Jokos teillä on ensi kesän lomasuunnitelmat selvillä? Ja tiedätte koska pidätte lomaa/miehenne pitää?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Professional Griefer
Jään heinäkuussa virkavapaalle ja vietän 1,5vuoden kesäloman :)
Aion opiskella omaksi ilokseni lisää venäjää ja terveystieteitä, Chillailla vaan kauniissa kaupungissa, shoppailla ja siemailla tujuja espressoja. Ehkä lähden kiertämään muitakin Euroopan kaupunkeja.
 
Ensimmäistä kertaa vuosiin saan olla koko kesän kotona.Jään äitiyslomalle kesäkuun alussa, ja lomapäiviäkin on pitämättä, jotenka joskus toukokuun puolella jo saan jäädä kotiin :) Esikoisella alkaa koulu sopivasti syksyllä ja toisella lapsella eskari. Ihan nappi ajoitus vauvalle :heart: Alkukesästä olis kiva käydä jossain reissussa..ihan vaan kotimaassa..
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Kaikki suunnitelmat vielä aivan levällään.

Mä lomailen koko kesän, mies lomailee todennäköisesti kesä-, ja elokuussa. Kotimaasta ei todennäköisesti tänä vuonna poistuta, mutta täällä tehdään sitten pieniä reissuja vähän joka suuntaan :)
 
"vieras"
Jään kesälomalle kesäkuun puolivälistä ja se jatkuu sitten äitiyslomalla. Miehellä ei ole lomaa tänä kesänä. Edessä muutto Jns => Hki, joten eiköhän käytetä aika paikoilleenasettumiseen ja vauvanodotukseen.
Oho, koko poppooko muuttaa Helsinkiin? Etkö kestänytkään asua maalla? (luin joskus, kuinka kaipasit helsinkiin) Mites lasten kaverit jne.? Maalaisista tulee kaupunkilaisia?
 
"vieras"
Etelä-suomen reissu on mietittynä pohjoiseen lähetään sitten jossain vaiheessa lomaa. Pohjoisen loman viehätys on just siinä,ettei sitä tarvi miettiä/varata etukäteen. Loman ajankohta ei vielä oo selvillä. Luultavasti saadaan yhtäaikaa, ku ollaan samassa paikassa töissä.
 
No on meillä jotain suunnitelmia selvillä. Reissaamaan lähdemme jossain vaiheessa kesää, ajankohta vaan vielä puuttuu. :)
 
tokan odottaja
Noh vauvan pitäisi tulla luoksemme toukokuun lopussa, että kesä menee tässä kotosalla luultavasti. Tosin jos oma kunto sen sallii ja jos vauva ei ole ns. koliikkitapaus, niin ehkä joku pieni reissu sukulaisten luo on edessä heinäkuun lopussa tai elokuun alussa ennen koulujen alkua.

Tosin äitini haluaisi, että tulisin lasten kanssa nähtävästi heille kesäksi pitemmäksi aikaa. Mutta jotenkin itse en kovin ole lämpene ajatukselle. Kotona on se tietty oma rauha ja vapaus tehdä asiat omalla tavallaan.
 
"hanna"
meillä on molemmilla koko heinäkuu lomaa, mennään ekaksi kahdeksi viikoksi roadtripille ympäri euroopan, ja takas tullessa vaihdetaan saksassa auto uuteen ja siitä laivalla takas suomeen. Sitten viikoksi mökille, ja loppuaika köllötellään kotona.
 
"mona"
Mä oon hoitovapaallla ja mies todennäköisesti heinäkuun lomalla. Ei vielä mitään suunnitelmia, varmaan perus muumimaailma ja särkänniemireissuja. Lapset 3v ja 1v ensi kesänä. Viime kesä meni itselläni täysin vauvan kanssa, mies reissasi esikoisen kanssa mm. Legolandiassa. Nyt mä ootan eniten sitä että saadaan tehdä vaikka eväsretki perheenä. :)
 
"mona"
[QUOTE="vieras";27988203]Lomani alkaa wappuna ja lokakuun eka sorvin åäreen.[/QUOTE]

Minkälaista työtä tekee tälläinen ihminen? Onko lomakuukaudet siis palkattomia vai palkallisia?
 
[QUOTE="vieras";27988092]Oho, koko poppooko muuttaa Helsinkiin? Etkö kestänytkään asua maalla? (luin joskus, kuinka kaipasit helsinkiin) Mites lasten kaverit jne.? Maalaisista tulee kaupunkilaisia?[/QUOTE]

En kestänyt, en. Ei kai tässä nyt vielä maalaisiksi muututtu?
 
tum
Miehellä on yhtä pitkä loma kuin koululaisilla, ja itselläni on 6 viikkoa juhannuksesta eteenpäin. Käyn ainakin mun teinityttöjen kanssa jossain shoppailureissulla, mutta muita suunnitelmia ei vielä ole.
 

Yhteistyössä