Jatkuva riita miehen kanssa siitä, miksi en käytä kihlasormusta koko ajan!

  • Viestiketjun aloittaja koruton
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Minä en käytä juuri ikinä vihki-/kihlasormusta. Johonkin juhliin saatan laittaa, jos muistan. Näin on ollut jo vuosia, en töissänikään (hoitoala) voi käyttää sormuksia, joten helpompaa että on sitten aina pois sormesta.
 
Vierasss
Mun mielestä perimmäinen ongelna on joku muu kuin sormus. Onko mies mustasukkainen? Pelkääkö, että tulee petetyksi?

Itse en pidä sormusta kuin muutaman kerran vuodessa. Alussa tuli pidettyä, mutta sitten tuli ihottumaa, joten käyttäminen jäi. Sormuksen käyttämättömyys ei ole ollut kenellekään ongelma. Mieskään ei pidä. Välillä on yrittänyt, mutta aina on jotain, mikä tekee sormuksen käytöstä hankalaa. Esimerkiksi viimeisin yritys päättyi siihen, että sormus meni soikeaksi kuntosalilla.
 
"viera"
En ole käyttänyt vihkisormusta piiiitkään aikaan. Enpä minä sen sormuksen kanssa ole naimisissa. ;) Symboli se vain on. Kyllä joskus olen saanut kummasteluja asiasta, mutta helpompaa olla ilman sormusta huonon ihon takia.
 
Peyote
Mä en käytä kun en tykkää oikein koruista, varsinkaan metallisista. Ois mun mielestä kohtuuton vaatimus, että joutuisin pitää ylläni jotain, mitä en halua, vaan siksi, että olen naimisissa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Peyote
Ei miusta parishteen symboli ole pikkuasia parisuhteelle, on sitä pienemmästäkin jutusta riitaa tullu. Mitäs olisitte mieltä, jos itsenäisyyspäivänä vetäsis vaikka Venäjän lipun salkoon?
ei meillä ole koko lipputankoa eikä kukaan voi määrätä että meidän pitäisi sellainen hankkia. Vihaan koko liputuksia ja vihaan koskea koko lippuihin. Se materiaali on inhottava.
 
Ei miusta parishteen symboli ole pikkuasia parisuhteelle, on sitä pienemmästäkin jutusta riitaa tullu. Mitäs olisitte mieltä, jos itsenäisyyspäivänä vetäsis vaikka Venäjän lipun salkoon?
Omasta puolestani ainakin kukin voi vetää oman pihansa lipputankoon vaikka pikkuhousunsa. Mielialasta riippuen pitäisin tällaista venäjän lippua joko huvittavana tai sitten lapsellisena tempauksena.

Mitä sormuksiin tulee, niin ne eivät ole parisuhteen vaan avioliiton symboli. Mutta todellakin vain symboli, ja yksi niistä - on aika lapsellista kehittää suuri ongelma siitä,jos toinen ei halua jotain sormusta pitää (aina tai ollenkaan). Kun kyse kuitenkin on vaan siitä symbolista.

Itselläni on muita sormuksia, mutta en raskausaikana enkä pikkuvauva-aikana käyttänyt. Raskausaikana sormet saattoivat välillä vähän turvota, ja vauvan kanssa taas oli koko ajan jotain puklun pyyhkimistä tai pepun pesua, joten sormus olisi ollut varsinainen bakteeripommi. Lisäksi pelkäsin, että sormus voisi raapia vauvaa tai rikkoa vaikka kestovaipan sisäpinnan - en siis käytä mitään rinkuloita, vaan toisenlaisia, isompia sormuksia, joissa joissakin on kulmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kyllä mua ärsyttää ihan mikä vain asia josta on sovittu yhdessä ja sitten toinen ei teekään niin, vaikka on luvannut. Oli se sitten se, että käyttää koiran ainakin kerran päivässä ulkona tai se, että vastaa pyykeistä jos minä laitan ruokaa. Tai se, että jos on sovittu että hankitaan sormukset ja pidetään niitä.
Toisaalta onhan joskus voinut ajatella, että aina ja kaikkialla sormessa oleva rinkula on hieno idea, mutta myöhemmin muuttaa mielensä. Harva käyttää muutenkaan vuosikymmenestä toiseen aina samaa korua - joskus voi tyyli vaihtua eikä se rinkula enää sovi siihen. Tai sitten haluaa käyttää jotain muunlaisia sormuksia, joiden kanssa vihkisormus näyttäisi koomiselta. Tai sitten mieli muuttuu eikä enää halua sormuksella osoittaa jokaiselle vastaantulijalle olevansa naimisissa - jotkut haluavat ehkä tuoda itsestään muita asioita esiin kuin siviilisäätyä, miestä, tms.

Koiran ulkoilutus on eri asia - jos ei itse sitä tee, sen joutuu tekemäänjoku muu. Sormuksen käyttämättömyydestä sen sijaan ei seuraa mitään muutoksia kenenkään toisen elämään, joten tässä kohtaa voisi ajatella, että tällainen "lupaus" ei ole niin tärkeä. Voisi miettiä myös, onko tämä juuri se asia, josta haluaa riidellä ja jonka haluaa nostaa ongelmaksi - onko se niin tärkeä, vai voisiko ajatella, että tämä olisi niin pieni asia, että siinä kohtaa voisi antaa toisen tehdä oman päänsä mukaan?
 
Rva tomera
Jos valitset mieheksesi betan, niin juuri tuollaista "neitien vikisemistä" saat ja tulet saamaan. Itse valitsin alfan ja mulla onkin sitten murheena viina ja vieraat naiset. Ongelmamme kullakin.
 
"nella"
En ole yhtään koruihminen ja omistan helposti turpoilevat sormet ja vaikka sormus on simppeli ja "helppo" pitää, niin en aina pidä mutta yhtä sitoutunut häneen olen kuitenkin sormuksella ja ilman. En tajua tätä. Naurettava asia kun miettii maailman ongelmia mutta ukon päähän tämä ei mene.

kuule sun tuntoaisti ja sormi tottuu siihen sormukseen kun pidät sitä,naurettava tekosyy sulta! Jos mennään kihloihin/naimisiin pidetään sormusta! ellei oikeasti ole hirveää estettä(kovia kipuja jne).
 
meilläkin....
Meillä ollaan käyty tätä samaa keskustelua jo parin vuoden ajan. Ja minun kohdallani sekä työni, että harrastukseni ovat esteenä sormuksen pitämiselle.
Työnantaja vaatii ettei koruja pidellä, koska ovat turvallisuus riski.
Ja harrastus taas semmoinen, että sormet voi taittua remutessa ja sit ollaankin lirissä jos sormus sormessa ja vaikkapa juuri sen käden sormiin tulee vamma. En halua kuitenkaan leikkauttaa sormusta siinä vaiheessa irti sormestani. Mieluummin otan sormuksen pois sitten ennen vahinkoa.

Mies on nyt vasta alkanut ymmrtämään, etten todellakaan ole töissä tms ilman sormusta siksi, että haluaisin leikkiä sinkkua vaan etten yksinkertaisesti voi pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin....;29725170:
Meillä ollaan käyty tätä samaa keskustelua jo parin vuoden ajan. Ja minun kohdallani sekä työni, että harrastukseni ovat esteenä sormuksen pitämiselle.
Työnantaja vaatii ettei koruja pidellä, koska ovat turvallisuus riski.
Ja harrastus taas semmoinen, että sormet voi taittua remutessa ja sit ollaankin lirissä jos sormus sormessa ja vaikkapa juuri sen käden sormiin tulee vamma. En halua kuitenkaan leikkauttaa sormusta siinä vaiheessa irti sormestani. Mieluummin otan sormuksen pois sitten ennen vahinkoa.

Mies on nyt vasta alkanut ymmrtämään, etten todellakaan ole töissä tms ilman sormusta siksi, että haluaisin leikkiä sinkkua vaan etten yksinkertaisesti voi pitää.
Huh huh, täytyy sanoa nyt ihan suoraan että kaikenlaisia idiootteja te otattekin miehiksenne :O Kuka nyt töissään käyttää edes vaatteita jos työantaja määrää toisin? Sori mut en kestäis sekunttiakaan noin lapsellista ja typerää ukkoa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
[QUOTE="nella";29725159]kuule sun tuntoaisti ja sormi tottuu siihen sormukseen kun pidät sitä,naurettava tekosyy sulta! Jos mennään kihloihin/naimisiin pidetään sormusta! ellei oikeasti ole hirveää estettä(kovia kipuja jne).[/QUOTE]

Kuka sen määrittelee mikä on oikea syy? Meilläkään ei oo sormuksia nykyään, jäivät aikanaan käytännön ongelmista laatikkoon ja sielä ovat. Kamalaa jos joku tulis määräämään että pakkopakko pitää.
 

Yhteistyössä