Jatkuva riita miehen kanssa siitä, miksi en käytä kihlasormusta koko ajan!

  • Viestiketjun aloittaja koruton
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
[QUOTE="nella";29725159]kuule sun tuntoaisti ja sormi tottuu siihen sormukseen kun pidät sitä,naurettava tekosyy sulta! Jos mennään kihloihin/naimisiin pidetään sormusta! ellei oikeasti ole hirveää estettä(kovia kipuja jne).[/QUOTE]


Voi pyhä eskon kives.

Jos esimerkiksi työnantaja kieltää pitämästä koruja turvallisuus ja hygieniasyistä, niin mitäs sitten? Ei, en suostu koska olemme vaimon kanssa sopineet näin ja ilman sormusta munani saattaa vahingossa luiskahtaa vieraaseen naiseen, jota sormuksen kanssa taas ei tapahdu?
 
"viola"
Mun mies joskus ihmetteli, miksen pidä sormuksia (vaikka niistä kauheasti pidänkin) juuri koskaan, mutta ymmärsi viimeistään sitten, kun kallis timanttisormus löytyi auton lattialta, oli laukusta sinne pudonnut ja laukkuun taas joutunut, kun olin unohtanut sormukset sormiin töihin lähtiessä...
 
[QUOTE="nella";29725159]kuule sun tuntoaisti ja sormi tottuu siihen sormukseen kun pidät sitä,naurettava tekosyy sulta! Jos mennään kihloihin/naimisiin pidetään sormusta! ellei oikeasti ole hirveää estettä(kovia kipuja jne).[/QUOTE]

Tottakai sormi tottuu, mutta se este onkin juuri se, ettei halua tai ei huvita pitää sormusta. Se riittää :) Mutta sähän et tosissasi ollutkaan...
 
[QUOTE="nella";29725162]no jos vastaa tahdon kun kositaan niin on pakko! pakkoko on suostua jos haluaa vielä katsella löytyiskö parempaa miestä?[/QUOTE]

:LOL: ei hyvänen aika taas. Siis jos ei pidä sormusta ei ole valmis sitoutumaan ja katselee parempia miehiä?
 
"nella"
Kuka sen määrittelee mikä on oikea syy? Meilläkään ei oo sormuksia nykyään, jäivät aikanaan käytännön ongelmista laatikkoon ja sielä ovat. Kamalaa jos joku tulis määräämään että pakkopakko pitää.
no ette te sitten varmaan kovin tärkeitä ole toisillenne! kaikki parit eivät ole samanlaisia. Aloittajan mies kokee mielipahaa, ja aloittaja aiheuttaa miehelleen mielipahaa ihan turhan takia! Hänellä ei ole oikeaa syytä sormuksen/sormuksien pois pitämiseen!
 
"nella"
Voi pyhä eskon kives.

Jos esimerkiksi työnantaja kieltää pitämästä koruja turvallisuus ja hygieniasyistä, niin mitäs sitten? Ei, en suostu koska olemme vaimon kanssa sopineet näin ja ilman sormusta munani saattaa vahingossa luiskahtaa vieraaseen naiseen, jota sormuksen kanssa taas ei tapahdu?
hei on vähän eriasia pistää se sormus vaikka kaulaketjuun kun työskentelee teho-osaston hoitajana tms kuin pitää nitä huvikseen pois vapaa-ajallakin! että jessus sentään.

jos kiinnostut miehestä ja näet hänelä sormuksen,jätät luultavasti homman siihen. Jos sormuksia ei näy oletat hänen olevan vapaa..kunnes toisin todistetaan. Näillä kahdella toimintatavalla saattaa olla erilainen seuraus!

joka tapauksessa aloittajan syy on ei ole tottunut koruihin,en minäkään silti pidin sormukset ja kas kun en enään edes huomaa niiden olemassa oloa. onko vaikea erottaa oikeita syitä,tekosyistä?
 
"nella"
:LOL: ei hyvänen aika taas. Siis jos ei pidä sormusta ei ole valmis sitoutumaan ja katselee parempia miehiä?
no jos ottaa sormuksen vastaan niin miksi sen pistää lipaston laatikkoon tms eikä sormeen niinku kuuluu jos on sitoutunut? siis tottakai jos työssä hygienia tai työturvallisuus syistä joutuu ottamaan sen pois väliaikaisesti,mutta nyt ei olekkaan kyse siitä että on pakko pitää sormus pois sormesta. kyllä ne sormukset on status muille että on varattu
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
SaimaHarmaja
No hyvänen aika, ei se parisuhde nyt pitäisi sormuksista olla kiinni, vaan kyllä se henkinen side on tärkeämpi. Joskus keskustelin sormusten pitämisestä erään itseäni parikymmentä vuotta vanhemman naishenkilön kanssa. Häntä suorastaan kauhistutti se, että minulla ei ollut sormukset paljon koskaan kädessä, vaikka mieheeni sitoutunut olenkin. Minua taas kauhistutti se, että hän oli naimisiinmenonsa jälkeen ottanut sormukset vain kaksi kertaa kädestään. Kuitenkin ahkera ruuanlaittaja ja leipoja ja lisäksi viellä vietti paljon aikaansa eläinten kanssa. Sinänsä ne eläimethän ei ole likaisia, mutta hoitoon kuuluu ulosteiden siivousta ja muuta kivaa juttua, jotka sinne sormuksen alle menevät ja sitä kautta sitten päivällissalaattiin.
 
Peyote
[QUOTE="nella";29725434]hei on vähän eriasia pistää se sormus vaikka kaulaketjuun kun työskentelee teho-osaston hoitajana tms kuin pitää nitä huvikseen pois vapaa-ajallakin! että jessus sentään.

jos kiinnostut miehestä ja näet hänelä sormuksen,jätät luultavasti homman siihen. Jos sormuksia ei näy oletat hänen olevan vapaa..kunnes toisin todistetaan. Näillä kahdella toimintatavalla saattaa olla erilainen seuraus!

joka tapauksessa aloittajan syy on ei ole tottunut koruihin,en minäkään silti pidin sormukset ja kas kun en enään edes huomaa niiden olemassa oloa. onko vaikea erottaa oikeita syitä,tekosyistä?[/QUOTE]

Siis sä oikeesti luulet että siitä koituu joku seuraus, että sä luulet varattua vapaaksi? Korkeintaan koituu se seuraus että saat mitä luultavammin pakit.
 
[QUOTE="nella";29725434]hei on vähän eriasia pistää se sormus vaikka kaulaketjuun kun työskentelee teho-osaston hoitajana tms kuin pitää nitä huvikseen pois vapaa-ajallakin! että jessus sentään.

jos kiinnostut miehestä ja näet hänelä sormuksen,jätät luultavasti homman siihen. Jos sormuksia ei näy oletat hänen olevan vapaa..kunnes toisin todistetaan. Näillä kahdella toimintatavalla saattaa olla erilainen seuraus!

joka tapauksessa aloittajan syy on ei ole tottunut koruihin,en minäkään silti pidin sormukset ja kas kun en enään edes huomaa niiden olemassa oloa. onko vaikea erottaa oikeita syitä,tekosyistä?[/QUOTE]

No nykyään ihmiset sitoutuu aika myöhään "virallisesti" ja mennään naimisiin vasta kolmekymppisenä. Ne ketkä on sinkkuja niin käyttäytyvät myös eri tavalla ja en mä ainakaan voisi kuvitella ukkomiesten juoksentelevan tuolla baareissa haku päällä. että noita aika vähän tulee varatuille, et tarviis selvitellä "itse asiassa olen suhteessa.."

Minusta sormuksen käyttämättömyys on rohkeata kun sinunlaisia vanhanaikaisia käsityksiä monilla on.
 
[QUOTE="nella";29725443]no jos ottaa sormuksen vastaan niin miksi sen pistää lipaston laatikkoon tms eikä sormeen niinku kuuluu jos on sitoutunut? siis tottakai jos työssä hygienia tai työturvallisuus syistä joutuu ottamaan sen pois väliaikaisesti,mutta nyt ei olekkaan kyse siitä että on pakko pitää sormus pois sormesta. kyllä ne sormukset on status muille että on varattu[/QUOTE]

Kyllähän sen varattuna olon voi kertoakin jos joku tulee pokaamaan. Sitä paitsi ikävä kyllä monesti se sormus ei ole edes hidaste kun joku ääliö keksii hyökätä selittämään jotain käsittämätöntä
 
[QUOTE="nella";29725434]hei on vähän eriasia pistää se sormus vaikka kaulaketjuun kun työskentelee teho-osaston hoitajana tms kuin pitää nitä huvikseen pois vapaa-ajallakin! että jessus sentään.

jos kiinnostut miehestä ja näet hänelä sormuksen,jätät luultavasti homman siihen. Jos sormuksia ei näy oletat hänen olevan vapaa..kunnes toisin todistetaan. Näillä kahdella toimintatavalla saattaa olla erilainen seuraus!

joka tapauksessa aloittajan syy on ei ole tottunut koruihin,en minäkään silti pidin sormukset ja kas kun en enään edes huomaa niiden olemassa oloa. onko vaikea erottaa oikeita syitä,tekosyistä?[/QUOTE]

Jos miehellä ei ole sormusta, niin hänellä on edelleen tiettävästi suu ja aivot, joilla kommunikoida lievakoiville eukoille, "Olen pahoillani, en ole kiinnostunut. Olen sitoutunut omaan eukkokultaani". Jos sen sijaan ukko on lähdössä silmäniskusta mukaan, niin sitä ei varmasti edes yksi sormus estä. Se ei ole... siveysvyö.
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
"vieraana"
En ole vuosiin pitänyt sormusta. Vihkisormusta, mulle tulee ihottumaa kun laitan sen, muissa sormissa käytän kyllä sormuksia. Eipä ole miestä haitannu etten vihkisormusta pidä.
 
"kieppi"
En käytä sormusta. Eikä käytä miehenikään. Vihkisormusta minulla ei enää edes ole, se putosi ja hävisi. Muistan olevani naimisissa, vaikka minulla ei sormusta olekaan.

Mummoni ja ukkini ovat olleet naimisissa yli 50 vuotta. En muista, että ikinä olisin nähnyt sormuksia heidän sormissaan. Eivät varmaankaan ole sitoutuneet toisiinsa tarpeeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Leala
Meillä on tatskasormukset. Eipä oo pöpöjä sormuksen alla, ei haittaa turpoamiset tai laihtumiset, eikä saa poiskaan sormesta taskuun piiloon. Valintaperuste alkujaan oli se, etten tykkää riistometalleista enkä osaa käyttää koruja.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Peyote
Meillä on tatskasormukset. Eipä oo pöpöjä sormuksen alla, ei haittaa turpoamiset tai laihtumiset, eikä saa poiskaan sormesta taskuun piiloon. Valintaperuste alkujaan oli se, etten tykkää riistometalleista enkä osaa käyttää koruja.
Mä haluaisin myös, mutta kun en oikein osaa päättää millainen olisi sitten tarpeeksi makee. Pitäs olla joku makee kuvio, sais vaikka peittää koko sormen ja jatkua ranteeseen päin. Tatuoinneissa pelottaa ne värit.
 
Mulla on välillä pitkiäkin aikoja kun en käytä sormusta. Se vaan unohtuu kaappiin. Ja silloin kun sormusta pidän (siis vihkisormusta, kihlasormuksen olen hukannut), otan sen kuitenkin monta kertaa päivässä pois. Eli aina kun teen ruokaa, leivon, rasvaan käsiänä jne.

Enkä muuten hypi vieraissa sillä(kään) välin kun sämpylätaikina on tekeillä, vaikka sormus tuolloin kaapissa onkin ;)
 
jaakopin vaimo
Mä olen myyny antanut mun vihkisormuksen pois vaihdossa toiseen sormukseen. Jonka senkin olen myynyt. Ihan yhtä naimisissa ollaan vieläkin, jopa enemmän ku tullut lapsia,lainaa jne. ;) Mies ei ole tainnut päivääkään sormustaan pitää. Ihan sama mulle. Mielessä pysyy ilman sormustakin.

Mulla on kaulakoru, jonka sain mieheltä seurusteluaikana. Mut eihän siitä näe, olenko naimisissa. Jännä muuten, että mulle ei kukaan koskaan ikinä ole ääneen ihmetellyt, ettei oo sormusta sormessa. o_O
 
Spencer Hastings
Mä haluaisin myös, mutta kun en oikein osaa päättää millainen olisi sitten tarpeeksi makee. Pitäs olla joku makee kuvio, sais vaikka peittää koko sormen ja jatkua ranteeseen päin. Tatuoinneissa pelottaa ne värit.
Jos mä päätyisin sormustatuointiin niin tatuoisin sormen alapuolelle timantin, tai värillisen kiven, en missään nimessä siihen päälle vaikka mulla muita tatuointeja onkin.
Toisaalta nimettömän kylkeen voisi myös tatuoida jonkun lyhyen sanan/lauseen, kunhan se on sellainen että jos sattuu ero niin sille on myös toinen merkitys.
 
"Kemeli"
Meillä mies pitää kihlasormusta koko ajan, mä en juuri koskaan (en edes tiedä, missä sormus tällä hetkellä on). Kesällä mennään naimisiin ja mietin, että hankitaanko mulle sormus vai ei. Toisaalta jos löytäisin sen kihlasormuksen, voisin sen myydä pois ja hankkia vihkisormuksen tilalle. Tai sitten en hanki mitään, kun taitaa taas jäädä pitämättä. Luulen kyllä, että mies haluaa, että sormus hankitaan, mutta ei sen pitämistä jälkeenpäin vahtaa.
 
Asiankannattaja harmaana
Minulla oli sormus vasemman käden nimettömässäni yhtäjaksoisesti 23 vuotta, viisi kuukautta ja 23 vuorokautta.

Kävin treeneissä, joissa koruja ei saa pitää, syystä, että ovat vahingollisia ja vielä enemmän syystä, että vahingon sattuessa sormus tarvitsee leikata irti. Silti tuo sormus pysyi sormessani. Jos vahinko käy, niin sormi on sitten entinen. Koskaan en ole pitänyt mitään muita koruja.

Vaimoni lakkasi pitämästä vihkisormusta kymmenen vuotta ennen eroa. Kerran vuoteen kysyin, että pitäisikö sitä käydä laajentamassa, kas kun suvussa on kultaseppä. Ei kelvannut.

Riisuin oman sormukseni sinä päivänä kun muutin pois.
 
Peyote
Jos mä päätyisin sormustatuointiin niin tatuoisin sormen alapuolelle timantin, tai värillisen kiven, en missään nimessä siihen päälle vaikka mulla muita tatuointeja onkin.
Toisaalta nimettömän kylkeen voisi myös tatuoida jonkun lyhyen sanan/lauseen, kunhan se on sellainen että jos sattuu ero niin sille on myös toinen merkitys.
Mä oon miettinytr sitä, että pysyykö sormessa tatska siistin näköisenä… Haluaisin semmoisen jonkun oikein rönsyilevän, saisi olla vaikka ruskea, hennatatskan näköinen ja aika iso. Niin että jos tulisi ero, se olisi siinä siinä katkerasti muistuttamassa.
 

Yhteistyössä