun vertasi joten hoida itse" Ei kuulu enää arvostelua.
 
Tunnen ihan sympatiaa ap:tä kohtaan, ja ymmmärrän hänen tunteensa. Mutta muutamista muista teksteistä haluaisin kommentoida.

Kukaan ei voi pakottaa toista rakastamaan lasta puolison edellisestä liitosta. Rakauden tunteet eivät tule käskien.

Mutta lapset ovat lapsia ja kyvyttöminä ajaman omaa asiaansa aikuisten armoilla, siksi olisi tärkeä miettiä myös sitä, mikä on tämän lapsen parhaaksi. Kun lapsi kerrran on joutunut jo kokemaan vanhempiensa avioeron, on todella väärin, jos hän joutuu vielä kokemaan olevansa toisarvoinen verrattuna vaikkapa isän uusiin lapsiin.

Kun ryhdytään parisuhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jolla on jo lapsia, ei ko. hlön vanhemmuus mitenkään lopu tai vähene uuden liiton myötä. Ne lapset aiemmasta liitosta kuuluvat kauppaan mukaan. Siitä ei mihinkään pääse, vaikka miten haluaisi.

Ei ole silti oikein, että isä ei hoida juurikaan omaa lastaan, ja uusioäiti tekee suurimman osan vanhemmuuteen liittyvistä jutuista.
 
uusio-äippä
Mitenköhän isät saataisiin hoitamaan lapsiaan? Tuntuu välillä ettei voisi herraa vähempää kiinnnostaa. Onkohan sillä vaikutusta,kun on kyseessä tyttölapsi?
Minulle on nyt ainakin tästä keskustelusta syntynyt vankka päätös: Otan oman lapseni kanssa kerran viikossa aikaa kahdestaan ja niin saa mieskin luvan ottaa kerran vkossa omansa kanssa.

Kerran viikossa,mielellään kahdesti otan omaa aikaa.

Kerran viikossa teemme koko perhe retken yms..
Nyt vaan sovittamaan tämä kaikki kalenteriin.
 
Hyvä. Näytä miehellevaikka tämä ketju jos vaikka auttaisi. Omaa aikaa, aikaa oman lapsen kanssa. Se on tärkeää!!! Myös yhdessä perheenä on hyvä tehdä asioita. Kenekään ei pidä elää katkerana sillä se vaikuttaa tosi negatiivisesti myös parisuhteeseen ja seksin määrään ;) Omasta kokemuksestä tiedän. Tottakai äiti haluaa viettää aikaansa oman lapsesa kanssa kaksin. Minä käyn tyttäreni kanssa baletissa ja sen jälkeen aina kahvilassa. Meidän viikottainen oma juttu.
 
Herätkää
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Totta töriset.Ottakaa te JOTKUT äidit tästä mallia :)
 
juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 22:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Totta töriset.Ottakaa te JOTKUT äidit tästä mallia :)
kyllä tiesin että miehelleni lapsi on, vaan eipä arvannu miehenikään millanen taakka tulee exästä tämän myötä!!! ja enpä olisi arvannut että lapsesta kannan lopulta vastuuta enemmän kuin oma äiti, kun se oma elämä niin tärkeää ETTÄ JAKSAA lapsen kanssa!!
en valita, mieheni lapsi on minulle tärkeä, mutta aina se tilanne ei vaan ole sama kun kohtaat miehen,meilläkin alkuun oli lapsi joka toinen vkoloppu, ja välillä enemmän, nyt lähes koko kk:n, joten paljon on ajat muuttuneet!!
kaiken keskellä exä jaksaa hankaloittaa elämää,ja haukut saa kaupan päälle, mutta rakkauteni mieheen säilyy!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Täysin samaa mieltä!!! :wave: Kyllä aikuisissa se vika on, EI lapsissa. En ymmärrä miksi viattomia lapsia syytetään, jos MIEHET OVAT LAISKOJA ja SAAMATTOMIA tai viihtyvät paremmin harrastuksissa kuin kotona!!!
 
eiköhän
sitä vikaa ole myös siinä lähivanhemassa eli yleensä äidissä!!! kumma kyllä, ei sen äidin tartte jaksaa,ja saa olla puhtaasti työntämässä vastuuta muille, mutta jos todellakin vieras ihminen kokee ettei jaksa,niin siitä se haloo syntyy!!!kyllähän vanhempien pitäisi hieman miettii tässä tapauksessa että meinaako jaksaa kasvattaa ja hoitaa lastaan!!!on se vaan vastuullista hommaa!!!!
lapsia hervemmin syytetään, ja jos heitä ei ns.äitipuoli jaksamisen takia halua hoitaa ja kantaa vastuuta,nii ei sekään väärin ole, kyllä se ensisijainen vastuu on niillä vanhemmilla!!
ja jos etäisä ei kykene lasta ottamaan, että lähi pääsee menoilleen, turhaa siitä on uutta puolisoo sättiä jos ei jaksa tai pysty mahdollistamaan aina näiden biovanhempien menoja ja lastenhoito-ongelmia!!!kyllä sitä lasteb ehdoilla pitäisi elää, eikä itkee joka kissanriostiäisen väliin jäämistä!!
lasta en minä ainakaan koskaan ole syyttänyt, vaan lähinnä hänen äitiään joka ei osaa elää niin että hänellä on vastuullisempaa tekemistä kun bileet, kampaaja, matkustelu jne..ja me mielelämme lasta otamme mutta silloin kun isä on vrk:t läpeensä töissä, en minä ala hoitamaan jatkuvasti lasta, itsekkin loppumetreillä raskaana ja väsyneenä!!!mutta tätä en tiennyt ottaessani lapsellista miestä, en todellakaan kuvitellut minkä huudon ja haukkumisen ansaitsen exältä jos en jaksa hänen lastaan aina olla hoitamassa, tai että yhtäkkii lapsi meillä onkin kolme kertaa sen ajan mitä tutustuessamme!!!mutta siis LAPSIA ei pidä koskaan syyttää, vaan AIKUISIA!!! tai lähinnä VANHEMPIA, joille lapsi ei ole kun este!!!!
 
Uusio-äippä
Pakko palata tähän aiheeseen,kun joku mainitsi jälleen kerran "tytärpuoleni" tekemättömät r-harjoitukset ja sen ettei asiat ole lasten syytä.
No jo hieman tarkemmin olisitte lukeneet,niin kukaan täällä ei syytä lapsia mistään.Kyse oli vaan ja ainoastaan lapsen isän osallistumisesta lastensa hoitoon.
Täällä itseni lisäksi toinen peräänkuulutti LAPSEN ISÄN OSUUTTA LAPSENSA HOITOON. nyt se on mainittu kaksi kertaa tässäkin kirjoituksessa,menikö asianosaisille perille??? Yksi taas peräänkuulutti lapsen äidin vastuuta lapsensa hoitamisesta. Se,että tälläkin ilmenee,etteivät kaikki äitipuolet rakasta miestensä lapsia on ilmeisesti maailman suurin synti. Rakastaisitko sinä itse tiettyä ihmistä,jos sinun olisi velvollisuudesta pakko???

R-harjoituksiin palaan vielä tässä selventääkseni asiaa hieman,kun minua täällä siitä syytetään,etten osallistu niihin.
Minä hoidan mieheni lasta yksin,mieheni ei juurikaan lapsensa hoitoon osallistu.Huolehdin astmalääkkeet kolme kertaa päivässä,vien eskariin ainakin neljä kertaa viikossa ja haen(isä korkeintaan yhden kerran vkossa). Vien harrastuksiin, huolehdin lapsen vaatehuollon täysin samoin pesut yms hygienia-puolen. Lohdutan ja halaan yms yms...Näin olen sitten tämän ainokaisen tehtävän vastuuttanut lapsen biologiselle vanhemmalle,onko se todella liikaa????????
 
etäisän puolesta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 15:34 etä-äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 09:09 Uusio-äippä kirjoitti:
Mut muistetaan, että kaikki etä-äidit ei ole lapsensa hylänneitä yhteiskunnan ulkopuolella eläviä luopioita!!
Tämä kun muistettaisi myös etäisien kohdalla: kaikki etäisät eivät ole lapsensa hyljänneitä vastuuttomia luusereita joita ei kiinnosta ja jotka eivät kykene tai halua rakastaa ja elättää.

Tai, että se biologinen lähiäiti olisi aina ja ehdottomasti paras vaihtoehto, jokus ihan oiekasti voi se isi olla kykenevämpi kokonaisvaltaiseen huoltoon lastensa kanssa kuin se bio-äiti.. Näinkin päin siis on mahollista.

Yleensä vaan menee niin päin että lapset jää äidilleen eikä miehet jaksa lähetä riitelemään.

On kuitenkin ikävä asia, jos lapset ovat laiminlyötyjä, Päävastuu on aina lapsesta biologisilla vanhemmilla, olkoot asumis. ja elämismuoto mikä tahansa sitten. (paitsi jos lapsi on huostaanotettu, ja adoptio on sama kuin biologinen vanhemmuus)
 
Juu,minäkin olen valinnut miehen,jolla lapsi ja sopeuttanut itseni elämään niin että tämä lapsi kuuluu meidän elämään läheisesti joka toinen viikonloppu ja thats it.
Mutta minulla on myös perhe johon kuuluu mieheni ja meidän yhteinen lapsi.Miehellä ei taas tunnu tätä perhettä olevan.Me ei voida edes kolmisin suunnitella mitään lomaa koskaan koska aina on otettava myös miehen lapsi mukaan.Olisi huomattavasti helpompaa jos edes joskus voisimme viettää loman kolmisin.Olisi todella syytä myös miehen yrittää asettua minun asemaani edes joskus.Tosi ihanaa että lapset ovat samanarvoisia ja niin pitääkin olla,mutta kyllä joustoa vaaditaan molemmilta vanhemmilta.
 
Huh huh
Kyllä aina ihmetyttää samat jutut ns. uusilta rouvilta. Ihan kuin sen miehen lapset olisivat hänelle jotain entistä perhettä. Lapsethan kuuluvat edelleen miehen perheeseen! Ei niistä tule entisiä. Ja entäs, jos lähiäidille tapahtuu jotain kuten vakava sairaus tai tapaturma tai pahimmillaan kuolema. Kyllä yleensä sellaisessa tapauksessa lapset muuttavat sitten sen biologisen isänsä luo.

Ja isällä on OIKEUS tavata lapsiaan, jopa useammin kuin sen joka toinen viikonloppu mikäli lähiäiti sen suo eikä matka ole rasitteena ja lapsetkin ovat halukkaita isän luo tulemaan.

Kannattaisi "hieman" miettiä, kun alkaa perustamaan uusperhettä tai ylipäänsä seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, jolla on lapsi/lapsia aikaisemmasta liitosta.

Toki ei ns. "äitipuoli" ole mikään lapsenlikkana käytettävä tapaus. Isäähän lapset tulevat tapaamaan, joten kyllä sen isukin pitäisi sitten myös viettää aikaa lasten kanssa eikä sysätä lapsia uuden naisensa vastuulle. Mutta tuollaisessa tapauksessa pistäisin kyllä miehen koville enkä sitä exää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 14:50 Huh huh kirjoitti:
Kyllä aina ihmetyttää samat jutut ns. uusilta rouvilta. Ihan kuin sen miehen lapset olisivat hänelle jotain entistä perhettä. Lapsethan kuuluvat edelleen miehen perheeseen! Ei niistä tule entisiä. Ja entäs, jos lähiäidille tapahtuu jotain kuten vakava sairaus tai tapaturma tai pahimmillaan kuolema. Kyllä yleensä sellaisessa tapauksessa lapset muuttavat sitten sen biologisen isänsä luo.

Ja isällä on OIKEUS tavata lapsiaan, jopa useammin kuin sen joka toinen viikonloppu mikäli lähiäiti sen suo eikä matka ole rasitteena ja lapsetkin ovat halukkaita isän luo tulemaan.

Kannattaisi "hieman" miettiä, kun alkaa perustamaan uusperhettä tai ylipäänsä seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, jolla on lapsi/lapsia aikaisemmasta liitosta.

Toki ei ns. "äitipuoli" ole mikään lapsenlikkana käytettävä tapaus. Isäähän lapset tulevat tapaamaan, joten kyllä sen isukin pitäisi sitten myös viettää aikaa lasten kanssa eikä sysätä lapsia uuden naisensa vastuulle. Mutta tuollaisessa tapauksessa pistäisin kyllä miehen koville enkä sitä exää.

Lapsella on OIKEUS tavata molempia vanhempiaan!!!
 
täällä on kyllä ihme ajatusta miesten nykyisten pitäisi revetä kaikkeen varsinkin eän lapsien kohdalla... omista viis kunhan ne tulee saamaan luxus hoitoa! siis halooo kyllä biologiset vanhemmat hoitavat tenavansa! nykyisellä ei todellakaan ole mitään velvollisuuksia vaikka on nyt sitten miehen jolla on lapsia valinnutkin!!! on se kumma että nää lasten omat äidit ei viitti mukuloitaaan hoitaa!!! vai onko ihan puhtaasti kiusan teosta kii sysätään kaikki sinne miehen perheelle jospase nykyinen vaikka ottais ja lähtis kun kyllästyy... välillä tuntuu kyllä siltä !! jos on kakaroita tehny niin ne myös hoitaåkoon..
 
lukekaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 10:14 punatukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Täysin samaa mieltä!!! :wave: Kyllä aikuisissa se vika on, EI lapsissa. En ymmärrä miksi viattomia lapsia syytetään, jos MIEHET OVAT LAISKOJA ja SAAMATTOMIA tai viihtyvät paremmin harrastuksissa kuin kotona!!!
LUKEKAA NYT HERRANEN AIKA VAIKKA AP:n TEKSTI. EI OLE KÄYNYT SYYTTÄÄ LAPSIA!!!!!! JOTEN jollei teillä ole muuta aikaa kun länkyttää näistä että äitipuolet valittaa miestensä lapsista niin olkaa kirjoittamatta ja älkää tulko tänne lukee jos tahaltee ymmärrätte väärin ja haluatte vaan vääristää sanoja ja pilkata ettekä vaikka antaa auttavia sanoja !!!!!!!!
Jos kirjoitetaan että ärsyttää kun mies tai lapsen oikea äiti ei sitä tai tätä, niin tarkoittaako se muka suoraan että inhoo lasta....EI!

 
juuri näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 11:00 eiköhän kirjoitti:
sitä vikaa ole myös siinä lähivanhemassa eli yleensä äidissä!!! kumma kyllä, ei sen äidin tartte jaksaa,ja saa olla puhtaasti työntämässä vastuuta muille, mutta jos todellakin vieras ihminen kokee ettei jaksa,niin siitä se haloo syntyy!!!kyllähän vanhempien pitäisi hieman miettii tässä tapauksessa että meinaako jaksaa kasvattaa ja hoitaa lastaan!!!on se vaan vastuullista hommaa!!!!
lapsia hervemmin syytetään, ja jos heitä ei ns.äitipuoli jaksamisen takia halua hoitaa ja kantaa vastuuta,nii ei sekään väärin ole, kyllä se ensisijainen vastuu on niillä vanhemmilla!!
ja jos etäisä ei kykene lasta ottamaan, että lähi pääsee menoilleen, turhaa siitä on uutta puolisoo sättiä jos ei jaksa tai pysty mahdollistamaan aina näiden biovanhempien menoja ja lastenhoito-ongelmia!!!kyllä sitä lasteb ehdoilla pitäisi elää, eikä itkee joka kissanriostiäisen väliin jäämistä!!
lasta en minä ainakaan koskaan ole syyttänyt, vaan lähinnä hänen äitiään joka ei osaa elää niin että hänellä on vastuullisempaa tekemistä kun bileet, kampaaja, matkustelu jne..ja me mielelämme lasta otamme mutta silloin kun isä on vrk:t läpeensä töissä, en minä ala hoitamaan jatkuvasti lasta, itsekkin loppumetreillä raskaana ja väsyneenä!!!mutta tätä en tiennyt ottaessani lapsellista miestä, en todellakaan kuvitellut minkä huudon ja haukkumisen ansaitsen exältä jos en jaksa hänen lastaan aina olla hoitamassa, tai että yhtäkkii lapsi meillä onkin kolme kertaa sen ajan mitä tutustuessamme!!!mutta siis LAPSIA ei pidä koskaan syyttää, vaan AIKUISIA!!! tai lähinnä VANHEMPIA, joille lapsi ei ole kun este!!!!
siis aivan juuri näin. Oikeat vanhemmat saa sanoa olevansa ihan piipussa ym. mutta jos äitipuoli sanoo että ei jaksa, ja kertoo vaikka miehelleen asiasta että ei jaksa koko ajan hoitaa hänen lastaan ym. niin se on sitten melkein maailmanloppu, kauheeta ämmää ollaan ym. biovanhemmilla on ja saa näköjään olla menoja niin paljon kuin lystää ja meikäläiset menee sitten niitten mukaan että jos sattuu kk jäämää pari tuntia vapaata lapsista ja kodista.
 
kiitti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 16:10 minä kirjoitti:
täällä on kyllä ihme ajatusta miesten nykyisten pitäisi revetä kaikkeen varsinkin eän lapsien kohdalla... omista viis kunhan ne tulee saamaan luxus hoitoa! siis halooo kyllä biologiset vanhemmat hoitavat tenavansa! nykyisellä ei todellakaan ole mitään velvollisuuksia vaikka on nyt sitten miehen jolla on lapsia valinnutkin!!! on se kumma että nää lasten omat äidit ei viitti mukuloitaaan hoitaa!!! vai onko ihan puhtaasti kiusan teosta kii sysätään kaikki sinne miehen perheelle jospase nykyinen vaikka ottais ja lähtis kun kyllästyy... välillä tuntuu kyllä siltä !! jos on kakaroita tehny niin ne myös hoitaåkoon..
No eikö se mies ole biologinen vanhempi???Joten mitä tarkoittaa tämä joka jutussa oleva SAMA valitus:..lasten omat äidit ei viitti mukuloitaan hoitaa..jne..???TOSI kiva tunne kun miettii mitäs käy jos itselle sattuu jotain...kun on noin lämmin vastaanotto äitipuolelta.JA TÄMÄ SIIS ON IHAN OIKEASTI MINUN PAHIN PELKO!!!!täytyis varmaan lopettaa tän palstan luku, varsinkin kun tiedän "äitipuolen" olevan ko. kastiin kuuluvaa..
 
että MOLEMMILLA on oikeus tavata lapsiaan!!!! mutta onko sillä lähiäidillä OIKEUS siis suunitella elämänsä niin että lapsi on etäisän perheellä miten äidille sopii!!! siis meidän perheellä ei ole OIKEUTTA suunnitella elämäämme, ei OIKEUTTA käydä töissä eikä OIKEUTTA sanoa joskus että meille ei sovi ottaa etälasta vkolopuksi, kun omakin hoidossa, jos on suunnitteilla jotai aikuisten juttuja???haluun tietää mikä oikeus tällä äidillä on haukkua, ja moralisoida tällöin meitä, kun hänen omat kissanristiäiset jää LAPSEN TAKIA VÄLIIN..sehän se maailmanloppu sitten onkin!!!

koskaan ei mieheni lapsi ole ollut ei tervetullut meille, tämä on yhtälailla hänenkin kotinsa, ja saa viettää täällä aikaa niin paljon kuin haluaa ja voi, mutta niillä ehdoilla että mekin olisimme kotona..ei voida töistä lintsasta sen takia että äiti pääsee kampaajalle, tai onkin ottanut äkkilähdön etelään, miettimättä sen kummemmin sopiiko meille hoito!!siis kyse on joo BIOLOGISESTA vanhemmasta eli isästä,mutta ei kuule ydinperheissäkään biovanehmmat voi vaan tehdä asioita ja pakottaa muita kantamaan vastuu sillä aikaa lapsista!!!
eli kyllähän tuo vanhemmuus molemmilla säilyy, ja kummankin osapuolen olisi käyttäydyttävä kuin vanhempien kuuluu, en minäkään äitinä voi ja halua vaatia muita kantamaan vastuuta lapsestani niin ett pääsen toteuttamaan kaiken mitä haluan ILMAN LAPSIA,minä ainakin elän lapsieni ehdoilla,enkä vaihtaisi päivääkään pois!!
totta hemmetissä narisen, kun tuntuu ettei minulla uudella puolisolla ole OIKEUTTA mihinkään, muuhun kuin mahdollistaa etälapsen vierailut ja hoito, ett exä saa painella piikkarit suorina baanalla, ja jos todellakin kieoltäydymme, niin kyllä mieheni on juuri se vastuuton isä, joka ottaa lasta vain kun hänelle sopii..huh huh!!!!eli enemmän koen että olemme lapsenhoitaja etälapselle, kuin mitään muuta!!!
mutta joskus voisi äiti katsoo peiliin, ja miettiä miksi ihmiset käy töissä, miksi ihmiset eivät voi elää toisten menojen ehdoilla aina,miksi meillä on ELÄMÄ!!!!
 
mie
Itse olen kirjoittanut kritiikiä näille jotka valittavat miehensä lapsista, mutta nyt tässä on juuri sellainen tapaus jonka ymmärrän täysin! Koita jaksaa! jospa tämä bio-äiskä joskus ymmärtäisi että reilu pitäs olla molempiin suuntiin!
 
vanhapiika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 17:42 lukekaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 10:14 punatukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Täysin samaa mieltä!!! :wave: Kyllä aikuisissa se vika on, EI lapsissa. En ymmärrä miksi viattomia lapsia syytetään, jos MIEHET OVAT LAISKOJA ja SAAMATTOMIA tai viihtyvät paremmin harrastuksissa kuin kotona!!!
LUKEKAA NYT HERRANEN AIKA VAIKKA AP:n TEKSTI. EI OLE KÄYNYT SYYTTÄÄ LAPSIA!!!!!! JOTEN jollei teillä ole muuta aikaa kun länkyttää näistä että äitipuolet valittaa miestensä lapsista niin olkaa kirjoittamatta ja älkää tulko tänne lukee jos tahaltee ymmärrätte väärin ja haluatte vaan vääristää sanoja ja pilkata ettekä vaikka antaa auttavia sanoja !!!!!!!!
Jos kirjoitetaan että ärsyttää kun mies tai lapsen oikea äiti ei sitä tai tätä, niin tarkoittaako se muka suoraan että inhoo lasta....EI!
Et tainnu ite tajuta tätä textiä. LUE KOKO KETJU!!!! Niin ymmärrät!!! \|O Kannattaa AINA lukea KOKO KETJU NIIN TIETÄÄ MISSÄ MENNÄÄN!!!! \|O
 
uusio-äippä
Komppaan viimeistä. Lukekaa koko ketju ajatuksella.
Älkääkä ainoastaan niitä kohtia,joissa teidän veri kuohahtaa.

Pointti on: Miksi "äitipuolet" hoitavat enemmän etälapsia kuin biologinen äiti?

Tai miksi "äitipuolet hoitavat enemmän miestensä lapsia,kuin lasten biologiset vanhemmat?

Eikö jokaisen tulisi ensisijassa kantaa vastuu omista lapsistaan.

Täällä huutelevat äidit kauhuissaan,että mitä he tekevät jos sattuvat kuolemaan ja "äitipuoli" onkin "hirviö". Vinkkinä teille: Voitte tehdä testamentin ja siihen laitatte henkilön nimen,jonka haluatte lastenne holhoojaksi ja huoltajaksi.
Tätä yleensä noudatetaan,varsinkin,jos isä ei ole ollut huoltajana. Kannattaa tietenkin kysyä suostumus kyseiseltä henkilöltä.

 
kiitti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 20:00 uusio-äippä kirjoitti:
Komppaan viimeistä. Lukekaa koko ketju ajatuksella.
Älkääkä ainoastaan niitä kohtia,joissa teidän veri kuohahtaa.

Pointti on: Miksi "äitipuolet" hoitavat enemmän etälapsia kuin biologinen äiti?

Tai miksi "äitipuolet hoitavat enemmän miestensä lapsia,kuin lasten biologiset vanhemmat?

Eikö jokaisen tulisi ensisijassa kantaa vastuu omista lapsistaan.

Täällä huutelevat äidit kauhuissaan,että mitä he tekevät jos sattuvat kuolemaan ja "äitipuoli" onkin "hirviö". Vinkkinä teille: Voitte tehdä testamentin ja siihen laitatte henkilön nimen,jonka haluatte lastenne holhoojaksi ja huoltajaksi.
Tätä yleensä noudatetaan,varsinkin,jos isä ei ole ollut huoltajana. Kannattaa tietenkin kysyä suostumus kyseiseltä henkilöltä.
yhteishuoltajuudessa kyllä lähihuoltajan kuollessa, huoltajuus siirtyy etävanhemmalle.on kuule selvitetty juttu...Ja yhteishuoltajuuden halusin antaa juuri siksi etten olisi hankala ex...Olen sitä mieltä myös että totta kai MOLEMMAT vanhemmat/huoltajat ovat vastuussa lapsistaan, oli eronneet tai ei.. Toivottavasti meillä ei sitten liikaa haittaa exmiehen uutta elämää kun lapset ovat ihan n. 2-4vuorokautta/kk, eikä siis mitään lomia tmv..Paitsi jos ex haluaa toki saa..ei vielä vaan ole sellaista ihmettä tullut..Se ehkä on ärsyttänyt eniten tätä palstaa seuratessa, kun ei löydy kuin hirveitä lähiäitejä, joiden kakarat ei osaa käyttäytyä, ja äitipuoli kantaa kaiken vastuun..(aika lapatossu miehiä..ehkä six ex.iä :LOL: , kun eivät puutu mitenkään OMIEN lastensa kasvatukseen ja lähiäidin kasvatustyyliin...ainiin..se lähihän ei anna osallistua..)Kyllä se vaan niin taitaa olla että joka kolikolla on molemmat puolet..ja mitäs lueskelen näitä juttuja(oma moka).enkä edes lukenut kokoketjua :LOL:
 

Yhteistyössä