Jatkuva riita miehen kanssa siitä, miksi en käytä kihlasormusta koko ajan!

  • Viestiketjun aloittaja koruton
  • Ensimmäinen viesti
koruton
En ole yhtään koruihminen ja omistan helposti turpoilevat sormet ja vaikka sormus on simppeli ja "helppo" pitää, niin en aina pidä mutta yhtä sitoutunut häneen olen kuitenkin sormuksella ja ilman. En tajua tätä. Naurettava asia kun miettii maailman ongelmia mutta ukon päähän tämä ei mene.
 
Jatka sinnikästä muistuttamista, että olet naimissa hänen kanssaan. Sormus ei ole mitenkään maaginen siinä mielessä, että se pois otettaessa juridinen, symbolinen, henkinen ja sosiaalinen yhteissopimus lakkaa olemasta todellinen teidän välillä.
 
Viimeksi muokattu:
nnnngh
Me käytämme aina kun olemme kodin ulkopuolella. Mies ei suostu aina käyttämään kahta, vaikka vartavasten teetimme ne niin, että sopivat yhteen ja olemme päättäneet molemmat mennä samanlaisilla sormuksilla. Siitä tulee joskus riitaa kun mies pelkää, että muut miehen pitäisivät sitä jotenkin typeränä, vaikka mitä hemmetin väliä on kahdella yksinkertaisella sormuksella joita ei edes huomaa erillisiksi.

Että joo, kyllä muakin ottaisi päähän jos ne sormukset kerran on kalliilla ostettu ja itsekin lakkaisin sitten pitämästä.
 
yxvaa
Mä otin sormuksen pois, kun ei naimisiinmenosta olla puhuttukkaan ja kihlauksesta jo kaksi vuotta.
Kosikoon sitten joskus kunnolla kun naimisiin haluaa. Näkyy unohtuneen miehenkin sormus pöydälle.

Itse olen joskus aikaa sitten puhunut naimisiinmenosta, mutta mies ei ole asiaan reagoinut, ainakaan kovin mukavalla tavalla, joten en kyllä mitään kihlasormustakaan aio pitää
 
"anette"
Minäkään en käytä sormustani kotona, kuten en myöskään muita koruja. Myös minulla on helposti turpoilevat sormet, ja sitä paitsi sormus on riesana pesuissa ja muissa kotitöissä. Laitan sormuksen sormeen aina töihin tai muualle ulos lähtiessäni. Joskus on käynyt niin, että sormi on sen verran turvonnut ettei se mahdu suosiolla. Silloin harvoin jätän sen kotiin. Vaatiiko miehesi siis, että käytät sitä yötäpäivää myös kotona? Riittäisikö jos tekisit kuten minä teen? Ja jos sormesi on aamulla niin turvonnut, ettei sormus mahdu niin näytä se miehelle ;)
 
kohta 8v naimisissa
kyllä menkin aluksi käytettiin mutta pikkuhiljaa jäänyt kun töiden takia ei kumpikaan voinut pitää. nytten sitten laitetaan jos lähdetään ulos tai on juhlat tms. ei tärkeää.
 
nnnngh
Pienestä on ihmisten sopu kiinni, palasta metallia
Kyllä mua ärsyttää ihan mikä vain asia josta on sovittu yhdessä ja sitten toinen ei teekään niin, vaikka on luvannut. Oli se sitten se, että käyttää koiran ainakin kerran päivässä ulkona tai se, että vastaa pyykeistä jos minä laitan ruokaa. Tai se, että jos on sovittu että hankitaan sormukset ja pidetään niitä.
 
okjuhu
Minulla mies laittoi sormuksen rasiaan heti vihkimisen jälkeen ja minulla sormus oli ehkä kolme vuotta sormessa jonka jälkeen se on ollut samassa rasiassa. Ei ole koskaan vaivannut mieltä. Ei sitä suhdetta sormuksella pidetä voimissa.
 
Kyllä mua ärsyttää ihan mikä vain asia josta on sovittu yhdessä ja sitten toinen ei teekään niin, vaikka on luvannut. Oli se sitten se, että käyttää koiran ainakin kerran päivässä ulkona tai se, että vastaa pyykeistä jos minä laitan ruokaa. Tai se, että jos on sovittu että hankitaan sormukset ja pidetään niitä.
Tossa ap:n viestissä taisi mies sopia yksipuoleisesti
 
"Niin"
Kyllä mua ärsyttää ihan mikä vain asia josta on sovittu yhdessä ja sitten toinen ei teekään niin, vaikka on luvannut. Oli se sitten se, että käyttää koiran ainakin kerran päivässä ulkona tai se, että vastaa pyykeistä jos minä laitan ruokaa. Tai se, että jos on sovittu että hankitaan sormukset ja pidetään niitä.
Korut on vähän eri asia. Voi olla itsestä riippumattomia esteitä korujen käyttämiseen. Kutina, allergia, hygienia, työ, jne loputtomiin.
 
"Lydi"
Mulle tuli mieleen yks tuttu, joka otti kihlasormuksensa aina pois, jos se oli riidelly kumppaninsa kanssa. Se mies joutu sit polvillaan rukoilemaan, et nainen panis sormuksensa takas. Mies joutu lupaamaan ummet ja lammet naiselle.
Jotku miehet kokee ton sormuksen käytön niin tärkeeks merkiks siitä, että nainen on varattu hänelle. Oiskos ne jotenkin epävarmoja yksilöitä.
 
Meillä kumpikaan ei pidä sormuksia arkena, kun töissä ei voi pitää. Tuntuisi todella typerälle laittaa sormus aamulla työmatkaa varten ja kuitenkin ottaa töissä pois. Sama kotimatkaa varten ja sitten taas yöksi pois. Itse en voi töissä pitää mitään muitakaan koruja enkä meikata hygieniasyistä. Yleensä laitan sormukset siis kihla ja vihki silloin kun olen lähdössä johonkin sellaiseen paikkaan mihin laittautdun muutenkin. Mutta meillä toki erona ap:hen on se että tämä sopii kummallekkin.

Voishan sitä toki vaihtaa työpaikkoja ihan vaan sen takia ettei voi käyttää töissä sormusta, mutta onneksi ei oo kummallekkaan tullut mieleenkään sellaista vaatia toiselta.
 
Viimeksi muokattu:
iu
Mä en ole käyttänyt sormuksia ihan hirveän pitkään aikaan. Epäkäytännölliset, ja kulta ei vaan ole mun metalli. (Olis pitänyt ottaa hopeiset tai valkokultaiset.) Joskus kun yhdessä mennään johonkin tilaisuuteen tai juhliin, niin etitään ne sormukset sormiin. Muuten ovat korurasian pohjalla.
 

Yhteistyössä