jaksaa, ei jaksa, jaksaa, ei jaksa

  • Viestiketjun aloittaja varaäippä
  • Ensimmäinen viesti
Toivoton
Ihanaa huomata/kuulla,että mä en ole yksin samanlaisessa tilanteessa... Meitä on viisi henkeä perheessämme. Minulla on yksi lapsi ja miehelläni kaksi. Kaikki asutaan 24h:ta 7pv viikossa saman katon alla. Mieheni lapsi(tyttö) oikein urakalla ärsyttää heti aamusta. Sylkee poikien päälle,tavarat lentelee seinille,jos ei saa tahtoa läpi. Isille ollaan sitten aivan enkeli ja isin tyttö. Lapset eivät näe äitiään ollenkaan. Minun poikani on välillä isänsä luona. Mulla on hermot niin loppu välillä... Mä olen puhunut asiasta mieheni kanssa ja hän on puhunut tyttärensä kanssa asiasta,mutta se EI auta. Mä en enää tiedä mitä tehdä.
 
äiti aina oikeassa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 10:14 punatukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Täysin samaa mieltä!!! :wave: Kyllä aikuisissa se vika on, EI lapsissa. En ymmärrä miksi viattomia lapsia syytetään, jos MIEHET OVAT LAISKOJA ja SAAMATTOMIA tai viihtyvät paremmin harrastuksissa kuin kotona!!!
Entäs se laiska ja saamaton ÄITI , lähiäiti, joka ei jaksa, pysty tai halua huolehtia lapsesta vaan olettaa, että muut ihmiset = etäisä ja tämän kumppani muuttavat ja peruvat menonsa, työvuoronsa, vapaa-ajan suunnitelmat ja ottavat lapsen hoitoon?!"

Ensisijainen vastuu lapsista on biologisilla vanhemmilla ja etenkin sillä jonka luona lapsi pääsääntöiseti asuu.

Kyllä nähdään, että äitipuoli on hirviö ja toimii vääriin ja isi on laiska eikä välitä, mutta entäs se Pyhä Äiti ? Mikä on hänen roolinsa lapsen suhteen, velvollisuutensa?
Omaa aikaa tarvitsee jokainen, kenenkään ei loputtomiin tarvitse jaksaa. Olipa sitten kyseessä työ, kotihommat, omat lapset tai puolison tekemät lapset.
 
Uusperheen äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 16:24 vieras kirjoitti:
Hyvä. Näytä miehellevaikka tämä ketju jos vaikka auttaisi. Omaa aikaa, aikaa oman lapsen kanssa. Se on tärkeää!!! Myös yhdessä perheenä on hyvä tehdä asioita. Kenekään ei pidä elää katkerana sillä se vaikuttaa tosi negatiivisesti myös parisuhteeseen ja seksin määrään ;) Omasta kokemuksestä tiedän. Tottakai äiti haluaa viettää aikaansa oman lapsesa kanssa kaksin. Minä käyn tyttäreni kanssa baletissa ja sen jälkeen aina kahvilassa. Meidän viikottainen oma juttu.
Minun mielestäni ei kannata ainakaan tätä ketjua näyttää miehelle jos haluaa saada jotain hyvää aikaan. Nää kirjoitukset ei oikein sovi lasten isän silmiin, koska ei kai isä halua nähdä miten uusioäidit "hylkii" miehensä lapsia! Itse ainakin isänä loukkaantuisin!
 
Dodo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 16:58 vanhapiika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 17:42 lukekaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 10:14 punatukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Täysin samaa mieltä!!! :wave: Kyllä aikuisissa se vika on, EI lapsissa. En ymmärrä miksi viattomia lapsia syytetään, jos MIEHET OVAT LAISKOJA ja SAAMATTOMIA tai viihtyvät paremmin harrastuksissa kuin kotona!!!
LUKEKAA NYT HERRANEN AIKA VAIKKA AP:n TEKSTI. EI OLE KÄYNYT SYYTTÄÄ LAPSIA!!!!!! JOTEN jollei teillä ole muuta aikaa kun länkyttää näistä että äitipuolet valittaa miestensä lapsista niin olkaa kirjoittamatta ja älkää tulko tänne lukee jos tahaltee ymmärrätte väärin ja haluatte vaan vääristää sanoja ja pilkata ettekä vaikka antaa auttavia sanoja !!!!!!!!
Jos kirjoitetaan että ärsyttää kun mies tai lapsen oikea äiti ei sitä tai tätä, niin tarkoittaako se muka suoraan että inhoo lasta....EI!
Et tainnu ite tajuta tätä textiä. LUE KOKO KETJU!!!! Niin ymmärrät!!! \|O Kannattaa AINA lukea KOKO KETJU NIIN TIETÄÄ MISSÄ MENNÄÄN!!!! \|O
Kuka jaksaa lukea näin paljon negatiivisia kirjoituksia?! :headwall:
 
Lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 15:23 Herätkää kirjoitti:
Nyt en halua yleistää, enkä siis tarkoita kaikkia kirjoittajia, mutta monen kohdalla huomaan että järki puuttuu! Herran jumala ihmiset! Siis kun te miehenne olette tavanneet, niin kai te olette tienneet että heillä on lapsia!!!
Ja jos ongelma on miehen laiskuus, niin ei kun kova kovaa vastaan tai kenkää persuuksille! Ei se ole lapsen syytä KOSKAAN , että on rankkaa.
Itsekin olen uus-perheen äiti ja toki joskus huomaan ärsyyntyväni kun lapsissa on ikäviä puolia yms. mutta ei tulisi mieleenikään sitä heille näyttää. Tottakai lapset kiukuttelevat ja ovat ikäviä jos he vaistoavat etteivät ole tervetulleita tai tuntevat olensa muuten epävarmaksi. Ajatelkaapa jos itse eroatte ja miehenne uusi puoliso kohtelee teidän lastanne eriarvoisesti ja esim. laiminlyö r-harjoitukset, hammasraudat tms. Tai pahimmassa tapauksessa ilmaisee lapsen kuullen , ettei halua hoitaa TOISTEN lasta. MIETTIKÄÄ IHMISET!!!! Aikuisten maailmassa lapset eivät ole syyllisiä! Hieman myötätuntoa eronnen perheen lapsille!
Viisaita ajatuksia, olen samaa mieltä!
 
Kunpa jokin taho valmentaisi eroavia pareja - eron jälkeen voi tapahtua aivan mitä tahansa, ja lapset voivat jäädä myös jalkoihin. Ei siinä auta moralisointi lasten edusta - kaikki eivät vaan välitä siitä. Osa ns. äiti- ja isäpuolista ei ikinä opi elämään vieraiden lasten kanssa.
 
kiiks
Nyt ihan ap:lle. Koeta jossain oikein rauhallisessa välissä itse rauhallisena ja hyvin pohditusti kertoa miehellesi, että et jaksa ja tarvitset hänen apuaan lasten kanssa. Ja tehkää selvä sopimus siitä miten etenette -kerro miten itse toivoisit asioiden olevan ja miten sinua voisi auttaa. Joskus vain on väänettävä rautalangasta. Perheneuvolakaan ei ole huono idea - etenkin jos lapsi oireilee jotenkin toisen vanhempansa tapaamattomuutta (sori, nyt en ole ihan varma olitko se sinä, joka oireilevasta lapsesta puhuit.)
Pidä oikeasti huoli omasta jaksamisestasi - ei varmasti ole yhtään hyväksi yhdellekään lapselle, jos sinä uuvut ja väsyt. Kuka silloin sitten hommaa pyörittää? Sun on saatava miehesi ymmärtämään, että niinkin voi käydä. Ja sitä paitsi väsymys saa kenet tahansa äreäksi ja se toisen lapsi ärsyttää kahta enemmän, vaikka mikään ei olekaan lapsen vika. Liian harvoin muistutetaan siitä, kuinka tärkeää olisi nähdä oman jaksamisensa rajat ja osata pitää huolta itsestään. Se on mun mielestä jokaisen aikuisen oikeus ja velvollisuus.

Ja sitten taas tähän mihin tämäkin keskustelu on mennyt...Asian ydin ei ole siinä, kenen lapsi on vaan siinä ketkä häntä hoitavat ja hänestä huolehtivat ja kuinka he sen jaksaisivat parhaalla mahdollisella tavallaan tehdä. Ihan sama se on biologisen lapsen kohdalla silloinkin kun molemmat vanhemmat elävät yhdessä - välillä pännii ja ottaa päähän ja ei jaksaisi ollenkaan. Eikä mielestäni kukaan silloin kiellä tai moralisoi, jos äidiltä palaa pinna (miksei isältäkin) ja hän asiasta narisee ja nurisee ja jopa vähän uskaltaa kotona äksyilläkin ja olla huonotuulinen (voi kauhistus :snotty: ) Kummallisesti se sama väsyminen ja turhautuminen ei olisi uusperheessä oikeutettua. Ja lasten kanssa tilanteet voivat mun mielestä olla uusperheessä vielä hankalampia, koska edes se ei riitä, että saman perheen aikuiset olisivat kasvatuskysymyksistä samaa mieltä, vielä täytyy jotenkin edes yrittää pelata yhteen sen exän ja kenties vielä tämänkin uuden puolison ja perheen kanssa. Ja ei auta kuin silloin ottaa ja keskustella perheen työ- ja vastuunjako uusiksi ja yrittää luoda sellainen systeemi, jossa kaikki voivat ja jaksavat olla.

Ja minkä ihmeen takia yritetään sanoa että mitäs otit miehen jolla lapsia. älä sitten narise. Ihan hyvinhän kaikille voisi sanoa, että hankit lapsia, kyllähän se pitäisi tietää mitä se on, älä narise. Ei kukaan meistä varmasti tiedä etukäteen mitä lasten ja perheen kanssa tulee vastaan. Ihan täysi oikeus on jokaisella kasvaa siinä vanhemmuudessaan on sitten kyse omista tai vieraista lapsista! Parasta on huomata, että ei jaksa tai ei olekaan kaikkeen kykenevä ja pystyvä, ennenkuin huomaa olevansa katkera vanha ämmä ja pilanneensa oman elämänsä ja tehneensä monen muun elämästä inhottavaa. :(

Toivonpa vain meille kaikille paljon paljon viisautta ja kärsivällisyyttä ja itsensäkin ymmärtämistä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 23:43 kiiks kirjoitti:
Nyt ihan ap:lle. Koeta jossain oikein rauhallisessa välissä itse rauhallisena ja hyvin pohditusti kertoa miehellesi, että et jaksa ja tarvitset hänen apuaan lasten kanssa. Ja tehkää selvä sopimus siitä miten etenette -kerro miten itse toivoisit asioiden olevan ja miten sinua voisi auttaa. Joskus vain on väänettävä rautalangasta. Perheneuvolakaan ei ole huono idea - etenkin jos lapsi oireilee jotenkin toisen vanhempansa tapaamattomuutta (sori, nyt en ole ihan varma olitko se sinä, joka oireilevasta lapsesta puhuit.)
Pidä oikeasti huoli omasta jaksamisestasi - ei varmasti ole yhtään hyväksi yhdellekään lapselle, jos sinä uuvut ja väsyt. Kuka silloin sitten hommaa pyörittää? Sun on saatava miehesi ymmärtämään, että niinkin voi käydä. Ja sitä paitsi väsymys saa kenet tahansa äreäksi ja se toisen lapsi ärsyttää kahta enemmän, vaikka mikään ei olekaan lapsen vika. Liian harvoin muistutetaan siitä, kuinka tärkeää olisi nähdä oman jaksamisensa rajat ja osata pitää huolta itsestään. Se on mun mielestä jokaisen aikuisen oikeus ja velvollisuus.

Ja sitten taas tähän mihin tämäkin keskustelu on mennyt...Asian ydin ei ole siinä, kenen lapsi on vaan siinä ketkä häntä hoitavat ja hänestä huolehtivat ja kuinka he sen jaksaisivat parhaalla mahdollisella tavallaan tehdä. Ihan sama se on biologisen lapsen kohdalla silloinkin kun molemmat vanhemmat elävät yhdessä - välillä pännii ja ottaa päähän ja ei jaksaisi ollenkaan. Eikä mielestäni kukaan silloin kiellä tai moralisoi, jos äidiltä palaa pinna (miksei isältäkin) ja hän asiasta narisee ja nurisee ja jopa vähän uskaltaa kotona äksyilläkin ja olla huonotuulinen (voi kauhistus :snotty: ) Kummallisesti se sama väsyminen ja turhautuminen ei olisi uusperheessä oikeutettua. Ja lasten kanssa tilanteet voivat mun mielestä olla uusperheessä vielä hankalampia, koska edes se ei riitä, että saman perheen aikuiset olisivat kasvatuskysymyksistä samaa mieltä, vielä täytyy jotenkin edes yrittää pelata yhteen sen exän ja kenties vielä tämänkin uuden puolison ja perheen kanssa. Ja ei auta kuin silloin ottaa ja keskustella perheen työ- ja vastuunjako uusiksi ja yrittää luoda sellainen systeemi, jossa kaikki voivat ja jaksavat olla.

Ja minkä ihmeen takia yritetään sanoa että mitäs otit miehen jolla lapsia. älä sitten narise. Ihan hyvinhän kaikille voisi sanoa, että hankit lapsia, kyllähän se pitäisi tietää mitä se on, älä narise. Ei kukaan meistä varmasti tiedä etukäteen mitä lasten ja perheen kanssa tulee vastaan. Ihan täysi oikeus on jokaisella kasvaa siinä vanhemmuudessaan on sitten kyse omista tai vieraista lapsista! Parasta on huomata, että ei jaksa tai ei olekaan kaikkeen kykenevä ja pystyvä, ennenkuin huomaa olevansa katkera vanha ämmä ja pilanneensa oman elämänsä ja tehneensä monen muun elämästä inhottavaa. :(

Toivonpa vain meille kaikille paljon paljon viisautta ja kärsivällisyyttä ja itsensäkin ymmärtämistä :)
:flower:
 
Joo, tiesin kyllä, että miehellä on lapsia. Enkä todellakaan ajatellut, että se olisi ongelma, olen aina toisten lapsista pitänyt. Mutta mitenkään en voinut arvata, että lasten äiti tekisi kaikkensa pilatakseen minun ja lasten välit. Että lapsia aivopestäisiin siihen, että minä olen kamala h.uora, joka varasti lapsilta isän (mikä ei tosiaan pidä paikkaansa). Sitten lapsilla kiristettiin, jotta mieheni tekisi aisoita, jotka loukkaavat minua. Alussa mieheni lasten vuoksi suostuikin exänsä aivoituksiin, koska ikävöi lapsiaan. KYLLÄ, tiedän, ettei mikään tästä ole lasten vika. Mutta minkä minä sille voin, että joka kerta lapset nähdessäni muistan kaiken ikävän ja suojamuuri tulee ympärilleni?
Sitäkään en ymmärrä, miten voisin tuntea nämä joka toinen viikonloppu vierailevat lapset perheeni jäseniksi? Edes mieheni ei ajattele niin. Eivätkä lapset pidä kotiamme kotinaan, heillähän on koti siellä, missä elävät, missä on koulu ja kaverit. Lapset ovat osa mieheni ex-perhettä, josta mieheni itse lähti, eikä siis tuohon perheeseen enää kuulu. Lapset toki ovat edelleen mieheni lapsia ja meille aina tervetulleita. Ja mitä tarkoittaa tasaveroinen kohtelu etä- ja lähilasten välillä? Eikö jo tilanne tee siitä mahdottoman, kun toisten kanssa eletään arkea ja toiset vain käyvät kahden viikon välein? Vai pitäisikö minun ostaa aina vaatteita miehenikin lapsille, kun yhteisellemme ostan? miehenihän maksaa elareita. Lapsilla toki on meillä vaatteet, eivät tuo kotoaan mitään. Lomailleet olemme mieheni lastenkin kanssa, mutta kyllä meillä on oikeus lomailla tämän "ydinperheemme" keskenkin. Ei kai lapset, jotka eivät elä kanssamme, sanele koko elämäämme?
Tämä ei liittynyt ap:n viestiin, mutta näitäkin asioita on käsitelty.
 
Lumikki
Minä ajattelen niin, että mieheni lapset ovat tervetulleita meille koska haluavat, koska heidän isänsä asuu meillä - tämä on siis heidän toinen kotinsa. Mieheni lapset ovat meillä lähes kaikki juhlapyhät, eikä se minua häiritse, koska niin ovat omatkin lapseni. Omien lasteni äitipuoli ei halua lapsiani heille juhlapyhiksi, eikä mielellään muulloinkaan. Mieheni lapset ovat meillä lähes joka viikonloppu ja useita kertoja viikollakin. Me haluamme olla perhe, jossa kaikilla on tunne, että ovat sen jäseniä tasavertaisesti.
 

Yhteistyössä