Jani Raappana on kuollut

  • Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti
"anonyymi"
Ai se oli se tyyppi. Eipä ollut yllätys.
Kaikki suomalaiset ovat narsisteja. Te ette niinku välitä yhtään. Siis kaikki suomalaiset ovat niin tyhmiä. oikeesti. mä oon niin kyllästynyt kaikkiin suomalaisiin ja tähän suomeenkin. Ajatelkaa nyt vähän, että minkälainen elämä janilla oli. aika paska elämä eikö vain? jani oli hyvä poika. janilla oli tosi paska elämä. jani ois kyl ansainnut paremman elämän. ja sit ne tyypit jotka hakkasivat kirveellä sen sormet pois ni kyl on aikamoista porukkaa. Jani oli jotenkin erilainen ku kaikki muut siinä. esimerkiksi se kimmo oli sellanen joka luuli et se muka oli jotain, niinku cool tai jotai, vaik se ei ollu yhtään cool. jani ei ansainnut kuolemaa... Mua ihan itkettää. RIP JANI !!!! :(( jani oli paras.
 
lol
Pointti tekstissä oli se että narkkari saa tehdä mitä vaan ja häntä ymmärretään, onhan hän sairas kun käyttää huumeita. Mutta jos tavallinen suomalainen töissä käyvä ihminen tekee niin se on tuomittavaa. itse se narkkari on sen valinnan tehnyt kun on ruvennut käyttään huumeita. siinä on ihan turha syyttää mitään kotioloja tai muutakaan. jokainen tekee sen valinnan itse. jos on niin heikko ja koti olot on perseestä niin silti se valinta on vain ja ainoastaan sillä narkkarilla. ei kukaan pakota (äärimmäisen harvoin). Paskoista oloistakin voi kasvaa tasapainoisia ihmisiä. narkkarin huumeidenkäytöstä on ihan turha syyttää kotioloja, valtiota, koulua, päiväkotia, ystäviä tai ylipäätänsä yhtään mitään muuta kun narkkaria itseään!!! PISTE!!!
älä puhu potaskaa
 
mäva
Suomalaiset, mulla hävettää olla yksi teistä. Kattokaahan peiliin ja sitten kun ootte täysin varmoja, että olette itse täydellisiä niin harkitkaa sitten uudelleen sitä netissä riehumista..? Huomaa, että ihan aikusetkin ihmiset kirjottelee kaikennäköstä netissä.. kun se nyt vaan on niin helppoa naamattomana tuntemattomalle ihmiselle päätä aukoa. Ja voin sanoa, että te ette varmaan yksikään Janin haukkujista Jania tuntenut, joten suosittelen siis olemaan hiljaa. Todellisuudessa ette meinaa tiedä, millanen tämä ihminen oikeasti oli. Harvinaisen typerää porukkaa, jos sokeasti pelkän dokumentin perusteella tuomitsette ihmisen.. Että sellasta. Tämä ysiluokkatytär Rollosta on puhunut.
 
Minä.
Haluun sanoo tähän asiaan sen verran että...

Kun katsoin elokuvaa, niin elokuvan perusteella Jani vaikuttaa luonteeltaan oikein mukavalta, nuorelta, miehen alulta jonka kanssa viettäisi mielellään aikaa.. :)

Sitten kun mennään ihan asiaan. Eli elokuvahan kertoo huumeriippuvuudesta ja siinä sivussa kaikesta rötöstelystä, niin näitä tekoja oon ehdottomasti vastaan, tietysti ne on, naurettavia, tyhmiä, lapsellisia ja arvottomia tekoja !

Mutta otetaampa nyt huomioon kuitenkin tämäkin fakta minkä ihmiset tuntuu monesti unohtavan ja Jani sano tämän elokuvassa ihan itse suoraan.. eli hän alotti narkkaamisen 14-vuoden vanhana ja siihen samoihin aikoihin rötöstelyn.

No nytpä voidaan seuraavaks sitten miettiä et onko tuollanen 14vee lapsi vaiko ihan vitun aikuinen?

Oon ite ehdottomasti tuon ekan vaihtoehdon kannalla. Muistan kuinka itsekin 14-vuotiaana ajattelin olevani jo kovinkin iso ja aikuinen tavoiltani, mutta nyt jälkeen päin kun muistelen sitä niin empä ollut sitten yhtään..

Sitten paljon on asiat kanssa kiinni nuoren luonteesta. Löytyykö siitä paljon semmosta et se on tosi villi ja sosiaalinen yms. näin voi olettaa että tälläinen rohkeampi nuori sortuu helpommin kokeilemaan huumeita ja rötöstelemään kuin kiltti, herkkä ja tunnollinen nuori.

Se mikä näitä kaikkia kuitenkin yhdistää, jos nyt ihan kokonaan unohdetaan nuo luonteen omasetkin jutut. Niin se että 14-vuotias on ylä-asteen kahdeksannetta luokkaa käyvä, juuri pahimmassa murrosiässä oleva kapinoiva teini. Jokainen uhmaa omia vanhempiaan vastaan ja kokeilee rajojaan. Jani sitten kokeili tällä kyseisellä tavalla.....

Suurin osa nuoruuden tehdyistä virheistä jää kuitenkin sinne nuoruuteen, eikä ne enää aiheuta hallaa siinä vaiheessa kun olet aikuinen. Mutta valitettavasti on myös niitä nuoruudessa tehtyjä virheitä, jotka voivat seurata pitkällekkin aikuisuuteen.. Ja se on just se että jos sä jäät koukkuun huumeisiin, niin niistäpä onkin sitten helvetin vaikee päästä irti oli sulla ikää 20 tai 38 !!!

Haluun nyt valasta teille jokaselle miltä huumeriippuvuudesta irti pääseminen tuntuu:

JOKAISELLA meillä on omat mielitekomme.

Joku voi rakastaa seksin harrastamista ylikaiken.

Joku taas makeaa yli kaiken.

Jos nyt vaikka otetaan semmonen esimerkiksi että ET SAISI enää _IKINÄ_ itsetyydyttää tai harrastaa seksiä, niin kuvittele se tunne ja kerro vielä sadalla niin tiedät miten paljon se ottaa päästä huumeista irti !!!!

Janin muistolle. :(
 
Snaagut
Jani vaikutti mukavalta tyypiltä mutta eksyi vaan väärälle polulle. Te jotka jania haukuttu ette tiedä millaista on olla koukussa huumeisiin, ei niistä niin vaan eroon pääst "hei en narkkaa enää ja sihen loppu käyttö" miettikää ihmiset mitä puhutte. Tiedän kokemuksesta millaista on olla koukussa huumeisiin.
 
JUPI_55V
On todella masentavaa, että nuoruudessa liian moni kadottaa otteen elämäänsä usein peruuttamattomin seurauksin. Mutta rottakokeiden perusteella tiedetään , että n. 10 % populaatiosta on vaarassa ajautua hallitsemattomaan päihteiden käyttöön. Eli asia olisi kirjoitettu geeneihimme. Kuka tietää.

Mielenkiintoiseksi asian tekee, että ovatko ko. henkilöt aina samoja ympäristöstä riippumatta?
Kyllä ympäröivä todellisuus korreloi positiivisesti käyttäytymismallien kanssa.
Mielestäni tällaiset ongelmat eivät merkittävällä tavalla ole kulttuurisidonnaisia, mutta eri kulttuurit ja yhteiskunnat pyrkivät hoitamaan esiin työntyvä ongelmavyyhteä eri tavoin, mutta loppujen lopuksi lähes yhtä laihoin tuloksin vain todeten vääjämättömän ongelman osaksi vallitsevaa todellisuutta.

Usein kuitenkin on nähtävissä, että kun yhteisön koko kasvaa yli ns. sosiaalisen kontrollin raja-arvon joka voisi olla vaikkapa joku 200-400 yksilöä, alkaa ongelmien määrä kasvamaan yli populaation suhteellisen ja ehkäpä siis myös geneettisen odotusarvon (tieteellienn hypoteesi).

Tämä aihe on yleisellä tasolla mielenkiintoinen ja keskutelu asiasta olisi toivottavaa.
 
vierailija
Ite en ole huumeita käyttänyt, enkä tiedä mitä on olla riippuvainen, mutta muakin ärsyttää kun tosi moni tuomitsee ja sanoo että hyvä kun kuoli.

Tunnen paljon narkkareita ja monet heistä on paljon viisaampia ihmisiä kun tämän palstan mammat! Kovia kokeneita ja elämää nähneitä ihmisiä, monesti ihmisraunioita. Täällä palstalla tosiaan on vaan kermaperseitä kultalusikka suussa syntyneitä jotka eivät tiedä elämän vaikeuksista mitään. Huumeiden käyttäjät ovat monesti herkkiä ihmisiä jotka eivät vaan kestä elämisen vaikeutta ja ajautuvat kokeilemaan huumeita ja pian ollaan koukussa.

Vituttaa kun jotkut joilla on aina ollut helppoa, tai jos ei ole ollut, ovat selvinneet muuten kuin narkkaamalla, tulevat selittämään että hyvä että kuoli ja kaikki narkit joutais kuolla.

Toivottavasti teidän lapsellenne ei tule koskaan päihdeongelmaa. Varmaan tappaisitte oman lapsennekin sitten.
Puhut pelkkii faktoja
 
vierailija
"Moniko hirttää oikiasti ittesä polvet koukussa, kädet nyrkissä? Öö, pistääkö kellään pätevällä täällä selittävällä tuohon kenties mitään vastausta?! "

Aika moni. Mitä siinä on kummallista??
Joo on se ihmeellistä jos hirttää itseensä polvet koukussa ja kädet nyrkissä ja mun mielestä toi ei oo Rapiksen oikea kuva kun olin sen kans Riihimäen vankilassa V 2008 samassa korttipöydässä puolivuotta ja Jani oli kyllä ihan erinäköinen kun noissa kuvissa
 

Yhteistyössä