Jani Raappana on kuollut

  • Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti
addikti
Joo ihmettelen suuresti miks ihmiset haukkuu tääl tota Jania?! Tosiaan se oli jonku lapsi! En itse tuntenut Jania,mutta ärsyttää nuo ihmisten kommentit!
Itellänikin on aika rankka tausta ja KYLLÄ aion kertoa lapsilleni kun ovat tarpeeksi vanhoja mitä kaikkea maailmassa voi olla. En halua että lapseni elävät missään pumpulimaailmassa kasvaen ihmisiksi jotka eivät ymmärrä elämän oikeista ongelmista mitään!
 
- Jani hirtti itsensä, koska ei pystynyt lopettamaan huumeita, eikä sen takia, että hänen äitinsä olisi jollain tavalla huono.
Näimpä. Käsittämättöminta koko tässä jutussa on väite "huumeet eivät liittyneet kuolemaan" joka luki muistaakseni Iltalehdessä (ja joka on ainoa, mitä asiasta tiedän)
Mitä taas elokuvaan tulee, en ole sitäkään nähny, mutta mulla ei ole mitään syytä epäillä, että se olis pätkääkään epärealistinen. Kun kaikki huumeidenkäyttäjät ei ajaudu samanlaiseen rikollisuuteen.
Läheisten tuska siitä varmasti puuttuu, mutta se nyt oli tehty addiktin näkökulmasta. Ja addiktin elämä voi olla helvetti päänsisällä, vaikka näyttäis tosi coolilta ja hienolta elämältä. Olen itse ihannoinu sellasta elämää ja mut pelasti tuholta se, että satun kuuluman siihen 80% ihmisistä, joka ei ole addikteja. Meidän 5 hengen jengistä tällähetkellä 2 on hoidonkäynetä ja raitistuneita, yksi on juova alkoholisti ja kaksi lopetanu päihteiden käytön ihan vaan siksi, että sai siitä elämästä tarpeekseen. Ei aika onnellinen loppu meidän jengillä keskimäärin.
 
On se vaa sillee itel tulee 40 täytee huumehuuruiset vuodet takana nykyää rakas nainen 3 lasta jne. Hepatiitti hoito alkaa helmi-maaliskuus mut vielki ärsyttää kommentit ihmisestä joka toi totuuden silmiemme eteen. Elokuvan perusteella Jani oli varmaan herkkä tunteva ihminen kuten me jokainen kun vaan saamme sen julki tuotua. Mul alko puhuhuminen avoimest vast ku kävin seurustelee sellasen naisen kaa kuka kuuntelee jatajuu ja ymmärtää eikä tuomitse. SITÄ ON RAKKAUS
 
fff
mieluummin elänkin tässä omassa pumpulimaailmassa kuin tuollaisessa. Haluan myös että lapseni elävät mieluummin tässä pumpulissa tai vaikka kuplassa kultalusikka suussa kuin tietävät mitään tuollaisesta! Teen kaikkeni, ettei meillä lapset aloita edes tupakan polttamista (on tutkittu, että nuoret jotka aloittavat tupakan polton kokeilevat myös herkemmin huumeita ) <-- tämäkin pumpuli mamma tiedä asioista ei sit hevonvittuakaan :) oon niin vitun huolehtievainen että huuhuh, ja mitä vitun väliä jos käyttää huumeita? ihmisiä ne on siinä missä muutkin? nään joka päivä ympärilläni huumenkäyttäjiä ja silti itse en käytä. ite se lapsi päättää mitä elämältään tahtoo, vanhemmat ei sitä päätä sen olen huomannut, mitä enemmän lasta kieltää sitä enemmän se sitä tekee.. RIP JANI!
 
dd
[QUOTE="sad";22489114]Eikö Jani siinä leffassa sanonut jotain huonoista kotioloista?[/QUOTE]

huumepäissään sanotaan nyt mitä vaa? ja myös kännissä? tämä o itsestään selvyys.... jania on turha syyyttää mistään, tai janin äitiä, tai ketään, ite teki oman elämän valinnan, tiijän monta jotka on riippuvaisia subuun ja sun muihin. ja haluis irti mutta ei vaan pysty.
 
ddd
Ite en ole huumeita käyttänyt, enkä tiedä mitä on olla riippuvainen, mutta muakin ärsyttää kun tosi moni tuomitsee ja sanoo että hyvä kun kuoli.

Tunnen paljon narkkareita ja monet heistä on paljon viisaampia ihmisiä kun tämän palstan mammat! Kovia kokeneita ja elämää nähneitä ihmisiä, monesti ihmisraunioita. Täällä palstalla tosiaan on vaan kermaperseitä kultalusikka suussa syntyneitä jotka eivät tiedä elämän vaikeuksista mitään. Huumeiden käyttäjät ovat monesti herkkiä ihmisiä jotka eivät vaan kestä elämisen vaikeutta ja ajautuvat kokeilemaan huumeita ja pian ollaan koukussa.

Vituttaa kun jotkut joilla on aina ollut helppoa, tai jos ei ole ollut, ovat selvinneet muuten kuin narkkaamalla, tulevat selittämään että hyvä että kuoli ja kaikki narkit joutais kuolla.

Toivottavasti teidän lapsellenne ei tule koskaan päihdeongelmaa. Varmaan tappaisitte oman lapsennekin sitten.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, jos elämä menee vaikeasti usein sorrutaan ryyppäämään tai huumeita käyttää, ihmisiä ne on siinä missä muutkin, itsekkin tunnen narkkareita jotka on viisaita, ei mitään tyhmiä.
 
jepujee
Kyllä tää elokuva pysäytti ja varsinkin kun itse katsoin vastaavaa vierestä.
Se,että Suomen kamaralla tällasta "paskaa" tehdään on pelkästään hyvä niin jotkut ruusuilla nukkuvatkin voivat miettiä millasta elämää se joillain voi olla jos kotoa lähtiessä ei annettu muita eväitä kuin kuivunut käntty. Tuosta elokuvasta puuttuu vaan se omaisten tuska ja avuttomuus,tai entäpä jos tällä Janillakin kasvoi hätä ja tuska sisällään morkkiksen lisäksi?
Miettikääpäs. Entäpä jos joutuisit oman lapsesi hautaamaan jo mielessäsi,katsomaan vierestä,rakkaan vauvasi viettäessä samanlaista elämää kuin tässä dokumentissa?
Sykähdyttääkö?
 
Lapista myös...
[QUOTE="Lapin tyttö";23267138]Dokkarin jo aikasemmin katsoneena totean vain, että minun mielestä se antaa liian siloitellun ja kauniin kuvan huumeiden käytöstä.[/QUOTE]

sun kanssa...
 
onhan tää nyt jo nähty
JOs mä nyt lähden tosta ovesta ulos ja rupeen tappaan ihmisiä kun mua haluttaa tappaa. Niin enhän mä siitä linnaan joudu kun jokainen saa elää niinkun haluaa ja mä nyt haluan tappaa? näinkö se meni? narkki saa vahingoittaa itseään, lähimmäisiään ja ihan vieraitakin ihmisiä? niin miksen mä sitten saa. ihan tavallinen, töissä käyvä perheen äiti?? MIKSI EN??
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja onhan tää nyt jo nähty;23268211:
JOs mä nyt lähden tosta ovesta ulos ja rupeen tappaan ihmisiä kun mua haluttaa tappaa. Niin enhän mä siitä linnaan joudu kun jokainen saa elää niinkun haluaa ja mä nyt haluan tappaa? näinkö se meni? narkki saa vahingoittaa itseään, lähimmäisiään ja ihan vieraitakin ihmisiä? niin miksen mä sitten saa. ihan tavallinen, töissä käyvä perheen äiti?? MIKSI EN??
Siellä taisi mennä koko homman pointti ohi että heilahti. Ei jatkoon. Kukaan ei ole tainnut täällä (tai elokuvassa, jos edes katsoit sen) glorifioidan huumeidenkäyttöä, toisin kuin taisit olettaa? Missä lukutaito?
 
"kingis"
eipä toi mitään uutta näyttäny mut olis kiva loputkin videot.. jos 160h kuvas ni miks vaan 1,5h elokuva:/ vähän säälitti se jani,onhan se vaikeeta lopettaa kaman käyttö jos kaikki sun läheiset kaverit käyttää.. noinhan käy monille kapinallisille teineille jotka haluaa päänsekasin..sit vaan vuodet vierii eikä ole enää ulospääsyä:( aika herttaisen oloinenkin oli
 
"mammamia"
Helsinkiläisnäkökulmasta se oli ainakin yököttävä. Ne nuoret vaikutti niin tyhmiltä ja siinä helposti ajatteli että huumeet tekee tyhmäksi. Ne puhuikin niin typerästi murteella ja ennen kaikkea puhui tyhmiä juttuja.

Ei tullut yhtään hinkua olla heidän kanssaaan missään tekemisissä. Näin sanoi poikani.
 
[QUOTE="mammamia";23269006]Helsinkiläisnäkökulmasta se oli ainakin yököttävä. Ne nuoret vaikutti niin tyhmiltä ja siinä helposti ajatteli että huumeet tekee tyhmäksi. Ne puhuikin niin typerästi murteella ja ennen kaikkea puhui tyhmiä juttuja.

Ei tullut yhtään hinkua olla heidän kanssaaan missään tekemisissä. Näin sanoi poikani.[/QUOTE]

Sun kirjoituksesi todistaa sen, että helsinkiläiset ne vasta tyhmiä onkin.
 
19 v. Sa
Olen toisaalta iloinen että olen nähnyt myös elämän varjopuolen ja huumeongelmia, koska nyt ajattelutapani ei ole niin mustavalkoinen. Olisi kauheaa jos luulisin kaiken olevan pelkkää ruusuilla tanssimista! Miten kapea ja suppea ajattelutapa joillakin on. Hirveää.

Narkkarit ovat ihmisiä siinä missä muutkin, heillä vain on päihdeongelma. Mitä pahaa ne narkkarit teille ovat tehneet, jotka ette edes tunne heitä? Kauhistelette miten jotkut voivat elää niin.. Suurin osa narkkareista haluaisi lopettaa. Ei se ole niin helppoa.

Itse olen myös eräällä tapaa tutustunut tuohon elämäntyyliin ja ottanut selvää asioista ja ajatusmaailmani on paljon rikkaampi kuin kermapersepenskoilla.
Miten sä voit edes sanoa, että mitä pahaa ne narkkarit ovat teille tehneet, se on tosiasia että narkkarit tekee AINA jollekkin pahaa . En oo koskaan kuullut narkkarista, joka olis rehellinen eikä olis koskaan pilannut jonkun muun elämää, tai ollut ainakin jollain tavalla haitaksi. Eikä sillä ole mitään väliä haluaako narkkari lopettaa vai ei, itse he on kuoppansa itelle kaivanu ! :(
 

Yhteistyössä